فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول :کلیات تحقیق
مقدمه ................................................................................................................................... 2
1-1 بیان مساله...................................................................................................................... 2
1-2 مدل مفهومی تحقیق........................................................................................................ 5
1-3 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها.................................................................................. 8
1-4 اهداف تحقیق................................................................................................................ 9
1-5 فرضیه های تحقیق.......................................................................................................... 11
1-6 اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................................... 11
1-7 قلمرو مکانی.................................................................................................................. 12
1-8 قلمرو زمانی تحقیق........................................................................................................ 13
1-9 روش تحقیق.................................................................................................................. 13
1-10 روش نمونه گیری........................................................................................................ 13
1-11 ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق..................................................................................... 14
1-12جامعه آماری................................................................................................................. 14
1-13 روش نمونه گیری........................................................................................................ 14
1-14 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات..................................................................................... 14
فصل دوم :مبانی نظری پژوهش
2-1 تاریخچه تحقیق.............................................................................................................. 17
2-2 مقدمه............................................................................................................................ 18
2-3 توضیح مختصری از بازاریابی .......................................................................................... 20
2-4 نام و نشان تجاری.......................................................................................................... 27
2-5 ارزش ویژه نام و نشان تجاری......................................................................................... 32
2-6 مدل های ارزش نام تجاری.............................................................................................. 34
2-7 رفتار مصرف کننده.......................................................................................................... 50
2-8 مدل های ارتباط بین نام و نشان تجاری و رفتار خرید مصرف کننده.................................... 53
2-9 تحقیقات انجام شده در ایران........................................................................................... 59
2-10 تحقیقات انجام شده در جهان........................................................................................ 60
2-11مدل نظری تحقیق.......................................................................................................... 61
فصل سوم : روش شناسی
3-1مقدمه............................................................................................................................. 67
3-2. نوع تحقیق................................................................................................................... 67
3-3. جامعه ی آماری............................................................................................................. 69
3-4. نمونه............................................................................................................................. 69
3-4-1. روش نمونه گیری..................................................................................................... 70
3-4-2. تعیین حجم نمونه..................................................................................................... 70
3-5. پرسشنامه....................................................................................................................... 71
3-6. ویژگیهای فنی ابزارهای گردآوری دادهها.......................................................................... 72
3-6-1. روایی .................................................................................................................... 73
3-6-2. پایایی...................................................................................................................... 73
3-7. مقیاسهای مورد استفاده.................................................................................................... 74
3-8. روش گردآوری داده ها.................................................................................................. 75
3-9. تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................................... 75
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1مقدمه............................................................................................................................. 79
4-2- آمار توصیفی............................................................................................................... 80
4-2-1- ترکیب سن اعضای نمونه......................................................................................... 81
4-2-2 ترکیب جنسیت اعضای نمونه..................................................................................... 81
4-2-3- ترکیب تحصیلات اعضای نمونه............................................................................... 82
4-2-4- وضعیت تاهل اعضای نمونه..................................................................................... 83
4-3- آمار تحلیلی................................................................................................................ 83
4-3-1- مراحل عمومی آزمون فرض آماری............................................................................ 83
4-3-2- آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش......................................................................... 85
4-3-3- ضرایب همبستگی پیرسون بین متغیرهای پژوهش...................................................... 86
4-3-4- مدل سازی معادلات ساختاری.................................................................................. 87
4-3-5-1- آزمون برازش الگوی مفهومی............................................................................... 89
4-3-5-2- ارزیابی بخش اندازه گیری مدل............................................................................ 90
4-3-5-3- ارزیابی بخش ساختاری مدل............................................................................... 98
4-3-5-4آزمون فرضیات تحقیق.......................................................................................... 102
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5. شرح مختصری از پژوهش............................................................................................. 107
2-5. نتایج حاصل از پژوهش................................................................................................. 108
5-2-1. نتایج فرضیه 1......................................................................................................... 109
5-2-2. نتایج فرضیه 2......................................................................................................... 109
5-2-3. نتایج فرضیه 3......................................................................................................... 109
5-2-4. نتایج فرضیه 4......................................................................................................... 110
5-2-5. نتایج فرضیه 5......................................................................................................... 110
5-2-6. نتایج فرضیه 6......................................................................................................... 111
5-2-7. نتایج فرضیه 7......................................................................................................... 111
5-3) بحث درباره نتایج......................................................................................................... 111
5-4. پیشنهادات ................................................................................................................... 114
5-4-1. پیشنهادات مبتنی بر پژوهش...................................................................................... 115
5-4-2. پیشنهادات به پژوهشگران آتی................................................................................... 116
5-5. موانع ومحدودیتهای تحقیق............................................................................................ 117
منبع:
منابع:
مقاله:سیائو ،چیه رو،تاثیرتصویر فروشگاه و کیفیت خدمات برروی تصویر علامت تجاری وقصد خرید در رابطه با علامت های تجاری دارای برچسب خصوصی،مجله بازاریابی استرالیا،17دسامبر2010،2.
مقاله: (حسین صفرزاده،بهرام خیری،ریحانه آقاسید آقا)،بررسی تاثیر عوامل زمینه ای،وفاداری به برندوتغیردادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان،مجله مدیریت بازاریابی، شماره10، بهار1390
مقاله: (دکترمنصور صمدی،دکتر بهمن حاجی پور،میثم دهقان)، بررسی تاثیر ابعاد برندبر قصد خرید مجدد مشتریان از فروشگاه های زنجیره ای شهر تهران،اندیشه مدیریت،شماره2سال سوم،پاییزوزمستان88
مقاله: (سید محمودحسینی,سیدابوالفضل ابوالفضلی،محمدرحیمی)،بررسی تاثیر ارزش ویژه نام ونشان تجاری برپاسخ مصرف کننده(مطالعه موردی:نامونشان تجاری ایرانول)،چشم انداز مدیریت، شماره ، س32پاییز88
کتاب : فیلیپ کاتلر-گری آرمسترانگ (ترجمه:دکتر علی پارساییان)،انتشارات آیلار.
6) کتاب: حافظ نیا، محمد رضا، (1382)، " مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"،انتشارات سمت
7)کتاب: خاکی، غلامرضا(1382)،"روش تحقیق با رویکردی بر پایان نامه نویسی"انتشارات بازتاب،چاپ اول
8)کتاب: سکاران ،اوما،(1380)،"روشهای تحقیق در مدیریت"، مترجمان: محمد صائبی و محمود شیرازی، انتشارات مرکز آموزش و مدیریت دولتی، چاپ اول
9)کتاب: شریفی حسن پاشا،(1374)،"اصول روان سنجی و روان آزمایی"،انتشارات رشد،چاپ سوم
10)پایان نامه :فاطمه امانی،پایان نامه ارشد،بهمن1391.بررسی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید مصرف کنندگان نهایی در خصوص انتخاب محصولات لبنی شرکت گاله در شهر کرج.
نادری, عزت الله و مریم سیف نراقی. روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی. سیزدهم. تهران: دفتر انشارات و تحقیقات بدر, 1378.
سرمد, زهره, علی بازرگان و الهه حجازی. روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارت آگاه, 1380.
هومن, حیدرعلی. شناخت روش علمی در علوم رفتاری (پایه های پژوهش). چاپ چهارم. تهران: انتشارات پارسا, 1380.
سرایی, حسن. مقدمه ای بر نمونه گیری در تحقیق. تهران: انتشارات نی, 1372.
حافظ نیا, محمدرضا. مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سمت, 1389.
جانسون, ریچارد و گوری باتاچاریا. آمار، اصول و روش ها. مترجم فتاح میکائیلی. اصفهان: نشر ارکان, 1380.
کوکران, ویلیام جی. تکنیک های نمونه گیری. مترجم عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی. تهران: اتحاد, 1385.
نبوی, بهروز. مقدمه بر روش تحقیق در علوم اجتماعی. چاپ یازدهم. تهران: انتشارات فروردین, 1372.
میلر, دلبرت. راهنمای سنجش و تحقیقات اجتماعی. مترجم هوشنگ نایینی. تهران: نشر نی, 1380.
سکاران, اوما. روش های تحقیق در مدیریت. مترجم محمد صائبی و محمود شیرازی. تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی, 1385.
مومنی, منصور. (1389). تحلیل های آماری با استفاده از SPSS. تهران: کتاب نو.
حبیب پور، کرم، صفری، رضا. (1388). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی (تحلیل داده های کمی). تهران: لویه، متفکران.
خاکی, غلامرضا. (1387). روش تحقیق در مدیریت. تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
کلانتری, خلیل. (1388). مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی - اقتصادی (با برنامه LISREL و SIMPLIS)، تهران: فرهنگ صبا.
مومنی, منصور. (1389). تحلیل های آماری با استفاده از SPSS. تهران: کتاب نو.
هومن, حیدرعلی. (1388). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: سمت.
منابع خارجی :
1) Aker , david A ,Robert Jacobson,(2001),”the value relevance of brand attitude in high technology markets”vol .38,no. 4, pb. 485-493
2) Aker , d.a.(1991),”managing brand equity”, new york,ny.
3) Aker,d.a.,joachimsthaler ,e.(2000),”brand leadership”, the free press, new
4) Aker,david and joachimsthaler, erich,(2001), “brand leadership”, the free press, new
5) Bbdo group ,(2001),”brand equity excellence, volum 1:brand equity review”,dusseldurf, Germany
6) Cobb-walgren kj,ruble ca, donthu n,(1995), “brand equity,brand preference, and purchase”intent. J adver; 24:25-41
7) Comber,Stephen.(2002), “branding”,capston publication,Pp.170_181
8) Damodaran, aswath,(2002)”investment valuation”, john wily & sons , new york, 914-43
9) George m . zinkhan& Karin braunsberger , (2004) , ‘the complexity of consumers , congnitive structures and its relevance to consumer behavior’ journal of business research 57,575-582
10) Kapferer, j-n.(1992), strategic brand management, the free press, new york, ny.
11) Keller,k.l (2003), sterategic brand management : bulding, measuring, and managing brand equity, 2nd ed., prentice- hall,upper saddle river, nj.
12) Lassar , walfried , banwari mittaland sharma arun(1995),”measuring customer-based brand equity”, journal of consumer marketing 12(4),11-19
13) Lim, heejin,(2006),”m-loyalty: winning strategic for mobilecarriers “, journal of consumer marketing 23/4 (2006) 208_218
14) Netmeyer, Richard.balaji, krishan. Pullig , chris. Guangping , wang. Yagci, Mehmet. Dwane, dean.joe, rick. And Ferdinand, wirth(2004).”developing and alidating measures of facts of customer-based brand eqity”.journal of business research.vol57
15) Ourusoff, a.(1993), “who said brands are dead?”brandweeak , vol.34 no .august 9,20-28
16) P.leone, Robert, vithala r . rao, kevin lane keller , anita man luo , leigh mcalister & rajendra srivastava , (2006),”linking brand equity to customer equity “, journal of service research , vol . 9 no . 2, Pp. 125-138
17) Simon , c.j. and Sullivan, m.w.(1993), “the measurement and deteminants of brand equity :afinancial approach”, marketing science, vol.12, no.1,Pp.28-53
18) Vanauken,brad,(2002), “the brand management checklist”, kogan page limited, London,224
19) Srivastava, r.k. & schoker , a.d.,(1991),”brand equity:aprespective on its meaning and measurement “, cambridg:markeing science institute . Pp. 91-124
20) Wood,l.(2000),”brand and brand equity:definition and management” management decision,vol. 38/9,Pp. 662-669
21) Yabin lu, long zhang , bin wang,(2009), “a multidimensional and hierarchical model of mobil service quality” , electronic commerce research and applications 8, 228-240
22) Yoo,boonghee, Naveen donthu ,(2002) ,”testing cross – cultural invariance of the brand equity creation creation process”, jornal of product and brand management , vol. 11 no. 6, Pp.380-398
23) Yoo, booghee and donthu, Naveen, (2001), “developing and validating a multidimensional consumer-based brand equity scale” , journal of business of business reaserch52,1_14