فهرست:
فصل اول- کلیات طرح
1-1) مقدمه. 2
1-2) بیان مساله تحقیق.. 3
1-4) اهداف تحقیق.. 5
1-5) چهارچوب نظری.. 6
نمودار1-1- مدل اندازه گیری رقابت پذیری.. 6
1-6) مدل تحقیق: 6
نمودار1-2- مدل مفهومی تحقیق.. 7
1-7) فرضیات یا سوالات تحقیق: 7
1-8) روش تحقیق.. 8
1-9) جامعه تحقیق.. 8
1-9-1) قلمرو مکانی.. 8
1-9-2) قلمرو زمانی.. 9
1-9-3) قلمرو موضوعی.. 9
1-10) جامعه آماری.. 9
1-11) روش و ابزار جمع آوری اطلاعات... 9
1-12) روش تجزیه وتحلیل.. 9
1-13) تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق.. 10
1-13-1)گات 10
1-13-2) سازمان تجارت جهانی.. 10
1-13-3) رقابت پذیری.. 10
1-13-4) منابع داخلی.. 11
1-13-5) موقعیت در بازار. 11
1-13-6) توان خلاقیت... 11
فصل دوم-مطالعات نظری
گفتار اول- ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺭﻗﺎﺑﺖﭘﺬﻳﺮﻱ
2-1-1) مقدمه. 13
2-1-2) ﺭﻭﻳﻜﺮﺩﻫﺎﻱ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺭﻗﺎﺑﺖﭘﺬﻳﺮﻱ.. 15
2-1-2-1) دیدگاه مبتنی بر منابع.. 17
2-1-2-1-1) سرمایه سازمانی.. 18
2-1-2-1-2) سرمایه انسانی.. 20
2-1-2-1-3) سرمایه مالی.. 20
2-1-2-2) دیدگاه موقعیت در بازار. 21
2-1-2-2-1) سرمایه مشتری.. 22
2-1-2-2-2) هوشمندی رقابتی.. 22
2-1-2-3) دیدگاه مبتنی بر توان خلاقیت و نوآوری.. 23
2-1-2-3-1) سرمایه نوآوری.. 23
2-1-2-3-2) توان فناوری اطلاعات... 24
2-1-2-3-3) مدیریت دانش.... 24
2-1-3) ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﭘﻴﺸﻴﻦ.. 25
ﺟﺪﻭﻝ 2-1-1 ‐ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺭﻗﺎﺑﺘﻲ.. 28
گفتار دوم- سازمان تجارت جهانی
2-2-1) مقدمه. 31
2-2-2) مبانی نظری.. 32
2-2-2-1) نظریه مرکانتیلیسم.. 32
2-2-2-2) نظریه مزیت مطلق آدام اسمیت... 32
2-2-2-3) نظریه مزیت نسبی ریکاردو. 33
2-2-2-4) نظریه هزینه فرصت... 35
2-2-2-5) نظریه مزیت نسبی هکشر و اوهلین.. 36
2-2-2-6) نظریه مزیت نسبی لیندر. 38
2-2-2-7) آزمون تجربی لئونتیف... 39
2-2-2) موافقتنامه عمومیتعرفه و تجارت... 40
2-2-3-1) اصل عدم تبعیض.... 41
2-2-3-2) اصل تثبیت و کاهش تعرفه. 42
2-2-3-3) اصل مشورت... 42
2-2-3-4) اصل حفاظتها 42
2-2-4) مذاکرات چند جانبه گات... 43
2-2-5) ایجاد سازمان تجارت جهانی.. 44
2-2-6) تفاوتهای گات با سازمان تجارت جهانی.. 45
2-2-7) ساختار سازمان جهانی تجارت... 46
2-2-7-1) کنفرانس وزیران.. 46
2-2-7-2) شورای عمومی.. 46
2-2-7-3) کمیته ها 47
2-2-7-4) دبیرخانه. 47
2-2-7-5) رویه تصمیم گیری.. 48
2-2-8) اهداف و وظایف سازمان تجارت جهانی.. 48
2-2-9) مذاکرات تجاری پس از تأسیس.... 49
2-2-10 )عضویت در سازمان تجارت جهانی.. 53
2-2-10-1 ) مشکلات و پیچیدگیهای الحاق.. 54
2-2-10-2 ) نقش و وظیفه آنکتاد. 55
2-2-10-3) فرایند الحاق.. 55
2-2-10-4) اعضای اصلی.. 56
2-2-10-5) اعضای ناظر. 56
2-2-10-6) اعضای دوفاکتو. 57
2-2-10-7) عضویت موقت... 57
نمودار (2-2-2) تشریفات الحاق.. 58
2-2-11) سازمان تجارت جهانی و کشورهای در حال توسعه. 58
2-2-12) ایران و سازمان تجارت جهانی.. 60
2-1-12-1) الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی.. 60
2-2-12-2) مراحل هفت گانه عضویت ایران.. 61
2-2-12-3) گاه شمار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت... 63
2-2-13) مزیتهای عضویت در سازمان تجارت جهانی.. 69
2-2-14) چالشها و فرصتها در فرایند جهانی شدن اقتصاد. 70
الف ) چالشها 70
ب ) فرصتها 71
گفتار سوم- تولید ماشین آلات راهسازی
2-3-1) مقدمه. 75
2-3-2) سابقه تاریخی تولید ماشین آلات راهسازی.. 75
جدول 2-3-1 ارزش واردات بر اساس دلار آمریکا 78
گفتار چهارم - پیشینه تحقیق
2-4-1) مقدمه. 79
جدول 2-4-1 مقایسه پژوهش های پیشین... 86
فصل سوم-روش شناسی تحقیق
3-1) مقدمه. 88
نمودار 3-1 مراحل انجام تحقیق.. 89
3-2-1) طبقه بندی تحقیق بر مبنای روش.... 90
3-2-2) نوع پژوهش از نظر اجرا 91
3-3-1) قلمرو موضوعی.. 91
3-3-2) قلمرو زمانی.. 91
3-3-3) قلمرو مکانی.. 91
3-5) روش گردآوری داده ها و اطلاعات... 92
جدول 3-2 ساختار کلی پرسشنامه ها 94
3-6) ابزار گردآوری داده ها 94
3-6-1) مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق.. 95
3-7-1) روایی( اعتبار) ابزار پژوهش.... 97
3-7-1-1) روایی صوری.. 98
3-7-1-2) روایی محتوا 98
جدول 3-4 حداقل CVR مورد قبول.. 99
جدول 3-5 نتایج مرتبط با نسبت اعتبار محتوا 99
3-7-2) پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار پژوهش.... 100
جدول 3-6: ضریب آلفای کرونباخ.. 101
3-7-3) روایی و اعتبار مرکب... 102
جدول شماره 3-7: مقادیر پایایی مرکب و روایی همگرا 102
3-8-1) تقسیم بندی متغیرها براساس رابطه. 103
3-8-2) تعریف عملیاتی متغیرها 103
جدول 3-8 شاخص های متغیرهای تحقیق.. 104
3-9-1) معرفی روش PLS. 105
فصل چهارم-تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1) مقدمه. 109
4-2) آمار توصیفی.. 109
4-2-1) توصیف ویژگی های جمعیت شناختی.. 109
جدول (4-1). توزیع فراوانی پاسخدهندگان برحسب جنسیت... 110
نمودار (4-1). درصد فراوانی پاسخدهندگان برحسب جنسیت... 110
جدول (4-2). توزیع فراوانی پاسخدهندگان برحسب سن.. 110
نمودار (4-2). درصد فراوانی پاسخدهندگان برحسب سن.. 111
جدول (4-3). توزیع فراوانی پاسخدهندگان برحسب تحصیلات... 111
نمودار (4-3). درصد فراوانی پاسخدهندگان برحسب میزان تحصیلات... 112
جدول (4-4). توزیع فراوانی پاسخدهندگان برحسب سابقه خدمت... 112
نمودار (4-4). درصد فراوانی پاسخدهندگان برحسب سابقه کار. 113
4-2-2) جداول توافقی... 113
4-2-2-1) جدول توافقی جنسیت، سن و رقابت پذیری... 113
جدول 4-5- جدول توافقی جنسیت، سن و رقابت پذیری... 113
4-2-2-2) جدول توافقی تحصیلات، سن و رقابت پذیری... 114
جدول 4-6- جدول توافقی سن، تحصیلات و رقابت پذیری... 114
4-2-2-3) جدول توافقی سابقه کاری، جنسیت و رقابت پذیری... 115
جدول 4-7- جدول توافقی جنسیت، سابقه کاری و رقابت پذیری... 115
4-2-3) آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.. 116
جدول 4-8- شاخصهای مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرها 116
4-3) آمار استنباطی.. 117
جدول 4-9- سطح معنیداری آزمون کولموگروف – اسمیرنف... 118
4-3-2) آزمون فرضیات تحقیق.. 118
4-3- 2-1) مدل بیرونی (مدل اندازهگیری) 119
جدول 4-10- کدگذاری متغیرها 120
نمودار 4-5- مدل کلی پژوهش با تکنیک حداقل مربعات جزئی.. 121
نمودار 4-6- آماره تی مدل کلی پژوهش.... 122
جدول 4-11- مدل بیرونی حداقل مربعات جزئی.. 122
جدول 4-12- مقدار بوت استراپینگ حداقل مربعات جزئی.. 122
4-4) آزمون فرضیههای پژوهش.... 123
4-4-1) ارزیابی مدل ساختاری.. 123
4-4-2) معیار نیکویی برازش.... 124
جدول شماره 4-13: نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری.. 125
4-4-3) آزمون فرضیات تحقیق.. 125
4-5) رتبه بندی ابعاد. 127
جدول 4-14- رتبه بندی ابعاد متأثر از الحاق به WTO.. 127
فصل پنجم-نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه. 129
5-2) نتایج تحقیق.. 129
5-2-1) منابع داخل صنعت... 130
5-2-2) موقعیت در بازار. 130
5-2-3) توان خلاقیت و نوآوری.. 131
جدول 5-1 مقایسه نتایج با تحقیقات پیشین... 131
5-3) پیشنهادات... 133
5-4) پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 135
5-5) مشکلات تحقیق.. 135
فهرست منابع و مآخذ.. 137
الف) منابع فارسی.. 137
ب) منابع لاتین.. 141
ج) وبسایت ها 143
پیوست... 144
منبع:
الف) منابع فارسی
آذر، عادل؛ مؤمنی، منصور (1384)،آمارو کاربرد آن در مدیریت، تهران: انتشارات سمت
آذر، عادل؛ غلامزاده، رسول و قنواتی، مهدی. (1391). مدلسازی مسیری-ساختاری در مدیریت کاربرد نرم افزار Smart-PLS . انتشارات نگاه دانش، چاپ اول.
ادیب، محمد حسین، سازمان تجارت جهانی نمایی خودمانی، صنایع پلاستیک، شماره169، خرداد 1381.
امیدبخش اسفندیار، بیژن بیدآباد، اکبر کمیجانی، رفعتی، حکیمیان و همکاران. بررسی آثار عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی تجارت بر بخش صنعت، سازمان مدیریت صنعتی، وزارت صنایع، دی 1375.
بهکیش، محمد مهدی، اقتصاد ایران در بستر جهانی شدن، چاپ دوم، تهران: قفنوس،1381.
بیدآباد، بیژن. آثار کمّی الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی در بخش صنعت، 1382، تهران.
“تجارت خدمات در سازمان تجارت جهانی”، ترجمه مسعود کمالی اردکانی – میترا نصیری، چاپ اول، تهران: چاپ و نشر بازرگانی، 1383.
بررسی اثرات الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر صنایع شوینده کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشگر: حسین شعفی، استاد راهنما جمشید عدالتیان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت صنعتی، 1384
بررسی اثرات الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر صنعت بیمه کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوشهگر: جعفر علیزاده، استاد راهنما دکتر فریده حق شناس، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت صنعتی، 1384
بررسی الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی در صنایع لبنی ایران با تأکید بر شرکت لبنی کاله، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشگر: علیرضا عباس زاده مسیبی، استاد راهنما خسن اسماعیل پور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت بازرگانی، 1383
بررسی پیامد های پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در صنعت بافندگی (تریکوبافی): پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشگر: مریم تبریزی، استاد راهنما اعظم رحیمی نیک، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت بازرگانی، 1381
بررسی پیوستن به ایران به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر صنعت مخابرات کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد. پژوهشگر: احمد صادقی بیدمشکی، استاد راهنما منوچهر جفره، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت صنعتی، 1383
بررسی تأثیر عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی بر صادرات فرش، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشگر: حسن ابراهیم یزدی، استاد راهنما بهروز دری، دانشگاه شهید بهشتی دانشکده علوم اداری، 1377
بررسی شرایط صنایع روغن نباتی جهت پیوستن به سازمان تجارت جهانی با استفاده از مدل ماتریس SWOT، پایان نامه کارشناسی ارشد. پژوهشگر: رضا محمدی، استاد راهنما عباس منوریان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت بازرگانی، 1383
پاکدامن، رضا، رفتار ویژه با کشورهای در حال توسعه در نظام حقوقی سازمان تجارت جهانی، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر صادرات فرش کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد پژوهشگر: نیما سعیدی، استاد راهنما جمشید عدالتیان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت صنعتی، 1388
تبعات پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و بررسی آن در صنعت پتروشیمی: پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشگر: محسن مازندرانی، استاد راهنما حسن اسماعیل پور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مدیریت تهران مرکز، مدیریت بازرگانی، 1381
حافظ نیا،محمدرضا (1382)."مقدمه ای برروش تحقیق در علوم انسانی " ،تهران،انتشارات سمت،چاپ هشتم
حافظ نیا،محمدرضا (1386)." روش تحقیق در علوم انسانی " ،انتشارات سمت،چاپ دوازدهم
حقشناس کاشانی، فریده، سعیدی، نیما و حسنپور پازواری، محمود، 1389، "برنامه ریزی استراتژیک برای صنعت فرش کشور در آستانه عضویت در WTO با استفاده از ماتریس SWOT"، دو ماهنامه بررسیهای بازرگانی، شماره 43، مهرو آبان 1389.
خاکی، غلامرضا 1378.،روش تحقیق با رویکرد پیان نامه نویسی، مرکز تحقیقات علمی کشور، چاپ اول.
داوری، علی، رضازاده، آرش، (1392)، مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.
دبیرخانه آنکتاد، نمایندگی تام الاختیار تجاری جمهوری اسلامیایران، چگونگی الحاق به سازمان تجارت جهانی، مترجمان ابوالقاسم بنیات و دیگران، چاپ اول، تهران: چاپ ونشر بازرگانی، 1381.
دنیای اقتصاد، 7/3/84 و 9/3/84 ،ص 5.
دیولد هلد و آنتونی سکگر، جهانی شدن و مخالفان آن. ترجمه عرفان ثابتی، انتشارات ققنوس.
رشیدی،ع، عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی تحلیلی از نظرات موافق و مخالف، اتاق بازرگانی، شماره11.
رضایی دولت آبادی، حسین، 1384، "طراحی مدل تاثیرگذاری بازارگرائی بر عملکرد کسب وکار با توجه به قابلیتهای بازاریابی"، خائف الهی، احمدعلی (استاد راهنما)، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت
رفعتی، محمد رضا و دیگران، جهانی شدن و اقتصاد ایران، بررسیهای بازرگانی، شماره6، خرداد و تیر 1383.
رقابت و همکاری در بازار آینده، فصلنامه آسیا، شماره های 32 و 33، پائیز و زمستان 1383.
رضا زاده، بهرام ، تنگناهای رقابتی کشور در پیوستن به سازمان تجارت جهانی و استراتژیهای مؤثر، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 30، بهار و تابستان 80.
رضویان، محمد تقی و بهاری جوان. معصومه و آذری محبی، رضا، تدوین سیاستهای بهینه تجارت خارجی ایران ( صادرات) برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی، پژوهشنامه اقتصادی ، ص40-13
سترگ، مجله تخصصی ماشین آلات راهسازی، عمرانی و معدنی، شماره های 3 و 4، تیر و مهر 139.
سر افراز، لیلا، بررسی موانع قانونی پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی با نگرشی بر سیاستهای بازرگانی موجود در زمینه ماشینها و دستگاههای برقی، اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره 178-177، خرداد و تیر 1381.
سرمد،زهره،بازرگان،عباس،حجازی،الهه،1376،روشهای تحقیق در علوم رفتاری،چاپ سیزدهم،تهران،اتشارات آگه.
سعیدی، نیما، 1388، "بررسی تاثیر عضویت ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابتپذیری صنعت فرش کشور"، عدالتیان شهریاری، جمشید (استاد راهنما)، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، دانشکده مدیریت.
سکاران، اوما، 1381، روش تحقیق در مدیریت، ترجمۀ محمد صائبیو شیرازی، چاپ اول، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی
سوادیان، بررسی تأثیر یوستن ایران به سازمان تجارت جهانی بر صادرات محصولات صنایع نساجی ایران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، 1379
صادقیان، علی، چشم انداز دور جدید مذاکرات تجاری چند جانبه، مجله اقتصادی، دور دوم، سال اول
عباس زاده، میرمحمد و همکاران، مقدمه ای بر مدل یابی معادلات ساختاری به روش PLS و کاربرد آن در علوم رفتاری، 1391
کمالی اردکانی، مسعود، موافقتنامه عمومی تجارت خدمات ( جزوه آموزشی)، دفتر نمایندگی تام الاختیار تجاری جمهوری اسلامی ایران، تابستان 1383.
کمیجانی، اکبر، تحلیلی پیرامون تجارت و تجربه عملی پیوستن برخی از کشورها به سازمان تجارت جهانی و آثار اقتصادی الحاق ایران به آن، وزارت امور اقتصادی و دارایی، 1374
مرکز تجارت بینالملل، آشنایی با قوانین سازمان تجارت جهانی (88 پرسش و پاسخ)، ترجمه گروه کارشناسان مذاکرات تجاری در نمایندگی تام الاختیار تجاری جمهوری اسلامی ایران، چاپ اول، تهران: چاپ و نشر بازرگانی 1381.
مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید، 1390، پژوهشنامه مدیریت، جلد یازدهم، انتشارات راهدان، تهران.
مؤمنی، منصور، فعال قیوم، علی ،تحلیلهای آماری با استفاده ار SPSS، 1391، چاپ چهارم.
مهرگان، محمدرضا، اصغریزاده، عزتاالله و صفری، حسین، 1387، "بررسی رقابتپذیری در سطح بنگاه با استفاده از مدلسازی معادلا ت ساختاریافته (مطالعه موردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران) "، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 46، بهار 1387
مهری، علی، 1383، "طراحی مدل مزیت رقابتی برای صنعت خودرو ایران"، خداداد حسینی، سید حمید (استاد راهنما)، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت
نگاهی اجمالی به شکل گیری سازمان تجارت جهانی و تحلیلی از جنبه های حقوقی و اقتصادی ناشی از الحاق ایران به WTO، پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، زمستان 1375.
نوازنی، بهرام، ایران و پیامدهای جهانی شدن یا جهانی سازی، اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره 189-188.
نوفرستی، محمد، آمار در اقتصاد و بازرگانی ، جلد دوم، چاپ هشتم، تهران: رسا، 1380.
هومن، حیدرعلی1384.،مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت.
وزارت امور اقتصادی و دارایی، تحلیلی پیرامون تجارت، تجربه عملی پیوستن برخی از کشورها به گات و آثار اقتصادی الحاق ایران به آن»، تیر 1374
ب) منابع لاتین
Akimova, Irina, 2000, " Development of Market Orientation and Competitiveness on Ukrainian Firms", European Journal of Marketing, Vol. 34 (9/10), pp: 1128-1148
Ambashta, Ajitabh., Momaya, K., 2002, "Competitiveness of Firms: Review of Theory, Frameworks and models", Singapore Management Review, Vol 26 (1), pp. 45-58
Barney, J., Wright, M., & Ketchen, D., J. 2001, " The Resource-based View of the Firm: Ten Years after 1991" , Journal of Management, 27, Pergamon, pp 625-641.
Bartlett, A., & Ghoshal, S., 1989, "Managinig across Borders", Harvard Business School Press, Boston, MA. 1-402
Buckley, P., J et al, 1991, "Foreign Market Servicing Strategies and Competitiveness", Journal of General Management, 17 (2), pp 34-46.
Celik, M., et-al, 2009, "Application Structuring Fuzzy Integrated Multi-stages Evaluation Model on Academic Personnel Recruitment in MET Institutions", Expert Systems with Applications: An International Journal, 36(3): 6918-6927
Chen S.J. and Hwang C.L., 1992, "Fuzzy Multiple Attribute Decision Making Methods and Applications", Berlin; New York: Springer-Verlag.
CHen JI And STEVE THOMAS,WTO and china’s financial Services Sector,2002
DC, 2001, "Destination Competitiveness: Development of a Model with Application to Australia and the Republic of Korea", An Australian Govt Report, October.
D'Cruz, J., and Rugman, A., 1992, "New Concepts for Canadian Competitiveness", Kodak, Canada.
Dess, Gregory, G., & Lumpkin, Tom, G., 2003, "Strategic Management", Mc GrawHill
Grant, R.M., 1991, "The Resource-Based View of Competitive Advantage: Implication for Strategy Formulation", California Management Journal, Vol. 33, Spring, pp: 114-134
Hair, J. F., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2011). PLS-SEM: Indeed a Silver Bullet. Journal of Marketing Theory and Practice, 19(2) , 139-151.25
Hax, Arnold & Wilde, Dean, 1999, "the delta model: Adaptive Management for a Changing World", Sloan Management Review, 40(2), pp: 11-28.
Hax, Arnold & Wilde, Dean, 2002, "the Delta Model- toward a Unified Framework of Strategy", MIT Sloan School of management, Working paper, 4261-02, pp: 1-36.
Hooley, et al, 2003, "The Performance Impact of Marketing Resources", Journal of Business Research, Volume. 58(1), pp: 18-27
Hwang, C. L., Yoon, K., 1981, "Multiple Attribute Decision Making Methods and Applications: a state-of-the-art survey", Berlin, Springer.
Jüttner, Uta, and Wehrli, Hans Peter, 1994, "Competitive Advantage: Merging Marketing and the Competence-based Perspective", Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 9 (4), pp: 42 – 53
Lawrence, J. L., 2000, "Economic Globalization and the Information Technology Revolution", Conference 2000 of the 21st Century Forum, (Economic Globalization: China and Asia), The National Committee of the Chinese People's Political Consultative Conferences (CPPCC).
Liu, S., Sandra, et al, 2003, "Market-oriented Organizations in an Emerging Economy, A Study of Missing Links", Journal of Business Research, Vol. 56, p: 481-491
Ma, H., 1999, "Anatomy of competitive advantage: a SELECT framework", Management Decision, 37(9), pp: 709-718.
Man, TWY, et al, 1998, "Conceptualization of SMEs Competitiveness: A Focus on Entrepreneurial Competencies", Working Paper, Department of Management, Hong Kong Polytechnic University.
McGahan, Anita, M., Silverman, Brian, S, 2006, "Profitting from Technilogical Innovation by Others: The Effect of Competitor Patenting on Firm Value", Research Policy, 35(8), October, pp: 1222-1242
McGhan, A. M., 1999, "Competition, Strategy and Business Performance", California Management Review, 41 (3), pp: 74-101
Momaya, K., 1998, "Evaluating International Competitiveness at the Industry Level", Vikalpa, Vol 23, No 2, April-June.
Murths, T. P., et al, 1998, "Country Capabilities and the Strategic State: How National Political Institutions Affect MNC Strategies", Strategic Management Journal, Vol. 15, pp: 113-129.
Porter, M., 1990, "The Competitive Advantage of Nations", New York: Free Press.
Sarstedt, M. (2008). A review of recent approaches for capturing heterogencity in partial least squares path modelling. Journal of Modelling in Management, 3(2) , 140-161. 24.
Shurchuluu, P, 2002, "National Productivity and Competitiveness Strategies for the New Millennium", Integrated Manufacturing System,Vol. 13(6), pp: 408-414
Yeh C.H., Deng, H., 2004, "A Practical Approach to Fuzzy Utilities Comparison in Fuzzy Multi-Criteria Analysis", International Journal of Approximate Reasoning, 35 (2), pp: 179-194
Zeleny M., 1982, "Multiple Criteria Decision Making", McGraw-Hill, New York.
Wetzels, M., Odekerken-schroder, G., & Van Oppen, C. (2009). Using pls path modeling for assessing hierarchical construct models: guidelines and empirical illustration, MIS Quarterly, 33(1),177.
ج) وبسایت ها
www.cbi.ir
www.donya-e-eqtesad.com
www.eghtesadeiranonline.com
www.irica.gov.ir
www.irtr.gov.ir
www.wikipedia.com
www.wto.org
www.hepcoir.com