فهرست:
فهرست مطالب
چکیده ج
فهرست جداول. ح
فصل اول. 2
کلیات تحقیق. 2
1-1 مقدمه. 2
2-1 بیان مسأله. 3
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق. 5
4-1 اهداف تحقیق. 7
5-1 سئوالات تحقیق. 7
6-1 چارچوب نظری تحقیق. 7
7-1 فرضیه های تحقیق. 8
8-1 روش تحقیق. 8
10-1 تعریف مفهومی واژه ها 9
10-1 تعاریف عملیاتی واژگان. 11
فصل دوم. 13
مبانی نظری تحقیق. 13
1-2 مقدمه. 14
2-2 توانمندسازی.. 14
3-2 عوامل موثر بر توانمندسازی.. 15
1-3-2 عوامل سازمانی. 15
2-3-2 عوامل مدیریتی. 16
3-3-2 عوامل فردی.. 17
4-3-2 عوامل محیطی. 17
4-2 دلایل توانمند کردن کارکنان. 17
5-2 توانمندسازی ساختاری.. 19
6- 2 توانمندسازی روانشناختی. 22
7-2 جمع بندی دو رویکرد؛ ارائه الگوی تلفیقی. 26
8-2 مقدمه تعهد سازمانی. 29
9-2 تعاریف تعهد سازمانی. 29
10-2 ضرورت و اهمیت تعهد سازمانی. 30
11-2 انواع تعهد. 31
12-2 دیدگاههای نظری تعهد سازمانی. 32
1-12-2 مدل" می یر و آلن". 32
2-12-2 مدل "مایر و شورمن". 34
3-12-2 مدل "جاروس " و همکاران. 34
13-2 دیدگاههای نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی. 34
1-13-2 مدل نظری هومنز. 34
2-13-2 نظریه برابری آدامز. 35
3-13-2 مدل نظری مارشال. 35
4-13-2 مدل نظری مودی و همکاران. 36
5-13-2 مدل نظری مونچ. 36
14-2 پیامدهای تعهد سازمانی. 37
15-2 تعهد و وفاداری و عملکرد سازمان. 40
16-2 رضایت شغلی. 41
17-2 تعاریف رضایت شغلی. 41
18-2 عوامل موثر بر رضایت شغلی. 43
19-2 پیامدهای رضایت شغلی. 46
20-2 راههای ایجاد رضایت شغلی. 48
21-2 مدلهای رضایت شغلی. 50
22-2 نظریه های محتوایی. 50
1-22-2 نظریه ی انگیزش بهداشتی (دو عاملی )هرزبرگ.. 50
2-22-2 نظریه ی کامروایی نیاز 51
3-22-2 نظریهی ویژگی های شغل. 52
4-22-2 نظریه سلسله مراتب نیازها 52
5-22-2 مدل فراک استارک.. 54
6-22-2 الگوی اسنادهای وظیفه ای ضروری.. 54
23-2 نظریه های فرآیندی.. 55
2-23-2نظریه ی گروه مرجع. 56
3-23-2سیکل عملکرد بالا. 56
4-23-2 نظریه ی اختلاف.. 57
24-2مشتری مداری.. 57
25-2مفهوم مشتری.. 58
26-2انواع مشتری.. 58
27-2تعاریف مشتریمداری.. 58
28-2رضایت مشتری.. 59
29-2سازمان مشتری مدار 60
30-2راه های تقویت مشتری مداری سازمان ها 64
31-2مدیر مشتری مدار 65
32-2کارکنان مشتری مدار 66
33-2مدیریت ارتباط با مشتری.. 67
34-2دیدگاههای مختلف درباره crm.. 69
35-2فواید مدیریت ارتباط با مشتری.. 70
36-2 مشتری مدری بر مبنای توانمندسازی.. 71
37-2پیشینه تحقیق. 74
37-2 نتیجهگیری فصل دوم. 81
فصل سوم. 85
روش اجرای تحقیق.. 85
1-3 مقدمه. 86
2-3 تعریف روش تحقیق. 86
3-3 متغیر های تحقیق. 87
5-3 جامعه آماری.. 88
6-3 روش نمونه گیری.. 88
جمع آوری اطلاعات.. 89
7-3 روش جمع آوری داده ها 89
8-3 اندازه نمونه. 90
9-3 طرح آماری.. 91
10-3 اعتبار پرسشنامه. 92
11-3 پایایی آزمون. 93
12-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ پرسشنامه. 93
1-12-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای هر یک از سولات پرسشنامه. 94
13-3 قلمرو پژوهش... 95
15-3 خلاصه فصل. 95
فصل چهارم. 96
تجزیه و تحلیل دادهها 96
1-4 مقدمه. 97
2-4 آمار توصیفی. 97
1-2-4 بررسی خصوصیات فردی پاسخ دهندگان. 97
3-4 آزمون کولموگوروف - اسمیرنوف.. 99
4-4 آزمون فرضیه های تحقیق. 101
1-4-4 تجزیه و تحلیل فرضیه اول. 101
2-4-4 تجزیه و تحلیل تجزیه فرضیه دوم. 102
3-4-4 تجزیه و تحلیل فرضیه سوم. 103
4-4-4 تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم. 105
5-4آزمون فرضیه ها و مدل پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری.. 106
6-4 بررسی شاخص های برازش.. 108
7-4 آزمون فرضیات.. 109
8-4 خلاصه فصل. 111
فصل پنجم. 113
نتیجهگیری و پیشنهادات.. 113
1-5 مقدمه. 114
2-5 خلاصه تحقیق. 114
3-5 مقایسه مدل حاصل از یافتههای تحقیق و مدل مفهومی تحقیق. 115
4-5 نتیجه گیری.. 117
5-5 پیشنهادها 118
1-5-5 پیشنهادهای مبتنی بر نتایج پژوهش... 118
·پیشنهاد مبتنی بر نتایج فرضیه اول: 118
2-5-5 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی. 122
6-5 محدودیت های پژوهش... 123
منابع و مآخذ. 1
منابع فارسی.. 114
منابع لاتین.. 118
پرسشنامه(پیوست ) VI
پیوست الف) : پرسشنامه. VI
پیوست دوم: خروجی نرم افزارهای آماری.. IV
منبع:
منابع فارسی
ابطحی، سید حسین(1386): مدیریت منابع انسانی پیشرفته، تهران، انتشارات سمت.
احمدی، پرویز؛ صفری کهره، محمد و نعمتی، سمیه(1389)، توانمندسازی کارکنان، تهران، نشر مدرس.
آذر، عادل و مؤمنی منصور. ( 1379 ). آمار و کاربرد آن در مدیریت، تهران: انتشارات سمت، جلد اول.
ازکمپ(1990)، روانشناسی کاربردی، ترجمه ماهر، انتشارات آستان قدس رضوی.
استرون ، حسین (1377): تعهد سازمانی، مدیریت در آموزش و پرورش، دوره پنجم، شماره مسلسل 17، ص 74-73.
استونر، جیمز، فریمن، ادوارد آر : « مدیریت »، ترجمه علی پارسائیان، سیدمحمداعرابی، تهران، مؤسسات مطالعات وپژوهشهای بازرگانی، 1375.
اسماعیلی، کوروش (1380): تعهد سازمانی، ماهنامه تدبیر، شماره112.
اسکات و ژاف، (1375):تواناسازی کارکنان. ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، تهران، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت
الوانی، مهدی، مدیریت عمومی، نشر نی، چاپ2، ویرایش دوم، تهران، 1388.
بلانچارد ، کنت و جان پی کارلوس و آلن راندرلف ،(1379) ”سه کلید توان افزایی“ ، ترجمه فضل اله امینی،تهران : نشر فرا.
بلانچارد، کارلوس و راندرلف،(1378) ”مدیریت توانا سازی کارکنان“ ، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی،تهران : نشر مدیران
بدیعی،مینو،فایول وچندین اصل مدیریتی دیگر) 1388(.
بلانچارد، کارلوس، راندلوف(1384)، مدیریت توانمندسازی کارکنان، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، تهران، نشر مدیران.
تنهایی ، ابوالحسن( 1379): مکاتب و نظریه های جامعه شناسی، انتشارات مرندیز.
111
چلپی ، مسعود (1375)جامعه شناسی نظم، تهران، نشر نی.
چلپی ، مسعود (1385): تحلیل اجتماعی در فضای کنش، تهران، نشر نی
خاکی غلامرضا،(1387) ”روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی “ ، (تهران وزارت فرهنگ و آموزش عالی با همکاری کانون فرهنگی انتشارات درایت)
خلیلی شورینی، سیاوش،(1389)، "روش های تحقیق در علوم انسانی"، تهران، یادواره کتاب، چاپ اول
رابینز،استیفن(1378)."مدیریت رفتار سازمانی".ترجمه:علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، جلد سوم.چاپ اول، تهران: مؤسسه مطالعات وپژوهش های بازرگانی.
رضائیان، علی(1386): مدیریت رفتار سازمانی، تهران، انتشارات سمت.
رنجبریان ، بهرام (1375): تعهد سازمانی ، مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، سال دهم ، شماره 1و2، ص 57-41.
رهنورد، فرج الله (1382): توانمندسازی کارکنان گامی به سوی مشتری مداری، مدیریت و توسعه، شماره 59.
دفت ،ریچارد . ال ، ”مبانی تئوری و طراحی سازمان“ ، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، (تهران : نشر دفتر پژوهشهای فرهنی ، 1378)
دیویس ،کیت و جان نیو استورم ، ”رفتار انسانی درکار“ ، ترجمه محمد علی طوسی ، (تهران : مرکز آموزش مدیریت دولتی ، 1373)
دیویس،کیت و نیواستورم،جان (1370): رفتار انسانی در کار، ترجمه محمدعلی طوسی، تهران، چاپ اول، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی
ساعتچی ، محمود (1382)، روان شناسی بهره وری ، تهران موسسه نشر و ویرایش ، چاپ دوم .
شفیع آبادی، ژیلا، اعتماد به نفس و تقویت، انتشارات تهران، ۱۳۷۲.
لاک ، آ .تام .جی .جی .(1380) انگیزش کار (ترجمه ی علی مهداد).
شفیع آبادی، عبدا...، 1375، پویایی گروه و مشاوره گروهی، تهران، انتشارات رشد
شهبازی ، شهنار (1378)بررسی رابطه جو سازمانی و رضایت شغلی کارکنان اصفهان ، پایان نامه دانشجویی کارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
عراقی ، محمود (1373): بررسی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی در کارکنان مجتمع فولاد اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده ، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
کریم زاده ، مجید (1378): تعهد سازمانی، نشریه انجمن مدیریت ایران، شماره 39.
گلباغ اسدی، شیرین(1387): بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج.
مدنی ، حسین و زاهدی ، محمد جواد (1384): تعیین اولویت عوامل مؤثر بر تعهد کارکنان، مجله جامعه شناسی ایران، دوره ششم، شماره 1
مجدالدین، عبدالرضا،(1390) " مدل توانمندسازی مدیران در مراکز اموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی" رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی
مقیمی ، محمد (1377): رویکردی پژوهشی به سازمان و مدیریت، چاپ اول ، تهران، نشر ترمه.
مورهدو گریفن،(1380): رفتار سازمانی ، ترجمه : دکتر الوانی ، دکتر اسلامی نسب ، چاپ ششم ، تهران : انتشارات مروارید
مومنی، منصور(1389)"تحلیل داده های آماری با استفاده از SPSS"، تهران، فرشیوه، چاپ سوم
میرکمالی، سید محمد،(1378): تفکر خلاق و باروری آن در سازمانها، فصلنامه مدیریت آموزش و پرورش
میهنی، غدیر (1386): بررسی رابطه بین تحلیل رفتگی شغلی با رضایت شغلی مدیران مدارس متوسطه شهر همدان، پایان نامه کارشناسی ارشد.
نظرمند، اسیه، (1390)، " اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر مشتری مداری کارمندان شرکت های بیمه" پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
واعظی، رضا، سبزیکاران، اسماعیل(1389)، بررسی ارتباط ساختار سازمانی و توانمندسازی کارکنان در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران-منطقه تهران، پژوهشنامه مدیریت تحول، سال دوم، شماره3.
هرسی، پاول، بلانچارد، کن اچ(1373) ، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه قاسم کبیری، تهران، جهاد دانشگاهی.
113
منابع لاتین
1- Albercht, k.(1988). At American’s service. Homewood, il, dow jones-Irwin.
Buck, J.M. & Watson, J.L. (2002). The relationship between human resource management strategies and organizational commitment, Innovative Higher Education, vol.26, no.3, pp. 175-193.
Chen, I. J. & Popovch, K.(2003). Understanding cusomer relationship management: People, process and technology. Bsiness Process Management Journal, 9(5),pp.672-688.
4- Castle, T. L. (2008). Satisfied in the jail: Exploring the predictors of job satisfaction among
Conger, J. A and Kanungo, R. N, (1988). “The empowerment process:integrating theory and practice”, Academy of management review, Vol.13.
Cole DC, Robson LS, Lemieux-Charles L, McGuire W.( 2005 ): Quality of working life indicators in Canadian health care organizations: a tool for healthy, health care workplaces? Occupational Medicine. 55(1).
7- Dubrin, a.(1988). Lidership. Second edition. Houghton mifllin company.
Elliot, T. R., & at et (1999). Caregiver social problem solving abilities and family member adjustment to recent onset physical disability. Journal of Psychology, 44, 104-123.
9- Greenberg, J. and Baron, R.A. (2003),Behavior in Organizations, 8th ed., Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.
10-
114
Greenberg, J. (1990), Organizational justice: yesterday, today and tomorrow, Journal of Management, Vol. 16, pp. 399-432.
Hackman, J. R., & Oldham, G. R (1980). Work redesigns. Reading, MA: AddisonWesley.
12-Grant, r.m; shani, r; and krichna(1994). ‘TQM’s challeng to management theoryand practice. Sloan management review. Winter, pp. 25-35.
Greenberg, P. (2004). CRM at The Speed of Light: Capturing and Keeping Customers in Internal Real Time. McGraw-Hill, Berkeley.
14-Feldman, D.C. & Arnold, H.J. (1995).Personality types and career patterns: Some empirical evidence on Holland's model. Canadian Jounal of Administrative Science, 2(1), 192-210.
Johnson, M. D. & Gustafsson, A. (2000). Improving Customer Satisfaction, Loyalty, and Profit: An Integrated Measurement and Management System. Jossey Bass Press.
Katz, Michael L & Shapiro, Carl, )1985(. "Network Externalities, Competition, and Compatibility," American Economic Review, American Economic Association, vol. 75(3), pages 424-40, June.
Kotler, Philip AND Gary Armstrong) 2001(, Principles of marketing, 9th ed., New Jersey: Prentice-Hall Inc.
Klidas, A.K. (2001), “Employee empowerment in the European hotel industry: meaning, process and cultural relativity”, Thela Thesis, Amsterdam.
115
Knox S, Irving J, Annalee A. (1997): Interactive Quality of Work Life Model Applied to Organizational Transition. The journal of nursing administration. 27 (1): 39-47.
Koli, A. K. & Jawrski, B. J. (1990). Marketing orientation: The construct, Research propositions, and managerial implication.journal of Marketing 54(2),pp.1-18.
Laschinger, H.K.S., Finegan, J.E., Shamian, J. and Wilk, P. (2004), “A longitudinal analysis of the impact of workplace empowerment on work satisfaction”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 25, pp. 527-45.
22-Locke, E. A. (1969). What is Job Satisfaction? OB and Human Performance, Vol. 4, pp 309-336.
Luthans, F (2008): Organizational behavior. Boston: McGraw Hill.
Luthans,Fred(1992):Organizational Behavior, Eighth Edition, MC Graw-Hill.
25-maslow , a h (1970) maturation . and personality . new york
Maritan, C. A. (2001). Capital investments as investing in organizational capabilities: An empirically grounded process model. Academy of Management Journal, 44(3), pp.513-531.
27-Matthews, R.A., Diaz, W.M. and Cole, S.G. (2003), “The organizational empowerment scale”, Personnel Review, Vol. 32 No. 3, pp. 297-318.
Mayer, R.C. & Schoorman, F.D. (2000). Predicting participation and production outcomes through a two-dimensional model of organizational commitment, Academy of Management Journal, Vol. 35, No. 3, pp. 671-684.
116
Matieu John E. and Dennis Zajac (1990) “A Review and Meta Analysis of Antecedents, Correlations and consequences of organizations commitment.Psychological Bulletin, 108. 171-199.
Meyer, J.P & Allen, N.J. (1991), A three-component conceptualization of organizational commitment, Human Resource Management Review, Vol. 1, No. 1, pp. 61-89.
Meyer, J.P. & Herscovitch, L. (2002), commitment in the workplace: Toward a genral model. Human Resource Management Review, Vol. 11, pp. 299-326.
Meyer, J.P. & Allen, N.J. (1997). Commitment in the workplace. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Meyer, J.P. & Allen, N.J. & Smith, C.A. (1993), Commitment to organizations and occupations: Extention and test of a three-component conceptualization, Journal of Applied Psychology, Vol. 78, pp. 538-551.
Michael L. Katz & Carl Shapiro, )1985(. "On the Licensing of Innovations," RAND Journal of Economics, The RAND Corporation, vol. 16(4), pages 504-520, Winter.
- Mohammadi, Mohammad, (2001). “Empowerment of personal, approaches & processes”, Quarterly of studies in management, No 33-34, PP 175-201, (in Persian).
O'Reilly, C. & Chatman, J. (1986), Organizational commitment and psychological attachment: the effects of compliance, identification, and internalization on prosocial behavior. Journal of Applied Psychology, Vol.71, pp. 492-499.
37-
117
Porter, L.W., Steers, R.M., Mowday, R.T. and Boulian, p.v (1974). Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians, journal of applied psuchology, vol 59 , no 5,603-9
P. C. Smith, L. M. Kendall & C. L. Hullin. (1969). The meaure of satisfaction in work and retirement; Rand Mc Nally.
Ryals, L. (2002). Management risk and returns in customer portfolio, journal of Database marketing, Vol.9(3),pp.219-227.
Ruta Kazlaus kaite, Ilona Buciuniene, Linas Turauskas, (2011),"Organisational and psychological empowerment in the HRM-performance linkage", Employee Relations, Vol.
Seibert, S.E., Silver, S.R. and Randolph, W.A. (2004), “Taking empowerment to the next level:a multiple-level model of empowerment, performance, and satisfaction”, Academy of Management Journal, Vol. 47 No. 3, pp. 332-49.
Smith, P. C. et al. (1969). User's manual for the descriptive index (JDI). Bowwling green state university. Bowling green, Ohio.
43-Spreitzer, G.M. (1995), “Psychological empowerment in the workplace: dimensions,measurement, and validation”,Academy of Management Journal, Vol. 38 No. 5, pp. 1442-65.
Stoner, James A . F . and R.Edward freeman (1999): ″ Management ″, Englewood cliffs, Prentice - Hall International, 4th Edition.
45-Thomas, K.W. and Velthouse, B.A. (1990), “Cognitive elements of empowerment: an ‘interpretive’ model of intrinsic task motivation”,Academy of Management Review, Vol. 15 No. 4,pp. 666-81.
46-Smith, P.C., Kendall, L.M. & Hulin., C.L. (1969). The measurement of satisfaction in work and retirement. Chicago: Rand-McNally.
47-Stogdill, Ralph M, (1974), "Handbook of Leadership New York": Free Press.