فهرست:
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مساله تحقیق. 4
1-3- ضرورت انجام تحقیق. 5
1-4- اهداف تحقیق. 6
1-4-1- اهداف نظری تحقیق. 6
1-4-2- اهداف کاربردی تحقیق. 6
1-5- چارچوب نظری تحقیق. 6
1-6- فرضیات تحقیق. 8
1-7- قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی، موضوعی) 8
1-8- تعریف متغیرهای تحقیق. 8
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه. 11
2-1- بخش اول: مبانی نظری تحقیق. 12
2-1-1- تجارت الکترونیک... 12
2-1-1-1- تعاریف تجارت الکترونیکی. 12
2-1-1-2- مزایا و معایب استفاده از تجارت الکترونیکی. 13
2-1-2- رفتار مصرفکننده (خریدار) 14
2-1-2-1- اهمیت مطالعه رفتار مصرفکننده 15
2-1-2-2- نقش تحلیل رفتار خریدار در مدیریت بازاریابی. 15
2-1-3- بازاریابی اینترنتی. 24
2-1-3-1- پیدایش و مفهوم بازاریابی. 24
2-1-3-2- تعاریف بازاریابی اینترنتی. 26
2-1-3-3- مزایای بازاریابی اینترنتی. 27
2-1-3-4- آمیخته بازاریابی اینترنتی. 28
2-1-3-5- ضرورت پرداختن به بازاریابی اینترنتی. 30
2-1-3-6- ابزارهای مختلف برای پیادهسازی بازاریابی اینترنتی. 33
2-1-4- تبلیغات اینترنتی. 37
2-1-4-1- تعریف تبلیغات اینترنتی. 37
2-1-4-2- تاریخچه تبلیغات اینترنتی. 38
2-1-4-3- مقایسه تبلیغات سنتی و اینترنتی. 39
2-1-4-4- خدمات مختلف در حوزه تبلیغات اینترنتی. 40
2-1-4-5- اشکال مختلف تبلیغات اینترنتی. 41
2-2- بخش دوم: پیشینه تحقیق. 47
2-2-1- تحقیقات خارجی. 47
2-2-2- تحقیقات داخلی. 48
2-3- بخش سوم: تاریخچه قلمرو مکانی. 52
2-3-1-نمونه برخی سایتهای خارجی. 52
2-3-2- نحوه عملکرد فروشگاههای اینترنتی در ایران. 54
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه. 57
3-2- روش تحقیق. 57
3-3- ابزار جمعآوری دادهها 58
3-4- ارتباط میان سوالات پرسشنامه و متغیرهای تحقیق. 59
3-5- روایی و اعتبار ابزار تحقیق. 59
3-5-1- روایی ابزار تحقیق. 59
3-5-2- پایایی ابزار تحقیق. 60
3-6- جامعه آماری (N) 61
3-7- حجم نمونه آماری.. 62
3-8- روش نمونهگیری.. 62
3-9- روش تحلیل دادهها 63
3-9-1- ارائه دادههای گردآوری شده 63
3-9-2- آزمون فرضیات.. 63
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها
4-1- مقدمه. 65
4-1-1- بررسی وضعیت توزیع متغیرها 66
4-2- اطلاعات جمعیت شناختی. 67
4-2-1- جنسیت پاسخگویان. 67
4-2-2- وضعیت تأهل پاسخگویان. 67
4-2-3- مقطع تحصیلی پاسخگویان. 68
4-2-4- سابقه خرید اینترنتی پاسخگویان. 68
4-3- آزمون تأثیرگذاری مولفههای تحقیق بر خرید افراد 69
4-3-1- متغیر شماره یک: طراحی سایت.. 70
4-3-2- آزمون سوالات مرتبط با متغیر طراحی سایت.. 71
4-3-3- متغیر شماره دو: سهولت استفاده از امکانات سایت.. 72
4-3-4- آزمون سوالات مرتبط با متغیر سهولت استفاده از امکانات سایت.. 73
4-3-5- متغیر شماره سه: رتبه سایت در موتورهای جستجو. 74
4-3-6- آزمون سوالات مرتبط با متغیر رتبه سایت در موتورهای جستجو. 75
4-3-7- متغیر شماره چهار: تبلیغات اینترنتی. 76
4-3-8- آزمون سوالات مرتبط با متغیر تبلیغات اینترنتی. 77
4-4- بررسی تأثیر عوامل جمعیت شناختی. 78
4-4-1- تأثیر جنسیت پاسخگویان. 78
4-4-2- تأثیر وضعیت تأهل پاسخگویان. 79
4-4-3- تأثیر تحصیلات پاسخگویان. 80
4-4-4- تأثیر سابقه خرید اینترنتی پاسخگویان. 82
4-5- رتبهبندی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی افراد 83
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه. 86
5-2- مروری بر موضوع تحقیق و روش اجرای آن. 86
5-3- نتایج به دست آمده از تحقیق. 87
5-3-1- نتایج آزمون عوامل مؤثر. 87
5-3-2- نتایج آزمون عوامل جمعیت شناختی. 89
5-3-3- رتبه بندی عوامل مؤثر. 89
5-4- محدودیتها و مشکلات تحقیق. 90
5-5- پیشنهادهای تحقیق. 91
5-5-1- پیشنهادهای کاربردی حاصل از نتایج تحقیق. 91
5-5-2- پیشنهاد برای تحقیقات آتی. 92
پیوست ها و ضمائم 92
منابع و ماخذ 96
چکیده لاتین. 101
فهرست جداول
جدول شماره 2-1- مقایسه تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی (گائو، 2002) 40
جدول شماره 2-2- مقایسه اشکال مختلف تبلیغات اینترنتی (گائو ، 2002) 46
جدول شماره 3-1- ارتباط میان مولفههای تحقیق و سوالات پرسشنامه. 59
جدول شماره 3-2- آلفای کرونباخ منتج از سوالات پرسشنامه. 61
جدول شماره 4-1- سطوح معنی داری آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیرهای تحقیق. 66
جدول شماره 4-2- جنسیت پاسخگویان. 67
جدول شماره 4-3- وضعیت تاهل پاسخگویان. 67
جدول شماره 4-4- مقطع تحصیلی پاسخگویان. 68
جدول شماره 4-5-سابقه خرید اینترنتی. 68
جدول شماره 4-6- نتایج آزمون سوالات مرتبط با متغیر طراحی سایت.. 70
جدول شماره 4-7- نتایج آزمون تأثیرگذاری متغیر سهولت استفاده از امکانات سایت.. 71
جدول شماره 4-8- نتایج آزمون سوالات مرتبط با متغیر سهولت استفاده از امکانات سایت.. 72
جدول شماره 4-9- نتایج آزمون تأثیرگذاری متغیر رتبه سایت در موتورهای جستجو. 73
جدول شماره 4-10- نتایج آزمون سوالات مرتبط با متغیر رتبه سایت در موتورهای جستجو. 74
جدول شماره 4-11- نتایج آزمون تأثیرگذاری متغیر تبلیغات اینترنتی. 75
جدول شماره 4-12- نتایج آزمون سوالات مرتبط با متغیر تبلیغات اینترنتی. 76
جدول شماره 4-13- نتایج آزمون تأثیرگذاری متغیر جنسیت.. 77
جدول شماره 4-14- نتایج آزمون تأثیرگذاری وضعیت تاهل. 78
جدول شماره 4-15- نتایج آزمون تأثیرگذاری تحصیلات.. 79
جدول شماره 4-16- نتایج آزمون تأثیرگذاری سابقه خرید اینترنتی. 81
جدول شماره 4-17- رتبهبندی متغیرهای تحقیق با استفاده از آزمون فریدمن. 82
جدول شماره 4-18- رتبهبندی متغیرهای تحقیق با استفاده از آزمون فریدمن. 83
جدول شماره 4-17- سطح معنی داری آزمون فریدمن برای رتبه بندی.. 83
جدول شماره 5-1- مرور اجمالی آزمون عوامل تأثیرگذار. 88
جدول شماره 5-2- بررسی تأثیر عوامل جمعیت شناختی. 89
جدول شماره 5-3- رتبهبندی متغیرهای تحقیق. 89
منبع:
منابع فارسی
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
منابع لاتین
Belch, George, 2005, Advertising and promotion, 6th, MC Graw Hill.
Dennis, Charles, French, tio & merrilees bill, 2004, E.retailing, first published, rout ledge taylor
Dennis, Charles, 2009,”E-consumer behavior”, European journal of Marketing, Vol. 43 No.9/10, pp.1121-1139
Gao, Jerry, 2002. Online Advertising: Engineering Perspectives and A Taxonomy, Submitted for publication in Quarterly Journal of E-Commerce in 2002.
Hawkins, 2009, Del I. e. al ,Consumer Behavior, Building Marketing Strategy, 8th Ed, Mc Graw-Hill, International Edition.
Kaye, Barbara K, Norman J. Medoff, 1999, The World Wide Web: A Mass Communication Perspective, Mountain View. California: Mayfield.
Korgaonkar, P., Becerra, E., O'Leary, B., Goldring, D., 2010, Product Classifications, Consumer Characteristics, and Patronage Preference for Online Auctions". Journal of Retailing and Consumer Services, 17, 4, 270-277
Kotler, Philip, 2007, Marketing Management: Analysis, Planning, Implement and Control, 14th Ed, Prentice-Hall, International Inc.
MC Daniel, Carl, Charles Lamb, Joseph Hair, 2012, Marketing, 8th Ed., south-western
Mowen, John C. and Minor, Michael S., 2010, Consumer Behavior: A Framework, 11th Ed, Prentice Hall, International, Inc.
Schiffman, Leon G. & Kanuk, Leslie Lazar, 2011, Consumer Behavior, 4th Ed, Prentice-Hall, International.
Shipside, Steve, 2002, Branding on the Internet: New International Marketing Issues, Management Research News, Vol. 25, No12, pp 53-62.
Solomon, Michael R, 2012, Consumer Behavior, 12th Ed, Prentice-Hall, International Inc.
Swaminathan, V., Lepkowska-White, E. and Rao, B. P., 2011, Browsers of buyers in cyberspace, Journal of Computer-Mediated Communication, Vol 6, No 2.
Wilkie, William L, 2010, Consumer Behavior, 5th Ed, John Wiley & Sons, Inc.