فهرست:
فهرست مطالب
عنوان.......................................................................................................................................................صفحه
چکیده فارسی.................................................................................................................................................1
فصل اول : کلیّات تحقیق
مقدمه .....................................................................................................................................................3
بیان مسئله...............................................................................................................................................4
ضرورت و اهمیت تحقیق.........................................................................................................................6
اهداف تحقیق...........................................................................................................................................7
چارچوب نظری.......................................................................................................................................7
فرضیه ها.................................................................................................................................................8
تعریف نظری و عملیاتی متغیر مستقل......................................................................................................9
1-7-1 تعریف نظری سرمایه اجتماعی........................................................................................................... 9
1-7-2 تعریف عملیاتی سرمایه اجتماعی....................................................................................................... 9
1-8 تعریف نظری و عملیاتی متغیر های وابسته........................................................................................... 10
1-8-1 تعریف نظری عملکرد شغلی............................................................................................................ 10
1-8-2 تعریف عملیاتی عملکرد شغلی...................................................................................................... 10
1-8-3 تعریف نظری رفتار شهروندی سازمانی.............................................................................................10
1-8-4 تعریف عملیاتی رفتار شهروندی سازمانی.......................................................................................10
1-9 تعریف نظری و عملیاتی متغیر های میانجی...........................................................................................11
1-9-1 تعریف نظری تعهد سازمانی.............................................................................................................11
1-9-2 تعریف عملیاتی تعهد سازمانی.........................................................................................................12
1-9-3 تعریف نظری تعهد به کیفیت خدمات................................................................................................12
1-9-4 تعریف عملیاتی تعهد به کیفیت خدمات............................................................................................12
1-10 قلمرو تحقیق.......................................................................................................................................13
1-10-1 قلمرو موضوعی.............................................................................................................................13
1-10-2 قلمرو مکانی..................................................................................................................................13
1-10-3 قلمرو زمانی...................................................................................................................................13
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه....................................................................................................................................................15
2-1-1مفاهیم و تعاریف سرمایه اجتماعی....................................................................................................15
2-1-1-1 تعریف سرمایه.............................................................................................................................15
2-1-1-2 دلایل سرمایه بودن سرمایه اجتماعی.............................................................................................16
2-1-1- 3 تعاریف سرمایه اجتماعی...........................................................................................................16
2-1-2 اهمیت و ضرورت سرمایه اجتماعی..................................................................................................21
2-1-3 مدل های سرمایه اجتماعی................................................................................................................22
2-1-4 عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی........................................................................................................24
2-1-4-1 تاثیر دولت بر سرمایه اجتماعی.....................................................................................................24
2-1-4-2 تأثیر نوع سازمان بر سرمایه اجتماعی............................................................................................25
2-1-4-3 تاثیر ویژگی فردی بر سرمایه اجتماعی..........................................................................................26
2-1-4-4 تاثیرات متقابل عوامل با سرمایه اجتماعی.....................................................................................28
2-1-5 پیامد های مثبت سرمایه اجتماعی.....................................................................................................29
2-1-6 پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی.......................................................................................................30
2-1-7جمع بندی.........................................................................................................................................30
2-2 مقدمه....................................................................................................................................................31
2-2-1 تعاریف و مفاهیم عملکرد................................................................................................................31
2-2-2 اهمیت و ضرورت عملکرد شغلی...................................................................................................36
2-2-3 مدل های سنجش عملکرد شغلی.....................................................................................................37
2-2-3-1 مدل سیستم عملکرد فردی فیشر..................................................................................................37
2-2-3-2 مدل کمپل و همکاران.................................................................................................................38
2-2-3-3 مدل اچیو ( ACHIEVE)...........................................................................................................38
2-2-3-4 مدل اینسورث و اسمیت ............................................................................................................39
2-2-4 عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی...........................................................................................................40
2-2-5 پیامد های مثبت ارزیابی عملکرد شغلی...........................................................................................41
-2-6 پیامد های منفی ارزیابی عملکرد شغلی...........................................................................................42
2-2-7 جمع بندی.......................................................................................................................................43
2-3مقدمه.....................................................................................................................................................44
2-3-1 تعاریف رفتار شهروندی سازمانی....................................................................................................44
2-3-2 اهمیت و ضرورت رفتار شهروندی سازمانی....................................................................................47
2-3-3 مدل های رفتار شهروندی سازمانی..................................................................................................48
2-3-3-1 مدل ارگان....................................................................................................................................48
2-3-3-2 مدل گراهام..................................................................................................................................49
2-3-3-3 مدل رفتارهای شهروندی پادساکف............................................................................................50
2-3-4 عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی..........................................................................................50
2-3-5 پیامد های مثبت رفتار شهروندی سازمانی........................................................................................52
2-3-6 پیامد های منفی رفتار شهروندی سازمانی........................................................................................53
2-3-7 جمع بندی.......................................................................................................................................54
4-2 مقدمه....................................................................................................................................................55
2-4-1 مفاهیم و تعاریف تعهد سازمانی........................................................................................................55
2-4-2 اهمیت و ضرورت تعهد سازمانی......................................................................................................58
2-4-3 مدل های تعهد سازمانی....................................................................................................................59
2-4-3-1 تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی ؟............................................................................59
2-4-3-2 الگوهای چند بعدی.....................................................................................................................60
2-4-4 عوامل موثر بر تعهد سازمانی.......................................................................................................... 62
2-4-5 پیامد های مثبت تعهد سازمانی........................................................................................................63
2-4-6 پیامد های منفی تعهد سازمانی.........................................................................................................64
2-4-7 جمع بندی........................................................................................................................................65
2-5 مقدمه....................................................................................................................................................66
2-5-1 تعاریف و مفاهیم تعهد به کیفیت خدمات.......................................................................................66
2-5-2 اهمیت و ضرورت تعهد به کیفیت خدمات......................................................................................70
2-5-3 مدل های تعهد به کیفیت خدمات...................................................................................................71
2-5-3-1 مدل تعهد به کیفیت خدمات........................................................................................................71
2-5-3-2 مدل تعهد مدیریت به کیفیت خدمات.........................................................................................73
2-5-3-3 مدل پاراسورامان (Parasuraman)..............................................................................................74
2-5-4 عوامل مؤثر بر تعهد به کیفیت خدمات............................................................................................75
2-5-4-1 تأثیر نقش مدیریت بر تعهد کارکنان به کیفیت خدمات........................................................75
2-5-4-2 تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر تعهد کارکنان به کیفیت خدمات........................................76
2-5-5 پیامد های مثبت تعهد به کیفیت خدمات..........................................................................................76
2-5-6 پیامد های منفی (چالش های ) تعهد به کیفیت خدمات....................................................................77
-5-7 جمع بندی........................................................................................................................................78
2-6 پیشینه پژوهش.......................................................................................................................................79
2-6-1 پیشینه خارجی..................................................................................................................................79
2-6-2 پیشینه داخلی....................................................................................................................................80
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه....................................................................................................................................................83
3-2 روش تحقیق..........................................................................................................................................83
3-3 جامعه و نمونه آماری.............................................................................................................................84
3-4 ابزار گرد آوری اطلاعات........................................................................................................................85
3-5 روایی و پایایی......................................................................................................................................86
3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................................................88
فصل 4 : تجزیه و تحلیل داده ها و یافتههای تحقیق
4-1 مقدمه....................................................................................................................................................91
4-2 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان..............................................................................92
4-3 توصیف متغیرهای تحقیق.....................................................................................................................97
4-4 تحلیل عاملی تائیدی.........................................................................................................................102
4-5 بررسی مدل تحقیق............................................................................................................................108
4-5-1 بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد.........................................................................................108
4-5-2 بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری.............................................................................109
4-5-3 نتایج تحلیل مسیر.........................................................................................................................110
4-5-4 بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق...........................................................111
4-5-5 بررسی قدرت تبیین مدل...............................................................................................................112
4-6 آزمون فرضیه ها................................................................................................................................113
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه.................................................................................................................................................116
5-2 نتایج آمار توصیفی..............................................................................................................................116
5-3 نتایج آمار استنباطی............................................................................................................................117
5-4 پیشنهادات..........................................................................................................................................120
5-6 محدودیت های تحقیق.......................................................................................................................124
5-5 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده..........................................................................................................125
فهرست منابع
الف ) منابع فارسی......................................................................................................................................127
ب ) منابع انگلیسی......................................................................................................................................137
پیوست و ضمایم
پرسشنامه تحقیق.........................................................................................................................................145
خروجی Spss............................................................................................................................................148
منبع:
منابع
الف ) منابع فارسی
1-آرمسترانگ، مایکل (1386) مدیریت عملکرد ، راهبردهای اساسی و رهنمود های عملی ، ترجمه ناصر میرسپاسی ، اسماعیل کاووسی ، انتشارات ترمه .
2-ابراهیم پور ، حبیب ، خلیلی ، حسن ، حبیبیان ، سجاد ، سعادتمند ، محمد ( 1390 ) ، بررسی رابطه بین ویژگی های شغلی و رفتار شهروندی سازمانی در مرکز آموزش صدا و سیما ( با تأکید بر مدل هاکمن و اولدهام ( ، پژوهش نامه مدیریت تحول ، سال سوم، شماره 5 ، صص 124-90
3-ابراهیم زاده ، مظاهر (1390) ، رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ، مقالات بانک سپه ، شماره 121 ، صص 25-22
4-احمدی ، سید علی اکبر و خدامی ، عبدالصمد (1390) ، مدلی برای مطالعه رفتار شهروندی عمومی ، معنویت و رفتارشهروندی سازمانی در بخش دولتی ایران (پژوهشی درشرکت سهامی بیمه ایران) ، پژوهش های مدیریت عمومی ، سال چهارم ، شماره چهاردهم، صص 128-107
5-احمدی ، سید علی اکبر و فیض آبادی ، حوریه (1390) ، بررسی ارتقاء سرمایه اجتماعی بر بهبود عملکرد سازمان (نمونه ی موردی: سازمان های ستادی شهرداری تهران) ، مدیریت دولتی ، د وره 3 ، شماره 6 ، صص 54-35
6-آذر ، عادل و مؤمنی ، منصور (1390) ، آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد اول ) ، انتشارات سمت
7-اسفندیار ، محمد ، فلاح جلودار ، مهدی ، درویش متولی ، محمد حسین (1390) ، طراحی مدل تلفیقی برای ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه ها با استفاده از تحلیل پوششی داده ها و مجموعه های فازی ( مطالعه موردی ) ، فصلنامه مدیریت ، سال هشتم ، شماره 22 ، صص 35-24
8-اسماعیلی ، کوروش ، 1380 ، ماهنامه تدبیر ، شماره 112 ، صص 69-66
9-اصفهانی ، علی نصر ، انصاری ، محمد اسماعیل ، شائمی برزکی ، علی ، آقا حسینی ، حسین (1390) ، بررسی سرمایه اجتماعی سازمانی در سازمان های خدماتی استان اصفهان )با رویکرد آموز ه های مدیریت در آثار سعدی( ، جامعه شناسی کاربردی ، سال بیست و دوم ، شماره پیاپی (41) ، شماره اول ، صص 134-107
10-اصلانپور جوکندان ، محمد ، شهبازی ، فاطمه ، ملکی ، رضا (1390) ، رابطه نیرومندى در کار با سلامت و عملکرد شغلی در کارکنان یک شرکت صنعتی اهواز ، یافته هاى نو در روان شناسی ، سال هفتم ، شماره 21 ، صص 131-65
11-افجه ، سید علی اکبر و محمود زاده ، سید مجتبی (1390 ) ، الگوی اثر گذاری سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمان : شرکت های تابع گروه صنعتی ایران خودرو ، پژوهش های مدیریت منابع سازمانی ، دوره 1 ، شماره 2 ، صص 22-1
12-افجه ، سید علی اکبر و میری ، عبدالرضا (1388) ، الگوی توانمندی برای ارتقای عملکرد کارکنان صنعت قطعه سازی خودرو در ایران ، فصلنامه علوم مدیریت ایران ، سال چهارم ، شماره 14 ، صص 169-149
13-الوانی ، سیدمهدی و شیروانی ، علیرضا (1383) ، سرمایه اجتماعی اصل محوری توسعه، ماهنامه تدبیر ، سال پانزدهم ، شماره 147، صص 22-16
14-امامقلی ، فاطمه (1390) ، نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی )مطالعه موردی : مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین( ، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول 7 ، 67-59
15-امامی ، مصطفی (1387) ، تعهد سازمانی و عوامل موثر بر آن ، راهبرد انجمن پردیس قم دانشگاه تهران ، سال اول ، صص 144-127
16-امیران ، حیدر (1382) ، اندازه گیری عملکرد ، باید ها و نبایدها ، نشریه تدبیر ، شماره 136 ، صص 77-83
17-امیرخانی ، طیبه و آغاز ، عسل (1390) ، توسعه سرمایه اجتماعی در پرتو سرمایه انسانی : شرکت ملی پتروشیمی ، مدرس علوم انسانی – پژوهش های مدیریت در ایران ، دوره 15 ، شماره 1 ،صص 50-31
18-امین بیدختی ، علی اکبر و نظری ، ماشاالله (1388) ، ارایه یک مدل نظری برای نهادینه سازی مؤلفه های سرمایه اجتماعی جهت بهبود عملکرد اقتصادی ، راهبرد یاس ، شماره 19 ، صص 75-55
19-باقری ، مسلم و تولایی ، روح اله (1389) ، بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر عملکرد سازمان ها ، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس ، سال هفتم ، شماره 30 ، صص 96-73
20-بزاز جزایری ، سید احمد ( 1385) ، مدیریت بر مبنای توانمد سازی منابع انسانی ، ماهنامه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، شماره 181 ، پیاپی 270 ، صص 51-47
21-بهاری فر ، علی ، جواهری کامل ، مهدی ، احمدی ، سید علی اکبر (1390) ، رفتار اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی : تاثیر ارزش های اخلاقی ، عدالت و تعهد سازمانی ، پژوهش های مدیریت منابع سازمانی ، دوره 1 ، شماره 1، صص 42-23
22-بهاری فر ، علی و جواهری کلام ، مهدی (1389) ، بررسی پیامد های ارزش های اخلاقی سازمان ( با مطالعه عدالت سازمانی ، تعهد سازمانی و رفتار شهروند سازمانی ) ، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس ، سال هفتم ، شماره 28 ، صص 118-95
23-بهلولی زیناب ، نادر ، علوی متین ، یعقوب ، درخشان مهربانی ، عادل (1389) ، بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ، فراسوی مدیریت ، سال چهارم ، شماره 14 ، صص 108-73
24-بیک زاد ، جعفر ، حمد الهی ، مریم ، حمد الهی ، کبری ( 1390) ، بررسی تأثیر معنویت محیط کاری بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آموزش و پرورش نواحی پنج گانه شهرتبریز ، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمسار ، سال پنجم ، شماره 4 ، صص 44-23
25-تاج الدین ، محمد ، تقی ، محمد ، درویش ، مریم (1388) ، ارکان ارزیابی عملکرد منابع انسانی ، مقالات تدبیر ، شماره 203 ، صص 47-41
26-ترنس، آرمیچل (1376) ، مردم در سازمان ها زمینه رفتار سازمانی ، ترجمه حسین شکرکن ، انتشارات رشد
پورسلطانی زرندی ، حسین و امیرجی نقندر ، رامین (1392) ، ارتباط تعهد سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان تربیت بدنی شهر م شهد در سال 1390 ، مدیریت ورزشی ، شماره 16 ، صص 147-127
28-جاهد ، حسینعلی ، حسینی شاوون ، امین ، حسینی ، سید اسماء ، یاهک ، سجاد (1389) ، روشهای آموزشی موثر در حفظ و توسعه سرمایه اجتماعی سازمانها ، دومین کنفرانس بین المللی مدیران آموزش (ایران – تهران ) ، صص 13-1
29-جهانگیری ، جهانگیر و شکری زاده ، طاهره (1389) ، بررسی تاثیر سرمایه ی اجتماعی بر عملکرد سازمان های غیردولتی زنان از دید اعضاء در شهر شیراز ، فصلنامه ی زن و جامعه ، سال اول ، شماره سوم ، صص 120-105
30-حاج کریمی ، عباسعلی ، طبرسا ، غلامعلی ، رحیمی ، فرج الله (1387) ، بررسی تاثیرگذاری اقدامات منابع انسانی بر رفتار شهروندی سازمانی با لحاظ نمودن نقش تعهد سازمانی ، اندیشه مدیریت ، سال دوم ، شماره اول ، صص 123-103
31-حجازی ، یوسف و شمس ، علی (1384) ، بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی کارشناسان ترویج کشاورزی ، دانش مدیریت ، شماره 68 ، صص 44-31
32-حسینی ، میرزا حسن و قادری ، سمیه (1389) ، مدل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی ، چشم انداز مدیریت بازرگانی ، شماره 3 ، پیاپی 36 ، صص 115-89
33- حقیقت منفرد ، جلال ، اوسط حضرتی ، علی ، میرزا زاده ، حجت (1389) ، تأثیر تعهد سازمانی بر عملکرد کارکنان ، فصلنامه مدیریت کسب و کار ، شماره 6، سال دوم ، صص 112-87
34-حقیقی ، محمد علی ، احمدی ، ایمان ، رامین مهر ، حمید (1388) ، بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان ، مدیریت فرهنگ سازمانی ، سال هفتم ، شماره بیستم ، صص 101-79
35-حقیقی ، محمد علی (1380) ، مدیریت رفتار سازمانی ، تهران ، انتشارات ترمه
36-خاکی، غلامرضا ( 1386) ، آشنایی با مدیریت بهرهوری ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی
37-خاکی ، غلامرضا (1387) ، روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی ، مرکز تحقیقات علمی کشور با همکاری کانون فرهنگی انتشارات درایت
38-خردمند ، ابراهیم و ناظم ، فتاح (1389) ، بررسی رابطه بین فرهنگ سارمانی و عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، فراسوی مدیریت ، سال سوم ، شماره 12 ، صص 181-159
39-خوش فر ، غلام رضا ، کریمف ، موسی ، سرگزی ، حسینعلی (1390) ، تأثیر سرمایه اجتماعی در فرهنگ سازمانی در مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی ایران ) مورد استان گلستان( ، جامعه پژوهی فرهنگی ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، سال دوم ، شماره اول ، صص 78-51
40-خنیفر ، حسین ، جندقی ، غلامرضا ، شریعتی ، فاطمه ، زروندی ، نفیسه (1388) ، بررسی نقش ارتباطی شنود مؤثر و تعهد سازمانی ، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع) ، سال اول ، شماره 3 ، صص 170-147
41-خورشید ، صدیقه ، یزدانی ، حمیدرضا ، 1391 ، مطالعه روابط میان اعتماد، تقابل و احساس تعلق سازمانی با ملاحظه اثر تعدیل گری تعهد سازمانی ، پژوهش نامه مدیریت تحول ، سال چهارم ، شماره 7 ، صص 90-61
42-خورشید ، صدیقه (1391) ، مطالعه تاثیر سرمایه اجتماعی بر تعهد سازمانی کارکنان : بررسی موردی بانک های شهر کرمان ، فرایند مدیریت و توسعه ، دوره 25 ، شماره 1 ، صص 147-115
43-درخشه ، جلال و ردادی ، محسن (1390) ، کژکارکردهای سرمایه اجتماعی و نقش دین در بهبود آن ، جستارهای سیاسی معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، سال دوم، شماره اول، صص 94-73
-دعایی ، حبیب اله و عزیزی ، مرتضی (1391) ، بررسی تأثیر معنویت در کار بر رفتار شهروندی سازمانی با تاکید بر نقش واسط تعهد سازمانی ، پژوهش نامه مدیریت تحول ، سال چهارم ، شماره 8 ، صص 51-29
45-دعائی ، حبیب اله ، مرتضوی ، سعید ، نوری ، علی (1388) ، ارتقاء سطح کیفیت خدمات: بررسی تأثیر رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه : هتل پارس مشهد( ، چشم انداز مدیریت ، شماره 30 ، صص 85-67
46-دعائی ، حبیب اله ، 1374 ، مدیریت منابع انسانی ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد
47-دلاور ، علی (1385) ، روشهای تحقیق در مدیریت ، تهران ، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
48-دهقان ، نبی اله ، فتحی ، صمد ، گرجامی ، سمیه ، ولی وند زمانی ، حسین (1391) ، تأثیرتعهد مدیران بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان ، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت )بهبود و تحول( ، سال بیست و دوم ، شماره 67 ، صص 128-97
49-رامین مهر ، حمید ، هادیزاده مقدم ، اکرم ، احمدی ، ایمان (1388) ، بررسی رابطه ی بین ادراک از عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی مورد مطالعه: (شرکت ملی پخش فراورد ههای نفتی ستاد تهران ( ، پژوهش نامه مدیریت تحول ، سال اول، شماره 2 ، صص 89-65
50-رجب بیگی ، مجتبی و امینی ، مجید (1384) ، نقش تعهد سازمانی در توسعه منابع انسانی مطالعه ی موردی وزارت کشور ، فصلنامه تحول اداری – ویژه نامه توسعه منابع انسانی ، شماره 48 ، صص 166-157
51-رضایی ، عبدالمطلب و رضوانفر ، احمد (1386) ، بررسی عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شغلی کارشناسان ترویج (مطالعه موردی استان یزد ) ، مجله علوم کشاورزی ایران ، دوره 38 ، شماره 2 ، صص 358-349
52-رضایی ، علی محمد (1385) ، بالندگی سازمانی و شاخصهای سنجش آن ، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال سوم، شماره 7 ، صص 87-63
53-رضاییان ، علی (1373) ، مدیریت رفتار سازمانی ، مفاهیم ، نظریه و کاربردها ، تهران ، انتشارات دانشکده ی مدیریت تهران
54-رضایی دیزگاه ، مراد ، آزاده دل ، محمد رضا ، فرحبد ، فرزین ، قره داغی ، ساناز (1390) ، بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی با کیفیت خدمات در بیمارستان های استان گیلان ، مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، دوره بیستم ، شماره 80 ، صص 15-10
55-رضایی کلیدبری ، حمیدرضا ، باقر سلیمی ، سعید ، صالحی کردآبادی ، سجاد (1390) ، بررسی مسائل مدیریت دولتی ، تهران ، انتشارات کیاپاشا
56-رضوانی ، محمد رضا (1388) ، تبیین ضرورت مدیریت سرمایه اجتماعی ، مجموعه مقالات همایش ملی سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی (ایران – سمنان ) ، صص 600-594
57-رعنایی کردشولی ، حبیب اله ، شکر ، عبدالعلی ، پورمولا ، سید محمد هاشم ، شهیدیان ، زهرا سادات (1392) ، تبیین رفتارهای شهروندی سازمانی مبتنی بر آموزه های اسلامی ، دو فصلنامه علمی - پژوهشی مدیریت اسلامی ، سال 21 ، شماره 1 ، صص 82-45
58-رنانی ، محسن و دلیری ، حسن (1388) ، آیا سرمایه اجتماعی، واقعاً سرمایه است؟ ، راهبرد یاس ، شماره 19 ، صص17- 147
59-زارعی ، بهروز و چاقویی ، یحیی (2009) ، بررسی تاثیر فرآیندمحوری بر شکل گیری و تقویت سرمایه اجتماعی در سازمان ، کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری ، صص 10-1
60-زارعی متین ، حسن ، جندقی ، غلامرضا ، توره ، ناصر (1385) ، شناخت عوامل رفتار شهروندی سازمانی و بررسی ارتباط آن با عملکرد سازمانی ، فرهنگ مدیریت ، سال چهارم ، شماره دوازدهم ، صص 63 -31
61-زمردیان ، غلامرضا و رستمی ، علی (1389) ، استقرار نظام مدیریت دانش مبتنی بر سرمایه اجتماعی ( مطالعه موردی : واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 8) ، مجله حسابداری مدیریت ، سال سوم ، شماره پنجم ، 63-45
62-سالک مقدم ، علیرضا (1391) ، چالش های مدیریت در کیفیت خدمات بانکی ، چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی(تهران) ، صص 8-1
63-سکاران ، اوما (1390) ، روشهای تحقیق در مدیریت ، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی ، تهران ، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی .
64-سلاجقه ، سنجر و سیستانی خنامان ،فاطمه (1389) ، بررسی رابطه میان اخلاق کار وکیفیت خدمات در سازمان های دولتی شهر کرمان ، همایش های ملی چالش های مدیریت و رهبری در سازمانهای ایرانی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان ) ، صص 11-1
65-سلطانی ، شهره (1383) ، اهمیت و کاربرد سرمایه اجتماعی در ترویج کشاورزی ، جهاد ، سال بیست و چهارم ، شماره 264 ، صص 17-14
66-سماواتی ،حسن و نجات ، سید امیر رضا (1388) ، بررسی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان ناجا (تعرفه ن پ 2 ) از دیدگاه مدیران ، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس ، سال ششم ، شماره 22 ، صص 49- 19
سیدجوادین ، سید رضا و مشفق ، مهدی (1387) ، بررسی تأثیر ارزیابی عملکرد کارکنان بر بهبود عملکرد در دانشگاه مورد مطالعه: دانشگاه امام صادق (ع) ، اندیشه مدیریت ، سال دوم ، شماره دوم ، صص 122-95
68-سیدجوادین، سیدرضا (1381) ، مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان ، تهران: نگاه دانش.
-شائمی برزکی ، علی و اصغری ، ژیلا (1389) ، رابطه جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در شرکت گاز استان کردستان ، پژوهش نامه مدیریت تحول ، سال دوم ، شماره 3 ، صص 127-109
70-شجاعی زند ، علیرضا (1384) ، مدلی برای سنجش دینداری ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ششم ، شماره یک ، صص 66-34
71-شریف زاده ، فتاح و خیر اندیش ، مهدی (1388) ، تجزیه و تحلیل رابطه بین کیفیت زندگی کاری (QWL) عملکرد کارکنان در شرکت ایران خودرو دیزل ، پژوهشهای مدیریت ، سال دوم ، شماره سوم ، صص 52-29
72-شوشتریان ، زکیه ، عاملی ، فاطمه ، امین لاری ، محمود (1388) ، بررسی تاثیر هوش هیجانی بر نگرش و عملکرد شغلی نیروی کار ، فصلنامه کار سالم ، سال دوم ، شماره 7 ، صص 52-47
73-شکسته بند ، غلامرضا (1388) ، کیفیت خدمات و رضایت مشتری (بررسی رابطه بین کیفیت خدمات بانک مسکن و رضایت مشتری ، با استفاده از مدل کیفیت خدمات (Servqual) در اهواز ، ویژه هفته بانکداری (بانک و اقتصاد) ، شماره 101 ، صص 64-60
74-صنوبری ، محمد (1387) ، رفتار شهروندی سازمانی (مفاهیم، تعاریف، ابعاد و عوامل موثر بر آن) ، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس ، سال پنجم ، شماره 16 ، صص 99-79
75-صیدایی ، سید اسکندر ، احمدی شاپور آبادی ، محمدعلی ، معین آبادی ، حسین(1388) ، دیپاچه ای بر سرمایه اجتماعی و رابطه آن با مؤلفه های توسعه اجتماعی در ایران ، راهبردی یاس ، شماره 19 ، صص 225 – 188
76-طالقانی ، محمد و بابایی کسمایی ، رویا (1387) ، مدیریت سرمایۀ اجتماعی ؛ راهبرد توسعۀ منابع انسانی ، دومین کنفرانس توانمند سازی منابع انسانی ، صص 12-1
77-طاهری ، شهنام (1386) ، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها ، نشر هستان
78-طبرسا ، غلامعلی و رامین مهر ، حمید(1389) ، ارائه مدل رفتار شهروندی سازمانی ، چشم انداز مدیریت دولتی ، شماره 3 ، صص 117-103
79- عسگریان ، مصطفی (1370) ، مدیریت نیروی انسانی ، تهران : جهاد دانشگاهی (ماجد).
80-فقیهی ، ابوالحسن و فیضی ، طاهره (1384) ، سرمایه ی اجتماعی در سازمان ، فصلنامه پیک نور (علوم انسانی) ، سال سوم ، شماره 3 ، صص 21-11
81-قاسمی ، بهروز (1391) ، مدیریت رفتار سازمانی ، تهران ، انتشارات سپاهان
82-قلاوندی ، حسن و سلطانزاده ، وحید (1390) ، بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاه ارومیه ، فرایند مدیریت و توسعه ، شماره 78 ، صص 111-94
83-قلی پور ، آرین و حسنی کاخکی ، احمد (1386) ، رفتار شهروندی سازمانی : گامی دیگر در جهت بهبود عملکرد سازمان در قبال مشتری ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره 45 ، صص 145-115
84-قلیچ لی ، بهروز و مشبکی ، اصغر (1385) ، نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری سازمان (مطالعه دو شرکت خودرو ساز ایرانی ) ، فصلنامه دانش مدیریت ، سال 19 ، شماره 75 ، صص 147-125
85-کتابی ، محمود ، گنجی ، محمد ، احمدی ، یعقوب ، معصومی ، رضا (1383) ، دین ،سرمایه اجتماعی و توسعه اجتماعی فرهنگی ، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان (علوم انسانی) ، جلد هفدهم ، شماره 2 ، صص 192-169
86-کریمی ، داوود (1388) ، بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و عملکرد شغلی نیروهای پلیس ، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس ، سال ششم ، شماره 24 ، صص 39-25
87-گرجی ، محمد باقر ، صیامی ، سحر ، نورائی ، فرهاد (1389) ، بررسی مقایسه ای وضعیت کیفیت خدمات در دانشگاه آزاد اسلامی ، فصلنامه تازه های روانشناسی صنعتی/سازمانی ، سال اول ، شماره چهارم ، صص 41-33
88-گرجی ، محمد باقر (1389) ، ارزیابی تاثیر توانمندسازی بر عملکرد کارکنان ، (پژوهشگر) فصلنامه مدیریت ، سال هفتم ، شماره 17 ، صص 48-38
89-گریفین، مورهد ( 1375) ، رفتار سازمانی ، ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده ، تهران : مروارید ، چاپ دوم.
0-گودرزوند چگینی ، مهرداد و امین رودپشتی ، زهرا (1391) ، رابطه بین جنسیت و تعهد سازمانی با توجه به سن ، فصلنامه علمی – پژوهشی زن و جامعه ، سال سوم ، شماره چهارم ، صص 68-43
91-لندران اصفهانی ، سعید ، کامکار ، منوچهر ، راعی ، مرتضی (1384) ، رابطه بین عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه و رضایت دانشجویان از عملکرد کارکنان ، دانش و پژوهش در روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ( اصفهان ) ، شماره بستو چهارم ، صص 38-19.
92-مبینی ، مهدی (1384) ، سرمایه اجتماعی در سازمان ، ، دو ماهنامه حدیث زندگی ، شماره 27 ، ص 56
93-مرادی ، مرتضی ، جلیلیان ، حمیدرضا ، کریمی ، داوود (1389) ، دو ماهنامه توسعه ی انسانی پلیس ، سال هفتم ، شماره 31 ، صص 108-95
94-معمارباشی اول ، مژگان ، صبری نظر زاده ، راشین ، عبدخدائی ، محمد سعید (1391) ، رابطه احساس انسجام و عزت نفس با عملکرد شغلی ، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی ، دوره چهارم ، شماره 12 ، صص 78-66
95-معمارزاده ، غلامرضا ، عطایی ، محمد ، اکبری ، احمد (1388) ، بررسی نقش سرمایه اجتماعی بر بهبود عملکرد کارکنان ، مجله مدیریت توسعه و تحول 3 ، صص 15-9
96-مؤذن ، زینب ، موحد محمدی ، حمید ، رضوانفر ، احمد ، میرترابی ، مهدیه السادات (1390) ، بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی آموزشگران هنرستانهای کشاورزی استان تهران ، فصلنامه ی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی ، سال اول ، شماره 5 ، صص 134-115
97-میرزا محمدی ، محمد حسن و عبدالملکی ، جمال (1387) ، بررسی رابطه تعهد سازمانی با کیفیت ارائه خدمات در کارکنان اداری و آموزشی غیرهیأت علمی دانشگاه شاهد ، دو ماهنامه علمی – پژوهشی دانشور رفتار ، سال پانزدهم ، شماره 33 ، صص 84-67
98-میرسپاسی ، ناصر ، معمارزاده ، غلامرضا، قنبری ارباستان ، مژگان (1389) ، بررسی رابطه رفتار شهروند سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان شهرداری(مطالعه موردی منطقه 1) ، آموزش ، سال یازدهم ، شماره 100، صص 109-93
99-میرکمالی ، سید محمد و جعفری ، نسرین (1391) ، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با سرمایه انسانی کارکنان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی ، سال اول ، شماره 1 ، صص 36-23
100-ناطق پور ، محمد جواد ، فیروز آبادی ، سید احمد ( 1385) ، شکل گیری سرمایه اجتماعی و فراتحلیل عوامل مؤثر برآن ، نامه ی علوم اجتماعی ، شماره 28 ، صص 190-160
101-ناظم ، فتاح و حمودی ، جمیله (1385) ، رابطه بین خلاقیت مدیران با بهبود عملکرد کارکنان آنها در سازمان های نفتی ، (پژوهشگر) فصلنامه علمی ترویجی مدیریت ، سال سوم ، شماره 2/7 ، صص 88-80
102-نجات ، سید امیر رضا ، کوثرنشان ، محمد رضا ، میرزاده ، اکبر(1388) ، تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات (مطالعه موردی : آژانس های مسافرتی شهر تهران) ، بررسی های بازرگانی ، شماره 35 ، صص 84-72
103-نصر اصفهانی ، مهدی ، نصر اصفهانی ، علی ، نوری ، ابوالقاسم(1390) ، رابطه رهبری خدمتگزار با تعهد سازمانی و مؤلفه های آن در کارکنان سازمان بهزیستی استان اصفهان ، پژوهشهای مدیریت ، سال چهارم ، شماره یازدهم، صص 124-105
104-نعمت اللهی ، زهرا ، فرج الهی ، امیر حمزه ، میرجلیلی ، محمد حسین ، مومنی فرد ، حسین (1392) ، بررسی عوامل مؤثر بر سرمایه ی اجتماعی ( اعتماد ، انسجام و مشارکت اجتماعی ) ، فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت نظامی ، سال سیزدهم ، شماره 50 ، صص 202-175
105-نعیمی ، گیتا ، نظری ، علی محمد ، ثنایی ذاکر ، باقر (1391) ، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و تعارض کار-خانواده با عملکرد شغلی کارکنان مرد متأهل ، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی ، دوره چهارم ، شماره 10 ، صص 72-57
106-نورالدینی ، عباس (1384) ، طرح کارانه و تاثیر آن و رضایت شغلی کارکنان سازمانهای دولتی شهر کرمان ، فصلنامه علمی تخصصی مدیریت ، سال دوم ، شماره 3 ، صص 45-35
107-هاشمی ، سید حامد و نوروزی ، محمدرضا (1388) ، مفهوم شناسی و بررسی تاثیر دولت بر سرمایه اجتماعی در جامعه ، مجموعه مقالات همایش ملی سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی (ایران – سمنان ) ، صص 433-419
108-هرسی ، پاول و کنت بلانچارد ( 1375) ، مدیریت رفتار سازمانی ، استفاده از منابع انسانی ، ترجمه ی قاسم کبیری ، تهران ، انتشارات جهاد دانشگاهی
109-هومن ، ح ( 1384) ، مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل ، تهران ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
110-وحیدا ، فریدون ، کلانتری ، صمد ، فاتحی ، ابوالقاسم (1382) ، رابطه سرمایه اجتماعی با هویت اجتماعی دانشجویان ( مطالعه موردی یازده دانشگاه دولتی شهر تهران ) ، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان (علوم انسانی) ، جلد هفدهم ، شماره 2 ، صص 92-59
111-وظیفه دوست ، حسین و امیدزاده ، رضوان (1392) ، بررسی تاثیر کیفیت خدمات اتوماتیک بر تعهد مشتریان در صنعت بانکداری ، مدیریت بازاریابی ، شماره 20 ، صص 84-67
ب ) منابع انگلیسی
1-Abdullah Hashim , Raemah & Mahmood , Rosli ) 2011) , State of Commitment to Service Quality Among Academic Staffs’ at Malaysian Universities , Canadian Journal on Scientific and Industrial Research , Vol. 2 , No. 2 ,pp 47-58
2-Adler , Paul & Kwon , Seok (2002) , Social Capital : Prospects for a New Concept , Academy of Management Review , 27 (1) , PP 17-40
3-Ahmadi , Somayeh , Nami , Yaghoob , Barvarz , Rasoul (2014) , The Relationship Between Spirituality In The Workplace And Organizational Citizenship Behavior , Procedia - Social and Behavioral Sciences 114 , pp 262-264
4-Arasli , Huseyin & Baradarani , Sarvnaz (2014) , Role of Job Satisfaction in the relationship of Business Excellence and OCB: Iranian Hospitality Industry , Procedia - Social and Behavioral Sciences 109 , pp : 1406 – 1415
5-Arif , Amna & Chohan , Aisha (2012) , How Job Satisfaction is Influencing the Organizational Citizenship Behavior (ocb) : a Study on Employees Working in Banking Sector of Pakistan , Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business , Vol 4 , No 8 , pp 74-88
6-Armstrong , M (1994). Performance Management, Key Strategies and Practical Guidlines. Great Britain: Kogan Page Limited.
7-Azadehdel , MohammadReza , Goudarzvand Chegini , Mehrdad , Delshad ,Mahyar (2013) , Mediating Role of Effective Employee Involvement in the Relationship among Management Commitment to Service Quality and Organizational Outcomes in the Guilan Province Banks , Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business , Vol 5, No 4 , pp 735-741
8-Babaei Ahari , Mehdi , Mehrabi , Javad , Ramezani Far , Mehdi , Samangooei , Batool (2012) , Studying Management Commitment to Service Quality and its Organizational Consequences in Iranian Railways Company , Australian Journal of Basic and Applied Sciences , 6 (12) , pp 1-8
9-Babakus , Emin , Yavas , Ugur , M. Karatepe , Osman , Avci , Turgay (2003) , The Effect of Management Commitment to Service Quality on Employees' Affective and Performance Outcomes , Journal of the Academy of Marketing Science , Volume 31 , No. 3 , pp 272-286
10-Babin , B. J & Boles , J. S (1996) , The effects of perceived co-worker involvement and supervisor support on service provider role stress, performance and job satisfaction , Journal of Retailing , 72(1), pp 57–75
11- DiPietro , Robin , Severt , Denver , Welsh , Dianne , Raven , Peter (2008) , Franchisee leadership traits vs. manager leadership traits an exploratory study comparing hope, leadership, commitment and service quality delivery , International Entrepreneurship and Management Journal , Volume 4, Issue 1, pp 63-78.
12- Bienstock , C.Carol , Demoranville, W. Carol , Smith , K. Rachel (2003) ,
Organizational citizenship behavior and service quality , journal of services marketing , Vol 17, No.4, pp. 357-378
13-Bolino , Mark C, Turnley , William , Blood good , James (2002) , Citizenship behavior and the creation of social capital in organizations , Academy of Management Review ,Vol.27 , N0.4 , pp 505-522.
14-Castro , Carmen Barroso , Armario , Enrique Martín , David Martín , Ruiz ( 2004) , The influence of employee organizational citizenship behavior on customer loyalty , International Journal of Service Industry Management , Vol 15 Iss: 1, pp.27 - 53
15-Cho , Daeyeon , Jini Eum , WonSun , Ho Lee , Kyung (2013) , The impact of organizational learning capacity from the socio cognitive perspective on organizational commitment , Asia Pacific Educ. Rev , Volume 14 , Issue 4 , pp 511-522
16-Cramer, D (1996) , Job Satisfaction and organizational Continuance Commitment : a Tow - Wave Panel Study”, Journal of Organizational Behavior , Vol 17 , No 4 , pp 389-400.
17-Darcy , S , Maxwell , H , Edwards , M , Onyx , J , Sherker , S (2014) , More than a sport and volunteer organisation: Investigating social capital development in a sporting organisation , Sport Management Review , Contents lists available at ScienceDirect , pp : 1-12
18-de Jong , Ad , de Ruyter , Ko , Lemmink , Jos (2001) , Team Commitment to Service Quality in Self-managed Service Groups: An Empirical Assessment of the Employee and Customer Perspective , Maxx Working Paper Series( Maastricht Academic Center ) , pp 1-37
19- Di Pietro , Loredana , Pantano , Eleonora , Di Virgilio , Francesca (2014) , Frontline employees' attitudes towards self-service technologies: Threats or opportunity for job performance? , Journal of Retailing and Consumer Services , Contents lists available at ScienceDirect , pp : 1-7
20- Eklinder-Frick , Jens , Torsten Eriksson , Lars , Hallén , Lars (2014) , Multidimensional social capital as a boost or a bar to innovativeness , Industrial Marketing Management , Contents lists available at ScienceDirect , pp : 1- 13
21- Ellinger , Alexander , Findley Musgrove , Carolyn (Casey) , Ellinger , Andrea , Bachrach , Daniel , Elmadağ Baş , Ayşe Banu, Wang , Yu-Lin (2013) , Influences of organizational investments in social capital on service employee commitment and performance , Journal of Business Research , 66,pp 1124-1133
22- Ellinger , Alexander ,Wang , Yu-Lin , Elmadağ Baş , Ayşe Banu , Ellinger , Andrea , Bachrach , Daniel (2011) , Measurement of organizational investments in social capital : The service employee perspective , Journal of Business Research , 64 , pp 572-578
23-Elmadag , Ayse Banu , Ellinger , Alexander , Franke , George ( 2008 ) , Antecedents and Consequences of Frontline Service Employee Commitment to Service Quality , Journal of Marketing Theory and Practice, vol. 16, no. 2 , pp 95 -110
24-Fairuz Hamid , Siti , Nordin , Norshidah , Anida Adnan , Afni , Sirun , Norsiah (2013) , A study on primary school teachers’ organizational commitment and psychological empowerment in the district of klang , Social and Behavioral Sciences 90 , pp 782 – 787
25-Fang Chiang , Chun & Sheng Hsiesh , Tsung (2012) , The impact of perceived organizational support and psychological empowerment on job performance : the mediating effects of organizational citizenship behavior , International Journal of Hospitality Management , Volume 31 , PP 180-190
26-Faruk ÜNAL , Ömer (2013) , Relationship Between the Facets of job Satisfaction and the Dimensions of Organizational Citizenship Behavior : Mediating Role of Organizational Commitment , The Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences , Vol.18 , No.1 , pp 243-269
27-Ferris , D. Lance , Huiwen , Lian , Pang , Fiona , Keeping , Lisa ( 2010) , Self-esteem and Job Performance: The Moderating Role of Self-esteem Contingencies , Personnel Psychology , 63 ,pp 561-593
28- Fu , Qianhong (2004) , Trust, Social Capital, and Organizational Effectiveness , Blacksburg VA , 1-42
29- Fu , Weihui & Deshpande , Satish (2013) , The Impact of Caring Climate, Job Satisfaction, and Organizational Commitment on Job Performance of Employees in a China’s Insurance Company , Journal of Business Ethics , DOI 10.1007/s10551-013-1876-y , pp 1-11
30- Utami , Ami , Bangun , Yuni , Lantu , Donald (2014) , Understanding the Role of Emotional Intelligence and Trust to the Relationship between Organizational Politics and Organizational Commitment , Procedia - Social and Behavioral Sciences 115 , pp 378 – 386
31- Cheung , Millissa & To , W.M (2010) , Management commitment to service quality and organizational outcomes , Managing Service Quality , Vol. 20 No. 3 , pp 259-272
32-Gonczaryk , Beata Lopaciuk (2011) , corporate social capital: results of empirical research in a financial institution , procedia social and behavioral sciences 10 , PP 62-67
33-Gull , Shamaila & Mubeen Ashraf , Sahar (2012) , Impact of Internal Branding on Service Employees’ Quality Commitment – Study on Education Sector of Pakistan , International Journal of Business and Social Science ,Vol. 3 No. 14 , pp 302- 311
34-Hartline , M. D & Ferrell , O. C (1996) , The management of customer-contact service employees: An empirical investigation , Journal of Marketing , 60(4) , pp 52–70
35-Hodson , R (2002) , Management citizenship behaviour and its consequence , Work and occupations , 29(1) ,pp 64-96
36-Hsun Chuang , Chih , jer Chen , Shyh , Wen Chuang , Ching (2013) , Human resource management practices and organizational social capital: The role of industrial characteristics , Journal of Business Research 66 , pp 678–687
37- Huang , Jiehua & Aaltio , Iiris (2014) , Guanxi and social capital: Networking among women managers in China and Finland , International Journal of Intercultural Relations 39 , pp : 22–39
38-Huang , Jiehua , Van Den Brink , H.MSSSSEN , Groot , W (2010) , A Meta-Analysis of the Effect of Education on Social Capital , Tier Working Paper Series , PP 1-29
39-Ipek , Cemalettin (2012) , Predicting organizational commitment from culture in Turkish primary schools , Asia Pacific Educ , DOI 10.1007/s12564-010-9097-x , pp 371–385
40-Jaworski , B. J & Kohli , A. K (1993) , Market orientation: Antecedents and consequences , Journal of Marketing , 57, pp 53–70
41- Ashil , Nicholas , Rod , Michel , Carruthers , Janet (2008) , The Effect of Management Commitment to Service Quality on Frontline Employees’ Job Attitudes, Turnover Intentions and Service Recovery Performance in a New Public Management Context , Journal of Strategic Marketing , Vol. 16, No. 5, pp 437–462
42- Bell , Simon & Menguc , Bulent (2002) , The employee-organization relationship, organizational citizenship behaviors, and superior service quality , Journal of Retailing 78 , pp 131-146
43-Koopman , R (2001) , The relationship perceived organizational justice and organizational cizizenship behaviours : a review literature, Applied Psychology, ms advised by Dr , Richard tafall
44-Koutsou , Stavriani , Partalidou , Maria , Ragkos , Athanasios ( 2014) , Young farmers’ social capital in Greece: Trust levels and collective actions , Journal of Rural Studies 34 , pp : 204-211
45-Leana , Carrie R & Pil , Frits K (2006) , Social capital and organizational performance: Evidence from urban public school , Organizational Science, Vol. 17, No. 3, pp 353-366
46-Liewellyn , NICK & Armistead , COLIN (2000) , exploring social capital within processes , Business Process Managemant , vol 11 , no 3 , pp 225-243
47- Ho , Joanna , Wu , Anne , Wu , Steve (2013) , Performance measures, consensus on strategy implementation, and performance: Evidence from the operational-level of organizations , Accounting, Organizations and Society , Contents lists available at ScienceDirect , pp : 1-21
48-Markoczy , livia & xin , Katherine (2004) , The virtues of omission in organizational citizenship behavior , university of californial , vol 11(7) , pp 1-29
49-Maurer , INDRE & Ebers , MARK (2006) , Dynamics of Social Capital and Their Performance Implications : Lessons from Biotechnology Start-ups , by Johnson Graduate School , Cornell University, PP 261-292 , Available On http://www.sagepublications.com
50-Mayer , R.C & Schoorman , D.F (1998) , Differentiating Antecedents of Organizational Commitment: a Test of March and Simon’ Model , Journal of Organizational Behavior , Vol 19 , No 1 , pp 15–28
51-Megdy atteya , Nermine (2011) , Testing the Impact of the Human Resource Management Practices on Job Performance: An Empirical Study in the Egyptian Joint Venture Petroleum Companies , International Journal of Business and Social Science , Vol. 3 No. 9 , pp 105-119
52-Mehboob , Farhan & A Bhutto , Niaz (2012) , Job Satisfaction as a Predictor of Organizational Citizenship Behavior A Study of Faculty Members at Business Institutes , Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business , Vol 3 , No 9 , pp 1447 – 1455
53-Meyer , J.P & Herscovitch , L (2001) , Commitment in the Workplace, Toward a General Model , Human Resource Management Review, Vol 11, pp 299-326.
54-Mousavi Davoudi , Seyed Mehdi & Allahyari , Meysam (2013) , Effect of Job Organization on Job Performance among Operating Staffs Operating Staffs in Manufacturing Companies, American Journal of Industrial and Business Management , 3 , PP 136-139
55-Mowday, R. T. , Steers , R. M , Porter , L. W) 1979) , The measurement of organizational commitment , Journal of Vocational Behavior , 14 , pp 224–227.
56-Mowday , R.T (1998) , Reflections on the Study and Relevance of Organizational Commitment , Human Resource Management Review, Vol 8 , No 4 , pp 387-401.
57-Nahapit , J & Ghoshal , S (1998) , social capital ,Intellectal capital , and organizational Advantage , Academy of Management Review , 23(2) , pp 242-261
58-Niehoff, B. P., Moorman , R. H., Blakely, G , Fuller , J (2001) , The influence of Empowerment and job enrichment on employee loyalty in a downsizing environment , Group & Organization Management, 26 , pp 93–112.
59-Neininger , Alexandra , Willenbrock , Nale Lehmann , Kauffeld , Simone , Henschel , Angela (2010) , Effects of team and organizational commitment – A longitudinal study , Journal of Vocational Behavior 76 , pp 567–579
60-Noor , Ayesha ( 2009) , Examining Organizational Citizenship Behavior as the Outcome of Organizational Commitment : a Study of Universities Teachers of Pakistan , Proceedings 2 CBRC, Lahore, Pakistan , pp 1-23
61-Nopasand Asil , Seyed Mohammad , Azadehdel , Mohammad Reza , Rastgar , Alireza , Kiadei , Hassan (2013) , The Relationship between Organizational Citizenship Behavior and Social Capital in Higher Education Centers (Public, Private and Azad) of Guilan Province , Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business , Vol 5, No 4 , pp 431-436
62-Peccei , Riccardo & Rosenthal , Patrice (1997) , The antecedents of employee commitment to customer service : evidence from a UK service context , The international Journal of Human Resource Management 8 , pp 66-86
63-Podsakoff, P. M. , MacKenzie, S. B. , Paine, J. B. , Bachrach , D. G (2000) , Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research , Journal of Management , 6(3) , pp 513-563
64- Prasad Adhikari , Krishna , Goldey , Patricia (2010) , Social Capital and its “Downside”: The Impact on Sustainability of Induced Community-Based Organizations in Nepal , World Development , Vol. 38, No. 2, pp. 184–194
65-Qamar , Nida (2012) , Job Satisfaction and Organizational Commitment as Antecedents of Organizational Citizenship Behavior (ocb) , Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business , Vol 4 , No 7 , pp 103- 122
66- Jackson , Paul (2004) , Employee commitment to quality Its conceptualisation and measurement , International Journal of Quality & Reliability Management , Vol. 21 No. 7, pp 714-730
67-Selamat , Nurharani , Nordin , Norshidah , Anida Adnan , Afni (2013) , Rekindle Teacher’s Organizational Commitment: The Effect of Transformational Leadership Behavior , Procedia - Social and Behavioral Sciences 90 , pp 566 – 574
68- Settoon , Randall , Mossholder , Kevin (2002) , Relationship Quality and Relationship Context as Antecedents of Person- and Task-Focused Interpersonal Citizenship Behavior , Journal of Applied Psychology , Vol. 87, No. 2, pp 255–267.
69-Schenider , a. j (2009) , organizational social capital and nonprofit , nonprofit and voluntary sector quareterly , vol .38, no .4 , pp 643-662
70-Shipilov , Andrew & Danis , Wade (2006) , TMG Social Capital Strategic Choice and Firm Performance , European Management Journal , Vol 24 , No 1 , PP 16-27
71-Shankar Pawar , Badrinarayan (2013) , A Proposed Model of Organizational Behavior Aspects for Employee Performance and Well-being , Applied Research Quality Life , DOI 10.1007/s11482-012-9193-7 , pp 339-359
72-Sharma , Dheeraj , Borna , Shaheen , Stearns , James )2009) , An Investigation of the Effects of Corporate Ethical Values on Employee Commitment and Performance: Examining the Moderating Role of Perceived Fairness , Journal of Business Ethics , DOI 10.1007/s10551-008-9997-4 , pp 251-260
73-Spector , P .I (2000) , Perceived control by employees: A meta-analysis of studies concerning autonomy and participation at work , Human Relation , 39(4) , PP 1005-1018
74-Tang , Chuanyi , Liu , Yongmei , Oh , Hyunjoo , Weitz , Barton (2013) , Socialization Tactics of New Retail Employees: A Pathway to Organizational Commitment , Journal of Retailing 499 , pp 1-12
75-Tiraieyari , Neda & Uli , Jegak , 2011 , Moderating effects of employee gender and organizational tenure in competency-performance relationships, African Journal of Business Management ,Vol. 5(33) , pp 12898 – 12903
76-Torabi shahidi , Mir Hamid Reza , Shabankareh , Nasrollah , Momayez , Ayatollah (2013) , Investigating the impact of performance management on human resource performance across head offices of Agricultural bank branches in Tehran , International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences , Vol. 3, No. 8 , pp 177- 188
77-Wahyu Ariani , Dorothea ( 2012) , The Relationship between Social Capital , Organizational Citizenship Behaviors, and Individual Performance : An Empirical Study from Banking Industry in Indonesia , Journal of Management Research , Vol. 4 , No. 2 , pp 226-241
78-Wang , Qian , Weng , Qingxiong , McElroy , James , Ashkanasy , Neal , Lievens , Filip (2014) , Organizational Career Growth and Subsequent Voice Behavior: The Role of Affective Commitment and Gender, Journal of Vocational Behavior , doi: 10.1016/j.jvb.2014.03.004 , pp1-32
79-Watson , G. w & Papamarcos , S. D (2002) , Social capitl and organizational commitment , Journal of Business and Psychology , Vol.16 , NO.4 , pp 537-552.
80- Ng , Thomas & Feldman , Daniel (2011) , Affective organizational commitment and citizenship behavior: Linear and non-linear moderating effects of organizational tenure , Journal of Vocational Behavior 79 , pp 528–537
81-Yeh , Ying-Pin (2014) , Exploring the impacts of employee advocacy on job satisfaction and organizational commitment: Case of Taiwanese airlines , Journal of Air Transport Management 36 , pp : 94-100
82- Zehir , Cemal , Muceldili , Busra , Zehir , Songul (2012) , The Impact of Corporate Entrepreneurship on Organizational Citizenship Behavior and Organizational Commitment: Evidence from Turkey SMEs , Procedia - Social and Behavioral Sciences 58 , pp 924-933
83-Zheng , Haichao , Li , Dahui , Wu , Jing , Xu , Yun (2014) , The role of multidimensional social capital in crowdfunding: A comparative study in China and US , Information & Management 51 , pp : 488–496
84-Zhengdong , Li (2011) , Social Capital and Public Image of Non-profit Organization , International Journal of Business and Social Science , Vol. 2 , No. 13 , pp 230-235
85-Zopiatis , Anastasios , Constanti , Panayiotis , L. Theocharous , Antonis (2014) , Job involvement, commitment, satisfaction and turnover: Evidence from hotel employees in Cyprus , Tourism Management 41 , pp 129-140