فهرست:
1-1- مقدمه:. 3
1-2- بیان مسئله:. 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق:. 6
1-4- اهداف تحقیق:. 7
1-4-1- اهداف اصلی:. 7
1-4-2 اهداف فرعی تحقیق:. 7
1-5- سوالات تحقیق:. 8
1-5-1- سوالات اصلی:. 8
1-5-2- سوالات فرعی تحقیق:. 8
1-6-فرضیه اصلی:. 8
1-7-فرضیه های فرعی:. 8
1-8-تعریف واژهها و اصطلاحات تحقیق:. 9
1-8-1- احساس نسبت به برند:. 9
1-8-2-اعتماد به برند:. 9
1-8-3-ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت:. 9
1-8-5-فروش بیمه عمر:. 10
فصل دوم..............................................................................................................................................12
2-1- مقدمه:. 12
2-2- تبلیغات.. 12
2-3- سیر تاریخی تبلیغات بازرگانی.. 14
2-3-1-دوره یکم؛ دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺷﻔﺎﻫﯽ.. 14
2-3-2-دوره دوم، دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻧﻮﺷﺘﺎری ﭼﺎﭘﯽ.. 14
2-3-3- دوره ﺳﻮم، دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ.. 16
2-3-4-اهمیت اجتماعی تبلیغات.. 17
2-3-5- پدیده های نوین.. 17
2-3-6- ﺩﻭﺭﻩ ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻲ.. 18
2-4- سیر تحول تبلیغات بازرگانی در ایران.. 19
2-4-1- اﯾﺮان ﺑﺎﺳﺘﺎن.. 19
2-4-2- شیوه های سنتی و قدیمی تبلیغ فروش کالا. 19
3-4-2- ورود وسایل ارتباط جمعی.. 20
2-5- نقش ارتباطات در تبلیغات.. 21
2-6- ارتباط.. 21
2-7- ارتباطجمعی.. 23
2-8- انواع ارتباط.. 24
2-9- الگوها و مدلهای ارتباط.. 24
4- مدلارتباطیگربنر. 25
2-10- نظریه ارتباط در تبلیغات.. 26
2-11- عناصر ارتباط.. 26
2-12- انواع تبلیغات و مقایسه آنها 28
2-13- ضرورت ارزیابی اثربخشی تبلیغات.. 29
2-14- روشهای ارزیابی اثربخشی تبلیغات.. 29
2-15- تشریح و طبقهبندی متغیرهای تبلیغات.. 30
2-16- اندازهگیری ورودیها 32
2-17- اندازهگیری خروجیها 33
2-18- اندازهگیری فرایندها 36
2-19- مدلهای سلسله مراتب تاثیرات.. 37
12-19-1- سلسله مراتب یادگیرنده:. 38
2-19-2-سلسله مراتب ناموزون/ اسنادی.. 39
2-19-3- سلسله مراتب با درگیری پایین.. 39
2-19-4-مدل احتمال گسترش اطلاعات (ELM). 40
2-20-سلسله مراتب تاثیرات مربوط.. 41
2-21- برند :. 41
2-22- اهمیت برند:. 44
2-22-1-مشتریان.. 44
2-22-2- شرکتها 46
2-23- ارزش ویژه برند و تعاریف مختلف آن.. 46
2-23-1- ارزش ویژه برند از رویکرد مالی.. 48
2-23-2- ارزش ویژه برند از رویکرد مشتریان.. 49
2-24- مدلها و مفاهیم مطرح شده راجع به ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کنندگان:. 51
2-25- اجزا و عناصر برند بر اساس دیدگاه آکر:. 58
2-25-1-آگاهی از برند:. 58
2-25-3-کیفیت ادارک شده:. 61
2-25-4- وفاداری به برند:. 62
2-25-5- سایر داراییهای مالکانه برند:. 63
2-26- اندازه گیری ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرفکنندگان:. 64
2-27- ارزش ویژه برند از دیدگاه ترکیبی.. 66
2-28- مزایای ارزش ویژه برند قوی:. 67
2-29- اعتماد به برند:. 69
2-30- احساس به برند:. 71
2-31- مبانی نظری بیمه و بیمه های عمر. 73
2-31-1- تعریف بیمه. 73
2-31-2- موضوع بیمه. 74
2-31-3-تاریخچه بیمه. 74
2-32- تاریخچه بیمه در ایران.. 75
2-33- مبانی بیمه های عمر. 76
2-33-مزایای مهم بیمههای عمر. 77
2-34- تحقیقات مرتبط با موضوع تحقیق.. 78
2-35- مدل مفهومی تحقیق.. 83
2-36- تعریف واژهها و اصطلاحات.. 83
فصل سوم..............................................................................................................110
3-1- مقدمه. 86
3-2- نوع و روش تحقیق:. 86
3-3- جامعه آماری.. 86
3-4 - بر آورد حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 87
3-5 - ابزار گرد آوری داده ها 87
3-6- ویژگیهای فنی ابزار تحقیق:. 88
3-7- روش تجریه و تحلیل دادهها:. 90
فصل چهارم...........................................................................................................117
4-1- مقدمه. 92
4-2- آمار توصیفی…………………………………………………………..92
4-2-1- آمار توصیفی متغیر سن.. 92
4-2-2- آمار توصیفی متغیر سطح تحصیلات.. 93
4-2-3- آمار توصیفی متغیر جنسیت افراد نمونه. 94
4-2-4- آمار توصیفی میزان سوابق کاری نمایندگان.. 95
4-2-5- آمار توصیفی نوع شرکت بیمه. 96
4-2-6- آمار توصیفی تعداد فروش بیمهنامه افراد نمایندگان.. 97
4-2-7- آمار توصیفی ارزش بیمهنامههای فروخته شده (بر حسب تومان). 98
4-2-8- آمار توصیفی متغیرهای اصلی تحقیق.. 99
4-3- بررسی استنباطی دادهها 100
4-3-1- یافته های مربوط به فرضیه فرعی اول پژوهش... 100
4-3-2- یافته های مربوط به فرضیه فرعی دوم پژوهش... 101
4-3-3- یافته های مربوط به فرضیه فرعی سوم پژوهش... 102
5-1- مقدمه. 106
5-2 - بحث و نتیجهگیری.. 108
5-3- محدودیت های تحقیق.. 110
5-4- پیشنهادات تحقیق.. 111
5-4-1: پیشنهادات کاربردی تحقیق:. 111
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 111
منابع و ماخذ. 121
پیوستها و ضمائم............................................................................................151
منبع:
منابع فارسی:
آسا برگر، آرتور، (1379) . روش های پژوهش رسانه ها، ترجمه محمد حفاظی، تهران : انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، چاپ اول .
اکبری، مسعود 1386، "مقایسه کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکتهای دولتی و خصوصی در صنعت بیمه (مقایسه موردی بین شرکت بیمه پارسیان و البرز با تاکید بر بیمه بدنه اتومبیل"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
شکوهی، احمد 1390 ،" بررسی رابطه بین میزان رضایت بیمه درمان تکمیلی در وفاداری مشتریان و تمدید قراردادهای بیمه ای بیمه گذاران، مورد : شرکت بیمه البرز- شهر تهران " پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
امیری، سامع 1383، "ارزیابی کیفیت خدمات بیمهای با استفاده از مدل مقیاس کیفیت خدمات SERVQUAL"، پایان نامه کارشناسی ارشد، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
بازرگان، عباس، زهره سرمد و الهه حجازی .1381. روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، نشرآگاه، چاپ ششم.
بالدوین، هانتلی،(1380). چگونگی آگهی تلویزیونی بسازیم، ترجمه حمید گرشاسبی، تهران: اتشارات سروش .
بدار،ل. دزیل، ژ. لامارش، ل .(۱۳۸۱). روانشناسی اجتماعی، ترجمه حمزهگنجی، تهران: نشر ساوالان، چاپ دوم .
برکو، ریام و ولوین(1378). مدیریت ارتباطات، ترجمه: اعرابی و ایزدی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی .
بلوریان تهرانی، محمد، (1382) .ویژگی های سبک های تبلیغاتی در برخی از کشورها، مجموعه مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران، تهران: اداره کل تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ اول .
بوتان، ک . (۱۳۷۸) . نظریه های روابط عمومی ، مترجم : علیرضا دهقان، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .
حاج کریمی، عباسعلی- مکیزاده، وحید- جمالیه بسطامی، بهتاش (1388)،بررسی ارتباط کیفیت مواجهه خدمت و وفاداری مشتریان در سازمانهای خدماتی تجاری، چشم انداز مدیریت، شماره 32.
ﺣﺴﯿﻨﯽ ﭘﺎﮐﺪﻫﯽ، ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ،(1379) ." ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﺠﺎری و ارزﺷﻬﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ"، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪﻫﺎ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ و ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﺻﻨﻌﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﯾﺮان، اﺳﻔﻨﺪ 1377، ﺑﻪ اﻫﺘﻤﺎم ﮐﻮرش اﺳﻌﺪی ﺑﯿﮕﯽ، ﭼﺎپ اول، ﺗﻬﺮان: ادارهﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت وزارت ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ.
خاکی، غلامرضا (1379). روش تحقیق در مدیریت. تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
خسروی،امیر (1388)،بررسی تاثیر عوامل کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری و توصیه خرید به دیگران در بیمه ایران استان لرستان، پایان نامه،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک.
دادگران،محمد، (1385).مبانی ارتباطات جمعی، تهران: انتشارات مروارید، چاپ نهم .
دستباز، هادی (1384)، اصول وکلیات بیمه های اشخاص، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
رابینز، استیفن.پی. (1386). مبانی رفتار سازمانی. ترجمه علی پارسائیان. تهران: انتشارات امیر کبیر.
راﺳﺘﮕﻮ، ﻣﻬﺮداد،(1380). از ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺗﺠﺎری ﭼﻪ ﻣﯽداﻧﯿﻢ، ﺗﻬﺮان : ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻧﺸﺮ آﯾﻨﺪﮔﺎن.
رسولی، محمدرضا، (1386 الف) ." پژوهشنامه تبلیغات، تهران : انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
روستا، احمد- ونوس، داور- ابراهیمی، عبدالحمید (1385)، مدیریت بازاریابی ، تهران: انتشارات سمت،چ 10.
روستا، احمد، (1380) . " تبلیغات آینده و آینده تبلیغات در ایران"، مجموعه مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران، تهران: اداره کل تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی وتبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ اول .
ریاحی فر، مهدی (1385)، نقش مدیریت تبلیغات در عرصه رقابت، پیام بیمه ایران ( ویژه نامه تخصصی)، شماره 9.
زمانی، حمیده(1390). بررسی تطبیقی تبلیغات بازرگانی شرکتهای بیمه دولتی و خصوصی (تحلیل محتوای آگهیهای مطبوعاتی شرکتهای بیمه دولتی و خصوصی). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، پردیس آموزشهای نیمه حضوری.
ساترلند، م.(۱۳۸۰). روانشناسی تبلیغات تجاری، ترجمه: سینا قربانلو، تهران: انتشارات مبلغان.
سرمد، زهره-بازرگان، عباس-حجازی، الهه (1380)، روش تحقیق در علوم رفتار، تهران :انتشارات آگاه.
شادرام آبپرده، زهرا (1390). بررسی نقش ارتباطات و اعتماد در وفاداری مشتریان شرکت بیمه توسعه شیراز از طریق بسط مدل شاخص رضایت مشتری اروپا ECSI. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور ، دانشکده علوم انسانی. مرکز شیراز.
شمس، راحیل 1386، "بررسی ارتباط میان فعالیتهای بازاریابی در ایجاد ارزش ویژه برند با استفاده از مدل تعمیم یافته آکر"، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
صحت، سعید- گراوند، عادله- قبادی، لیدا (1390)، بررسی نقش اصلی تبلیغات در صنعت بیمه، تازه های جهان بیمه، شماره 156.
ﻃﺎﻫﺮﻧﺴﺒﯽ، ﮐﻮروش، (1381). ﺻﻨﻌﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت، آﮔﻬﯽ، ﺗﺮوﯾﺞ، ﺗﺒﻠﯿﻎ، ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات ﻓﺮزﯾﻦ.
عبدالوند، محمد علی- غفاری آشتیانی، پیمان (1388)، ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی در بازار خدمات ( مطالعه موردی: بانکهای شهرستان اراک)، مجله پژوهشهای مدیریت، شماره 81.
فتحی، سیده فروغ (1389)، بررسی تاثیر ابزارهای تبلیغاتی بر جذب مشتریان بیمه آتش سوزی در استان زنجان، پایان نامه، دانشگاه پیام نور واحد تهران.
فرهنگی، علی اکبر- صفرزاده، حسین (1386).، روش های تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات پویش.
فرهنگی، علی اکبر- محب علی، داود (1385)، مدیریت بازار، تهران: انتشارات امیر کبیر.
ک. هاوالدار، کریشنا، ترجمه و تلخیص عبدالوند، محمدعلی- نیکومرام، هاشم (1385)، بازاریابی صنعتی، تهران : انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
کاووسی،سید محمد رضا (1384)،روشهای اندازه گیری رضایت خدمات، تهران: انتشارات سبزان.
کرچ، د. کراچ فیلد، ر. س. بلاکی، ا. اس.(۱۳۴۷). فرد در اجتماع، ترجمه محمود صناعی، تهران: چاپ زوار.
کریتنر، رابرت و کینیکی، آنجلو(1386). مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه ی علی اکبر فرهنگی و حسین صفرزاده، جلد دوم، تهران، مؤسسه انتشارات و پخش کتاب پویش.
کریستوفر، لاولاک –رایت، لان، ترجمه فروزنده، بهمن (1385)، اصول و مدیریت بازاریابی خدمات، تهران: انتشارات آموخته.
لالیان پور، نوشین ( 1388)، عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران (مورد مطالعه بیمه ایران)،پایاننامه،دانشگاه علامه طباطبایی.
محمودی، بهزاد ،( 1382). " معرفی روش های متداول تبلیغات در اینترنت و مزایای آن "، مجموعه مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران، تهران: اداره کل تبلیغات معاونت امورمطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی.
مرادی، محسن(1389)، طراحی و تبیین مدل وفاداری مشتری در صنعت بیمه (مورد مطاعه: شرکت بیمه کارآفرین)، فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علو مانسانی دانشگاه آزاد اسلامی،شماره 14.
ﻣﺴﺎری، ﭘﺎل، ﭘﺎﯾﯿﺰ،(1379). ﻧﻘﺶ ﺗﺼﻮﯾﺮ در ﺗﺒﻠﯿﻎ؛ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪﺳﺎزی دﯾﺪاری، ﻣﺘﺮﺟﻢ: ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ ﺣﮑﯿﻢآرا، رﺳﺎﻧﻪ، ﺳﺎل11ش 3، ﺗﻬﺮان: ﻣﻌﺎوﻧﺖ اﻣﻮر ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ و ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ وزارت ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ.
مساری، پال، ( 1379) . نقش تصویر در تبلیغ : متقاعد سازی دیداری، ترجمه محمد علی حکیم آرا، فصلنامه مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، شماره پاییز .
مسعودی، امید، (1381). جادوی تبلیغ، بررسی و شناخت فن تبلیغ، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 29، مرکز تحقیقات صدا وسیما .
معتمدنژاد،کاظم، (1385) .وسایل ارتباط جمعی، تهران : انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ پنجم .
مقیمی، سید محمد(1385). سازمان و مدیریت: رویکردی پژوهشی. تهران: انتشارات ترمه
نقیب السادات، سید رضا، (1381 ). " چشم انداز تبلیغات بازرگانی در عصر اطلاعات"، رسانه، فصلنامه مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، شماره زمستان.
هراتی ثانی، محبوبه (1385)، ارزیابی اثربخشی تبلیغات صنعت بیمه (شرکت سهامی بیمه ایران)، پایان نامه،دانشگاه تهران.
ﻫﻮﮔﺘﻮن، ﻣﯿﺘﻠﯿﻦ، (1381) .ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ارﺗﺒﺎﻃﺎت، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﺤﻤﺪﺻﺎدق ﻣﺤﻤﻮدی ﻓﻀﻠﯽ، ﭘﮋوﻫﺶ و ﺳﻨﺠﺶ، ﺳﺎل ﻧﻬﻢ، ش 29.
وودرف، هلن، ترجمه گوهریان، ابراهیم- کوهستانی، مصطفی (1382)، بازاریابی خدمات، تهران: انتشارات امیر کبیر.
ویندال، سون و دیگران ،( 1376 ). کاربرد نظریه های ارتباطات ، ترجمه : علیرضا دهقان، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ه
منابع لاتین:
Aaker, D.A. & Joachimsthaler, E. 2000, "Brand Leadership", The Free Press, New York, NY.
Atilgan, E., Aksoy, S. & Akinci, S. 2005, "Determinants of the brand equity: A verification approach in the beverage industry in Turkey", Journal of Marketing Intelligence & Planning, Vol. 23, no. 3, PP. 237-248.
Ball, D., Coelho P.S., & Vilares M. J. (2007). Service personalization and loyalty. Journal of Services Marketing, vol. 20, no. 6, pp. 391-403.
Ball, D.,Coelho P.S., & Macha´s, A. (2004). The role of communication and trust in explaining customer loyalty An extension to the ECSI model. European Journal of Marketing, vol. 38 no. 9/10, pp. 1272-1293.
Beristain, J.J, Zorrilla, P, (2011) ,”The relationship between store image and store brand equity: A conceptual framework and evidence from hypermarkets”, Journal of Retailing and Consumer Services 18 ,562–574
Brett A.S. Martin, Andrew C. Bhimy, Tom Agee, (2002),"Infomercials and advertising effectiveness: an empirical study", Journal of Consumer Marketing, Vol. 19 Iss: 6 pp. 468 – 480
Brodie, R., Whittome, J.R.M. & Brush G.J. 2008, "Investigating the service brand: A customer value perspective", Journal of Business Research.
Business Week 2003, “The 100 top brands”, Vol. 8, no. 4, pp. 72-8.
Ciavolino, E. & Dahlgaard, J. J.(2007), “ECSI- Customer Satisfaction Modeling and Analysis: A case study”, Journal of Total Quality Management, Vol. 18, No.5, pp. 545-554.
Clew, Kenneth E.james. Karen E.kranenburg.kiristine E.berry chiristine t(2006), The relationshing of the visual element of an advertisement to servise quality expectations and source credibility, Journal of Services Marketing, Vol: 20, No: 6, pp404-411.
Coelho and Esteves (2007) “The choice between a five-point and a ten-point scale in the framework of customer satisfaction measurement”. Retrieved from www.google.com.
Davis, D.F., Golicic, S.L. & Marquardt, A.J. 2008, "Branding a B2B service: Does a brand differentiate a logistics service provider?", journal of Industrial Marketing Management, Vol. 37, pp. 218-227.
de Chernatony, L. & Segal-Horn, S. 2003, "The criteria for successful service brands", European Journal of Marketing, Vol. 37, no. 7/8, pp. 1095-1118.
Décaudin, Jean-Marc (2010), Are services advertised differently? An empirical examination, Journal of Services Marketing, Vol: 24 Issue: 7.
Degraffenreid, Scott (2006),"Beyond advertising: why people are the new media", Handbook of Business Strategy, Vol. 7 Iss: 1 pp. 81 - 85
Devlin, J.F. & Azhar, S. 2004, "Life would be a lot easier if we were a Kit Kat’: practitioners’ views on the challenges of branding financial services successfully”, Journal of Brand Management, Vol. 12, no. 1, pp. 12-30.
Feldwick, P. 2002, "What is Brand Equity, Anyway?", World Advertising Research Center, Henley-on-Thames.
Fung So,K. King,C,(2010),”When experience matters”:building and measuring hotel brand equity, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 22 No. 5, pp. 589-608.
Gable, M., Fairhurst, A., Dickinson, R. and Harris, L. (2000), Improving students’ understanding of the retail advertising budgeting process, Journal of Marketing Education, Vol. 22 No. 2, pp. 120-8.
Gremler, D.D. & Gwinner, K.P. 2000, “Customer-employee rapport in service relationships”, Journal of Service Research, Vol. 3, no. 1, pp. 82-104.
Hackley, Chris (2005), “Advertising g promotion: Communicating Brands”, SAGE Publications.
Hatch, M.J. & Schultz, M. 2003, "Bringing the corporation into corporate branding", European Journal of Marketing, Vol. 37, no. 7/8, pp. 1041-1064.
Herrington,J.D.and Henley,J.A.Jr (2000), Comparing the relative impact of services and non-services advertising: the case of insurance automobiles, Journal of Promotion Management, Vol: 5, No: 2,pp 101-108.
Hill, D.J., Bodegett,J. ,Baer,R. and Wakefield,k.(2004), An investigation of visualization and documentation strategies in services advertising, Journal of Services Research, Vol: 7, No: 3, pp155-166.
Hong-Youl Ha, Joby John, Swinder Janda, Siva Muthaly, (2011), The effects of advertising spending on brand loyalty in services, the European Journal of Marketing, Vol. 45 Iss: 4 pp. 673 - 691
Jung, J. & Sung, E.Y. 2008, "Consumer-based brand equity: Comparisons among Americans and south Koreans in the USA and south Koreans in the Korea", Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 12, no. 1, pp. 24-35.
Kalyanaram, G.K. (2009), The endogenous modeling of the effect of direct-to-consumer advertising in prescription drugs, International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, Vol: 3, Issue: 2.
Kayaman, R. & Arasli, H. 2007, "Customer based brand equity: Evidence from the hotel industry", Journal of Managing Service Quality, Vol. 17, no. 1, pp. 92-109.
Keller, K.L. 2001, "Building consumer-based brand equity", Journal of Marketing Management, Vol. 10, July/August 2, pp. 15-19.
Keller, K.L. 2003, "Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity", 2nd ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
Kim, H.B., Kim, W.G. & An, J.A. 2003, "The effect of consumer-based brand equity on firm's financial performance", Journal of Consumer Marketing, Vol. 20, no, 4, pp. 335-351.
Kim, K.H., Kim, S.K., Kim, D.Y., Kim, J.H. & Kang, S.H. 2008, "Brand equity in hospital marketing", Journal of Business Research, Vol. 61, pp. 75-82.
Kotler, P. & Keller, K.L. 2006, "marketing management", 12th Ed., Prentice-Hall of India, New Delhi.
Llusar, J.C.B. and Zornoza, C.C. 2000, “Validity and reliability in perceived quality measurement models: an empirical investigation in Spanish ceramic companies”, International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 17, no. 8, pp. 899-918.
Low, G. S., & Lamb Jr., C. W. 2000, "The measurement and dimensionality of brand associations", Journal of Product and Brand Management, Vol. 9, no. 6, pp. 350–368.
Marshall, Stephen W. (2006), “Advertising message strategies and executional devices in television commercials from award-winning effective campaigns from 1999 to 2004”, Dissertation for doctoral degree, University of Florida.
Melodena Stephens Balakrishnan,(2011), Gain the most from your marketing spend on loyalty, Business Strategy Series, Volume: 12 Issue: 5.
Moetimer, Kathleen(2008), Identifying the components of effective service advertisements, Journal of Services Marketing , 104-113.
Mollet, M. and Weir , ۲۰۰۵ ) ) ,’’ The Effectiveness of Advertising in PersuadingWomen to Consider the Military as a Career Option “, School of Journalism and Broadcasting , Oklahoma State University.
Moorthy, S. and Zhao, H. (2000), Advertising spending and perceived quality, Marketing Letters, Vol. 11 No. 3, pp. 221-33.
Mortimer Kathleen (2008)."Identifying the components of effective service advertisements", Journal of Services Marketing, Vol. 22 Iss: 2 pp. 104 – 113
Myers, C.A. 2003, "Managing brand equity: a look at the impact of attributes", Journal of Product & Brand Management, Vol. 12, no. 1, pp. 39-51.
Nguyen, T. & Nguyen, T.M.T. 2003, "Brand equity and its antecedence in Vietnamese market", working paper 2003.UEH.
O’Loughlhn, C. & Coenders, G.(2004).” Estimation of the European Customer Satisfaction Index: Maximum Likelihood versus Partial Least Squares. Application to Postal Services”. Total Quality Management, Vol. 15, No. 9–10, 1231–1255.
Olsen, S.O. (2002), Comparative evaluation and the relationship between quality, atisfaction, and repurchase loyalty, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol.30 No. 3, pp.40-9.
Papasolomou, I. & Vrontis, D. 2006, "Building corporate branding through internal marketing: The case of the UK retail bank industry", Journal of Product & Brand Management, Vol. 15, no. 1, pp. 37-47.
S.A.Aduloju, A.O.Odugbesan, S.A.Oke, (2009), The effects of advertising media on sales of insurance products:a developing-country case, The Journal of Risk Finance, Vol:10 No: 3 .
Sahoo, Debajani, Hvias, preeta (2007), Loyalty Programmer Applications in Indian, Journal of Service Industry. W.P. No.2007-07-11 July 2007.
Spake Deborah F., Joseph Mathew (2007)."Consumer opinion and effectiveness of direct-to-consumer advertising", Journal of Consumer Marketing, Vol. 24 Iss: 5 pp. 283 – 293
Takeuchi Toshie, Nishio Chizuru (2000)."The qualitative contents of television advertising and its penetration: the case in Japan", Marketing Intelligence & Planning, Vol. 18 Iss: 2 pp. 78 – 86
Wells, W.D., Moriarty, S., & Burnett J. (2006), “Advertising principles and practice”, 7th ed, Pearson Prentice Hall.
Yoo, B., Donthu, N. and Lee, S. (2000), An examination of selected marketing mix elements and brand equity, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 28 No. 2, pp. 195-211.