فهرست مطالب
فصل اول. 1
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مساله و تعریف موضوع پژوهش... 4
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش... 6
1- 4 اهداف پژوهش... 8
1-5 پرسش های پژوهش... 8
1-6 فرضیه ها ی پژوهش... 9
1-7 روش انجام پژوهش... 9
1-8 محدودیتهای پژوهش... 10
1- 9 تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 10
فصل دوم. 12
2-1 مقدمه. 13
2-2 تعاریف گردشگری و گردشگر. 14
2-3 اهداف گردشگری.. 16
2- 4 انگیزه سفر. 16
2- 5 توسعه گردشگری.. 17
2- 6 اجزای توسعه گردشگری.. 18
2- 7 عوامل موثر در توسعه گردشگری.. 19
2-8 گردشگری پایدار. 20
2-9 تاسیسات اقامتی گردشگری.. 20
2- 10 هتل. 21
2-11 تجارت الکترونیک.. 24
2- 12 گردشگری الکترونیکی. 25
2- 13 فناوری اطلاعات و ارتباطات در گردشگری.. 26
2- 14 اینترنت و حضور آن در گردشگری.. 28
2- 15 پایگاههای الکترونیکی و جامعه مجازی.. 29
2- 16 اینترنت، پایگاههای الکترونیکی و هتل ها 33
2- 17 ذخیره اتاق. 39
2- 18 روشهای ذخیره اتاق. 40
فصل سوم. 44
3-1 مقدمه. 45
3-2 موقعیت جغرافیایی پروژه 45
3-3 موقعیت جمعیتی. 46
3-4 درباره شهر یزد 47
3-5 روش تحقیق. 48
3–6 تکنیک تحقیق. 48
3-7 ابزار جمعآوری دادهها 49
3-8 جامعهی آماری.. 52
3-9 واحد تحلیل. 53
3-10 قلمرو زمانی و مکانی تحقیق. 53
3-11 حجم نمونه و شیوه نمونهگیری.. 54
3-12 پایایی. 55
3-13 اعتبار. 57
3-14 فنون تحلیل دادهها 58
فصل چهارم. 59
4-1 مقدمه. 60
4-2 آمار توصیفی. 60
4-3 آمار توصیفی از گردشگران خارجی. 65
4-4 آمار استنباطی. 70
فصل پنجم. 80
5-1 نتیجه گیری از آمارهای توصیفی. 81
5-2 نتیجه گیری از فرضیه های پژوهش... 83
5-3 پیشنهادات.. 84
5-4 پیشنهاد برای پژوهشهای آینده 85
منابع فارسی. 86
منابع لاتین. 90
پیوست.........................................................................................................................................................................................94
فهرست جداول
جدول 2-1 انگیزه های سفر. 17
جدول2-2 استانداردهای طبقه بندی اقامتگاههای گردشگری.. 23
جدول 3-1 معرفی ساختار صفات موردمطالعه درپرسشنامه کاربران در پژوهش حاضر. 51
جدول 3-2 گزارش آلفا کرنباخ برای آزمون پایایی پرسشنامه. 56
جدول 3-3 لیست اسامی هتلهای استفاده شده در پژوهش... 58
جدول شماره 4- 1 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت جنس... 61
جدول شماره4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت سن. 61
جدول شماره4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال 62
جدول شماره4- 4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد. 63
جدول شماره4- 5 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی 63
جدول شماره4- 6 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب طریقه ذخیره اتاق. 64
جدول شماره 4-7 توزیع فراوانی نحوه آشنایی با هتل. 65
جدول شماره4- 8 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت جنس... 65
جدول شماره4- 9 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت سن. 66
جدول شماره4- 10 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال 67
جدول شماره4- 11 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی.. 68
جدول شماره 4-12 توزیع فراوانی پاسخگویان به طریقه آشنایی با هتل. 68
جدول شماره 4-13 توزیع فراوانی پاسخگویان به طریقه ذخیره اتاق. 69
جدول شماره4- 14 آزمون فرضیه اول. 71
جدول شماره4- 15 آزمون فرضیه دوم. 72
جدول شماره4- 16 آزمون فرضیه سوم. 73
جدول شماره4- 17 آزمون فرضیه چهارم. 74
جدول شماره4- 18 آزمون فرضیه پنجم. 76
جدول شماره4- 19 آزمون فرضیه ششم. 77
جدول شماره4- 20 آزمون فرضیه هفتم. 78
فهرست شکل ها
شکل 2-1 تقسیم بندی هتلها بر اساس نوع خدمات.. 24
شکل 2-2 صفحه ای از پایگاه الکترونیکی Hotelyar.com قسمت جستجوی هتل. 32
شکل 2-3 مدل مفهومی کیفیت پایگاه الکترونیکی، رضایت مشتری و تصمیم خرید 37
شکل2-4 چهارچوب مفهومی عملکرد پایگاه الکترونیکی هتل ها 38
شکل 2-5 ارتباط بین کاربر و پایگاههای الکترونیکی هتلها 43
شکل 3-1 نقشه استان یزد به تفکیک شهرستانها ( 1393) 47
منابع فارسی
اینسکیپ، ادوارد، ترجمه محمود حسن پور، سعید داغستانی، برنامه ریزی گردشگری رویکردی یکپارچه و پایدار به برنامه ریزی و توسعه ی گردشگری، تهران، انتشارات مهکامه، 1391
ببی، ارل، روش های تحقیق در علوم اجتماعی. ترجمه رضا فاضل. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها ( سمت ). جلد اول. چاپ پنجم، 1387
بوهالیس، دیمیتریوس، گردشگری الکترونیکی-فناوری اطلاعات برای مدیریت راهبردی گردشگری، ترجمه گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد، تهران، انتشارات پندار پارس، چاپ دوم 1386
پاپلی یزدی، محمد حسین، سقایی،مهدی، گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، تهران، انتشارات سمت، 1385
ترشیزیان، پریوش، نقش ICT در توسعه گردشگری ایران، همایش گردشگری و توسعه پایدار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، 1390
حافظ نیا، محمد رضا، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات سمت، چاپ هفدهم، 138
حسنی، فرنود، اصول مدیریت وب سایت، انتشارات انستیتو ایز ایران، تهران، 1387
حیدری چیانه، رحیم، مبانی برنامه ریزی صنعت گردشگری، تهران، انتشارات سمت، چاپ دوم 1389
دواس، دی. ای، پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی. تهران: نشر نی، 1383
دهقان، محمد حسین، یزد پردیس کویر، تهران یزدا، 1389
رفیعپور، فرامرز، کند و کاوها و پنداشتهها. تهران: شرکت سهامی انتشار. چاپ چهاردهم، 1383
رنجبران، بهرام، زاهدی، محمد، شناخت گردشگری، اصفهان، انتشارات چهارباغ، چاپ دهم 1390
زارعیان، کامران، محمد علی رجایی، شبنم قلمی، مریم هاتفی، الزامات توسعه پایدار گردشگری الکترونیکی و نقش آن در صنعت هتلداری، همایش گردشگری و توسعه پایدار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، تیر ماه 1390
زنده دل، حسن و دستیاران، استان یزد، تهران، نشر ایرانگردان، 1377
ساروخانی، باقر، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. جلد اول. چاپ چهارم، 1382
ساعی ارسی، ایرج، مهارتهای نوشتاری پژوهش در علوم اجتماعی، تهران، انتشارات بهمن برنا، چاپ دوم، 1390
ساعی، علی، تحلیل آمار در علوم اجتماعی با نرم افزار اس پی اس اس (درآمدی بر روش های تحقیق اجتماعی)، نشر کیان مهر، چاپ سوم، 1386
سلیجر، هربرت دبلیو و النا شوهامی، روشهای پژوهش در زبان دوم. ترجمه خلیل میرزایی و حمیدرضا فاطمیپور. تهران: ارسباران، 1378
شیفر، ریچارد ال و دیگران، آمارگیری نمونهای. ترجمه کریم منصورفر. تهران: سمت، 1382
ضرغام بروجنی، حمید، برنامه ریزی توسعه جهانگردی رویکردی همپیوند و پایدار، تهران، انتشارات مهکامه، چاپ دوم 1391
فرزانه فر، حامد، طراحی و پیاده سازی وبسایتهای هتل، پایان نامه کارشناسی، دانشکده کامپیوتر، دانشگاه یزد، 1385
فریبرزی الهام، رضا فریبرزی، تجارت الکترونیک و برنامه نویسی در بورس فارکس، مشهد، نشر تمرین، 1389
طالب، مهدی، شیوههای عملی مطالعات اجتماعی. تهران: موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران، 1380
طباطبایی، محمود، تکنیک های خاص تحقیق. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور. چاپ سوم، 1381
علی اکبری، اسماعیل، جغرافیای گردشگری ایران، تهران، انتشارات سمت، 1391
کارگر، بهمن، توسعه شهرنشینی و صنعت گردشگری در ایران، تهران، انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، 1386
کرلینجر، فرد. ان، مبانی پژوهش در علوم رفتاری. ترجمه حسنپاشا شریفی و جعفر نجفیزند. تهران: انتشارات آوای نور، 1377
کلانتری، خلیل، پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی. تهران: انتشارات شریف، 1385
کیوی، ریمون و لوک وان کامپنهود، روش تحقیق در علوم اجتماعی. ترجمه عبدالحسین نیکگهر. تهران: توتیا. چاپ سوم، 1377
گودرزی، سعید، کاربرد آمار در علوم اجتماعی، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری انتشارات جامعه شناسان، 1388
گی، چاک . وای، جهانگردی در چشم انداز جامع، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوم 1382
مدهوشی، مهرداد، صفاری نژاد، میثم، وب سایتهای تجارت الکترونیکی در ایران: استراتژی ها و مدل ها، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 30، بهار 1383، 159-184
نگهبان، علیرضا و فریدا مستجابی، SPSS 11.0. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، 1382
وبسایت مرکز آمار ایران، بازیابی تابستان 1393
وبسایت اداره کل مبراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، بازیابی پاییز 1392
وبسایت استانداری یزد، سیمای استان یزد، بازیابی: پاییز 1392
هومن، حیدرعلی، شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران: پارسا. چاپ پنجم، 1383
منابع لاتین
Bai, Billy, Law, Rob, Wen, Ivan, (2008), The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intentions: Evidence from Chinese online visitors, International Journal of Hospitality Management 27, 391-402
Buhalis D, Law R., (2008), Progress in information technology and tourism management: 20 years and 10 years after the internet - the state of eTourism research, Tourism Management 29(4): 609-623.
Cassedy, K., (2001), Know your online customer forrester research creates technologies, HSMAI Spring, 18–22.
Chaiprasit, Kemakorn, Jariangprasert, Nittaya, Chomphunut, Apichart, Naparat, Damrongsak, Jaturapataraporn, Jairat, (2011), Tourism Expectations Tward Travel And Tourism Websites In Thiland, International Business & Economics Research Journal, vol (10), nom. 3, 41-50
Cheung, Catherine, Hu, Tao andLaw, Rob, (2009), Does the Usability Experienced Performance of Travel Websites in China Meet Users' Expectation?, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 14: 3, 255 — 266
Chiang, Leong Choon,(2003), Effectiveness of the hotel websites in Singapore: A perspective from Business-to-Business (B2B) organisations, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 8: 2, 38 — 47
Chung, Tony, Law, Rob, (2003), Developing a performance indicator for hotel websites, Hospitality Management 22, 119-125
Connolly, D. J., Olsen, M. D., & Moore, R. G., (1998), The Internet as a distribution channel, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 39(4), 42–54.
Gregory, S., & Breiter, D. (2001). Leveling the playing fields: E marketing’s impact on lodging operations. Journal ofHospitality&LeisureMarketing, 7(4),45–60.
Gyehee Lee, Liping A. Cai, Joseph T. O'leary, (2006), An analysis of brand-building elements in the US state tourism websites, Tourism Management 27, 815-828
Hashim, N. H., Murphy, J., & Law, R., (2007), A review of hospitality website design frameworks, Information and communication technologies in tourism 219–229
Jeong, M., Oh, H., & Gregoire, M., (2001), An Internet marketing strategy study for the lodging industry, American Hotel & Lodging Foundation.
Jeong, Miyoung andChoi, Jiyoung, (2005), Effects of Picture Presentations on Customers’ Behavioral Intentions on the Web, Journal of Travel & Tourism Marketing, 17: 2, 193 - 204
Kasavana, Michael L. and Singh, A. J.(2001), 'Online Auctions', Journal of Hospitality Marketing & Management, 9: 3, 127 - 140
Kim, Sungsoo, Mattila, Anna S., (2011), An examination of electronic video clips in the context of hotel websites, International Journal of Hospitality Management 30, 612–618
Ku, Edward C. S. and Fan, Yi Wen(2009), The decision making in selecting online travel agencies: an application of analytic hierarchy process, Journal of Travel & Tourism Marketing, 26: 5, 482 — 493
Law, R., & Leung, R. (2000), A study of airlines’ online reservation services on the Internet, Journal of Travel Research, 39(2), 202–211.
Law, Rob and Wong, Rachel,(2010), Analysing Room Rates and Terms and Conditions for the Online Booking of Hotel Rooms, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 15: 1, 43 — 56
Law, Rob, Qi, Shanshan and Leung, Bonnie, (2008), Perceptions of Functionality and Usability on Travel Websites: The Case of Chinese Travelers, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 13: 4, 435 — 445
Law, Rob and Huang, Truman, (2006), How do travelers find their travel and hotel websites?, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 11: 3, 239 — 246
Law R, Qi S, Buhalis D., (2010), Progress in tourism management: a review of website evaluation in tourism research, Tourism Management 31(3): 297–313
Meuter, M.L., Ostrom, A.L., Roundtree, R.I., Bitner, M.J., (2000), Self-service technologies: understanding customer satisfaction with technology-based service encounters. Journal of Marketing 64 (July), 50–64.
Murphy, J., Forrest, E.J., Wotring, C.E., Brymer, R.A., (1996), Hotel management and marketing on the Internet, Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly 37 (3), 70–77.
Rong, J., Li, G., Law, R., (2009), A contrast analysis of online web service perchasers and browses, intenational Journal of Hospitality Management 28. 466-478
Schmidt, S., Serra Cantallops, A., Pizzutti dos Santos, C., (2008), The characteristics of hotel websites and their implications for website effectiveness. International Journal of Hospitality Management 27 (4), 504–516.
Sheldon, P. J., (1993), Destination information systems, Annals of Tourism Research, 20, 633–649.
Shanker, Deepthi, (2008), ICT and Tourism: Challenges and opportunities, Conference on Tourism in India- Challenges ahead, May 15-17
Sigala, Marianna, (2005), integrating customer relationship management in hotel operations: managerial and operational implications.
Siguaw, J. A., Enz, C. A., & Namasivayam, K., (2000), Adoption of information technology in US hotels: Strategically driven objectives, Journal of Travel Research, 39(2), 192–201
Werthner, H. & Ricci, F., (2004), E-Commerce and Tourism, Communication of the ACM, 47 (12), 101-105.
Wu, J. J., & Chang, Y. S., (2005), Towards understanding members’ interactivity, trust, and flow in online travel community, Industrial Management & Data Systems, 7(105), 937–954.
Wong, James, Law, Rob, (2005), Analyzing the intention to purchase on hotel websites: a study of travelers to Hong Kong, Hospitality Management 24, 311-329
Woo Gon Kim, Xiaojing Ma, Dong Jin Kim, (2006), Determinants of Chinese hotel customers' e-satisfaction and purchase intentions, Tourism Management 27, 890-900
Yeh, Ronnie J., Leong, Jerrold K., Blecher, Lee andHu (Tim) , Wei-Tang, (2005), Analysis of Ecommerce and information technology applications in hotels: Business travelers' perceptions , Asia Pacific Journal of Tourism Research, 10: 1, 59 - 83