فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده......................................................................................................1 فصل اول : کلیات پژوهش ...................................................................................................... 2
1-1 مقدمه ........................................................................................................................... 3
1-2 بیان مساله ..................................................................................................................... 5
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش ................................................................................................ 7
1-4 اهداف پژوهش ................................................................................................................ 8
1-4-1 هدف اصلی ........................................................................................................... 8
1-4-2 اهداف فرعی ........................................................................................................ 8
1-5 متغیرهای پژوهش ........................................................................................................... 9
1-6 سوالات پژوهش.............................................................................................................. 10
1 -6-1سوال اصلی ........................................................................................................ 10
1-6-2 سوالات فرعی ....................................................................................................... 10
1-7 فرضیه های پژوهش ..................................................................................................... 11
1-7-1 فرضیه ی اصلی .................................................................................................... 11
1-7-2 فرضیه های فرعی ............................................................................................... 11
1-8 روش تحقیق .......................... ...................................................................................... 11
1-9 روش گردآوری اطلاعات.................................................................................................. 12
1-10جامعه آماری ............................................................................................................. 12
1-11 روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه ............................................................................ 12
1-12 قلمرو پژوهش ............................................................................................................. 13
1-12-1 قلمرو زمانی پژوهش .......................................................................................... 13
1-12-2 قلمرو مکانی پژوهش .......................................................................................... 13
1-12-3 قلمرو موضوعی پژوهش ......................................................................................13
1- 13 تعاریف و اصطلاحات کلیدی ......................................................................................... 13
1-14 مدل مفهومی پژوهش ..................................................................................................... 16
جمع بندی کلی ..................................................................................................................... 18
فصل دوم : ادبیات پژوهش ................................................................................................... 19
2-1مقدمه ......................................................................................................................... 20
2-2 بخش اول : مدیریت تعارض ............................................................................................. 21
2-2-1 تعریف تعارض .................................................................................................... 21
2-2-2 ضرورت وجود تعارض ........................................................................................... 23
2-2-3 سیر تکاملی اندیشه تعارض ..................................................................................... 25
2-2-3-1 نظریه سنتی تعارض ................................................................................... 25
2-2-3-2 نظریه روابط انسانی .................................................................................... 25
2-2-3-3 نظریه تعاملی ............................................................................................ 25
2-2-4 مقایسه نگرش ها نسبت به تعارض ............................................................................... 27
2-2-5 ماهیت تعارض ........................................................................................................ 28
2-2-6 زیان های ناشی از تعارض ..........................................................................................29
2-2-6-1 هدر رفتن وقت و انرژی سازمان ...................................................................... 29
2-2-6-2 قضاوت نادرست ...........................................................................................30
2-2-6-3 اثرات زیان بار بر بازنده ................................................................................ 30
2-2-6-4 هماهنگی ضعیف .............................................................................................30
2-2-7 سطوح تعارض ........................................................................................................31
2-2-7-1 تعارض درون فردی ....................................................................................... 31
2-2-7-2 تعارض میان فردی ........................................................................................ 31
2-2-7-3 تعارض درون گروهی .................................................................................... 31
2-2-7-4 تعارض میان گروهی ...................................................................................... 32
2-2-7-5 تعارض میان سازمانی ..................................................................................... 33
2-2-8 منابع تعارض .......................................................................................................... 34
2-2-9 دلایل تعارض ........................................................................................................ 35
2-2-10 الگوی تعارض بین گروه ها در سازمان .......................................................................35
2-2-11 فرایند تعارض ..................................................................................................... 36
2-2-11-1 مرحله اول : مخالفت های بالقوه ................................................................... 37
2-2-11-1-1 ارتباطات ................................................................................. 38
2-2-11-1-2 ساختار ..................................................................................... 38
2-2-11-1-3 متغییرهای شخصی ..................................................................... 39
2-2-11-2 مرحله دوم : بروز تعارض ........................................................................... 40
2-2-11-3 مرحله سوم : نیت یا قصد ............................................................................. 41
2-2-11-4 مرحله چهارم : رفتار .................................................................................. 41
2-2-11-5 مرحله پنجم : ره آوردها (نتایج) .................................................................... 42
2-2-11-5-1 نتیجه های سازنده تعارض ............................................................. 43
2-2-11-5-2 نتیجه های ویرانگر تعارض............................................................. 43
2-2-11-5-3 وجه تمایز تعارض سازنده و ویرانگر ............................................... 44
2-2-11-5-4 ایجاد تعارض سازنده ................................................................... 45
2-2-12 فنون رفع تعارض ویرانگر ...................................................................................... 46
2-2-12-1 اهداف فراگیر ........................................................................................... 46
2-2-12-2 کاهش وابستگی دوطرفه بین واحدها ............................................................... 47
2-2-12-3 توسعه منابع .............................................................................................. 47
2-2-12-4 حل مسأله به صورت دوطرفه ....................................................................... 48
2-2- 12-5 سیستم های استیناف ................................................................................ 49
2-2-12-6 اختیار رسمی ............................................................................................ 50
2-2-12-7 افزایش روابط متقابل ................................................................................... 51
2-2-12-8 معیارها و سیستم های پاداش سازمانی .............................................................. 51
2-2-12-9 ادغام واحدهای متعارض .............................................................................. 52
2-2-13 فنون ایجاد تعارض سازنده ...................................................................................... 52
2-2-13-1 ارتباطات ................................................................................................ 52
2-2-13-2 عدم تجانس .............................................................................................. 53
2-2-13-3 رقابت ................................................................................................... 53
2-2-14 رابطه بین تعارض و سایر عوامل ............................................................................. 54
2-2-14-1 رابطه بین تعارض ، و خلاقیت و نوآوری .......................................................... 54
2-2-14-2 رابطه بین تعارض و عملکرد گروه ................................................................. 55
2-2-14-3 رابطه بین تعارض و علاقه اعضای گروه ......................................................... 56
2-2-14-4 رابطه بین تعارض و رضایت شغلی ................................................................. 56
2-2-14-5 رابطه بین تعارض و کیفیت تصمیمات .............................................................. 57
2-2-14-6 رابطه بین تعارض و اعضای ناهمگون ............................................................. 57
2-2-14-7 رابطه بین تعارض و شخصیت ........................................................................ 58
2-2-14-8 رابطه بین تعارض و فرهنگ ........................................................................ 59
2-2-14-9 رابطه بین تعارض و هوش هیجانی ................................................................ 62
2-2-14-10 رابطه بین تعارض و عدالت سازمانی ............................................................ 63
2-2-15 مدیریت تعارض .................................................................................................. 64
2-2-16 استراتژی های مدیریت تعارض ............................................................................... 66
2-3 بخش دوم : دیدگاه ها و مدل های مدیریت تعارض ................................................................. 72
2-3-1 دیدگاه برومند ......................................................................................................... 72
2-3-2 دیدگاه کنت توماس ................................................................................................. 73
2-3-3 دیدگاه پوتنام و ویلسون .......................................................................................... 76
2-3-4 دیدگاه ویکس ........................................................................................................ 77
2-3-5 دیدگاه براون ........................................................................................................ 80
2-4 بخش سوم : پیشینه پژوهش های انجام شده ........................................................................... 81
2-4-1 پیشینه پژوهش های داخلی ....................................................................................... 81
2-4-1-1 پایان نامه های کار شده ................................................................................ 81
2-4-1-2 مقالات نوشته شده ........................................................................................ 82
2-4-2 پیشینه پژوهش های خارجی .......................................................................................84
2-5 بخش چهارم : معرفی مختصری در رابطه با بانک ملت .......................................................... 86
2-5-1 تاریخچه بانک ملت ................................................................................................ 86
2-5-2 چشم انداز ، ماموریت ،استراتژی و اهداف بانک ملت .................................................... 87
2-5-2-1 چشم انداز و ماموریت بانک ملت ..................................................................... 87
2-5-2-2 استراتژی های بانک ملت .............................................................................. 87
2-5-2-3 اهداف بانک ملت ......................................................................................... 88
2-5-3 ساختار سازمانی بانک ملت ....................................................................................... 90
2-5-4 واحدهای بانک ملت ................................................................................................. 91
2-5-5 شرکت های وابسته بانک ملت ................................................................................... 91
2-5-6 معرفی خدمات بانک ملت ......................................................................................... 92
جمع بندی کلی .................................................................................................................... 93
فصل سوم : متدلوژی پژوهش................................................................................................. 94
3-1 مقدمه ......................................................................................................................... 95
3-2 روش تحقیق.................................................................................................................. 96
3-3 روش ها و ابزار گرد آوری اطلاعات................................................................................. 98
3-4 توصیف پرسشنامه ها.................................................................................................... 98
3-4-1 پرسشنامه عمومی ................................................................................................. 98
3-4-2 پرسشنامه سبک مدیریت تعارض ............................................................................... 98
3-4-3 پرسشنامه ادراک تعارض ......................................................................................... 99
3-5 جامعه و نمونه آماری.................................................................................................... 100
3-6 متغییر های پژوهش...................................................................................................... 101
3-7 روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه............................................................................. 101
3-8 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری...................................................................................... 103
3-8-1 روایی (اعتبار) ...................................................................................................... 103
3-8-2 پایایی .................................................................................................................... 104
3-9 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات...........................................................................................105
3-10 تشریح الگوریتم پژوهش................................................................................................105
3-11پرده های سه گانه روش علمی .........................................................................................106
3-12 نقشه علمی پژوهش.......................................................................................................108
جمع بندی کلی ................................................................................................................... 109
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها ........................................................................................110
4-1 مقدمه .........................................................................................................................111
4-2 آمار توصیفی ...............................................................................................................112
4-2-1 توزیع فراوانی جنسیت ............................................................................................112
4-2-2 توزیع فراوانی پست سازمانی ...................................................................................113
4-2-3 توزیع فراوانی تحصیلات ........................................................................................ 114
4-2-4 توزیع فراوانی سن ............................................................................................... 115
4-2-5 توزیع فراوانی سابقه خدمت .................................................................................... 116
4-3 توصیف متغییرهای پژوهش ........................................................................................... 118
4-3-1توصیف مدیریت رقابتی ........................................................................................... 118
4-3-2 توصیف مدیریت سازش ..........................................................................................120
4-3-3 توصیف مدیریت مصالحه ........................................................................................122
4-3-4 توصیف مدیریت همکاری.........................................................................................124
4-3-5 توصیف مدیریت اجتناب ..........................................................................................126
4-3-6 توصیف ادراک تعارض ..........................................................................................128
4-4 آمار استنباطی و آزمون فرضیه های پژوهش ........................................................................130
4-4-1بررسی نرمال بودن توزیع نمرات متغییرها .................................................................. 130
4-4-2 آزمون فرضیه های پژوهش ......................................................................................131
4-5 رتبه بندی سبک های مدیریتی .......................................................................................... 148
جمع بندی کلی .................................................................................................................... 149
فصل پنجم : نتیجه گیری وارائه پیشنهادات ...............................................................................150
5-1 مقدمه..........................................................................................................................151
5-2 بیان یافته های پژوهش ..................................................................................................151
5-2-1 یافته های حاصل از ادبیات پژوهش ............................................................................151
5-2-2 یافته های حاصل از آمار توصیفی ............................................................................ 153
5-2-3 یافته های حاصل از آزمون فرضیه ها ..........................................................................155
5-3 بحث و نتیجه گیری کلی ..................................................................................................160
5-4 ارائه پیشنهادات بر مبنای نتایج پژوهش ................. .............................................................162
5-5 محدودیت های پژوهش ...................................................................................................165
5-6 محدودیت های اجرایی پژوهش .........................................................................................166
5-7 پیشنهادات برای پژوهش های آتی...................................................................................... 166
جمع بندی ....................................................................................................................... 167
پیوست ها..........................................................................................................................168
پیوست الف : پرسش نامه ها...................................................................................................169
پیوست ب : روش تحلیل داده ها ..............................................................................................172
پیوست ج : لیست شعبات بانک ملت شهرستان تبریز .................................................................... 175
منابع.................................................................................................................................178
منابع فارسی ...................................................................................................................... 178
منابع لاتین ....................................................................................................................... 182
Abstract .......................................................................................................................185
منبع:
منابع فارسی
آذر،عادل. و مؤمنی،منصور.، (1382)، آمار و کاربرد آن در مدیریت ، تهران : انتشارات سمت ، چاپ نهم
ابزری،مهدی. و نجفی،مهدیه.، (1386)، اهمیت عوامل فردی، ساختاری و ارتباطی حل تعارض از نظر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دانش و پژوهش در روانشناسی، شماره 31 :132-115
افشار،ابراهیم. و رجایی پور،سعید. و مدنی،آزاده.، (1390)، بررسی به کار گیری سبک های مدیریت تعارض توسط مدیران کتابخانه های دانشگاهی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، دوره 1، شماره 1: 66-45
الوانی،سید مهدی.، (1385)، مدیریت عمومی ، تهران : نشر نی ، چاپ شانزدهم
الیاسی،سارا.، (1388)، بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با تعارض نقش خانوادگی زنان(مطالعه موردی زنان شاغل همسردار شهر سراب، پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
امیری،محمد.، (1385)، بررسی آگاهی نگرش و عملکرد مدیران دانشکده علوم پرشکی شاهرود در زمینه مدیریت تعارض. مجله دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، دوره 12، شماره 4 : 56-50
ای.ریجو،رونالد.، (1383)، زمینه روان شناسی صنعتی/سازمانی، ترجمه : حسین زاده،داوود. و لبادی،زهرا. و صالحی،پرویز.، تهران: انتشارت مازیار، چاپ اول
بازرگان،زهرا.، (1390)، مدیریت تعارض در مدرسه، تهران :انتشارات سخن، چاپ اول
برومند،مجتبی. و کوثرنشان،محمد رضا. و غلامی،بهمن.، (1389)، رابطه ی بین عدالت سازمانی و سبک مدیریت تعارض.، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم ، شماره 32 :84-73
پیرزاده،آفرین. و علوی،بابک.، (1389)، رابطه بین هوش هیجانی مدیران و سبک مدیریت تعارض کارکنان در شرکت های کوچک و بزرگ، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال پنجم ، شماره 20: 48-27
ترابی،امین. و اکبری،فیض الله و عرب،محمد.، (1387)، راهبردهای مدیریت تعارض در بین مدیران بیمارستان های استان لرستان، مجله پژوهشی حکیم، 58-54
ترابی پور،امین. و ابراهیمی دستگردی،بتول. و حقیقی زاده،محمد حسین.، (1389)، بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت تعارض و سبک های مذاکره در مدیران پرستاری بیمارستان های منتخب شهر اهواز. فصلنامه علمی پژوهشی علوم بهداشتی ، سال دوم، شماره 3. 56-45
جهانیان،رمضان.، (1390)، بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مدیریت تعارض در مدیران، فصلنامه مدیریت ، سال هشتم، ویژه نامه: 8-1
حافظ نیا،محمد رضا.، (1386)، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی ، تهران : انتشارات سمت
حسینی نسب،سید داوود. و بدری،رحیم. و قائمیان اسکویی،آیسان.، (1388)، رابطه ویژگی های شخصیتی و سبک های حل تعارض بین فردی با سازگاری زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره 2 : 78-57
خاکی،غلامرضا.، (1388)، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: انتشارات بازتاب، چاپ پنجم
خاکی،غلامرضا.، (1387)، روش تحقیق در مدیریت، تهران: انتشارات بازتاب، چاپ سوم
دفت،ریچاردال.،(1381)، مبانی تئوری و طراحی سازمان، ترجمه: پارسیان،علی. و اعرابی،سید محمد.، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی ، چاپ دوم
رابینز،استیفن.،(1384)، تئوری سازمان (ساختار، طراحی، کاربردها)، ترجمه : الوانی،سیدمهدی. و دانائی فرد،حسن.، انتشارات صفار، چاپ دهم
رابینزپ،استیفن.(1386)، مدیریت رفتار سازمانی . ترجمه : پارسیان،علی. و اعرابی،سید محمد.، تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، چاپ یازدهم
رابینزپ،استیفن.،(1387)، رفتار سازمانی .ترجمه : پارسیان،علی. و اعرابی،سید محمد.، تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، چاپ پانزدهم
رحیمی راد،حسین.، (1382)، بررسی نگرش معلمان در موارد مدیریت تعارض در دبیرستان های دولتی تبریز و رابطه آن با عملکرد مدیران در سال تحصیلی 83-82، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
رضائیان،علی.، (1382)، مدیریت تعارض و مذاکره ، تهران : سمت ، چاپ دوم
رضائیان،علی.، (1381)، تعارض چالش مدیران ، فصلنامه کمال مدیریت، شماره 1
رضائیان،علی.، (1381)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران: سمت ، چاپ چهارم
زند،فریده. و جمهری،فرهاد. و میرزایی، بهشته.، (1387)، رابطه هوش هیجانی با انواع سبک های مدیریت تعارض ، مجله اندیشه و رفتار، دوره دوم ، شماره 8 : 44-35
سلیمانی،نادر.،(1384)، مدیریت تعارض در مدرسه ، تهران : آرمان رشد، چاپ اول
سلیمی،سید حسین. و کرمی نیا،رضا. و اسماعیلی،علی اکبر.، (1390)، ویژگی های شخصیتی ،سبک های مدیریتی و مدیریت تعارض در یک واحد نظامی ، مجله طب نظامی ، دوره 13، شماره1: 16-11
شریفی،اصغر. و مقامی،علی.، (1389)، بررسی رابطه بین انواع قدرت مورد استفاده مدیران با شیوه های برخورد با تعارض در مدارس راهنمایی و متوسطه شهرستان نمین در سال تحصیلی 89-88، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت آموزشی، شماره 5 : 104-83
صلاحیان،افشین. و کجباف،محمد باقر. و نوری،ابوالقاسم. و مولوی،حسین. و حسین زاده مجید.، (1389)، برخی عوامل سازمانی مؤثر برتعارض کار-خانواده، دوماهنامه علمی پژوهشی، سال هفدهم ، شماره 43 : 30-21
عباسی،روح الله. و عباسی،رضا. و عابدی،یوسف.، (1389)، نحوه اتخاذ راهبردهای مدیریت تعارض در میان کتابداران کتابخانه های عمومی. فصلنامه علمی پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دوره 16 ، شماره 2 : 44-29
علوی،سید حمیدرضا. و یداللهی،حسین.، (1382)، بررسی فرهنگ و روش اداره تعارض های درون پرسنلی برطبق الگوی هافستد و توماس، مجله علوم اجتماعی و انسانی ، دوره بیستم، شماره 1 : 93-81
غفوریان،هما. و فلامرزی،آمنه.، (1389)، فصلنامه تازه های روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال اول، شماره 2: 49-35
فیاضی،مرجان.، (1388) ، بررسی تعارض ادراک شده و سبک های مدیریت آن در بین مدیران و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، پایان نامه دکتری ، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
قائمیان اسکویی،آیسان.، (1388)، بررسی رابطه تیپهای شخصیتی و شیوه های حل تعارض بین فردی با سازگاری زناشویی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
مقیمی،سید محمد.، (1385)، سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی ، تهران : ترمه ، چاپ سوم
مورهد،گریفین.، (1389)، رفتار سازمانی ، ترجمه الوانی،سید مهدی. و معمار زاده،غلامرضا. تهران : مروارید ، چاپ پنجم
میرکمالی،محمد.،(1381)، مدیریت تعارض ، فصلنامه دانش مدیریت ، شماره 11 ،55-51
میرکمالی ،محمد.، (1378)، رفتار وروابط در سازمان مدیریت ، تهران : انتشارات رامین
مردانی حموله،مرجان. و شهرکی واحد،عزیز. و حامدی شهرکی،سودابه.، (1389)، بررسی باورهای نظارتی و سبک های حل تعارض در کارکنان پرستاری، مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره 3، شماره 3: 73-64
نجفی، داریوش.، (1385)، رابطه شخصیت مدیران و استراتژی مدیریت تعارض آنان در مدارس شهرستان عجب شیر در سال تحصیلی 85-84 ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
نکویی مقدم،محمود. و پیرمرادی بزنجانی،نرگس.، (1387)، بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی کارکنان و تعارض سازمانی (بین فردی) درسازمان های دولتی، نشریه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 4: 122-105
نکویی مقدم،محمود. و تقوی راد،آزاده. و حکیمی پور،سعیده. و شفیعی،میلاد. و گودرزی،غلامرضا.، (1389)، بررسی رابطه بین سبک های مدیریت تعارض و خلاقیت کارکنان در بیمارستان های آموزشی شهر کرمان در سال 1387، فصلنامه بیمارستان، سال نهم ، شماره 3 و4: 37-29
نیستانی،مهناز. و منفردی راز،براتعلی.، (1388) ، بررسی رابطه بین خویشتن شناسی مدیران و کاربرد سبک های مدیریت تعارض توسط آنان در مدارس مقطع متوسطه شهر بجنورد، پژوهشنامه تربیتی. شماره 18 : 184-165
نیکنامی،مصطفی. و مشفقی،زینب. و مشفقی،مرجان.، (1387) ، بررسی تاثیر پیشینه های آموزشی و تجربی مدیران بر سبک مدیریت تعارض آن ها از دیدگاه دبیران. مجله فناوری و آموزش، سال سوم، جلد 3، شماره 1 : 65-49
هندی،چارلزبی.،(1375)، عصر تضاد و تناقض، ترجمه : طلوع، محمود.، تهران : موسسه خدمات فرهنگی رسا ، چاپ اول
منابع لاتین
A.Chung-Yan,Greg. & Moeller,Christin.,(2010), The psychosocial costs of conflict management styles, Vol.21, pp.382-399
A.Olaniran,Bolanle.,(2010), Group communication and conflict management in an electronic medium, Vol.21 , pp.44-69
Barbuto Jr,John E. & A. Phipps,Kelly & Xu,Ye.,(2010), Testing relationships between personality, conflict styles and effectiveness, Vol.21, pp.434-447
B.Ayoko,Oluremi. & A. Pekerti,Andre., (2008), The mediating and moderating effects of conflict and communication openness on workplace trust, Vol.19, pp.297-318
Fu,Ping Ping. & Yan,Xue Huang. & Li,Yongjuan. & Wang,Erping. & Peng,Siqing.,(2008), Examining conflict-handling approaches by Chinese top management teams in IT firms, Vol.19, pp.188-209
G.Canen,Alberto. & Canen,Ana., (2008) , Multicultural leadership The costs of its absence in organizational conflict management. Vol.19, pp.4-19
Green,Connie., (2008), Leader member exchange and the use of moderating conflict management styles, Vol.19, pp.92-111
G.Zarankin,Tal.,(2008), A new look at conflict styles:goal orientation and outcome preferences Vol.19, pp.167-184
Han,Guohong. & Harms,P.D. ,(2010), Team identification, trust and conflict: a mediation model, Vol.21, pp.20-30
Huang,Jia-chi., (2010), Unbundling task conflict and relationship conflict, Vol.21 , pp.334-355
Komarraju,Meera. & J.Dollinger,Stephen. & L.Lovell,Jennifer. ,(2008), Individualism-collectivism in horizontal and vertical directions as predictors of conflict management styles, Vol.19, pp.20-35
Lin,Canchu., (2010), Studying Chinese culture and conflict: a research agenda, Vol.21 ,pp.70-93
Liu,Jun. & Fu,Pingping., & Liu,Songbo.( 2009), Conflict in top management teams and team/firm outcomes the moderating effects of conflict-handling approaches,Vol.20, pp.228-250
Macintosh,Gerrard. & Stevens,Charles., (2008), Personality, motives, and conflict strategies in everyday service encounter, Vol.19, pp.112-131
Ma,Zhenzhong. & Erkus,Ahmet,. & Tabak,Akif., (2010), Explore the impact of collectivism on conflict management styles: a Turkish study, Vol.21, pp. 169-185
Ma,Zhenzhong. & Lee,Yender. & Yu,Kuo-Hsun., (2008), Ten years of conflict management studies: themes, concepts and relationship, Vol.19, pp.234-248
Nair,Nisha., (2008), Towards understanding the role of emotions in conflict: a review and future directions, Vol.19, pp.359-381
Oetzel,John. & J. Garcia,Adolfo. & Ting-Toomey,Stella ., (2008), An analysis of the relationships among face concerns and facework behaviors in perceived conflict situations, Vol.19, pp.382-403
Olson,Bradley J. & Bao,Yongjian. & Parayitam,Satyanarayana., (2010), Task conflict, relationship conflict and agreement-seeking behavior in Chinese top management teams, Vol.21, pp.94-116
Park,Sun Hee. & Park,Mijeang., (2008), Multilevel effects of conflict management perferences on satisfaction with group processes, Vol.19, pp.57-71
Posthuma,Richard.,(2011), Conflict management performance outcomes, Vol.22, pp.108-110
Speakman, James. & Ryals, Lynette., (2010), A re-evaluation of conflict theoryfor the management of multiple,simultaneous conflict episodes, Vol.21, pp.186-201
T.Coleman,Peter. & S.Goldman,Jennifer. & Kugler,Katharina., (2009), Emotional intractability:gender