فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول -کلیات تحقیق
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مساله. 5
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 7
1-4 اهداف پژوهش... 8
1-4-1 هدف اصلی.. 8
1-4-2 اهداف علمی.. 8
1-4-3 اهداف کاربردی.. 8
1-5 چارچوب نظری.. 9
1-6 فرضیات تحقیق.. 10
1-6-1 فرضیه اصلی.. 10
1-6-2 فرضیه های فرعی.. 10
1-7 تعاریف نظری وعملیاتی متغیر های تحقیق.. 11
1-7 -1 متغیرهای مستقل.. 11
1-7-1-1 اعتبار. 12
1-7-1-2 اعتماد. 12
1-7-1-3 سازگاری.. 13
1-7-1-4 متغیر سهولت درک شده 14
1-7-1-5 متغیر سودمندی درک شده 15
1-7-2 متغیرهای وابسته. 16
1-7-2-1 متغیر نگرش... 16
1-7-2-2 نیت استفاده 17
1-8 قلمرو تحقیق.. 18
1-8-1 قلمرو موضوعی.. 18
1-8-2 قلمرو مکانی.. 18
1-8-3 قلمرو زمانی.. 18
فصل دوم - مروری بر ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه. 20
بخش اول : مبانی گردشگری الکترونیکی... 22
2-2 مبانی گردشگری الکترونیکی.. 23
2-2-1 تعریف گردشگری.. 23
2-2-2 تاریخچه گردشگری.. 25
2-2-3 طبقه بندی انواع گردشگر. 27
2-2-4 وضعیت صنعت گردشگری ایران. 31
2-2-5 گردشگری الکترونیک 33
2-2-6 فروشگاه اینترنتی.. 38
2-2-6-1 مزایای خرید اینترنتی برای خریداران. 39
2-2-6-2 مزایای کسب و کار اینترنتی برای فروشندگان. 40
2-2-6-3 ویژگی سایت های رزرو اینترنتی.. 41
2-2-6-4 اصول اولیه طراحی سایت های رزرو اینترنتی.. 43
2-2-6-5 نماد اعتماد الکترونیک... 44
2-2-6-6 پروتکل SSL. 46
2-2-7 رزرو اینترنتی هتل.. 47
2-2-7-1 مزایای رزرو اینترنتی هتل.. 47
2-2-7-2 سایت های رزرو اینترنتی هتل.. 48
بخش دوم : تعاریف متغیرها 50
2-3 تعاریف متغیرها 51
2-3-1 متغیر های مستقل.. 52
2-3-1-1 متغیر اعتبار. 52
2-3-1-2 متغیر اعتماد. 55
2-3-1-3 متغیر سازگاری.. 59
2-3-1-3 -1 نظریه اشاعه نوآوری.. 60
2-3-1-3 -2 نظریه تجزیه رفتار برنامه ریزی شده 62
2-3-1-4 متغیر های سهولت درک شده و سودمندی درک شده 64
2-3-1-4-1 مدل های پذیرش فناوری.. 66
2-3-1-4-2 تئوری عمل مستدل (کنش عقلایی)- TTA.. 67
2-3-1-4-3 تئوری رفتار برنامه ریزی شده - TPB.. 69
2-3-1-4-4 مدل پذیرش فناوری ( اولیه )- TAM.. 70
2-3-1-4-5 مدل پذیرش فناوری ( اولیه )- TAM 2. 72
2-3-2 متغیر های وابسته. 77
2-3-2-1 نگرش... 77
2-3-2-1-1 چگونگی تاثیر نگرش بر رفتار. 79
2-3-2-1-2 نگرش به خرید آنلاین.. 80
2-3-2-2 نیت انجام کار. 80
2-3-2-2-1 نظریه عمل منطقی.. 81
بخش سوم : پیشینه تحقیق... 83
2-4 پیشینه تحقیق.. 84
2-4 -1 پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 84
2-4-2 پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 88
فصل سوم - روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه. 93
3-2 روش تحقیق.. 93
3-3 جامعه و نمونه آماری.. 94
3-4 ابزار جمع آوری داده ها 95
3-5 پرسشنامه. 96
3-6 روایی و پایایی ابزار گرد آوری داده ها 96
3-6-1 روایی 97
3-6-2 پایایی.. 97
3-6-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 98
فصل چهارم - تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه. 100
4-2 توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان: 100
4-2-1 توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 101
4-2-2 توصیف سن پاسخ دهندگان. 102
4-2-3 توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان. 103
4-2-4 توصیف شغل پاسخ دهندگان. 104
4-2-5 توصیف میزان تسلط به کامپیوتر پاسخ دهندگان. 105
4-2-6 توصیف میزان دسترسی به اینترنت پاسخ دهندگان. 106
4-3 توصیف متغیر های تحقیق.. 107
4-3-1 توصیف متغیر اعتبار. 107
4-3-2 توصیف متغیر اعتماد. 108
4-3-3 توصیف متغیر سازگاری.. 109
4-3-4 توصیف متغیر سهولت درک شده 110
4-3-5 توصیف متغیر سودمندی درک شده 111
4-3-6 توصیف متغیر نگرش... 112
4-3-7 توصیف متغیر نیت استفاده 113
4-4 بررسی مدل تحقیق.. 114
4-4-1 بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد. 114
4-4-2 بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری.. 115
4-4-3 بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق.. 115
4-5 آزمون فرضیه ها 117
فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه. 122
5-2 نتایج آمار توصیفی.. 122
5-2-1 توصیف پاسخ دهندگان. 122
5-2-2 توصیف متغیر اعتبار. 123
5-2-3 توصیف متغیر اعتماد. 123
5-2-4 توصیف متغیر سازگاری.. 123
5-2-5 توصیف متغیر سهولت درک شده 123
5-2-6 توصیف متغیر سودمندی درک شده 124
5-2-7 توصیف متغیر نگرش... 124
5-2-8 توصیف متغیر نیت استفاده 124
5-3 آزمون فرضیه های تحقیق.. 125
5-4 نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 127
5-5 پیشنهادات تحقیق.. 128
5-6 پیشنهادات آتی.. 130
5-7 محدودیت های تحقیق.. 131
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی : 133
منابع غیر فارسی : 138
پیوست
پیوست 1 : خروجی های نرم افزار. 146
پیوست 2 : آلفای کرونباخ تحقیق.. 149
پیوست 3 : پرسشنامه. 153
منبع:
منابع فارسی :
1) آذربایجانی ، مسعود ، سالاری فر، محمد رضا ، عباسی ، اکبر ، کاویانی، محمد و موسوی اصل ، سید مهدی ، ۱۳۸۵ ، روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی تهران ، 1 ، تهران، انتشارات سمت
2) احمدی ، عبادالله و جدیدی، اکبر ، رابطه ی پیچیدگی اینترنت بر سهولت کاربرد و سودمندی ادراک شده ی اینترنت در بین مدیران مدارس ، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی ، 1390 ، 2 ، 3 ، 89-106
3) امین بیدختی ، علی اکبر ، زرگر ، سید مجتبی و نظری ، ماشاالله ، آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری، مطالعات مدیریت راهبردی ، 1389 ، 3 ، 49 – 68
4) امین بیدختی ، علی اکبر و نظری ، ماشاالله ، نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری ، چشم انداز مدیریت ، 1388 ، 32 ، 49 – 68
5) ببی ، ارل ، 1384 ، روش های تحقیق در علوم اجتماعی، فاضل ، رضا ، 1، تهران ، انتشارات سمت
6) بمانیان ، محمدرضا ، پورجعفر، محمدرضا و محمودی نژاد ، هادی ، ارائه مدل پیشنهادی جهت پیاده سازی گردشگری الکترونیک در راستای اصلاح الگوی مصرف منابع گردشگری هدف در طرحهای توسعه گردشگری روستایی ( بررسی تطبیقی و ارائه مدل پیشنهادی با توجه به شرایط معاصر ایران ) ، فصلنامه مدیریت شهری ، 1388 ، 23 ، 71-88
7) بهبودی ، مهدی ، عابدینی ، امیر و جلیلوند ، مرضیه ، پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانکهای ایرانی ، مدیریت بازاریابی ، 1392 ، 18، 21-46
8) بهنر، ج و وانک ، م . ، ۱۳۸۴ ، نگرش ها و تغییرآنها، مهداد ، علی، تهران ، انتشارات جنگل
9) پروانه ، بهروز ، عامری سیاهویی ، حمید رضا و تقوی گودرزی ، سعید ، گردشگری الکترونیک راهکاری نوین در توسعه کانون های شهری استان هرمزگان ( مطالعه موردی شهر فین) ، فصل نامه جغرافیایی چشم انداز زاگرس ، 1388 ، 2 ، 89-108
10) پورفرج ، علیرضا ، عیسی زاده روشن ، یوسف و چراغی ، کبری ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، صنعت گردشگری و رشد اقتصادی ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین ، 1387 ، 13 ، 46-66
11) پورکاظمی ، محمد حسین و رضایی ، جواد ، بررسی کارایی صنعت گردشگری با استفاده از روش های ناپارامتری ( ایران و کشوهای منطقه ) ، پژوهش های اقتصادی ، 1385 ، 6 ،3 ،281-302
12) ترکان ، هاجر و کجباف ، محمد باقر ، نگرش چیست ؟ ، فصلنامه توسعه علوم فناوری ، 1387، 1، 1 ، 49-54
13) حافظ نیا، محمد رضا ، 1384 ، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی(چاپ یازدهم)، ، تهران ، سازمان مطالعه و کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
14) حسنی، فرنود ، مقدمه ای بر گردشگری الکترونیک، کارکردها، چالش ها و قابلیت های توسعه ، عصر فناوری اطلاعات ، 1388 ، 52 ، 99 -103
15) حمیدی زاده ، محمد رضا و مجرد ، فایق ، ارزیابی تطبیقی وب گاه هتل های لوکس بر اساس مدل c7 در بازاریابی اینترنتی : مطالعه موردی ایران ، ترکیه و امارات ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین ، 1387-1388 ، 4 ، 15و16 ، 212-237
16) حیدریه ، سید عبدالله ، سید حسینی ، سید محمد و شهابی ، علی ، شبیه سازی مدل پذیرش فناوری در بانکداری ایران با رویکرد پویایی شناسی سیستم (مورد مطالعه بانک رفاه) ، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری ،1392 ، 1 ، 67-98
17) خاکی ، غلامرضا ، 1382 ، روش تحقیق در مدیریت ، تهران ، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
18) خاکی ، غلامرضا ، 1384 ، روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی (چاپ دوم( ، تهران، نشر بازتاب (چاپ دوم )
19) دیواندری ، علی ، عابدی ، احسان و ناصرزاده ، سید محمد رضا ، ارائه ی مدل مفهومی برای تبیین عوامل کلیدی مؤثر بر کیفیت سیستم های ارائه دهنده ی خدمات بانکداری اینترنتی )پیمایشی پیرامون بانک ملت( ، مدیریت فناوری اطلاعات ، 1392 ، 5،1 ، 19 -36
20) رخشانی نسب ، حمید رضا و ضرابی ، اصغر ، چالش ها و فرصت های توسعه اکوتوریسم در ایران ، فصلنامه فضای جغرافیایی ، 1388، 9، 41-55
21) روحانی ، سعید و زارع رواسان ، احد ، شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران ، مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری ، 1392 ، 2 ، 5 ، 184- 206
22) سکاران ، اوما ، 1388 ، روش های تحقیق در مدیریت (چاپ ششم( ، صائبی ، محمد و شیرازی ، محمود ، تهران ، انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیرت و برنامه ریزی
23) سورین، ورنرجی و تانکارد ، جیمز دبلیو ، 1381 ، نظریه های ارتباطات، دهقان ، علیرضا ، تهران ، مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران
24) سید جوادین ، سید رضا و یزدانی ، شمسی ، بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی ) مطالعه موردی بانک سامان) ، دانش مدیریت ، 1384 ، 70 ، 45-61
25) سید نقوی ، میر علی و شکیبا جمال آباد ، غدیر ، مولفه های مؤثر بر اعتماد گردشگران در حوزه گردشگری الکترونیک ، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری ، 1392 ، 8 ، 21 ، 1 -27
26) شریفی ، حسن پاشا ، 1372 ، اصول روان سنجی و روان آزمایی ، 1372 ، تهران ، انتشارات رشد
27) شیخ شعاعی ، فاطمه و علومی ، طاهره ، بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران توسط کتابداران کتابخانه های کتابخانه های دانشکدههای فنی دانشگاه های دولتی شهر تهران ، کتابداری و اطلاع رسانی ، 1386 ، ۱۰ ،3 ، 9-34
28) صدر موسوی ، جواد ، ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری استان آذربایجان شرقی از دیدگاه گردشگران ،پژوهش های جغرافیایی انتشارات دانشگاه تهران ، 1386،61 ، 129-144
29) صلواتی ، شهرام و خانی ، ناصر ، سازگاری با تجارت الکترونیکی در صنعت هتل داری ایران ، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری ، 1392 ، 8 ، 21 ، 167 – 187
30) صیدایی ، سید اسکندر و هدایتی مقدم ، زهرا ، نقش امنیت در توسعه گردشگری ، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شوشتر ، 1389 ، 4 ، 8 ، 97 -110
31) عطافر، علی ، خزائی پول ، جواد و پور مصطفی ، مهدی ، عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری ، 1391 ، 18 ، 131-156
32) قربانی زاده ، وجه الله ، دلجو ، غلامحسین و امیری ، آرین ، عوامل مؤثر بر پذیرش سامانه مدیریت شهری تهران (137) توسط شهروندان ، فصلنامه مدیریت شهری ، 1387 ، 22 ، 7-22
33) قره بیگلو ، حسین و شادی دیزجی ، بهنام ، بررسی تاثیر بازاریابی اینترنتی بر میزان عملکرد توریسم ( مطالعه موردی : آژانس های مسافرتی و جهانگردی استان آذربایجان شرقی )، فصلنامه فضای گردشگری ، 1390، 1 ،1 ، 145 - 161
34) کاظمی ، مهدی ، 1387 ، مدیریت گردشگری ، تهران ، انتشارات سمت
35) کاظمی، مصطفی، فیاضی، مرجان و میرزاده ، ملیحه ، موانع استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ایران ، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین ، 1384 ، 2 ، 49 -66
36) کریمی ، یوسف ، 1379 ، نگرش و تغییر نگرش ، تهران ، موسسه نشر ویرایش
37) کریمی ، یوسف ، 1384 ، روانشناسی اجتماعی (نظریه ها، مفاهیم و کاربردها)، تهران ، انتشارات ارسباران
38) کفاش پور ، آذر ، رحیم نیا ، فریبرز و نبی زاده ، طاهره ، ارزش درک شده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی ، دو فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین ، 1390 ، 1 ، 3 ، 79 – 98
39) کفاشان ، مجتبی ، کاربرد نظریه های پذیرش فناوری در ارزیابی فناوری های اطلاعاتی کتابخانه ها : رویکردی متن پژوهانه ، فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی ، 1389 ، 13 ، 4 ، 193 - 218
40) کلانتری ، عبدالحسین و فرهادی ، محمد ، جوانان و مصرف گردشگری ، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ، 1387 ، 1 ، 2 ، 159-191
41) کیهانی حکمت ، رضا ، صنعت جهانگردی وجاذبه های گردشگری استان همدان ، فصلنامه پژوهشی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، 1382 ، 9 ، 30 ، 78 - 92
42) لامزدن ، لس ، 1387 ، بازاریابی گردشگری ، دکتر ابوالفضل تاج زاده نمین ، تهران ، دانشگاه پیام نور
43) لشکری ، نعیمه و علاءالدینی ، پویا ، ارزیابی خدمات گردشگری اینترنتی در ایران ، مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی ، 1391 ،7 ، 14 ، 1-22
44) محلاتی ، صلاح الدین ، 1380 ، در آمدی بر جهانگردی ، تهران ، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی
45) مرادی ، مریم ، 1385 ، مدیریت گردشگری اصول ، مبانی و مفاهیم کاربردی ، مشهد ، انتشارات آستان قدس رضوی
46) موغلی ، علیرضا ، پذیرش بانکداری الکترونیک در بین مشتریان بانکهای شهر شیراز، فصلنامه علوم مدیریت ایران ، 1386 ، 2 ، 7 ، 81- 98
47) نوروزی ، محمد رضا و سریع القلم ، نرگس ، اعتماد در تجارت الکترونیک ، ماهنامه اجتماعی ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی کار و جامعه ، 1388 ، 110 ، 100 -109
48) یعقوبی ، نورمحمد و شاکری ، رویا ، مقایسه تحلیلی مدل های پذیرش فناوری با تأکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی ، فصلنامه علوم مدیریت ایران ،1387 ، 3، 11 ، 21-44
49) یغمایی ، فریده و شیرازی، منوچهر، بررسی تمایل کاربران سیستم اطلاعات بیمارستانی نسبت به استفاده ازاین سیستم براساس مدل اشاعه نوآوری دربیمارستان رازی اهواز، مدیریت سلامت ، 1390، 14، 46 ، 11-20
منابع غیر فارسی :
50) Adams, D.A. , Nelson , R.R. & Todd , P.A. , Perceived usefulness, ease of use, and usage of information technology : A replication , Mis Quarterly , 1992, 16 , 2 , 227-247
51) Aderonke, A.A. & Charles , A.K. , An Empirical Investigation of the Level of Users Acceptance of E-Banking in Nigeria , Journal of Internet Banking and Commerce , 2010 , 15 , 1 , 2-13
52) Agarwal , R. & Karahanna , E. , Time flies when you’re having fun : cognitive absorption and beliefs about information technology usage , MIS Quarterly , 2000 , 24 , 4 , 665-694
53) Ajzen , Icek & Fishbein , Martin , The prediction of behavior from attitudinal and normative variables , Journal of Experimental Social Psychology 1970 , 6 , 4 , 466–487
54) Ajzen , Icek , The theory of planned behavior , Organizational Behavior and Human Decision Processes ,1991, 50 , 2 , 179–211
55) Alam , S. S. & Yasin , N. M. , What Factors Influence Online Brand Trust: Evidence from Online Tickets Buyers in Malaysia , Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research , 2010 , 5 , 3 , 78-89
56) Albadvi, Amir , & Saddad , Ghazaleh , Web Site Evaluation of Iranian Tourism and Hospitality Organizations: An E-Commerce Web Site Features Model , Journal of Hospitality Marketing & Management, 2012, 21 ,2 , 155-183
57) Al-Gahtani , Said S. , Modeling the electronic transactions acceptance using an extended technology acceptance model , Applied Computing and Informatics , 2011 , 9 , 1 , 47-77
58) Al-Gahtani , Said S. , The applicability of TAM outside North America: An empirical test in the United Kingdom , Information Resources Management Journal , 2001 , 14 , 3 , 37-46
59) Amoako-Gyampah , K. & Salam , A. F. , An extension of the technology acceptance model in an ERP implementation environment , Information & Management , 2004 , 41, 6 , 731-745
60) Andreu , L. , Joaquin, A. , Bigne , J.E. & Mattila , A.S. , An analysis of ebusiness adoption and its impact on relational quality in travel agency supplier relationships , Tourism Management , 2010 , 31, 6 , 777-787
61) Barnes, D. & Hinton , M. , Developing a framework to analyse the roles and relationship of online intermediaries , International Journal of Information Management , 2007 , 27, 2 , 63-74
62) Bastic, M. & Gojcic , S. , Measurement scale for eco-component of hotel service quality , International Journal of Hospitality Management , 2012 , 31, 3 , 1020-1012
63) Buhalis , Dimitrios , 2003 , Etourism : Information Technology for Strategic Tourism Management , London : Financial Times Practice Hall
64) Buhalis , Dimitrius & Law , Rob , Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet - the state of etourism research , Tourism Management ,2008 ,29 ,4, 609- 623
65) Buhalis, D. & Zoge, M. , The strategic impact of the Internet on the tourism industry , Information and Communication Technologies in Tourism, 2007, 11, 481-492
66) Büyüközkan , G. & B. Ergün , Intelligent System Applications in Electronic Tourism , Expert Systems with Applications , 2011, 38 ,6 , 6586- 6598
67) Chang , Hsin Hsin & Wong , Kit Hong , Adoption of e-procurement and participation of e-marketplace on firm performance: Trust as a moderator , Information & Management , 2010 , 47, 5-6, 262-270
68) Chen , L. , Gillenson, M.L. & Sherrell , D.L. , Enticing online consumers: An extended technology acceptance perspective , Information & Management ,2002 , 39 , 8 , 705-719
69) Chen , Y. , Lou , H. & Luo , W. , Distance learning technology adoption: a motivation perspective, The Journal of Computer Information Systems , 2002 , 42 , 2 , 38-43
70) Chen , Y. H. & Barnes , S. , Initial Trust and Online Buyer Behavior , Industrial Management & Data Systems , 2007, 107, 1,21-36
71) Chen, H. , Zeng, D. , Atabakhsh, H. , Wyzga , W. & Schroeder, J . , COPLINK: managing law enforcement data and knowledge, Communications of the ACM, 2003 , 46 , 1 , 28-34
72) Conner , M. & Armitage , C.J. , Extending the theory of planned behavior : A review and avenues for further research , Journal of Applied Social Psychology , 1998 , 28 ,15 , 1429-1464
73) Constantinides, Efthymios , Effects of web experience on consumer choice : a multicultural approach , Internet Research , 2010 , 20 , 2, 188-209
74) Davis , F.D. , Perceived usefulness, perceived ease of use and user acceptance of information technology , MIS Quarterly, 1989 , 13, 3 , 319- 340
75) Davis , Fred D. , Bagozzi, Richard P. & Warshaw , Paul R. , User acceptance of computer technology: A comparison of tow theoretical models , Management Science , 1989 , 35, 8 , 982-1003
76) Davis , Fred D. , User acceptance of information technology : system characteristics , user perceptions and behavioral impacts , International Journal of Man–Machine Studies , 1993 , 3, 38 , 475-487
77) Erdem , T. and Swait , J. , Brand credibility, brand consideration , and choice , Journal of Consumer Research , 2004 , 31 , 1 , 191-198
78) Eriksson , Kent , Kerem , Katri & Nilsson , Daniel , Customer acceptance of internet banking in Estonia , International Journal of Bank Marketing , 2005 , 23 , 2 , 200-216
79) Errol , E. Joseph & Bruce , E. Winston , A correlation of servant leadership, leader trust, and organizational trust , Leadership & Organization Development Journal , 2005 , 26 , 1 , 6-22
80) Fishbein , M. & Ajzen , I. , 1975 , Belief, attitudes, intention and behavior : An introduction to theory and research , USA , Massachuset : Addison- Wesley Pub
81) Flavian , C. , Guinaliu , M. & Gurrea , R. , The role played by perceived usability , satisfaction and consumer trust on website loyalty , Journal of Information and Management , 2006 , 43, 1 , 1-14
82) Gawronski , B. , Editorial : attitudes can be measured ! But what is an attitude? , Social Cognition , 2007, 25, 5 , 573-581
83) George, J.F. , The theory of planned behavior and internet purchasing , Internet Research , 2004 , 14 , 3 , 198-212
84) Goles , Tim , Lee , Sang jun , V.Rao , Srinivasan & Warren, John , Trust violations in electronic commerce : customer concerns and reactions , Journal of Computer Information Systems , 2009 , 49 , 4 , 1-9
85) Gummerus , J. , Liljander, V. , Pura , M. & Van Riel , A. , Customer loyalty to content-base web sites : the case of an online health care service , Journal of Services Marketing , 2004 ,18 , 3 , 175-186
86) Ha , H. Y. , Factors influencing consumer perceptions of brand trust online , Journal of Product & Brand Management , 2004 , 13 , 5 , 329-342
87) Hanudin , A. , Supinah, R . , Aris M.M., & Baba , R. ,Receptiveness of Mobile Banking by Malaysian Local Customers in Sabah: An Empirical Investigation , Journal of Internet Banking and Commerce , 2012 , 17 , 1 ,1-12
88) Harrison , D.A., Mykytyn , P.P. & Riemenschneider , C.K. , Executive decisions about adoption of information technology in small businesses: Theory and empirical test , Information Systems Research , 1997, 8 , 2 , 171-195
89) Hashim , N. H. , Murphy, J. , Purchase , S. & O'Connor , P. , Website and email adoption by Malaysian hotels. International Journal of Hospitality Management , 2010 , 29 ,1 , 194-196
90) Hsu, H. C. & Wang , C. H. , A Study of E-trust in Online Auctions , Journal of Electronic Commerce Research , 2008 , 9 , 4 , 201-226
91) Hu , P.J., Chau, P.Y.K. , Sheng , O.L.R. & Tam , K.Y. , Examining the technology acceptance model using physician acceptance of telemedicine technology , Journal of Management Information Systems ,1999 , 16, 2 , 91-112
92) Jiyoung. K.,Byoungho,J. & Jane , L. S. , The role of etail quality , e-satisfaction and e-trust in online loyalty development process , Journal of Retailing and Consumer Services , 2009 , 16 , 4 , 239-247
93) Karahanna , E. , Straub , D.W. & Chervany, N.L. , Information technology adoption across time: A cross-sectional comparison of pre-adoption and post-adoption beliefs , MIS Quarterly , 1999 , 23 , 2 , 183-213
94) Kasana , J. & Chaudhary , N. , A Comparative study of eBay and Amazon in Online Shopping , International Research Journal Commerce arts science , 2014 , 5 , 2 , 263-275
95) Kelly , B. & Mcgraw , B. , successful management in the virtual office, Journal of Technology in Human Services , 1995 , 2/3 , 17
96) Kim, T. G . , Lee, J. H. & Law, R. , An empirical examination of the acceptance behaviour of hotel front office systems: An extended technology acceptance model, Tourism Management , 2008 , 29 , 3 , 500-513
97) Klopping, I. M. & Mckinney , E. , Extending the technology acceptance model and the task-technology fit model to consumer e-commerce , Information Technology, Learning , and Performance Journal , 2004 , 22 , 1 , 35-48
98) Koenig-Lewis , Nicole , Palmer, Adrian & Moll, Alexander , Predicting young consumers' take up of mobile banking services , International Journal of Bank Marketing , 2010 , 28 , 5 , 410-432
99) Koenig-Lewis , N. , Palmer , A. & Moll , A. , Predicting young consumers’ take up of mobile banking services , International Journal of Bank Marketing , 2010 , 28 , 5 , 410-432
100) Law , Rob ,Qi , Shanshan & Buhalis , Dimitrius , Progress in tourism management: A review of website evaluation in tourism research , Tourism Management , 2010 , 31 ,3, 297- 313
101) Law, R. & Cheung , C. , A study of the perceived importance of the overall website quality of different classes of hotels , International Journal of Hospitality Management , 2006 , 25 , 3 , 525-531
102) Law, R., Leung, K., & Wong, J. , The impact of the Internet on travel agencies , International Journal of Contemporary Hospitality Management , 2004 ,16, 2 , 100-107
103) Lederer, A.L. , Maupin , D.J. , Sena , M.P. & Zhaung, Y. , The technology acceptance model and the world wide web , Decision Support Systems , 2000, 29, 3 , 269-282
104) Legris, P., Ingham , J. & Collerette , P., Why do people use information technology? A critical review of the technology acceptance model , Information & Management , 2003 ,40 , 3, 191-204
105) Li , Li & Buhalis , Dimitrios , E-Commerce in China : The case of travel , International Journal of Information Management , 2006 , 26 , 2 , 153-166
106) Liker, J.K. & Sindi , A.A. , User acceptance of expert systems: A test of the theory of reasoned action , Journal of Engineering and Technology Management , 1997, 14, 2 , 147-173
107) Limayem, M. , Khalifa, M. & Frini , A. , What makes consumers buy from internet? A longitudinal study of online shopping , IEEE Transactions on Systems , Man , and Cybernetics - part A: Systems and Humans , 2000 , 30 , 4 , 421-432
108) Lin , H.F. , Predicting consumer intentions to shop online: An empirical test of competing theories , Electronic Commerce Research and Applications , 2007 , 6, 4 , 433-442
109) Luarn , P. & Lin , H. H. , Toward an understanding of the behavioral intention to use mobile banking , Computers in Human Behavior , 2005, 21,6 , 873-891
110) Madden , T.J. , Ellen, P.S. & Ajzen, I. , A comparison of the theory of planned behavior and the theory of reasoned action , Personality and Social Psychology Bulletin , 1992 ,18 ,3 ,3-9
111) Maswera , T. , Dawson , R. & Edwards , J. , E-commerce adoption of travel and tourism organisations in South Africa, Kenya , Zimbabwe and Uganda , Telematics and Informatics , 2008 , 25 , 3 , 187-200
112) Maswera, T. , Edwards , J. & Dawson , R. , Recommendations for e-commerce systems in the tourism industry of sub-Saharan Africa , Telematics and Informatics , 2009 , 26 ,1 , 12-19
113) Mathieson , K. , Predicting user intentions: Comparing the technology acceptance model with the theory of planned behavior , Information Systems Research , 1991 , 2 , 3 , 173-191
114) Mathwick , C. , Malhotra, N. & Rigdon , E. , Experiential value conceptualization measurement and application in the catalog and internet shopping environment , Journal of Retailing , 2001 , 77, 1 , 39-56
115) McKnight , D.H. & Chervany , N.L. , What trust means in e-commerce customer relationships: an interdisciplinary conceptual typology , International Journal of Electronic Commerce , 2002 , 6 , 2 , 35-59
116) Mill , Robert Christie & Morrison , Alastair M. , 1992 , The tourist System : An Introductory Text , 2nd ed. , London , Englewood cliffs : Prentice - Hall
117) Moon , J.W. & Kim , Y.G. , Extending the TAM for a world wide web context , Information & Management , 2001 , 38 , 4 , 217-230
118) Morris , M.G. & Dillon , A. , How user perceptions influence software use , IEEE Software , 1997 , 14 , 4 , 58-65
119) Musante , M. D. , Bojanic , D. C. & Zhang , J. J. , An evaluation of hotel website attribute utilization and effectiveness by hotel class , Journal of Vacation Marketing , 2009 , 15 , 3 , 203-215
120) Ngai , E.W.T. , Chau , D.C.K. , Poon , J.K.L. , Chan, A.Y.M. , Chan B.C.M. & Wua , W.W.S. , Implementing an RFID - based manufacturing process management system: Lessons learned and success factors , Journal of Engineering and Technology Management , 2012 , 29, 1 , 112-130
121) Pan, C. C. , Sivo, S. & Brophy , J. , Students’ attitude in a web-enhanced hybrid course: a structural equation modeling inquiry , Journal of Educational Media and Library Sciences, 2003 , 41 , 2 , 181-194
122) Peppard , Joe , 1993 , IT Strategy for Business, London , Pitman
123) Pikkarainen , T., Pikkarainen, K., Karjaluoto, H. & Pahnila , S. , Consumer acceptance of online banking: An extension of the technology acceptance model , Internet Research , 2004 , 14, 3 , 224-23
124) Poon , W. C. & Low , K. L. T. , Are Travellers Satisfied with Malaysian Hotels? , International Journal of Contemporary Hospitality Management , 2005, 17 , 3 , 217-227
125) Ratnasingam , Pauline , Customer’s Trust Indicators in the Online Hotel Booking Decision , International Journal of Business, Humanities and Technology , 2012 , 2 , 2 , 192-198
126) Rex S. T, Charles F. D. & Peter, R. , Travel Planning : Searching for and Booking Hotels on the Internet , Cornell Hospitality Quarterly , 2011 , 25, 4 , 388-398
127) Ribbinik , D. , Van Riel , A., Liljander , V. & Streukens, S. , Comfort your online customer : quality, trust and loyalty on internet, Managing Service Quality, 2004 , 14 , 6 , 446-456
128) Rodgers, Waymond , Negash, Solomon & Suk , Kwanho ,The Moderating Effect of On-line Experience on the Antecedents and Consequences of On-Line Satisfaction , Psychology & Marketing , 2005, 22 ,4 , 313-331
129) Roger , C. Mayer & James, H. Davis , An Integrative Model Of Organizational Trust , Academy of Management Review , 1995 , 20 , 3, 709-734
130) Rogers, Everett M. & Chaffee , Steven H. , Communication as an Academic Discipline: A Dialogue, Journal of Communication , 1983 , 33 , 3, 18-30
131) Rogers, Everett M. , Complex Adaptive Systems and the Diffusion of Innovations , The Innovation Journal : The Public Sector Innovation Journal ,2005 , 10 , 3 , 1-26
132) Rose , G. & Straub , D. , Predicating general IT use : Applying TAM to the Arabic world , Journal of Global Information Management , 1998 , 6 , 3 , 39-46
133) Schiffman , L. G. & Kanuk , L. L. , 1997 , Consumer Behavior (6th Ed) , USA , New Jersey: Prentice Hall
134) Schlosser , A.E. , Shavitt , S. & Kanfer, A. , Survey of Internet user’s attitudes toward Internet advertising, Journal of Interactive Marketing ,1999 ,13,3,34-54
135) Shah Alam , Syed & Yasin Norjaya Mohd, What factors influence online brand trust : evidence from online tickets buyers in Malaysia , Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research , 2010 , 5 , 3 , 78-89
136) Shaw, G. & Williams. M. A. , 2004 , Tourism and tourism space , London , SAGE publications
137) Shih , Ya-Yueh & Fang , Kwoting , The use of a decomposed theory of planned behavior to study Internet banking in Taiwan , Internet Research , 2004 , 14 , 3 , 213-223
138) Shima , Soyeon , Eastlicka, Mary Ann, Lotza , Sherry L. & Warringtona , Patricia , An online prepurchase intentions model: The role of intention to search: Best Overall Paper Award—The Sixth Triennial AMS/ACRA Retailing Conference , Journal of Retailing ,2001 , 77, 3, 397-416
139) Sigurdsson Kvikne , Theodor , 2013, An Investigation of Consumer Behavior on Websites for Members of Historic Hotels in Norway, Located in Rural Areas: Website Factors that Could Affect Web-revenue , Norway , University of Stavanger
140) Sigurosson , Valdimar ,2013 , Online Marketing & Travel Agencies : Development stages of websites and the use of web metrics , Reykjavík University - School of Business
141) Sparks , Beverley & Browning , Victoria , The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust , Queensland university of technology – Tourism Management , 2011 , 32 , 1310 – 1323
142) Szajna , B. , Empirical evaluation of the revised technology acceptance model , Management Science , 1996 , 42 ,1, 85-92
143) Tan , M . & Teo , T.S.H. , Factors influencing the adoption of Internet banking , Journal of the Association for Information Systems, 2000, 1 , 1 ,1-42
144) Tan , M. & Teo , T. , Factors influencing the adoption of internet banking , Journal of the Association for Information Systems , 2000, 1 , 1, 22-38
145) Taylor, Sh. E. , Peplau, L. A. & Sears , D. O. , Social Psychology (11th Ed) ,2003 , USA , New Jersey : Pearson Education, Upper Saddle River
146) Taylor, Shirley & Todd , Peter, Understanding information technology usage: A test of competing models , Information systems research ,1995 , 6,2 , 144-176
147) Tornatzky , L.G. & Klein , J. K. , Innovation characteristics and innovation adoption implementation : a Meta-Analysis of findings , IEEE Transactions on Engineering Management , 1982 , 29 , 1, 28-45
148) Vallerand, R.J., Pelletier, L.G. , Deshaies , P. , Cuerrier , J.P. & Mongeau , C., Ajzen and fishbein’s theoey of reasoned action as applied to moral behavior : A confirmatory analysis , Journal of Personality and Social Psychology , 1992 , 62 , 1 , 98-109
149) Venkatesh , V. & Davis , Fred D. , A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies , Management Science , 2000 , 46 , 2 , 186-204
150) Venkatesh, V. , Morris, M.G., Davis, G.B. & Davis, F.D. , User acceptance of information technology: Toward a unified view , MIS Quarterly , 2003 , 27, 3, 425-478
151) Vich-i-Martorell , Gabriel Angel , The internet and tourism principals in the Balearic Islands , Tourism and Hospitality Research , 2003 , 25, 25-44.
152) Vijayasarathy, L.R. , Predicting consumer intentions to use on-line shopping : the case for an augmented technology acceptance model , Information & Management , 2004 , 41 , 6 , 747-762
153) Wang , Y.S. , Wang , Y.M. , Lin , H.H. & Tang , T.I. , Determinants of user acceptance of internet banking: An empirical study , International Journal of Service Industry Management , 2003 , 14 , 5 , 501-519
154) Wang, Y. S. , Lin, H. H. & Luarn , P. , Predicting consumer intention to use mobile service , Information Systems Journal , 2006 ,16 , 2, 157-179
155) Wu , Kewen , Zhao , Yuxiang , Zhu , Qinghua , Tan , Xiaojie & Zheng , Hua , A meta-analysis of the impact of trust on technology acceptance model: Investigation of moderating influence of subject and context type , International Journal of Information Management , 2011, 31 ,6, 572-581
156) Wu, X. & Subramaniam, C. , Understanding and Predicting Radio Frequency Identification (RFID) Adoption in Supply Chains , Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce , 2011, 21 , 4 ,348-367
157) Yousafzai , S. Y. , Pallister, J. G., & Foxall , G. R. , A proposed model of E-trust for Electronic Banking. Technovation, 2003, 23 , 11, 847-860