فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه ...................................................................................................................................... 3
1-2- بیان مساله ................................................................................................................................ 3
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق ....................................................................................................... 5
1-4- اهداف تحقیق .......................................................................................................................... 6
1-5- چارچوب نظری تحقیق ........................................................................................................... 6
1-6- فرضیههای تحقیق .................................................................................................................... 8
1-7- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای اصلی تحقیق ................................................................. 8
1-7-1- عملکرد .................................................................................................................... 8
1-7-2- کارآفرینی سازمانی ................................................................................................... 8
1-7-3- مدیریت دانش .......................................................................................................... 9
1-8- قلمرو تحقیق ........................................................................................................................... 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول: کارآفرینی
2-1- کارآفرینی سازمانی ................................................................................................................ 12
2-1-1- مقدمه .......................................................................................................................... 12
2-1-2- کارآفرینی .................................................................................................................... 12
2-1-3- اهمیت و ضرورت توجه به ویژگی های کارآفرینان .................................................... 15
2-1-4- انواع کارآفرینی ............................................................................................................ 16
2-1-5- فرآیند کارآفرینی ......................................................................................................... 17
2-1-6- انواع مدل های کارآفرینی ............................................................................................ 18
2-1-6-1- مدل های محتوایی ............................................................................................ 18
2-1-6-2- مدل های فرایندی ............................................................................................. 18
2-1-6-3- مهمترین مدلهای کارآفرینی سازمانی ............................................................... 19
2-1-7- کارآفرینی در چارچوب یک فرآیند ............................................................................. 20
2-1-8- عوامل موثر بر کارآفرینی ............................................................................................. 21
2-1-9- تمایل به کارآفرینی ...................................................................................................... 24
2-1-10- مولفه های تمایل های کارآفرینانه ............................................................................. 25
2-1-11- تمایل کارآفرینانه از دیدگاه دیس و لومپکین ............................................................ 28
2-1-12- موانع حرکت کارآفرینی ............................................................................................ 29
2-1-13- ابعاد کارآفرینی سازمانی ............................................................................................ 32
بخش دوم: عملکرد
2-2- عملکرد ................................................................................................................................. 35
2-2-1- مقدمه .......................................................................................................................... 35
2-2-2- عملکرد ....................................................................................................................... 35
2-2-3- عملکرد و بهره وری ................................................................................................... 35
2-2-4- ضرورت اندازه گیری وسنجش عملکرد ..................................................................... 38
2-2-5- شاخص های متوازن عملکرد ...................................................................................... 40
2-2-6- ابعاد مثلث عملکرد سازمانی ........................................................................................ 40
2-2-7- مدیریت عملکرد و آسایش سازمان ............................................................................. 42
2-2-8- محاسن اعمال مدیریت عملکرد ................................................................................. 42
2-2-9- مدیریت بهبود عملکرد ................................................................................................ 42
2-2-10- مراحل مهم و مهارت های راه اندازی عملکرد ........................................................ 43
2-2-11- اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان .............................................................. 43
2-2-12- اندازه گیری عملکرد ................................................................................................. 44
2-2-13- ویژگی های معیارهای سنجش عملکرد .................................................................... 45
2-2-14- رویکردهای موجود در سنجش عملکرد ................................................................... 46
2-2-15- رویکردهای تک بعدی سنجش عملکرد ................................................................... 46
2-2-16- رویکردهای چند بعدی سنجش عملکرد .................................................................. 48
2-2-17- عوامل موثر بر عملکرد .............................................................................................. 49
2-2-18- عملکرد و شاخص های بهبود آن ............................................................................. 52
بخش سوم: مدیریت دانش
2-3- مدیریت دانش ....................................................................................................................... 54
2-3-1- مقدمه .......................................................................................................................... 54
2-3-2- تعریف مدیریت دانش ................................................................................................. 54
2-3-4- راهبردهای چهارگانه مدیریت دانش ........................................................................... 56
2-3-5- ارکان مدیریت دانش ................................................................................................... 56
2-3-6- فرایندهای اصلی مدیریت دانش .................................................................................. 57
2-3-7- مزایای مدیریت دانش ................................................................................................. 58
2-3-8- عوامل موفقیت مدیریت دانش .................................................................................... 60
2-3-9- موانع موفقیت مدیریت دانش در سازمان ها ................................................................ 61
2-3-10- مراحل بلوغ مدیریت دانش در سازمان ..................................................................... 62
2-3-11- سازمان دانش بنیان .................................................................................................... 62
2-3-11-1- مشخصه های سازمان دانش بنیان .................................................................... 62
2-3-12- سطوح دانش ............................................................................................................. 63
2-3-13- مشکلات مواجه با دانش ........................................................................................... 63
بخش چهارم: پیشینه تحقیق
2- 4- پیشینه تحقیق ...................................................................................................................... 67
2- 4- 1- پیشینه مطالعاتی در خارج ......................................................................................... 67
2- 4- 2- پیشینه مطالعاتی در ایران ........................................................................................... 68
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه .................................................................................................................................... 72
3-2- فرآیند اجرای تحقیق ............................................................................................................. 73
3-3- روش تحقیق ......................................................................................................................... 73
3-3-1- جامعه و نمونه آماری .................................................................................................. 74
3-4- روشها و ابزار جمعآوری دادهها ......................................................................................... 75
3-4-1- پرسشنامه کارآفرینی سازمانی .................................................................................... 75
3-4-2- پرسشنامه مدیریت دانش ........................................................................................... 75
3-4-3- پرسشنامه عملکرد ...................................................................................................... 75
3-5- روایی و پایایی ابزار اندازهگیری ............................................................................................ 76
3-5-1- روایی .......................................................................................................................... 76
3-5-2- پایایی .......................................................................................................................... 77
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها ............................................................................................... 78
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل دادهها
4-1- مقدمه .................................................................................................................................... 80
4-2- توصیف متغیرهای تحقیق ...................................................................................................... 81
4-3- آزمون کلومو گروف– اسمیرنوف (k-s) .............................................................................. 85
4-4- بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق ......................................................................................... 86
4-5- آزمون فرضیات تحقیق .......................................................................................................... 87
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .................................................................................................................................... 91
5-2- نتایج آمار توصیفی ................................................................................................................ 91
5-2-1- توصیف متغیر کارآفرینی ............................................................................................. 91
5-2-2- توصیف متغیر عملکرد ................................................................................................ 91
5-2-3- توصیف متغیر کسب دانش ........................................................................................ 91
5-2-4- توصیف متغیر دانش بنیان ............................................................................................ 91
5-3- نتایج آزمون فرضیه ها ........................................................................................................... 92
5-4- پیشنهاداتی در راستای نتایج تحقیق ....................................................................................... 93
5-5- پیشنهاداتی برای محققین آینده .............................................................................................. 94
5-6- محدودیتهای تحقیق ........................................................................................................... 95
فهرست منابع ................................................................................................................................... 97
پیوست .......................................................................................................................................... 103
منبع:
منابع فارسی
ابونوری، اسمعیل، نیازی، عیسی، طاهری دمنه، محسن، 1390، اوّلویت بندی مولفه های مدیریّت دانش در دانشگاه های منتخب، فصلنامه علمی- پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال سوم، شماره 5، صص 56- 73.
اخوان، پیمان، اولیایی، انوش، دسترنج ممقانی، نسرین، ثقفی، فاطمه، 1389، توسعه فرایندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دانش، فصلنامه علمی- پژوهشی سیاست علم و فناوری، سال سوم، شماره 2، صص 1- 11.
آشنا، مصطفی، 1384، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در واگن پارس اراک، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
الهی، شعبان، 1390، مثلث عملکرد سازمانی، همایش ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی.
ایمانی پور، نرگس، زیوردار، مهدی، 1387، بررسی رابطه گرایش به کارآفرینی شرکتی و عملکرد، توسعه کار آفرینی، سال اول، شماره 2، صص 11- 34.
ابراهیم پور، حبیب، صالحی صدقیانی، جمشید، خلیلی، حسن، 1390، بررسی رابطه کارآفرینی سازمانی و عملکرد تجاری شرکت پتروشیمی تبریز، سال چهارم، شماره 12، صص 121- 138.
احمدپور داریانی، محمود، عزیزی، محمد، ١٣٨٣، کارآفرینی، تهران، انتشارات محراب قلم، چاپ اول.
اسلام، علیاکبر، ١٣٨٢، برنامه ریزی بازاریابی: مفاهیم، الگوها، ساختارها، استراتژیها، تجربیات و مستندات، تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.
آذر، عادل، مومنی، منصور، 1383، آمار و کاربرد آن در مدیریت، تهران، انتشارات سمت، جلد 2، چاپ اول.
باقری، افسانه، 1385، مفاهیم مبهم بهره وری و عملکرد، ماهنامه تدبیر، شماره 173، صص 55- 60.
بیک زاد، جعفر، علی زاده، جبرائیل، 1388، ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل تعالی سازمانی، نشریه اقتصاد کار و جامعه، شماره 112، صص 50- 57.
بیاضی طهرابند، علی، عقیلی، حسن، معین نجف آبادی، فقیهه، 1388، مدل جامع مدیریت عملکرد سازمان ها"، مجله تدبیر، شماره 211، صص 49- 54.
پریرخ، مهری، 1392، دانشورزان و چالش های مدیریت دانش، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال شانزدهم، شماره 192، صص 2- 5.
پرتونیا، سهیلا، 1391، اهمیت جایگاه کارآفرینی در سازمان، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری، تولید ملی.
پویا، علیرضا، 1391، سیستم های تولیدی در ایران و عملکرد کار آن ها، مدیریت تولید و عملیات، دوره سوم، شماره 1، صص 79-100.
تقوی فرد، محمدتقی، رمضانپور خاکی، حسام، زارع رواسان، احد، 1391، شناسایی و اولویت بندی موضوعات مهم مدیریت بیمارستانی جهت مستندسازی در نظام مدیریت دانش، فصلنامه مدیریت اطلاعات سلامت، دوره نهم، شماره 2، صص 255- 264.
تولایی، روح الله، 1386، رویکردهای نوین به ارزیابی عملکرد سازمان ها ماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال چهارم، شماره 12، صص 10-30.
جعفرپور، محمود، 1391، تبیین و ارزیابی مدل رابطه دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی، فصلنامه علمی- پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره 7، صص20-53.
جورابچی، مهناز، خسروی، علی اکبر، 1388، تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد دبیران دوره متوسطه مدارس دخترانه شهر تهران، فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال پنجم، شماره 1، صص 134- 154.
حاجی کریمی، عباسعلی، منصوریان، تالین، 1391، بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی، فصلنامه علمی- پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره 8، صص 75- 92.
حسن زاده، محمد، 1392، شایستگی های متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی در مدیریت دانش، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال شانزدهم، شماره 8، صص 1- 5.
حافظنیا، محمدرضا، 1383، مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات سمت، چاپ دهم.
خوش سیما، غلامرضا، ابراهیمی نژاد، مهدی، فلاح لاجیمی، حمیدرضا، 1384، بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش، فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی، شماره 10، صص 25- 46.
خانعلی زاده، مصطفی، 1390، بررسی تاثیر نیازهای اساسی دانشجویان بر تمایل به کارآفرینی: مطالعه موردی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، دانشگاه آزاد اسلامی.
خاکی، غلامرضا، 1382، روش تحقیق در مدیریت، تهران، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ دوم.
دهقان، رضا، طالبی، کامبیز، عربیون، ابوالقاسم، 1390، بررسی عملکرد نظام اداری بر اساس الگوی مدیریت کارآفرینانه استیونسون در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران، مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، دوره 5، شماره 2، صص 42- 50.
دلاور، علی، 1388، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، چاپ بیست و هفتم.
داداش زاده، داود، 1381، تعیین جایگاه مدیریت عملکرد- ارزیابی عملکرد در اسلام، اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد.
دادورخانی، فیضیه، رضوانی، محمدرضا، ایمنی قشلاق، سیاوش، بوذرجمهری، خدیجه، 1390، تحلیل نقش گردشگری در توسعه ویژگی های کارآفرینانه و گرایش به کارآفرینی در بین جوانان روستایی (مطالعه ی موردی: روستای کندوان و اسکندان شهرستان اسکو)، پژوهش های جغرافیای انسانی، شماره 87، صص 169- 195.
روشندل اربطانی، طاهر، جنوی، المیرا، 1388، بررسی عوامل موثر بر عملکرد مدیران کتابخانه های عمومی سطح شهر تهران، فصلنامه بصیرت، سال هفدهم، شماره 45، صص 101- 118.
رازی، سمیرا، سمیعی، فاطمه، 1391، نقش مدیریت دانش در سازمان های دولتی، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، شماره 149، صص 19- 25.
زنجیردار، مجید، طالبی فراهانی، زرین، موسوی بصری، سیدمسلم، لونی، ندا، 1389، مقایسه سیستم های سنجش عملکرد و تحلیلی بر کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم نوین سنجش عملکرد، فصلنامه بررسی های بازرگانی، شماره 41، صص 35- 46.
سعیدا اردکانی، سعید، کنجکاو منفرد، امیررضا، 1390، عوامل موثر بر موفقیت استقرار مدیریت دانش در موسسات آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشگاه یزد) ، فصلنامه علمی- پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال سوم، شماره 5، صص 136- 158.
سلمانی زاده، عباس، انصاری، محمدتقی، 1388، ویژگی های روانشناختی کارآفرینان کشور، فصلنامه علمی- پژوهشی رفاه اجتماعی، سال نهم، شماره 33، صص 167- 188.
سعادت، اسفندیار، 1386، مدیریت منابع انسانی، تهران، انتشارات سمت، چاپ دوازدهم.
سکاران، اوما، صائبی، محمد، شیرازی، محمود، 1391، روشهای تحقیق در مدیریت، تهران، انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، چاپ یازدهم.
شیروانی، علیرضا، صفدریان، علی، آزاده، علوی، 1388، میزان حاکمیت فرآیندهای مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصلنامه مدیریت اطلاعات سلامت، دوره ششم، شماره 1، صص 75- 82.
شهشهانی، محمدحسن، 1387، کارآفرینی: ایجاد، پایش و رشد کسب و کار، کرج، دُرّ دانش، چاپ اول.
صفری، سعید، 1386، بررسی گرایش کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه شاهد، طرح پژوهشی، دانشگاه شاهد.
عبدالهی، فاطمه، 1391، بررسی نقش کارآفرینی در رشد اقتصادی، پایان نامه دوره کارشناسی، دانشگاه پیام نور رودسر.
عبدالکریمی، مهوش، 1381، دیدگاه های نوین در مدیریت عملکرد/ ارزیابی عملکرد، اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد.
علوی، سیدعلی، مشفق، مهدی، 1387، بررسی تاثیر ارزیابی عملکرد کارکنان بر بهبود عملکرد در دانشگاه مورد مطالعه: دانشگاه امام صادق (ع) ، فصلنامه اندیشه مدیریت، سال دوم، شماره 2، صص 95- 122.
علاقه بند، علی، 1389، مقدمات مدیریت آموزشی، قم، انتشارات روان، چاپ سی و هشتم.
علی میری، مصطفی، 1387، آموزش کارآفرینی: پیدایش، توسعه، گرایش ها و چالش ها، فصلنامه توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 1، صص 133- 169.
غلامرضا دیوکلائی، زهرا، فرزادفر، رامین، تورانی، نجمه، 1391؛ مثلث تعامل مدیریت تکنولوژی، مدیریت دانش؛ مدیریت نوآوری، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان؛ دانشگاه مازندران مرکز رشد و علوم فناوری.
طبرسا، غلامعلی، نظرپوری، امیرهوشنگ، 1391، بررسی عوامل موثر بر ارتقای هوشمندی انسانی- ساختاری در سازمان های دانش بنیان، فصلنامه پژوهش های مدیریت در ایران، دوره 17، شماره 1، صص 111- 131.
فتاحی، مصطفی، گودرزی، ساجده، نوروزی، محمدحسین، 1390، سازمان و مطالعه تاثیر نظام های کاری با عملکرد بالا بر عکلکرد آن و بررسی نقش میانجی انعطاف پذیری منابع انسانی، اسلام و پژوهش های مدیریتی، سال اول، شماره 3، صص 145-163.
قربانی زاده، وجه اله، نوربخش، مهدی، منصوریان، احسان، 1390، عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در سازمان های عمومی، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال ششم، شماره 3، صص 470- 486.
گزنی، علی، 1385، صنعت نفت و مدیریت دانش: به کارگیری نظام مدیریت دانش در شرکت بریتیش پترولیوم، فصلنامه بررسی های اقتصاد انرژی، شماره 4، صص 31- 51.
محمودی عالمی، علی، اسمعیلی عالمی، حبیب اله، 1389، بررسی روش های تامین مالی در طرح های کارآفرینانه بخش تعاون استان مازندران، فصلنامه تعاون، سال بیست و یکم، دوره جدید، شماره 1، صص 113- 124.
مخاطب رفیعی، فریماه، عباس آبادی، فرشته، 1390، ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای، فصلنامه علمی و پژوهشی کاوش مدیریت بازرگانی، شماره پنجم، صص 27-55.
مقیمی، سیدمحمد، احمدپورداریانی، محمود، 1387، آموزش کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک و متوسط ایران: نیازها و راهکارها، فصلنامه توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 1، صص 207- 245.
میرفخرالدینی، حیدر، زارع احمدآبادی، حبیب، دشتکی، علیرضا، 1391، بررسی رابطه کارآفرینی شرکتی و تعالی عملکرد سازمانی در شرکت پیشگامان کویر یزد، فصلنامه علمی- پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره 8، صص 46- 74.
میرفخرالدینی، سیدحیدر، حاتمی نسب، سیدحسن، طالعی فر، رضا، کنجکاو منفرد، امیررضا، 1389، مدیریت دانش، نوآوری دانش و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 2، صص 103- 118.
ناظم، فتاح، قائدی محمدی، محمدجواد، شکری، بهنام، 1389، مدیریت دانش در مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال پنجم، شماره 2، صص 11- 30.
نیر، نجمه، جوکار، عبدالرسول، 1391، رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت در میان کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهر شیراز، فصلنامه مدیریت اطلاعات سلامت، شماره 9، دوره 2، صص 224- 232.
نظری، مریم، 1382، از صفر تا بی نهایت، نشریه راه کارآفرینان، شماره ٢، صص 24- 33.
هادیزاده مقدم، اکرم، رامین مهر، حمید، حیدری، حامد، 1389، ارایه الگوی توفیق مدیریت دانش، فصلنامه چشم انداز مدیریت دولتی، شماره 4، صص 83- 100.
یزدانی، پدرام، میگون پوری، محمدرضا، رضاییان زاده، حمیدرضا، 1390، تحلیل روند عرضه و تقاضا در زمینه خدمات مشاوره تغذیه در دیابت: گامی اساسی در جهت شناسایی فرصت های کارآفرینانه برای مشاوران تغذیه، مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، دوره 5، شماره 5، صص 52- 60.
ب) منابع انگلیسی
Akrivou, K.O, Bradbury-Huang, H.Y. (2011). "Executive catalysts: Predicting sustainable organizational performance amid complex demands", The Leadership Quarterly,Vol.22, pp.995-1009.
Bojica.A.M, Fuentes.M.d.M.F. (2012). "Knowledge acquisition and corporate entrepreneurship: Insights from Spanish SMES in the ICT sector ", Journal of world Business 47, pp.397-408.
Brundin, E.L, Gustafsson,V.A. (2013)."Entrepreneurs' decision making under different levels of uncertainty: The role of emotions", International Journal of Entrepreneurial Behavior and Research, Vol.19, No.6, pp.568-591.
Chandan Kumar, S.O, Sambedna, J.A. (2012). "Organizational performance management system: exploring the manufacturing sectors", Industrial and Commercial Training, Vol.44, No.5, pp.296- 302.
Chowdhury, R.H., Maung, M.N. (2013). "Corporate entrepreneurship and debt financing: evidence from the GCC countries", International Journal of Managerial Finance, Vol.9, No.4, pp.294-313.
Emerald, G.P. (2011). "Analyzing women's entrepreneurship in Sweden: Understanding the complexities of gender and class dynamics within a capitalist society", Vol.27, No.6.
Eikhof, D.h, Summers, J.E, Carter, S.A. (2013)."Women doing their own thing”: media representations of female entrepreneurship", International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research ,Vol.19, No.5, pp.547-564.
"Institutions on women’s entry into entrepreneurship", International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research ,Vol.19, No.5, pp.478-502.
Rechberg, I.L, Jawad, S.D, (2013), "Ethical issues in knowledge management: conflict of knowledge ownership", Journal of Knowledge Management, Vol.17, No.6, pp.828-847.
Job, P.A, Sanghamitra, B.A. (2010). "Measuring organizational performance and organizational excellence of SMEs a conceptual framework", Measuring Business Excellence, Vol.14, No.2, pp.3-11.
Knorr, H.A. (2011). "From top management to entrepreneurship: women’s next move?'', International Journal of Manpower,Vol.32, No.1, pp.99-116.
Karine Evrard, S.L, Goury, M.L., Gunasekaran, A., Spalanzani, A.N. (2010). "Knowledge management in supply chain: An empirical study from France", The Journal of Strategic Information Systems, Vol.20, No.3, September 2011, pp.283- 306.
Mascarell, C.A, Santandreu, G.N, Dolores, K., Helena. (2013). "Entrepreneurial and innovative competences, are they the same?" Management Decision, Vol.51, No.5, pp.1084-1095.
Butnariu, M.A, Milosan,I. (2012). "Preliminary assessment of knowledge management inuniversities", World Conference on Business, Economics and Management, Vol.62, pp.791- 795.
Pathak, S.V, Goltz, S.A, Buche, M.W.( 2013). ''Influences of gendered".
Raluca Ioana V.N. (2012). "The Influence of the Employee's Performance on the company's growth - a managerial perspective", International Conference Emerging Markets Queries in Finance and Business, Petru Maior University of Tirgu-Mures, ROMANIA, Vol.3, pp.660-665.
Rasha M.A, Zeiny, El. (2012). "The Interior Design of Workplace and its Impact on Employees' Performance: A Case Study of the Private Sector Corporations in Egypt, Asia Pacific International Conference on Environment-Behaviour Studies, Salamis Bay Conti Resort Hotel, Famagusta, North Cyprus", pp.746-756.
Rahman, M.N, Nafeez, F.A,. (2011). "Entrepreneurship and urban growth: dimensions and empirical models, Journal of Small Business and Enterprise Development", Vol.18, No.3, pp.608-626.
Sullivan, D.M; Meek, W. R. (2012). ''Gender and entrepreneurship:a review and process model, Journal of Managerial Psychology", Vol.27, No.5, pp.428-458.
Sesen, H.N. (2012). ''Personality or environment?A comprehensive study on the entrepreneurial intentions of university students'', Education þ Training, Vol.55, No.7, pp.624-640.
Soininen, J.S, Puumalainen, K.U, Sjögrén, H.A, Syrjä, P.I, Durst, S.E. (2013). "Entrepreneurial orientation in small firms: a values-attitudes-behavior approach", International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research , Vol.19, No.6, pp.1-28.
Swee C. Goh. (2012). "Making performance measurement systems more effective in public sector organizations", Measuring Business Excellence, Vol.16, No.1, pp.31- 42.
Schiuma, G.I, Lerro, A.O. (2008). "Intellectual capital and company performance Improvement, Measuring business Excellence" , Vol.12 , No.2, pp.3-9.
Zahra .S.A. 2005. "Entrepreneurial risk taking in family firms ,Family Business", Review, Vol.18, No.1, pp.23-40