فهرست:
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
چکیده ..............................................................................................................................
1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه .........................................................................................................................
3
1-2 بیان مسئله ................................................................................................................
3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................................................................
6
1-4 اهداف تحقیق .................................................................................................................
6
1-5 فرضیههای تحقیق .......................................................................................................
7
1-6 تعریف نظری و عملیاتی ...............................................................................................
8
1-6-1 تعریف نظری واژه ها .............................................................................................
8
1-6-2 تعاریف عملیاتی واژه ها ...............................................................................................
8
1-7 قلمرو تحقیق ................................................................................................................
9
1-7-1قلمرو مکانی .........................................................................................................
9
1-7-2 قلمرو زمانی ...............................................................................................................
9
1-7-3 قلمرو موضوعی .........................................................................................................
9
1-8 جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق ...........................................................................
9
1-9 روش تحقیق .........................................................................................................
9
فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق
2-1 مقدمه ......................................................................................................................
12
2-2 بررسی نظریه های پیرامون تبلیغات ............................................................................
12
2-2-1 مفهوم وتعاریف تبلیغات .........................................................................................
12
2-2-2انواع تبلیغات ........................................................................................................
14
عنوان
صفحه
2-2-3 تبلیغات موثر .........................................................................................................
16
2-2-4 برنامه ریزی رسانه تبلیغات .............................................................................................
17
2-2-5جاذبه ها در تبلیغات ..................................................................................................
20
2-2-6 اهداف تبلیغاتی .........................................................................................................
22
2-2-7 هدف گذاری در تبلیغات .........................................................................................
23
2-2-8 مزایای تبلیغ برای جامعه ............................................................................................
24
2-2-9 تاریخچه تبلیغات .........................................................................................................
26
2-2-10 تاریخچه تبلیغات در ایران .....................................................................................
28
2-2-11 مشکلات اساسی تبلیغات در ایران .............................................................................
32
2-3 مروری بر مباحث نظری در مورد نگرش ........................................................................
32
2-3-1 نگرش نسبت به تبلیغات .............................................................................................
36
2-3-2 نگرش نسبت به پیامکهای تبلیغاتی و عوامل موثر بر آن ................................................
37
2-3-3 کسب اجازه از کاربران برای ارسال تبلیغ .....................................................................
38
2-4 مدل مفهومی .............................................................................................................
39
2-5 فرضیات تحقیق .........................................................................................................
40
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه ..........................................................................................................................
42
3-2 نوع و روش پژوهش .........................................................................................................
42
3-3 جامعه آماری مورد بررسی ..................................................................................................
43
3-3-1- جامعه آماری ...........................................................................................................
43
3-3-2- حجم نمونه ............................................................................................................
43
3-3-3- شیوه نمونه گیری..........................................................................................................
45
3-4-روش وابزارگردآوری اطلاعات .....................................................................................
46
عنوان
صفحه
3-4-1مطالعات کتابخانه ای .................................................................................................
46
3-4-2پرسشنامه ..................................................................................................................
47
3-5 روایی آزمون .................................................................................................................
48
3-6 پایایی آزمون........................................................................................................................
48
3-7 روش های تحلیل آماری ...............................................................................................
52
فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده های آماری
4-1 مقدمه ...........................................................................................................................
54
4-2 نتایج توصیفی یک متغیره ...............................................................................................
54
4-1-1 وضعیت جنسی پاسخگویان ........................................................................................
55
4-2-2 وضعیت تحصیلات پاسخگویان .....................................................................................
56
4-2-3- وضعیت سنی پاسخگویان ............................................................................................
57
4-2-4- آماره های توصیفی نگرش نسبت به تبلیغات ..............................................................
58
4-2-4-1- آماره های توصیفی میزان باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان...
58
4-2-4-2- آماره های توصیفی مزایای اجتماعی نسبت به تبلیغات از نظر پاسخگویان .............
60
4-2-4-3- آمارههای توصیفی میزان باورهای اخلاقی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان
62
4-2-4-4- آمارههای توصیفی میزان باورهای قانونی نسبت به تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان..
64
4-2-4-5- آمارههای توصیفی میزان مفید بودن شخصی تبلیغات از دیدگاه پاسخگویان ..........
66
4-2-5 - آمارههای توصیفی میزان ارتقا فروش خدمت در بانک ملی ......................................
67
4-3- روابط بین متغیرها و نتایج تحلیل استنباطی چند متغیره ....................................................
68
4 -3-1- آزمون کولموگروف-اسمیرنوف ..............................................................................
68
4-3-2- آزمون فرضیه های تحقیق ......................................................................................
70
4-3-2-1- فرضیه فرعی اول .....................................................................................................
71
4-3-2-2- فرضیه فرعی دوم .....................................................................................................
72
عنوان
صفحه
4-3-2-3- فرضیه فرعی سوم ...................................................................................................
73
4-3-2-4- فرضیه فرعی چهارم .................................................................................................
75
4-3-2-5- فرضیه فرعی پنجم ..................................................................................................
76
4-3-2-6- فرضیه اصلی .....................................................................................................
77
فصل پنجم: نتیجه گیری، بحث و پیشنهادات
5-1 مقدمه ...........................................................................................................................
80
5-2نتایج فرضیات تحقیق .........................................................................................................
80
5-3بحث و بررسی ...............................................................................................................
83
5-4 محدودیت های تحقیق .......................................................................................................
85
5-5 پیشنهادات تحقیق ...............................................................................................................
86
5-6 توصیه ها ...........................................................................................................................
87
5-7 خلاصه...........................................................................................................................
88
پیوست ها ......................................................................................................................
89
فهرست منابع
منابع فارسی ...........................................................................................................................
94
منابع لاتین ..........................................................................................................................
95
چکیده انگلیسی ........................................................................................................................
97
منبع:
منابع فارسی
منابع فارسی
-باقری،مهدی و پاسلاری(1389)،پیام.رفتار مصرف کننده نگرش کاربردی.انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی
- حکیم آرا،محمد(1383).تبلیغات متقاعد گرانه.انتشارات خانه کتاب
- دلاور،علی(1384).مبانی نظری و علمی پژوهش.انتشارات رشد.چاپ چهارم
- کاتلر،فیلیپ(1376)اصول بازاریابی.مترجم بهمن فروزنده.انتشارات آترپات کتاب
-کاتلر،فیلیپ و آرمسترانگ،گری(2000).اصول بازاریابی ترجمه علی پارساییان،انتشارات آیلار
لاولاک،کریستوفر.رایت لارن(1382).اصول بازاریابیو خدمات.مترجم ابوالفضل تاج زاده.انتشارات سمت.
-محمدیان،محمود(1385)مدیریت تبلیغات.انتشارات حروفیه
-محمدیان،محمود(1377)اصول اولیه تبلیغات تلویزیونی.مجله مدیران فردا،دانشگاه علامه طباطبایی
-جمشیدیان،مهدی(1390)پایان نامه کارشناسی ارشد. بررسی تاثیر تبلیغات بر روند بازاریابی.دانشگاه اصفهان
-خجسته،حسن(1381).درآمدی بر جامعه شناسی رادیو.تهران:انتشارات تحقیق و توسعه صدا
-موسوی.موسی(1388)پایان نامه کارشناسی ارشد.بررسی ادراک زیر آستانه ای و استفاده از آن در تبلیغات
-سیدی(1389).پایان نامه کارشناسی ارشد.بررسی ارتباط میان استراتژی های بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمه عمر و پس انداز پرداخت.
- سجودی،فرزان(1382).نشانه شناسی کاربردی.تهران نشر قصه
- سجودی،فروزان و پروری،محمد(1384)نشانه شناسی رادیو.زبان و رسانه با گرایش به زبان فارسی و رادیو،تهران:طرح آینده
-سرمد، زهرا.، بازرگان، عباس. و حجازی، الهه.، 1383، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ دهم، نشر آگاه، تهران
-کرایسل،اندرو(1381)،درک رادیو،ترجمه معصومه عصام،تهران:انتشارات تحقیق و توسعه صدا
منابع لاتین
-Barwise, P.; Strong, C. (2006). "Permission-based mobile advertising", Journal of Interactive Marketing, Vol. 16, No. 4, pp. 35-42.
-Bamba, F. & Barnes, S.; (2007). "SMS advertising , permission and consumer: A study ", Business process management Journal, Vol. 13, ISSUE 6,, pp. 815-829.
-Bouquet ,Michele. lim,nail. "How to build a word of mouth marketing campaign". Forrester research. (2005)
-Collin,P, "Dictionary of Marketing", Boolmsbury Publishing Plc, Third edition. (2003)
- Colly H.Russell , "Defining Advertising Goals for Measured Effectiveness ",NewYork , Association of National Advertisers. (1961) .
-Ferris, M. (2007). "Insights on mobile advertising, promotion, and research" Journal of advertising research; Vol. 47, Issue 1, pp. 28-37.
-Goeldner .C. Brent Ritchie .J. Mcintosh R."Tourism principles practices philosophies" . john wiley. (2000)
-Haghirian, P.; Madlberger, M. (2005). "Consumer attitude toward advertising via mobile devices–an empirical investigation among Austrian users", 2005.
- Jung, J.H.; Leckenby, J. D. (2007). "Attitudes toward mobile advertising acceptance and behavior intention: comparison study of Korea an U.S".
- Jingjun xu, D.; (2007). "the influence of personalization in affecting consumer attitudes toward mobile advertising in China" The journal of computer information systems; pp. 9-19.
-Kotler . Bowen . Makens "Marketing for Tourism and Hospitality" .prentice hall international. (2005)
- Kotler . Philip. "Marketing Management" . prentice hall international . (1996)
- Lee, S.F.; Tsai, y. C.; Wen-Jang J. (2006). "An empirical examination of customer perception of mobile advertising" Information resource management Journal, Vol. 19, pp. 39-55.
-Maneesoonthern, C.; Fortin, D. (2004). "An exploration of texting behavior and attitudes toward permission-based advertising in New Zealand" University of Canterbury. Available from:smib.vuw.ac.nz:8081/www./anzmac2004/cdsite/papers/Maneeso1.pdf.
- Matti, L., Heikki, K. (2008). "Exploring the effects of gender, age, income and employment status on consumer response to mobile advertising campaigns", Journal of Systems and Information Technology, Vol. 10, pp. 251-265.
-Mohammad Rafi(2004)"Internet Marketing" MC Graw hill . (2004).
- Shintaro, O. and Charles R. T. (2008). "What is SMS advertising and why do multinationals adopt it? Answers from an empirical study in European markets", Journal of Business Research, Vol. 61, Issue 1, pp. 4-12
- Tsang, M. M.; Ho, S. C., and Liang, T. P. (2004). "Consumer attitudes toward mobile advertising: An empirical study" International Journal of electronic commerce,Vol.8, No. 3, pp. 65-78.
- Muk, A. (2007). "Cultural influences on adoption of SMS advertising: a study of American and Taiwanese consumers" Journal of targeting, measurement and analysis for marketing , No. 16, pp. 39-47
- Vigara-Ellis, D.; Ellis, L. & Barraclough, C. (2007). "Perceptions towards SMS marketing : An exploratory investigation" Management Dynamic, Vol. 16 , ISSUE 2; 2007, pp. 9-16.
- Okazaki, S.; (2007). "Exploring gender effects in a mobile advertising context: on the evaluation of trust, attitude and recall" Published online :Springer Science + business media, LLC.
-Bamba, F. & Barnes, S.; (2007). "SMS advertising , permission and consumer: A study ", Business process management Journal, Vol. 13, ISSUE 6,, pp. 815-829.
-Russell J, Thomas &lane, W .Ronald,(1999).Kleppner s advertising procedure,prentice-Hall,Fourteenth Edition.
Robert. F. Dyer , Ernest H. Forman , Mohammad A. Mustafa.(2004) "Decision support for media selection using the analytic hierarchy process".Journal of Advertising Research.(2004)
-Palmer,Adrian(2001),Principles of service marketing,Mc Graw Hill,Great Britain,2001.
-Wen-Ling Liu,Advertising in china:product branding and beyond,Corporate communication:An international Journal.Vol.7,NO.2,2002.PP.117-125
-Wells & burnett & moriarty (2005)" Advertising: Principles and Practice" prentice hall of India (2005)