فهرست:
عنوان صفحه
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه ........................................................................................................................................................................1
بیان مسئله ...............................................................................................................................................................2
اهمیت وضرورت تحقیق .......................................................................................................................................6
اهداف تحقیق ........................................................................................................................................................10
1-4-1- هدف کلی ...............................................................................................................................................................12
1-4-2 اهداف جزیی..............................................................................................................................................................12
فرضیه های تحقیق ............................................................................................................................................13
1-5-1- فرضیه اصلی.............................................................................................................................................................13
1 -5-2-فرضیه فرعی .............................................................................................................................................................13
تعاریف متغیر ها....................................................................................................................................................14
1-6-1 تعرف نظری ومفهومی متغیر ها ...............................................................................................14
1-6-2 تعریف عملیاتی متغیر ها............................................................................................................15
فصل دوم
ادبیات تحقیق
بخش اول : عملکرد شغلی
2-1 مقدمه ................................................................................................................................................................................16
2-2 مفاهیم وابعاد عملکرد شغلی ........................................................................................................................................16
2-3 اهمیت ارزشیابی عملکرد شغلی ..................................................................................................................................21
2-4 مزایایی ارزشیابی عملکرد شغلی .................................................................................................................................21
2-5 اهداف ارزشیابی عملکرد شغلی.....................................................................................................................................22
2-6 عوامل عملکرد شغلی .....................................................................................................................................................23
2-6-1 عوامل رفتاری..............................................................................................................................................................23
2-6-2 عوامل فردی ...............................................................................................................................................................24
2-6-3 عوامل فرایندی ..........................................................................................................................................................24
2-6-4 عوامل سازمانی ...........................................................................................................................................................24
2-7 روش های متداول ارزشیابی عملکرد شغلی...............................................................................................................25
2-7-1 روش درجه بندی ترتیبی ........................................................................................................................................25
2-7-2 روش مقایسه فرد به فرد ..........................................................................................................................................25
2-7-3 روش مقیاسی .............................................................................................................................................................25
2-7-4 روش توزیع اجباری...................................................................................................................................................26
2-7-5 روش انتخاب اجباری.................................................................................................................................................26
2-7-6 روش فرم ارزیابی.........................................................................................................................................................26
2-7-7 روش وقایع حساس ...................................................................................................................................................27
2-7-8 روش تجزیه عملیات یا مدیریت بر مبنای هدف .................................................................................................27
2-7-9 روش بررسی داخلی....................................................................................................................................................27
2-7-10 روش تشریحی ........................................................................................................................................................28
2-7-11 روش ارزشیابی گروهی............................................................................................................................................28
2-8 هدف نهایی از ارزیابی عملکرد شغلی کارکنان .........................................................................................................28
بخش دوم :سبک رهبری
2-8 مقدمه ................................................................................................................................................................................29
2-9 مفاهیم وتعاریف سبک رهبری......................................................................................................................................30
2-10 تئوری های رهبری ................................................................................................................................................... 32
2-10-1 تئوری های شخصیتی –رهبری...........................................................................................................................32
2-10-2 تئوری های رفتاری ، رهبری ...............................................................................................................................33
2-10-2-1 رفتار گرایی..........................................................................................................................................................33
2-10-2-2 رفتار انسان گرایی..............................................................................................................................................33
2-10-2-3 تحقیقات دانشگاه آیوا .....................................................................................................................................33
2-10-2-4 تحقیقات اوهایو.................................................................................................................................................34
2-10-2-5 تحقیقات میشیگان .........................................................................................................................................34
2-10-2-6 شبکه مدیریت ...................................................................................................................................................34
2-10-2-7 چهار نظام مدیریت .........................................................................................................................................34
2-10-2-8 تحقیقات اسکاندیناوی......................................................................................................................................35
2-10-3 تئوری های اقتضایی .............................................................................................................................................35
2-10-3-1 نظریه مسیر-هدف.............................................................................................................................................35
2-10-3-2 الگوی فیدلر..........................................................................................................................................................35
2-10-3-3 تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا.......................................................................................................35
2-10-3-4 زنجیره رفتاری رهبری .....................................................................................................................................36
2-10-3-5 مدل سه بعدی اثر بخشی رهبری..................................................................................................................36
2-10-3-6 مدل مشروط وروم-ی تن.................................................................................................................................37
2-10-4 تئوری های نوین رهبری.......................................................................................................................................37
2-10-4-1 رهبری کاریزما...................................................................................................................................................37
2-10-4-2 رهبری فرهمند ................................................................................................................................................37
2-10-4-3 رهبری خدمتگذار ............................................................................................................................................38
2-10-4-4 رهبری تحول گرا ............................................................................................................................................38
2-10-4-4-1 ویژگی رهبری تحول گرا...........................................................................................................................40
2-10-4-5 رهبری مراوده ای ...........................................................................................................................................43
2-10-4-5-1 ویژگی رهبری مراوده ای .........................................................................................................................44
2-10-4-6 رهبری عدم مداخله گر .................................................................................................................................45
2-11 نتیجه گیری ...............................................................................................................................................................46
بخش سوم:فرهنگ یادگیری سازمانی
2-12 مقدمه .............................................................................................................................................................................46
2-13 یادگیری چیست............................................................................................................................................................47
2-14 اندازه گیری یادگیری .................................................................................................................................................48
2-15 سازمان یادگیرنده........................................................................................................................................................48
2-16 انواع یادگیری سازمانی..............................................................................................................................................49
2-17 سطوح یادگیری سازمانی ............................................................................................................................................51
2-17-1 یادگیری فردی..........................................................................................................................................................51
2-17-2 یادگیری تیمی-گروهی...........................................................................................................................................51
2-17-3 یادگیری فرابخشی...................................................................................................................................................52
2-17-4 یادگیری سازمانی.....................................................................................................................................................52
2-18 فرهنگ سازمانی ...........................................................................................................................................................54
2-18-1 کارکرد های فرهنگ سازمانی ...............................................................................................................................55
2-19 فرهنگ یادگیری سازمانی...........................................................................................................................................56
بخش چهارم:رویکرد یادگیری
2-19 مقدمه.............................................................................................................................................................................59
2-20الگوی p3بیگز از یادگیری............................................................................................................................................59
2-21 رویکرد های یادگیری...................................................................................................................................................64
2-21-1 رویکرد یادگیری عمیق...........................................................................................................................................64
2-21-2 رویکرد یادگیری سطحی........................................................................................................................................65
2-21-3 رویکرد یادگیری استراتژی.....................................................................................................................................66
2-22 تحقیقات داخلی ............................................................................................................................................................67
2-23 تحقیقات خارجی ..........................................................................................................................................................70
فصل سوم
روش تحقیق
3-1مقدمه..................................................................................................................................................................................74
3-2جامعه آماری......................................................................................................................................................................74
3-3 نمونه آماری......................................................................................................................................................................74
3-4 قلمرو زمانی ومکانی تحقیق..........................................................................................................................................75
3-5 روش جمع آوری اطلاعات ............................................................................................................................................75
3-5-1 مطالعات کتابخانه ای.................................................................................................................................................75
3-5-2 روش میدانی................................................................................................................................................................75
3-6 ابزار اندازه گیری .............................................................................................................................................................75
3-6-1 مقیاس عملکرد شغلی...............................................................................................................................................75
3-6-2 مقیاس رویکرد های یادگیری...................................................................................................................................76
3-6-3 مقیاس سبک رهبری.................................................................................................................................................76
3-6-4 مقیاس فرهنگ یادگیری سازمانی...........................................................................................................................76
3-7 روایی پرسشنامه...............................................................................................................................................................77
3-8 روش تجزیه وتحلیل داده ها .....................................................................................................................................77
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل داده ها
4-1مقدمه...................................................................................................................................................................................79
4-2 یافته های توصیفی ........................................................................................................................................................79
4-2-1 توصیف داده های جمعیت شناسی .......................................................................................................................79
4-2-2 جنسیت........................................................................................................................................................................79
4-2-3 سن.................................................................................................................................................................................81
4-2-4 میزان تحصیلات ........................................................................................................................................................82
4-2-5 سابقه خدمت ..............................................................................................................................................................83
4-3 شاخص های توصیفی.....................................................................................................................................................84
4-4 بررسی مفروضه های مدل معادلات ساختاری ........................................................................................................84
4-4-1 نرمال بودن متغیرها....................................................................................................................................................84
4-4-2 رابطه خطی...................................................................................................................................................................85
4-5 همبستگی بین متغیر های درونزا وبرونزا....................................................................................................................86
4-6 پیش بینی کننده های عملکرد شغلی ........................................................................................................................87
4-6-1 اثر های مستقیم..........................................................................................................................................................89
4-6-1-1 فرضیه اول................................................................................................................................................................90
4-6-1-2 فرضیه دوم...............................................................................................................................................................90
4-6-1-3 فرضیه سوم..............................................................................................................................................................90
4-6-1-4 فرضیه چهارم...........................................................................................................................................................90
4-6-1-5 فرضیه پنجم............................................................................................................................................................91
4-6-2- اثرهای غیر مستقیم..................................................................................................................................................91
4-6-2-1 فرضیه ششم............................................................................................................................................................91
4-6-2-2 فرضیه هفتم............................................................................................................................................................92
4-6-2-3 فرضیه هشتم..........................................................................................................................................................92
4-6-3 اثر های کل..................................................................................................................................................................92
4-6-4 مقایسه اثرهای مستقیم و غیر مستقیم ...............................................................................................................94
4-7آزمون بردازش مدل عملکرد شغلی ............................................................................................................................96
4-7-1 فرضیه نهم....................................................................................................................................................................96
4-8 نتیجه گیری ....................................................................................................................................................................98
فصل پنجم
5-1 مقدمه ........................................................................................................................................................99
5-2 تحلیل فرضیه ها.......................................................................................................................................99
5-3 پیشنهادها ی تحقیق ............................................................................................................................103
5-3-1 پیشنهاد های پژوهشی ....................................................................................................................103
5-3-2 پیشنهاد های کاربردی ..................................................................................................................104
5-3-3 محدویت ها تحقیق ..........................................................................................................................105
فهرست منابع فارسی........................................................................................................................................................................106
فهرست منابع انگلیسی.......................................................................................................................................113
چکیده انگلیسی .....................................................................................................................................................................116
عنوان انگلیسی ......................................................................................................................................................................117
منبع:
منابع فارسی
احمدی، علیرضا (1383)،" شناخت فرهنگ، فرهنگ سازمانی و مدیریت بر آن"، تهران :انتشارات تولیددانش، چاپ اول.
آرمسترانگ، مایکل، ترجمه: قلیچ لی، بهروز و غلام زاده، داریوش، 1385، مدیریت عملکرد، تهران: مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران، چاپ اول.
اسدی،حسین؛ قنبرپور نصرتی،امیر؛ قربانی،محمدحسین؛ دوستی،مرتضی؛ (1388).«رابطه بین یادگیری وعملکرد سازمانی در کارشناسان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران».نشریه علمی-پژوهشی مدیریت ورزشی حرکت،شماره 1 ،ص238.
الوانی ، سید مهدی (1383)،" مدیریت عموم ی". تهران : نشر نی، چاپ بیست و د وم.
ایران نژاد پایزی ،مهدی ؛ساسان گوهر،پرویز(1371).سازمان ومدیریت از تئوری تاعمل ،چاپ اول ،تهران ،انتشارات موسسه علوم بانکداری جمهوری اسلامی ایران.
بزاز جزایری، سیداحمد، 1387، ارزیابی عملکرد منابع انسانی، تهران: انتشارات آییژ، چاپ دوم.
بیگی نیا ،عبدارضا؛کلانتری،فاطمه(1387)."رابطه بین سبک های مدیران وتنیدگی روانی ناشی از شغل کارکنان با تاکید بر گونه های شخصیتی ".دو ماهنامه علمی –پژوهشی دانشور رفتار،دانشگاه شاهد،سال 15،دوره جدید ،شماره 29،صفحه یک.
پالانت، جولی (1389). تحلیل داده های علوم رفتاری با برنامه SPSS (چاپ اول). ترجمه: اکبر رضایی. تبریز: نشر فروزش، ویرایش سوم.
پور آتشی ،مهتاب ؛موحد محمدی ،حمید ؛رضوانفر،احمد ؛حسینی ،سید محمود،(1393).« بررسی تاثیر باور های هوشی وانگیزه پیشرفت بر رویکردهای یادگیری وعملکردتحصیلی دانشجویان رشته کشاورزی » تحقیقات اقتصاد وتوسعه کشاورزی ایران ،دوره 45،شماره 2 ،ص 364).تابستان
جاسبی ،عبدالله (1371).اصول ومبانی مدیریت،چاپ نهم انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران .235
جعفری ، فاطمه؛گل تاجی ، مرضیه (1391) ."مطالعه وضعیت علمی دانشگاه علوم انسانی،هنر و علوم دانشگاهی دولتی کشور".فصل نامه علمی پژوهشی ،پژوهشکده علوم وفناوری .اطلاعات ایران ،دوره 27 ،شماره 3،ص 562.
جلالی، محمدعلی (1377). بررسی تأثیرات نگرش های شغلی بر عملکرد کارکنان عملیاتی بیمارستان های شبکه بهداشت و درمان و علوم پزشکی شهرستان شاهرود. تهران: دانشگاه شهید بهشتی، پایان نامه کارشناسی ارشد.
حجازی ،الهه ؛لواسانی،مسعود ؛بابایی،ابولفضل (1390). «رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس ،سبک های تفکر،رویکردهای یادگیری وپیشرفت تحصیلی دانشجویان ».پژوهش در برنامه ریزی درسی .دوره 8 ،شماره 30،ص 30).پاییز
حیدری تفرشی ، غلامحسین (1390) ." بررسی رابطه بین رضایت شغلی تعهد سازمانی ورفتار شهروندی سازمانی در کارکنان یک شرکت نیمه خصوصی در استان هرمزگان "تحقیقات مدیریت اموزشی ،سال سوم ، شماره یکم پیاپی
خداپناهی،محمد کریم ؛فتحی آشتیانی ،علی؛ثابتی ،آزاده ؛قنبری ،سعید ؛سید موسوی ،پریسا سادات (1388).«تعامل بین شخصیت وسبک های فرد انگیزشی در عملکرد شغلی».مجله علوم رفتاری،شماره 4،ص302.
دلوی ، محمد رضا ، (1389) ، "مدیریت کیفیت در نظام آموزش عالی ونقش آن در تولید دانش". فصل نامه علمی وترویجی مدیریت توسعه ، دوره 11، شماره 44 ، ص2 .
رابینز ، ب ، 1386 ، «مبانی رفتاری سازمانی ، » ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی چاپ هفدهم ، انتشارات دفتر های پژوهش فرهنگی ، تهران ، 264 -252.
رابینز ،استیفن پی(1377).مبانی رفتار سازمانی،ترجمه پارسایان ،اعرابی .تهران ،انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ،چاپ اول.
رابینز واستیفن پی (1998).مبانی رفتار سازمانی ،ترجمه دکتر قاسم کبیری ،چاپ دوم،1373،ناشر مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
رابینز، استیفن(1374) مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه سید علی پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران : موسسه مطالعات وپژوهش های بازرگانی.
رابینز،استیفن پی (1386).مبانی رفتار سازمانی،ترجمه علی پارساییان وسید محمد اعرابی،چاپ 16،تهران ،انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی..
رشید پور ، علی ، رحیمی کیا ، امین ( 1384 )، «پاسخگویی و دولت پاسخگو » مجله تدبیر ، شهریور ، شماره 16 ، صص 22 -25.
رضایی دولت آبادی ،حسین؛بهارستان ،امید؛محمدی صدر،محمد،(1390)،" تحلیل ارتباط فرهنگ یادگیری سازمانی، فرهنگ نوآورانه و ابداع درصنایع غذایی کرمان (مورد مطالعه: شرکتهای زمزم، روغن و پگاه کرمان)"،مجله ابتکار وخلاقیت در علوم انسانی ،دوره دوم ،شماره 3 ،ص 4.
رضاییان ،علی (1378).مدیریت رفتار سازمانی ،چاپ دوم ،تهران ،لنتشارات سمت .
رضاییان ،علی (1380).مدیریت رفتار سازمانی ،چاپ دوم ،تهران،انتشارات سمت.
رضاییان ،علی (1384)،مبانی مدیریت رفتار سازمانی ،تهران ،انتشارات سمت.
رضائیان، علی. 1390 . "مبانی سازمان و مدیریت"، تهران: انتشارات سمت، چاپ چهاردهم.
رهنورد، فرج اله، 1387، عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد سازمان های بخش دولتی ایران، پژوهشنامه مدیریت، شماره 4، صص 85-70.
زارع متین ،حسن (1386)."بررسی رابطه بین آموزشهای ضمن خدمت وتوانمند سازی کارکنان (در سازمان جهاد کشاورزی استان قم )"،مجله علمی ترویجی فرهنگ مدیریت،شماره 16 .
زاهدی، شمس السادات و دیگران( 1378)، فرهنگ جامع مدیریت ، تهران : انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ اول،
زمردیان،اصغر (1385).مدیریت تحول .سازمان مدیریت صنعتی ،تهران.
زندوندیان نایینی،احمد ؛رحیمی مهدی وفروغ پور طاهر(1393) ، بررسی رابطه رویکرد های یادگیری با عملکرد تحصیلی کیفی وکمی دانشجویان "، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی ،سال اول ،شماره چهارم،ص31 .پاییز
ساعتچی ،محمود (1375)،روان شناسی کاربردی برای مدیران ،انتشارات ویرایش ،تهران .
سعیدیان،نرگس(1388)،"رابطه سبک های رهبری باس با وجدان کاری وتعهد کاری مدیران مدارس متوسط پسرانه شهراصفهان".دانش وپژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)شماره 21،ص 119-140.تابستان
سماواتی، حسن؛ نجات، امیر رضا (1388). بررسی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان ناجا (تعرفه ن پ 2) از دیدگاه مدیران. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال ششم، شماره 22 ، ص 49-19.
سنگه،پیتر(1384)."پنجمین فرمان ،ترجمه حافظ کمال هدایت ومحمد روشن،تهران:انتشارات سازمان مدیریت صنعتی ،چاپ 5.
شکرکن، حسین .، نیسی،عبدالکاظم ، نعامی، عبدالزهرا .، و مهراب یزاده، مهناز . ( 1380 )."بررسی رابطه خشنودی شغلی با رفتار مدنی سازمانی و عملکرد شغلی در کارکنان برخی از کارخانه های اهواز". مجله علوم تربیتی و روا نشناسی،8(3و4)،ص 5
شوقی ، بهزاد (1392).«اثر میانجی فرهنگ سازمانی بر رابطه سبک رهبری مدیرانوخلاقیت کارکنان بیمارستان ساوه ».مجله مدیریت بهره وری ،سال هفتم ،شماره 26، 93-124.پاییز
طوسی ، محمد علی ؛ صائبی ،محمد .(1380)،مدیریت امور کارکنان ومنابع انسانی .چاپ دوم ،تهران :انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ؛1380.
طوسی ،محمد علی(1381).فرهنگ یادگیری سازمانی ،مرکز انتشارات مرکز آموزش ومدیریت دولتی ،تهران.
عباسی ،عنایت ؛کابلی،نرگس وفرهادیان ،همایون(1392).«بررسی فرهنگ یادگیری سازمانی در سازمان حفاظت محیط زیست :کاربرد مدل سازمان یادگیرنده ».تحقیقات اقتصاد وتوسعه کشاورزی ایران،دوره 44،شماره 2،ص318 تابستان .
عبداللهی ،بیژن؛حیدری،سربه (1388)."عوامل مرتبط با توانمد سازی اعضای هیات علمی دانشگاه :مطالعه موردی دانشگاه تربیت معلم تهران ".فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران ،سال دوم ،شماره یک ،113.
عسگری ، بهمن (1392)،" ارتباط حمایت سازمانی ادراک شده با عملکرد شغلی کارکنان ادارات کل
عطافر،علی؛بهرامی سامانی،مژگان ؛(1388).«میزان استفاده از مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه های دولتی وآزاد شهر کرد ».آنجمن آموزش عالی ایران،سال اول،شماره یک ،ص7.
علاقه بند ، علی (1379) . مقدمات مدیریت آموزشی ، چاپ 18،تهران ، نشر روان.
علاقه بند،علی(1383).مدیریت فتار سازمانی کاربرد منابع انسانی ،چاپ 23،تهران ،نشر امیر کبیر،ص 134.
علاقه بند،علی(1383).مدیریت فتار سازمانی کاربرد منابع انسانی ،چاپ 23،تهران ،نشر امیر کبیر،ص128.
علامه،سید محمد حسن؛مقدمی ،مهدی،(1389)،"بررسی رابطه میان یادگیری سازمانی وعملکرد سازمانی "پژوهشنامه مدیریت اجرایی"،سال دهم ،شماره یک پیا پی 38،ص80.
علوی،سید امین الله (1376)،روان شناسی مدیریت وسازمان (رفتار سازمانی)،انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی،تهران.
قاسمی ، فاطمه (1392)، "بررسی تاثیر آموزشهای ضمن خدمت بر عملکرد شغلی کارکنان ستادی بانک سپه تهران".بانک سپه ،شماره 146،ص 42.
قربانی زاده،وجه اله؛خالقی نیا،شیرین (1387)."نقش انتقال دانش ضمنی در توانمند سازی کارکنان".فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)،سال اول شماره 2،ص 86.
قربانی، محمود، کرامتی، محمدرضا و جعفریان راد، جعفر، 1381، ارزشیابی عملکرد کارکنان، مشهد: انتشارات پژوهش توس، چاپ اول.
قربانیان،عظیمه.(1389). رابطۀ سبک رهبری (تحول آفرین، تبادلی،عدم مداخله گر) مدیران و رضایت شغلی تکنسینهای فوریتهای پزشکی در شهرستان اصفهان.
قنبری پور نصرتی،امیر؛ساعت چیان ،وحید ؛پور سلطانی زرندی،حسین(1391).«ارتباط بین فرهنگ یادگیری سازمانی ،انگیزه یادگیری وکیفیت خدمات داخلی در فدراسیون های منتخب ».مدیریت ورزشی ،شماره 14،ص 93 .پاییز
کارشکی، حسین: 1391، روابط ساختاری خطی در تحقیقات علوم انسانی: مبانی و راهنمای آسان کاربرد نرم افزار لیزرل. چاپ دوم. انتشارات آوای نور، تهران.
کدیور ،پروین ؛همکاران (1391)،"رابطه باور های معرفت شناسی ،رویکردهای یادگیریوتفکر تاملی بر پیشرفت تحصیلی"،مجله روان شناسی 63،سال 16،شماره 3،پاییز.
کوشا،منصور(2006).انگلیسی برای رشته مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی ،تالیف دکتر منصور کوشا ،سمت.
کونتز،سی(1986)،ضرورت مدیریت ،ترجمه وحید قنبری ،1390،ص 310.
مجید پور،جعفر(1390)،"بررسی تاثیر سبک رهبری (تحول گرا ومراوده ای )وجنسیت بر اعتماد سازمانی دبیران آ.پ ناحیه یک شهرستان اردبیل در سال 1389-1390". پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ،ارومیه،دانشکده علوم انسانی،دانشگاه ارومیه ،ص 10.
مرتضوی،مرتضی(1387 ) ."توانمند سازی وتکنیک های آن برای تغیر فرهنگ سازمانی ". مجله مدیریت ،شماره 38،ص 42 .
مردانی حموله ،مرجان ؛ حیدری ،هایده (1388)."بررسی رابطه عدالت سازمانی با رفتار مدنی سازمانی در سازمانی در کارکنان بیمارستان".مجله ایرانی اخلاق وتاریخ پزشکی ،دوره 2،شماره 2 ،47-54.
مورهد وگریفین .ترجمه سید مهدی الوانی ؛ غلامرضا معمار زاده (1382).تهران .انتشارات مروارید.
موغلی ،علی رضا (1383)،«رهبری تحول افرین وابزار سنجش آن ».فصلنامه مطالعات مدیریت ،شماره 44-43.
مومن زاده ،سمیه(1393)،"بررسی نقش میانجی پاسخگویی در رابطه جو روان شناختی وتوانمند سازی روان شناختی با عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه ارومیه در سال1393" .پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ،ارومیه،دانشکده علوم انسانی،دانشگاه ارومیه ،ص 6.
میر کمالی، سید محمد (1379)،رهبری مدیریت آموزشی .تهران .انتشارات یسطرون.
نجات،نازی وهمکاران (1390).«بررسی تاثیر نقشه مفهومی بر رویکرد های یادگیری دانشجویان پرستاری »مجله دانشکده پرستاری ومامایی .دانشگاه علوم پزشکی تهران (حیات).دوره 17،شماره 2 ، ص 23).
نصری ،صادق ؛خورشید ، علی رضا (1391)؛ "بررسی ارتباط چندگانه ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری شاگردان "مجله ی روان شناسی مدرسه، دوره یک ، شماره 134.
نکویی مقدم،محمود (1386)،سازمان یادگیرنده ،چاپ اول ،دانشگاه علوم پزشکی تبریز.
هرسی وبلانچارد ،ک .آ (1996)،مدیریت رفتار سازمانی ،استفاده از منابع انسانی ،دکتر قاسم کبیری 1375 ،چاپ پنجم ،انتشارت جهاد دانشگاهی ،تهران .
هومن، حیدر علی: 1390، مدل ابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. چاپ چهارم، انتشارات سمت، تهران.
هوی،میسکل(1382).مدیریت آموزشی (تئوری،تحقیق،عمل)،ترجمه میر محمد سید عباس زاده ،چاپ چهارم ،ارومیه ،انتشارات دانشگاه ارومیه.
وکیلی، نفیسه؛ گل پرور، محسن؛ آتش پور، حمید (1388). نقش ویژگیهای شغل، رهبری تحولی و دشواری هدف در عملکرد کارکنان شرکت احیاء فولاد سپاهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، شماره 39، ص 22-
یعغوبی ،نورمحمد؛مقدمی،مجید (1389)."بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا ورفتار شهروندی سازمانی کارکنان »،پژوهش نامه مدیریت تحول ،سال دوم،شماره 4،ص 70،نیمه دوم.
یمنی ، 1372 «رویکرد سیستمی برای بررسی عملکرد مرکز آموزشی » فصلنامه آموزش بزرگسالان ، شماره 15 ، صص17-1.
یوکل،گری(1382).مدیریت ورهبری در سازمان ها ،چاپ اول،تهران ،انتشارات دانشگاه امام حسین (ع)
منابع انگلیسی
Argeris, C., Schon D.A (1996), Organizational Learning 2 Reading, Mass: Adision Wesley
Bass B, Avolio B, Editors. Multifactor leadership questionnaire. Palo Alto, CA: Consulting Psychologist Press; 1995.
Borman WC, Ilgen DR, Klimoski RJ(2003). " Industrail and organizational psychology". Handbook of psychology,New jersey.
Cano, F. (2005). Epistemological belief and approaches to learning: Their change through secondary school and their influence on academic performance. British Journal of Educational Psychology ,75,203-221
Cano,F.(2005).Epistemlogical belief and approaches to learning :their change through secondary school and their in fluence on academic performance british journal of Educational psychology,75,203-221.
Dominik Froehlich, Mien Segers, Piet Van den Bossche)2014)” Informal Workplace Learning in Austrian Banks: The Infl uence of Learning Approach, Leadership
Style, and Organizational Learning Culture on Managers’Learning Outcomes”
Dimovski, V. (1994). Organizational learning and competitive advantage. PhD thesis.
Diseth.A.(2003).pesonality and approaches to learing as predictors of academic achivment.European journal of personality.63,295-312.
Dodgson,M (1993), Organizational Learning: A Review of Some Literatares. Organizatin Studies, Vol 14, No 3.
Dubrin,A.J:(2001)leader ship-Research finding,practices and skills,third Edition Mifflin company BOSTON,NEW YOORK.pp.643-668.
Duff, A. (2004). The Revised Approaches to Studying Inventory (RASI) andits use in management education, Active Learning in Higher Education, 5(1), 56-72.
Egan, T. M., Yang, B. M., & Bartlett, K. R. (2004). The effects of organizational learning culture and job satisfaction on motivation to transfer learning and turnover intention. Human Resource Development Quarterly, 15(3), pp. 279–301.
Entwistle,N&Tait,H.(1993).Appraches to studying and preferences for teaching in Higher Education :Implication for student rating.paper presented at the anmual meeting of the American educational research Association .Atlanta,GA,April 12-16,1993.
Foil, c & et al (1985), Organizational Learning, Academy of Management Review, Vol 10,No 4
Frese, M., & Fay, D. (2001). Personal initiative: An active performance concept for work in the 21st century. Research in Organizational Behavior, 23(1), 133–187.
Lia,J,Chou,Ch.(2008).”A strategic approach of internal service quality employecs job satisfaction in e-business”.Acmdigital library.NY.
Lia,J.Chou, Ch. (2008). “A strategic approach of internal service quality employees job satisfaction in e-business”. ACM digital library. NY.
Lia,j.chou,ch.(2008).”A strategic approach of interal service quality employees job satisfaction in e-business”.Acmdigital library.NY.
Marquaradt, M .(1996), Building the Learning Organization: A system approach to quantum improvement, McGraw-Hill
Min Hee Hahn, Kun Chang Lee, Dae Sung Lee (2014).” Network structure, organizational learning culture, and employee creativity in system integration companies: The mediating effects of exploitation and exploration” .Computers in Human Behavior 42 (2015) 168–169.
Motowidlo SJ, Borman WC, Schmit MJ(1997)." A theory of individual differences in task and contextual performance Human Performance". 10, pp71-83.
Motowidlo, J.S., van scotter, J.R. (1994). Evidence that task performance should be distinguished from contextual performance. Journal of applied psychology, 19(4): 475-480.
Park .S.Implications of leaning strategy research for designing computer –assisted instructon journal of Research on computing in Education .1995jun.27(4).435-456.
Park,J Kim,T. (2009). Do types of organizational culture matter in nurse job satisfaction and turnover intention, Leadership in Health Services,22 , pp. 20-38.
Park,J Kim,T. (2009). Do types of organizational culture matter in nurse job satisfaction and turnover intention, Leadership in Health Services,22 , pp. 20-38.
Parker,M. (2000). Organizational culture and Identity, London, sage publications
Parker,Martin.(2000).organizational culture and Identity,London,sage publictions I NC
Paul Hersey, Kenneth H. Blanchard."Management of Organizational Behavior".Tehran: Islamic Azad University Scientific Publication Center, 2001.
Richard Yu Yuan Hung a , Baiyin Yang b , Bella Ya-Hui Lien c, Gary N. McLean d, Yu-Ming Kuo e(2010)," Dynamic capability: Impact of process alignment and organizational learning culture on performance ."Journal of World Business 45 (2010) 285و286.
Rodriguez, S. Perez, J. delval, M. ( 2003 ). An empirical study about the effect of cultural problematic on organizational learning in alliances. Journal of The Learning Organization, 10 ( 3), 138-148.
Senge, P. (1990), The Leader's New Work: Building learning
Senge,M.p(1990).the fifthe discipline:the art and practice of the learning organization.Doubleday,Newyork,NY.
Skerlavaj, M et al.,(2010). Organizational learning culture, innovative culture and innovations in South Korean firms. Journal of Expert Systems with Applications, 37, pp. 6390–6403
Tang,S.M(2004).student Approaches to studying :identifying the Malaysian constructs and comparing them with those in other contexts,journal of further and Higher Education ,28(4),356-372.
Tempelton, Cary F.,Lewis Brucer R. & Snuder Charles A. (2002). Development of a Measure for the Organization Learning construct . Journal of Management Information Systems, 19(2), pp. 175.218
Terry,R.G.(1960).Principles of Management,3 ed.III:Irwin,p.493.
Watkins, K. E., & Marsick, V. J. (2003). Make learning count! Diagnosing the learningculture in organizations. Advances in Developing Human Resources, 5(2), pp. 132-151.
Wetzels, M., De Ruyter, K. & Bloemer, J. (2000). “Antecedents and consequences of role stress of retail sales persons”, Journal of Retailing and Consumer Services, 7, pp. 65-75