فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه. 3
1-2 بیان مسئله. 4
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5
1-4 اهداف تحقیق.. 6
1-4-1 هدف اصلی. 6
1-4-2 اهداف فرعی. 6
1-5 فرضیه های تحقیق.. 7
1-6 مدل مفهومی تحقیق.. 7
1-7 تعریف اصطلاحات و واژه ها 8
1-7-1 تعریف مفهومی. 8
1-7-1-1 عملکرد آموزشی. 8
1-7-1-2 منابع مالی. 8
1-7-2 تعریف عملیاتی. 8
1-7-2-1 عملکرد آموزشی. 8
1-7-2-2 منابع مالی. 8
1-8 قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی، موضوعی) 9
1-8-1 قلمرو زمانی. 9
1-8-2 قلمرو مکانی. 9
1-8-3 قلمرو موضوعی. 9
1-9 جمعبندی.. 10
فصل دوم: ادبیات تحقیق
بخش اول: عملکرد آموزشی
2-1 عملکرد آموزشی.. 13
2-1-1 مقدمه. 13
2-1-2 مفهوم عملکرد 13
2-1-3 مدیریت عملکرد 14
2-1-4 ارزیابی عملکرد 16
2-1-5 اهمیت و ضرورت بررسی عملکرد 17
2-1-6 فرآیند مدیریت عملکرد 17
2-1-7 تعریف آموزش.. 19
2-1-8 آموزش و پرورش.. 19
2-1-9 ارزیابی عملکرد آموزشی. 20
2-1-10 ارزشیابی پیشرفت تحصیلی. 21
2-1-11 رویکردها و الگوهای ارزشیابی آموزشی. 22
2-1-11-1 رویکرد مبتنی بر هدف.. 22
2-1-11-2 رویکرد مبتنی بر مدیریت.. 22
2-1-11-3 رویکرد مبتنی بر مصرف کننده 23
2-1-11-4 رویکرد مبتنی بر نظر متخصصان. 23
2-1-11-5 رویکرد مبتنی بر اختلاف نظر متخصصان. 23
2-1-11-6 رویکرد طبیعت گرایانه مبتنی بر مشارکت کنندگان. 23
بخش دوم: منابع مالی
2-2 منابع مالی.. 25
2-2-1 مقدمه. 25
2-2-2 تعاریف منابع مالی. 25
2-2-3 انواع منابع مالی. 26
2-2-3-1 دولتی. 26
2-2-3-2 فعالیت های شبه تجاری. 27
2-2-3-3 امانی. 27
2-2-4 منابع مالی آموزش و پرورش.. 27
2-2-4-1 کفایت منابع مالی. 28
2-2-4-2 کارایی منابع مالی. 31
2-2-4-3 توزیع منابع مالی. 32
2-2-4-4 اعتبارات دولتی(سرانه) 32
2-2-4-5 کمک های بخش مردمی. 33
2-2-4-6 کمک های بخش دولتی. 33
2-2-5 روش های تأمین منابع مالی آموزش و پرورش.. 34
2-2-6 نقش دولت در تأمین منابع مالی آموزش و پرورش.. 34
بخش سوم: پیشینه تحقیق
2-3 پیشینه تحقیق.. 37
2-3-1 تحقیقات داخلی. 37
2-3-2 تحقیقات خارجی. 38
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
بخش اول: کلیات روش تحقیق
3-1 کلیات روش تحقیق.. 42
3-1-1 مقدمه. 42
3-1-2 جامعه، نمونه و روش نمونه گیری. 42
3-1-3 جمع آوری و طبقه بندی داده ها 43
3-1-3-1 منابع کتابخانه ای. 43
3-1-3-2 نرم افزار آماری و اقتصاد سنجی. 43
3-1-4 معرفی الگوی رگرسیون چند متغیره برای آزمون فرضیات تحقیق. 44
3-1-4-1 مدل استفاده شده برای فرضیه اصلی. 44
3-1-4-2 مدل استفاده شده برای فرضیه فرعی اول. 44
3-1-4-3 مدل استفاده شده برای فرضیه فرعی دوم 44
3-1-4-4 مدل استفاده شده برای فرضیه فرعی سوم 44
3-1-4-5 مدل استفاده شده برای فرضیه فرعی چهارم 45
3-1-4-6 مدل استفاده شده برای فرضیه فرعی پنجم 45
3-1-4-7 مدل استفاده شده برای فرضیه فرعی ششم 45
3-1-5 آزمون فرضیه ها 45
3-1-5-1 مسائل مورد توجه در تخمین مدل. 46
3-1-5-2 نرمال بودن. 46
3-1-5-3 ناهمسانی واریانس.. 47
3-1-5-4 خود همبستگی. 48
3-1-5-5 هم خطی. 49
3-1-5-6 مانایی متغیرها 49
بخش دوم: مدل داده های تلفیقی و روشهای تخمینی
3-2-1 مقدمه. 52
3-2-2 انواع مدل داده های تلفیقی. 52
3-2-3 مدل داده های تلفیقی ایستا 53
3-2-3-1 مدل ضرایب ثابت (CCM) 53
3-2-3-2 مدل اثرات ثابت (FEM) 53
3-2-3-3 مدل اثرات تصادفی(REM) 53
3-2-4 مدل داده های تلفیقی پویا 54
3-2-5 تکنیک های تخمین سیستم معاملات. 54
3-2-5-1 روش حداقل مربعات معمولی(ols) 54
3-2-5-2 روش حداقل مربعات تعمیم یافته (GLS) 55
3-2-5-3 روش گشتاور تعمیم یافته (GMM) 55
3-2-6 آزمون های مربوط به انتخاب مدل تخمین در داده ای تلفیقی ایستا 56
3-2-6-1 آزمون CHOW... 56
3-2-6-2 آزمون هاسمن. 57
3-2-7 خلاصه و نتیجه گیری. 57
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
4-1 مقدمه. 59
4-2 آماره توصیفی داده های تحقیق.. 59
4-3 نتایج آزمون های اولیه و تخمین ها 61
4-3-1 فرضیه فرعی اول. 61
4-3-1-1 آزمون چاو فرضیه فرعی اول. 62
4-3-1-2 آزمون هاسمن فرضیه فرعی اول. 62
4-3-1-3 آزمون فرضیه فرعی اول بر حسب مدل های تعیین شده 63
4-3-2 فرضیه فرعی دوم 64
4-3-2-1 آزمون چاو ( CHOW ) فرضیه فرعی دوم 65
4-3-2-2 آزمون هاسمن فرضیه فرعی دوم 65
4-3-2-3 آزمون فرضیه فرعی دوم بر حسب مدل های تعیین شده 66
4-3-3 فرضیه فرعی سوم 67
4-3-3-1 آزمون چاو فرضیه فرعی سوم 67
4-3-3-2 آزمون هاسمن فرضیه فرعی سوم 68
4-3-3-3 آزمون فرضیه فرعی سوم بر حسب مدل های تعیین شده 69
4-3-4 فرضیه فرعی چهارم 70
4-3-4-1 آزمون چاو (CHOW ) فرضیه فرعی چهارم 71
4-3-4-2 آزمون هاسمن فرضیه فرعی چهارم 71
4-3-4-3 آزمون فرضیه فرعی چهارم بر حسب مدلهای تعیین شده 72
4-3-5 فرضیه فرعی پنجم 73
4-3-5-1 آزمون چاو ( CHOW ) فرضیه فرعی پنجم 73
4-3-5-2 آزمون هاسمن فرضیه فرعی پنجم 74
4-3-5-3 آزمون فرضیه فرعی پنجم برحسب مدل های تعیین شده 75
4-3-6 فرضیه فرعی ششم 76
4-3-6-1 آزمون چاو (CHOW ) فرضیه فرعی ششم 76
4-3-6-2 آزمون هاسمن فرضیه فرعی ششم 77
4-3-6-3 آزمون فرضیه فرعی ششم بر حسب مدل های تعیین شده 77
4-4 آزمون مانایی.. 78
4-5 خلاصه و نتیجه گیری.. 80
فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه. 82
5-2 نتایج امار توصیفی.. 82
5-3 نتایج امار استنباطی.. 83
5-3-1 فرضیه فرعی اول. 85
5-3-2 فرضیه فرعی دوم 85
5-3-3 فرضیه فرعی سوم 85
5-3-4 فرضیه فرعی چهارم 86
5-3-5 فرضیه فرعی پنجم 86
5-3-6 فرضیه فرعی ششم 87
5-4 محدودیت های پژوهش... 87
5-5 پیشنهادات برای محققان آتی.. 88
منابع و مأخذ 89
پیوست.. 94
منبع:
منابع فارسی
1-آرمسترانگ، مایکل(1385)، مدیریت عملکرد، ترجمه دکتر بهروز قلیچ خانی، دکتر داریوش غلامزاده، تهران، مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران
2-انصاری، عبدالله(1389)، بررسی نقش دولت در تأمین منابع مالی آموزش و پرورش ایران، علوم تربیتی، شماره 104، 58-31.
3-احمدی، اکبر و بهکیش، محمد مهدی(1382)، الگویی برای تخصیص برنامه ای و کنترل منابع مالی با استفاده از منطق فازی، برنامه ریزی و بودجه، شماره 82، 120-81.
4-افلاطونی، عباس نیکبخت، لیلی، 1389، کاربرد اقتصاد سنجی در تحقیقات حسابداری، مدیریت مالی و علوم اقتصادی، انتشارات ترمه، چاپ اول، ص 108-23.
5-الوانی، سیدمهدی(1391)، مدیریت عمومی، تهران، نشر نی، چاپ سی و ششم
6-الهی، شعبان و حیدری، بهمن(1387)، مدیریت ارتباط با مشتری، چاپ دوم، تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
7-ایران زاده، سلیمان، باقری، داود و آذرنسب، اصغر(1390)، ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستمهای ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، فراسوی مدیریت، شماره 17، 89-55.
8-بیاضی، علی؛ عقیلی، حسن و معین نجف آبادی، فقیهه(1388)، مدل جامع مدیریت عملکرد سازمانها، مجله تدبیر، شماره211، 54-49.
9-بی غم آزاد، معصومه(1391)، تاثیر اندازه شرکت بر خطای پیش بینی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ازاد واحد رشت.
10-تولایی، روح الله(1386)، رویکردهای نوین به ارزیابی عملکرد سازمان ها، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، شماره 12، 30-9
11-جعفری سرشت، داوود(1389ارائه مدل تجربی تاثیر خصوصی سازی بر نقد شوندگی بورس اوراق بهادار تهران، رساله دکتری، دانشگاه تهران.
12-حافظ نیا، محمد، 1383، « مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی»، انتشارات سمت، تهران
-13خاکی، غلامرضا، (1391)، روش تحقیق در مدیریت، تهران، انتشارات فوژان، چاپ دوم
14-خادمی زارع، حسن و فخرزاده، محمدباقر(1392)، تلفیق مدیریت مشارکتی و سیستمهای فازی برای ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان، شماره 69، 40-23.
15-خدائی، سمیه (1387).ارزیابی عملکرد شعب تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران با استفاده از رویکرد ترکیبی تحلیل پوششی دادههای فازی و کارت امتیازی متوازن، پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
-16دلاور، علی(1390)، روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات ویرایش، چاپ سی و هشتم
17-رحیمی، غفور(۱۳۸۵)، ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان، تدبیر، شماره ۱۷۳، ۴۴-41.
18سرمد، زهره؛بازرگان، عباس و حجازی، الهه، (1391)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگه، چاپ بیست و چهارم
19سکاران، اُوما، (1391)، روشهای تحقیق در مدیریت»، ترجمه محمد صائبی و محمد شیرازی، تهران، انتشارات موسسه عالی آموزشی و پژوهشی مدیریت و برنامه ریزی، چاپ چهارم.
20سهرابی، روح الله و خان محمدی، هادی(1386)، بررسی و تحلیل نظام ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور و ارائه پیشنهادهای بهبود، تهران.مرکز همایش های علمی، سومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد
21-شیخ زاده، مصطفی(1384)، بررسی شیوه های تامین منابع مالی در آموزش و پرورش از دیدگاه اولیا و کارشناسان، پژوهشهای تربیتی، شماره 4، 18-1.
22-صابری، طاهره(1392)، ارزیابی عملکرد سازمان های خدماتی با استفاده از رویکرد ترکیبی BSC-TOPSIS، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه پیام نور مرکز رشت.
23-صالحی نژاد، سیمین(1391)، کارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، نشریه تدبیر، شماره 245، 63-56.
24-صدری، عباس(1383)، نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب و تامین منابع انسانی، توسعه مدیریت و پشتیبانی، شماره 1. 48-1
25-عطافر، علی و امری، الهام(۱۳۹۰)، ارزیابی عملکرد اداره مخابرات شهرستان آباده بر اساس رضایت ارباب رجوع، مدیریت فرهنگ سازمانی، تهران، شماره ۲۳، ۱۶۷-145.
-26عزتی، میترا و نادری، ابوالقاسم(1388)، تاثیر سازکارهای تخصیص منابع مالی بر عملکرد آموزشی گروه های آموزشی دانشگاهی: مطالعه موردی دانشگاه تهران، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 52، 54-23.
27-عزتی، میترا(1391)، بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد آموزشی گروه های آموزشی دانشگاهی مطالعه کیفی، شماره 65، 46-23.
28-قورچیان، نادرقلی و محمودی، امیرحسین(1383)، تدوین استانداردهای عملکرد مدیران آموزشی دوره راهنمایی و ارائه الگوی مناسب، فصلنامه نوآوری های آموزشی، شماره 8، 134-107.
29-قارون، معصومه(1392)، مروری بر نحوه تامین منابع مالی آموزش عالی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و رهیافتهایی برای ایران.
30-قارون، معصومه(1392)، معرفی الگوی برآورد منابع مالی مورد نیاز برای اهداف کلان بخش علوم، تحقیقات و فناوری از محل منابع عمومی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 67، 19-1.
31-کاشانی، مجید و رستم پور، منیر(1392)، آموزش و پرورش حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه، نشریه علوم اقتصادی، شماره 67، 89-81
32-لوین، هارولد(1381)، تامین منابع مالی آموزش و پرورش عومی، ترجمه عبدالحسین نفیسی، دانشنامه اقتصاد آموزش و پرورش، تهران.
33-مقیمی، سید محمد(1390)، روش شناسی مورد کاوی و کاربردهای آن درعلوم انسانی، روش شناسی علوم انسانی. سال13. شماره 50.
34-نادری، ابوالقاسم(1389)، ساز و کار و الگوی مطلوب تخصیص منابع مالی برای آموزش و پرورش : مبانی، الزامات، عناصر و الگوریتم، تعلیم و تربیت، شماره 104، 90-59.
35-نادری، ابوالقاسم(1390)، تحلیل رابطه بین منابع مالی و عملکرد آموزشی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، برنامه ریزی و بودجه، شماره1، 159-129.
36-Augenblick، J.، & Myers، J. L. (2003). Calculation of the cost of an adequate education in Missouri using the professional judgment and the successful school district approaches. Report prepared for the Missouri Education Coalition for Adequacy (MECA). Denver، CO: Augenblick، Palaich and Associates، Inc.
37-Babcock، P. & Julian، R. B. (2009). Reduced-class distinctions: Effort، ability، and the education production function. Journal of Urban Economics، 65، 314–322.
38-Becker، William، E. Priest، Douglas M. Hossler، Don John and Edward P. St. (2008); Incentive-based Budgeting Systems in Public University، Edward Elgar Pub.
39-Doherty .D.G.(2008).On Quality in Education Journal. Quality Assurance in Education. vol.16.Issne:3 PP.255-265
40-Duyfun. Hasan.، pazirus. Kevser، (2010). A Performance Evaluation of the Turkish Banking Sector after the Global Crisis via CAMELS Ratios “Procedia Social and Behavioral Sciences، ۲۴، 130-154.
41-Dickey، S. & Houston، Jr. R. G. (2010). Estimation of the Education Production Function for Principles of Macroeconomics. Perspectives on Economic Education Research، 6 (1)، 72 -89.
42-Ghalayini، A.M.، Noble، J.S. and Crowe، T.J. (1997)، An Integrated Dynamic performance Measurement system for Improving Manufacturing competitiveness، International Journal of Production Economics، Vol.48.
43-Guay، F.، G.A. Mageau & RJ. Vallerand (2009). On the Hierarchical Structure of Self-Determinated Motivatin: A Test of Top–down، Bottom–up، Reciprocal، and Horizontal Effects. Personality and Social Psychology. Vol. 29(8)، 992-104.
44-Hanushek، E. A. (2003). The Failure of Input-based Schooling Policies. Economic Journal، 113 (485)، 64 -98.
45-Hanushek، E. A. (2006). School Resources In Eric Hanushek & Finis Welch. Handbook of the Economics of Education. Elsevier.
46-Ladd، H.F.، & Hansen، J. S. (1999). Making money matter: Financing America’s schools. Washington، DC: National Academy Press.
47-Li، p. (2001)، Design of Performance Measurement Systems: a Stakeholder Analysis Framework، The Academy of Management Review. Mississippi State، April.
48-Neely، A.D.، Gregory، M.، Platts، K.W. (1995)، Performance Measurement System Design: a Literature Review and Research Agenda، International Journal of Operations & Production Management، Vol.15 ، No.4.
49-Pusser، B. (2002). Higher education، the emerging market and the public good. Report of workshop، The National Academic Press.
50-Tangen، S. (2004)، Professional Practice Performance Measurement: From Philosophy to Practice، International Journal of Productivity and performance Management، Vol.53No.8، pp726-37.
51-Wang، T. Y.، & Chien، S.C. (2006). Forecasting innovation performance via neural Networks: A Case of Taiwanese Manufacturing Industry. Technovation، 26(5-6)، 635-643.