فهرست:
عنوان صفحه
1-..... کلیات تحقیق.. 2
1-1-.... مقدمه. 3
1-2-.... بیان مسئله. 4
1-3-.... اهمیت و ضرورت تحقیق.. 7
1-4-.... اهداف تحقیق.. 8
1-5-.... فرضیه های تحقیق.. 8
1-6-.... روش اجرای تحقیق: 8
1-7-.... متغیرهای پژوهش و تعریف نظری و عملیاتی آنها 9
1-7-1-.. تعریف عملیاتی متغیرها: 9
1-7-2-.. متغیر وابسته تحقیق: 9
1-7-3-.. متغیر های تعدیل گر: 10
1-7-4-.. متغیر های مستقل: 10
1.مدیریت روابط با مشتریان(CRM): 11
1-8-.... مدل مفهومی پژوهش... 12
1-9-.... قلمرو تحقیق.. 12
2-..... مروری بر تحقیقات انجام شده 14
2-1-.... مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) 15
2-1-1-.. تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) 15
2-1-2-.. ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری.. 15
2-1-3-.. دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با مشتری.. 16
2-1-4-.. تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگی های مدیریت ارتباط با مشتری.. 18
2-1-5-.. مزایای مدیریت ارتباط با مشتری.. 19
2-1-6-.. اهداف مدیریت ارتباط با مشتری.. 20
2-1-7-.. چشم انداز مدیریت ارتباط با مشتری.. 21
2-1-8-.. عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری.. 22
2-1-9-.. مراحل اجرای مدیریت ارتباط با مشتری.. 23
2-1-10- چالش های اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری.. 25
2-1-11- روندهای ارتباط با مشتریان. 26
2-1-12- بازاریابی مبتنی بر مدیریت ارتباطی با مشتری.. 28
2-1-13- انواع فن آوری مدیریت ارتباط با مشتری.. 31
2-1-14- خدمات مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی.. 35
2-1-15- مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی.. 37
2-1-16- مدیریت ارتباط با با مشتری تعاملی.. 38
2-2-.... مدیریت دانش... 39
2-2-1-.. داده:.............. 39
2-2-2-.. اطلاعات:.. 39
2-2-3-.. دانش:........... 39
2-2-4-.. عوامل مؤثر در توفیق دانش... 40
2-2-5-.. هویت،دانش،اعتماد و روابط اجتماعی.. 41
2-2-6-.. تقسیم بندی دانش سازمان. 41
2-2-7-.. اندازه گیری دارایی دانش... 42
2-2-8-.. دانش و مدیریت استراتژیک... 43
2-2-9-.. پیشینه مدیریت دانش... 44
2-2-10- سیر تکاملی مدیریت دانش... 44
2-2-11- تعاریف مدیریت دانش... 45
2-2-12- اهمیت و ضروریت مدیریت دانش... 46
2-2-13- اهمیت سازمان بر مبنای دانش... 46
2-2-14مزیت های مدیریت دانش... 48
2-2-15- نقش فن آوری اطلاعات در مدیریت دانش... 49
2-2-16- روش های اجرای مدیریت دانش در سازمانها 49
2-2-17- برنامه ریزی راهبردی مدیریت دانش... 50
2-2-18- روش های مدیریت دانش... 51
2-2-19- عوامل کلیدی توفیق مدیریت دانش در سازمان های مختلف... 52
2-3-.... بخش سوم:زنجیره تأمین.. 53
2-3-1-.. زنجیره تأمین: 53
2-3-2-.. درک زنجیره تأمین.. 55
2-3-3-.. ساختار زنجیره تأمین.. 56
2-3-4-.. مدیریت زنجیره تأمین.. 57
2-3-5-.. اهمیت مدیریت زنجیره تأمین.. 58
2-3-6-.. روند شکل گیری مدیریت زنجیره تأمین.. 60
2-3-7-.. اصول نظام مدیریت زنجیره تأمین.. 61
2-3-8-.. مؤلفه های مدیریت زنجیره تأمین.. 62
2-3-9-.. وظایف لجستیک و زنجیره تأمین.. 67
2-3-10- ضرورت اندازه گیری عملکرد زنجیره تأمین.. 68
2-3-11- نگرش در اندازه گیری عملکرد زنجیره تأمین.. 68
2-3-12- چرخه مدیریت عملکرد زنجیره تأمین.. 72
2-4-.... بخش چهارم: بازاریابی اینترنتی.. 74
2-4-1-.. تعریف بازاریابی اینترنتی.. 74
2-4-2-.. اصول بازاریابی الکترونیکی.. 75
2-4-3-.. بازاریابی اینترنتی،اهمیت و مزایای آن: 77
2-4-4-.. تکنیک ها و روش های بازاریابی اینترنتی(قاضی زاده،عباسی اسفنجانی ،1385،ص45): 79
2-5-.... بخش پنجم: تجارت الکترونیک... 82
2-5-1-.. تشریح مفهوم تجارت الکترونیک: 83
2-5-2-.. انقلاب و اقتصاد دیجیتالی.. 85
2-5-3-.. استفاده از تجارت الکترونیکی حرکتی به سوی اقتصاد دیجیتالی.. 86
2-5-4-.. تجارت الکترونیک به عنوان یک بازار. 89
2-5-5-.. اشکال مختلف تجارت الکترونیکی.. 89
2-5-6-.. چارچوب،طبقه بندی و محتوی تجارت الکترونیکی.. 91
2-5-7-.. چهارچوب تجارت الکترونیکی.. 92
2-5-8-.. انواع تجارت الکترونیکی.. 94
2-5-9-.. اجزای تشکیل دهنده فضای بازار داد و ستد الکترونیکی.. 97
2-5-10- مدل های کسب و کار تجارت الکترونیکی.. 99
2-5-11- کاربردهای تجارت الکترونیک... 103
2-5-12- راهبرد تجارت الکترونیکی.. 104
2-5-13- زیر ساخت ها و ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد و توسعه تجارت الکترونیکی.. 104
2-5-14- مزایای اقتصادی تجارت الکترونیکی.. 105
2-5-15- عوامل موفقیت زا در بازار الکترونیکی.. 108
3-..... روش تحقیق.. 113
3-1-.... مقدمه. 114
3-2-.... فرآیند اجرای تحقیق.. 114
3-3-.... روش اجرای تحقیق.. 114
3-4-.... جامعه آماری.. 115
3-5-.... روش نمونه گیری و بر آورد حجم نمونه. 116
3-6-.... روش گرد آوری داده ها و اطلاعات... 117
3-7-.... ابزارهای گردآوری اطلاعات... 117
3-8-.... روایی.. 118
3-9-.... پایایی.. 119
3-10-.. روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات... 120
3-10-1- بخش توصیفی داده ها 120
3-10-2- بخش تحلیلی داده ها 120
4-..... نتایج........................................................................................................................................................................121
4-1-.... مقدمه: 122
4-2-.... توصیف متغیر های تحقیق: 122
4-2-1-.. توصیف متغیر بازاریابی اینترنتی.. 122
4-2-2-.. توصیف متغیر تجارت الکترونیک... 123
4-2-3-.. توصیف متغیر مدیریت ارتباط با مشتری.. 124
4-2-4-.. توصیف متغیر مدیریت زنجیره تامین.. 125
4-2-5-.. توصیف متغیر مدیریت دانش... 126
4-3-.... بررسی نرمال بودن متغیر های اصلی تحقیق.. 127
4-4-.... بررسی مدل تحقیق.. 129
4-4-1-.. بررسی مدل تحقیق در حالت مفهومی.. 129
4-4-2-.. بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد استاندارد 130
4-4-3-.. بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق.. 131
4-5-.... تحلیل مسیر های غیر مستقیم حاصل از مدل ساختاری تحقیق.. 132
4-6-.... آزمون فرضیه ها 133
5-..... بحث و نتیجه گیری.. 135
5-1-.... مقدمه. 136
5-2-.... نتایج آمار توصیفی.. 136
5-2-1-.. بازاریابی اینترنتی: 136
5-2-2-.. متغیر تجارت الکترونیک: 137
5-2-3-.. متغیر مدیریت روابط با مشتری: 137
5-2-4-.. توصیف متغیر مدیریت زنجیره تامین.. 137
5-2-5-.. متغیر مدیریت دانش: 138
5-3-.... نتایج آمار استنباطی.. 138
5-4-.... پیشنهادات تحقیق.. 139
5-5-.... محدودیت های تحقیق.. 141
5-6-.... پیشنهادان آتی.. 142
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1‑1مراحل تکوین بازاریابی جدید. 4
جدول 2‑1تکنولوژی های CRM عملیاتی.. 32
جدول 2‑2 مزایای مدیریت دانش.... 48
جدول 2‑3 مراحل یکپارچگی زنجیره تامین.. 60
جدول2‑4تحولات بازاریابی در ابعاد مختلف... 79
جدول2‑5)مقایسه بین شرکت های سنتی و شرکت های دیجیتال. 87
جدول 3‑1 صفات کمی و ارزش های عددی گزین های پرسشنامه. 117
جدول 3‑2)سهم متغیرها در پرسشنامه. 118
جدول 3‑3)ضریب آلفای کرونباخ.. 119
جدول 4‑1)توصیف متغیر بازاریابی اینترنتی.. 122
جدول 4‑2)توصیف متغیر تجارت الکترونیک... 123
جدول 4‑3)توصیف متغیر ارتباط با مشتری.. 124
جدول 4‑4)توصیف متغیر زنجیره تامین.. 125
جدول 4‑5)توصیف متغیر مدیریت دانش.... 126
جدول 4‑6آزمون کولموگرف-اسمیرنف برای متغیرهای تحقیق.. 128
جدول 4‑7 شاخص معنی داری و پردازش مدل. 132
جدول 4‑8 نتایج تحلیل مسیر در دل ساختاری.. 133
جدول 5‑1)توصیف متغیر بازاریابی اینترنتی.. 136
جدول 5‑2متغیر تجارت الکترونیک... 137
جدول 5‑3)جدول20توصیف متغیر مدیریت روابط با مشتری.. 137
جدول 5‑4)توصیف متغیر مدیریت زنجیره تامین.. 138
جدول 5‑5 توصیف متغیر مدیریت دانش.... 138
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 1‑1مدل مفهومی تحقیق.. 12
شکل 2‑1روند کسب و کار در 150سال گذشته. 29
شکل 2‑2فرایند مراسم فروش... 34
شکل 2‑3ارتباط بین اطلاعات،عوامل موثر و دانش.... 42
شکل 2‑4اجزای مدیریت دانش(منبع 1995، 47
شکل 2‑5 زنجیره تامین شامل سه حوزه تدارک، تولید و توزیع. 54
شکل2‑6ماهیت یک زنجیره تامین.. 63
شکل2‑7فرآیند زنجیره تأمین.. 70
شکل 2‑8 اصول و قواعد نظام اندازه گیریزنجیره تامین.. 71
شکل 2‑9 سطوح اندازه گیری زنجیره تامین.. 72
شکل2‑10چرخه مدیریت عملکرد زنجیره تامین.. 73
شکل2‑11فشارهای کسب و کار و نقش تجارت الکترونیک... 88
شکل 2‑12تجارت سنتی الکترونیک جزئی و کامل.. 90
شکل 2‑13چارچوب تجارت الکترونیک... 93
شکل 2‑14میزان اقتصادی تجارت الکترونیک... 106
شکل 4‑1متغیر بازاریابی اینترنتی.. 123
شکل 4‑2 متغیر تجارت الکترونیک... 124
شکل 4‑3متغیر مدیریت ارتباط با مشتری.. 125
شکل 4‑4متغیر مدیریت زنجیره تامین.. 126
شکل 4‑5متغیرمدیریت دانش.... 127
شکل 4‑6آزمون مدل تحقیق(حالت مفهومی) 129
شکل 4‑7آزمون مدل تحقیق(حالت استاندارد. 130
شکل4‑8 آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری) 131
منبع:
منبع:
1.احمدی حسین.1384.مدیریت زنجیره تأمین.انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.چاپ اول شماره111.
2.احمدی حسین،ویرجینیاریم.1381.تجارت الکترونیک. تهران.انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران،چاپ اول.
3.آذرعادل،باقری کنی مصباحالهدی.1384.رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی.انتشارات جهاد دانشگاهی ; 9(2پیاپی-39) ویژه نامه مدیریت):1-28.
4.آذرعادل،مؤمنی منصور.1384.آمار و کاربرد آن در مدیریت.تهران.انتشارات سمت. چاپ هشتم.جلد دوم.
5.اسفیدانی محمد رحیم، اسفیدانی حمید، سیدجوادین سید رضا.1390. طراحی شبکه عصبی جهت انتخاب راهبردهای بازاریابی اینترنتی، . 10(5 (پیاپی 38)):111-125.
6.اسفیدانی محمد رحیم،دقیقی اصلی علیرضا،آهنگرکلایی اسماعیل،اثر اینترنت بر بازاریابی بیمه عمر.1389.نشر جهاد دانشگاهی.شماره 2،صص 83-113.
7.استدلر هارتموت،کلیگر کریستوف.1385.مدیریت زنجیره تأمین.ترجمه عسگری ،زنجیرانی .چاپ اول،تهران.انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر.
8.اعرابی محمد.1383.موانع محیطی و الگوی مناسب تجارت الکترونیکی در ایران.ماهنامه توسعه و کاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات، شماره 2.
9.افرا حسن.1388.تأثیر کاربرد اصول مدیریت ارتباط با مشتری(crm)بر رضایت مشتریان شعب بانک ملت استان گیلان،دانشگاه آزاد واحد رشت.
10.افرازه عباس .1384.مدیریت دانش ،مفاهیم ،الگوها،اندازه گیری و پیاده سازی.انتشارات مؤلف.
11.بلیغی محسن،1388،مدیریت دانش در هزاره سوم.ضریح آفتاب.چاپ اول.
12.بیات علی.1387.ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین با رویکرد FMADM (مورد کاوی:شرکت های عمل آوری آبزیان دریایی در استان بوشهر.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس.
13.تقی زاده قمی مصطفی.1389.بررسی عوامل مؤثر بر خریدهای اینترنتی.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکده علامه طباطبایی.
14.تیماسی سید مهدی.1390.ارتباط ریسک ادراک شده و اعتماد با تمایل به خرید مصرف کننده از فروشگاههای اینترنتی،دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.
15.ثریایی علی،یونس نیا میثم،مهدی پور مجید.1384.تأثیر بکارگیری بازاریابی اینترنتی در بهبود وضعیت شرکت ها در ایران،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد بابل.
16.جعفرنژاد احمد.1385.مدیریت تولید و عملیات نوین.چاپ اول.تهران :انتشارات دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران.
17.جعفرنژاد احمد،شاه حسینی محمدعلی.1385.بهبود زنجیره تأمین شرکت ایساکو با استفاده از مدل موجودی و توزیع غیر متمرکز.فصلنامه پژوهش نامه بازرگانی، 38: 59-85..
18.حقیقی محمد.1389.ارتباط بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در شرکت های آب و فاضلاب استان اردبیل .پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد واحد رشت.
19.حمیدی زاده محمدرضا,مجرد فایق.1388. ارزیابی تطبیقی وبنگاه هتلهای لوکس براساس مدلc 7دربازاریابی اینترنتی. اقتصاد و تجارت نوین،4: 212-237.
20.حافظ نیا محمدرضا.1383.مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی.چاپ دهم.تهران:انتشارات سمت.
21.خاکی غلامرضا.1387.روش تحقیق در مدیریت.تهران:انتشارات بازتاب.
22.دانپورت توماس،پروساک وارنس.1379.مدیریت دانش،ترجمه ح رحمان سرشت، چاپ اول ،تهران:نشر ساپکو.
23.دانشجو پریسا.1385.ارزیابی وب سایت های الکترونیکی در ایران.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس.
24.دلاور علی.1387.مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی.چاپ سوم.تهران:انتشارات رشد.
25.دهقانی زاده محمد،حاجی علی اکبری رضا.1384.مدیریت ارتباط با مشتری.ماهنامه مهارت.شماره 47.ص28-31
26.رادینگ الن.1383.مدیریت دانش،ترجمه م لطیفی، چاپ اول ،تهران:انتشارات سمت.
27.رجب زاده علی،خدیور آمنه،کاظمی عبدالعظیم.1386.بررسی تأثیر الگوی زنجیره تأمین بر بهبود کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و تدوین و مؤلفه های اصلی.فصلنامه پژوهش نامه بازرگانی، 43 : 185-223.
28.رحیمی صفت محمدرضا.1383.امید به الکترونیکی شدن امید به آینده،ماهنامه توسعه و کاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات،10.
29.رنجبر مختار،احمدی نژاد آرمان.1384.جایگاه سنجش مدیریت ارتباط با مشتری در بازاریابی رابطه مند.دانش تبلیغات: 24 :31-36.
30.ساولی آزاده.1383.بررسی نقش بازارهای الکترونیک در مدیریت زنجیره تأمین،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
31.سلیمی چنگاکایی اسماء.1389.بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد زنجیره تأمین در صنایع پتروشیمی، دانشگاه آزاد واحد رشت.
32سیف الهی ناصر،داوری مجیدرضا.1388.مدیریت دانش در سازمان ها.چاپ اول.تهران:انتشارات مؤسسه انتشاراتی آراد.
33.شاکریان حامد.1391.ارائه چهارچوبی برای اجرای مدیریت دانش در زنجیره تأمین،پایان نامه کارشناسی ارشد،موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان یزد.
34.سعیدی نیما،نوروزنژاددرزی نقیبی امیر,زنده باد سعیده.1390.نقش بازاریابی اینترنتی درافزایش توان رقابتی صنعت فرش، اقتصادوتجارت نوین،7:169-185.
35.سکاران اوما.1384.روش تحقیق در مدیریت.ترجمه م صائبی ، م شیرازی ،انتشارات مؤسسه آموزش و پرورش مدیریت و برنامه ریزی.
36.سهلانی حامد.1388.نقش تجارت الکترونیک در ایجاد مزیت رقابتی در شرکت های تولید کننده محصولات مصرفی.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد رشت.
37.سیدجوادین سیدرضا،سقطچی مریم.1385. بانکداری الکترونیک وسیر تحول آن در ایران، انتشارات تدبیر،شماره 170:30-36.
38.شجاعی سعید.1387.تأثیر ابعاد بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان بانک های دولتی و خصوصی شهرستان اردبیل. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد رشت.
39.شفیع زاده حمید.1386.مدیریت دانش،نظریه ها،فناوری ها، رویکردها.فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد،شماره 13.
40.صادقی مهدی،نوری زهرا .1380.تجارت جهانی الکترونیک و فن آوری اطلاعات، انتشارات سخن گستر.
41.صالحی صدقیانی جمشید،اخوان مریم.1383.مدیریت ارتباط با مشتری،نشریه توسعه و مدیریت ، 176 :24-36.
42.صنایعی علی.1381.تجارت الکترونیک در هزاره سوم. چاپ اول.اصفهان،انتشارات جهاد دانشگاهی.
43.عباسی اسفنجانی حسین،قاضی زاده مصطفی.1385.بررسی تاثیر به کارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در سال های 84-1379 ،33 :125-141.
44عدلی فریبا.1384.مدیریت دانش،حرکت به فراسوی دانش.چاپ اول،تهران:انتشارات فراشناختی اندیشه.
45.غضنفری مهدی،ریاضی افشین،کاظمی مسعود.1380.مدیریت زنجیره تأمین،ماهنامه تدبیر،شماره111.
46.غلامیان محمدرضا،خواجه افضلی مریم،ابراهیمی بابک.1385.مدیریت دانش در ارتباط با مشتری. ماهنامه تدبیر، 176 :22-29.
47.فراپائولو کارل.1388.مدیریت دانش در سازمان ها،ترجمه ص احمدی فصیح.چاپ اول.تهران:انتشارات نشر چاپار.
48.فرضی حسین.1385.مدیریت ارتباط با مشتری.ماهنامه مهارت،56:26-29.
49.فنایی محمد.1383.موانع محیطی و الگوی مناسب تجارت الکترونیکی در ایران.ماهنامه توسعه و کاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات،شماره 2.
50.قاضی زاده مصطفی،عباسی اسفنجانی حسین،بررسی تأثیر بکارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در سال های 84-89،نشر جهاد دانشگاهی، 33 :125-141.
51.قره بیگلو حسین,شادی دیزجی بهنام.1390. تاثیربازاریابی اینترنتی برمیزان عملکردتوریسم درآژانسهای مسافرتی وجهانگردی استان آذربایجان. فصلنامه جغرافیایی فضای گردشگری ، 1:145-161.
52.قربانی علیرضا.1388. مقایسه انواع فناوری های مدیریت ارتباط با مشتری crm در راستای ایجاد ارزش برای مشتریان بانک های استان گیلان.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد رشت.
53.کاتلر فلیپ،گری ارمسترانگ.1385.اصول بازاریابی،ترجمه ع پارسائیان.جلد دوم.تهران،جهان نو.
54.کوزا تیمو.1387.مدل فرآیندی مدیریت دانش،ترجمه ض افراز کنجین و همکاران،گروه ترجمه دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انسانی ناجا،چاپ اول،تهران:انتشارات پردیس دانش.
55.محمدی فاتح اصغر،سبحانی محمد صادق،محمدی داریوش.1387.مدیریت دانش رویکرد جامع. چاپ اول.انتشارات پیام نور پویا.
56.محمدی سیدجواد.1388.مدیریت عملکرد زنجیره تأمین.ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته. 5: 72-73.
57.مدیران میثاق،1386،درک اصول کلیدی بازاریابی اینترنتی،نشریه مدیریت،28:41-38 .
58.معمارنژاد،1387،کاربرد تجارت الکترونیک در صنایع امروز ، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.
59.معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی.1384.انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی،وزارت بازرگانی.انتشارات یزدان.
60.مقیمی سید محمد.1386.سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی.چاپ هشتم.تهران:انتشارات دانشگاه تهران.
61.مهدوی نیا محمد،قدرت پور بهروز.1384.بکارگیری ارتباط با مشتری(crm) در افزایش فروش و حفظ مشتریان شرکتهای بیمه.فصلنامه آسیا.ص21-26.
62.نیک نیا بابک.1386. مدیریت ارتباط با مشتری(crm) درصنعت کفش. 118 :52-53.
63.همتی محسن.1392.بررسی تأثیر بازاریابی اینترنتی بر توسعه مزیت رقابتی در فروشگاههای زنجیره ای رفاه استان البرز.دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.
64.هوگس میشائل.1387.اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین، ترجمه شیخ سجادیه محسن،اکبری جوکار محمدرضا،چاپ اول،تهران:انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر.
1.Alavi.M, LeidnerDE.2002.Review knowledge management and knowledge management system:conceptual foundations and research issues.organization studies.Vol 14,No 4.PP 335-345.
2.BrownJDP.2000. The social life of information,Harvard Business school press.
3.BlacklerF.1995.The knowledge management spectrum,underestanding the km landscape,Journal knowledge management,Vol 5,No 1.PP 33-42.
4.Berney J B.1991.Firm Resources and sustained competitive advantage.Journal of management,vol1,pp99-120.
5.Bhalt GD.2001.Knowledge management in organization: examining the interaction between technologies and people,Journal of knowledge management,vol5,No1,pp 68-75.
6.Bose R.2002. Customer relationship management;key components for success’’.Industrial management &data systems,vol 102.No2.pp 89-97.
7.Baltzan p,Philips A.2008.Business driven information system’’Mc Graw-Hill/Irwin,A business unit of Mc Graw-Hill companies.
8.Civi E.2000.Knowledge management as a competitive asset;A review marketing Inteligence &planning.vol 18.No 4.PP 166-174.
9.Choie B,Lee H.2008.An empirical investigation of km,Vol 40,No 5,PP 403-417.
10.Druker P.1993. post-capitalist society,Butterworth-Heine management.
11.Davenport T H, Prusak L.1997.Working knowledge;How organization manage what they know.
12.Delong D,Fahey L.2002.Diagnosing cultural bariiers to knowledge management.The academy of management executive,Vol 14,No 4,PP 113-127.
13.Groff Todd R.2003.Introduction to knowledge management,Km in Business,Amesterdam;Butterworth-Heineman
14.Haines T.2001.The problem of knowledge management,Availabale at;www.information.ir.
15.Hales S.2001.Dimention knowledge and it’s management,Available at:www.insighting.co.uk.
16.Huber H.1991.organizetional learning:the contributing process and the literature in organizational science,No 2,pp 88-115
17.Huff S,Wade M.2002.Critical success factors for electronic commerce,In Huff.et al.ed ,case in electronic commerce new york.
18.Hung Y C,Huang S M,Lin Q ,Tsai M L.2005. Critical factors in adopting a knowledge management system for pharmaceutical industry.Industrial management data system.vol 105.no2,pp164-168.
19.Jianxun L,zhang s, Hu J.2005. A case study of inter-enterprise work flow-supported supply chain management system,Journal of information &management,Vol 42,PP 441-454.
20.Kelly c.2004.Knowledge management just doing it,Managing information.Vol 11,No 6,PP 43-47.
21.KiangM Y, ChiR T.2003.A frame work for analyze the potential benefits internet marketing.PP 157-163.
22.Lihua Z, Xiaoxiao F, A network based intelligent training system of Internet marketing for SMEs, IERI Procedia, Volume 2, 2012, Pages 209-214
23.Melody Y,Kiang T S,Raghu K, Marketing on the Internet — who can benefit from an online marketing approach?Decision Support Systems, Volume 27, Issue 4, January 2000, Pages 383-393.
24.Mathi k.2004.Key success factors for knowledge management master thesis,Industrial Business management &consulting,Hochschol institute landau,university of applied science.PP14-15.
25.Molhotra y.2000.from information management to knowledge manamgement.availabale at www.brint.com/papers/kmebiz.
26.Min Yu.Miny& Chanting,Shih & Chen chen,Mu,2009,Evaluating the cross_efficiency of information,sharing in supply chains’’,Journal of Expert system with applications.PP1-7.
27.Miller Alex R.1998. strategic management.3 rded,tennes see,U.S.A.
28.Nonaka I,Takeuchi H.1995.The knowledge creating company:How Japanese Companies create the dynamics of innovation,New York,Oxford University Press.
29.Osarenkoe A,Bennani A.2007.An exploratory study of implantation of costumer,Business Process Management Journal.vol 13,No 1,pp139-164.
30.Papageorgion Lazaros G.2009.Supply chain optimization for the process industries:advances and opportunities,Computers and Chemical Engineering,PP 31-38.
31.Prasade V,Kanti Ramamurthy K and Naidu M.2003.The influence of internet marketing integeration on marketing competence and performance.
32.Smith PR and Chafy D.2001.E-marketing excellent;at the heart of Ebusiness,butter worth.
33.Strauss J and Frust .Raymond.2001.E-marketing 2edition,prentice Hall,P22.
34.Stan E.2003.ElectronicMarketing AED Economics-osu-Accessed at :www.Ageeou.ag.ohiostate.edu.program
35.Skerme D, Amidon D.1997.The knowledge agenda,journal of knowledge management’’.vol 1.No 1.pp 27-37.
36.Teo D,paul P.2006.Towards a holistic prespective of customer relationship management(crm)impelementation,A case study of the housing and development board.singapore decision support system.Vol 42.PP 1213-1229.
37.Tiago M T,Tiago F.2012. Reviditing the Impact of Integrated Internet Marketing on Firms’Online Performance: European Evidences,Procedia Technology,vol 5,pp 418-428.
38.Yong E T.2006.Mobail supply chain management:challenges for implementation,Journal of Technovation,Journal of Technovation,Vol 26,PP682_686.
39.Zinel D.2005.Quality and customer relationship management(crm) as competitive strategy in the Swedish banking industry,The TQM magazine.Vol 17.No 4.PP329-344.