فهرست:
فهرست مطالب
عنوان مطالب
صفحه
چکیده
فصل اول:کلیات تحقیق 1
مقدمه 2
بیان مسئله 3
اهمیت و ضرورت تحقیق 5
اهداف تحقیق 6
فرضیه های تحقیق 7
چهار چوب نظری تحقیق 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق 8
قلمرو تحقیق 11
فصل دوم :ادبیات وپشینه تحقیق 12
2-1) بخش اول :
2-1-1 ) مقدمه 13
2-1-2 ) تعاریف و مفهوم مدیریت دانش 14
2-1-3) نگاهی بر سیل تحول مدیریت دانش 18
2-1-4 ) اهمیت مدیریت دانش 21
2-1-5) نظریه ها وفرایند های مدلهای مدیریت دانش 24
2-1-6 ) اثرات ومزایای مدیریت دانش در سازمان ها 26
بخش دوم:
2-2-1) مقدمه 30
فهرست
فهرست مطالب
عنوان مطالب
صفحه
2-2-2) تعریف و مفهوم نوآوری و نوآوری محصول 31
2-2-3 ) سیر تحول نوآوری 43
2-2-4) اهمیت نوآوری محصول 35
2 -2-5) نظریه ها و نوآوری محصول و نوآوری سازمانها 38
2-2-6) مدلهای نوآوری 42
2-2-7) اثرات نوآوری محصول بر سازمان 46
2-3 ) رابطه مدیریت دانش و نوآوری محصول 47
2-4) پیشینه تحقیق 53
فصل سوم: روش اجرای تحقیق 61
3-1 ) مقدمه 62
3-2 ) روش تحقیق 62
3-3) جامعه آماری ، روش نمونه گیری و حجم نمونه 63
3-4 ) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات 63
فهرست
فهرست مطالب
عنوان مطالب
صفحه
3-5 ) روایی و پایایی گردآوری داده ها 64
3-6 ) روش تجزیه و تحلیل داده هاو اطلاعات 64
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات 66
4-1) مقدمه 67
4-2) بخش توصیفی داده های آماری 67
4-3 ) بررسی نرمال بودن متغیرها 75
4-4) بخش استنباطی داده ها واطلاعات 76
فصل پنجم: بحث نتیجه گیری و پیشنهادات 82
5-1) مقدمه 83
5-2) خلاصه تحقیق: 84
5-3) نتایج آمارتوصیفی 85
5-4) نتایج آماراستنباطی 85
5-5) محدودیتهای تحقیق 87
5-6) پیشنهادات براساس یافته های تحقیق 87
5-7) پیشنهادات برای تحقیقات آتی 88
منابع فارسی 89 منابع انگلیسی 95
فهرست
فهرست اشکال
عنوان مطالب
صفحه
شکل (1-1) مدل تحقیق 8
شکل (2-1) مدل چرخشی نوناکا تاکوچی مدیریت دانش 26
شکل(2-2) طبقه بندی نوآوری 32
شکل(2-3) مدل تلفیقی پلسک 43
شکل(2-4) بخش داخلی موتور فرضی نوآوری 43
فهرست
فهرست جدول
عنوان تحقیق
صفحه
جدول (2-1) گاه شمار مدیریت دانش 20
جدول (2-2) مدلهای مدیریت دانش 25
جدول (2-3) طبقه انواع نوآوری سازمانی 34
جدول (4- 1) توصیف متغیرجنسیت پاسخ دهندگان 67
جدول (4- 2) توصیف سابقه خدمت در بین پاسخ دهندگان 68
جدول (4- 3) توصیف متغیرتحصیلات پاسخ دهندگان 69
جدول ( 4-4) توصیف متغیر نوآوری محصول 70
جدول (4-5) توصیف متغیر مدیریت دانش 71
جدول ( 4-6) توصیف متغیر تسهیم دانش داخلی 72
جدول (4-7) توصیف متغیر اکتساب دانش خارجی 73
جدول (4-8) توصیف متغیر اکتشاف دانش 74
جدول ( 4-9) نتایج آزمون کولموگراف-اسمیرنوف 75
جدول (4-10) ضریب همبستگی بین مدیریت دانش و نوآوری محصول 76
جدول (4-11) ضریب همبستگی بین تسهیم دانش داخلی و نوآوری محصول جدول 77
جدول (4-12) ضریب همبستگی بین اکتساب دانش خارجی و نوآوری محصول 78
جدول (4-13) ضریب همبستگی بین اکتشاف دانش و نوآوری محصول 79
جدول (4-14) نتایج رگرسیون چندگانه 80
فهرست
فهرست نمودار
عنوان تحقیق
صفحه
نمودار (2-1) گونه شناسی نوآوری محصول 39
نمودار (4- 1) نمودار میله ای جنسیت پاسخ دهندگان 67 نمودار (4-2) نمودار میله ای سابقه خدمت در بین پاسخ دهندگان 69
نمودار (4-3) نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان 70
نمودار (4-4) هیستوگرام متغیر نوآوری محصول 71 نمودار ( 4-5) هیستوگرام متغیر مدیریت دانش 72
نمودار (4- 6) توصیف متغیرتسهیم دانش داخلی 73
نمودار (4- 7) توصیف متغیراکتساب دانش خارجی 74
نمودار (4- 8) توصیف متغیراکتشاف دانش 75
ضمائم وپیوست ها: 100
ب-1) پرسشنامه تحقیق 102
ب-2) خروجی رایانه در خصوص تجزیه تحلیل داده ها 103
ب-3) آزمون همبستگی 110
منبع:
فهرست مطالب:
ابراهیمی ، سید عباس،محمد فاتح ،اصغر - حاجی پور ،ابراهیم ،(1391) ، بررسی نقش اعتماد در تسهیم دانش شغلی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس ،فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت نظامی ، سال دوازدهم ، شماره 47، ص162-135.
ابطحی ،سید حسن، صلواتی، عادل ، (1385)، " مدیریت دانش در سازمان" ، انتشارات پیوند نو، چاپ اول.
اسکندری،محمد،خلجانی،جعفر قیدر،اعرابی سید محمد،1390، "الگوی هماهنگی راهبردهای نوآوری محصول و فرایند بر اساس چارچوب ارزش های رقیب" ، بهبود مدیریت ،سال پنجم، شماره2پیاپی13 ،ص36-11.
اعرابی ،سید محمد، موسوی ،سعید،(1388) "الگوی استراتژیک مدیریت دانش برای ارتقا ی عملکرد پژوهشگا هها" ، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی ،شماره 51 ، ص 4-26.
افجه ای ، سید علی اکبر ، و سلطانی ، سید مانلی ،(1390) ، «تاثیر تعامل اجتماعی بر نواوری شرکت های بیمه» ،پژوهشنامه بیمه ، سال بسیت و ششم ، شماره 3، پیایی 103،صص101-79.
افلاکی پاشاکی،لیلا ، (1391)،"بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی براستقرار مدیریت دانش مطالعه موردی ادارات امور مالیاتی استانهای شمالی کشور"،پایان نامه کارشناسی ارشدمدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد رشت.
امیر خانی ،امیر حسین،(1384) ،« کابرد مدیریت دانش در بهبود سازمان » ، پیک نور ،سال سوم، شماره 3، ص 141-131.
انصاری رنانی ، قاسم و قاسمی نامقی ، محمد،(1388) ،« ارزیابی اثر مدیریت دانش در خلق استراتژی رقابتی تمایز از مجرای زنجیره ارزش فعالیت های سازمان» ، پژوهش نامه مدیریت تحول ، سال اول ، شماره 2، ص 20-1.
ایران نژاد پاریزی ، مهدی، (1384)، روش های تحقیق در علوم اجتماعی ، تهران ، نشر مدیران.
ایزاکس،جفریای،لاینه،کریستوفر،آرگوئیلان جان،بهمن 1385،"الگوی پیشبینی نوآوری نظامی ،ترجمه موسسه آموزشی وتحقیقات صنایع دفاعی.
آریازند.علی(1389)،"جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران"،(پژوهشگر) فصلنامه مدیریت، سال هفتم، شماره 17.
آزاد ، ناصر، ارشدی ، ایمان ،(1388) ،« بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر درک حمایت از نوآوری (مورد کاوی شرکت مادر تخصص بازرگانی دولتی ایران » فصلنامه بررسی های بارزگانی ، شماره 36 ،ص 38-26.
آقا داود ،سید رسول،حاتمی، محمود ،حکیمی نیا ،بهزاد،(1389) ، " بررسی عوامل موثر بر
پور محمد،مجید،(1391)،رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری با عملکرد سازمانی شرکت های دولتی استان گیلان ،پایان نامه کارشناسی ارشدمدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد رشت.
پیری ، زکیه ،آصف زاده ،سعید ،1385،چگونه می توان مدیریت دانش را به کار گرفت ؟ ،مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، سال دهم ،شماره 1 پیاپی 38، ص10-1.
جان ادواردز،ترجمه پارسانیا،مصطفی ، 2013،یک دیدگاه فرایندی از مدیریت دانش ،پایگاه مقالات علمی مدیریت،www.system.parsiblog.com
جعفری ،مصطفی ، ابن رسول، سید اصغر،دیده ور ،فاطمه ،(1385) ،"نقش مدیریت دانش فناوری اطلاعات در مدیریت ریسک پروژه " ، نشریه بین المللی علوم مهندسی ، جلد 17 ، شماره 5 ، ص37-31.
جعفری مقدم ، سعید ،1381، فرایندهای مدیریت دانش از یادیگیری سازمانی تا حافظه سازمانی ، فصلنامه مدیریت توسعه ، شماره 12.
حاج کریمی، عباس و حاجی پور، بهمن. (1387). طراحی مدل اندازه گیری ظرفیت جذب: مطالعه موردی صنایع دارویی کشور. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی ، صفحه 70-51.
حسینی خواه، و پروست، (1385)،"مدیریت دانش"، انتشارات سیطرون، چاپ اول.
خاکی، غلامرضا ،1387، روش تحقیق در مدیریت ، مرکز انتشار علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
خسروی پور،بهمن،خرداد(1392)،نقش مدیریت دانش در بهبود و ارتقاء سازمان ترویج کشاورزی ، ماهنامه اجتماعی .اقتصادی علمی و فرهنگی کار جامعه،شماره 157.
خیرخواهان حقیقی، وحدت. (1389). تعیین کننده های ظرفیت جذب دانش و تاثیر آن بر پاسخگوی سریع سازمانها. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
دانایی فرد ، حسن ، الوانی، سید مهدی ، آذر، عادل(1383) ، روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت : رویکردی جامع ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات صفار- اشراقی .
دفت ، ریچارد ال ،(1389) ،مبانی تئوری و طراحی سازمان » ف ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی ، چاپ پنجم ،انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی ،تهران.
دهقان نجم ، منصور،(1388)، " مدیریت دانش و نقش آن در نوآوری سازمانی " ،ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته ،سال اول ، شماره 10، ص52-47.
رابینز ،استیفن ، (1388)، « مبانی رفتار سازمانی » ، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی ، چاپ بیست وچهارم ، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی ،تهران.
رادلینگ ، آلن (1385) ، " مدیریت دانش : موفقیت در اقتصاد جهانی مبتنی بر دانش " ، ترجمه سید محمد حسین لطیفی ، نشر سمت.
ربیعی مهناز، (1388) "اثر نوآوری وسرمایه انسانی بر رشد اقتصادی در ایران " مجله علمی و پژوهشی دانش و توسعه ، دوره 16، شماره 29.
رضوانی ، حمید رضا وگریلی نژاد ، (1390) ، ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری سازمانی ،فصلنامه تخصصی پارک ها ومراکز رشد ، سال هفتم ،شماره 36،ص 126-149
رودریجوز،ترجمه چیت سازیان ، علیرضا ، مدیریت دانش ،(2012) پایگاه مقالات علمی مدیریت www.system.parsiblog.com.
زاهدی شمس السادات ، اسد پور، امین، حاجی نوری ،خاطره،(1390) ،"رابطه سیبرنتیک و مدیریت دانش در سازمان ،فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول" ،شماره 63،ص25-1.
زعفریان ،رضا ،اسماعیل زاده ، مونا، شاهی، نساء،(1387) ارائه الگوئی پیاده سازی مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک ومتوسط( مطالعه موردی شرکت نفت ایران ) ، فصلنامه توسعه کارآفرینی ، سال اول، شماره 2 ،ص102-75.
سرمد ، زهره ، بازرگان ، عباس ،حجازی ، الهه،(1377 )"روش تحقیق در علوم رفتاری"، ،چاپ سیزدهم
سکاران،اوما، 1386، روش تحقیق در مدیریت ،انتشارات موسسۀ عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ،چاپ سوم.
سلیمی ،محمد حسین ،نصیری،محسن،(5-4تیر 1386)،" ششمین همایش مراکز و توسعه صنایع و معادن ،مدل استراتژی نوآوری محصول و تاثیر جهانی شدن تحقیق و توسعه" .
سهرایی ، بابک، فروزنده ،سکینه ،رئیسی وانانی ،ایمان ،(1390)،"مدلی جامع برای ارزیابی تسهیم دانش در سازمانهای پروژه محور دولتی بر مبنای عوامل انسانی و فنی" ، مدیریت دولتی ،دوره 3،شماره 7 ،ص114-95.
شریف زاده،فتاح،مولایی،حسن،(1387)،"مدیریت دانش در سازمانهای اداری ،تولیدی و خدماتی،انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ اول.
صنوبر ، ناصر، سلمانی ، بهزاد وتجویدی ،مینا،(1390) ، تاثیر محرک های نوآوری بر ظرفیت نوآوری شرکتهای دانش بنیان ،فصلنامه علمی ، پژوهشی سیاست علم و فناوری ،سال چهارم ،شماره 2 ، ص 107-91.
طبرسا ، غلامعلی و غفوری ،داود، (1387) ،« بررسی تجزیه و تحلیل میزان اثر بخشی نظام ارزیابی » ،فصلنامه مدرس علوم انسانی ، دوره 12، شماره 4، ص 225-119.
طبرسا ،غلامعلی و اورمزدی ،نوشین ، (1387) ، تبیین وسنجش عوامل زمینه ای برای استقرار مدیریت دانش : مطالعه موردی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران – منطقه تهران، فصلنامه پیام مدیریت ، شماره 26 ، ص 69-39.
طبرسا.غلامرضا، اورمزدی.نوشین(1387)،"سنجش عوامل زمینه ای برای استقرار مدیریت دانش: مطالعه موردی در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران- منطقه تهران"، پیام مدیریت، شماره 26،صص 69-39.
عباس زاده شهری ،عباس ،رجبلو ،روشنک ، (1388)،"مدیریت دانش محور و کاربرد آن در شرکت های اکتشاف و تولید" ،ماهنامه فنی و تخصصی شرکت های ملی نفت ایران ، شماره 61،ص17-9.
علامه ،سید محسن و زارع ،سید محسن، (1387) ،"بررسی رابطه مدیریت دانش و نوآوری عملکردسازمانی" ، مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی ، TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران و اولین کنفرانس ملی تفکر و آثار علمی تخیلی و کاربرد های آن 14 و15 آبان 1387، ص 12-18.
علی احمدی ،علیرضا ، الهیاری ،احمد ،1382، استراتژی های رقابت ونوآوری در کسب وکار ،1382، چاپ اول .
عمادی، حلیمه،(1390)، آشنایی با مفاهیم مهندسی مجدد، رقابت در سازمانها و بنگاههای اقتصادی، http://hu-ie.com/index.php.
غلامی ،عبدالخالق و قائمی ، باقر ، (1388)، « نقش مدیریت دانش در تقویت فرهنگ نوآوری در سازمانها » ،همایش منطقه ای طراحی (مهندسی) مجدد جامع سازمان ، 10دی ماه ، ص 157-125.
فدائی ، غلامرضا،حسن زاده محمد،وذراتی ،ماشاالله ،(1390) ،"بررسی مفهوم نظام مدیریت دانش "،فصلنامه علمی –پژوهشی تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی ، دوره 17،شماره 4 پیاپی 67 ،533-580.
فرجندی ،مریم،1389،"تاثیر فرایند اشتراک دانش برقابلیت های نوآوری سازمانی "،پایان نامه کارشناسی ارشد انسانی ،گرایش منابع انسانی ، دانشگاه آزاد رشت.
قاسمی نژاد،یاسر ، شاهمیری ،فرهاد ،1392، ارائه چارچوب مفهومی برای انتخاب ایده ها ی محصول جدید و نوآورانه ، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد ،سال نهم ، شماره 34، ص1-11.
گلچینپور ،مونا ،(1386) ،بررسی دلایل شکست مدیریت دانش در سازمانها » فصلنامه تخصصی پارک ها ومراکزرشد ، سال سوم ، شماره11،صص40-37.
ماریوس تی. اچ میوز،چالز ادکوئیست، ترجمه پورجعفری مقدم ،معصومه،1389، "مقدمه ای برای نوآوری محصول وفرایند"، مجله اقتصادی –ماهنامه بررسی مسائل وسیاست های اقتصادی ، شماره 7و8 ، ص 106-87 .
مجلسی ارده جانی ،مهرداد،1381،"بررسی و تبیین نقش تحقیقات بازاریابی در نوآوری محصولات غذایی(مطالعه موردی شرکت مهرام قزوین"،پایان نامه کارشناسی ارشد ،گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد رشت.
محمود صالحی ، مهدی ،دری ،بهروز ،صفری، خلیل ،(1391) ، "بررسی نقش میانجی کنش متقابل اجتماعی در تاثیر گذاری ساختار و جو سازمانی بر مدیریت دانش ": مطالعه موردی صنایع خودرو سازی ایران ،مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 4،شماره 11،ص69-92.
معاونت تحقیقات و منابع انسانی دفتر توسعه مدیریت مدیریت وتحول اداری ،گروه مطالعات و برنامه ریزی توسعه مدیریت تحول تابستان ،1386.
ملکی پور، احمد، (1391)، "اهمیت مدیریت دانش و سازمان ها ی یادگیرنده در پویایی دانش سازمان ها"،ماهنامه اجتماعی – اقتصادی ،علمی فرهنگی کار و جامعه ، شماره 150، ص19-13.
موسی خوانی،محمد،اجلی قشلا جوقی ، مهدی و صفوی میر محله ،سید رحیم ،(1389)،« ارائه مدلی برای سنجش میزان آمادگی سازمانها در زمینه مدیریت دانش (مورد مطالعه : مرکزآمار ایران) »، فصلنامه مدرس علوم انسانی –پژوهشهای مدیریت در ایران ، دوره 14، شماره 2،صص243-2.
میر فخرالدینی،سیدحیدر،حاتمی ،سید حسن،طالعی فر،رضا،کنجکاومنفرد،امیررضا،(1389)، "نوآوری دانش و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک ومتوسط ، چشم انداز مدیریت بازرگانی" ، شماره 2پیاپی 35 ، ص118-103.
مینویی،مهرزاد،محمدپورزرندی،محمد ابراهیم،نادری نازنین،(1389)،«ارزیابی وضعیت مدیریت دانش براساس مدل نانوکا تاکوچی»مجله حسابداری مدیریت ،سال سوم،شماره 4،صص49-58.
نسیمی,همایون.(1387). "بکارگیری مدل های نظام ملی مدیریت نوآوری جهت ارتقای شاخصهای نوآوری و افزایش توان تولید فناوری", مجله مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت شماره 2، صفحه 124-99.
نصیری،محمد حسین،(1386)، "مدل استراتژی نوآوری محصول و تأثیر جهانی شدن تحقیق و توسعه بر آن"،ششمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن.
نعامی ، عبدالزهرا و افشاری ، علی ،(1389) ،« رابطه سبک رهبری تبادل رهبر عضو ، سبک های حل مساله ، و روابط گروه کاری با جو سازانی نوآورانه در کارکنان » ، فصلنامه پژوهشهای روان شناختی دانشگاه شهید چمران ،اهواز ، شماره 13پیاپی 25، ص 137-124.
نقاده ، حمیده، اسدی ، شاهرخ ، شهرابی، جمال ، (2012)، مدیریت دانش مشتری در بازاریابی و مدیریت زنجیره تامین با نگاه داده کاوی ، پایگاه مقالات علمی مدیریت www.system.parsiblog.com.
الوانی ، سید مهدی و دانایی فرد ، حسن ،( 1388) ، « گفتارهایی در فلسفه تئوری های سازمان دولتی » انتشارات صفار ، چاپ هفتم ، تهران .
الوانی سید مهدی (1383) ، « مدیریت دولتی » ، انتشارات نی ، چاپ بیست دوم ، تهران .
وزارت صنعت و معدن و تجارت استان گیلان.
هادیزاده مقدم ، اکرم، رامین مهر ، حمید و حیدری ، حامد ،(1389) ، « ارائه الگوی توفیق مدیریت دانش » ف فصلنامه چشم انداز مدیریت دولتی ، شماره 4 ، ص100- 82 .
هنسن،مارک،(1370)،«مدیریت آموزشی ورفتارسازمانی »،ترجمه علی نامکی اهواز :دانشگاه شهید چمران.
الهیاری ،علیرضا،(1392)،شوق کارآفرینی ،سازمان پژوهش علمی و صنعتی ایران، دفتر توسعه کارآفرینی دانشگاهها،شماره11.
یادیگرروش ،حسن، (1382) ، تاریخچه مدیریت دانش ،توسعه مدیری ،شماره 239.
یوسفی ،احسان ، صادق فیضی، جعفر ، سلیمانی ، محمد ، (1391) ، بررسی میزان تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری (درمیان مدیران وکارکنان شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه ) ،ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی ،سال اول ، شماره 3 ، 51-29.
منابع لاتین:
Abernathy, W, and Utter back J. (1978), ‘Patterns of Industrial Innovation,Tech-trative Science Quarterly, vol35, no(1990),pp 9-30.
Academic Year 2002-2003,international journal of manpower , vol 25, iss 2 ,pp:167-180.
Adams Richard, Perceptions of innovations: exploring and developing innovation classification , CRANFIELD UNIVERSITY (School of Management), PHD Thesis, Academic Year 2002-2003.
Aghion, philippe , and peter howitt,(1998), "Endogenous growth theory." (Cambridge ,Massachusetts: the mitt press).
Akram , kasheif & siddiqui , suleman hafeez & atif navaz , Muhammad & ghauri , tauqir ahmad & hayat cheema , amjad khawar .(2011) .”role of knowledge management to bring innovation : anintegrated approach". international bulletin of business administration ,vol 11. , pp 1451-243
Alaei , abbas & shafaee, javad & ariyana,ali & salami maghvan, tavakkol.(2012). “the role of knowledge management in created organizational innovation” . journal of basic and applied scientific research, issn 2090-4303.
Allameha ,Mohsen&Zamani, Mohsen& Davoodi, Sayyed Mohammad Reza(2011),"The Relationship between organizational culture knowledge management, (A Case Study: Isfahan University) ", Procedia Computer Science, no 3 (2011), pp 1224–1236.
Allen ,D, alvarez, s. 1998, "empwrgin expatriates and organization to improve repatriation effectiveness" , human resource planning.
Amalia, mirta and nugroho,yanuaro.(2010)." An innovation perspective of knowledge management in a multinational subsidiary". Journal of knowledge management, vol. 15 , no .1 (2011), pp71-87.
Bates, R. ,& Khasawneh, S. (2005). "Organizational learning culture, learning transfer " , climate and perceived innovation in Jordanian organizations. International Journal of , Training and Development,vol 9 ,p 96–109.
Burcu Kör & Ceyda Maden,(2013),” The Relationship between Knowledge Management and Innovation in Turkish Service and High-Tech Firms”, International Journal of Business and Social Science, Vol. 4 No. 4.
Camison C & Beatriz, F (2008). “Knowledge absorptive capacity: New insights for its conceptualization and measurement”, Journal of Business Research.
Carneiro, a. (2000), "how does knowledge management influence innovation and competitiveness?" journal of knowledge management, vol.4, no 2, pp.87-94.
Chang, tin- chang & chuang, shu-hui.(2011). “performance implication of knowledge management processes: Examining the role of infrastructure capability and business strategy” . Journal of Expert systems with applications.
Chen chuang-jet , huang jing-wen , Hsiao yung-chang (2010) , "knowledge management and innovativeness: the role of organizational climate and structure" ,international journal of manpower, vol.31, no.8.
Cheung, C. K. K., & Lee, M. K. 0. (2007). Understanding user intention to continue sharing
Cohen W. M. & Levintal D.A. (1999). ‘’Absorptive capacity: A new perspective on learning and innovation’’, Journal of administrative Science Quarterly, Vol 35, No 1.
Cohen,W,M, and Levintal,D.A.(1990)"Apsorbtive capacity: a new perspective on learning and innovation ", Administrative Science Quartly,vol.35,pp.128-52. European Commission, The Measurement of Scientific and Technological Activity: Oslo Manual, OECD (2005).
Damanpour, F. and Gopalakrishnan, S. (2001) The dynamics of the adoption of product and process innovations in organizations. Journal of Management Studies
Darroch jenny and rod mcnaughton(2002) , Examining the linkage between knowledge management practices and types of innovation, journal of intellectual capital, vol.3,no.3, pp 210_ 222.
Davenport, T.H., & Prusak, L. (1998). Working knowledge: How organizations manage ,what they know. Boston: Harvard Business School Press.
Dong Yang, (2011).The Effect of Knowledge Management on Product Innovation - Evidence from the Chinese Software Outsourcing Vendors, business,vol 3,pp 16-22 .
Duffer .S, (2000), "A knowledge portal for Multi-Project Management", Master thesis, University Karlsruhe.
Gloat,m.and terziovski,m.(2004),"expioring the relationship between knowledge management practices and innovation performance", journal of manufacturing technology management , vol .15, no,5 ,pp.402-9.
Henderson, R. M. and Clark, K. B.,1990, "Architectural Innovation: The Reconfigura - tion of ExistingProduct Technologies and the Failure of Established Firms," Adminis- trative Science Quarterly,no 35 (1990),pp 9-30.
Holsapple, C.W. & Joshi, K.D.(2004), A Formal Knowledge Management Ontology: Conduct, Activities, Resources, and Influences, Journal of the American Society for Information Science and Technology, Vol. 55, pp. 593-612.
Hsien liao ,& shu- & wub, chi-chuan.(2010). “system perspective of knowledge” ,journal of expert systems with application , http://www sciencedirect.com/scien ce/article/ b6 v0 p-4f00 rvb.
Jaider Vega-Jurado, Antonio Guti´errez-Gracia, Ignacio Fern´andez-de-Lucio, Liney Manjarr´es-Henr´ıquez, (2008),” The effect of external and internal factors on firms’product innovation”, INGENIO (CSIC-UPV), Institute of Innovation and Knowledge Management, Ciudad Polit´ecnica de la Innovaci´on,vol 37,pp 616-632.
Jing xu, remy houssin, Emmanuel caillaud and mickael gardni,(2010) “macro process of knowledge management for continuous innovantion “journal of knowledge management ,vol.14 no.2010,pp.573-591.
Julia C. Naranjo-Valencia, Daniel Jiménez-Jiménez, Raquel Sanz-Valle, (2011),"Innovation or imitation? The role of organizational culture", Management Decision, Vol. 49 ,no1, pp. 55 – 72.
knowledge in virtual communities. In The 15th European Conference on Information Systems.
Li-An Ho,2011, "What affects organizational ,Behavior? The linking of learning and knowledge management , Department of Educational Technology Taking University, Tamsui, Taiwan" , Industrial Management ,Vol 108, No 9 , pp 1234-1254.
Malhatra , yogesh ,(2000) , "knowledge management and virtual organization climate and contractual relationship for perceptions of support for innovantion " Management.
Marra, Marianna & Ho, William & Edwards, john s .(2012). "supply chain knowledge management : a literature review" . expert systems with applications, no.39.
Meso, P. & Smith, R. (2000), A Resource-Based View of Organizational Knowledge Management Systems, Journal of Knowledge Management, Vol. 4,pp224-234.
Mone m.a , mckinley framework . acad manage rev , vol 23, no(1) :pp 115-32.
Nelson OlyNdubisi ,Khurram . Iftikhar , (2012) ," Relationship between entrepreneurship , innovation and performance Comparing small and medium - size enterprises", Journal of Research in Marketing andEntrepreneurship ,Vol. 14 , No. 2 ,pp. 214-236.
New York: John Wiley & Sons, Inc.
Nicolas, lopez , Carolina & 1. Merono-cerdan,angel.(2011). "strategic knowledge management, innovation and performance" . international journal of information management .vol.31.
Nika M & Igor P (2009). “Absorptive capacity, its determinants, and influence on innovation output”, Technovation Journal, vol 29, pp 859–872.
Nonaka .1, and takeuchi, h.(1995), the knowledge creating company: how Japanese companies create the dynamics of innovation, oxford university press, new York.
Nystrom ,h.(1990), technological and market innovation: strategies for product and company development, john wiley & sons , London .
Ohme, kenichi: (1988), getting back to stratege , HBR., nov . dec.
Ojasalo,Jukka. (2008), " Management of innovation networks: case study of different approaches", European Journal of Innovation Management, vol.11 No.1 pp.51-86.
Patrice Gélinas & Lisa Baillargeon,(2013),” Innovation versus Imitation Choices amid Technological Turbulence and Intense Competition:( Evidence from a Canadian Historical Case)” International Journal of Business and Social Science, Vol. 4 No. 8.
Plessis. M.D. (2007), "the role of knowledge management in innovantion" , journal of knowledge management , vol. 11 no .4, pp.20-29.
Popadiuka, Silvia & choob , chun wei .(2006) .”innovation and knowledge creation : how are these concepts related ? “. International journal of information management . vol26 ,2006 .pp.302-312.
Proceedings of the 2009 international symposium on web information systems and applications, pp.355-358.
Quaddus, mohammad & xu, jun (2005) .adoption and diffusion of knowledge management system: field studies of factors and variables. Knowledge-based systems,vol 18(2-3),pp107-115. Retrieved april 15,200.
Raed Ismail Ababneh,(2013), “The Impact of Knowledge Management and Organization Learning on Organizational Innovation: The Case of the Greater Amman Municipality in Jordan”, Department of Public Administration Faculty of Economics and Administrative SciencesYarmouk University, Irbid- Jordan,www.ijbssnet.com.
Ramachandran, sharimllah devi & siong choy, chon & hishamuddin,ismail .(2009), "a comparative study of public and private higher education institutions I Malaysia". The journal of information and knowledge management system ,vol. 39 no. 3, pp. 203-222.
Sandhawalia , birinder singh & dalcher , Darren . (2010). " developing knowledge manajement capabilities : a structured approach " . journal of knowledge manajement research news . vol. 15 no. 2,2011 .pp. 313-328.
Sauberen ,tim and tshirky, hugo(2006) .” structured creativity formulationg an innovation strategy.” Newyork ny : palgrave mc Milan.
Sinotte, m.(2004), " Exploration of the fild of knowledge management for the library and information professional" library, vol54 ,pp8-190.
Stoner , j ., et .al ., (1996), management , prenticehall , india.
Tseng s.m (2008). The effects of information technology on knowledge management systems. Expert systems with application ,vol 35 ,no(1-2), pp 150-160.
Uhlaner, Lorraine &van stel, andre & meijaard, joris & folkeringa, mickey.(2007). "the relationship between knowledge management, innovantion and firm performance: evidence from dutch SMEs" . SCALES (scientific analusis of Enterpreneurship and SMEs. vol38 , no1,pp 45-65.
Utterback, j.m. (1971), “ the process of technological innovantion within the firm”, academy of management journal, vol.14 no.1, pp.75-88.
Volkel , max . (2009). " personal knowledge models for more productive knowledge worker " . location , voelkel@fzi.de
Wasko, M. M., & Faraj, S. (2005). Why should I share? Examining social capital and knowledge contribution in electronic networks of practice. MIS Quarterly,vol 29,no1, pp 35-57.
Whellan, Eoin &l. carcary, marian.(2011) . “integrating talent and knowledge management: where are the benefts? “ journal ofknowledge management , vol 15 no.4 pp.675-686.
Xu, j .,li .,Y.(2009) , an empirical investigation of knowledge management and innovantive performance: the case of alliances, research policy ,vol 38,pp358-368.
Zahra S.A. & George G. (2002). ‘’Absorptive capacity: A review, reconceptualization and extension’’, Academy of Management Review, Vol 12, No 2.
Zaltman, G., Duncan, R. and Holbek, J. (1973) Innovations and organizations.
Zheng, wei& yang, baiyin & n. mclean, gary. (2010). "linking organizational culture, structure , strategy, and organizational effectiveness:mediating role of knowledge management" . journal of business research.
Bukowitz W. R., Williams R. L. The.(2002). "Knowledge Management Fieldbook", Pearson Education Limited: London.
http://satim.tums.ac.ir
www.oloomsara.com
www.modiryar.com