فهرست:
فهرست مطالب
فصل اول - کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
1-2 بیان مسئله
1-3 اهداف تحقیق
1-4 اهمیت و ضرورت تحقیق
1-5 چارچوب نظری تحقیق
1-6 فرضیه ها
1-7 تعریف متغیرها
1-8 قلمرو تحقیق
فصل دوم - مبانی نظری و سابقه پژوهش
2-1 مقدمه
2-2 تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند
2-3 عوامل موثر بر ارزش ویژه برند
2-4 مشتری و مشتری داری
2-5 تحقیقات انجام شده
2-5-1 تحقیقات داخلی
2-5-2 تحقیقات خارجی
فصل سوم - روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه
3 -2 روش تحقیق
3-3 جامعه آماری
3-4 نمونه آماری
3-5 ابزار گردآوری داده ها
3-6 روایی پرسشنامه
3-7 پایایی پرسشنامه
3- 8 روش های تجزیه و تحلیل داده ها
3-9 مدل معادلات ساختاری
3-9-1 ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه
4-2 آمار توصیفی
4-2-1 جنسیت
4-2-2 سن
4-2-3 وضعیت تأهل
4-2-4 میزان تحصیلات
4-2-5 شغل
4-2-6 برند شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در استان گلستان
4-2-7 مدت زمان استفاده از اینترنت
4-2-8 آمار توصیفی متغیرها
4-3 آمار استنباطی
4-3-1 آزمون همبستگی پیرسون
4-3-2 تحلیل عاملی
4-3-2-1 ارزیابی برازش کلی مدل
4-3-2-2 حالت تخمین استاندارد مدل
4-3-2-3 حالت معناداری اعداد (T - Values) مدل
فصل پنجم - نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1 مقدمه
5-2 بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آمار توصیفی
5-3 بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون
5-4 بررسی یافته های پژوهش با توجه به مدل تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری
5-4 پیشنهادات تحقیق
5-5 -1 پیشنهادات کاربردی
5-4-2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی
5-6 محدودیت های تحقیق
منابع
ضمائم
فهرست جدولها
جدول 3-1 شماره و تعداد سوالات برای سنجش متغیرهای تحقیق
جدول 3-2 ضریب آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها
جدول 4-1 توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان
جدول 4-2 توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان
جدول 4-3 توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان
جدول 4-4 توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان
جدول 4-5 توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان
جدول4-6 توزیع فراوانی مربوط بهبرند شرکتهای ارائه دهندهاینترنتپرسرعت استانگلستان بهپاسخدهندگان
جدول 4-7 توزیع فراوانی مربوط به مدت استفاده از اینترنت پرسرعت پاسخ دهندگان
جدول 4-8 آمار توصیفی متغیرها
جدول 4-9 شاخص های برازش مدل
جدول 4-10 خلاصه ضرایب بدست آمده از تحلیل عاملی
فهرست نمودارها
نمودار 4-1 توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان
نمودار 4-2 توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان
نمودار 4-3 توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تأهل پاسخ دهندگان
نمودار 4-4 توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان
نمودار 4-5 توزیع فراوانی مربوط به شغل پاسخ دهندگان
نمودار 4-6 توزیع فراوانی مربوط به برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در گلستان
نمودار 4-7 توزیع فراوانی مربوط به مدت زمان استفاده از اینترنت
نمودار 4-8 مقایسهی توزیع نمونه گیری متغیر خانواده با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای
نمودار 4-9 مقایسهی توزیع نمونه گیری متغیر ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبه ای
نمودار 4-10 مقایسهی توزیع نمونه گیری متغیر آگاهی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبهای
نمودار 4- 11 مقایسهی توزیع نمونه گیری متغیر تداعی با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبهای
نمودار 4-12 مقایسهی توزیع نمونه گیری متغیر کیفیت با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبهای
نمودار 4-13 مقایسهی توزیع نمونه گیری متغیر وفاداری با منحنی توزیع نرمال ونمودار جعبهای
نمودار4-14 مقایسهی توزیع نمونه گیری متغیر ارزش ویژه با منحنی توزیع نرمال و نمودار جعبهای
فهرست شکلها
شکل 1-2 مدل مفهومی تحقیق
شکل 2-1 عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر
شکل2-2 مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند
شکل 4-1 تخمین استاندارد مدل
شکل 4-2 حالت معناداری اعداد (T - Values) مدل
منبع:
منابع:
اخلاصی، امیر،(1392)، اصول برندسازی، با رو یکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی،تهران، انتشارات علمی علوم اجتماعی.
ابراهیمی، عبدالحمید؛ خیری، بهرام ؛ یادگاری نیارکی، سمیه ،(1388)، ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده،مجله مدیریت بازاریابی ، سال چهارم ، شماره 7، صص34-47.
الهیاری ، اشکان. 1388 ، بررسی رابطۀ بین تصویر از عناصر معنا بخش برند و شناخت برند، براساس مدل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران ، دانشکده مدیریت
انصاری،علیرضا،(1391)، عوامل موثر بر وفاداری مشتری،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد رشت،مدیریت بازرگانی
بامنی مقدم م. حیدرزاده ک. و مهرزادی ح. ( 1390 ). بررسی اهمیت ارزش ویژه نام و نشان تجاری در دستیابی به مشتریان وفادار برای تولیدکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی و آشامیدنی ایران. مجله پژوهش های مدیریت،88،.38-23
توکلی،حمید و جعفری،حوریه،(1392)، برندسازی اینترنتی،مجله بازاریابی،شماره33،صص 11-26.
پرهیزگار،محمد مهدی، ابراهیمی عابد،محدثه،(1391)، بررسی تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند در مدل آکر بر ارزش ویژه برند از دید مصرف کننده «مطالعه موردی برند سامسونگ، بررسی های بازرگانی ، شماره 53 ، ص ص 71-61.
جلال زاده ، سیدرضا . اختیاری ، مهناز،(1390) ؛ « ارزش نشان تجاری در صنعت بانکداری». اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران 32 -21 .
جلیلیان، حسین و ابراهیمی، عبدالحمید محمودیان، امید،(1391)، تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصر فکنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان،مدیریت بازرگانی،دوره4،شماره4،ص ص 64-41.
جوانمرد، حبیب اله. سلطان زاده، علی اکبر.( 1390 ).بررسی ویژگیهای برند اینترنتی و وب سایتها و تأثیر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: خرید محصولات فرهنگی از طریق اینترنت، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی،شماره 53، 256-225.
خاکی، غلامرضا.( 1378) ، روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی. مرکز تحقیقات علمی کشور با همکاری کانون فرهنگی: انتشارات درایت
دعایی ، حبیب الله . فرزانه حسن زاده ، ژاله،(1390) ؛ « مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به برندهای جهانی پوشاک ( مورد مطالعه مقایسه برندهای محلی ایران ، کره و ژاپن)». بررسی های بازرگانی ، شماره 42،صص56-78.
دهقانی سلطانی، مهدی و محمدی، اسفندیار،(1392)، بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند،مدیریت بازرگانی،دوره 5،شماره1،صص104-86.
دیواندری،علی و کرمانشاه،علی، (1391)، ارائه مدل برند سازی برای کلان پروژه های تفریحی، فصلنامه پژوهش های بازرگانی،شماره 65،صص 27-64.
سالار،جمشید و علیخان گرگاوی،حسین،(1392)، عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری،پایان نامه کارشناسی ارشد بازاریابی، دانشگاه آزاد رشت
سید جوادین ، سید رضا . شمس ، راحیل،(1388) ؛ « عوامل تعیین کننده ی ارزش ویژه ی برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان ». پژوهشنامه ی علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، سال هفتم شماره بیست و پنجم، صص22-39.
شائمی، علی، برابری، مجتبی، (1390). کانون کنترل و ارتباط دهان به دهان در میان مصرف کنندگان. مدیریت بازرگانی، دوره سوم، شماره 8، صص 101-114.
شریف آبادی، و کشورشاهی،(1391). ارتباط ابعاد ارزش ویژه ی برندو عملکرد سازمان بر اساس مدل CBBE،فصلنامۀ علمی پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی،شماره 6، صص 22-1.
صفرزاده ح. خیری ب. و آقاسیدآقا ر. ( 1390 ). بررسی تأثیر عوامل زمینهای، وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان. مجله مدیریت بازاریابی، 10، .93- 65
غفاری ، محمد ، رادمهر ، رضا ، (1389)، بررسی تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی در مدیریت گردشگری، همایش منطقه ای صنعت توریسم، دانشگاه آزاد خمینی شهر ،صص32-51.
قاسمی نژاد،(1392)، بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان بانکهای خصوصی،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد رشت
کاظمی راد، شیرین(1388)، ؛ « بررسی تاثیر وفاداری مشتریان به برند بر ارزش ویژه برند ( جامعه مورد مطالعه : مشتریان کارت الکترونیکی بانک های خصوصی استان گیلان) » . پایان نامه کارشناسی ارشد.
گنجی نیا،حسین و اخوان فومنی،سمانه،(1391)، نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا، مدیریت بازرگانی،www.SYSTEM.PARSIBLOG.com
گیلانی نیا، شهرام ؛ موسویان، جواد ،( 1389)، تأثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی ، فصلنامه مدیریت صنعتی ، ، شماره 14،صص33-42.
نصیری پور ، اشکان . گوهری ، محمود رضا . نفیسی ، ابوالفضل ؛(1391)، « رابطه برند سازی و شاخص های عملکردی » . مجله مدیریت سلامت ، شماره 13
سالار، جمشید،علیخان گرگاوی الکامی ،ولی الله جعفری (1392)، عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری،پایا نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علوم و تحقیقات مازندران
دهقانی سلطانی، مهدی و محمدی، اسفندیار،(1392)، بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند،مدیریت بازرگانی،دوره 5،شماره1،صص104-86.
Abbasi Hamed, Abbasi Hamid Reza, Hajirasouliha Mahsan,(2014), Investigating the effects of different levels of CRM investment on development of brand equity, Management Science Letters,n4,pp 647–650
Athanasios Krystallis n, PolymerosChrysochou,(2013), The effects of service brand dimensions on brand loyalty, Journal of Retailing and Consumer Services,3(18),1-9.
Atilgan, E., Aksoy , S., and Akinci , S. (2007) .“ Determinants of the brand equity ”, Marketing Intelligence and Planning , Vol.23 No.3 , pp. 237-248 .
Baldauf , A., Cravens , K.S. and Binder , G. 2008 . “Performance consequences of brand equity management: evidence from organizations in the value chain ” , Journal of Product and Brand Mnagement , Vol.12 No.4 , pp.220-236.
Bianchi, C., Pike, S., Lings, I. (2014). Investigating attitudes towards three South American destinations in an emerging long haul market using a model of consumer-based brand equity (CBBE). Tourism Management, 42, 215-223.
Bornmark , H., Goransson, A., and Svensson , C.(2005), “ A study to indicate the importance of brand awareness in brand choice”, Bachelor degree dissertation International Business Program, Kristianstad University.
Boo S. Busser J. & Baloglu. (2010). A model of customer-based brandequity and its application to multiple destinations. Journal of TourismManagement, 219-230.
Charnatony, L., & Cottam, S. (2008). “International brand factors driving successful fainacial services brands”, European Journal of Marketing, 40 No.5/6, 611-633
Clottey . T.A., Collier, D.A., and Stodnick, M. (2008), “Drivers of customer loyalty in a retailstore environment”, Journal of Service Science, Vol.1 No.1, pp. 35-48.
Cropanzano, R., Chrobot-Mason, D., Rupp, D. E., & Prehar, C. A. (2004). Accountability for corporate injustice. Human Resource Management Review,14(1), 107-133.
Fournier, S. (2001), “Consumers and their brands: developing relationship theory in consumer research”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 24 No. 4, pp. 343-74.
Gil, R. BravoE. Fraj Andres and E. Martinez Salinas. (2007), “Family as a source of consumer-based brand equity”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 16, No. 3, pp. 188–199.
Keller, K. L. (2008), “Strategic Brand Management-Building, Measurig, and Managing Brand Equity (3rd ed.,) ”, United States: PEARSON - Prentice Hall.
Kim, Hong-Bumm; Kim, Woo Gon, And An, Jeong A.(2003), “The Effect of Consumer-Based Brand Equity on Firms’ Financial Performance”, Journal of Consumer Marketing, 20 (4), 335-351.
Krishnan, H. S. (1996). Characteristics of memory associations: A consumer-based brand equity perspective. International Journal of research in Marketing,13(4), 389-405.
Kladou, S., & Kehagias, J. (2014). Assessing destination brand equity: An integrated approach. Journal of Destination Marketing & Management, 3(1), 2-10.
Liao, S., & Cheng, C.C.J. (2014). Brand equity and the exacerbating factors of product innovationfailure evaluations: A communication effect perspective. Journal of Business Research, 67(1),2919-2925.
-Loay Salhieh, Jamal Abu-Doleh, Nada Hijazi, (2011) "The assessment of e-banking readiness in Jordan", International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, Vol. 4 Iss: 4, pp.325 – 342
Orth U.R. & Green M.T. (2010). Consumer loyalty to family versus nonfamilybusiness: The role of store image, trust and satisfaction, Journalof Retailling and Consumer Service, 16(4), 248-259.
Olsen, B. (1993), “Brand loyalty and lineage: exploring new dimensions for research”, in Rothschild, M. and McAlister,L. (Eds), Advances in Consumer Research, Vol. 20, Association for Consumer Research, Provo, UT, pp. 575-9.
Rumman As'ad, H. Alhadid Anas Y.(2014), The Impact of Social Media Marketing on Brand Equity: An Empirical Study on Mobile Service Providers in Jordan, Rev. Integr. Bus. Econ. Res. Vol 3(1) pp.315-326.
Rezvani,M..,Khodadad hosseini.h., Samadzadeh,M.M.,(2012)“Investigating the Role of Word of Mouth on Consumer Based Brand Equity Creation in Iran’s Cell-Phone Market”, Journal of Knowledge Management,vol.8,pp. 1-15.
Reynolds, T., & Phillips, C., (2009). “In Search of True Brand Equity Metrics: All Market Share Ain’t Created Equa”. Paper in review, Journal of Advertising Research.
Samiei N. & Jalilvand m. (2012). The Effect of electronic word of mouth on brand image and purchase intention: An empirical study in the automobile industry in Iran. Journal of Marketing Intelligence& Planning, 30(4), 5–5.
van Doorn, J., & Leeflang, P. S. (2014). Does the importance of value, brand and relationship equityfor customer loyalty differ between Eastern and Western cultures?. International BusinessReview, 23(1), 284-292.