فهرست:
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1)مقدمه 2
1-2)بیان مساله 3
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق. 4
1-4)اهداف تحقیق. 5
1-5) چهارچوب نظری تحقیق. 6
1-6) فرضیه های تحقیق. 10
1-7) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 11
1-8) قلمرو تحقیق. 12
فصل دوم:ادبیات تحقیق
2-1) بخش اول:مبانی نظری تحقیق 14
2-1-1) مقدمه 14
2-1-2)دلایل ورود شرکت ها به صحنه تجارت بین الملل. 15
2-1-3) فرآیند ورود به بازارهای بین المللی 15
2-1-4) استراتژی های ورود به بازارهای بین المللی 20
2-1-5)صادرات.. 21
2-1-6)انگیزه های صادراتی شرکت ها 24
2-1-7)موانع صادراتی. 25
2-1-8)عوامل موثر بر صادرات.. 26
2-1-9) توسعه صادرات.. 28
2-1-9-1)نقش سیاست های توسعه صادرات در عملکرد صادرات.. 29
2-1-10)عملکرد صادراتی. 31
2-1-10-1)تعیین کننده های عملکرد صادرات شرکت.. 32
2-1-10-2)عوامل تاثیرگذار بر عملکرد صادرات.. 35
2-1-10-3)سنجش عملکرد صادراتی. 41
2-2-1) مفهوم مشتری و انواع آن. 42
2-2-2)شناخت مشتریان. 45
2-2-3) شناسایی و طبقه بندی مشتریان کلیدی. 47
2-2-4)روند جلب مشتری. 48
2-2-5)حفظ و نگهداری مشتری. 49
2-2-6)تجزیه و تحلیل مشتری در محیط خارجی. 50
2-2-7) برنامه جذب و حفظ مشتریان عمده 50
2-2-8)ایجاد سیستم اندازه گیری سودآوری مشتری. 51
2-2-9)ایجاد سیستم اندازه گیری رضایت مشتری. 51
2-2-10)بازاریابی رابطه ای. 52
2-2-11)ویژگی های بازاریابی رابطه ای. 55
2-2-12)ضرورت ایجاد بازاریابی رابطه ای. 57
2-2-13)مزایای بازاریابی رابطه ای. 58
2-2-14)ارتباط با مشتری. 58
2-2-15)مراحل توسعه ارتباط با مشتری. 60
2-2-16)دانش اقتصادی ارتباط با مشتری. 60
2-2-17)نکات مهم در اجرای استراتژی ارتباط با مشتری. 61
2-2-18)مزایای استراتژی ارتباط با مشتری. 62
2-2-19)زنجیره ارتباطات در روابط تجاری 63
2-2-20)کیفیت ارتباطات 67
2-2-21) تاثیر برنامه های وفادار ساز مشتری بر کیفیت ارتباطات 70
2-2-22) تاثیر کیفیت ارتباطات بر تعهد به رابطه 71
بخش دوم: پیشینه تحقیق. 73
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
3-1 ) مقدمه 79
3-2 ) روش تحقیق. 79
3-3) جامعه آماری. 80
3-4) نمونه و روش نمونه گیری. 80
3-5) روش و ابزار جمع آوری داده ها 81
3-5-1 ) روش جمع آوری داده ها 82
3-5-2 ) ابزار جمع آوری داده ها 82
3-5-2-1 ) تدوین پرسشنامه 83
3-5-2-2 ) تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه 85
3-5-2-3 ) تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه 86
3-6 ) روش تجزیه و تحلیل داده ها 87
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
4-1 ) مقدمه 89
4-2 ) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 89
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق. 93
4-4) آزمون فرضیات تحقیق. 98
4-4-1) فرضیه اصلی. 98
4-4-2) فرضیه های فرعی. 99
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1) مقدمه 103
5-2) خلاصه تحقیق. 103
5-3) نتایج آمار توصیفی 104
5-4)نتایج حاصل از آمار استنباطی. 106
5-4-1) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه اصلی. 106
5-4-2) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول. 107
5-4-3) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم 107
5-4-4) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی سوم 108
5-5) مقایسه نتایج حاصل از آزمون فرضیات با مطالعات انجام شده 108
5-6) مقایسه نتایج آزمون فرضیاتبر اساس سه مولفه کیفیت ارتباط.. 109
5-7) پیشنهادات پژوهش.. 109
5-7-1) پیشنهادات درخصوص فرضیه اصلی.. 109
5-7-2) پیشنهادات درخصوص فرضیه های فرعی.. 110
5-7-2-1) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی اول. 110
5-7-2-2) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی دوم 111
5-7-2-3) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی سوم 111
5-8) پیشنهادات برای تحقیقات آینده 112
5-9) محدودیت های انجام پژوهش.. 112
اشکال، جداول و نمودارها
اشکال
1-1) مدل مفهومی پژوهش.. 10
2-1) بازارمحوری و عملکرد صادرات.. 38
2-2) مدل جامع بازاریابی رابطه 54
جداول
2-1)مجموع انگیزه های صادراتی شرکت ها 24
3-1)پرسشنامه های ارسالی و دریافتی. 81
3-2)صفات کمّی و ارزش عددی گزینه های پرسشنامه 83
3-3)شرح سوالات پرسشنامه 84
3-4)درصد آلفای کرونباخ متغیرها 87
4-1) توصیف متغییر جنسیت پاسخ دهندگان. 89
4-2) توصیف متغییر سن پاسخ دهندگان. 90
4-3) توصیف متغییر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 91
4-4) توصیف متغییر سنوات خدمت پاسخ دهندگان. 92
4-5) توصیف متغییر نوع استخدام پاسخ دهندگان. 92
4-6) توصیف متغیر کیفیت ارتباطات.. 93
4-7) توصیف متغیر اشتراک اطلاعات.. 94
4-8) توصیف متغیر ارتباط بلندمدت.. 95
4-9) توصیف متغیر رضایت از برقراری ارتباط. 95
4-10) توصیف متغیر عملکرد صادراتی. 96
4-11) توصیف متغیر بهبود وضعیت رقابتی. 97
4-12) توصیف متغیر افزایش سهم بازار 98
4-13)آزمون رگرسیون بین کیفیت ارتباطات وعملکردصادرات.. 99
4-14)آزمون رگرسیون اشتراک اطلاعات وعملکردصادرات.. 99
4-15)آزمون رگرسیون بین ارتباطات بلندمدت وعملکرد صادرات.. 100
4-16)آزمون رگرسیون بین رضایت ازبرقراری ارتباط وعملکرد صادرات.. 100
5-1)مقایسه میزان تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر عملکرد صادرات شرکت.. 109
نمودارها
2-1) نمودارفرآیند بین المللی شدن شرکت ها 16
4-1) نمودار میلی متغییر جنسیت پاسخ دهندگان. 89
4-2) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان. 90
4-3) نمودارمیله ای میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 91
4-4) نمودار میله ای سنوات خدمت پاسخ دهندگان. 92
4-5)نمودار میله ای نوع استخدام پاسخ دهندگان. 93
4-6) هیستوگرام متغیر کیفیت ارتباط. 93
4-7) هیستوگرام متغیر اشتراک اطلاعات.. 94
4-8) هیستوگرام متغیر ارتباط بلندمدت... 95
4-9) هیستوگرام متغیر رضایت از برقراری ارتباط. 96
4-10) هیستوگرام متغیر عملکرد صادرات... 96
4-11) هیستوگرام متغیر بهبود وضعیت رقابتی.. 97
4-12) هیستوگرام متغیر افزایش سهم بازار. 98
پیوست ها
منابع و مآخذ. 114
پرسشنامه 122
خروجی های نرم افزار 126
خلاصه وضعیت.. 131
چکیده لاتین (Abstract) 132
منبع:
منابع فارسی:
آذر، عادل، مومنی، منصور، 1388، آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت، تهران، چاپ دهم
اسدی، سعید، 1390، استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتری، مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 65، ص 92-86
اسکندری، مجتبی، پورسعید، سیدمسعود و فلاحی اسفیدانی، علی، 1389، بررسی عوامل مرتبط با اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری CRM، مجله علوم انسانی دانشگاه امام حسین (ع)- مدیریت اسلامی، سال 18، شماره پیاپی 81، ص 172-151
بخشی زاده، نسترن، ارتباط با مشتری و وفاداری مشتری، 1391، تجارت الکترونیک و رایانه، شماره 67، ص 57-54
حافظ نیا، 1387، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت، چاپ ششم
حسینی، فرشید، حسنقلی پور، طهمورث، متوسلی محمود و محمدی شاپور، 1389، تاثیر برنامه های تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی: مطالعه موردیصنعت برق، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 2، شماره 5، ص 40-21
حق گویی، مژگان، 1389، بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری، مجله بسته بندی، سال 6، شماره 68، ص 46-41
خاکی، غ، 1387، روش تحقیق در مدیریت، انتشارات بازتاب، تهران، چاپ سوم
خرم آبادی، مهدی، هدایتی، بهروز، 1389، مدیریت ارتباط با مشتری، مجله بانک، ص 25-20
دانایی فرد، حسن، رجب زاده، علی و نبی خلیلی، غلام، 1389، بررسی عوامل موثر بر صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان (مطالعه موردی مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی)، نشریه پژوهشهای مدیریت،سال 3، شماره 8، 96-69
دعایی، حبیب اله و حسینی رباط، سیده منصوره، 1388، تجارت خارجی بازار محور، روابط بازرگانی بین الملل و عملکرد صادراتی (مطالعه موردی: شرکتهای صادراتی شهر مشهد)، مدیریت بازرگانی، دوره 2، شماره 6، ص 82-61
رحیم نیا، فریبرز و صادقیان، سیدحسن، 1390، جهت گیری استراتژیک و موفقیت شرکتهای صادراتی، پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، دوره 1، شماره 1، ص 136-115
رضایی، امیرحامد و الهی راد، جبار، 1389، بازاریابی رابطه ای سبک نوین بازاریابی، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، شماره 97-96، ص 97-90
سکاران، اوما، 1388، روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، چاپ ششم
شریفی، هامون، 1391، مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟، فصلنامه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، سال 9، شماره 38، ص 32-30
شورروزی، محمدرضا، مرادی، محسن و سلطانی، جواد، 1390، بررسی اثر عدم اطمینان محیطی ادراک شده بر روابط دورن سازمانی صادکننده-واردکننده و بهبود عملکرد صادرات، نشریه راهبرد یاس، شماره 29، ص 173-149
طیبی، سید کمیل، عمادزاده، مصطفی و شیخ بهایی، آزیتا، 1387، تاثیر صادرات صنعتی و سرمایه ی انسانی بر بهره وری عوامل تولید و رشد اقتصادی در کشورهای عضو OIC ، فصلنامه اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی سابق)، دوره 5، شماره 2، ص 106-85
عباسی، محمدرضا و ترکمنی، محمد، 1389، تاثیر استراتژی ارتباط با مشتری CRM در مدیریت استراتژیک بازار، مدیریت، سال 21، شماره 158، ص 44-39
عباسی، محمدرضا و عیدی، فاطمه، 1388، بازاریابی رابطه مند- مدیریت بازاریابی رابطه مند-، نشریه صنعت لاستیک ایران، شماره 54، ص 105-95
علیزاده، صابر، 1389، مدیریت ارتباط با مشتری در محیط الکترونیکی، عصر فناوری اطلاعات، شماره 62، ص 99-95
قاسمی، حسن، اعرابی، سید محمد و دهقان، نبی اله، 1388، مدل هماهنگی بین استراتژی بازاریابی بین الملل با ابعاد محیطی سازمان و زیر سیستمهای بازاریابی بین الملل و اثر آن بر عملکرد صادراتی، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، سال 6، شماره 17، ص 105-75
قاضی زاده، مصطفی، احمدی، مرتضی و حدادی، مرتضی، 1389، نگاهی نو در بازاریابی- بازاریابی رابطه مند-، مجله بانک و اقتصاد، شماره 109، ص 43-40
قره چه، منیژه، شمشیری، فیروز، 1389، مزایای استفاده از خدمات شرکت های مدیریت صادرات در راهبردهای توسعه صادرات بنگاه های کوچک و متوسط، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 4، ص 85-65
کازرونی، علیرضا و فشاری، مجید، 1388، تاثیر صادرات صنعتی بر زیست محیط ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 55، ص 212-183
وظیفه دوست، حسین و زرین نگار، ندا، 1387، اثرات واسطه ای برنامه های توسعه صادرات (EPP) بر عملکرد صادرات شرکتها (FEP)، نشریه بررسی های بازرگانی، شماره 33، 13-3
وظیفه دوست، حسین و زرین نگار، ندا، 1388، بررسی عملکرد سیاست های دولت بر روی صادرات شرکت ها، فصلنامه بصیرت، سال 16، شماره 44، ص 63-47
منابع لاتین:
Acs J. and Audrelsch (2005), Handbook of Entrepreneurship Research; p: 243
Auh S., Mengue, B. Balancing exploration and exploitation: The moderating role of competitive intensity. Journal of Business Research 2005; Vol.58: 1652- 1661
Aulakh, P., Katobe, M., & Sahay, A.(1996), Trust and Performance in Cross- Border Marketing Partnerships: A Behavioural Approach [Special issue]. Journal of International Business Studies, 27(5), 1005–1035
Bohling, T., Bowman, D., Lavalle, S., Mittal, V., Narayandas, D., Ramani, G., and Varadarajan, R, 2006, CRM Implementation: Effectiveness issues and Insights. Journal of Service Research, vol:9, nol:2, p: 184-194
Boselie, D., Henson, S., & Weatherspoon, D.(2003), Supermarket Procurement Practices in Developing Countries: Rede. ning The Roles of The Public and Private Sectors, American Journal of Agricultural Economics, 85(5),p: 1155–1161
Boulding, W., Staelin, R,. Ehret, M., and Johanston, W. J., 2005, A Customer relationship Management Roadman: what is known, potential pitfalls and where to go?, Journal of Matketing, vol:69, no: 4, p: 155-166
Cavusgil, S.Tamer, and Jacob Naor.1987, "Firm management Characteristics as Discriminators of Export Marketing Activity"journal of Business Research 15, 30, pp.221-235
Cavusgil،S. T. - Zou،S., 1994, "Marketing strategy-performance relationship: An investigation of the empirical link in export market venture"،Journal of Marketing،Vol. 58،No. 1،pp. 1-21
Chttananon,A, 2009 ,"Relationship marketing: a Thai case", International Journal of Emerging Markets,Vol.4 , pp.255-254
Chu, Ray, (2002), «Stated-Importance Versus Derived-Importance Customer Satisfaction Measurement», Journal Of Services Marketing,Vol. 16 No4, P 285-301
Colgate, M.R., and Danaher, P.J, 2000, implementing a customer relationship strategy: the Asymmetric Impact of poor versus Excellent, Journal of the Academy of Marketing Science, vol;28, NoL3, p: 375-387
Crosby, L.A., Evans, K.R. and Cowles, D, 1990, “Relationship quality in services setting: an interpersonal influence perspective”, Journal of Marketing, Vol. 54 No. 3, pp. 68-81
Cui A.S.,Griffith D.A.,Cavusgil S.T.The Influence of Competitive Intensity and Market Dynamism on Knowledge Capabilities of Multinational Corporation Subsidiaries. Journal of International Marketing 2005; 13(3): 35-53
Gencturk Esra F. and Kotabe Maseaki (2004) , The effect of export assistance program usage on export performance: a contingency explanation Journal of International Marketing, 9(2).
Gremler, D.D. & Gwinner, Kp.(2000), «Customer-Employee Rapport In Service Relationships», Journal Of Service Research,Vol.3 No.1,P .32
Gronroos, C. (2007), “The relationship marketing process: communication, interaction, dialogue, value”, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 19 No. 2, pp. 99-113
Haahti, A., and others, 2005, Cooprative strategy, knowledge intensity and export performance of small and medium sized enterprises, Journal of world business, vol: 40, p:124-138
Izquierdo,C.C. & Cillan,F.G.)2005(,"The impact of customer relationship marketing on the firm performance: a Spanish case", Journal of Services Marketing, Vol: 19, pp.234,235
Jacqueline, S., and Shapiro, L.B, 2002, A psychological contract perspective on organizational citizenship behavior, Journal of Organizational Behavior, vol: 23, p: 927-949
Jhon.Darling, Hannu T. Seristo,(2004). Key steps for success in export markets; a new paradigm for strategic decision making; European business review, vol.16, No.1, pp: 215-225
Kalafsky, Ronald V, 2009, Export challenges and potential Strategies Canadian manufacturers in the Chinese market Journal of Small Business and Enterprise Development, 16(1): 47-59
Katsikea،E.S, and others; 2005, "Export Market Expansion Strategies of Direct-Selling Small and Medium-Sized Firms: Implications for Export Sales Management Activities"،Journal of International Marketing،Vol. 13،No. 2،pp:57-92
Katsikeas,C. S., Leonidou, L. C., & Morgan, N. A.,(2000),Firm-Level Export Performance Assessment: Review, Evaluation, and Development, Journal of the Academy of Marketing Science, 28(4), 493–511
Knight,G. A. and Cavusgil, S. T. (2004), "Innovation, Organizational Capabilities and the Born-Global Firm", Journal of International Business Studies, 35, p: 124-41
Koksal, M. H., 2008, how export marketing research affects company export performance: Evidence from Turkish companies. Marketing Intelligent & planning Journal. 26, (4), 416-430
Krasnikov A., Jayachandran, S, 2008, The relative impact of marketing research and- development and operations capabilities on firm performance. Journal of Marketing; 72(4): 1-11
Lages, L. F., & Montgomery, D. B.(2004), Export Performance as an Antecedent of Export Commitment and Marketing Strategy Adaptation: Evidence From Small and Medium Sized Exporters, European Journal of Marketing, 38(9/10), 1186–1214
Lages, L.F. and Montgomery, D.B, 2004, “Export performance as an antecedent of export commitment and marketing strategy adaptation: evidence from small and medium sized exporters”, European Journal of Marketing, Vol. 38 Nos 9/10, pp. 1186-214
Langrak F., Hultink E.J., Robben H. The mediating role of new product development in the link between market orientation and organizational performance, Journal of Strategic Management 2007; Vol.15: 281-305
Larson, P.D. and Rogers, D.S, 1998, “Supply chain management: definition, growth and approaches”, Journal of Marketing Theory and Practice, Vol. 6, pp. 1-5
Lee, J., Habte-Giorgis, B, 2004, Empirical approach to the sequential relationship between firm strategy, export activity and performance in U.S. manufacturing firms, International Business Review, vol:13, p:101-129
Leonidou،L. C. and other, 2002, "Marketing Strategy determinants of export performance: a meta-analysis"،Journal of Business Research،Vol. 55،pp. 51-67.
Lopez, E. & G, Serrano, (2005). Complementarity between Human Capital and Trade in Regional Technological Progress, Regional Quantities Analysis Research Group, University of Barcelona., p: 224-263
Matanda,M. J.,& Freeman, S.(2009), Effect of Perceived Environmental Uncertainty on Exporter–Importer Inter-Organisational Relationships and Export Performance Improvement, International Business Review, 18 p: 89–107
Mavrogiannis, Miltiadis, Bourlakis, Michael A, Dawson, Philip J and Ness, Mitchell R, 2008, Assessing export performance in the Greek food and beverage industry: An integrated structural equation model approach, British Food Journal, Vol. 110 No. 7, pp. 638-654
Meng, G.J. and Elliot, M.K. (2008), “Predictors of relationship quality for luxury restaurants”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 15 No. 6, pp. 509-515
Moen, Ø, Tage Koed Madsen and Arild, Aspelund (2008), "The Importance of the Internet in International Business-to-business Markets", International Marketing Review 25 (5), p: 487-503
Moliner, A.M., Sa´nchez, J., Rodrı´guez, M.R. and Callarisa, L. (2007a), “Perceived relationship quality and post-purchase perceived value”, European Journal of Marketing, Vol. 41 No. 11/12, pp. 1392-422
Moliner, A.M., Sa´nchez, J., Rodrı´guez, M.R. and Callarisa, L. (2007b), “Relationship quality with a travel agency: the influence of the postpurchase perceived value of a tourism package”, Tourism and Hospitality Research, Vol. 7 Nos 3/4, pp. 194-211
Narver J.C., Slater S.F., Mac Lahlan, D.L., 2004, Responsive and proactive market orientation and new-product success. Journal of Product Innovation Management; 21(5): 334- 47
O'Cass A., Ngo L. Balancing external adaptation and internal effectiveness: Achieving better brand performance. Journal of Business Research 2007; 60(1): 11-20
Okapara, John O, 2009, Strategic choices, export orientation and export performance of SMEs in Nigeria, Management Decision, Vol. 47 No. 8, pp. 1281-1299
Paiva, Ely Laureano and Vieira, Marques, 2009, International operations and export performance: an empirical study, Management Research News, Vol. 32 No. 3, pp. 272-285
Ruokonen M., Nummela N., Puumalainen K., Saarenkto S. Market orientation and internationalization in small software firms. European Journal of Marketing 2008; 24(12):1294-1315
Schafer J.B, konstan, J.A. & Riedl, J., 2001, E- Commerce Recommendation Application data Mining and Knowledge Discovery, pp: 115-153
Schiffman,L.G. & Kanuk,L.L (2007),Consumer Behavior ,prentice Hall, New Delhi,9th edition,p.554
Seringhaus, F.H.R.and Rosson ,P.J.,1991 "Export development and promotion and public organizations: The state – of – the - art", in seringhaus, F.H.R and Academic Publishers, Norwall, MA,pp.3-19
Shamsuddoha A. K., Ali Yunes M. (2006), Mediated effects of export promotion programs on firm export performance Asia Pacific Journal of Marketing and logistics, 18(2).
Shekhar, V. and Gupta, N. (2008), “Customers’ perspectives on relationship marketing in financial service industry”, The Icfaian Journal of Management Research, Vol. 7 No. 9, pp. 68-79
Shoham A., Brencic M. M., Virant V., Ruvio A. International standardization of channel management and its behavioral and performance outcomes. Journal of International Marketing 2008; 16(2): 120-151
Sonia M, Suarez-Ortega and Francisca R, Alamovera; SME’s Internationalization, (2005), Firms and Managerial Factors; University of Las Palmas de Gran Canaria,Las Pasmas,Spain, International journal of entrepreneurial behavior & Research,vol.11; No.4.pp:11-123
Spence،Martine M., 2003, "Evaluating export promotion programmers' UK Overseas trade missions and export performance"،Small Business Economics،Vol. 20،No. 1،pp. 83-103
Ural, Tulin, 2009, The effects of relationship quality on export performance: A classification of small and medium-sized Turkish exporting firms operating in single export-market ventures, European Journal of Marketing, Vol. 43 No. 1/2, pp. 139-168
Wilkinson،T, Brouthers،L E., 2006, "Trade promotion and SME export performance"،International Business Review،Vol. 15،No. 3،pp. 233-252
Wong,Y.H., Hung, H. and Chow,W.(2007), “Mediating effects of relationship quality on customer relationships: an empirical study in Hong Kong”, Marketing Intelligence & Planning, Vol.25, No. 6, pp. 581-596
Wu, W.-Y., Shih, H.-A, and Chan, H.-C., (2008),“A study of customer relationship management activities and marketing tactics for hypermarkets on membership behavior”, The Business Review, Vol. 10 No. 1, pp. 89-95
Zhao.H and Zou.S, 2002, The impact of industry concentration and firm location on export propensity and intensity: an empirical analysis of Chinese Manufacturing Firms, Journal of international Marketing, Vol: 10, No: 1, pp: 52-71