فهرست:
فهرست مطالب
عنوان................................................................................................................................... صفحه
فصل اول:کلیات تحقیق...................................................................................................... 1
1-1)مقدمه....................................................................................................................... 2
1-2)بیان مساله................................................................................................................. 3
1-3)اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................... 5
1-4)اهداف تحقیق............................................................................................................ 5
1-5)چارچوب نظری تحقیق ............................................................................................. 6
1-6)مدل نظری تحقیق...................................................................................................... 7
1-7)پرسشهای تحقیق....................................................................................................... 7
1-8)فرضیه های تحقیق..................................................................................................... 8
1-9)تعریف نظری متغیرهای تحقیق.................................................................................... 8
1-9-1) شفافیت اهداف برند............................................................................................. 8
1-9-2)سختی تحقق اهداف برند....................................................................................... 9
1-9-3)برند سازی داخلی................................................................................................. 9
1-9-4)عملکرد برند در سطح کار کنان............................................................................... 10
1-9-5)تعهد کارکنان به برند.............................................................................................. 10
1-9-6)وفاداری کارکنان به برند......................................................................................... 11
1-9-2) تعاریف عملیاتی متغیرها ...................................................................................... 11
1-9-2-1) شفافیت اهداف برند........................................................................................ 11
1-9-2-2) سختی تحقق اهداف برند................................................................................. 11
1-9-2-3) برند سازی داخلی........................................................................................... 11
1-9-2-4) عملکرد برند در سطح کارکنان.......................................................................... 11
1-9-2-5) تعهد کارکنان به برند........................................................................................ 12
1-9-2-6) وفاداری کارکنان به برند................................................................................... 12
1-10) قلمرو تحقیق......................................................................................................... 12
1-10-1) قلمرو موضوعی ............................................................................................... 12
1-10-2) قلمرو مکانی..................................................................................................... 12
1-10-3) قلمرو زمانی..................................................................................................... 12
فصل دوم:ادبیات و پیشینه.................................................................................................. 13
2-1)بخش اول:نام تجاری (برند) ....................................................................................... 14
2-1-1)مقدمهَ................................................................................................................... 14
2-1-2)تاریخچه برند........................................................................................................ 15
2-1-3)ویژگی های یک برند مناسب................................................................................. 18
2-1-4)قدرت و ارزش برند.............................................................................................. 19
2-1-5)برند سازی............................................................................................................ 20
2-1-5-1-) برندسازی خارجی......................................................................................... 20
2-1-5-2) برندسازی داخلی............................................................................................. 20
2-1-6)عملکرد برند و معیار سنجش آن............................................................................. 21
2-1-7)عملکرد برند در سطح کار کنان............................................................................... 22
2-1-8)حس تعلق کارکنان به برند..................................................................................... 22
2-1-9)تعهد کارکنان به برند.............................................................................................. 23
2-1-10)وفاداری کارکنان به برند...................................................................................... 23
2-2)بخش دوم:عملکرد کارکنان......................................................................................... 24
2-2-1)مقدمه................................................................................................................... 24
2-2-2)تعریف ارزیابی عملکرد......................................................................................... 25
2-2-3)تاریخچه ارزیابی عملکرد....................................................................................... 26
2-2-4)ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد......................................................................... 27
2-2-5)هدف ارزیابی عملکرد........................................................................................... 28
2-2-5-1) اهداف ارزیابی عملکرد از نظر کلین ................................................................. 28
2-2-5-2) اهداف ارزیابی عملکرد از نظر مک گرگور......................................................... 29
2-2-5-3) اهداف ارزیابی عملکرد از نظر ابیدا................................................................... 29
2-2-6)کاربرد های ارزیابی عملکرد................................................................................... 30
2-2-7)مراحل ارزیابی...................................................................................................... 32
2-2-8)منابع ارزیابی عملکرد............................................................................................ 35
2-2-9)روشهای ارزیابی................................................................................................... 36
2-2-9-1) روش های مقیاسی.......................................................................................... 37
2-2-9-2) روش عامل سنجی........................................................................................... 38
2-2-9-3) روش ثبت وقایع حساس................................................................................. 38
2-2-9-4) روش توصیفی................................................................................................ 38
2-2-9-5) روش قیاسی................................................................................................... 39
2-2-9-6) روش درجه بندی............................................................................................ 39
2-2-9-7) روش توزیع اجباری........................................................................................ 40
2-2-9-8) روش انتخاب اجبرای...................................................................................... 40
2-2-9-9) روش مقیاسی رفتاری...................................................................................... 40
2-2-10)پیشینه تحقیق...................................................................................................... 41
2-2-10-1) منابع داخلی................................................................................................. 41
2-2-10-2) منابع لاتین................................................................................................... 43
فصل سوم:روش اجرای تحقیق/مواد و روش ها................................................................. 46
3-1) مقدمه...................................................................................................................... 47
3- 2)قلمرو مکانی تحقیق................................................................................................ 47
3- 3) روش تحقیق........................................................................................................... 47
3-4) جامعه و نمونه آماری................................................................................................ 47
3-4-1)جامعه آماری......................................................................................................... 47
3-4-2)حجم نمونه........................................................................................................... 48
3-4-3)روش نمونه گیری................................................................................................. 48
3-5) متغیرهای تحقیق....................................................................................................... 49
3-6)تر تیب سوالات مربوط به متغیرهای تحقیق.................................................................. 49
3-7) روش گردآوری دادهها............................................................................................. 50
3-7-1) شیوۀ کتابخانه ای و اسنادی................................................................................... 50
3-7-2) شیوۀ میدانی......................................................................................................... 50
3-8) روائی و پایائی ابزار اندازه گیری. .............................................................................. 51
3-8-1) روائی (اعتبار) ابزار اندازه گیری............................................................................. 51
3-8-2) پایائی (اعتماد) ابزار اندازه گیری............................................................................ 51
3-9) روش تجزیه و تحلیل داده ها.................................................................................... 52
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها ویافته های تحقیق....................................................... 53
4-1) مقدمه...................................................................................................................... 54
4-2-1) توصیف پاسخ دهندگان......................................................................................... 54
4-2-2)شاخص های توصیفی برای متغیر های اصلی تحقیق................................................. 57
4-3) بررسی مدل تحقیق................................................................................................... 59
4-4-1)مدل پایه تحقیق درحالت استاندارد........................................................................ 59
4-4-2)مدل پایه تحقیق درحالت اعداد معنی داری.............................................................. 60
4-4-3)بررسی شاخص های معنی داری وبرازش مدل......................................................... 61
4-4-4) بررسی مسیرهای غیر مستقیم................................................................................. 62
4-4-5)آزمون فرضیه های تحقیق....................................................................................... 62
فصل پنجم:بحث،نتیجه گیری و پیشنهادات......................................................................... 65
5-1) مقدمه...................................................................................................................... 66
5-2) نتیجه گیری تحقیق.................................................................................................... 66
5-2-1)آمار توصیفی......................................................................................................... 66
5-2-2)نتایج آماری استنباطی............................................................................................. 67
5-3)پیشنهادات بر اساس یافته های تحقیق.......................................................................... 69
5-4) محدودیت های تحقیق ............................................................................................ 70
5-5)پیشنهادات برای تحقیقات آتی.................................................................................... 71
منابع داخلی....................................................................................................................... 73
منابع لاتین......................................................................................................................... 76
پیوست ها......................................................................................................................... 78
منبع:
منابع داخلی:
1.آفرین آباده،شبنم،1386،بررسی تأثیر کیفیت زندگی کاری بر عملکرد کارکنان در دستگاه های
اجرایی استان گیلان،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
2.اسماعیلی مقدم،نسیم،1390،تعیین عوامل مرتبط با عملکرد بازار برند بر اساس ارزش ویژه برند
از دیدگاه مصرف کنندگان لوازم خانگی استان گیلان،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
3.اورعی یزدانی،بدرالدین، (1382) ، مروری انتقادی بر ارزیابی عملکرد و نحوه اعمال آن در سازمانها
با تعامل بر برخی از سازمانهای ایران،نشریه کمال مدیریت،سال دوم،ناشر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی تهران.
4.برهانی،بهاءالدین،1386،مبانی مدیریت دولتی1و2،تهران،پیام نور،ص 230.
5.جزایری،احمد،1387،ضرورت ارزیابی عملکرد در سازمانها،نشریه تدبیر،شماره98،ص 41-36.
6.سید جوادین،سید رضا،1382،مبانی و کاربردهای مدیریت منابع انسانی،امور کارکنان تهران،نگارش دانش.
7.حقیقتی، محمد،علوی، محمدرضا و صرافی امیر،1386،ارایه مدلی برای وفاداری مشتریان در بازارهای الکترونیک دانش مدیریت،دوره 2،شماره 79،ص15-32.
8.حدادی،کبری،1392،ارزیابی صنعت بیمه از بدو بلوغ مدیریت دانش وبررسی تاثیر آن بر روی رضایت بیمه گزاراز کیفیت خدمات،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد رشت.
9.خاکی، علیرضا،1387،روش تحقیق در مدیریت،تهران نشر بازتاب.
10.خوشوقتی،آرمین،1385،ارزیابی عملکرد کارکنانwww.harkat.com,.
11.رحیمی،غفور،1385،ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان،مجله تدبیر ،شماره 173.
12.رفیع زاده،علاءالدین،1386،الگوی مناسب مدیریت عملکرد در بخش دولتی،نشریه تدبیر،شماره205.
13.رنجبریان بهرام،براری مجتبی،1388، تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان (مقایسه بانک دولتی و خصوصی، نشر در مدیریت بازرگانی ،دوره1،شماره2.
14.سعادت،اسفندیار،1385،مدیریت منابع انسانی،تهران،سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، چاپ دوازدهم.
15.سید سعید میر واحدی،1378،چالش های مدیریت برند در صنعت خودرو،مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک سایپا.
16.سهرابی،روح الله و خان محمدی،هادی،مدیریت عملکرد،1386،ششمین کنفرانس ملی مدیریت
عملکرد،مرکز همایش های علمی جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
17.عزیزی، شهریار،جمالی، شهرام و صناعی ایمان،1391،ارائه ی مدل عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری (مطالعه ی موردی:بانک کشاورزی)مدیریت بازرگانی ،،4(11).صص89-104.
18.عزیزی شهریار،اثنا عشری مسعود،1391،برند سازی داخلی و عملکرد برند در بانک:نقش تعدیل گر جو رقابت و رضایت شغلی،پژوهش های مدیریت در ایران،دور170،شماره3.
19.فضل الهی زنجانی،مهدی،(1380)،ارزیابی عملکرد کارکنان،اهداف و نتایج آن نشریه پیام ایران
خودرو،شماره 60.
20.کاتلر ، فیلیپ ،1379،کاتلر در مدیریت بازار ، ترجمه عبدالرضا رضائی نژاد ،انتشارات فرا، تهران.
21.کاتلر فیلیپ و آرمسترانگ گری،1385 ،اصول بازاریابی، فروزنده بهمن، تهران،انتشارات ادبستان.
2.کاظمی راد شیرین،1388،بررسی تاثیر وفاداری مشتریان به برند بر ارزش ویژه ی برند،پایان نامه ی کارشناسی ارشددانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
23.کامدیده،علیرضا،1381،بررسی رابطه بین کیفیت زندگی و عملکرد کارکنان در شرکت آب و
فاضلاب منطقه 5 تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت منابع انسانی،موسسه تحقیقات و
آموزش مدیریت.
24.کلانتری پور،سارا،1390،ارتقای جایگاه استراتزیک برند و ایجاد وفاداری در مشتریان،مرکز تحقیقات علوم اسلامی، (235) ، ص50.
25.هادیزاده مقدم ،اکرم،جمالی کاپک، شهرام و رضایی ،مرتضی ، 1391،مدل تاثیر برندسازی داخلی بر فتار شهروندی برند در صنعت هتلداری،پژوهش های مدیریت در ایران ،16(13). صص203-223.
منابع لاتین:
1. Ahmed, P.K. , Rafiq , M.,)2003) ″Internal Marketing Issues And challenges″, European journal of marketing,vol.37,n.9,p 1177-1186.
2. Aker, D., (1991), "Managing brand equity: capitalizing on the volue of brand name" ,new York, usa, freb press.
3. (www.alamat.com( .
4. Owojori, A., Popoola, J.,(2009), "Effect of human resource management on producitirity of workforce in the banking industry in Nigeria",/www.economics.ham.ac.uk/,vol.18.
5. Bhattacharya, C.B., Rao, H., Glynn M.A.,(1995),"Understanding the bond ofidentification: An investigation of its correlates among art museum members" ,Journal of Marketing, 59.
6. Coleman, D.A. ,(2010). "Service brand identity: definition, measurement, dimensionality and influence on brand performance" (PhD thesis), University of Birmingham Research Archive.
7. (www.financialexpress.com).
8. Gautam, T., VanDick, R., Wagner, U.,(2004),"Organizational identification and organizational commitment: Distinct aspects of two related concepts" , Asian Journal of Social Psychology, 7.
9. Harris, F., Dechernatory, L.,( 2011),"Corporale branding and corporate brand per formance,"European journal of marketing,35(3/4).
10. Harrison, K., Gouding, A.,(1997) ",Performance appr aisal in publiclibraries",jurnal new library word,vol.98,n.7,p 275-280.
11. Ivancevich, J.M., McMahon, J.T.,(1977), "A study of taskgoal attributes,higher order need strength, and performance", Academy of Management Journal,vol.20,p 552-563.
12. Matanda, M.J., Olyndubisi, N.,( 2013),"Internal marketing, internal branding, and organizational outcome: the moderating role of perceired goal congruence",journal of marketing money e ment, vol.29,n.9,p 1030-1055.
13. Kotler, P.,(2003), "Marketing management" ,Prentice – hall , upper saddle river.
14. Karand, K.W., Kumar, V.,(2002),"characteristics and retailer policies on response to retail price promotions: implications for retailers,"arailable online.
15. Locke, E.A., Latham, G.P.,(2002), "Building a practically useful theory of goal setting and task motivation: A 35-year odyssey", American Psychologist,vol.57,p 705–717.
16. Larsen, L.,(2003),"Employee loyalty survey" ,Journal of people dynamics.
17. Ubeda , L., Ceser, C.F., santos, A.,(2007), "staff development and performance appraisal in a brazilian research,centre",European journal of in noration management,vol.10,n.1,p109-125.
18. Murphy, J.M.,( 1993), "Branding:a key marketing tool", an edition, London macmillan press.
19. Ng, T.W.H., Feldman D.C.,( 2011), "Affective organizational commitment and citizenship behavior: Linear and non-linear moderating effects of organizational tenure”, Journal of Vocational Behavior, 79(2),p 528-537.
20. Pamela, A., Robertb, S.,(1999), “Strategies for bulding consumer brand preference”,journal of products,brand management,vol.8,n.2,p 130-144.
21. Shahida, P., debyani, P., (2012),"Internal branding in an Indian bank", the xlmb jornal of management, vo1.9 ,n.1,p115-124.
22. Porter, L.W., Steers, R.M., Mowday, R.T., Boulian P.V.,(1974 ),"Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians", Journal of Applied Psychology, 59.
23. Punjaisiri, k., Alan, w., Heiner, E.,( 2002), "Internal branding to influence employees, brand promise Delivery (a case Study in Thailand)",journal of service management,vol.20,n. 5,p 561-579.
24. Punjaisri, K.,(2007), “The role of internal branding in the delivery of employee brand promise”, Brand Management, 15(1),p 57–70.+
25. Punjaisri, K., Wilson, A., Evanschitzky, H.,( 2009)"Internal branding: an enabler of employees’ brand-supporting behaviors", Journal of Service Management, 20(2),p 209-226.
26. Rooney, J. ,(1995), "A Blanding: A trend for today and tommarow", journal of product and Brand management,vol.4, p 48-55.