فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش 2
1- 1. مقدمه 2
1- 2. بیان مسئله 3
1- 3. ضرورت و اهمیت مسئله 5
1- 4. اهداف پژوهش 6
1- 4-1. هدف کلی 6
1- 4- 2. اهداف جزئی 6
1- 5. فرضیههای پژوهش 6
1- 5- 1. فرضیه اصلی 6
1- 5- 2. فرضیههای فرعی 6
1- 6. تبیین متغیرها 7
1-7. تعاریف متغیرها 7
1-7-1. تعریف نظری و مفهومی متغیرها 7
1-7-2 تعریف عملیاتی متغیرها 9
1-8 چهارچوب فصول بعدی 10
فصل دوم: پیشینه پژوهش 13
2- 1. مقدمه 13
بخش اول: مبانی نظری تحقیق 14
2- 2. تعریف سبک، تفکر و سبک تفکر 14
2- 2- 1. سبک 14
2- 2- 2. تفکر 15
2- 2- 3. سبک تفکر 16
2- 3. دوران تکامل سبکهای تفکر 17
2- 4. شیوههای تفکر 18
2- 4- 1. رویکرد شناخت محور 19
2- 4- 2. رویکرد شخصیت محور 19
2- 4- 3. رویکرد فعالیت محور 19
2- 5. الگوهای تفکر 20
2- 5- 1. الگوی سبکهای تفکر هریسون و برامسون 20
2- 5- 1- 1. سبک ترکیبی 20
2- 5- 1- 2. سبک ایده آلیسم 21
2- 5- 1- 3. سبک پراگماتیسم 21
2- 5- 1- 4. سبک آنالیسم 21
2- 5-1- 5. سبک رئالیسم 21
2- 5- 2. الگوی سبک تفکر استرنبرگ 22
2- 5- 2- 1. ضرورت نظریه خودگردانی ذهنی 22
2- 5- 2- 2. ابعاد خودگردانی ذهنی 22
2- 6. اصول شکلگیری سبکهای تفکر 27
2- 7. متغیرهای مؤثر در شکلگیری سبکهای تفکر 29
2- 8. تغییر و مفاهیم آن 31
2- 9. انواع تغییر 33
2- 10. عناصر نگرش به تغییر سازمانی 35
2- 10- 1. جزء عاطفی یا احساسی نگرش 35
2- 10- 2. جزء شناختی نگرش 36
2- 10- 3. جزء آمادگی برای عمل در نگرش 36
2- 11. اهداف سازمانی تغییر 36
2- 12. الزام برای تغییر یافتن 37
2- 13. نقش مدیران در فرایند تغییر 38
2- 14. عوامل اصلی تغییر 39
2- 15. دو دیدگاه 39
2- 15- 1. آبهای آرام 39
2- 15- 2. آبهای کفآلود 39
2- 16. منشأ مقاومتها در مقابل تغییر 40
2- 16- 1. مقاومتهای فردی 40
2- 16- 2. مقاومتهای سازمانی 41
2- 17. روشهای غلبه بر عوامل مقاوم 41
2- 18. الگوها و مدلهای تغییر 42
2- 18- 1. مدل سه مرحلهای کرت لوین 42
2- 18- 2. آدکار مدلی برای مدیریت تغییر 44
2- 18- 3. الگوی تغییر گالیاردی 44
2- 18- 4. مدل تغییرات برنامهریزیشده 45
2- 18- 5. مدل هفت مرحلهای تغییر 46
2- 18- 6. مدل فرآیند گسترشیافته 46
2- 18- 7. الگوی سه سطحی تغییر 46
2- 18 – 8. مدل تحقیق در عمل 47
2- 19. وجه تشابه مدلها و الگوهای تغییر 48
بخش دوم: پیشینۀ پژوهش 48
2- 20. پیشینۀ پژوهش داخلی 48
2- 21. پیشینۀ پژوهش خارجی 51
فصل سوم: روش تحقیق 55
3- 1. مقدمه 55
3- 2. روش تحقیق 55
3- 3. جامعه آماری 56
3- 4. تعیین حجم نمونه 56
3- 5. قلمرو زمانی و مکانی تحقیق 57
3- 6. روش نمونهگیری 57
3-7. ابزار اندازهگیری 57
3- 7- 1. پرسشنامه سبکهای تفکر مدیران 58
3- 7- 2. پرسشنامه پذیرش تغییر سازمانی 58
3- 7- 3. پایایی و روایی پرسشنامه 59
3- 8. شیوه جمعآوری اطلاعات 60
3- 8- 1. مطالعات کتابخانهای 60
3- 8- 2. روش میدانی 60
3- 9. روشهای تجزیهوتحلیل آماری 60
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل دادهها 63
4- 1. مقدمه 63
4-2. توصیف ویژگیهای دموگرافیک نمونه آماری 63
4– 2- 1. جنسیت 63
4-2-2. سن 64
4-2-3. سابقه خدمت 66
4-2-4. مدرک تحصیلی 67
4 – 3. بررسی فرضیههای پژوهش 68
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری 76
5-1. مقدمه 76
5- 2. نحوه شکلگیری فرضیات تحقیق 76
5-3. خلاصه نتایج حاصل از تحلیل آمار توصیفی 76
5- 4. یافتههای تحقیق 77
5- 5 بحث و نتیجهگیری 79
5- 5- 1. سبکهای تفکر مدیران و پذیرش تغییر کارکنان 80
5- 5- 2. سبکهای تفکر مدیران و نگرش عاطفی 80
5- 5- 3. سبکهای تفکر مدیران و نگرش شناختی 80
5- 5- 4. سبکهای تفکر مدیران و نگرش رفتاری 80
5- 5- 5. متغیرهای دموگرافیک و نگرش کارکنان درزمینۀ سبکهای تفکر و پذیرش تغییر 81
5- 6. محدودیتهای تحقیق 81
5- 6- 1. محدودیتهای غیرقابلکنترل 81
5- 6- 2. محدودیتهای قابلکنترل 81
5- 7. پیشنهادهای تحقیق 82
5- 7- 1. پیشنهادهای کاربردی 82
5- 7- 2. پیشنهادهای پژوهشی 82
منابع 84
منابع فارسی 84
منابع انگلیسی 88
ضمائم 92
Abstract 96
فهرست جداول
جدول 3- 1. توزیع سؤالهای پرسشنامه سبکهای تفکر مدیران به تفکیک سیزده مؤلفه . 56
جدول 3- 2. توزیع سؤالهای پرسشنامۀ پذیرش تغییر سازمانی به تفکیک سه مؤلفه . 57
جدول 4- 1. توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری برحسب جنسیت . 61
جدول 4- 2. مربوط به میانگین و انحراف استاندارد نمونه آماری بر اساس سن . 62
جدول 4- 3. میانگین و انحراف استاندارد نمونه آماری بر حسب سابقه خدمت..... 63
جدول 4- 4. توزیع نمونه آماری بر حسب مدرک تحصیلی.... 65
جدول 4- 5. نتایج تحلیل مانوای رابطه بین هر یک از انواع سبک های تفکر با کل ابعاد پذیرش تغییر سازمانی.... 66
جدول 4- 6. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه رابطه بین هر یک از انواع سبک های تفکر مدیران و با بعد نگرش عاطفی 67
جدول 4- 7. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه رابطه بین هر یک از انواع سبک های تفکر مدیران و با بعد نگرش شناختی 68
جدول 4- 8. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه رابطه بین هر یک از انواع سبک های تفکر مدیران و با بعد نگرش رفتاری 69
جدول 4- 9. آزمون لوین و آزمون t مستقل برای بررسی تفاوت بین میانگین نظرات کارکنان مرد و زن در زمینه سبک های تفکر و پذیرش تغییر.. 70
جدول 4- 10. نتایج همبستگی بین سن کارکنان در زمینه سبک های تفکر و پذیرش تغییر.. 70
جدول 4 – 11. نتایج همبستگی بین سابقه شغلی کارکنان در زمینه سبک های تفکر و پذیرش تغییر.. 71
جدول 4 – 12. نتایج آزمون تحلیل واریانس انووا برای بررسی تفاوت میانگین نگرش کارکنان نسبت به سبک های تفکر و پذیرش تغییر بر حسب تحصیلات..... 71
منبع:
منابع
منابع فارسی
آتش پور، س؛ آقایی، الف؛ کاظمی، الف: (۱۳۸۴)، مؤلفههای رفتاری سازمان، مدیریت و کارکنان. انتشارات رعنا، تهران.
آریانپور، ع؛ آریانپور، م: (1367)، فرهنگ فشرده انگلیسی به فارسی، چاپ دوازدهم، انتشارات امیرکبیر، تهران.
آقایی، س: 1388، «مقایسه سبکهای تفکر و رابطه آن با خلاقیت در بین دانشجویان رشتههای فنی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
آقایی فیشانی، ت: (1377)، خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها، چاپ اول، نشر ترمه، تهران.
آلپورت، گوردن دبلیو؛ جونز، ادوارد ای: (1371) روانشناسی اجتماعی از آغاز تا کنون. ترجمه محمد نقی منشی طوسی، نشر آستان قدس رضوی، چاپ اول، مشهد.
آیزن، ایساک: 1374، نگرشها، شخصیت و رفتار. ترجمه جعفر نجفی، نشر دانا، تهران.
اتکینسون، ریتا؛ هیلگارد، ارنست؛ اتکینسون، ریچارد (1998)، زمینه روانشناسی. ترجمه محمدتقی براهنی، جلد دوم، انتشارات رشد، تهران، ص 45.
استرنبرگ، جی، رابرت: 1381، سبکهای تفکر، ترجمه علاءالدین اعتمادی اهری؛ علیاکبر خسروی، چاپ دوم، نشر و پژوهش دادار، تهران.
امامی پور، س: (1380)، «بررسی تحولی سبکهای تفکر دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی»، رساله دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی.
امامی پور، س؛ سیف، ع: 1382، «بررسی تحولی سبکهای تفکر در دانش آموزان و رابطه آنها با خلاقیت پیشرفت تحصیلی»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال دوم، شماره سوم، بهار 82، ص35-56.
امیدوار، ب؛ حسین چاری، ح: 1387، بررسی رابطه سبکهای تفکر و راهبردهای مقابله با استرس در دانشجویان دانشگاه شیراز، سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.
ایمانی حسنلویی، م؛ پاشایی، م: 1389، «مدیریت تحول در سازمانهای هزاره سوم با تأکید بر کارآفرینی»، ماهنامه کار و جامعه، تهران، سال سوم، شماره 2، صص 4–11.
بازرگان، ع؛ سرمد، ز؛ حجازی، ا: (1384) روش تحقیق در علوم رفتاری. انتشارات آگاه، تهران.
بیک زاد، ج: 1384، «بررسی امکانپذیری تدابیر سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور در خصوص منطقی نمودن اندازه دولت»، مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
پور کیانی، م؛ شاهیلو، ف: 1389، «رابطه سبک تفکر مدیران و دامهای زمان (مطالعه موردی)»، تدبیر، سال 21، شماره 216، صص 60- 65.
تافلر، الوین: (1373)، شوک آینده. ترجمه حشمت اله کامرانی، انتشارات گلشن، تهران.
توانگر مروستی، ز: 1383، «بررسی تحلیلی رابطه سبکهای تفکر و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر شیراز»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز.
جزنی، ن: (1380)، مدیریت منابع انسانی، چاپ سوم، نشرنی، تهران.
جعفری، پ؛ حنیفی، ف: 1386، «نگرش و عملکرد مدیران دانشگاه آزاد منطقه 8 بر مبنای مؤلفه و ابعاد مدیریت تغییر»، دانش و پژوهش در علوم تربیتی، دوره 15، شماره 3، صفحات 47- 66.
جف، دنیس، تی؛ اسکات، سیندیادی: 1377، مدیریت تغییر سازمانی، راهنمایی برای مدیران، ترجمه بهزاد رمضانی. نشر دایره، تهران.
خوئینی، ف: 1384، «بررسی رابطه بین سبکهای تفکر و خلاقیت دانشجویان»، فصلنامه علمی تخصصی مدیریت، سال دوم، شماره پنجم، صص 78-72.
رابینز، استیفن، پی: 1381، رفتار سازمانی. ترجمه علی پارسائیان؛ سید محمد اعرابی، دفتر نشر پژوهشهای فرهنگی، جلد دوم، چاپ سوم، تهران.
رحیم زادگان، ز: 1388، «میدان وابستگی مدیران و مدیریت تغییر در نظام آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد»، مجله اصول بهداشت روانی، سال یازدهم، شماره 43، صفحه 205-212
رحیمی، غ؛ نژاد ایرانی، ف؛ وظیفه دمیرچی، ق: 1391، مدیریت استراتژیک. نشر دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز (جلفا).
رضاییان، ع: (1386)، مبانی سازمان و مدیریت، انتشارات، سمت تهران.
رضوی، ع؛ شیری، ا: 1384، «بررسی تطبیقی رابطه بین سبکهای تفکر دختران و پسران دبیرستانی با پیشرفت تحصیلی آنان»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال چهارم، شماره 12، ص 86.
رفعتی، م: 1391، «بررسی رابطه سبکهای تفکر و سبکهای یادگیری در دانشآموزان مقطع دبیرستان شهر تهران»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال سوم، شماره دوم، صص 1- 17.
زارعی، ع: (1385)، «بررسی رابطه بین انواع سبکهای تفکر و نوآوری سازمانی مدیران مدارس متوسطه شهر شیراز». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
دلاور ع. (1375). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. نشر ویرایش، تهران.
دلاور، ع: (1385)، روشهای تحقیق پیشرفته، واحد علوم و تحقیقات، تهران.
دمپی، یر: 2007، تاریخ علم. ترجمه عبدالحسین آذرنگ، انتشارات سمت، تهران.
سروقد، س؛ رضایی، آ؛ معصومی، ف: 1389، «رابطه بین سبکهای تفکر با خودکارآمدی جوانان دختر و پسر پیشدانشگاهی شیراز». مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، سال اول، شماره 4، صص 135- 156.
سولسو، رابرت. ال: (1388). روانشناسی شناختی. ترجمه فرهاد ماهر، انتشارات رشد، تهران.
سید عباس زاده، م، م: (1386)، روشهای عملی تحقیق در علوم انسانی. چاپ دوم، نشر دانشگاه ارومیه.
سیف، ع، ا: (1387)، روانشناسی پرورشی نوین. ویرایش ششم، چاپ دوم، نشر دوران، تهران.
شریعتمداری، ع: (1382)، روانشناسی تربیتی. انتشارات امیرکبیر، تهران.
شریعتمداری، ع: (1380)، نقد و خلاقیت در تفکر. مرکز نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران.
شعبانی، ح: 1378، مهارتهای آموزشی و پرورشی: (روشها و فنون تدریس). سمت. تهران
صافی، ا: (1376)، مدیریت و نوآوری در مدارس. انتشارات انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران، تهران.
عبدالله زاده، ع: 1386، «مقایسه رابطه بین انواع سبکهای تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفهای شهرستان تهران»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران.
عبودی، ح: 1388، «چگونه تغییر سازمانی را مدیریت و رهبری کنیم؟»، تاریخ انتشار، 17/03/1388 برگرفته از مقالات: http://www.mgtsolution.com
غلامرضایی، م: (1377)، سبکشناسی شعر پارسی. انتشارات جامی، تهران.
فخریان، س: 1381، «بررسی رابطه خلاقیت و نوآوری کارشناسان ستادی با عوامل سازمانی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
فرنچ، وندال؛ بل، سیسیل اچ: 1379، مدیریت تحول سازمان. ترجمه مهدی الوانی؛ حسن داناییفرد، نشر صفار، تهران.
فیشر، رابرت: (1385)، آموزش و تفکر. ترجمه فروغ کیان زاده، نشر رسش، اهواز.
کاشانیان، م: 1379، «مقاومت در برابر تغییر و چگونگی فائق آمدن بر آن»، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مجموعه مقالات مقاومت در برابر تغییر، تهران.
کریمی، ی: (1388)، نگرش و تغییر نگرش. نشر ویرایش، تهران.
کریمی، ی: (1373)، روانشناسی اجتماعی. نشر بعثت، چاپ اول، تهران.
کوهی، ص: 1387، «مدیریت تغییر و تحول»، دفتر آمار و فنآوری اطلاعات، تهران.
گاتو، رکس، پی: 2001، «چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم؟» ترجمه مجید امیدوار، مدیریت دولتی، سال چهارم، شمارۀ 15، ص 21.
ملا محمد رحیمی، ه: مدیریت تغییر، ارائه تجربه شرکت ایران ترانسفو، در: (10 -14 اردیبهشت 1384) «سومین همایش بینالمللی مدیریت»، تهران.
مورهد، گریگوری؛ گریفین، ریگی (1386)، رفتار سازمانی. ترجمه سید مهدی الوانی؛ غلامرضا معمار زاده. چاپ یازدهم، انتشارات مروارید، تهران.
میر کمالی، م: 1379، «رابطه فرهنگ با مقاومت در مقابل تغییر یا پذیرش آن»، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مجموعه مقالات مقاومت در برابر تغییر، تهران.
ناطقیان، س: 1387، «پیشبینی خلاقیت از سبکهای تفکر در دانشجویان»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران.
نجف بیگی، ر: 1377، «تغییر و نوآوری ضرورتی اجتنابناپذیر در مدیریت امروز»، مجله اقتصاد و مدیریت، شماره 36، صص 43 تا 46.
نظرپوری، ا، ه: 1386، «فلسفههای سهگانه تغییر سازمانی»، ماهنامه تدبیر، سال هجدهم، شماره 189، ص 49.
نورشاهی، ن: 1387، «بررسی رابطه شیوه تفکر و سبک رهبری رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران»، پایا ن نامه دکتری، دانشگاه تهران.
وان فانژه، اوژن: 1364، هنر خلاقیت در صنعت و فن. ترجمه حسن نعمتی، انتشارات امیرکبیر، تهران.
هاتفی، م، ع: 1382، «تحول فکری مدیریت»، تدبیر، سال سیزدهم، شماره 136.
هادوی نژاد، م: 1388، «سیاست پیشگی مدیران، ادراک سیاسی کارکنان و مقاومت در برابر تغییر». فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال چهارم، شماره 16، صص 119- 137.
هاشمی، ا؛ صادقی فرد، ا؛ همتی، ا: 1390، «ارتباط بین انواع سبک تفکر با خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس شهرستان لامرد». نشریه پژوهش در برنامهریزی درسی، سال هشتم، شماره سیام. صص 63 -72.
هلر استیون، پومری کارن: 1387، سواد طراحی. ترجمه رضا علیزاده، چاپ اول، نشر روزنه، تهران. ص 28.
هلر، رابرت: 2003، مدیریت تغییر. ترجمه خدایار ابیلی و علی میرزایی، انتشارات سارگل، تهران.
منابع انگلیسی
Allport, G.W. (1937). Attitudes. In C. Murchison, Handbook of social psychology.
Almaraz, J. (1994), Quality Management and the Process of Change,Journal of Organizational Chnge Management, Vol. 7, No. 2, pp. 6-14.
Aune, B. P. (1995). The human dimension of organizational change. Review of Higher Education. Dissertation Abstract. 18(2), pp149-73.
Balkis, M. (2005). The relationship between thinking styles and personality types, University Izmir, Social Behavior and personality, No. 33,Issue 3, pp 115- 120.
Bovey, W. H. (2001), Resistance to organizational change: the role of defence mechanisms, Journal of Managerial Psychology,Vol. 16, No. 7, pp. 534- 548.
Cameron, K. S, Freeman, S. J, Mishra, A. K. (1993), Downsizing and redesigning organizations, Organizational change and Redesign, Oxford university Press, New York.
Friedmann, J, Wolff, G. (1982) World city formation: An agenda for research and action International Journal of Urban and Regional Research, 6(3), pp 309– 344.
Golian, K. M, Blackman, S. (1978), Thinking styles differences among academic librarians. Doctoral dissertation, Florida Atiantic University. Umi proquest Digital Dissertation, 101.
Harrison, A. F, Bramson, R. M, (2002). The Art of Thinking. Ber kley Publishing Group. New York.
Hodgson, V, Zaaiman, J. (2003), facilitative project management: constructing a model For integrated change implementation by utilizing case studies SA, Journal of Human Resource Management, Vol 1, No. 3, pp. 45-53.
Horak, E, Toit, J. W (2002). “A study on the thinking styles and academic performance of civic engineering student” CSIR, boutek, Po Box 395, Pretoria, South Africa,57.
James, W. (1890) Classics in the History of Psychology The Scope of Psychology Chapter 2.
Kanter, R. M. (1985). Managing the human side of change. Management Review, 74,pp 52-56.
Kirkpatrick, D. L. (2001). Managing change effectively. New York: Butterworth.
Kustka, C, Moench, A. (2005). "The methods of having successful changes", unpublished Doctoral-Dissertation Abstract. Texas A & M university, An oracle whit paper.
Lee, C. I, Tasi, F. Y (2004). Internet project-based learning environment: the effects of thinking styles on learning transfer. Journal of computer assisted learning, 20, 31- 39.
Levine, K. J. (1991). Fine motor dysfunction. Tucson: Therapy skill builders. Worcester, Mass: Clark University Press.
Lippitt, R, Watson, J, Westel, B. (1958),”dynamics of planned change”.
Lofstorm, Erika (2005), The role of cognitive style in Experiences of work context. Academic University of Helsinki, 49.
Lumbe, J. (1994). Thinking styles and accessing information on the World Wide Web. Bangor: University college of North wales.
Lunenburg, F. C. (2007). Leadership versus Management: A Key distinction in theory and practice. In F. L. Dembowski (Ed.), Educational administration: The roles of leadership and management (pp. 142-166). Houston, TX: The NCPEA Press/Rice University.
Lunenburg, Fred C. (2010), Forces for and Resistance to Organization Change, ational forum of educational Administration and supervision journal, Vol. 27, No. 4, pp 1-10.Horoky, D. (2011). Thinking Styles and Conceptions of Creativity among University Students. Educational Psychology. 31(3), pp 23 - 34.
Nichols, F. (2004). Change management 101: A primer. Distance consulting. No970-37, pp 35-36.
Nixon, L. (2004).” Change management: theory and Practice”. Source: Businessdate.Vol.12,1ssue 1, pp1-5.
Mayer, R. E. (1990).The promise of cognitive psychology. University press of America, New York.
Prosci, (2003) “ADKAR”. A model for change management, change management center, April 10, USA.
Raineri, A. B. (2009), Change management practice: impact on perceived change results, Journal of Business Research, No. 7, pp. 1-7.
Saka, A. (2002), Internal change agents’ view of the management of change problem, Journal of Organizational Change Management, Vol. 16 No. 5, pp 480- 496.
Siegel, D. M. (2000), Accepting technology and overcoming resist and to change using the motivation and acceptance model, dissertation for Philosophy Phd in the College of Education at the University of Central Florida Orlando, Florida.
Simpson, A, Moutsios-Rentzos, A. (2010). The Thinking Styles of university mathematics students. Acta Didactica Napocensia 3(4).pp 1 - 10.
Sternberg, J.R. ( 1994 ).Thinking Styles: Theory and assessment at the interface between intelligence and personality, Cambridge University press, New York, pp. 169-187.
Sternberg, R. J. (1998) Mental self government: A theory of intellectual styles and their development. Human Development, 31, pp 197-224
Sternberg, R.J. (2003). Cognitive Psychology, 3, Belmont,CA: Wadsowrt.
Sternberg, R. J, Grigorenko, E. L. (1993). Thinking styles and the gifted. Roeper Review, 16, pp 122-130.
Sternberg, R. J, Grigorenko, E. L. (1997). Styles of thinking, abilities, and academic performance. Exceptional Children, 63, pp 295-312.
Strenberg, R. J, Wagner, R. K. (1992). Thinking style inventory (Unpublished test). New Haven, CT: Yale University.
Sternberg, J.R. Zanhg, L. F. (2005). Styles of thinking as a basis of Differentiat edinstructio. Proqueat educational jurnals.
Zhang, L. F. Sternberg, R. J. (1998). Thinking styles, abilities, and academic achievement among Hong Kong university students. Hong Kong Educational Research Association, 13, pp 41-62.
Zhang, L. F. (2001a). Relationship between Thinking Styles Inventory and Study Process Questionnaire. Personality and Individual Differences, 21, pp 841-856.
Zhang, L. F. (2001b). Do thinking styles contribute to academic achievement beyond abilities? Journal of Psychology, 135, pp 621-637.
Zhang, L. F. (2001c). Do styles of thinking matter among Hong Kong secondary school students? Personality and Individual Differences, 29, pp 841-856.
Zhang, L. F. (2002). Thinking styles and the big five personality traits. Educational psychology, 22 (1), pp 17-31.
Zhang, L.F. (2004). Revisiting the Predictive Power of Tinking Styles for Academic Performance. TheJournal of Psychology. 138 (4), pp 351- 370.
Zhang, L. F. (2005). Dose teaching for a balanced use of thinking styles enhance students achiewemnt? Personality and Individual Differences, 38,pp 1135-1147.
Zhang, L. F. (2006). Thinking Styles and big Five Personality traits revisited Journal Elsevier Personality and individual difference, 40, (2006), pp 1177 – 1187.
Zhang, L.F. (2007). Revisiting thinking styles contributions to the knowledge and attitudes towards computing and information technology. Science DIRECT. pp 17–24.
Zhang. L.F, Higgins, P. (2009). The predictive power of socialization variables for thinking styles among adults in the workplace, Learning and Individual Differences, 18, pp 11–18.
Zhang, L. F, (2010), Further investigating thinking styles and psychosocial development in the Chinese higher education context, journal of Learning and Individual Differences doi:10.1016/j.lindif.2010.04.011.
Wilmot, R. W. (1987), Chang in management and management of change, long range planning Journal, Vol. 20, No. 6, pp. 23-28.