فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ ) مقدمه. 3
1-2 ) بیان مساله. 4
1–3 ) مدل تحقیق.. 6
۱-4) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 7
۱ - 5) اهداف تحقیق.. 7
۱ - 6) فرضیه های تحقیق.. 8
1-7) تعریف نظری و عملیاتی متغیرها 8
۱-8 ) قلمرو تحقیق.. 10
۱-8-۱) قلمرو موضوعی تحقیق. 10
۱-8-۲) قلمرو مکانی تحقیق. 10
۱-8-۳) قلمرو زمانی تحقیق. 10
فصل دوم: ادبیات تحقیق
بخش اول: هوش تجاری
۲-۱-۱) تعریف هوش تجاری.. 13
۲-۱-۲) عناصر مؤثر بر هوش تجاری.. 14
۲-۱-۳) اجزای هوش تجاری.. 15
۲-۱-۴) اهمیت هوش تجاری.. 16
۲-۱-۵) اهداف اصلی هوشمندی کسب وکار. 18
۲-۱-۶) کاربرد هوش تجاری در صنعت بانکداری.. 18
۲-۱-۷) اثر بخشی هوش تجاری.. 20
۲-۱-۸) ارزیابی هوش تجاری.. 20
۲-۱–۹) پشتیبانی تصمیم و هوش تجاری.. 22
بخش دوم: عملکرد بازرگانی
۲-۲-۱) مقدمه. 26
۲-۲-۲) تعریف عملکرد. 26
۲-۲-۳) ارزیابی و سنجش عملکرد. 28
2-2-4) سنجش عملکردسازمانی.. 30
۲-۲-۵) مدل های سنجش و اندازه گیری عملکرد. 30
۲-۲-۶) عملکرد بازار. 36
2-2-7) روش های مختلف سنجش عملکرد بازار. 38
2-2-8) الگوی کارت امتیازی متوازن (BSC) 43
2-2-9) توسعه مفهوم کارت امتیازی متوازن توسط کاپلان ونورتن.. 44
2-2-10) اهداف ارزیابی عملکرد سازمانی.. 46
2-2-11) عملکرد شرکت ها از دیدگاه های مختلف... 46
2-2-11-1) عملکرد شرکت از دیدگاه بازار مشتری.. 47
2-2-11-2) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل. 48
2-2-11-3) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای مالی.. 48
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه. 58
3-2) فرآیند اجرای تحقیق.. 58
3-3) روش تحقیق.. 58
۳-4) جامعه و نمونه آماری.. 59
۳-۵) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها 59
3-5-1) روایی پرسشنامه. 60
۳-۵-۲) پایایی پرسشنامه. 61
3-6) روش تجزیه و تحلیل داده ها 62
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1) مقدمه. 64
4-2) توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 64
4-3) توصیف متغیر های تحقیق.. 64
4-4) بررسی پیش نیاز های انجام آزمون تحلیل رگرسیون. 71
4-5) آزمون فرضیات تحقیق.. 73
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه. 78
5-2) نتایج آمار توصیفی.. 78
5-3) نتایج آمار استنباطی.. 84
5-4) پیشنهادات براساس یافته های تحقیق.. 85
5-5) محدودیت های تحقیق: 87
منابع و مأخذ. 89
منابع و مأخذ
آرمسترانگ، مایکل(1385)، " مدیریت عملکرد (فرد، تیم، سازمان) "، ترجمه دکتر بهروز قلیچ لی و دکتر داریوش غلام زاده، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، تهران.
آل اسحاق، ی ( 1388)، "اصلاح نظام بانکی ضرورت تحول اقتصادی " روزنامه ایران اقتصادی، سال 15، شماره 4368، ص5.
اسلامی، بهرامی، رجبی، میهنی – زهرا، مریم، محمد، مریم(1390) "ضرورت تدوین الگوی رتبه بندی بانک ها و اراﺋﻪ مدل پیشنهادی ( بانک سپه ) "سایت بانک سپه
احسانی فرد-علی اصغرو احسانی فرد-مهدی(1392)" ارائه مدل راهبردی سنجش، مدیریت و ارزیابی عملکرد موثر شهرداری ها با تلفیق دو مدل BSC و EFQM ؛ مورد پژوهی: مناطق 3 و 18 شهرداری تهران" فصلنامه مدیریت شهری، شماره 31، صص 26-7.
افجه، علی اکبر و محمودزاده، مجتبی (1390) "الگوی اثرگذاری سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمان: شرکت های تابع گروه صنعتی ایران خودرو"، پژوهش های مدیریت منابع انسانی، دوره 1، شماره 2، 22-1.
ایران زاده، سلیمان وبرقی، امیر(1388) " ارزیابی عملکرد سازمان با مدل روش امتیازی متوازن" مجله مدیریت صنعتی، سال چهارم، شماره 8، صص 86-67.
بختیاری، عباس، 1385، تاثیر فرهنگ بازارمحوری بر روی عملکرد بازرگانی شرکت های قطعه ساز خودرو مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد بازاریابی، دانشگاه فردوسی مشهد.
جلالی، علی اکبر.روحانی، سعید.(1389)، بررسی راهبرد مناسب برای پیاده سازی هوش تجاری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، همایش ملی دانش و امنیت- شیراز، جلد 1، ص ص 396-361.
چیرانی، ابراهیم بجارسری، مریم وعلیزاده سحر (1391)"نقش بازاریابی درونی در بهبود عملکرد بازرگانی بانک ها ی خصوصی" - چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
سایمونز، رابرت(1385)، " نظام های کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی"، ترجمه مجتبی اسدی، انتشارات آسیا.
22.
23.
24.
ضرغام بروجنی-حمید وابراهیمی-مهدی ومیرفخرالدینی، فائزه السادات(1392)"ارزیابی عملکرد خدمات ارائه شده در هتل ها بارویکرد کارت امتیازی متوازن امتیازی فازی" فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، شماره 22، سال هشتم، صص 50-25.
26.
علامه، سید محسن و مهدی مقدمی، (1389)، "بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی" پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال دهم، شماره ی 1 (پیاپی38 ).صص 96-81.
علی پور درویشی، زهرا و سردار دونیقی، سهیلا.و لطفی دهخوارقانی، لیلا.، (1390) "بررسی نقش میانجی سرمایه فکری بر ارتباط میان وظائف مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی"، دوفصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال سوم، شماره 2، صص 131-111.
29.
30.
31.
32.
33. سید محمود وعلیرضا (1392)"ضرورت ها، پیش نیازها، چالش ها ومراحل استقرارهوش تجاری در سازمان ها."
34.
35.
36."
37.
38.
39.
ملاحسینی، علی.و فرقانی، محمد.علی.و مرادخانی، بریار.(1389) "بررسی تاثیر قالیت یادگیری سازمانی بر عملکرد SME های شهرستان کرمان با استفاده از روش AHP، نشریه کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال دوم، شماره سوم.، ص 35-22.
41.
42.
43.
44.
Allen, R.S., Dawson, G., Wheatley K.and White C.S.(2008)«Perceived Diversity and Organizational Performance», EmployeeRelations, Vol.30 No.1, p.20-33.
Amaratunga, D.and Baldry , D.(2002) «Moving from performance measurement to performance management», Facilities, Vol.20.No.5/6,p.217-223.
Application, 36 (2),3614-3622.
Benito, G., Javier, O.(2005).Cultural vs operational market orientation and objective vs subjective performance: perspective of production and operations.industrial marketing management, V.34, 797- 829.
Bosilj VukŠić, Vesna– Pejić Bach,Mirjana - Popovič , Aleš ( 2013) Supporting performance management with business process management and business intelligence : a case analysis of integration and orchestration- International Journal of Information Management ,no 33, pp613-619.
Boisvert,Hugues(2006)"Building more Efficient Businesses",CMA,http://www.managementmag.com.p.1-12.
Cheng' H'' Lu' Y C ' & Sheu, c (2009).An ontology-based business intelligence Expert Systems with application in a financial knowledge management system.
Cohen, Corine(2009) "Business Intelligence Evaluation and Impact on Performance", John Wiley Publications.
Devlin, B (2010).Beyond business intelligence, Business Intelligence Journal, Vol.15, No.2, pp.7–16.
Elbashir,Mohamed Z- Collier ,PhilipA – Davern ,Michael J -Measuring the effects of business intelligence systems: The relationship between business process and organizational performance (2008) International Journal Of Accounting Information Systems, no 9 pp.135-153.
Farzianpour, F., Aghababa, S., Delgoshaei, B., & Haghgoo, M.(2011).Performance Evaluation a Teaching Hospital Affiliated to Tehran University of Medical Sciences Based on Baldrige Excellence Model.American Journal of Economics and Business Administration, 3(2), 272-276.
Greiling, D.(2010) "Balanced scorecard implementation in German non-profit Organizations", International Journal of Productivity and Performance Management, Vol.6 No.59, pp.534-554.
Halim,Erwin– Kurniawan ,Yohannes – Hartono,Hendry- Business Intelligence Modeling for Increasing Company Value and Competitive Advantage in Franchise Business- (2014) International Conferences in Intelligent Systems in Bioinformatics , Chem- Informatics,social Media and Cybernetics ( IntelSys).
Hoque ,Zahirul (2014)"20 years of studies on the balanced scorecard: Trends,accomplishments, gaps and opportunities for future research "The British Accounting Review.pp: 33–59.
Hribar I.(2010), Overview of business intelligence maturity models,Juornal Management 15 (1) 47–67.
Ishaya, T & Folarin, M (2012).A service oriented approach to Business Intelligence in Telecoms industry, Journal of Telematics and Informatics, Vol.29, pp.273–285.
Işık,öykü- Jones,Mary C-Sidorova,Anna - Business intelligence success: The role of BI capabilities and decision Environments (2013) –Information and management, no 50-pp.13 -23 .
Lin,Yu-Hsin - Tsai,Kune-Muh – Shiang, Wei-Jung – Kuo,Tsai-Chi – Tsai,Chih-Hung – Reasearch on Using ANP to establish a performance assessment model for business intelligence systems (2009) – Expert systems with Applications, no 36 – pp.4135-4146.
63. Mamoun N.Akroush, Samer E.Dahiyat, Hesham S.Gharaibeh, Bayan N.Abu-Lail"Customer relationship management implementation: An investigation of a scale's generalizability and its relationship with business performance in a developing country context".
Martin, C., Aguenda, D.E.(2007).Market orientation business performance", An empirical investigation in the airline industry", journal of transport management, V.13, 662- 675.
Nani, A.J., Dixon, J.R.and Vollmann, T.E.(1990) «Strategic controland performance measurement» , Journal of Cost Management,Summer, p.33-42.
Neely Andy, Adams Chris and Crowe Paul(2001), “The Performance Prism in Practice, Measuring Busness Excellence, pp.6-12,5,2.
67. Ongore- Vincent & Berhanu Kusa (2013)" Determinants of Financial Performance of Commercial Banks in Kenya" International Journal of Economics and Financial Issues" Vol.3, No.1, pp.237-252
Panigyrakis, G., Theodoridis, G., Prokopis, k.(2007).Market orientation and performance.An empirical investigation in the retail industry in Greece, journal of retailing and customer services, V.14, 137- 149.
Papalexandris, A., Ioannou, G.and Prastacos, G.P.(2004).Implementing the Balanced Scorecard in Greece: A software firm’s experience.Long Range Planning, 37(4), 347-362.
Popovič , Hackney , Coelho , Jaklič – Aleš , Ray , Pedro , Jurij (2012)" Towards business intelligence systems success : Effects of maturity and culture on analytical decision making" , Decision support systems, no 54, pp :729 – 739.
Radnor, Z., McGuire, M.(2004) «Performance management in the publicsector: fact or fiction?» International Journal of Productivity andPerformance Management, Vol.53, No.3, p.245-260.
Sabherwal, R & Fernandez, B (2010).Business Intelligence: Practices, Technologies, and Management, John Wiley & Sons Inc, New Jersey.
Singh, S., Ranchod, A.(2004).Market orientation and customer satisfaction.journal of industrial marketing management, V.33, 135-144.
Taylor, CH.R.et al.(2008).dose having a market orientation lead to higher levels of relationship and business performance?.evidence from the Korean robotic industry, industrial marketing management, 1-8.
Ubiparipović, Bogdan & Đurković , Emina (2011)" Application of Business Intelligence in the Banking Industry " Management Information Systems, Vol.6, No.4, pp.223-230.
Vinod Kumar, Franck Choisne, Danuta de Grosbois, Uma Kumar, (2009) "Impact of TQM on company's performance", International Journal of Quality & Reliability Management, Vol.26 Iss: 1, pp.23 – 37.
Wu,Desheng Dash - Chen,Shu-Heng – Olson,David L.– Business intelligence in risk management : Some recent progresses – Information Sciences 256 (2014) – pp 1-7