فهرست:
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات و مقدمه
1-1- مقدمه. 3
1-2 - بیان مسئله. 3
1-3 - ضرورت و اهمیت تحقیق.. 4
1-4- اهداف تحقیق.. 6
1-4-1- هدف اصلی.. 6
1-4-2- اهداف فرعی.. 6
1-5- سوالات تحقیق.. 7
1-5-1- سوال اصلی.. 7
1-5-2- سوالات فرعی تحقیق.. 7
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 8
1-6-1- تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی.. 8
1-6-2- عوامل موثر بر انتخاب راهبرد تجاری سازی: 8
1-7- سازماندهی تحقیق.. 8
1-8- قلمرو پژوهش (زمان، مکان، موضوع): 8
فصل دوم: مروری بر مطالعات انجام شده
2-1- مقدمه. 11
2-2 تعریف تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی.. 14
2-3- تاریخچه تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی.. 18
2-4 ذی نفعان فراگرد تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی.. 21
2-5- مکانیزم ها و راهبرد های تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی.. 23
2-6- عوامل موثر بر تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی.. 39
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه. 42
3-2 روش انجام پژوهش... 42
3-2-1 مرحله کیفی.. 42
3-2-2 مرحله کمی.. 43
3-3 تعریف جامعه و نمونه آماری.. 43
3-3-1 مرحله کیفی تحقیق.. 43
3-3-2 مرحله کمی تحقیق.. 43
3-4 روش نمونه گیری.. 43
3-4-1 مرحله کیفی تحقیق.. 43
3-4-2 مرحله کمی تحقیق.. 44
3-5 روشهای گردآوری اطلاعات... 45
3-5-1 منابع دادهها 45
3-5-1-1 مرحله کیفی تحقیق.. 45
3-5-1-2 مرحله کمی تحقیق.. 45
3-5-2 روش گردآوری دادهها 45
3-5-2-1 مرحله کیفی تحقیق.. 45
3-5-2-2 مرحله کمی تحقیق.. 46
3-6 روش سنجش پایایی سیستم. 46
3-6-1 مرحله کیفی تحقیق.. 46
3-6-2 مرحله کمی تحقیق.. 46
3-7 روش سنجش روایی سیستم. 47
3-7-1 مرحله کیفی تحقیق.. 47
3-7-2 مرحله کمی تحقیق.. 47
3-8 قلمرو پژوهش (زمان، مکان، موضوع) 47
3-9 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 47
3-9-1 مرحله کیفی تحقیق.. 47
3-9-1-1روش کدگذاری.. 48
3-9-1-2 طبقه بندی.. 48
3-9-2 مرحله کمی تحقیق.. 48
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 50
4-2- تحلیل دادههای کیفی حاصل از مصاحبه. 50
4-3-1- تجزیه و تحلیل تم. 50
4-3-2- نحوه کدگذاری مصاحبه با خبرگان. 51
4-4- جمع آوری وکد گذاری داده های کیفی.. 51
4-4- تجزیه تحلیل داده های کمی.. 54
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 73
5-2- ارائه نتایج حاصل از بخش کیفی.. 73
5-3- پاسخ به سوالات تحقیق.. 76
5-3-1- سوال اصلی تحقیق.. 76
5-3-2- سوالات فرعی تحقیق.. 77
5-4- نتیجه گیری.. 78
5-5- پیشنهادات... 79
5-5-1- پیشنهادات برای سیاستگذاران. 80
5-5-2- محدودیت های تحقیق.. 80
5-5-3- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 80
منابع و مأخذ. 81
ضمایم و پیوست ها: 83
منبع:
منابع و مأخذ
بازرگان عباس (1387). مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته. رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران, نشر دیدار، چاپ اول.
بازرگان، عباس (1380). ارزشیابی آموزشی: مفاهیم، الگوها و فرایند عملیاتی. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه؛ سرمد، زهره (1386). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه. چاپ دهم.
ﻫﻮﻣﻦ، ﺡ. ﻉ. (1387). ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻱ ﻋﻤﻠﻲ ﻓﺮﺍﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﺭ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻋﻠﻤﻲ. ﺗﻬﺮﺍﻥ: ﺳﻤﺖ.
Arora,A.,A.Fosfuri and A.Gambardella(2001),Makets for Technology:The Economics of Innovation and corporate strategy.MIT Press,Cambridge MA,forthcoming.
Bercovitz, J. & Feldman, M (2004). Academic Entrepreneurs: Social Learning and business school.
Cohen, W., R. Florida, L. Randazzese and J. Walsh (1998) “Industry and the Academy: Uneasy Partners in the Cause of Technological Advance,” In R. Noll. Ed., Challenges to the Research University. Washington D.C.: Brookings Institution.
Di Gregorio, D. and S. Shane (2003), ‘Why Do Some Universities Generate More Start-ups than Others?’. Research Policy 32, 209–227.
Etzkowitz, H., 2002, MIT and the Rise of Entrepreneurial Science., Routledge.
Göktepe-Hultén (2008). ”University Inventors and University Patenting Patterns at Lund University: Conceptual- Methodological & Empirical Insights" in Krishna, C. Sri Academic. Amicus Books, ICFAI, India ISBN 81-314-1349-7
Henderson R., A. Jaffe and M. Trajtenberg (1998). “Universities as a Source of Commercial Technology: A Detailed Analysis of University Patenting, 1965- 1988”, Review ofEconomics and Statistics, Vol. 80, No. 1, February, pp. 119- 127.
Mowery, D. C., Nelson, R. R., Sampat, B. N., and Ziedonis, A. A. (2004). Ivory Tower and Industrial Innovation: University-Industry Technology Transfer Before and After the Bayh-Dole Act, Palo Alto: CA, Stanford University Press.
Mowery, D.C., R.R. Nelson, B.N. Sampat, and A.A. Ziedonis, 2001, ‘The Growth of Patenting and Licensing by US Universities: An Assessment of the Effects of the Bayh- Dole Act of 1980,’ Research Policy 30, 99–119.
O’Shea,Rory P., Harveen Chugh , Thomas J. Allen (2007). Determinants and consequences of university spinoff activity: a conceptual framework, J Technol development of university high-tech spinout companies, Nottingham university.
OECD, 2003, Turning science into business. Patenting and licensing at public research organizations http://213.253.134.43/oecd/pdfs/browseit/9203021e.pdf.
Rasmussen et al. (2006). Initiatives to promote commercialization of university knowledge. Technovation 26, 518-533.
Rosenberg, N., and R.R. Nelson, 1994. "American Universities and Technical Advance in Industry," Research Policy 23, 323-348.
Roberts, E. (1991), Entrepreneurs in High Technology, Lessons from MIT and Beyond. Oxford University Press.
Roberts, E. B. (2007). ‘Managing Invention and Innovation’. Research-Technology Management, VOL:50, Number 1, pp. 35-54(20).
Roberts, E. and D. E. Malone (1996), ‘Policies and Structures for Spinning Off New Companies from Research and Development Organizations’. R&D Management 26, 17–48.
Shane, S., 2004, “Encouraging university entrepreneurship? The effect of the Bayh-Dole Act on university patenting in the United States”, Journal of Business Venturing Vol.19 : 127–51.
Siegel, D. S., Waldman, D., Atwater, L. & Link, A.N (2004). Toward a model of the effective transfer of scientific knowledge from academicians to practitioners: qualitative evidence from the ommercialization of university technologies Journal of Engineering and Technology Management Transfer 33:653–666.
Stuart, T.E. (2000). “Interorganizational Alliances and the Performance of Firms: A Study of Growth and Innovation Rates in a High-Technology Industry,” Strategic Management Journal, 21: 791-811.
Thursby, J., R. Jensen and M. Thursby (2001). ‘Objectives, characteristics and outcomes of university licensing: A survey of major U.S. universities’, Journal of Technology Transfer, 26, 59–72.
Vohora ,Ajay;Mike Wright and Andy Lockett (2004).Critical junctures in development of university high-tech spinout companies, Nottingham university business school.