پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف

word 782 KB 30778 162
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۶,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت MBA – گرایش استراتژیک

    چکیده:

    فرهنگ‏سازمانی الگویی مشترک و نسبتاً پایدار از ارزش‏ها، باورها و اعتقادات اساسی در یک سازمان است؛ بنابراین می‏توان گفت انجام هرگونه تغییر و تحول بنیادی در سازمان تنها از طریق شناخت فرهنگ آن سازمان امکان‏پذیر می‏باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر شناخت فرهنگ حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه-مرکز امور شوراهای حل اختلاف می‏باشد. در این پژوهش دوازده مؤلفه از مؤلفه‌های فرهنگ‏سازمانی در نظر گرفته‌شده است که عبارت‌اند از: نوآوری فردی، تحمل مخاطره، جهت‏دهی، یکپارچگی و وحدت، روابط مدیریت، کنترل، هویت، سیستم پاداش، تحمل تعارض، الگوهای ارتباطات، تحول سازمانی و نتیجه گرایی؛ مؤلفه‌های مربوط به عملکرد کارکنان شامل: کیفیت کاری، کمیت کاری، وابستگی سازمانی و طرز برخورد می‏باشد.

    جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنانی که در سازمان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای‏ حل‏ اختلاف، به فعالیت مشغول هستند، تشکیل می‌دهند؛ که با استفاده از تمام شماری به حجم 57 نفر تعیین گردیده‏اند. این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس روش انجام تحقیق از نوع توصیفی- مطالعه موردی می‌باشد. ابزار گردآوری اطلاعات از جامعه موردنظر پرسشنامه می‏باشد. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و روایی آن، از طریق ارائه به کارشناسان و اساتید دانشگاهی سنجیده شده است. مقدار آلفای کرونباخ محاسبه‌شده 921/0 می‏باشد که نشان می‏دهد پرسشنامه مربوطه از پایایی مطلوبی برخوردار است. این تحقیق شامل یک فرضیه اصلی و دوازده فرضیه فرعی است که برای آزمون این فرضیات از آزمون‏های همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون و برای رتبه‏بندی متغیرهای مستقل از آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات نشان می‏دهد که میان فرهنگ‏سازمانی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه-مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد.

    واژگان کلیدی:  فرهنگ، فرهنگ‌سازمانی، عملکرد کارکنان

    1- فصل اول

    مقدمه و کلیات

    1-1- مقدمه

    محیط امروز سازمان‌ها، مدیران را با فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی روبه‌رو ساخته است. در دنیای امروز مدیران باید انتظارات جهانی را به همراه توقعات داخلی پاسخگو باشند. کثرت و سرعت تغییرات به حدی است که هر نوع مقاومتی را در هم می‌کوبد. سازمان‌های موفق، سازمان‌هایی هستند که به خوبی نیازهای محیطی را تأمین کنند. در چنین شرایطی، فرهنگ‌سازمانی به‌عنوان پدیده‌ای نیرومند و واقعی به کلیه جنبه‌های سازمان نفوذ کرده و نقش اساسی در تحقق اهداف و استراتژی‌های شرکت‌ها دارد. وجود هویت مشترک، باورها، ارزش‌ها و هنجارهای رفتاری مشترک بین اعضای سازمان موجب انسجام، یکپارچگی در کوشش‌ها، تعهد درونی به سازمان، درک روشن از فلسفه وجودی و جهت‌گیری اقدامات آن و در نتیجه موفقیت سازمان می‌شود (رحیم نیا و علیزاده، 1388).

    ازآنجایی‌که عملکرد کارکنان در بهره‌وری سازمان و پیشرفت آن اهمیت دارد؛ بررسی عوامل مؤثر بر آن ازجمله عامل فرهنگ‌سازمانی حائز اهمیت می‌باشد. امروزه در تمامی مطالعات مربوط به مدیریت، فرهنگ‌سازمانی به‌عنوان یک موضوع مشترک شکل‌گرفته است. تحلیل فرهنگ‌سازمانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقیقاتی حوزه رفتار سازمانی را به خود اختصاص داده است. جمعیت شناسان، جامعه شناسان و اخیراً روان شناسان و حتی اقتصاددانان توجه خاصی به این مبحث نو و مهم در مدیریت مبذول داشته‌اند و در شناسایی نقش و اهمیت آن نظریه‌ها و تحقیقات زیادی را به وجود آورده‌اند و در حل مسائل و مشکلات مدیریت به کار گرفته‌اند.

    فرهنگ بر روی عملکرد کارکنان، رضایت آن‌ها از شغلشان و تعهد کاری آن‌ها و غیره تأثیر می‌گذارد. پس برای هر سازمانی بنا بر اقتضائات آن یک فرهنگ ایده آل می‌توان تعریف کرد که عملکرد، رضایت شغلی و تعهد سازمانی را حداکثر کند. پس سازمان‌ها لازم است تا فرهنگ خود را شناخته و آن را توانمند سازند (فیض پور و همکاران، 1389).

    در نگرش جدید نسبت به سازمان‏ها، فرهنگ سازمان و مدیریت آن جایگاه ویژه‏ای دارد. در کنار توجه به سازمان به عنوان موجودیتی که دارای ساختار هدف‌گرا، مجموعه وظایف، سیستم‌های اطلاعاتی و فرایند تصمیم‌گیری و یا گروه‌های اعضاست، فرهنگ سازمان کانون‌های متفاوتی را فراهم می‌کند (احمدی و همکاران، 1389). فرهنگ‌سازمانی به‌عنوان مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌های مشترک بر رفتار و اندیشه اعضای سازمان اثر می‌گذارد و می‌تواند نقطه شروعی برای حرکت و پویایی و یا مانعی در راه پیشرفت به شمار آید. درواقع یکی از مهم‌ترین عوامل درونی سازمان، فرهنگ و فضای آن سازمان است که از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است. اگر سازمان در دو عامل فرهنگ و فضا ضعف داشته باشد، به‌طور یقین نمی‏تواند خود را به حد مطلوب برساند (فقهی فرهمند، 1388). فرهنگ‏سازمانی بر تمام جنبه‏های سازمان تأثیر می‏گذارد. مطالعات نشان می‏دهد که شرکت‏های موفق دارای فرهنگ‏سازمانی قوی و مؤثر بوده‏اند. به‌طورکلی در سازمان پدیده‌ای به دور از نقش و اثر سازمانی وجود ندارد و به ویژه فرهنگ مدیران بر تدوین اهداف، تعیین استراتژی‏ها و طراحی سازمانی بسیار مؤثر است (خردمند و ناظم زاده، 1389).

    پایین بودن عملکرد کارکنان، به ویژه در سازمان‌های دولتی، همواره یکی از مشکلات سازمان‌ها بوده؛ با توجه به اینکه قوه قضائیه-مرکز امور شوراهای حل اختلاف وظیفه برقراری عدالت در جامعه را عهده‏دار است، باید در تقویت عملکرد کارکنان سازمان خود همواره بکوشد تا بتوانند وظایف خود در قبال مردم را به نحو احسن انجام دهند؛ بنابراین مدیران در این سازمان با شناخت عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان می‌توانند شرایط را برای توانمند ساختن نیروی انسانی خود فراهم آورند، که ازجمله یکی از این عوامل، فرهنگ‌سازمانی می‌باشد. ازاین‌رو، شناخت فرهنگ سازمان و میزان تأثیرگذاری آن بر عملکرد سازمان موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنند؛ در غیر این صورت نمی‌توانند وظایف خود در برابر جامعه مانند رسیدگی به شکایات مردمی را به خوبی انجام دهند. ازاین‌رو پژوهش حاضر به دنبال بررسی پاسخ این پرسش است که آیا میان فرهنگ‌سازمانی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه وجود دارد یا خیر.

    1-2- بیان مسئله

    دنیای امروز مفهومی است که دربرگیرنده دو عنصر تغییر و رقابت است. سازمان‌هایی که بخواهند در این رقابت شدید به حیات خود ادامه دهند و توسعه پیدا کنند، نیازمندند تا انواع راه‌حل‌ها را امتحان کنند. برای پیشرفت یک سازمان عوامل متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها افراد می‌باشد. نیروی انسانی کارا می‌تواند با انجام صحیح وظایف، اهداف سازمان که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها افزایش بهره‌وری است را تحقق بخشیده و سازمان را به کمال برساند. از یکسو رسیدن به هدف‌های سازمانی در گرو تأمین نیازهای منابع انسانی است و از دیگر سو، تأمین نیازهای منابع انسانی در گرو نیل به هدف‌های سازمانی است (ابطحی، 1386). بنابراین منابع انسانی به‌عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منبع در موفقیت سازمان به شمار می‌روند. سازمان‌ها اصولاً به منظور رسیدن به هدف‌هایی ایجاد گردیده‌اند، که میزان موفقیت آن‌ها در دستیابی به این هدف‌ها ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد کارکنان دارد (Jiang et al., 2012).

    عملکرد افراد در سازمان متأثر از فرهنگ آن سازمان می‌باشد. رابینز در کتاب مدیریت خود، فرهنگ‌سازمانی را این‌گونه تعبیر کرده است: فرهنگ‌سازمانی شیوه انجام گرفتن امور را در سازمان برای کارکنان مشخص می‌کند. ادراکی یکسان از سازمان است که در همه اعضاء سازمان مشاهده می‌شود و بیانگر مشخصات مشترک و ثابتی است که سازمان را از سازمان‌های دیگر متمایز می‌کند (امیری جاوید، 1391).

    شناخت فرهنگ‌سازمانی برای مدیران اهمیت حیاتی دارد. بدون تردید، مدیران سازمان‌های امروزی، توجه خود را صرفاً به عملکرد مکانیکی و واقعیت‌های فنی خود معطوف کنند، بلکه آن‌ها باید به عواملی که بر این عملکرد تأثیر دارند و آن را هدایت می‌نمایند نیز توجه کنند. در این میان، فرهنگ‌سازمانی از نقش مؤثری برخوردار است. "عبادی آذر" (1375) معتقد است که ابعاد فرهنگ‌سازمانی مانند نظام پاداش و الگوهای ارتباطی با بهره‌وری سازمانی ارتباط دارد (درگاهی و همکاران، 1389).

    با توجه به اینکه قوه قضائیه، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی در جامعه است و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت می‌باشد، بنابراین نحوه عملکرد منابع انسانی در این نهاد نیز حائز اهمیت است. بر اساس پایین بودن میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان در قوه قضائیه مرکز شوراهای حل اختلاف، این پژوهش بر آن است تا به بررسی یکی از عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان، یعنی فرهنگ‌سازمانی، بپردازد.

    1-3- ضرورت تحقیق

    به‌منظور مدیریت بر فرهنگ‌سازمانی، مدیر باید رسالت و اهداف سازمان را تبیین کند. همچنین ارزش‌هایی را که منجر به تحقق آن اهداف شده‌اند، شناسایی و در جهت خلق آن ارزش‌ها تلاش نماید زیرا این ارزش‌ها و الگوهای رفتاری که عموماً افراد سازمان پایبند به آن هستند بر کلیه جنبه‌های سازمان تأثیر می‌گذارد و سازنده محیط خدمتی کارکنان می‌شوند. در سازمان‌های گوناگون فرهنگ‌سازمانی از جنبه‌های خاصی بر هر چیز غالب است، که این امر چه‌بسا عملکرد سازمانی را تحت‌الشعاع قرار دهد. فرهنگ‌سازمانی جان‌مایه و اساس عملکرد هر سازمان و جامعه به شمار می‌رود. همچنین اصلی‌ترین منبع هر سازمان، نیروی انسانی است و عوامل تشکیل‌دهنده این نیرو، موجودات باشعور و احساسی هستند که اگر انگیزش کافی داشته باشند، استعداد و مهارت خود را در سازمان به کار می‌گیرند (ایران‌زاده،1377). فرهنگ‌سازمانی ممکن است به‌صورت بستری در انگیزش و به‌کارگیری استعداد و توانایی کارکنان نقشی مهم در عملکرد سازمانی، ایفا کند (احمدی و الوند، 1389). آن‌گونه که از شواهد موجود برمی‌آید، فرهنگ‌سازمانی پدیده‌ای پیچیده می‌باشد که درعین‌حال در تسریع روند پیشرفت و دگرگونی سازمان نقش بسزایی دارد. لذا زمانی که سازمان‌ها از فرهنگ‌سازمانی خود و ابعاد و شاخص‌های آن شناخت کافی نداشته باشند، در عمل با مشکلات فراوانی همانند تعارض سازمانی، عدم انسجام سازمانی و کاهش عملکرد مواجه می‌شوند. بنابراین، شناسایی فرهنگ به مدیران کمک می‌کند تا با آگاهی و دید کامل نسبت به فضای حاکم بر سازمان از نقاط قوت آن استفاده نموده و برای نقاط ضعف، تدابیر و اقدامات لازم را پیش‌بینی نمایند (رحیم نیا و علیزاده، 1388). بنابراین سازمانی مانند قوه قضائیه-مرکز امور شوراهای حل اختلاف، که وظیفه مهمی را در جامعه بر عهده دارد و به بسیاری از مشکلات مردم رسیدگی می‏کند نیازمند شناسایی فرهنگ خود می‌باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن عملکرد کارکنان سازمان را ارزیابی کند.

    1-4- اهداف تحقیق

    1-4-1- هدف اصلی

    شناسایی تأثیر فرهنگ‌سازمانی بر عملکرد کارکنان در قوه قضائیه-مرکز امور شوراهای حل اختلاف.

     

    1-4-2- اهداف فرعی

    ‌ شناخت فرهنگ حاکم در قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف؛ و

    اولویت‌بندی تأثیر هریک از مؤلفه‌های فرهنگ‌سازمانی بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف؛

    1-5- فرضیه‌های تحقیق

    1-5-1- فرضیه اصلی

    بین فرهنگ‌سازمانی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد.

    1-5-2- فرضیه‌های فرعی

     بین نوآوری فردی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    بین ریسک‌پذیری و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    بین جهت‌دهی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    بین یکپارچگی، وحدت و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    ‌ بین روابط مدیریت و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    بین کنترل و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    ‌ بین هویت و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    ‌ بین سیستم پاداش و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    بین تحمل تعارض و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد؛

    بین الگوهای ارتباطی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد.

    بین تحول سازمانی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد.

     بین نتیجه گرایی و عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف رابطه معناداری وجود دارد.

    1-6- پیشینه تحقیق

    1-6-1- مطالعات و تحقیقات داخلی

    ابراهیم خردمند و فتاح ناظم نتایج تحقیقی تحت عنوان "بررسی رابطه بین فرهنگ‌سازمانی و عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال" را در مجله فراسوی مدیریت- بهار 1389 منتشر کرده‌اند؛

    جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تشکیل می‌دهند. با توجه به نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون، یافته‌های این پژوهش نشان داد که فرهنگ‌سازمانی و عملکرد کارکنان رابطه مثبت و معنی‌داری باهم دارند. همچنین بین فرهنگ‌های مشارکتی، سلسله مراتبی و عقلایی و عملکرد کارکنان رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد؛

    محمدعلی فیض پور، بابک ده موبد، منصوره عباس علیزاده در تحقیقی تحت عنوان" فرهنگ‌سازمانی؛ چالشی مدیریتی در سازمان‌های دولتی" در همایش ملی چالش‌های مدیریت و رهبری در سازمان‌های ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان-24 تیر 1389 که باهدف بررسی تأثیر فرهنگ‌سازمانی بر عملکرد کارکنان سازمان‌های دولتی شهرستان یزد انجام‌شده است؛ نشان دادند بین ارزش‌های مطلوب فرهنگ‌سازمانی و عملکرد کارکنان همبستگی مثبت وجود دارد؛

    1-6-2- مطالعات و تحقیقات خارجی

    پارول بیهاتی[1]، در سال 2012، در تحقیقی تحت عنوان " بررسی تأثیر فرهنگ‌سازمانی بر عملکرد" باهدف ارزیابی تجربی تأثیر فرهنگ‌سازمانی در عملکرد کارکنان و همچنین بهره‌وری سازمانی با استفاده از شرکت‌های خصوصی در منطقه saurasta (در هند)، که از طریق روش تحقیق پیمایشی انجام‌گرفته است؛ نشان داد رابطه مثبتی میان فرهنگ‌سازمانی و عملکرد کارکنان در شرکت‌های انتخابی وجود نداشته است؛ و

    اولو اوجو[2]، در سال 2008، تحقیقی تحت عنوان "تأثیر فرهنگ‌سازمانی بر رفتار کاری کارکنان" را انجام داده است. پاسخ‌دهندگان با استفاده از تکنیک‌های نمونه‌گیری طبقه‌ای و تصادفی ساده انتخاب‌شده‌اند. نتایج نشان داده است که 84% از پاسخ‌دهندگان معتقدند که فرهنگ‌سازمانی و رفتار کاری کارکنان باهم ارتباط معناداری دارند.

    1-7- قلمرو تحقیق

    1-7-1- قلمرو موضوعی تحقیق

    قلمرو موضوعی تحقیق مؤلفه‌های مربوط به مدیریت رفتار سازمانی، فرهنگ‌سازمانی و عملکرد می‌باشد.

    1-7-2- قلمرو مکانی تحقیق

    قلمرو مکانی تحقیق سازمان قوه قضاییه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف می‌باشد.

    1-7-3- قلمرو زمانی تحقیق

    قلمرو زمانی تحقیق از بهمن‌ماه 1392 تا مرداد 1393 می‌باشد.

    1-8- جامعه و نمونه آماری

    جامعه آماری این پژوهش عبارت‌اند از کلیه کارکنانی که در قوه قضائیه تهران- مرکز امور شوراهای حل اختلاف، به فعالیت مشغول هستند؛ که تعداد اعضای جامعه 57 نفر می‌باشد و نیازی به نمونه‌گیری نخواهد بود.

    1-9- روش تحقیق

    این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس روش انجام تحقیق از نوع توصیفی-مطالعه موردی می‌باشد.

     

    1-10- ابزار جمع‌آوری داده‌ها

    در این تحقیق اطلاعات موردنیاز از دو طریق جمع‌آوری‌شده است:

    فیش‌برداری، برای جمع‌آوری اطلاعات کتابخانه‌ای؛ و

    پرسشنامه، برای جمع‌آوری اطلاعات میدانی.

    1-11- روش‌های تجزیه‌وتحلیل اطلاعات

    تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در دو سطح صورت پذیرفته است:

    آمار توصیفی (درصد، فراوانی، میانگین و انحراف معیار)؛ و

    آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون و آزمون فریدمن).

    1-12- مراحل انجام تحقیق

    مراحل انجام تحقیق به شرح زیر می‌باشد:

    جمع‌آوری ادبیات موضوعی با بهره‌گیری از کتاب‌ها، مجلات و سایت‌های اطلاع‌رسانی؛

    تدوین ادبیات موضوعی تحقیق؛

    تهیه و تنظیم پرسشنامه بر اساس ادبیات موضوع؛

    توزیع پرسشنامه؛

    تجزیه‌وتحلیل داده‌ها؛ و

    نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهادهای لازم.

    1-13- تعریف عملیاتی واژگان

    1-13-1- فرهنگ‌سازمانی

    فرهنگ‌سازمانی به سیستمی از معانی مشترک که به وسیله یک سازمان حفظ می‌شود و یک سازمان را از سازمان‌های دیگر جدا می‌کند، اطلاق می‌شود. این سیستم از معانی مشترک و مجموعه‌ای از ویژگی‌های کلیدی تشکیل‌شده است که سازمان برای آن ارزش قائل است (رابینز [3]، 1991).

    در این پژوهش برای فرهنگ‌سازمانی، دوازده مؤلفه زیر در نظر گرفته‌شده است:

    نوآوری فردی: میزان مسئولیت، آزادی و استقلالی که افراد درون یک فرهنگ دارا هستند؛

    تحمل مخاطره: حد و حدودی که کارکنان، پیشرفت و نوآوری را دوست داشته و مخاطره می‌پذیرند؛

    جهت‌دهی: میزانی که سازمان اهداف و انتظارات عملکرد را به‌صورت واضح و روشن بیان می‌دارد؛

    یکپارچگی و وحدت: واحدهای درونی سازمان چقدر تمایل دارند به شیوه یکسان و هماهنگ عمل کنند؛

    روابط مدیریت: مدیران تا چه حدی با زیردستان ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنند؛

    کنترل: سازمان تا چه حدی برای سرپرستی و کنترل رفتار کارکنان، به قوانین و مقررات و سرپرستی مستقیم متوسل می‌شود؛

    هویت: تا چه حدی اعضای سازمان، خود را با کل سازمان یکی دانسته و از آن کسب هویت می‌کنند؛

    سیستم پاداش: تا چه حدی، پرداخت (نظیر حقوق، ارتقاء) بر اساس معیار عملکرد کارکنان صورت می‌گیرد؛

    تحمل تعارض: میزانی که کارکنان تشویق می‌شوند که عیناً تعارضات و انتقادات را بپذیرند؛ و

    الگوهای ارتباطات: تا چه حدی ارتباطات سازمانی به سلسله‌مراتب رسمی فرماندهی سطح بالای سازمان، مرتبط می‌شود.

    تحول سازمانی: میزانی که کارکنان در سازمان، در برابر تغییر مقاومت می‌کنند.

    نتیجه گرایی: میزانی که کارکنان در سازمان، به نتیجه نهایی کار اهمیت می‌دهند.

    1-13-2- عملکرد

     هرسی و بلانچارد معتقدند عملکرد سازمانی عبارت است از دستیابی یا فراتر رفتن از اهداف سازمانی و اجتماعی و انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده افراد گذاشته‌شده است (خردمند و ناظم، 1389). در این پژوهش عملکرد شامل مؤلفه‌های زیر می‏باشد:

    کیفیت کاری: دقت، مهارت، صداقت، بهداشت و نظافت؛

    کمیت کاری: نتایج کار، وظایف و مسئولیت‌های شغلی، انجام دادن کارهای اضافی و ضروری؛

    وابستگی سازمانی: به‌کارگیری روش‌های صحیح کار کردن، ابتکار، وقت‌شناسی و حضور در محل کار؛ و

    طرز برخورد: رفتار با سازمان، شغل و همکاران و نحوه مشارکت در کارها می‌باشد (سعادت، 1375).

     

    [1] - PARUL BHATI

    [2] - Olu Ojo

    [3] -Robbins

    Absract

     Organizational culture is a common and relatively stable pattern of values, beliefs and essential in an organization; therefore any fundamental change in the culture of the organization is possible only through understanding. The purpose of this study is the identification of the dominant culture and its impact on the performance of the judiciary branch- Center for Dispute Resolution Council. In this study, twelve components of organizational culture is taken into account include: Individual innovation, Risk tolerance, direction, unity, relationship management, control, identity, reward systems, tolerance, conflict, communication patterns, organizational change and result oriented; Factors related to employee performance, including: quality of work, quantity of work, organizational commitment and attitude.

    The population consists of all employees in the judiciary branch- Center for Dispute Resolution Council, which are engaged in activities; that using all some 57 volumes have been determined. This study is functional based on objective, and its descriptive-case study based on research method. Collection of data from the community is questionnaire. Reliability through Cronbach's alpha and validity through the provision of experts and academics have been measured. Cronbach's alpha value is calculated 0/921 that Indicate the reliability of the questionnaire is desirable. The study includes an original hypothesis and sub-hypothesis is twelve. To test this hypothesis test, Spearman correlation and regression analysis were used and Friedman test was used to rank the independent variables. The results of the analysis of the data shows that there is a relationship between organizational culture and performance of the judiciary branch- Center for Dispute Resolution Council.

    Key words: culture, organizational culture, employee performance.

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                   صفحه

    1- فصل اول:مقدمه وکلیات... 1

    1-1- مقدمه. 1

    1-2- بیان مسئله. 3

    1-3- ضرورت تحقیق... 4

    1-4-اهداف تحقیق... 5

    1-4-1- هدف اصلی... 5

    1-4-2- اهداف فرعی... 6

    1-5- فرضیه‌های تحقیق... 6

    1-5-1- فرضیه اصلی... 6

    1-5-2- فرضیه‌های فرعی... 6

    1-6- پیشینه تحقیق... 7

    1-6-1- مطالعات و تحقیقات داخلی... 7

    1-6-2- مطالعات و تحقیقات خارجی... 8

    1-7- قلمرو تحقیق... 9

    1-7-1- قلمرو موضوعی تحقیق... 9

    1-7-2- قلمرو مکانی تحقیق... 9

    1-7-3- قلمرو زمانی تحقیق... 9

    1-8- جامعه و نمونه آماری... 9

    1-9- روش تحقیق... 9

    1-10- ابزار جمع‌آوری داده‌ها 10

    1-11- روش‌های تجزیه‌وتحلیل اطلاعات... 10

    1-12- مراحل انجام تحقیق... 10

    1-13- تعریف عملیاتی واژگان.. 11

    1-13-1- فرهنگ‌سازمانی... 11

    1-13-2- عملکرد. 12

    2- فصل دوم: ادبیات تحقیق... 13

    2-1- فرهنگ سازمانی... 13

    2-1-1- مفهوم فرهنگ..... 13

    2-1-2- تعریف فرهنگ..... 16

    2-1-3- خصوصیات اصلی فرهنگ..... 19

    2-2- زندگی سازمانی... 21

    2-2-1- تعریف سازمان.. 21

    2-2-2- مفهوم فرهنگ‌سازمانی... 23

    2-2-3- تعریف فرهنگ‌سازمانی... 29

    2-2-4- نقش رهبر در مدیریت تغییر فرهنگ‌سازمانی... 33

    2-3- سطوح فرهنگ‌سازمانی... 34

    2-4- تقسیم‌بندی فرهنگ‌سازمانی از دیدگاه و نظریات مختلف صاحب‌نظران مدیریت.... 36

    2-4-1- مدل هاروی و براون.. 36

    2-4-2- مدل هافستد.. 37

    2-4-3- مدل دنیسون.. 38

    2-4-4- مدل کوئین 40

    2-4-5- دیانا فیزی 41

    2-4-6- مدل رابینز. 42

    2-5- عوامل مؤثر بر فرهنگ‌سازمانی... 46

    2-6- شناخت فرهنگ موجود و مطلوب و مقایسه. 47

    2-6-1- شناسایی فرهنگ موجود. 47

    2-6-2- شناسایی فرهنگ مطلوب سازمانی... 48

    2-6-3- مقایسه فرهنگ موجود با فرهنگ مطلوب سازمانی... 48

    2-7- عملکرد. 49

    2-7-1- تعریف عملکرد. 49

    2-7-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد. 51

    2-7-3- ارزیابی عملکرد. 51

    2-7-4- اهداف ارزیابی عملکرد. 54

    2-7-5- اندازه‌گیری عملکرد. 55

    2-7-6- اهمیت ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد. 56

    2-7-7- شاخص‌های ارزیابی... 57

    2-7-8- عملکرد سازمانی... 59

    2-7-9- شاخص‌های عملکرد. 59

    2-7-10- مدیریت عملکرد. 61

    2-7-11- ارزیابی عملکرد تا مدیریت عملکرد. 62

    2-7-12- رابطه فرهنگ‌سازمانی و عملکرد. 63

    3- فصل سوم: روش تحقیق... 66

    3-1- مقدمه. 66

    3-2- روش تحقیق... 67

    3-3- اهداف تحقیق... 67

    3-3-1- هدف اصلی... 67

    3-3-2- اهداف فرعی... 67

    3-4- فرضیات تحقیق... 67

    3-4-1- فرضیه اصلی... 67

    3-4-2- فرضیه‌های فرعی... 68

    3-5- جامعه و نمونه آماری... 69

    3-6- مکان تحقیق... 69

    3-7- اهداف... 70

    3-8- قلمرو زمانی تحقیق... 71

    3-9- روش جمع‌آوری داده‌ها 71

    3-9-1- تهیه و تنظیم پرسشنامه. 72

    3-9-2- روایی پرسشنامه (اعتبار) 73

    3-9-3- پایایی پرسشنامه (اعتماد) 73

    3-10- روش‌های تجزیه‌وتحلیل اطلاعات... 74

    4- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات... 75

    4-1- مقدمه. 75

    4-2- آمار توصیفی... 76

    4-2-1- آمار جمعیت شناختی... 76

    4-2-1-1- درصد سن پاسخ‌دهندگان. 76

    4-2-1-2- درصد جنسیت پاسخ‌دهندگان. 77

    4-2-1-3- درصد تحصیلات پاسخ‌دهندگان. 77

    4-2-1-4- درصد رده سازمانی پاسخ‌دهندگان. 78

    4-2-1-5- درصد سابقه خدمت پاسخ‌دهندگان. 79

    4-3- آمار استنباطی... 80

    4-3-1- بررسی پاسخ سؤالات مرتبط با متغیرهای تحقیق... 81

    4-3-2- بررسی پاسخ‏های مربوط به متغیر فرهنگ‏سازمانی... 81

    4-3-2-1- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل نوآوری فردی.. 81

    4-3-2-2- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل تحمل مخاطره 82

    4-3-2-3- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل جهت‌دهی. 83

    4-3-2-4- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل یکپارچگی و وحدت.. 83

    4-3-2-5- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل روابط مدیریت.. 84

    4-3-2-6- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل کنترل. 85

    4-3-2-7- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل هویت.. 86

    4-3-2-8- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل سیستم پاداش.. 87

    4-3-2-9- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل تحمل تعارض... 87

    4-3-2-10- بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل الگوهای ارتباطات.. 88

    4-3-2-11-................................................................. بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل تحول سازمانی. 89

    4-3-2-12-بررسی پاسخ‌های مؤلفه مستقل نتیجه گرا بودن سازمان. 89

    4-3-3- نتیجه‌گیری در خصوص پاسخ‌های مؤلفه مستقل... 90

    4-4- آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن... 90

    4-4-1- همبستگی اسپیرمن بین فرهنگ‌سازمانی و عملکرد. 90

    4-4-2- ضریب همبستگی اسپیرمن بین مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی و عملکرد. 90

    4-5- آزمون رگرسیون خطی با یک متغیر مستقل... 91

    4-6- آزمون رگرسیون خطی با مؤلفه‌های مستقل... 92

    4-7- نتایج آزمون فرضیه‌های تحقیق... 93

    4-7-1- فرضیه اصلی... 93

    4-7-2- فرضیه فرعی اول.. 94

    4-7-3- فرضیه فرعی دوم. 95

    4-7-4- فرضیه فرعی سوم. 96

    4-7-5- فرضیه فرعی چهارم. 97

    4-7-6- فرضیه فرعی پنجم.. 97

    4-7-7- فرضیه فرعی ششم.. 98

    4-7-8- فرضیه فرعی هفتم.. 99

    4-7-9- فرضیه فرعی هشتم.. 100

    4-7-10-فرضیه فرعی نهم.. 100

    4-7-11-فرضیه فرعی دهم.. 101

    4-7-12-فرضیه فرعی یازدهم.. 102

    4-7-13-فرضیه فرعی دوازدهم.. 103

    4-8-خلاصه نتایج آزمون فرضیه‌های تحقیق... 103

    4-9-آزمون فریدمن... 104

    4-10-مدل مفهومی بر مبنای نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های تحقیق... 105

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات... 106

    5-1- مقدمه. 106

    5-2- نتایج حاصل از فرضیه‌های تحقیق... 106

    5-2-1- فرضیه اصلی... 106

    5-2-2- فرضیه‌های فرعی... 107

    5-3- مدل پیشنهادی تحقیق... 112

    5-4- مدل مفهومی بر مبنای رگرسیون چندگانه. 113

    5-5- پیشنهادات... 113

    5-6- پیشنهاد‌هایی برای تحقیقات آینده. 115

    فهرست مراجع.. 116

    پیوست الف:پرسشنامه تحقیق... 121

    پیوست ب:جداول SPSS. 124

    منبع:

    ابطحی، حسین. 1386، مدیریت منابع انسانی، کرج: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.

    احمدی، غلامرضا و دیگران. 1389." ارتباط ادراکات دانشجویان از فرهنگ‌سازمانی دانشگاه با پیشرفت تحصیلی آنان در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان ". فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. 12. شماره 2.

    احمدی،محمدحسین و دیگران.1389. رابطه فرهنگ مرد منشی در سازمان با عملکرد زن پلیس. آرشیو اس.آی.دی.

    اسماعیلیان، مهدی.1385. راهنمای جامع SPSS 14. تهران: موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران.

    اعرابی، محمد و دیگران. 1388." ارائه مدل تدوین استراتژی مبتنی بر فرهنگ مورد ایران ". پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع): 127-145. 3.

    آرمسترانگ، مایکل. 1381. مدیریت استراتژیک منابع انسانی (راهنمای عمل). ترجمه محمد اعرابی،تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    ایران زاده، سلیمان. تأثیر فرهنگ‌سازمانی بر فرایندهای مدیریتی، سیاسی-اقتصادی : 250-260.

    بیاضی طهرابند، علی و دیگران. 1388." مدل جامع مدیریت عملکرد سازمان‌ها". تدبیر. 49.

    حسینی، احمد و دیگران. 1390." بررسی ارتباط بین فرهنگ‌سازمانی و نظام پیشنهادها (مطالعه موردی: آموزش و پرورش شیراز)". فصلنامه مقاله‌های پژوهشی مدیریت. 1.

    حیدری، حسین و دیگران. 1391." بررسی رابطه میان فرهنگ‌سازمانی و مؤلفه‌های کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه) ". ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی.3. سال اول.

    خردمند، ابراهیم و دیگران. 1389." بررسی رابطه بین فرهنگ‌سازمانی و عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ". فراسوی مدیریت. 12. سال سوم: 159-181.

    درگاهی، حسین و دیگران. 1389." مقایسه فرهنگ‌سازمانی موجود و مطلوب از دیدگاه مدیران اجرایی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران.". مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت).1و2. دوره چهارم.

    رابینز، استیفن پی. 1378. رفتار سازمانی. ج1، چاپ دوم، ترجمه علی پارسائیان و دیگران. تهران: سازمان دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    رابینز، استیفن پی. 1378. رفتار سازمانی. ج2، چاپ دوم، ترجمه علی پارسائیان و دیگران. تهران: سازمان دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    رحیم نیا، فریبزر. 1391." تبیین مدل تعاملی رویکرد استراتژیک، فرهنگ‌سازمانی و محیط (مورد مطالعه: سازمان‌های صنعتی کوچک و متوسط شهرک صنعتی طوس استان خراسان رضوی)". مجله استراتژی اقتصادی. 1.

    رضائیان، علی.1383. مدیریت رفتار سازمانی (مفاهیم، نظریه‌ها و کاربردها). تهران: علم و ادب.

    سعادت، اسفندیار. 1375. مدیریت منابع انسانی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت).

    شاین، ادگار. 1381. فرهنگ‌سازمانی. ترجمه محجوب. تهران: ناشر فرا.

    شولر، ش.ا.1388. مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی. ترجمه طوسی. تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی.

    عفتی داریانی، محمدعلی و دیگران. (1386). مدیریت عملکرد (با نگاهی به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی). تهران: فرمنش.

    علی اکبری، فاطمه. 1389." فرهنگ‌سازمانی". فصلنامه کیسون. 45.

    عیسی خانی، احد. 1387." سازمان‌های با عملکرد برتر ". ماهنامه تدبیر. 192.

    فاتحی، کمال. 1375." اثر فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی بر استراتژی و مدیریت". مدیریت تدبیر(69). 3.

    فقهی فرهمند، ناصر. 1388." ویژگی‌های فرهنگ‌سازمانی با رویکرد بهسازی نیروی انسانی؛ مطالعه موردی: شرکت‌های کوچک تولیدکننده قطعات صنعتی شهر تبریز ". فصلنامه تحقیقات فرهنگی. 2. شماره 8: 295-330.

    فیض پور، محمدعلی و دیگران.1389." فرهنگ‌سازمانی؛ چالشی مدیریتی در سازمان‌های دولتی"، در همایش ملی چالش های مدیریت و رهبری در سازمان های ایرانی، اصفهان.

    قاسمی، ناصر. 1387." ارزیابی عملکرد تا مدیریت عملکرد ". ماهنامه ماه نوین. شماره 33.

    کانلیف،م. ج.1389. نظریه سازمان: مدرن، نمادین-تفسیری و پست‌مدرن. ترجمه دانایی‏فرد. تهران: موسسه کتاب مهر نشر.

    کاویانی، مصطفی.1390. فرهنگ‌سازمانی.

    کرتینر،آ. ک.1384. مدیریت رفتار سازمانی (مفاهیم، نظریه‌ها و کاربردها). ترجمه صفرزاده. تهران: پیام پویا.

    مرهورن، آرشر.1381. مدیریت و رفتار سازمانی. ترجمه پاریزی. تهران: مدیران.

    مقیمی ، محمد. سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی. سیاسی-اقتصادی، تهران: ترمه.

    مهدی زاده، مهران و دیگران. 1392." طراحی مدل مفهومی تصمیم‌گیری مشارکتی به‌عنوان راهبردی جهت بهبود نگرش، احساسات و عملکرد کارکنان در زندگی کاری (مطالعه موردی: کلیه شعب بانک مسکن شهرستان رشت) ".

    نصیری پور، اشکان و دیگران. 1388." رابطه فرهنگ‌سازمانی با بهره‌وری کارکنان در بیمارستان‌های عمومی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ". فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت سلامت. 35. سال دوازدهم.

     

     

     

     

     

     

     

     

    Balthazard, P., et. al., 2004. , Orga" "organizational culture and knowledge management success: assessing the behavior performance continuum. Intentional conference on system sciences, Hawaii.

    Boyatzis, R. E. 1982. The Competent Manager: A Model for Effective Performance.John Wiley & Sons. New York.

    Chen, C., et. al..2012. A case study of Taiwan’s cultural organizations. Journal of Engineering and Technology Management, vol. 26, Issue 4, pp. 247-263.

    Güngör, P., 2011. , The Relationship between Reward Management System and Employee Performance with the Mediating Role of Motivation: A Quantitative Study on Global Banks. Proc.: Social and Behavioral Sciences, vol. 24, pp. 1510-1520.

    Hynes, N. 2008. Corporate culture, strategic orientation, and business

    Jiang, K, et. al..2012. Clarifying the construct of human resource systems: Relating human resource management to employee performance. Human Resource Management Review, vol. 22, Issue 2, pp. 73-85.

    Kulkarni, S.2012. A study on cultural diversity management for Indian Organizations. Proc.: 9th Social and Behavioral Sciences, vol. 37, pp. 267-276.

    Mobley, W.H., et. al. 2009. Organizational culture: measuring and developing it in your organization.

    Oparanma, A., 2010. Impact of Culture on Employee Job Performance in Nigerian. International Journal of African Studies. Issue 3, pp. 26-33.

    Osman, M, et. al. 2006. The effects of selected individual characteristics on frontline employee performance and job satisfaction. Tourism Management, vol. 27, Issue 4, pp. 547-560.

    performance: New approaches to modeling complex relationship. Technological Forecasting & Social Change.

    US General Accounting Office. 1992. Organizational Culture: Techniques Companies Use to Perpetuate or Change Beliefs and Values.

    Vance, C., et. al. 2008. Considering individual linear/nonlinear thinking style and innovative corporate culture. International Journal of Organizational Analysis, vol. 16, Issue 4, pp. 232-248.

    Yuan, C., et. al., 2011. , Exploration of a construct model linking leadership types, organization culture, employees performance and leadership performance. Proc.: Social and Behavioral Sciences, vol. 25, pp. 123-136.


موضوع پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, نمونه پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, جستجوی پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, فایل Word پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, دانلود پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, فایل PDF پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, تحقیق در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, مقاله در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, پروژه در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, پروپوزال در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, تز دکترا در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, پروژه درباره پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناخت فرهنگ‌سازمانی حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه- مرکز امور شوراهای حل اختلاف

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: مديريت آموزشي تابستان  1390 چکيده: هدف اصلي در اين پژوهش ارزيابي اثربخشي دوره‌هاي آموزشي اختصاصي ضمن خدمت تقريرنويسان قوه

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش عمومی چکیده : سرنوشت مشترک انسانها، برنامه ریزی برای جهان را در جایگاهی ویژه قرار داده است که تفاوتهای ذاتی آن با برنامه ریزی برای شرکتها، موسسات غیر انتفاعی و سازمانهای بین مللی و جهانی، کنکاش بیشتر را ضروری کرده است. شناخت روند فعلی برنامه ریزی برای جهان، گام نخست در این مسیر بود که تحقیق حاضر(با توجه به کمبود نظریه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی چکیده سرمایه فکری[1] موضوع جدیدی است که به لحاظ نظری در چند ساله اخیر در سطح جهانی مطرح شده است اما از آنجایی که منبعی پر ارزش برای کشورها و سازمان به حساب می آید، میزان رشد و توسعه آن به سرعت در حال تبدیل شدن به شاخصی در توسعه یافتگی کشورها است. تغییرات سریع در دنیای کنونی، سازمانها را با مشکلات ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش نیروی انسانی چکیده هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه هوش هیجانی با تمایل به ترک شغل است.روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده­ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با تعداد 234 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت دولتی – گرایش مالی چکیده با در نظر گرفتن اینکه جهان هر چه بیشتر به هم پیوسته می شو و سازمانها هر چه بیشتر چند ملیتی شده و از نظر فرهنگی متنوع تر می شوند ، حیاتی و ضروری است که افراد دانش و مهارتهایی داشته باشند تا به صورت موثر با چالش ها و مقتضیات یک جامعه جهانی روبرو شوند. نتیجه محیط های متنوع از نظر فرهنگی این است که افراد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : صنعتی و سازمانی پیش بینی عملکرد شغلی کارکنان بر اساس توانمند سازی ، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کنندگی توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت مخابرات به روش علّی – مقایسه‌ای انجام پذیرفت. بدین منظور از بین مدیران ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : صنعتی و سازمانی پیش بینی عملکرد شغلی کارکنان بر اساس توانمند سازی ، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کنندگی توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و سرمایه‌های روانشناختی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت مخابرات به روش علّی – مقایسه‌ای انجام پذیرفت. بدین منظور از بین مدیران ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته مدیریت دولتی با گرایش نیروی انسانی چکیده عدالت از زیباترین، مقدس ترین و عالی ترین واژه ها در قاموس تمدن بشری محسوب می شود و رعایت آن از دیدگاه هر انسان سلیم الفطره ای، از ضروری ترین امور به شمار می آید. در حقیقت عدالت از مفاهیمی است که عقل جمعی همه ی افراد بشر آن را مستحسن و نیکو می شمرد. امروزه بخش مهمی از زندگی انسان ها در ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نوع یادگیری ، سبک رهبری و فرهنگ یادگیری سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه ارومیه در سال 1394 بوده است . با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 215 نفر از کارکنان دانشگاه ارومیه به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و همبستگی بوده است. برای گردآوری اطلاعات از ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) گرايش : "بازاريابي" بهار 1391 چکيده هدف از اين تحقيق بررسي تحليلي تأثير ادراک مصرف کننده از مسئوليت اجتماعي بر جذابيت مراکز خريد

ثبت سفارش