فهرست:
فهرست مطالب
عنوان...................................................................................................................................................................... صفحه
چکیده....................................................................................................................................................................... 1
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1- مقدمه............................................................................................................................................................ 3
1-2- بیان مسأله....................................................................................................................................................... 4
1-3- ضرورت و اهمیت موضوع............................................................................................................................. 6
1-4- اهداف پژوهش .............................................................................................................................................. 7
1-5- سؤالات پژوهش............................................................................................................................................. 7
1-6- فرضیه های پژوهش....................................................................................................................................... 8
1-6-1- فرضیه اصلی .............................................................................................................................................8
1-6-2-فرضیه های فرعی ......................................................................................................................................8
1-7- قلمرو تحقیق................................................................................................................................................... 8
1-8- واژگان پژوهش............................................................................................................................................... 9
فصل دوم : ادبیات تحقیق
بخش اول : آموزش ضمن خدمت.................................................................................................................................... 12
2-1- 1- مقدمه........................................................................................................................................................ 12
2-1-2- مفهوم آموزش........................................................................................................................................... 13
2-1-3- ضرورت آموزش....................................................................................................................................... 16
2-1-4- آموزش کارکنان.......................................................................................................................................... 17
2-1-5- ضرورت آموزش کارکنان در سازمان........................................................................................................ 17
2-1-6- تاریخچه آموزش کارکنان.......................................................................................................................... 21
2-1-7- ویژگی ها و اصول اساسی آموزش در سازمان......................................................................................... 22
2-1-8- مزایای آموزش کارکنان............................................................................................................................. 25
2-1-9- انواع آموزش............................................................................................................................................. 27
2-1-10- آموزش ضمن خدمت............................................................................................................................ 28
2-1-11- روش های آموزش ضمن خدمت.......................................................................................................... 29
2-1-12- برنامه ریزی دوره های آموزشی............................................................................................................. 32
2-1-13- تاریخچه آموزش ضمن خدمت در جهان.............................................................................................. 32
2-1-14- تاریخچه آموزش کارکنان در ایران.......................................................................................................... 34
2-1-15- ماهیت آموزش ضمن خدمت.................................................................................................................. 35
2-1-16- ویژگی ها و اصول آموزش ضمن خدمت............................................................................................... 36
2-1-17- اهداف آموزش ضمن خدمت.................................................................................................................. 37
2-1-18- سودمندی های آموزش ضمن خدمت.....................................................................................................38
2-1-19- برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت......................................................................................................... 38
2-1-20- مراحل برنامه ریزی آموزش های ضمن خدمت..................................................................................... 39
2-1-21- تعیین نیازهای آموزشی کارکنان.............................................................................................................. 41
2-1-22- اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت............................................................................................... 43
2-1-23- فرآیند آموزش نیروی انسانی.................................................................................................................. 45
2-1-24- اهداف نیازسنجی.................................................................................................................................... 46
2-1-25- منابع نیازهای آموزشی ضمن خدمت...................................................................................................... 47
2-1-26- روش های نیازسنجی.............................................................................................................................. 47
2-1-27- ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت ......................................................................................... 48
2-1-28- مراحل ارزشیابی دوره های آموزشی...................................................................................................... 49
2-1-29- ضرورت انجام ارزشیابی......................................................................................................................... 50
2-1-30- مبانی قانونی آموزش کارکنان دولت........................................................................................................ 50
بخش دوم : رضایت شغلی....................................................................................................................................... 52
2-2-1- مقدمه.......................................................................................................................................................... 52
2-2-2- مفهوم رضایت شغلی................................................................................................................................. 54
2-2-3- اهمیت رضایت شغلی................................................................................................................................ 58
2-2-4- مدل رضایت شغلی.................................................................................................................................... 59
2-2-5- پیامدهای رضایت شغلی............................................................................................................................ 61
2-2-6- ارتباط بین رضایت کارکنان و مشتری....................................................................................................... 63
2-2-7- عوامل مؤثر بر رضایت شغلی پرستاران.................................................................................................... 65
بخش سوم : رابطه بین آموزش ضمن خدمت و رضایت شغلی ..............................................................................73
2-3-1- جنبه آموزشی کارکنان در رضایت شغلی ..................................................................................................73
بخش چهارم : پیشینه تحقیق.................................................................................................................................... 75
2-4-1- مروری بر پیشینه و مبانی نظری پژوهش در ایران.................................................................................... .75
2-4-2- مروری بر پیشینه و مبانی نظری پژوهش در جهان.....................................................................................76
چارچوب نظری تحقیق............................................................................................................................................ 79
فصل سوم : روش تحقیق
3-1- مقدمه.............................................................................................................................................................. 81
3-2- روش تحقیق................................................................................................................................................... 81
3-3- جامعه و نمونه آماری...................................................................................................................................... 81
3-4- روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات............................................................................................................ 82
3-5- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات........................................................................................................ 85
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات...................................................................................................... 86
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات تحقیق
4-1- مقدمه.............................................................................................................................................................. 88
4-2- توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان................................................................................... 88
4-3- توصیف متغیرهای تحقیق............................................................................................................................... 92
4-4- آزمون نرمالیته................................................................................................................................................. 96
4-5- آزمون فرضیه ها............................................................................................................................................. 97
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق
5-1- مقدمه............................................................................................................................................................... 102
5-2- نتایج بررسی توصیفی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان............................................................................... 102
5-3- توصیف متغیرهای تحقیق............................................................................................................................... 102
5-4- نتایج آمار استنباطی........................................................................................................................................ 103
5-5- آزمون t-test سه نمونه ای ........................................................................................................................105
5-6- پیشنهادات بر اساس فرضیه های تحقیق........................................................................................................ 105
5-7- پیشنهادات برای تحقیقات آینده..................................................................................................................... 108
5-8- محدویت های تحقیق ..................................................................................................................................108
منابع و مآخذ............................................................................................................................................................. 110
ضمائم....................................................................................................................................................................... 120
عنوان...................................................................................................................................................................... صفحه
فهرست جداول
جدول 2-1- تمایز آموزش کارکنان از آموزش و پرورش عمومی........................................................................... 24
جدول 2-2- پژوهش های انجام شده در ایران و جهان ........................................................................................77
جدول 3-1- سوالات پرسشنامه به تفکیک ابعاد و شاخصها .................................................................................83
جدول 3-2- پایایی متغیرهای تحقیق....................................................................................................................... 85
جدول 4-1- توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان.............................................................................................. 88
جدول 4-2- توصیف سن پاسخ دهندگان............................................................................................................... 89
جدول 4-3- توصیف وضعیت تأهل پاسخ دهندگان............................................................................................... 90
جدول 4-4- توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان....................................................................................................90
جدول 4-5- توصیف سابقه کار پاسخ دهندگان...................................................................................................... 91
جدول 4-6- توصیف متغیر رضایت شغلی............................................................................................................. 92
جدول4-7- توصیف متغیر آموزش ضمن خدمت................................................................................................... 92
جدول4-8- توصیف متغیر رضایت از جلسه آموزش............................................................................................. 93
جدول4-9- توصیف متغیر رضایت از محتوای آموزش.......................................................................................... 94
جدول4-10- توصیف متغیر رضایت از آموزش دهنده........................................................................................... 94
جدول4-11- توصیف متغیر انتقال یادگیری........................................................................................................... 95
جدول4-12- آزمون کولوموگروف-اسمیرنف......................................................................................................... 96
جدول4-13- آزمون رگرسیون تأثیر آموزش ضمن خدمت بر رضایت شغلی....................................................... 97
جدول4-14- آزمون رگرسیون تأثیر رضایت ازجلسات آموزش بر رضایت شغلی................................................ 97
جدول4-15- آزمون رگرسیون تأثیر رضایت از محتوای آموزش بر رضایت شغلی............................................... 98
جدول4-16- آزمون رگرسیون تأثیر رضایت از آموزش دهنده بر رضایت شغلی.................................................. 99
جدول4-17- آزمون رگرسیون تأثیر انتقال یادگیری بر رضایت شغلی.................................................................. 99
جدول 4-18- آزمون t-test سه نمونه ای مقایسه تطبیقی بین سه بیمارستان ....................................................100
عنوان...................................................................................................................................................................... صفحه
فهرست نمودارها
نمودار 2-1- مدل مفهومی تحقیق............................................................................................................................ .79
نمودار4-1- نمودار میله ای جنسیت پاسخ دهندگان.............................................................................................. .88
نمودار4-2- نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان..................................................................................................... .89
نمودار4-3- نمودار میله ای وضعیت تأهل پاسخ دهندگان..................................................................................... .90
نمودار4-4- نمودار میله ای میزان تحصیلات پاسخ دهندگان................................................................................ .91
نمودار4-5- نمودار میله ای میزان سابقه کار پاسخ دهندگان.................................................................................. .91
نمودار4-6- هیستوگرام متغیر رضایت شغلی........................................................................................................ .92
نمودار4-7- هیستوگرام متغیر آموزش ضمن خدمت............................................................................................ .93
نمودار4-8- هیستوگرام متغیر رضایت از جلسه آموزش....................................................................................... .93
نمودار4-9- هیستوگرام متغیر رضایت از محتوای آموزش.................................................................................... .94
نمودار4-10- هیستوگرام متغیر رضایت از آموزش دهنده.................................................................................... .95
نمودار4-11- هیستوگرام متغیر انتقال یادگیری..................................................................................................... .95
منبع:
منابع و مآخذ
منابع فارسی
1- اصغری، فرهاد؛ جلیلیان، حمیدرضا، (1393)، «بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت کارکنان بر بهره وری آنان در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه»، فصلنامه علمی امداد و نجات، سال پنجم، شماره 5، صص 76-59
2- افراسیابی، حسین؛ جمشیدی سلوکلو، بهنام؛ قدرتی، حسین؛ (1392)، «مطالعه رضایت شغلی در ارتباط با مشارکت و بیگانگی در میان کارکنان شرکت برق منطقه ای فارس»، جامعه شناسی کاربردی، سال بیست و چهارم، شماره اول، صص 190-177
3- افضل خانی، مریم؛ نجابت، سمیه، (1393)، «بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان»، فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت»، سال چهارم، شماره 7، صص 98-83
4- اکبری عمروآبادی، احمدرضا؛ رجایی پور، سعید، (1392)، «تأثیر شیوه های مختلف تدریس در افزایش کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران شیمی دوره متوسطه»، برنامه ریزی درسی-دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره 30، صص 100-81
5- امامزاده قاسمی، حرمت السادات؛ ونکی، زهره؛ معماریان، ربابه؛ (1392)، «تأثیر بکارگیری الگوی اجرایی آموزش ضمن خدمت پرستاران بر کیفیت مراقبت های پرستاری در بخش اجرایی»، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره چهارم، شماره 12، صص 21-13
6- باقری، شکوفه؛ کوشا، احمد؛ جنتی، علی، (1391)، «بررسی نظام مند عوامل مؤثر بر رضایت شغلی پرستاران»، مجله پژوهشی حکیم، دوره پانزدهم، شماره دوم، صص 139-130
7- حاجی میررحیمی، سیدداوود، (1389)، «بررسی مؤلفه های برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی»، نشریه پژوهش و سازندگی، سال بیست و سوم، شماره 5، صص 71-55
8- حسنی، محمد؛ حیدری زاده، زهرا؛ قاسم زاده علیشاهی، ابوالفضل، (1391)، «بررسی نقش و تأثیر اخلاق اسلامی کار و فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز»، دو فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت اسلامی، سال بیستم، شماره 2، صص 32-9
9- حسینی نسب، سید داوود؛ فرنیا، محمدعلی؛ مولانا، فیروزه؛ (1391)، «بررسی رابطه بین سبک های رهبری (بر اساس نظریه لیکرت) مدیران مدارس با رضایت شغلی دبیران مقطع متوسطه شهرستان پارس آباد در سال تحصیلی 89-88»، فصلنامه علوم تربیتی، سال پنجم، شماره 20، صص 32-13
10- دانش فرد، کرم الله؛ رشیدی، ذوالفقار، (1392)، «اعتبارسنجی مراکز آموزش ضمن خدمت کارکنان منطقه ده دانشگاه آزاد اسلامی»، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره چهارم، صص 54-27
11- ذوالفقاری، ریحانه، (1388)، «بررسی تأثیر آموزش های ضمن خدمت بر خلاقیت و نوآوری کارکنان»، دانشکده علوم تربیتی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
12- رضایی، اکبر، (1387)، «بررسی تأثیر آموزش های ضمن خدمت بر عملکرد کارکنان شرکت بیمه ایران»، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
13- روحی، قنبر؛ آسایش، حمید؛ رحمانی، حسین؛ عباسی، علی؛ (1390)، «ارتباط رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گلستان»، فصلنامه پایش، سال دهم، شماره دوم، صص 292-285
14- سادات، سیدمهدی، (1387)، «بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت بر میزان موفقیت و کارایی فرد»، دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام
15- ساعتچی، محمود؛ قاسمی، نوشاد؛ نمازی، سمیه، (1387)، «بررسی رابطه میان انگیزه شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان (دبیران) مقطع متوسطه شهرستان مرودشت»، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، سال اول، شماره دوم، صص 168-147
16- ساکی، رضا؛ حمیدی، فریده؛ محب زاده، زینب؛ موحدی نسب، عباس، (1392)، «رابطه بین تبادل رهبر-عضو و رضایت شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر یزد»، فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، سال چهارم، شماره 2، صص 50-29
17- سپهری، محمدرضا،(1383)، « نقش راهنمایی و مشاوره در رضایت شغلی»، روزنامه همشهری.
18- سعادتمند، زهره؛ سنیایی فر، ایوب؛ (1391)، «نیازسنجی دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران ادبیات فارسی از دیدگاه مدیران، کارشناسان و دبیران دوره ی راهنمایی شهرستان ایذه»، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال سوم، شماره 2، صص 124-107
19- شفیع آبادی، عبدالله؛ خلج اسدی، شدیده، (1389)، «بررسی رابطه بین رضایت شغلی با سلامت روانی کارکنان شاغل دانشگاه»، فصلنامه تازه های روان شناسی صنعتی، سازمانی، سال اول، شماره 2، صص 33-27
20- شفیع آبادی، عبدالله،(1381)، «نظریه های راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای و نظریه های انتخاب شغل»، تهران ، انتشارات رشد
21- شهرزادی، لیلا؛ مجیری، شهین، (1392)، «نیازسنجی دوره های آموزش ضمن خدمت کتابداران کتابخانه های دانشگاه های دولتی شهر اصفهان»، مدیریت اطلاعات سلامت، ویژه نامه شماره 7، صص 576-566
22- ضیاء پور، آرش؛ (1392)، «بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل مرتبط با آن در نزد پرستاران شاغل بیمارستان های شهرستان کرمانشگاه»، مجله علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، دوره 2، شماره 2، صص 44-27
23- عبدی، اکبر؛ علی پور، محمدرضا؛ عبداللهی، جواد، (1388)، «سنجش اثربخشی دوره های آموزشی ضمن خدمت»، ماهنامه تدبیر، سال نوزدهم، شماره 200، صص 47-23
24- علوی، سیده شهره، شریعتی، محمد، (1389)، «رضایت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران از دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی»، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره دهم، شماره 3، صص 210-200
25- علوی، سیده شهره؛ مکارم، جلیل؛ نمازی، علیرضا، (1392)، «به کارگیری آموزش ضمن خدمت الکترونیکی : نظر مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران»، مجله راهبردهای آموزش، دوره 3، شماره 4، صص 63-47
26- علوی، سیده شهره؛ ابراهیم زاده، عیسی؛ کریم زادگان مقدم، داوود؛ عطاران، محمد؛ مهرداد، رامین؛ گلستان، بنفشه؛ (1391)، «مقایسه دو رویکرد یادگیری الکترونیکی سریع و یادگیری الکترونیکی مرسوم در آموزش ضمن خدمت دانشگاه علوم پزشکی تهران»، فصلنامه دانش و تندرستی، دوره هفتم، شماره 3، صص 33-16
27- علوی، سیده شهره؛ (1391)، «رضایت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران از دوره های آموزش ضمن خدمت»، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره دوازدهم، شماره 5، صص 210-200
28- فروغی ابری، احمدعلی؛ نادی، محمدعلی؛ ابراهیم پور، علیرضا، (1390)، «عوامل مؤثر بر ارتقای کیفیت آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان»، دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی، شماره بیست و هفتم، صص 78-61
29- فیروزی، زهرا؛ کرمی، مرتضی؛ کارشکی، حسین؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ (1393)، «تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه های آموزش ضمن خدمت کارکنان»، پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال یازدهم، دوره سوم، شماره 13، صص 52-36
30- کاظم پور، اسماعیل؛ غفاری، خلیل، (1393)، «امکان سنجی استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی»، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال چهارم، شماره 7، صص 193-167
31- کولائیان، فردین، (1390)، «بررسی نظرات یادگیرندگان و مدرسین در مورد دوره های آموزش ضمن خدمت کتابداری و اطلاع رسانی مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی»، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران، دوره 26، شماره 5، صص 116-97
32- کورمن، آبراهام، (1378)، «روانشناسی صنعتی و سازمانی»، ترجمه : شکرکن، حسین، تهران: انتشارات رشد
33- مبارکی، حسین، (1391)، «کمیته آموزش و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان»، اﻧﺘﺸﺎرات زﯾﻮﯾﻪ، چاپ اول، صص1-107
34- متانی، مهرداد؛ حسن زاده، رمضان، (1390)، «بررسی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت بر عملکرد کارکنان»، پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، سال چهارم، شماره 16، صص 179-159
35- محمد هادی، فریبرز؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ پرداختچی، محمدحسن؛ ابواقاسمی، محمود؛ (1392)، «تحلیل رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت بر مبنای مدل تحلیل اهمیت-عملکرد»، دو فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، دوره هفتم، شماره 9، صص 53-32
36- محمدی، محمدعلی؛ دادخواه، بهروز؛ (1391)، «ارزیابی فرآیند آموزش مداوم از نظر پرسنل پرستاری شاغل در بیمارستان های اردبیل»، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دوره پنجم، شماره 3، صص 277-271
37- معتمدی نیا، زهره؛ پاپ زن، عبدالحمید؛ مهدی زاده، حسین؛ ناصری راد، هوشنگ؛ (1393)، «تأثیر ابعاد دوره های آموزش ضمن خدمت بر حل مسائل سازمانی»، مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، سال هفتم، شماره 5، صص 118-107
38- مقیمی، سیدمحمد، (1390)، «سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی»، تهران، انتشارات ترمه، چاپ هشتم
39- منجمد، زهرا، قربانی، طاهره، (1383)، «میزان رضایت شغلی گروه پرستاری مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی سراسر کشور»، فصلنامه حیات، دوره دهم، شماره 23، صص 38-29.
40- موسوی تبار، سید یاسر؛ رحمانی، رمضان؛ سیرتی نیر؛ مسعود؛ عباس زاده، زینب، (1392)، «بررسی عوامل مؤثر در رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان های منتخب نظامی و دولتی شهر تهران در سال 1392»، فصلنامه پرستار و پزشک در رزم، شماره 24-23، صص 45-34
41- میرزابیگی، غضنفر؛ سالمی، صدیقه؛ سنجری، مهناز؛ شیرازی، فاطمه؛ حیدری، شیوا؛ ملکی، صدیقه، (1388)، «رضایت شغلی پرستاران ایران»، مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران (حیات)، دوره 15، شماره 1، صص 59-49
42- میرزامحمدی، محدحسن؛ قاضی زاده، مصطفی، (1390)، «بررسی نگرش معلمان در زمینه عوامل مؤثر بر گرایش آنها به تحصیل در دوره های آموزش ضمن خدمت»، اندیشه های نوین تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا (س)»، دوره هشتم، شماره 7، صص 208-193
43- نادی، محمدعلی؛ سجادیان، ایلناز، (1389)، «اثربخشی و کارایی دوره های کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت : مورد کاوی آموزش و پرورش»، ارایه شده در همایش الگوهای بهسازی منابع انسانی منطقه چهار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
44- نصیریپور، امیراشکان، دلگشایی، بهرام، کلهر، روح الله، کیایی، محمدزکریا، شاه بهرامی، الهام، (1392)، «عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان بر اساس نظریه هرزبرگ در بیمارستان های آموزشی قزوین»، مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، دوره 7 ،شماره 4، صص354 -365
45- نویدیان، علی؛ صابر، سامان؛ رضوانی امین، مهدی؛ کیانیان، تکتم، (1393)، «همبستگی کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی در پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کرمان»، مدیریت ارتقای سلامت، دوره 3، شماره 2، صص 27-7
46- یغمایی سابق، مهسا، (1392)، «تأثیر آموزش ضمن خدمت بر مهارتهای شغلی کارکنان کتابخانه های عمومی شهر تبریز»، فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، سال هفتم، شماره 18، صص 116-105
منابع لاتین
47- Barnett, R. and Bradley, L. (2007), ‘‘The impact of organizational support for career development oncareer satisfaction’’, Career Development International, Vol. 12 No. 7, pp. 617-36.
48- Choo, S. and Bowley, C. (2007), ‘‘Using training and development to affect job satisfaction within franchising’’, Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol. 14 No. 2, pp. 339-52.
49- Eidi, A. Navehebrahim, A. (2013). Transition Quasi-real Training needs Assessment to Assessment. (case study). Quarterly Journal of New Approaches in Educational Administration. IAU Marrdasht Branch. Vol.5, No.7, pp 77-96
50- Georgellis, Y., T. LANGE, V. Tabvuma, (2012), The Impact of Life eventson Job Satisfaction, Journal of Vocational Behavior, 80(2), pp 464-473
51- Hatami, H. (2013), Evaluation of efficiency in-service training of manpower studies section in promotion management, Faculties & staff IAU, Quarterly Journal of New Approach in Educational Management, IAU Marrdasht Branch. Vol.2, No.5, pp 77-100
52- Hayes B, Bonner A, Pryor J. (2010), Factors Contributing to Nurse Job Satisfaction in the acute hospital setting : areview of recent Literature. J Nurs Manage, 18(7), pp 804-814
53- Head, B., J. Myers, A. Cambon, (2012), Differences in Certified and Non-Certified Hospice and Palliative Nursing Assistants Related to Job Satisfaction and Career Outlook, Journal of Pain and Symptom Management, 43(2), pp 318-351
54- Hussain, I. (2011). A Study of Students Attitude towards Virtual education in Pakistan. Turkish online Journal of distance education-Tojde, Vol.18, No. 8, pp 69-82
55- Jamil, A. Atta, M.A. Ali, U. Baloch, J.R. Ayaz, M. (2011). Effects of Inservice training in Meliorating teachers performance at Secondary Level. International Journal of Academic Research, Vol.3, No.2, pp 624-637
56- Karimi, M. (2011). Effectiveness of Problem Based Approach in Industrial Training Journal of Curriculum Studies, Vol.5, No.19, PP 89-113
57- Kauffeld, S. and Lehmann-Willenbrock, N. (2010), ‘‘Sales training: effects of spaced practice on training transfer’’, Journal of European Industrial Training, Vol. 34 No. 1, pp. 23-37.
58-Latif, Khawaja Fawad. (2012), ‘‘An integrated model of training effectiveness and satisfaction with employee development interventions’’, Industrial and Commercial traninig, Vol. 44 No. 4, pp. 211-222.
59- Lent, R.W., et al, (2011), Predicting the job and Life Satisfaction of Italian teacher : Test of a Social Cognitive model, Journal of Vocational Behavior, 79(1), pp 91-97
60- Lu, H., et al., (2012), Job Satisfaction among hospital Nurses revisited : A Systematic review. International Journal of Nursing Studies, 49(8), pp 1017-1038
61- Mansouri, A. Pashootanizadeh, M. (2010), In-Service Education for Librarians in the new age. Book Quarterly, Vol.18, No.2, pp 13-24
62- Mittal, M. (2011). Evaluating Perceptions on Effectiveness of e-Learning Programs in Indian Banks : Identifying Areas for Improvement, Dev Learn Org, Vol.22, No.2, pp 4-12
63- Michael, C. and Combs, G. (2008), ‘‘Entrepreneurial failure:the case of franchisees’’, Journal of SmallnBusiness Management, Vol. 46 No. 1, pp. 73-90.
64- Mirkamali ,Seyed-Mohammad.(2010). educational leadership & administration ,Tehran: Yastaroon Publication.
65- Namvar, U. Naderi, E. Shariatmadari, A. Naraghi, M. (2011). The Impact of web-Based Learning With a problem-solving Approach on Reflective Thinking Development in English Leanguage Student of Islamic Azad University of Ardabil Research in Curriculum Planing, Vol.8, No. 1,2, pp 84-95
66- Nasiri, F. Fathi Vajargah, K. (2009). Feasibility Study of establishment of Virtual In-service training System in Ministry of education. Quarterly Journal of educational Innovations, Vol.7, No.15, pp 105-123
67- Orangi, A. Gholtash, A. (2013). Effectiveness of In-service Education on Staff and teachers in Shiraz. Quarterly Journal of new Approaches in Education Administration. Vol.4, No.7, pp 95-114
68- Pollitt, D. (2010), ‘‘Paul UK rises to the training challenge: employee development supports baker’s plans for growth’’, Human Resource Management International Digest, Vol. 18 No. 5, pp. 11-13.
69-Rasooli ,R & Shahai ,B.(2009). Effects of Leader – Member Exchange Theory on Tehran social security Branch employees „Job satisfaction. Management Perspective, No. 33 ,pp. 67-84.
70- Reynolds, J. Hancock, D. (2010). Problem-Based Learning in a higher education environmental biotechnology Cours, Innovations in Education and Teaching International, Vol. 47, No.2, pp 175-186
71- Rowold, J. (2008), ‘‘Multiple effects of human resource development interventions’’, Journal of European Industrial, Vol. 32 No. 1, pp. 32-44.
72- sarmad. Gh, Dehnavi, Z. (2011).The Impact of using In-service Training on Promotion the Teaching Learning process in IAU Students. Quarterly Journal of Educational Management. IAU Garmsar Branch. Vol.3, No.3, PP 63-80
73- Samieei, Z. M. (2011). Methods of Improvement and completion in Service Education of teachers. Journal of Education Innovation, Vol.10, No.39, pp 151-177
74-Sahinidis, A. and Bouris,J.(2008),‘‘Employee perceived training effectiveness relationship to employee attitudes’’, Journal of European Industrial Training, Vol. 32 No.1, pp. 63-76.
75- Shafi‟Abadi ,A .(2011). Job and Career Guidance and Counseling and Job Choice Theory. Tehran:roshd. (in Persian)
76- Spagnoli, P., A. Caetano, S.C. Santos. , 2012, Satisfaction with job aspects: Do patterns change over time? Journal of Business Research. 65(5): 609-616.
77- Talebzadeh, Mohsen. Husseini, Seyed Ali. (2012). Distance Education : The New Approach in Iranian Education. Quarterly Journal of Educational Innovations. Vol.6, No.19, pp 73-92
78- Tavakoli, S. (2010). Necessity of Assessment In-service education in libraries : an approach for effective Human Resource Management, The electronic Journal of organizations of Museums and Libraries and documentation for Education Centers of Razavi, Vol.1, No.4, pp 78-91
79- Valcke, M. (2011). ICT Teacher Training : Evaluation Of The Curriculum and Training Approach Flanders, Journal of Teaching and Teacher Education, Vol.23, pp 795-808
80- Vianen, V., Dalhoeven, B. and De Pater, I. (2011), Aging and Training and Development Willingness : employee and Supervisor mindsets, Journal of Organizational Behaviour, Vol.32, No.2 , pp : 226-248