فهرست:
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
فصل اول کلیات تحقیق..................................................................................... 1
مقدمه........................................................................................................................... 2
1-1 بیان مساله تحقیق.................................................................................................. 2
1-2 اهداف تحقیق....................................................................................................... 3
1-3 اهمیت موضوع...................................................................................................... 3
1-4 فرضیات تحقیق.................................................................................................... 4
1-5 مدل تحقیق .......................................................................................................... 5
1-6 روش تحقیق ....................................................................................................... 7
1-7 قلمرو تحقیق........................................................................................................ 7
1-8 جامعه و حجم نمونه.............................................................................................. 7
1-9 محدودیت ها و مشکلات تحقیق............................................................................ 8
فصل دوم مطالعات نظری و پیشینه تحقیق ............................................... 9
مقدمه........................................................................................................................... 10
2-1 تعریف آموزش..................................................................................................... 10
2-2 انواع آموزش ....................................................................................................... 11
2-3 شناخت و جایگاه آموزش...................................................................................... 12
2-4 اهداف و ضرورت آموزش..................................................................................... 13
2-5 روابط نظریه های یادگیری، محیط کار و آموزش...................................................... 14
2-6 پیش بینی های لازم در برنامه ریزی آموزشی............................................................ 15
2-7 انگیزش ............................................................................................................... 16
2-8 تعریف انگیزش..................................................................................................... 17
2-9 مفهوم انگیزش...................................................................................................... 17
2-10 شکل فرایند انگیزش .......................................................................................... 18
2-11 تحولات تاریخی انگیزش ................................................................................... 18
2-11-1 مدل سنتی .................................................................................................... 18
2-11-2 مدل روابط انسانی.......................................................................................... 19
2-11-3 مدل منابع انسانی............................................................................................ 19
2-12 تئوری های انگیزش............................................................................................ 21
2-12-1 تئوری های محتوایی ...................................................................................... 21
2-12-2 تئوری های فرایندی ..........................................................................................21
2-13 بهبود کیفی عامل کار........................................................................................... 21
2-14 نظریه مکتب انگیزشی شخصیت........................................................................... 22
2-14-1 نظریه هنری ماری........................................................................................... 22
2-15 نظریه های مکتب سنتی انگیزش........................................................................... 26
2-15-1 نظریه های اراده؛ غریزه و سائق........................................................................ 26
2-16 نظریه های مکتب معاصر انگیزش......................................................................... 29
2-16-1 نظریه های برون زاد و درون زاد .................................................................... 30
2-17 نظریه های رفتاری و شناختی ............................................................................. 33
2-17-1 دیدگاه های رفتاری........................................................................................ 33
2-17-2 دیدگاه های شناختی ...................................................................................... 34
2-18 نظریه های انگیزشی............................................................................................ 34
2-18-1 ارضای نیاز ................................................................................................... 35
2-18-2 تصمیم گیری عقلایی...................................................................................... 35
2-18-3 تبادل اجتماعی............................................................................................... 36
2-18-4 ویژگی های متمایزکننده.................................................................................. 37
2-19 رفتار مصرف کننده.............................................................................................. 38
2-20 مفاهیم اساسی رفتار مصرف کننده......................................................................... 38
2-21 فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده................................................................ 39
2-22 مدیران و ادراک آنها از محیط داخلی سازمان......................................................... 41
2-23 دانش و مهارت سرمایه انسانی............................................................................. 43
2-24 تعریف فرهنگ................................................................................................... 44
2-25 ویژگی های عمومی فرهنگی .............................................................................. 45
2-26 حوزه های فرهنگ:............................................................................................. 47
2-27 فرهنگ.............................................................................................................. 47
2-28 خرده فرهنگ .................................................................................................... 48
2-29 طبقه اجتماعی..................................................................................................... 49
2-30 تأثیر گروه بر انتخاب مارک تجاری کالا................................................................ 51
2-31 تورم و کاهش سطح تحقیق و توسعه(R&D):...................................................... 54
2-32 تورم، بنگاه و بهره وری:...................................................................................... 54
2-33 تورم، دولت و بهره وری..................................................................................... 55
2-34 تعریف واژه بیمه................................................................................................. 56
2-35 سیر تحول بیمه................................................................................................... 56
2-36 تاریخچه بیمه در ایران......................................................................................... 57
2-37 نگاهی به وضعیت بیمههای زندگی در ایران.......................................................... 57
2-38 چشم انداز آینده بازار بیمه های زندگی ................................................................ 58
2-39 بیمه عمر............................................................................................................ 59
2-40 انواع بیمه عمر.................................................................................................... 59
2-41 ترکیب های متعددی از انواع بیمه های عمر .......................................................... 60
2-42 بیمه عمر و سرمایه گذاری .................................................................................. 62
2-43 کاربرد انواع بیمه های عمر................................................................................... 63
2-44 نحوه پرداخت حق بیمه در بیمه عمر و سرمایه گذاری............................................ 63
2-45 مزایای مختلف بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری....................................................... 64
2-46 سابقه تحقیق یا پیشینه تحقیق .............................................................................. 65
فصل سوم روش شناسی تحقیق.................................................................... 68
3-1 جامعه آماری و انتخاب نمونه................................................................................. 69
3-1-1روش نمونه گیری و حجم نمونه.......................................................................... 69
3-2 متغیرهای مستقل و وابسته...................................................................................... 70
3-3 ابزار گردآوری اطلاعات........................................................................................ 70
3-3-1روش کتابخانه ای.............................................................................................. 70
3-3-2 روش میدانی.................................................................................................... 70
3-3-3 بررسی مدارک و اسناد...................................................................................... 71
3-3-4 مشاهده............................................................................................................ 71
3-3-5 پرسشنامه ........................................................................................................ 71
3-4 تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه............................................................................... 72
3-5 پایایی (اعتمادپذیری) پرسشنامه ............................................................................. 72
3-6 روش تجزیه و تحلیل دادهها ................................................................................ 74
3-6-1 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف....................................................................... 74
3-6-2 آزمون ویلکاکسون ........................................................................................... 75
3-6-3 ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر............................................ 76
3-6-4 مراحل مدل معادلات ساختاری........................................................................... 77
فصل چهارم گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها......................................... 81
4-1 آمار توصیفی ....................................................................................................... 82
4-1-1 آمار توصیفی جنسیت........................................................................................ 82
4-1-2 آمار توصیفی سن ............................................................................................ 83
4-1-3 آمار توصیفی تحصیلات ................................................................................... 84
4-1-4 آمار توصیفی سابقه آشنایی .............................................................................. 85
فصل پنجم نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات................................................. 97
مقدمه........................................................................................................................... 98
5-1 نتیجه گیری........................................................................................................... 99
5-2 پیشنهادات............................................................................................................ 101
5-2-1 پیشنهادات حاصل از تحقیق............................................................................... 101
5-2-2 پیشنهادات جانبی ............................................................................................ 101
5-2-3 پیشنهادات برای محققین بعدی.......................................................................... 103
منابع و مآخذ................................................................................................................ 104
منابع فارسی.................................................................................................................. 105
منابع انگلیسی............................................................................................................... 107
پیوست الف و ضمائم.................................................................................................... 108
پیوست ب جداول و نمودار های آماری...................................................................... 111
منبع:
منابع فارسی
آذر،عادل.مومنی،منصور.(1385)،"آمار و کاربرد آن در مدیریت"سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها،(سمت)،
ابطحی، سید حسن - کاظمی، بابک (1383) "بهره وری"، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، تهران
اسماعیل زاده محمد(1386)،"بررسی وضعیت تقاضای بیمه های عمر در ایران و جهان و عوامل موثر بر آن "، مجموعه مقالات چهاردهمین سمینار بیمه وتوسعه، تهران ،بی نا .
اشنایدر، بارسو، (1379)،"مدیریت در پهنه فرهنگ ها"، ترجمه سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، دفتر پژوهش های فرهنگی
افرازه، عباس،(1385)،"انگیزش و بهره وری "،مقاله ارائه شده در کنفرانس بین المللی بهره وری
الوانی، سید مهدی (1383)،"مدیریت عمومی"، تهران، نشر نی، چاپ22.
امیری ،هوشنگ ، (1382) ،"بیمه ایران از فروهر تا عباس زادگان "،تهران :دل آگاه .
اوصانلو،رویا،(1391)،"بررسی عوامل فرهنگی موثر در توسعه بیمه عمر و پس انداز و ارائه راهکارهای مناسب"پایان نامه کارشناسی ارشد MBA،دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش
اوبر ،ژان لوک،(1378)،"بیمه عمر و سایر بیمه های اشخاص "، ترجمه محمود صالحی ،جانعلی ،بیمه مرکزی ج ،ا ،تهران چ 2 ،ص 58-9 94 .
باتاچاریا –ریچارد آرنورد جانسون، مترجم : مرتضی ابن شهر آشوب،(1376)،"مفاهیم و روش های آماری"،مرکز نشر دانشگاهی،جلد 2.
باقری گیگل ،اکبر، (1384)،"بررسی عوامل موثر بر فروش بیمه نامه های عمر با تاکید بر سایر کشورها و علل موفقیت بیمه گران استان خراسان مطالعه موردی شهر مشهد "،تهران :فصلنامه صنعت بیمه سال 20، ش 2 . .صص63-94 .
پارساییان، علی و اعرابی، سید محمود ،(1378)،"مترجمان مبانی رفتار سازمانی" ، تألیف استیفن پی رابینز، تهران، دفتر پژوهش های فرهنگی
تاجدار)1375)،رسول،" بررسی علل عدم رشد بیمه عمر در ایران "،پایان نامه کارشناسی ارشد ،رشته مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت ،دانشگاه تهران.
تدبیری ،سیروس،(1383)،"تعیین استراتژی های صنعت بیمه کشور و طراحی ساختار مناسب آن"فصلنامه صنعت بیمه ،شماره 73، ،ص 128.
جباری، غلامحسین (1371)،" اثر تورم بر بیمه گذار و بیمه شونده "، ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) شماره 91 و 92)،،ص 46-53
جزنی ،نسرین (1385)"مدیریت منابع انسانی"نشر نی،وزیری شومیز
چلبی، مسعود، (1384)"جامعه شناسی نظم"، تهران، نشر نی، چاپ سوم
حافظ نیا،محمد رضا(1377) "مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین"(سمت)، تهران.
خاکی ، غلامرضا(1391)" روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی " ، فوژان، تهران.
دستباز،هادی)1372)، "بیمه صادرات و خطراتی که باید تحت پوشش قرار گیرد، اقتصاد "پژوهشنامه بیمه، بهار 1372-شماره 29.
دسلر، گری،(1378)، "مبانی مدیریت منابع انسانی"، علی پارسائیان و محمد اعرابی
دهخدا، علی اکبر، فرهنگ لغت فارسی، شماره حرف »ف«، 228
راستگو، حمید ،رضوانفر، احمد ،)1386)،"بررسی عوامل موثر در توسعه بیمه محصولات راهبردی کشاورزی در شهرستان خدابنده "،اقتصاد کشاورزی و توسعه تابستان 1387، ویژه سیاست های کشاورزی (111-134)
رضازاده برفویی ،حجت الله (1385) ، "الگوی مدیریت منسجم خدمات و تاثیر آن بر خرید بیمه نامه عمر وپس انداز، مطالعه موردی شرکت بیمه آسیا :استان تهران " ، پایان نامه دانشگاه امام صادق ،تهران
روح الامینی، محمود، )1386)،"زمینه فرهنگ شناسی"، انتشارات عطار، تهران
ریو، جان مارشال (1385)، "انگیزش و هیجان" ترجمه یحیی سید محمدی. تهران، تاریخ انتشار به زبان اصلی 2005.
سرمد ،زهره- بازرگان،عباس - حجازی،الهه(1385)"روش های تحقیق در علوم رفتاری" ،نشر آگاه، تهران.
سید جوادین، سید رضا )1384)، "مروری جامع بر نظریه های مدیریت و سازمان"، تهران، نشر نگاه دانش ،چاپ دوم
شیدایی راد،علی اصغر،(1377) "بررسی اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی توسعه بیمه های عمر در کشور و ارائه راهکارهای مناسب"پایانامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
صمدآقایی، جلیل ، (1387)،" سازمان های کارآفرین"، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران
ضمیری معصوم ،( 1391)"بررسی کاستی ها و مشکلات بیمه های زندگی در صنعت بیمه "،بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال دوم شماره 317
طوسی، محمدعلی (1372)،" فرهنگ سازمان"، مرکز آموزش مدیریت دولتی ،تهران، چاپ اول،
علیزاده،نرگس،مقدم نیا،الهام)1390)،"آموزش روش تحقیق وپروپوزال نویسی بارویکردی برمقالات ISI"،نشر تبارک
فتحعلی پور، امین (1389)، "بررسی،شناسایی و اولویت بندی عوامل اثر گذار بر انگیزش کارکنان طرح اقماری شرکت نفت فلات قاره ایران"،پایان نامه کارشناسی ارشدMBA، دانشگاه پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران
فروزنده،بهمن (1385)،"اصول بازاریابی"،فیلیپ کاتلر،گری آرمسترانگ،اصفهان،نشر آموخته.
قاسمی،بهروز،(1391)،"مدیریت رفتار سازمانی"،تهران،انتشارات سپاهان.
کریمی،آیت،(1392)،"کلیات بیمه"،تهران ،پژوهشکده بیمه وابسته به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،چاپ سوم
کریمی،یوسف،(1380)،"روان شناسی اجتماعی نظریه ها،مفاهیم و کاربردی"ا،تهران،نشر آرسباران.
مهربان، رضا ،(1385)، "بهینه سازی مستمر"،انتشارات جهان فردا.
میچل،ترنس(1376)،"مدیریت در سازمان ها:مقدمه ای بر رفتار کارکنان در سازمان"،مترجم:محمد حسین نظری نژاد،چاپ آستان قدس رضوی
-نقیب زاده ، میر عبدالحسین ( 1374 ) ،"نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش "، کتابخانه طهوری
نیاز زاده نیاری،عارفه،(1380)،"شناسایی و تعیین مهمترین عوامل موثر بر تقاضای بیمه عمر در ایران و ارائه یک الگوی مناسب"پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،.
وتن ،مادیوید. ای - کمرون، کیم اس،(1383)، " پرورش مهارت های مدیریت انگیزش کارکنان"، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
هلر، رابرت،(1383)، " مدیریت انگیزش"، ترجمۀ خدایار ابیلی و سعید علی میرزایی، انتشارات سارگل.
هادسن، کریستین (2001)، "روانشناسی کار"، ترجمه نقش تبریزی، شهرام، ، تهران، انتشارات ققنوس.
منابع انگلیسی
46.Alpkan, Lutfihak, Bulut, Cigri, Gunday, Gurhan, Ulusoy, Gunduz, and Kilic, kemal, (2010), “organizational support for entrepreneurship and its intraction with human capital to enhance innovative performance” pp. 13-38.
47.Ayers, C, & (2010). Achievement motivation and stress inoculation training: comping through college doctoral dissertation Saint Lauis University.
48.Armstrong, M (2009) Handbook of human resource management practice-
49.Fischer, S. , 1973 ,A Life Cycle Model of Life Insurance Purchase , International Economic Review , no .14 , pp .132 -152.
50.Hakansson , N .H . ,1969 , Optimal Investment and Consumption . International Economic Review , Vol . 10:3 , pp .443-466.
51.Jarrett J.P., and J.G. Selody (1982), “The Productivity-Inflation Nexus in Canada”, The Review of Economics and Statistics, Vol. 64, No. 3, pp. 361-367.
52.Life insurance in a portfo lio context .Stephan A.Buser ,Michael .smith
53.Lewis.D.E.(2007),"An investigation into the relationship between product ,innovation,trust and diversity.A Phd dissertation ,Cupe University .78.
54.Sigma , World insurance in,( 2002) , No . 7/2033 -1996 –No . 4/1998.-
55.Swiss Re , sigma No 2/2011 , World insurance in 2010 : Premiums back to growth , capital increases , Swiss Reinsurance Company Economic Research & Consulting , Swizerhand , Zurich S.
56.Valuing the strategic option to sell life in surance .Lousinass.Paul d.m Klumpes,Mark B.shacKleton.-
57.Yaari , M . ,( 1965) , Uncertain Lifetime , Life Insurance and the Theory of the Consumer , Review of Economic Studies , no 32 , pp . 137 – 150 .
58.Hoyle, , A. (1995). Investing in people: Internal marketing and corporate culture. Journal of Marketing Management,1- 9, 11-15
59.Lavee, Y. (1988). 'Linear structural relationships (LISREL) in family research'. Journal of Marriage andthe Family, 50, 937-948.