فهرست:
1- فصل اول.. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- شرح و بیان مسأله پژوهش.... 2
1-3- اهمیت و ارزش پژوهش.... 4
1-4- اهداف پژوهش.... 7
1-5- فرضیه های پژوهش.... 8
1-6- روششناسی پژوهش.... 8
1-7- جامعه آماری پژوهش.... 9
1-8- نمونه آماری پژوهش.... 10
1-9- قلمرو پژوهش.... 10
1-9-1- قلمرو موضوعی پژوهش.... 10
1-9-2- قلمرو مکانی پژوهش.... 10
1-9-3- قلمرو زمانی پژوهش.... 11
1-10- متغیرهای پژوهش.... 11
1-11- روش گردآوری داده ها 11
1-12- تجزیه و تحلیل داده ها 13
1-13- کاربرد های متصور از پژوهش.... 13
1-14- نوآوری پژوهش.... 14
1-15- استفاده کنندگان از پژوهش.... 14
1-16- کلید واژه ها 14
2- فصل دوم. 16
2-1- مقدمه. 17
2-2- بخش اول؛ مروری بر ادبیات تحقیق فناوری اطلاعات.. 18
2-2-1- فناوری اطلاعات(IT) 18
2-2-2- مفهوم فناوری اطلاعات.. 20
2-2-3- تعاریف فناوری اطلاعات.. 22
2-2-4- تاریخچه فناوری اطلاعات.. 24
2-2-5- اهمیت فناوری اطلاعات.. 27
2-2-6- فناوری اطلاعات در ایران.. 29
2-2-7- اتوماسیون اداری و فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 31
2-2-8- فناوری اطلاعات و مزیت رقابتی.. 33
2-3- بخش دوم؛ مروری بر ادبیات تحقیق بهره وری.. 34
2-3-1- بهره وری.. 34
2-3-2- تعریف بهره وری.. 35
2-3-3- بهرهوری در سازمان 37
2-3-4- عوامل موثر بر ارتقای بهره وری.. 39
2-3-5- تاثیر فناوری اطلاعات بر بهرهوری.. 42
2-3-6- بهره وری و آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات.. 43
2-3-7- فرآیند تصمیم گیری غیر متمرکز. 48
2-3-8- بهبود فرایندهای کاری سازمان.. 51
2-4- بخش سوم؛ مروری بر پیشینه پژوهش.... 53
2-4-1- پژوهشهای خارجی.. 53
2-4-2- پژوهشهای داخلی.. 55
3- فصل سوم. 60
3-1- مقدمه. 61
3-2- نوع پژوهش.... 62
3-3- قلمرو پژوهش.... 62
3-4- جامعه آماری پژوهش.... 63
3-1- شیوه نمونه گیری و حجم نمونه. 64
3-2- متغیر های پژوهش.... 66
3-3- مدل مفهومی پژوهش.... 67
3-4- ابزار گردآوری اطلاعات.. 68
3-5- روایی پرسشنامه. 71
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده 75
3-6-1- آزمون کولموگورف- اسمیرنوف.. 75
3-6-2- آزمون همبستگی.. 75
3-6-3- رگرسیون خطی.. 76
4- فصل چهارم. 77
4-1- مقدمه. 78
4-2- آمار توصیفی.. 78
4-2-1- توزیع فراوانی نمونه آماری بر مبنای سن.. 79
4-2-2- توزیع فراوانی نمونه آماری بر مبنای سطح تحصیلات.. 80
4-2-3- توزیع فراوانی نمونه آماری بر مبنای سطح سنوات خدمت در سازمان.. 82
4-2-4- آماره های توصیفی متغیرهای پژوهش.... 83
4-3- آمار استنباطی.. 84
4-3-1- آزمون نرمال بودن.. 84
4-3-2- آزمون همبستگی.. 86
4-3-3- تحلیل رگرسیون.. 87
5- فصل پنجم. 93
5-1- مقدمه. 94
5-2- نتیجه گیری فرضیات.. 94
5-2-1- فرضیه اول پژوهش.... 94
5-2-2- فرضیه دوم پژوهش.... 95
5-2-3- فرضیه سوم پژوهش.... 96
5-3- پیشنهادهای پژوهش.... 98
5-3-1- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج پژوهش.... 98
5-3-2- پیشنهاد هایی برای دیگر محققین.. 99
5-4- محدودیتهای پژوهش.... 99
5-5- خلاصه و جمع بندی پژوهش.... 100
6- پیوست... 108
6-1- پرسشنامه پژوهش.... 109
6-2- خروجی های نرم افزار SPSS.. 111
7- منابع. 102
7-1- منابع فارسی.. 103
7-2- منابع انگلیسی.. 105
7-3- منابع اینترنتی.. 108
منبع:
1-1- منابع فارسی
1- اعتمادی، مهدی. (1379). عوامل موثر در ارتقای بهره وری در بخش صنعت، مجله دانش مدیریت، سال سیزدهم، شماره 49، صص80-98.
2- افشه، امیر؛ کیافر، فرهاد و شاعیدی، علی. (1390). بررسی کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش و تاثیر آن بر بهره وری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، شماره چهارم، صص. 2-11.
3- بیابانگرد، اسماعیل. (1384). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: نشردوران.
4- حافظ نیا، محمد رضا، (1386)؛ مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی؛ تهران: انتشارات سمت.
5- حبیب پور گتابی،کرم و صفریشالی، رضا. (1388). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی، تهران: لویه، متفکران.
6- خاکی، غلامرضا. (1387). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی؛ تهران؛ مرکز تحقیقات علمی کشور، چاپ دوم.
7- دانایی فرد، حسن. الوانی، سید مهدی، آذر، عادل) ۱۳۸۶)؛ روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت؛رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار اشراقی. چاپ دوم.
8- رحیمی کیا، امین؛ قدم پور، عزت اله و روشن زاده، فاطمه (1390). بررسی نقش بکارگیری اتوماسیون اداری در بهرهوری کارکنان شهرداری خرم اباد، مدیریت شهری، شماره27،صص124-99.
9- سرمد، ز؛ بازرگان، ع؛ حجازی. (1380). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه، ص166
10- شاکر اردکانی، محمد، رابطه به کارگیری فناوری اطلاعات و تصمیم گیری سازمانی در نیروی انتظامی شهر اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش تحول، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان.
11- شیخ بکلو، سارا؛صرافی زاده، اصغر و تیمورنژاد، کاوه (1391). بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر کارایی، مدیریت توسعه و تحول، شماره9، صص58-53
12- صرافی زاده، اصغر و علیپور، سمانه (1388). بررسی تاثیر به کارگیری اتوماسیون اداری بر بهرهوری منابع انسانی، مدیریت توسعه و تحول، شماره3،صص24-17
13- طالقانی، غلامرضا؛ تنعمی، محمدمهدی؛ فرهنگی، علی اکبر و زرین نگار، محمدجعفر. (1390). بررسی عوامل موثر بر افزایش بهره وری، مدیریت دولتی، دوره3، شماره 7، صص 115-130.
14- طاهری، شهنام. (1378). بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها (مدیریت بهره وی فراگیر)، تهران، نشر فرهنگستان.
15- علی احمدی، علیرضا. (1378). برنامه ریزی فناوری اطلاعات در سازمان ها، تدبیر، سال دهم، شماره 97، صص3-18
16- علی احمدی، علیرضا، شمس عراقی، شراگیم. (1382). فناوری اطلاعات و کاربردهای آن، انتشارات تولید دانش، تهران، چاپ اول.
17- فاریابی، محمد و تجویدی، مینا. (1390). بررسی اثر سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات بر بهره وری سازمانی، فصلنامه پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ویژه نامه مدیریت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی، صص27-39.
18- فتحی سعید (1383)، بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر جهش صادراتی، شناسایی اولویتهای بخش صنعت در کشور، تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
19- فتوحی اردکانی، محمد؛ علم الهدایی، سید محمد علی(1391). بررسی میزان رضایت مشتریان از عملکرد دستگاه های کارت خوان(pos)( مطالعه موردی شهرستان اردکان). کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات. صص 438 – 444.
20- کاوسی، اسماعیل؛ هاشمی، محمود؛ اسلام پناه، مهدی و سرافرازی، مهدی. (1391). بررسی به کارگیری تکنولوژی اطلاعات و نقش آن در افزایش بهره وری سازمانی، مطالعه موردی: سازمان بیمه خدمات درمانی استان فارس.
21- منصورفر، کریم. (1385). روشهای پیشرفته آماری همراه با برنامههای کامپیوتری، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
22- موسوی، رضا(1386). نقشش فناوری اطلاعات در بهره وری، اولین همایش سراسری مدیریت، باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه.
23- مؤمنی، منصور و فعال قیومی، علی(1386). تحلیلهای آماری با استفاده از نرم افزارSPSS، تهران: انتشارات کتاب نو.
24- مؤمنی، منصور، فعال قیومی، علی(1386)؛ تحلیلهای آماری با استفاده از نرم افزارSPSS؛ تهران: انتشارات کتاب نو.
25- نوروزیان قره تکان، فاطمه؛ محمدی، محمد علی؛ حسن نژاد، مریم و سلطانی، سحر (1390). بررسی اثرات سیستمهای اتوماسیون اداری بر شاخصهای بهرهوری سازمان مطالعه موردی: سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد. دانش و فناوری، شماره4، صص154-139.
26- یزدانی، امیرعباس؛ فلاح ماکرانی، یاسر و حلاجیان، ابراهیم (1389). بررسی تاثیر استقرار اتوماسیون اداری در کاهش هزینهها با روش تحلیل نقطه سر به سر مطالعه موردی: صنایع چوب و کاغذ مازندران، مدیریت توسعه و تحول، شماره5، صص56-49.
1-2- منابع انگلیسی
27- Adkinson William F. , Thomas M. Lenard, Michael J. Pickford. (2004). The Digital Economy Fact Book, 6th Ed. , The Progress & Freedom Foundation, Washington, D. C.
28- Akintayo, D. I. (2010). Job Security, Labour-Management Relations and Perceived Workers` Productivity In Industrial Organizations: Impact of Technological Innovation, International Business & Economics Research Journal, Vol. 9, No. 9. pp29-38.
29- Allen, R. S. & Helms, M. M. (2006). Linking Strategic Practices and Organizational Performance to Porter’s Generic Strategies, Business Process Management Journal, Vol. 12, No. 4, pp. 433-454.
30- Brynjolfsson, E. , & P. Brown. (2005). VII pillars of it productivity, Optimize Manhasset, Vol. 4, No. 5, pp. 26 - 31.
31- Certo, Samuel c. (2002). Modern Management, 9ed, prentice-hall of India, New Delhi.
32- Charoenngam, C. , Ogunlana, S. O. & Ning-Fu, K. (2004). Re-engineering Construction Communication in Distance Management Framework, Process Management Journal, Vol. 10, No. 6, pp. 645-672.
33- Dedrick, J. , Gurbaxani, V. , Kraemer K. L. (2003). Information Technology and Economic Performance: A Critical Review of the Empirical Evidence, ACM Computing Surveys, Vol. 35, Vol. 1, pp. 1-28.
34- Dorian J. & Wache D. (2009). Introduction of an online approach to fexible learning for on-campus and distance education students: Lessons learned and ways forward. Nurse Education Today. Vol. 29, No. 2, pp. 157-167
35- Duvalier R. (2009). 100% online student success, 1st rev. ed. New York: Delmar Cengage Learning, pp1-30.
36- Edrick, J. , Gurbaxani, V. , Kraemer K. L. (2003). Information Technology and Economic Performance: A Critical Review of the Empirical Evidence, ACM, Computing Surveys, Vol. 35, No. 1, pp1 - 28.
37- EdwardS, J. W. (2005). Leadership and decision making in an Era of emerging global Information Technology, Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy, USA, Capella University.
38- Eisenach, J. Lenard, T & McGonegal, S. (2001). The Digital Economy Factbook, Third Edition, Washington, D. C. : The Progress & Freedom Foundation, pp. 79, 84
39- Haag, Cummings & Mcubbery. (1998). Management Information System for Information Age, 3th edition
40- Jorgenson, Dale W, Ho, Mun S. & Stiroh Kevin J (2003). Lesson From The U. S. Economic Growth Resurgence, Journal of Policy Modeling, Vol. 25, pp. 453-470.
41- Jorgenson, Dale W. & Kevin J. Stiroh, (2000). Raising The Speed Limit: U. S. Economic Growth in the Information age, Bookings Economic Activity, PP. 125-211
42- Khaki, Gh, R. (1997). Understanding productivity management. Saye Nama Publication, Tehran.
43- Krippendorff K. , M. A. Bock. (2009). The content analysis reader, Thousand Oak: Sage.
44- Kudyba, S. 2004. The productivity pay-off from effective allocation of IT and non-IT labour. International Labour Review, Vol. 143, No. 3, pp. 235 – 247.
45- Lucas, H. C. , (2000). Information Technology for management, 7th edition, McGraw-Hill
46- Melville, N. , Kraemer, K. & Gurbaxani, V. (2004). Review: Information Technology and Organizational Performance: An Integrative Model of IT Business Value. MIS Quarterly, Vol. 28, No. 2, pp283 - 322.
47- Rutkauskas, J. & Paulavičien, E. (2005). Concept of Productivity in Service Sector, ENGINEERING ECONOMICS, Vol. 3, No. 43.
48- Smith, J. 2008. Information technology’s influence on productivity, Thesis for the degree of masters of science in management information systems, the graduate college at the University of Nebraska In Partial Fulfillment of Requirements.
49- Sobhani, A. (2008). Impact of Information Technology on Productivity: A Case Study in Telecommunication Industry of Iran, Master Thesis, Department of Industrial Engineering, Tarbiat Modares University.
50- Tommie LR. (2008). Adapting information and communication technologies for effective education. 1st rev. ed. New York: Information Science Reference, an imprint of IGI global, pp1-57.
51- Turban, E. (2004). “Information Technology for Management: Transforming Business in the Digital Economy”. Fourth Edition, City University of HongKong
52- Cay. L. r and Diehl. l. p, research methods for business and management ,( 1992). maxwel macmillam international edition.
53- Kernel, pernille., (2005). "creating implementing a model for sustainable development in tourism enterprises" . journal of cleaner product. Vol, 13. Pp, 151-164.
54- Krippendorff K. , M. A. Bock,. (2009), The content analysis reader. Thousand Oak: Sage.
55- Mark ,R. (1995), Behavioral Research Methods , Cole publishing Compang.
56- Carmines. Edward G. and Zeller, Richard A. (1979). Reliability and Validity Assessment, new York and London, sage publication.
57- Garmines,E. G. and Zeller. R,A. (1979). Reliability and Validity Assessment, sage university paperseries on Quantitative Application in the social sciences BeverlyHills.
58- Hinton, perry, R(2004). Statistics explained 2nd Edition , routledge press.
59- George. D, and Mallery, P. (2003). for Windows step by step: Asimple Guide and reference, 11 update (4th. ed) Boston: Allyn and Bacon.
1-3- منابع اینترنتی
شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد: http://www. yazdiec. ir
سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران: http://www. sme. ir/