فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق.. 2
1-1- بیان مساله. 3
2- 1- ضرورت و اهمیت تحقیق.. 3
3- 1- اهداف تحقیق.. 4
4- 1- سوالهای تحقیق.. 4
5- 1- فرضیههای تحقیق.. 5
6- 1- نوآوری تحقیق.. 5
7- 1- روش تحقیق.. 5
1-7- 1- روش شناسی تحقیق.. 5
2-7- 1- روش گردآوری اطلاعات.. 5
3-7- 1- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 6
4-7- 1- جامعه و نمونه آماری.. 6
8- 1- سوابق مربوط.. 6
9- 1- چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق.. 7
10- 1- تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 10
فصل دوم: ادبیات تحقیق.. 14
1-2- شخصیت... 15
1-1-2- تعاریف شخصیت... 15
2-1-2- ویژگیهای شخصیت از دیدگاه کارل گوستاویونگ... 15
3-1-2-ویژگیهای شخصیت از دیدگاه کاتل.. 16
4-1-2-ویژگی شخصیتی از دیدگاه اچ ،جی، آیزنگ... 16
5-1-2-ویژگی شخصیتی از دیدگاه جولیان راتر. 17
6-1-2-ویژگیهای شخصیتی مدل پنج عامل.. 20
7-1-2-طبقهبندی ویژگیهای شخصیت برا اساس مدل پنج عامل.. 20
8-1-2-مروری بر تاریخچه مدل پنج عاملی.. 22
2-2-کارآفرینی.. 24
1-2-2- تعاریف کارآفرینی.. 24
2-2-2- ضرورت و اهمیت کارآفرینی.. 25
3-2-2- کارآفرین.. 27
4-2-2- کارآفرین چه کاری را انجام میدهد؟. 29
5-2-2- کارآفرین چگونه کارآفرینی میکند؟. 29
6-2-2- سیر تاریخی تحول کارآفرینی.. 30
7-2-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندن مدیریت... 32
8-2-2- دیدگاهها و رویکردهای کارآفرینی.. 33
9-2-2- فرآیند کارآفرینی.. 34
10-2-2- سابقه آموزش کارآفرینی.. 35
11-2-2- جایگاه آموزش کارآفرینی.. 35
12-2-2- تفاوتهای کارآفرینان و مدیران. 36
13-2-2- کارآفرینی فردی.. 38
14-2-2- کارآفرینی سازمانی 38
15-2-2- کارآفرینی گروهی.. 39
16-2-2- کارآفرینی اجتماعی.. 40
17-2-2- عناصر کارآفرینی.. 43
18-2-2- ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان. 43
3-2- پیشینه تجربی.. 48
1-3-2- تحقیقات داخلی.. 48
2-3-2-تحقیقات خارجی.. 51
4-2- بیمه. 53
1-4-2- تاریخچه پیدایش و گسترش بیمه. 53
2-4-2-آغاز عملیات بیمه ای در کشور. 55
3-4-2- تصویب قانون بیمه. 55
4-4-2- بیمه البرز. 56
5- 2- مدل مفهومی تحقیق.. 57
فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 63
مقدمه. 64
1- 3- روش تحقیق.. 64
1- 1-3- تحقیق برمبنای هدف.. 65
2- 1-3- تحقیق برمبنای نتیجه. 65
3-1-3- تحقیق بر مبنای نوع دادهها (کمیتپذیری متغیر مورد بررسی) 66
2-3- جامعه آماری.. 66
3- 3- روش نمونهگیری.. 66
4- 3- حجم نمونه. 67
5- 3- ابزار اندازهگیری تحقیق (پرسش نامه) 67
1-5- 3- محتوای پرسش نامه. 68
2-5- 3- روایی پرسش نامه. 69
3- 5- 3- پایایی پرسش نامه. 70
4-5- 3- مقیاس مورداستفاده در پرسش نامه. 71
6- 3- روش تجزیه و تحلیل داده ها 71
7- 3- منابع گردآوری دادهها و اطلاعات.. 72
8-3- محدودیتهای پژوهش... 72
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 74
مقدمه. 75
1-4- تحلیل توصیفی داده ها 75
1-1-4- بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ سن.. 75
2-1-4- بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ وضعیت تاهل.. 76
3-1-4- بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت... 77
4-1-4- بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ میزان تحصیلات.. 79
2-4- تحلیل استنباطی داده ها 80
1-2-4- آزمون نرمال بودن دادهها 80
2-2-4- بررسی فرضیات تحقیق.. 81
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات... 87
مقدمه. 89
1-5- نتیجهگیری.. 89
2-5- پیشنهادات تحقیق.. 90
1-2-5- مبتنی بر یافتهها 90
2-2-5- پیشنهادها برای پژوهشگران آتی.. 91
منابع. 92
الف) منابع فارسی.. 92
ب) منابع انگلیسی.. 95
پیوست پرسشنامه. 96
منبع:
منابع
الف) منابع فارسی
باپیرزاده، ابوذر، 1385،بررسی و مقایسه منبع کنترل(درونی-بیرونی) و رابطه آن با احساس تنهایی در ورزشکاران پسر ورزشهای تیمی و انفرادی شهر همدان،پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، کرمانشاه.
جلیل خانی ،غلامحسین، 1379، بررسی و ارزیابی ویژگی شخصیتی کانون کنترل( درون گرایی/ برون گرایی) نمایندگان دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد مرکز آموزش مدیریت دولتی استان زنجان.
خاکی، غلامرضا، (1384)، روشتحقیق با رویکردی به پایاننامهنویسی، تهران: انتشارات بازتاب
سکاران، اوما، صائبی،م، شیرازی، م، 1381، روش تحقیق در مدیریت، تهران، مرکز اموزش مدیریت دولتی.
شمسایی،ن.،1385، بررسی ارتباط منبع کنترل (درونی/ بیرونی )و احساس تنهایی در بین دانشجویان پسر ورزشکار وغیر ورزشکار دانشگاه رازی کرمانشاه ،پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد دانشگاه رازی تربیت بدنی وعلوم ورزشی.
شولتز، د، کریمی، ی، 1389، نظریههای شخصیت، نشر ارسباران، چاپ هشتم.
کریمی، یوسف،1376، روانشناسی شخصیت،تهران، نشر ویرایش.
آذر، عادل و مومنی، منصور،(1379)، آمار وکاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران، انتشارات سمت
احمد پور، محمود(1378)، کارآفرینی: تعاریف، نظریات، الگوها، پردیس57 .
احمد پور، محمود، (1381)، کارآفرینی، تهران: انتشارات پردیس.
احمدپور، محمود و دیگران،(1383)، تجارب کارآفرینی در کشورهای منتخب، تهران: مؤسسه انتشارات امیر کبیر.
احمدیان، علی (1379)، بررسی ارتباط بین کارآفرینی با عملکرد و عزت نفس مدیران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان)
آقاجانی، حسعلی،(1384)، کارآفرینی: مفاهیم، نظریات وضرورت وجودی، رویش: فصلنامه تخصصی اشتغال و کارآفرینی.
بازرگان، عباس و دیگران،(1377)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
بهادری، آرش، (1385)، رابطه بین کارآفرینی مدیران و فرهنگ سازمانی با عملکرد مدیران و دانشگاههای دولتی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد روهن.
پویان راد، مهدی،(1387)، شناسایی عوامل موثر بر کارآفرینی کارکنان شرکت مخابرات استان مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه.
فیض بخش، سید علیرضا و تقی یاری، حمید رضا،(1383)، کارآفرینی، مؤسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف، جلد اول.
کوراتکو، دانلداف و هاجتس، (1383)، کارآفرینی، عامل محرابی، ابراهیم و تبرائی، محسن(مترجمان)، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
اچسون، کیت، دامیت گال، مردیت.(1378)، مدیریت آموزشی و آموزشگاهی، کاربرد نظریههای مدیریت در برنامه ریزی، ترجمه محمدرضا بهرنگی، تهران: نشر کمال تربیت.
الوانی، سید مهدی. (1378)، تصمیمگیری و تعیین خط مشی، تهران: انتشارات سمت.
بذرافشان مقدم، س.م.(1375)، بررسی رابطه شخصیت و اثربخشی مدیران در موسسات، پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه تربیت معلم تهران.
خاکپور، عباس. (1383)، بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و عملکرد شغلی (وظیفه ای، زمینه ای) مدیران مدارس راهنمایی شهر همدان در سال تحصیلی 8382، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی تهران.
دلوی، محمدرضا، جمشیدیان، مهدی.پورحکیم، رحیم.(1379)، مبانی سازمان و مدیریت (مفاهیم، اصول، فرایندها, نظریهها و کاربردها)، اصفهان: انتشارات سیمین.
شعبانی بهار، غلامرضا. امیر تاش، علی محمد. مشرف جوادی، بتول. تندنویس، فریدون. (1383)، ارتباط ویژگیهای شخصیتی با اثربخشی مدیران تربیت بدنی دانشگاههای سراسر کشور، مجلات تربیت بدنی، علوم و حرکت ورزشی، بهار 1383، شماره3، صص 12-30.
علاقه بند، علی (1374)، مقدمات مدیریت آموزشی، تهران، انتشارات بعثت.
صافی، احمد. (1379)، سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش، تهران: انتشارات ارسباران.
کیخانژاد، مهین. (1387)، بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و ابعاد آن با انجام وظایف مدیریتی متوسطه شهرستان زاهدان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
علوی، امین اللَه. (1371)، روانشناسی مدیریت و سازمان، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول.
گروسی فرشی, میرتقی. (1380)، رویکرد نوین در ارزیابی شخصیت، تبریز: انتشارات جامعه پژوه.
گوهری مقدم، مریم. (1386)، رابطه ویژگیهای شخصیتی و سبک رهبری مدیران مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن.
نادریان جهرمی، مسعود. امیرحسینی، سید احسان. (1386)، بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و دموگرافی مدیران ورزشی با مهارت شغلی آنها، فصلنامه المپیک، سال پانزدهم شماره 3.
نعامی، عبدالزهرا.(1384)، بررسی سبکهای رهبری و خشنودی شغلی در کارکنان شرکت فولاد خوزستان، پایان نامه دکترای روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
ب) منابع انگلیسی
Block , Z. & Stumpf, S., (1992) , Entrepreneurship education research : Experience and challenge, in D. Sexton, & J. Kasarda (eds), The State of the Art of Entrepreneurship , Boston. PWS- Kent .
Burgleman , R., (1984) designs for corporate entrpeneuring , california management review , (26) , PP . 154-166.
Catton, J., (1990) , Enterprise education exprence, A manual for school bast in serice training, CASDEC.
Cochra, T., (1968) , Entrepreneurship , In D. L. Sills(ed), International encyclopedia of the soci al sciences, New York : Free Press.
Collins, O. et al., (1964) The enterprising man , Michigan, Michigan State University Press.
Cornwall, R. Jeffery & Baron, Perlman ., (1990), Organizational Entrepreneurship , Richard Irwin, PP: 171-175.
Drucker, P., (1985) innovation and entepreneurship , NY: harper collins publishr.
Duncan, W. et al, (1988) intrapreneurship and reinvention of the corporation , busi ness horizons , may & June.
pinchot , G., (1985) Intrapreneuring , New York : Harper & Row Publishers.
Rampersad,H."75Painful Question About Your Customers Satisfaction",The TQM Magazine ,Vol.13,No.5,2001.
Robertson, A. (2003). The efficiency factors on the manegers performance. Public: manegment jounal, vol: 15, page: 20-32
Schampeter , J., (1934) , The theory of economic development Cambridge: Harvard University Press.
Sexton. D. & Bowman, N., (1984) Entrepreneurship education: Suggestion for increasing effectiveness , Journal of Small Business Management , (22) (1) , PP. 18-25.
Stevenson, H. & Gumpert, D., (1985) , the heart of entrepreneurship , Harvard bussiness review , (63) (2) , pp. 85-94.
Suzan, R. (2002), the relation between en treprenceur ship, personal characteristic and management styles with performance, p: management journal, vol: 25, page: 32-56.
Swift,J.A.,Ross,J.E. Omachonu,V.K. Principles Of Total Quality ,ST.Lucies,2nd Edition,1998.
Terapman, H. & coolin, B.(2003), performance factors, public; MC Growhill, volL 25, page: 12-25.
Athanassopoulos; A.D. (2000).Customer satisfaction cues to support market segmentation and explain switching behavior; Journal of Business Research; 47.191-207
Bao Lin, W., (2010).Service failure and consumer switching behaviors: Evidence from the insurance industry. International Journal of Expert System with Applications; 37.3209-3218
Bruce Money, R.,(2004).Word-of-mouth promotion and switching behavior in Japanese and American businesss-to- business service clients. Journal of Business Research57, pp. 297-305.
Eriksson, K., Vaghult, A.L.(2000).customer retention, purchasing behavior and relationship substance in professional services. Industrial Marketing Management, 29(4), 363-372.
Evanschitzky,H.,Iyer,G.R.,Plassmann,H.,Niessing,J.,&Meffert,H.(2006).The relative strength of affective commitment in securing loyalty in service relationships. Journal of Business Research, 59, 1207-1213.
Lovelock, CH., Wright, L.,(1999),Principle of service Marketing and Management, Prentice Hall, New Jersey.
Tsai,Shu-Pei, 2011.Fostering international brand loyalty through committed and attached relationships. International Business Review 40(2011)300-312.
Wan,L., Chan,E., Su,L., 2011. When will customers care about service failures that happened to stranger? the role of personal similarity and regulatory focus and its implication on service evaluation. International Journal of Hospitality Management 30,Pp.213-220.
Costa, P. T. & Mc Crae, R.R. (1992). NEO- PI(R). Professional Manual Odessa, F1: Psychological Assessment Resources.
Friedson.E ( 1999). Professions and the occupational principle: friedson (ED) profession and their prospects’ ( pp 19-27). Beverly hills( A: sage)
Kark, R Shamir, B.Chen, G.(2003). The two faces of trans formational leadership:empowerment and dependency. Journal of Applid psychology. Vol. 88, ho 2, pp 255-296.
Lewin, K.(1965). A dynamic theory of personality. New youk: McGraw-Hill.
Mc care. R. & Costa. P. T. Jr. (1985). Updating Normans edeqate taxonomy: Intelligent andpersonality dim on – sious in natural language and questionaries. Journal of personality and social psychology. 24, 107-127.
McCrae,RR, Costa.(1977),Validation of the five-factor modelof personality across instruments and observers. Journal of Personality and Social Psychology,52:81.
Yuonne, M.(1993). " Sex- role Oriantation Coping Strategy and Perspective Woman Administrator" Educational Management and Administration. Vol: 21 No 2.