فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه. 3
1-2) بیان مساله. 5
1- 3) اهمیت و ضرورت تحقیق.. 11
1-4) اهداف تحقیق.. 12
1-5) چارچوب نظری تحقیق.. 12
1-6) فرضیه ها 13
1-7) تعریف مفهومی و عملیاتی.. 14
1-7-1) متغیر وابسته: عملکرد کارکنان. 14
1-7-2) تعهد سازمانی به عنوان متغیرمستقل تحقیق: 15
1-8) قلمرو تحقیق.. 17
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
2-1)بخش اول:مبانی نظری تحقیق.. 18
2-1-1) مقدمه. 18
2-1-2)تعاریف تعهد. 20
2-1-3) انواع تعهد. 21
2-1-3-1) تعهد نسبت به سازمان. 21
2-1-3-2)تعهد نسبت به افراد و گروههای کاری(مردم). 22
2-1-3-3) تعهد نسبت به خود. 23
2-1-3-4) تعهد نسبت به مشتریان یا ارباب رجوع. 23
2-1-3-5) تعهد نسبت به شغل.. 23
2-1-3-6)تعهد حرفه ای.. 24
2-1-4) سطوح تعهد. 25
2-1-4-1) تعهد کم یا ضعیف... 25
2-1-4-2) تعهد متوسط.. 25
2-1-4-3)تعهد زیاد یا قوی.. 26
2-1-5) تعهد سازمانی.. 26
2-1-6) مراحل رشد وتوسعه مفهوم تعهد سازمانی.. 31
2-1-7) دیدگاههایی در مورد کانون های تعهد سازمانی.. 32
2-1-7-1)دیدگاه آلن و مایر. 32
2-1-7-2) دیدگاه ریچرز: 34
2-1-7-3) دیدگاه بکر. 34
2-1-7-4) دیدگاه پورتر. 36
2-1-7-5)دیدگاه استیرز. 36
2-1-7-6)دیدگاه اHریلی و چتمن.. 37
2-1-7-7)دیدگاه شاین و اتزیونی.. 37
2-1-7-8)دیدگاه پنلی و گولد. 38
2-1-8) عوامل موثر بر تعهد سازمانی.. 38
2-1-8-1) ویژگی های شخصی.. 40
2-1-8-2)ویژگی های شغل.. 40
2-1-8-3)ویژگی های ساختاری.. 41
2-1-8-4)تجربیات کاری.. 41
2-1-9) عوامل موثر بر تعهد عاطفی.. 46
2-1-10) عوامل موثر بر تعهد مستمر. 49
2-1-11) عوامل موثر بر تعهد هنجاری.. 50
2-1-12)مقدمه. 55
2-1-13) تعریف عملکرد. 55
2-1-14) عملکرد کارکنان. 58
2-1-15) اهمیت عملکرد شغلی.. 59
2-1-16) ابعادعملکرد شغلی کارکنان. 60
2-1-17)تفاوت عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای.. 61
2-1-18)عوامل موثر بر عملکرد کارکنان فرد. 62
2-1-19) مدیریت عملکرد. 65
2-1-20) عوامل تاثیرگذار در اجرا و پیاده سازی نظام مدیریت عملکرد. 66
2-1-21) مزایای مدیریت عملکرد. 67
2-1-22) تعریف ارزیابی عملکرد. 68
2-1-23) انواع ارزیابی.. 69
2-1-24) نظریه های ارزیابی عملکرد. 70
2-1-25) دلایل نیاز به ارزیابی عملکرد. 71
2-1-26) کاربردهای ارزیابی عملکرد. 72
2-2)بخش دوم :پیشینه میدانی تحقیق.. 73
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه. 81
3-2) فرآیند اجرای تحقیق.. 81
3-3) روش تحقیق.. 82
3-4) جامعه و نمونه آماری.. 82
3-5) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها 83
3-6) روایی وپایایی ابزار اندازه گیری: 84
3-6-1) روایی پرسشنامه: 85
3-6-2) پایایی پرسشنامه: 85
3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 87
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه. 89
4-2 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی.. 89
4-3)توصیف متغیر های تحقیق.. 93
4-4) آمار استنباطی.. 98
4-4-1 آزمون کولموگراف- اسمیرنوف.. 98
4-4-2 آزمون فرضیه اول 98
4-4-3 آزمون فرضیه دوم. 101
4-4-4 آزمون فرضیه سوم. 103
4-4-5 آزمون فرضیه اصلی.. 105
4-5) رتبه بندی ابعاد تعهد سازمانی.. 106
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه. 109
5-2) نتایج آمار توصیفی.. 109
5-3) نتایج فرضیه های تحقیق: 110
5-4) مقایسه نتایج تحقیق حاضر با تحقیقات مشابه: 110
5-5) پیشنهادات براساس فرضیه های تحقیق.. 113
5-6)محدودیت های تحقیق.. 115
5-7)پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 116
منابع و ماخذ: 117
فهرست اشکال
شکل 2-1) دیدگاههای نگرشی و رفتاری در زمینه تعهد سازمانی.. 32
شکل2-2) چهار دیدگاه مختلف تعهد. 35
شکل2-3)نمودار استخوان ماهی عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی.. 39
شکل2-4) عوامل موثر و نتایج ناشی از تعهد سازمانی. 40
شکل 2-5) عوامل موثر بر تعهد سازمانی از دیدگاه آلن و مایر. 42
شکل2-6) عوامل موثر بر تعهد سازمانی استیرز و همکاران 45
شکل2-7) الگوی سه بخشی مایر و آلن 52
منبع:
منابع و ماخذ:
آتش پور،سید حمید، حسینی،مهرداد، عسگری،شهین (1387)، "راز موفقیت در مدیریت"، مجله احیا، سال انتشار: ۱۳۸۷؛(۲۴)،ص21.
آرمسترانگ، مایکل، 1386، "مدیریت عملکرد راهبردهای انسانی و رهنمودهای عملی"، ترجمه ناصر میرسپاسی و اسماعیل کاوسی و علی رشیدپور، انتشارات میر، چاپ اول.
ابطحی، سید حسن، مولایی، ناصر (1385)،" رابطه میان تعهد حرفه ای و سازمانی، ماهنامه تدبیر، شماره 195.
استرون، حسین(1377)، "تعهد سازمانی مدیریت در آموزش و پرورش"،دوره 5،شماره17،صص74-73.
اسدی شوکی، فیض اله(1388)، "بررسی نقش عوامل ارتباطی موثر بر عملکرد کارکنان ادارات امور مالیاتی استان گیلان"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاده اسلامی واحد رشت.
اژه ای ، جواد، خداپناهی، محمدکریم، فتحی آشتیانی، علی، قنبری، سعید، سیدموسوی، پریسا السادات (1388)،" تعامل بین شخصیت و سبک های فرا انگیزشی در عملکرد شغلی"، نشریه علوم رفتاری دوره 3، شماره 4 ص56.
آقا یوسفی، علیرضا، میرحسنی صالح، وحیده،( 1390)" رابطه ی بین عوامل شخصیتی و عملکرد شغلی مدیران شرکت های بیمه"، پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه سابق)، سال 26، شماره 4، صص 182-155.
امیر کافی، مهدی، هاشمی نسب، فخرالسادات(1392)" تأثیر عدالت سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی " مسائل اجتماعی ایران، سال چهارم، شماره ۱، صص 62-33.
انصاری، محمد اسماعیل، باقری کلجاهی، علی، صالحی، مسلم (1389)،"تعهد سازمانی از دیدگاه نظریه پردازان و نقش راهبردهای مدیریت منابع انسانی در بهبود آن"، دوماهنامه توسعه ی انسانی پلیس، سال7، شماره 31، صص 72-35.
باقری، مسلم، تولایی، روح الله(1389)،" بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر عملکرد سازمان ها" دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم، شماره، 30، صص 96-73.
براتی احمدآبادی، هاجر، عریضی، حمیدرضا، نوری، ابوالقاسم(1389)، "رابطه بین جوّ سازمانی و وجدان کاری با عملکرد شغلی"،فصلنامه روانشناسی کاربردی،سال4،شماره1(13)،صص81-65.
بزاز جزایری، احمد(1387)، "ضرورت ارزیابی عملکرد در سازمانها" ، نشریه تدبیر، شماره 98، صص 41-36.
بهاری فر، علی، جواهری کامل، مهدی، احمدی، سید علی اکبر( 1390)، "رفتار اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی: تاثیر ارزشهای اخلاقی، عدالت و تعهد سازمانی"، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دوره 1، شماره 1، صص 42-23.
پارسائیان، علی، اعرابی، سید محمد (1385)، رفتار سازمانی، مفاهیم، نظریه ها و کاربردها، ترجمه کتاب استیفن رابینز، چاپ نهم، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.ص 28.
پورسلطانی زرندی، حسین، فرجی، رسول، اندام، رضا(1389)، "تاثیر ویژگیهای شخصیتی کارکنان ادارات کل تربیت بدنی بر تعهد سازمانی آنها"،مجله ورزشی (علمی و پژوهشی)، 1389، ،شماره 6، صص 152-137.
حاجی احمدی، فاطمه(1382)، "تعهد سازمانی و رابطه آن با بهره وری در مراکز صنعتی قم" ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
حسینیان، شهامت، مجیدی، عبداله، عامری، محمدعلی(1386) "تاثیر طرح تعدیل نیروی انسانی برعملکرد کارکنان از دیدگاه مدیران"، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال 2، شماره 3، صص 311-296.
حقیقت منفرد، جلال، حضرتی، علی اوسط، میرزازاده، حجت(1389) "تاثیر تعهد سازمانی بر عملکرد کارکنان"، فصلنامه مدیریت کسب و کار، سال 2، شماره 6، ص 89.
حقیقی محمدعلی، احمدی، ایمان، رامین مهر، حمید(1388)، "بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان" ، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال7،شماره 20، صص101- 79.
خاکی، غلامرضا(1378)، روش تحقیق با رویکرد پایان نویسی، مرکز تحقیقات علمی کشور، چاپ اول،صص94-224-245.
خراسانی، ابوطالب(1387)، "نقش رضایت شغلی کارکنان در ایجاد تعهد سازمانی و توسعه نیروی انسانی" ، نشریه علمی پژوهشی مدیریت، شماره 140-139/ص 35-31.
خنیفر، حسین، مقیمی، سیدمحمد، جندقی، غلامرضا، زروندی، نفیسه(1388)"بررسی رابطه بین مولفه های اعتماد و تعهد سازمانی کارکنان" ، نشریه دولتی، دوره1، شماره 2 ص 16.
خوشوقتی، آرمین(1385)، "ارزیابی عملکرد کارکنان"،ص55، www.mgtsolution.com/olib
رابینز، استیفن (1385)، "رفتارسازمانی"، ترجمه علی پارساییان وسید محمد اعرابی، جلد اول،تهران،دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رابینز، استیفن (1387)، "رفتار سازمانی"، ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، جلد دوم، چاپ دهم
رابینز، استیفن، جاج، تیموتی (1389)، "رفتارسازمانی"، ترجمه مهدی زارع به همراه پیشگفتار فرهنگی، جلد اول، چاپ دوم صص100-89.
رحمان سرشت، حسین، فیاضی، مرجان،(1387)، " رابطه بین انگاشت قدرت و سیاست شناسی سازمانی با تعهد و عملکرد کارکنان"، پژوهشنامه ی علوم انسانی و اجتماعی (ویژه مدیریت)، سال 8، شماره 29، صص 96-73.
رستمی، رضا، مهدیون، روح الله، شالچی، بهزاد، نارنجی ثانی، فاطمه، غلامی، ناصر(1388)، "رفتار سازمانی شهروندی: تبیین بر اساس ابعاد شخصیت، تعهد سازمانی و رضایت شغلی" ،مجله روانشناسی معاصر، شماره 4، سال 1، صص 92-84.
رضایی، عبدالمطلب، رضوانفر، احمد،( 1386)،" بررسی عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شغلی کارشنسان ترویج (مطالعه موردی استان یزد)"، مجله علوم کشاورزی ایران، دوره 2-38، شماره 2، صص 358-349.
رمزگویان، غلامعلی، حسن پور، کاووس(1392)،"بررسی رابطه بین تعهد و عملکرد کارکنان در وزارت امور اقتصادی ودارایی"مجله اقتصادی،شماره 3و4،صص48-33.
ساروخانی، باقر، طالبیان، امیر(1381) ،"وجدان کاری و عوامل اجتماعی موثر برآن( تحقیقی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران "مجله جامعه شناسی، دوره 4،شماره 4،ص 188-162.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور(1382)، "دفتر بهبود مدیریت و ارزیابی عملکرد معاونت امور مدیریت و منابع انسانی"، مقاله ارزیابی عملکرد.
ساعتچی، محمود، قاسمی، نوشاد، نمازی، سمیه(1387)، "بررسی رابطه ی میان انگیزه ی شغلی مدیران، رضایت و تعهد سازمانی کارکنان (دبیران) مقطع متوسطه ی شهرستان مرودشت"، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، سال 1، شماره 2، صص 168-147.
سجادی، سیدنصراله، امیدی، علیرضا(1386)،" بررسی عوامل موثر بر عملکرد شغلی کارشناسان ستادی سازمان تربیت بدنی " نشریه حرکت، 1387، شماره 38،صص 93-81.
سکاران، اوما(1388)، "روش تحقیق در مدیریت"، ترجمه محمد صائبی و شیرازی، چاپ اول، تهران، مرکزآموزش دولتی.
سلطانی، ایرج( 1385)،" نقش کارکنان در اثربخشی نظام ارزیابی عملکرد"، نشریه مدیریت، شماره 108-107، صص 31-25.
سعادت، اسفندیار(1390)، " مدیریت منابع انسانی، "، انتشارات سمت، تهران1390.
سیدی، سیدمسعود، اکبری، علیرضا(1388)،" مدیریت عملکرد و تاثیر آن بر افزایش بهره وری نیروی انسانی"، نشریه دو ماهنامه یادمان، تهران، شماره 53، ص58.
شفقت، ابوطالب، زاهدی، محمدجواد، نازک تبار، حسین(1392)" تعهد سازمانى بر عملکرد شرکت هاى صنعتى بر اساس الگوى مى یر و همکاران (مطالعه موردى شهرک هاى صنعتى استان مازندران)" فصلنامه بهبود مدیریت، سال هفتم، شماره 1، پیاپی 19،صص 85-70.
شفیع زاده، رضا(1385)، "ارزیابی عملکرد کارکنان"، مجله مدیریت، شماره 116-115، صص 45-40.
شفیعی، مهرداد(1392)" تعهد سازمانی در شرکت های نوپای دانش بنیان؛ عامل انسجام تیم و بقای کسب و کار در محیط رقابتی" فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد، سال نهم، شماره 34 ، صص 52-44.
شکاری، عباس، حیدرزاده آرانی، سمن سا(1390 )،" بررسی اثربخشی آموزش های حرفه ای بیمه بر عملکرد کارکنان شرکتهای بیمه از نظر مهارتهای کارآفرینی (مطالعه موردی: استان اصفهان)"، توسعه کارآفرینی، سال 4، شماره 13، صص 128-109.
صفرنیا، حسن(1390)،"بررسی عوامل موثردرایجادوتقویت تعهد سازمانی کارکنان بانک های دولتی "پژوهش های مدیریت در ایران،-دوره 15، شماره 2.صص105- 85.
عامری، میرحسن، اسمعیلی، محمدرضا (1390)، "رابطه بین توانمندسازی، تعهد سازمانی و تعهد شغلی کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان تهران"، مدیریت ورزشی، شماره 7، صص 144-125.
عموزاد، محمد، موسوی، سید امین، مدنی، سید حسین( 1390)، "بررسی عوامل موثر بر تعهد سازمانی کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی"، فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال 3، شماره 9، صص 81-55.
عوض پور، عوض( 1386)، "تعهد سازمانی"، نشریه علمی-پژوهشی مدیریت، سال 18، شماره 128و127، ص32.
فرهنگی علی اکبر، حسین زاده علی(1384)، " دیدگاههای نوین درباره تعهد سازمانی" ، تدبیر، شماره 157، صص 17-14.
فرید، داریوش، بردبار، غلامرضا، منصوری، حسین(1388)، " شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش یزد با استفاده از فنون تصمیم گیری چند شاخه، فصلنامه نوآوری آموزشی،شماره 31،صص160-150.
فقیهیفرهمند، ناصر(1388 )،" مدیریت عملکرد کارکنان با تاکید بر عوامل اجتماعی سازمانی (مطالعه موردی: سازمانهای اداری و صنعتی تبریز)"، شماره 32، صص 181-169.
فیض پور، محمدعلی(1389)،" فرهنگ سازمانی، چالشی مدیریتی در سازمان های دولتی"،همایش ملی چالشهای مدیریت و رهبری در سازمان های ایرانی دانشگاه واحد تحقیقات اصفهان، 24 تیر 1389 ، صص 16-1.
قمری، محمد( 1390)، "مقایسه رابطه ی رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی"، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد گرمسار، سال 5، شماره 3، صص 119-101.
کامدیده، علیرضا ، (1381) ،" بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان در شرکت آب و فاضلاب" پایان نامه کارشناسی ارشد ، موسسه تحقیقات واموزش مدیریت وزارت نیرو.ص23.
کربلایی، عبدالامیر، کربلایی، شیما (1388)،"ارزشیابیعملکرد"(2)،(job Evaluation)، www.rasekhoon.net
کردتمینی، بهمن ، کوهی، ملیحه (1390)، "بررسی رابطه ی تعهد سازمانی با فرسودگی شغلی و معنویت سازمانی در بین کارمندان اداره پست شهرستان زاهدان و گرگان"، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال 4، شماره 14، ص 144-129.
گرجی، محمدباقر، صیامی، سحر، شامانی، سمیه(1389) ، " بررسی وضعیت تعهد سازمانی و رابطه آن با رضایت شغلی، غیبت و تاخیر، ترک خدمت و عملکرد کارکنان"، فصنامه تازه های روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال 1، شماره 5، صص 83-75.
محمدی، حامد(1386)،"نقشمدیریت کیفیت جامع در بهبود عملکرد سازمانهای دولتی"،1386،ص3.
مسعودی اصل ، ایروان، حاجی نبی، کامران، نصرتی نژاد، فرهاد، بودائی زنوزی، حبیب اله(1391)،" رابطه تعهد سازمانی و عملکرد کارکنان شاغل در یک شبکه بهداشتی و درمانی " فصلنامه پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، دوره یازدهم، شماره پنجم، صص601-595.
مشبکی اصفهانی، اصغر، خداداد حسینی، حمید، ضابط، محمدرضا(1389)، "بررسی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهبود نیروی انسانی در ستاد ناجا" ، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال5، شماره4، صص 562-547.
ملک اخلاق، اسماعیل( 1388) "رابطه تعهد سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان" (مطالعه موردی گمرکات استان گیلان)، ص 6.
موسی خانی، مرتضی، حمیدی، ناصر، نجفی، زهرا (1389)،" الویت بندی عوامل مؤثر بر عملکرد مدیران آموزش و پرورش با استفاده از فنون تصمیم گیری چندگانه (تجزیه وتحلیل سلسله مراتبی و تخصیص خطی بردا) " فصلنامۀ نوآوری های آموزشی، شمارۀ 3٤ ، سال نهم،صص 156-127.
موغلی، علیرضا(1388)،" بررسی ارتباط بین توانمندسازی و تعهد سازمانی کارکنان درمناطق نوزده گانه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران " نشریه مدیریت دولتی، دوره1، شماره 2،صص 132-119.
میرسپاسی، ناصر(1385)"مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار"، انتشارات میر، چاپ، بیست و چهارم.
میر شکاری، اکبر(1383)، " بررسی رابطه بین حسابداری منابع انسانی با عملکرد کارکنان دیوان محاسبات"، دانش حسابرسی، شماره 14، صص 46-41.
میرکمالی، سیدمحمد، حیات، علی اصغر، نوروزی، علی، جراحی، نازنین(1388)، "بررسی رابطه توانمندسازی روان شناختی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاه تهران" دو ماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار،تربیت و اجتماع، دانشگاه شاهد، سال شانزدهم، شماره 39، صص30-15.
نسترن بروجنی، ایمان، اسدی، حسن(1392)،" بررسی ارتباط تعهدسازمانی در کارکنان ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران" نشریه مدیریت ورزشی، دوره 6،شماره 3، پائیز 93، ص 546 .
نصیری پور، امیراشکان، مردانی، شادی، نیکو مرام، هانیه، بهزادی، محمدحسن، مردانی، نوشین(1392)،" بررسی رابطه بین رضایت شغلی و عملکردHSE کارکنان در صنعت قالب سازی" دو ماهنامه سلامت کار ایران، دوره 10،شماره 6، صص15-1.
یعقوبی، مریم، سقاییان نژاد اصفهانی، سکینه، گرجی، حسن ابوالقاسم، نوروزی، محسن، رضایی، فاطمه(1388)،" رابطه ی عدالت سازمانی با رضایت شغلی وتعهد سازمانی در بین کارکنان بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان " فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت سلامت، دوره 12،شماره 35، صص32-25.
یوسفی، سجاد، مرادی، مرتضی، تیشهورزدائم، محمدکاظم(1389) "نقش تعهد سازمانی کارکنان در تسهیم دانش"، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم، شماره 30.
Alen& Meyer(1990). "The measurment and antecedents of, R. & Noori,Hekmat & Ali Daie effective continuanceandnormativecommitment to the organization". jornal of occupational psychology,vol.63,pp:1-18.
Allen, N. J., & Meyer, J. P. (1996),"Affective, continuance and normative commitment to the organization: An examination of construct validity". Journal of Vocational Behaviour,49, 252-276.
Deniz, Nevin, Noyan, Aral, Ertosun, Oznur Gulen(2013), "The Relationship between Employee Silence and Organizational Commitment in a Private Healthcare Company", Procedia -Social and Behavioral Sciences 99, pp: 691 –700
Befort,N.&Hattrup,K.(2003),"Valuing taxk and contextual performance:experience, job roles and rating of the importance of jobbehaviors, applied H.R.M. Research, 8(1), PP:17-35.
Dehnooyeh, R. & Noori,Hekmat & Ali Daie,N.S.(2006). "The EFQM Excellence Model Self-Organization of Iran, Hashemi Nejad Hospital".
English, Brian, Morrison, David and Chalon, Christopher,2010," Moderator effects of organizational tenure on the relationship between psychological climate and affective commitment", Journal of Management Development, Vol. 29 No. 4, pp. 394-408.
Francesco AM," Organizational Behavior", Gold BA International 2005.
Herscovich.lmeyerj(2004), "commitment to organizational change:Extension of a three-componentmodele". j Applied psych vol.87,pp:87-474.
Janssen,onne(2003)," innovative behavior and job involvement at the price of conflict and less satisfactory relations with co- works". journal of occupational and organizational psychology, vol. 76, pp:347-364.
Johari, Johanim ,Yahya, KhulidaKirana& Omar, Abdullah (2009),Construct Validation of The Job Performance Measureme t : A Case of The Malaysian Public Service Agencies .Performance Measurement Association Conference .
Kahya, E.,(2007)," the effects of job characteristics and working conditions on job performance", International journal of Industrial ergonomics, vol:3, pp: 515-523.
Kandula, & Srinivas, R. (2007). "Performance management: strategic, Intervention, Drivers. New Dehli, Perentic –hall of India.p:306.
Meyer, J. P., & Allen, N. J. (1997). "Commitment in the workplace: Theory, research, and application". Thousand Oaks, CA: Sage Publications
-Meyer, J.P & Allen, N.J. (1991), "A Three-Component Conceptualization of Organizational Commitment, Human Resource Management Review" Vol. 1, No.1, pp. 61-89.
Meyer, J. P., Allen, N. J., & Gellatly, I. R,1990,"Affective and continuance commitment to the organization: Evaluation of measures and analysis of concurrent and time-lagged relations",The Journal of Applied sychology,vol:75,P;710–720
Motowidlo, S.J(2003)," Evidence that task performance should be distinguished from contextual performance", Journal of Applied Psychology ,79 (4), pp:475–480.
85- Markovits, Y., Davis, A.J., &Van Dick, R. (2007),"Organizational commitment profiles and job satisfaction" among Greek private and public sector employees,International Journal of Cross Cultural Management, 7,77-99
86- Palaiologos,Anasstasios, papazekos, panagiotispanayo topoulou,leda(2011), "organizational jastic and employee satisfacation in performance appraisal", journal of Europan industrial traning, vol.8, pp:826-840.
87- Qaisar, Muhammad Usman, &Muhammad Safdar Rehman, Muhammad Suffyan,(2012 ) ," Exploring Effects of Organizational Commitment on Employee Performance:Implications for Human Resource Strategy"Interdisciplinary journal of contemporary research in business copy right, Institute of Interdisciplinary Business Research VOL 3, NO 11,pp:248-255.
88- Raymond,S.(2002)" Human Resource Management", National library of Australia.
89- Shiuan, C.B & YU, J.D & RELLEY, J.H(2003), "Organizational commitment, Supervisorycommitment and Employee Outcomesin The Chinese Context Proximal Phyothesis or Global Hypothesis", Journal of Organiztional behavior,VOL 24, NO 3.
90- Simosi. Maria,2010,"The role of social socialization tactics in the relationship between socialization content and newcomers' affective commitment", Journal of Managerial Psychology,Vol. 25,No. 3,pp. 301-327
91- Suliman-abubakr&Iles-paul(2000 )," Is continuance commitment beneficial to organization?commitment-performance relationship:a new look"journal of managerial psychology,vol 15.no.5,pp:407-426.
92- Susanty ,A., & Miradipta ,R.(2013)," Analysis of the effect of attitude toward works,organizational commitment,and job satisfaction,on employee’s job performance" , European Journal of Business and Social Sciences, 1 (10),pp:15-24.
93- Thornhill, Adrian, lewis, Phil and Saunders, Mark, N.K, 1996, "The role of employee communication in achieving commitment and quality in higher education", Quality Assurance in Education, Vol. 4 Iss: 1, pp.12 – 20
94- Varela, Otmar.E, Salgado, Elvira I and Lasio, Maria V, 2010, "The meaning of job performance in collectivistic and high power distance cultures: Evidence from three Latin American countries, Cross Cultural Management": An International Journal, Vol. 17 No. 4, pp. 407-426.
Van Dyne, L., Cummings, L.L., & McLean Parks, J. (1995). "Role behaviors: In pursuit of construct and definitional clarity(a bridge over muddied waters). In L. L. Cummings & B. M. Staw (Eds.), Research in organizational behavior, vol,17,pp: 215-285
96- Wang. Catherine L, Indridason. Thor and Saunders. Mark N.K,2010, "Affective and continuance commitment in public private Partnership,Employee Relations",Vol. 32,No. 4,pp. 396-417.
97- Wasti. S. Arzu)2002(,"Affective and continuance commitment to the organization: test of an integrated model in the Turkish context",International Journal of Intercultural Relations/vol:26/P:525–550.