فهرست:
فهرست
چکیده................................................................................................................................................................................. 1
فصل اول ( کلیات پژوهش )
1-1 مقدمه ..........................................................................................................................................3
1-2 بیان مساله.................................................................................................................................................................... 3
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش .............................................................................................................................. 5
1-4 اهداف پژوهش.............................................................................................................................................................. 5
1-5 فرضیههای پژوهش........................................................................................................................................................ 6
1-6 تعاریف واژگان پژوهش..............................................................................................................................................6
1-6-1 تعریف مفهومی واژه ها 6
1-6-2 تعریف عملیاتی واژه ها 8
1-7 قلمرو پژوهش ............................................................................................................................................................. 9
فصل دوم ( ادبیات نظری و پیشینه پژوهش )
2-1 مقدمه......................................................................................................................................................................... 11
2-2 بررسی نظریه های پیرامون مدیریت تحول گرا...........................................................................................................12
2-1-1 مفهوم و تعاریف مدیریت.. 12
2-1-2 سیر تحول تاریخی مدیریت.. 13
2-1-2-1 دیدگاه کلاسیک مدیریت.. 13
2-1-2-2 دیدگاه نئوکلاسیک (جنبش روابط انسانی) 16
2-1-2-3 رویکردهای نوین.. 18
2-1-3 وظایف مدیریت.. 20
2-1-4 تعاریف و مفاهیم مدیریت تحول گرا 20
2-1-5 ابعاد مدیریت تحول گرا 22
2-1-6 توسعه مدیریت تحول گرا 24
2-1-7 اجزای مدیریت تحول گرا 26
2-2- بررسی نظریه های پیرامون رضایت کارکنان............................................................................................................30
2-2-1- مفهوم وتعاریف رضایت کارکنان. 30
2-2-2 انواع رضایت شغلی.. 31
2-2-3 تفاوت رضایت شغلی و انگیزش... 32
2-2-4 رابطه شخصیت متناسب با موفقیت شغلی.. 33
2-2-5 عوامل مؤثر در رضایت شغلی.. 34
2-2-6 افزایش رضایت شغلی.. 36
2-2-7 مفهوم رضایت شغلی در سازمان. 38
2-2-8 نظریهها پیرامون رضایت شغلی.. 40
2-2-9 عوامل مؤثر در رضایت و نارضایتی شغلی در سازمان. 41
2-2-10-نقش ارتباطات سازمانی در رضایت شغلی.. 47
2-2-11 نقش بهداشت روان در رضایت شغلی.. 48
2-2-12 نقش رضایتمندی و انگیزه در توسعه کشورها 49
2-3-مروری بر پژوهشات گذشته....................................................................................................................................... 50
2-3-1پژوهشات داخلی.. 50
2-3-2 پژوهشات خارجی.. 52
2-4 مدل مفهومی.. 55
2-5 فرضیات پژوهش... 55
فصل سوم( روش پژوهش )
3-1مقدمه......................................................................................................................................................................... 57
3-2روش پژوهش............................................................................................................................................................. 57
3-3 جامعه آماری............................................................................................................................................................. 58
3-4تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری........................................................................................................................ 59
3-5روش و ابزار جمع آوری داده ها: 60
3-5-1مطالعات کتابخانه ای: 60
3-5-2 پرسشنامه. 60
3-6 روایی آزمون............................................................................................................................................................. 61
3-7 پایایی آزمون............................................................................................................................................................ 61
3-8 روش جمع آوری داده ها.......................................................................................................................................... 66
3-9روش تجزیه وتحلیل داده ها...................................................................................................................................... 67
فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل داده ها )
4-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 69
4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها.............................................................................................................................. 69
4-2-1- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به دموگرافی پاسخ دهندگان. 70
4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 72
4-3-1- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرها 73
4-3-2- آزمون فرضیه ها 74
4-3-2-1- آزمون فرضیه فرعی اول. 74
4-3-2-2- آزمون فرضیه فرعی دوم. 76
4-3-2-3- آزمون فرضیه فرعی سوم. 77
4-3-2-5- آزمون فرضیه اصلی.. 82
فصل پنجم(نتیجه گیری و پیشنهادات )
5-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 88
5-2- نتایج حاصل از آزمون فرضیات............................................................................................................................... 88
5-3 بحث و تفسیر............................................................................................................................................................ 90
5-4 پیشنهادات براساس یافته های پژوهش......................................................................................................................... 91
5-5 محدودیت های پژوهش.............................................................................................................................................. 92
5-6 پیشنهاداتی برای پژوهشات آتی.................................................................................................................................. 93
منابع................................................................................................................................................................................. 94
پیوست ها......................................................................................................................................................................... 96
پرسشنامه......................................................................................................................................................................... 99
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
2-1. جدول: پیشینه پژوهش....................................................................................................54
3-1.جدول: پایایی گویه های مدیریت تحول گرا...............................................................................62
3-2 .جدول: محاسبه پایایی برای متغیر رضایت شغلی کارکنان...............................................................................65
3-3. جدول: ضرایب آلفای کرونباخ به تفکیک هر متغیر........................................................................................66
4-1.جدول: ویژگی های دموگرافی نمونه آماری............................................................................70
4-2.جدول: نتیجه آزمون نرمال بودن متغیر مستقل......................................................................73
4-3.جدول: نتیجه آزمون نرمال بودن متغیر وابسته........................................................................73
4-4.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون....................................................................75
4-5.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون...................................................................76
4-6.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون...................................................................77
4-7جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی و ضریب تعیین.....................................................79
4-8.جدول: تحلیل واریانس رگرسیون.....................................................................................80
4-9.جدول: ضرایب رگرسیونی و مقادیر ویژه.......................................................................81
4-10.جدول: نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون و ضریب تعیین....................................83
4-11.جدول: تحلیل واریانس رگرسیون...................................................................................................85
4-12.جدول: ضرایب رگرسیونی و مقادیر ویژه...................................................................................85
5-1.جدول: خلاصه نتایج آزمون فرضیههای پژوهش............................................................89
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
4-1.نمودار: توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ جنسیت................................................71
4-2.نمودار: توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ گروه سنی.............................................71
4-3.نمودار: توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ تحصیلات.............................................72
4-4.نمودار: نمودار توزیع نرمال خطاها............................................................................80
4-5.نمودار: نمودار توزیع نرمال خطاها............................................................................84
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
2-1 شکل: مدل مفهومی پژوهش............................................................................................. 55
منبع:
اﻓﺘﺨﺎری ،ﺳﻴﺪ رﺿﺎ.( 1384-85). ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺳﺒﻚ رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل ﮔﺮا و رﻫﺒﺮی ﻣﺮاوده ای ﺑﺮ رﺿﺎﻳﺖ ﺷﻐﻠﻲ اﺳﺘﺎدان و ﻛﺎرﻣﻨﺪان داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎی آزاد اﺳﻼﻣﻲ ﻏﺮب ﻣﺎزﻧﺪران .ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ دﻓﺎع ﺷﺪه ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ ،داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﻲ واﺣﺪ ﺳﺎری.
جلیلیان،حمیدرضا.مرادی،مرتضی.کاکایی ماوایی،حسین(1389).نقش مدیریت تحول گرا در خلاقیت.دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس.سال هفتم.شماره 32.
خاکی ، غلامرضا ؛ روش تحقیق در علوم رفتاری ؛ مرکز انتشارات علمی ، چاپ اول ، تهران (1378).
سرمد ، ظهره ، بازرگان ، عباس و حجازی ، الهه ؛ روشهای تحقیق در علوم رفتاری ، چاپ دهم ، نشر آگاه ، تهران 1383 .
ﺳﻠﻄﺎﻧﻲ زﻧﺪی ، ﺣﺴﻴﻦ ﭘﻮر.(1387 وﻳﮋه ﺗﺎﺑﺴﺘﺎن).ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺳﺒﻜﻬﺎی رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل ﮔﺮا و ﻋﻤﻞ ﮔﺮای ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﻦ ﻫﻴﺎت ﻫﺎی ورزﺷﻲ اﺳﺘﺎن ﮔﻴﻼن ،ﺷﻤﺎره19 ، ﺻﺺ191-205.
نورشاهی، نسرین. (1388). بررسی رابطه پیامدهای رهبری و ابعاد سبک رهبری تحول گرا در میان روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهر تهران. مطالعات تربیتی و روان شناسی، دوره دهم، شماره 3، 163-176.
Bushra, F., Usman, A., and Naveed, A. (2011). Effect of Transformational Leadership on Employees’ Job Satisfaction and Organizational Commitment in Banking Sector of Lahore (Pakistan). International Journal of Business and Social Science, Vol. 2 No. 18, Pp.261-267.
Ghanbari, S., and Eskandari, A. (2014). Transformational Leadership, Job Satisfaction, and Organizational Innovation. International Journal of Management Perspective, Vol. 1, No.4, pp. 81-94.
Hanaysha, J. R. M., Khalid, K., Nik Mat, N. M., Sarassina, F., Ab Rahman, M. Y. B., and Zakaria, A. S. B. (2012). Transformational Leadership and Job Satisfaction. American Journal of Economics, Special Issue: 145-148.
Long, C. S., Yusof, W. M. M., Kowang, T. O., and Heng, L. H. (2014). The Impact of Transformational Leadership Style on Job Satisfaction. World Applied Sciences Journal, Vol. 29 No. 1, Pp. 117-124.
Jassem, A., Ramdan, D., and Kamel, M. (2011). Determinats of job satisfaction in the UAE, Personal Review, Vol.40.NO.1, PP.126-146
Gunlu, E., Aksarayli, M., and Perçin, N. S. (2010). Job satisfaction and organizational commitment of hotel managers in Turkey, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 22 Iss: 5, pp.693 – 717.
Eagle, A. H., and Johannesen, M. (2003). Transformational, transactional and Laissez-Fair Leadership Style: AMeta-Analysis Comparing Women and Men, Psychological Bulletin, Vol.129, Iss.4, PP:569-591.
Oshagbemi, T. (2004). Age Influence on the Leadership, Styles and Behavior of Managers, Employee Relation Journal, Vol. NO.4, PP 80-91.
Ston, A .Gregory, Russellf .Robert, Patterson Kathleen. (2004). Leadership studies, Difining servant leadership: pp 1-15.
Thibodeaux, M. S., and Favilla, E. (1996). Organizational effectiveness and commitment through strategic management, Industrial Management &Data Sysrems, Vol. 96, p.2
Duckett, H., and Macfarlane, E. (2003). Emotional intelligence and transformational leadership in retailing. Leadership & Organization Development Journal, Vol. 24, pp. 309-317.
Uma, J. (2010). Culturally-Linked leadership Styles. Leadership & Organization development journal, vol.31, NO.8, pp.705-719.
Daulatram, L. (2003). Organization Culture and Job satisfaction, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol.18, NO.3, PP.219-236.