فهرست:
چکیده........................................................................................................................................................................ 1
فصل اول کلیات پژوهش....................................................................................................................................... 2
1-1- مسئله پژوهش............................................................................................................................................. 3
2-1- پرسش های پژوهش.................................................................................................................................. 5
3-1- اهداف پژوهش و ضرورت های آن......................................................................................................... 6
4-1- سوال های پژوهش..................................................................................................................................... 6
5-1- کاربردهای پژوهش و استفاده کنندگان از نتایج................................................................................ 6
6-1- تعاریف عملیاتی.......................................................................................................................................... 7
7-1- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق................................................................................................................... 9
فصل دوم مبانی نظری........................................................................................................................................ 10
مقدمه...................................................................................................................................................................... 11
1-2- ساختار برنامه بازاریابی........................................................................................................................... 12
2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت ...................................................................................................................... 20
3-2- تعیین اهداف............................................................................................................................................ 31
4-2- تدوین استراتژی...................................................................................................................................... 39
5-2- بازاریابی هدف ......................................................................................................................................... 40
6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی............................................................................................................... 49
زمینه پژوهش....................................................................................................................................................... 74
فصل سوم: روش تحقیق.................................................................................................................................... 82
مقدمه...................................................................................................................................................................... 83
1-3- روش تحقیق............................................................................................................................................. 83
2-3- مسئله تحقیق........................................................................................................................................... 83
3-3- سوالات تحقیق........................................................................................................................................ 84
4-3- روشهای گردآوری اطلاعات.................................................................................................................. 84
5-3- روایی و پایایی پرسش نامه ................................................................................................................. 87
6-3- جامعه و نمونه آماری............................................................................................................................. 88
7-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................... 88
فصل چهارم: یافته های پژوهش....................................................................................................................... 90
مقدمه...................................................................................................................................................................... 91
1-4- تجزیه و تحلیل صنعت کاشی و سرامیک در جهان...................................................................... 93
2-4- تجزیه و تحلیل صنعت کاشی و سرامیک در ایران.................................................................... 102
3-4- معرفی شرکت صنایع کاشی الوند................................................................................................... 117
4-4-تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت صنایع کاشی الوند وجایگاه آن در صنعت........................... 122
5-4-ساختار سازمانی..................................................................................................................................... 125
6-4-تجزیه و تحلیل نقاط قوت ، ضعف،فرصتها و تهدیدها................................................................. 126
7-4- ارزیابی وضعیت رقابت و سهم بازار شرکت کاشی الوند............................................................ 132
8-4- بیانیه ماموریت شرکت کاشی الوند................................................................................................. 134
9-4- استراتژی شرکت کاشی الوند........................................................................................................... 135
10-4- اهداف بازاریابی شرکت صنایع کاشی الوند............................................................................... 139
11-4- اهداف فروش شرکت صنایع کاشی الوند................................................................................... 140
12-4- تجزیه و تحلیل آماری داده های جمع آوری شده از فرم نظرسنجی نمایندگان فروش 142
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات...................................................................................................... 161
مقدمه................................................................................................................................................................... 162
1-5- تحلیل نتایج پرسش های مطرح شده در پژوهش...................................................................... 162
2-5- پیشنهاداتی در خصوص برنامه ریزی تولید و صادرات از نگاه صاحبنظران صنعت کاشی و سرامیک 170
3-5- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی....................................................................................................... 171
4-5- محدودیت های پژوهش...................................................................................................................... 171
فهرست جداول................................................................................................................................................ صفحه
1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی................................................................................................... 12
2-2- PESTEL................................................................................................................................................... 21
3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها.................................. 20
4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط....................................................................................... 26
5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی..................................................................................................................... 29
6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی.............................................................................. 39
7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی........................................................................................................ 40
8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری................................................................................. 46
9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا......................................................... 60
1-3- مقیاس پنج گزینه ای لیکرت.............................................................................................................. 85
2-3- ترکیب سوالات پرسش نامه................................................................................................................. 86
3-3- مقیاس پنج گزینه ای لیکرت.............................................................................................................. 87
1-4- ارزیابی رویکرد موجود شرکت صنایع کاشی الوند به برنامه ریزی بازاریابی............................ 91
2-4- جدول مقایسه ای مقدار تولید و مصرف کاشی جهان.................................................................. 94
3-4-جدول مقایسه ای پیش بینی و مقدار تولید کشورهای عمده تولید کننده کاشی در جهان 96
4-4- جدول مقایسه ای مقدار مصرف کشورهای عمده مصرف کننده کاشی در جهان................. 98
5-4- جدول مقایسه ای مقدار صادرات کشورهای عمده صادرکننده کاشی در جهان................ 100
6-4- جدول مقایسه ای پیش بینی و مقدار واردات کشورهای عمده واردکننده کاشی در جهان 101
7-4- جدول مقایسه ای مقدار تولید و مصرف کاشی ایران................................................................ 109
8-4-جدول مقایسه ای مقدار صادرات کاشی جهان و ایران............................................................... 111
9-4- بخشی از وضعیت کاشی وسرامیک ایران از سال 1383تا1393........................................ 114
10-4- جدول مقایسه ای مقدار تولید، صادرات کاشی و سرامیک ایران- شرکت کاشی الوند 122
11-4- تجزیه و تحلیل فرصتها و تهدیدها............................................................................................... 127
12-4- تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدها....................................................... 131
13-4- جدول مقایسه ای مقدار فروش کاشی و سرامیک ایران – شرکت کاشی الوند.............. 133
14-4- محاسبات مدل پیش بینی نمو هموار هلت-وینترزبرای فروش شرکت کاشی الوند....... 141
15-4- جدول فراوانی سابقه فعالیت فروشگاه........................................................................................ 143
16-4- جدول فراوانی مدت همکاری و آشنایی با شرکت کاشی الوند............................................ 143
17-4-جدول فراوانی سطح تحصیلات..................................................................................................... 144
18-4- جدول فراوانی رتبه بندی رقبا...................................................................................................... 144
19-4- جدول فراوانی برترین نسبت به رقبا........................................................................................... 145
20-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل محصول................................................................... 148
21-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل محصول.................................. 151
22-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل قیمت....................................................................... 153
23-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل قیمت..................................... 154
24-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل توزیع....................................................................... 156
25-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل توزیع...................................... 157
26-4- جدول فراوانی داده های مربوط به عامل ترفیع....................................................................... 158
27-4- جدول نتایج آزمون tتست تک نمونه ای در رابطه با عامل ترفیع...................................... 159
منبع:
استیفن شیفمن، قدرت فروش مثبت، مترجم روستا. احمد، رحیمی. جهانبخش، باغملک سال نشر 1393
درگی، پرویز، بازاریابی و زندگی با فروش، سال نشر 1393
جرمی. کوددی،1393، عصر بازاریابی، مترجم روستا. احمد، صالحی. فرانک
درگی، پرویز، 1393، نرومارکتینگ، نظریه کاربرد
معیری فرد. هاجر، کیافر. الهام، 1393، استراتژی های بازاریابی مشتری مداری،
گرشلیز. لیندا، مارین. ادوارد، چاک وست، 1393، راهنمای مدیران در کانال توزیع، مترجم: درگی، پرویز امیر حسین سرفرازیان
دهدشتی. شاهرخ، بحرینی زاده. منیجه، 1393، تحقیقات بازاریابی، چاپ چهارم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
کریشنا ک. هاوالدار،2003، بازاریابی صنعتی، مترجم: عبدالوند. محمدعلی، نیکومرام. هاشم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
الکساندر چرتو، مدیریت استراتژیک بازاریابی، مترجم: فرید چهر. الهام
پیتر فیسک، پرورش نبوغ بازاریابی، مترجم: قربانلو.سینا
درگی، پرویز، هوشمندی رقابی و هوشمندی بازاریابی
درگی، پرویز، تکنیک های فرصت یابی در بازاریابی و فروش
علی احمدی. علیرضا، تاج الدین. ایرج، فتح اله. مهدی، 1386، نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک، انتشارات تولید دانش، چاپ هفتم
فروزنده دهکردی، لطف اله، 1384، مدیریت استراتژیک، انتشارات پیام نور
نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 2، شماره 4 ، بهار و تابستان 1389
دل هاوکینر، راجربست، کنث کانی،1385، مترجمان: روستا. احمد، بطحایی. عطیه، انتشارات سارگل
الوداری، حسن، 1384،بازاریابی ومدیریت، انتشارات دانشگاه پیام نور
فرانک جی بینگهام، راجرگومز، پاتریشیا ای. نالز، 1392، مترجم: نوریان، مجید، چاپ دوم، انتشارات تهران، مبلغان
آلینا ویلر، طراحی هویت برند، 1392، مترجم: جلالی، سید مهدی، انتشارات سیته
آذر، عادل، مومنی، 1383، آمار و کاربرد آن در مدیریت (تحلیل آماری) جلد دوم انتشارات سمت
آقا زاده ، هاشم، ناطق، محمد، 1387، موضع یابی رقابتی شرکت در بازارهای هدف، ماهنامه کار وجامعه، شماره 96، صفحات 109-98
اسلام، علی اکبر ، 1387، راهنمای برنامه ریزی بازاریابی، چاپ اول، شرکت چاپ ونشر بازرگانی
بنگز دیوید،1387، راهنمای برنامه ریزی بازار، مترجم ، اعرابی، سید محمد، آرمان پور، رضا، چاپ اول ، دفتر پژوهش های فرهنگی
بگلری، سروش، خرمی زاده، محمد رضا، 1386، مدیریت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی، ماهنامه بازاریابی، شماره 61 صفحه 41-36
پلی نورتن، 1384، راهنمای گام به گام طراحی و تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی، مترجم، نصیری قیداری، حسن، چاپ اول، شرکت چاپ و نشر بازارگانی
حکیم، امین، 1384، برنامه ریزی استراتژیک مدیریت بازار، ماهنامه تدبیر، شماره 157، صفحه 28-24
دیوید آکر، 1385، مدیریت استراتژیک بازار، مترجم، فرهنگی، علی اکبر، خادمی، مهدی، صفرزاده، حسین، چاپ، نشر پیام پویا
درگی، پرویز، 1386، مباحث و موضوعات بازاریابی با نگرش بازار ایران چاپ اول، انتشارات رسا
درگی ، پرویز، 1386، قضایای موردی واقعی بازاریابی با نگرش بازار ایران، چاپ اول ، موسسه خدمات فرهنگی رسا
رضایی دولت آبادی، حسین، علی زاده، سعید، 1387، طراحی استراتژی های پیشبردفروش در محیط های کسب و کار، نشریه عصر مدیریت، شماره 8، صفحه 42-36
صالحی، محمدرضا، 1384، اصول و روشهای بازاریابی و مدیریت فروش محصولات، چاپ اول، انتشارات فرهنگ مردم
کاتلر، فیلیپ، 1383، مبانی مدیریت بازار، مترجم، پارساییان، علی ، چاپ اول ، انتشارات ترمه
کاتلر، فیلیپ، 1382، مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل برنامه ریزی اجرا و کنترل ، مترجم، فروزنده، بهمن، چاپ اول، نشر آتروپات
گلچین فرد، شادی شادی، بختایی، امیر، 1385، کلینیک بازاریابی و تبلیغات 2، ماهنامه تدبیر، شماره 170
گلچین فرد، شادی شادی، بختایی، امیر، 1385،مدیریت فروش، ماهنامه تدبیر، شماره 176
منتی، حسین، متولی، علی چاوشی، کاظم یاوری گهر، فاطمه، 1385، برنامه بازاریابی، (راهنمای عملی تدوین و اجرای برنامه بازاریابی) چاپ اول انتشارات ترمه
میلر، جان، مور ، دیوید 1385، کسب و کار نام های تجاری ، مترجم ، بطحایی، عطیه، درگی، پرویز، چاپ اول، انتشارات رسا
مارتین، کریستوفر، 1380، مدیریت توزیع، (علمی – عملی) مترجم، اخوی، احمدی، چاپ اول، شرکت چاپ و نشر بازرگانی
منتی، حسین ، یاروگهر، فاطمه، 1384، برنامه بازاریابی لازمه توفیق سازمان، ماهنامه بازاریاب، شماره 46، صفحه 28-21
مومنی ، منصور 1387، تحلیل آماری با استفاده از SPSS چاپ دوم، ناشر کتاب نو
نیلی مسعود، 1382، خلاصه مطالعات طرح استراتژی توسعه صنعتی کشور، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف
واکر، اورویل سی، بوید. هارپردابلیو، مالینز. جان، لرش ژان کلود، 1383، استراتژی بازاریابی: بارویکردی تصمیم محور، مترجم ، اعرابی، سید محمد، ایزدی ، داود ، چاپ اول، دفتر پژوهش های فرهنگی
هتن ، آنجلا، 1387، راهنمای جامع برنامه ریزی بازاریابی، مترجم ، کرمی ، مسعود، چاپ اول ، انتشارات رسا
Brumfitt.Keith;Barnes.Stephen;2001;Business planning; Cheltenhame: Nelson Thornes
Belch.George E; Belch. Micheal A; 2004; Advertising and Promotion an Integrated Marketing Communication Perspective; McGraw
Blackwell. Edward;2002; How to prepare a business plan: planning for successful start-up and expansion; London: kogan page
Cooper. Scott W; Hiebing Jr. Roman G; 2003; The successful Marketing Plan; McGraw. Hill.
Conant. Jeffrey S; White. Chris; 1999; Marketing Program Planning, Process Benefits and Store Performance: An Initial Study Among Small Retail firms; Journal of Retailing; Vol.75, No. 4. PP.525-541
Fava Neves. Marcos; 2007; Stategic Marketing Plan and Collaborative networks; Marketing Intelligence & Planning; Vol.25, N. 2. PP.175-192
Johnston . Mark W; Marshall. Greg W; 2003T Sales Force Management; Mc Graw. Hill.
Johnston. Mark W; Marshall. Geoge W;2009; Marketing Management; McGraw. Hill Irwin.
Kerin Roger; Hartly Seven; N. Berkowitz; Rudelius William;2006; Marketing; Mc Graw. Hill.
Nilsson. M;2004; Research and advice on strategic environmental assessment; Stockholm Enviroment Institue Publication
منابع اینترنتی