فهرست:
فهرست
1 طرح تحقیق.. 16
1.1. مقدمه. 16
1.2. بیان مساله. 17
1.3. اهمیت –ضرورت و نتایج تحقیق.. 20
1.4. مشکلات انجام تحقیق.. 22
1.5. اهداف تحقیق.. 22
1.6. سوالات تحقیق.. 23
1.7. فرضیه های تحقیق.. 23
1.8. روش تحقیق از نظر شیوه انجام تحقیق.. 24
1.9. متغییر های تحقیق و تعریف عملیاتی متغییرهای مستقل یا وابسته. 24
1.10. قلمرو زمانی و مکانی تحقیق.. 26
2. مروری بر ادبیات موضوع و پیشینهی تحقیق.. 27
2.1. مقدمه. 27
2.2. رفتار مصرف کننده 29
2.2.1. تعریف رفتار مصرف کننده 29
2.2.2. ضرورت مطالعه و تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده 33
2.2.3. شکل گیری و تغییر باور و نگرش و رفتار. 35
2.2.4. ارائه خدمات در حوزهی سازمانی.. 42
2.2.5 معرفی خدمات مالی و ویژگیهای آن. 44
2.2.6 نیازهای مالی و انگیزه های رفتار مصرف کننده 48
2.2.7. خدمات بانکداری الکترونیک... 52
2.2.8. خدمات بانکداری اینترنتی.. 61
2.2.9. بانکداری الکترونیک در ایران. 63
2.3. پذیرش فناوری اطلاعات... 66
2.3.1 تئوریها و مدلهای رفتار مصرفکننده در حوزهی فناوری اطلاعات... 67
2.3.1.1. تئوری رفتار منطقی.. 68
2.3.1.2. تئوری رفتار برنامهریزی شده 69
2.3.1.3. مدل پذیرش فناوری.. 70
2.3.1.4. تکمیل مدل پذیرش فناوری.. 73
2.3.1.5. مدل پذیرش فناوری 2. 76
2.3.1.6. توسعه ی مدل پذیرش فناوری 2. 77
2.3.1.7 مدل تناسب بین وظیفه و فناوری.. 79
2.3.1.8. نظریه یکپارچه پذیرش و به کارگیری فناوری.. 80
2.4. مروری بر تحقیقات در حوزه بانکداری الکترونیک... 84
2.4.1. تحقیقات در حوزه ی بانکداری اینترنتی.. 87
2.4.1.1. تحقیقات بین المللی در حوزه ی بانکداری اینترنتی بابهرهگیری از مدل پذیرش فناوری.. 90
2.4.1.2. تحقیقات بین المللی در حوزهی بانکداری اینترنتی با بهرهگیری از نظریه یکپارچه پذیرش واستفاده از فناوری 93
2.4.2. تحقیقات در حوزه ی همراه بانک... 95
2.4.2.1. تحقیقات بین المللی درحوزه ی همراه بانک با بهره گیری از مدل پذیرش فناوری.. 97
2.4.2.2. تحقیقات بین المللی در حوزه ی همراه بانک با بهره گیری از نظریه یکپارچه پذیرش واستفاده از فناوری 99
2.4.3. تحقیقات در حوزه ی پذیرش فناوری در سازمانها با محوریت فناوری اطلاعات... 101
2.4.3.1. تحقیقات بین المللی با بهره گیری از نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری.. 102
2.4.4. تحقیقات در حوزه ی پذیرش بانکداری الکترونیک در ایران. 105
2.5. مدل مفهومی تحقیق.. 111
2.5.1. تعریف عملیاتی متغییرها ی مدل مفهومی.. 113
2.5.2. معرفی متغییرهای میانجی.. 118
2.5.3. پاسخ به سوالات تحقیق.. 121
2.5.4. مدل مفهومی.. 125
2.5.4.1. عملکرد مورد انتظار. 125
2.5.4.2. تلاش مورد انتظار. 126
2.5.4.3. تاثیرات اجتماعی.. 127
2.5.4.4. تسهیل شرایط.. 128
2.5.4.5. اعتماد. 128
2.5.4.6. قصد رفتاری استفاده 130
3 روش تحقیق.. 131
3.1. مقدمه. 131
3.1.1. طرح تحقیق.. 132
3.1.2. دستهبندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری دادهها (طرح تحقیق) 133
3.2. ابزار جمعآوری اطلاعات... 135
3.2.1. روش های کتابخانهای.. 135
3.2.2. پرسشنامه. 136
3.2.3. متغییرهای تحقیق.. 148
3.2.4. مقیاس های اندازه گیری.. 150
3.2.5. جامعه و نمونه آماری.. 152
3.3. روش تحلیل داده ها 154
3.3.1. روش های توصیفی.. 154
3.3.2. روش های تحلیلی.. 155
3.3.2.1. آزمون مقایسه میانگین دو جامعهی آماری.. 155
3.3.2.2. آزمون فرض آماری بری مقایسه واریانس دو جامعه آماری.. 155
3.3.2.3. آزمون فرض آماری برای مقایسه ی میانگین چند جامعه. 156
3.3.2.4. تحلیل همبستگی.. 156
3.3.2.5. آزمون فریدمن.. 157
3.3.3. روش معادلات ساختاری.. 157
3.3.3.1.ارزیابی تناسب یا برازش مدل. 159
3.3.3.2.اصلاح مدل. 161
3.3.3.3. تفسیر مدل. 161
4 تجزیه و تحلیل دادهها 163
4.1. مقدمه. 163
4.2. نتایج آمار توصیفی.. 164
4.2.1. اطلاعات جمعیت شناختی.. 164
4.2.1.1. استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی.. 164
4.2.1.2. تقسیم بندی براساس جنسیت... 166
4.2.1.3. تقسیم بندی براساس سن.. 167
4.2.2. تقسیم بندی براساس سطح تحصیلات... 168
4.2.3. اطلاعات آماری درباره ی دانش کامپیوتر و اینترنت پاسخدهندگان. 169
4.2.3.1. دانش کامپیوتر پاسخ دهندگان. 169
4.2.3.2. مدت زمان استفاده کارکنان از اینترنت... 171
4.2.3.3. فراوانی استفاده از اینترنت... 172
4.2.4. نتایج آمار توصیفی متغییرهای مدل مفهومی تحقیق.. 175
4.2.5. بررسی فرضیه های تحقیق.. 182
4.2.6. بررسی و ارزیابی فرضیههای تحقیق.. 196
4.2.6.1. نتایج حاصل از آزمونهای رگرسیون و تحلیل عاملی تاییدی.. 201
4.2.7. آزمونهای تکمیلی.. 201
5 یافتههای تحقیق و پیشنهادات... 229
5.1. مقدمه. 229
5.2. تحلیل نتایج تحقیق.. 230
5.2.1. ارزیابی نتایج فرضیهها 230
5.2.2. پاسخ به سوالات تحقیق.. 233
5.2.3. بررسی و ارزیابی آزمونهای تکمیلی.. 235
5.3. پیشنهادات و توصیههای مدیریتی.. 239
5.3.1. محدودیتهای تحقیق.. 243
5.3.2. پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 244
منابع 246
ضمائم و ملحقات... 261
منبع:
بامداد ،ناصر.رفیعی مهرآبادی ،نگار . (1387, سال هشتم، شماره ی 4(پیاپی 31 )، زمستان). بررسی رضایت مشتریان از کیفیت خدمات خودپرداز بانکها. پژوهشنامهی علوم انسانی و اجتماعی مدیریت .
بیات, م. (1387). دو مانع پیشروی بانکداری الکترونیک . بانکداری الکترونیک .
پزشکی, ی., و دباغ رضایی, س. (1384). نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی. تدبیر .
حسین وظیفه دوست ،راحله نژاد طهرانی. (1386, پاییز و زمستان شماره 10 و 11). ارزیابی تأثیر بانکداری اینترنتی بر تعهد، اعتماد و جذابیت استفاده از خدمات الکترونیکی صنعت بانکداری:مطالعه موردی بانک اقتصاد نوین. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین , ص. 112-130.
رسولی نژاد, ا. (1386, ،پاییز و زمستان). عوامل مؤثر بر بهکارگیری پول الکترونیکی: مطالعه موردی بانک صادرات. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین،شماره 10 و 11 , ص. 153-131.
رضایی, م. (1388, سال شانزدهم شماره 4 (شماره پیاپی 60)). نظریههای رایج درباره پذیرش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات. فصلنامه پژوهش های ارتباطی , ص. 93-63.
زریباف, م., حسینی, س. م., و بزرگمهر, ب. (1390, سال هشتم، شماره 21 ، بهار). بررسی تطبیقی ترجیحات رفتاری کاربران بانکداری الکترونیک و سنتی (مطالعه موردی: بررسی تمایل مشتریان بانک ملت استان سمنان به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک). (پژوهشگر) فصلنامه مدیریت .
سهی, م. ف. (1385). بررسی عوامل مرتبط با قصد استفاده مشتریان از بانکداری اینترنتی . پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی : دانشکده علوم اداری دانشگاه شهید بهشتی .
سید جوادین, س., و یزدانی, ش. (1384, شماره 45). بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی مطالعه بانک سامان. دانش مدیریت .
سید حیدر میرفخرالدینی ،یاسر امیری . (1389, دوره 2 ،شماره 5 پاییز وز مستان). ارائه راهکارهای ارتقای خدمات الکترونیکی بانک ها با رویکرد BSC ، ANP فازی وTOPSIS فازی (مطالعه موردی :بانک های دولتی منتخب استان فارس ). مدیریت صنعتی , ص. 141-158.
عبدالوند,محمدعلی. باروند,پونه. (1389, پاییز و زمستان شماره 9 ). عوامل مؤثر بر شکلگیری نگرش مصرفکننده نسبت بانکداری الکترونیک. مدیریت بازاریابی .
علیخانزاده, ا. (1387). بانکداری الکترونیکی . تهران : علوم رایانه .
قره چه،منیژه .عبدالباقی،عبدالمجید.حمیدی زاده،محمدرضا. (1385, تابستان شماره 5). عوامل و محرکهای توسعه ی بانکداری الکترونیکی در ایران:مطالعه موردی بانک رفاه. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین , ص. 23-1.
کاتلر, ف. (1383). مبانی مدیریت بازاریابی. تهران: ترمه.
گیلانی نیا, ش., و موسویان, س. ج. ( 1388, سال سوم _ شماره 11 _ زمستان). شناسایی عوامل موثر بر گرایش مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک . فراسوی مدیریت , ص. 103 - 133.
محمد تقی تقوی فرد ، مصطفی ترابی. (1389, سال دوم، شماره سوم، بهار و تابستان ). عوامل مؤثر بر بهکارگیری خدمات موبایل بانک توسط مشتریان ورتبهبندی آنها (مطالعه موردی: شعب بانک تجارت شهر تهران). نشریه کاوشهای مدیریت بازرگانی .
محمدی, ش., و نجفی, م. (1389). بانکداری الکترونیکی. تهران: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی.
محمودی میمندی, م., فروزنده دهکردی, ل. ا., و احمدی نژاد, م. (بدون تاریخ). الگوی پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان،.
مهرنوش; عباسی نژاد. (1385). "( 1385 )،بانکداری الکترونیکی". انتشارات سمت،چاپ اول.
یعقوبی, ن., و شاکری, ر. (1387, پاییز سال سوم، شماره 11). مقایسه تحلیلی مد ل های پذیرش فناور ی با تأکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی . فصلنامه علوم مدیریت ایران , ص. 33-21.
یلداری, س. (1384, شماره 30). تاثیر تجارت الکترونیک بر بانکداری خرد. ماهنامه بانک صادرات .
دکتر حسین وظیفه دوست ،دکتر هاشم نیکو مرام ،شیوا مصطفوی 153. (1385). شناسایی عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده در استفاده از خدمات بانکی الکترونیکی . فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین , 53-179.
آذر, ع., و مومنی, م. (1387). آمار وکاربرد آن در مدیریت . تهران: انتشارت سمت .
بازرگان, ع., و سرمد, ز. (1385). روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران : نشر آگاه .
سکاران, ا. (1380). روشهای تحقیق در مدیریت. (م. صائبی, و م. شیرازی, مترجم) تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی
فرهنگی, ع. ا., و صفرزاده, ح. (1389). روش های تحقیق در علوم انسانی با نگرشی بر پایان نامه نویسی. تهران : برآیند پویش .
هومن, ح. ع. (1384). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: سمت.
Dale Littler, Demetris Melanthiou. (2006, 13 ). Consumer perceptions of risk and uncertainty and the implications for behaviour towards innovative retail services: The case of Internet Banking. Journal of Retailing and Consumer Services , ص. 431–443.
Segares, A. (1997, Vol.25, No.1). Assessing the unidimensionality of measurement : a paradigm and illustration within the context of information system. International Journal of Management Science
Tommi Laukkanen, Vesa Kiviniemi. (2010 , Vol. 28 No. 5). The role of information in mobile banking resistance. International Journal of Bank Marketing , ص. 372-388.
Xin Luo a, , Han Li b, Jie Zhang c, J.P. Shim. (2010, 49 ). Examining multi-dimensional trust and multi-faceted risk in initial acceptance of emerging technologies: An empirical study of mobile banking services. Decision Support Systems , ص. 222–234.
Abu-Shanab, E., & Pearson, M. ( 2009, Vol. 6, No. 3 July). Internet Banking in Jordan: An Arabic Instrument Validation Process. The International Arab Journal of Information Technology .
Adam, D., Nelson, R., & Todd, P. (1992, 16 (2)). () Perceived usefulness, ease of use, and usage of information technology: A replication. Management Information Systems Quarterly , ص. 227-247.
Agarwal, R., & Prasad, J. (1999, Vol. 30 No. 2). Are individual differences germane to the acceptance of new information technologies. Decision Sciences , ص. 361-91.
Alain Yee-Loong Chong, Keng-Boon Ooi, Binshan Lin, Boon-In Tan. (2010, Vol. 28 No. 4). Online banking adoption: an empirical analysis. International Journal of Bank Marketing .
Al-Qeisi, K. I. (March 2009). Utilizing the UTAUT Model in Explaining Online Behavior: Internet Banking Usage. Department of Marketing and Branding, Brunel University.
Alsajjan Bander, Dennis Charles. (2010, 63). Internet banking acceptance model: Cross-market examination. Journal of Business Research , ص. 957–963.
Al-Somali .Sabah Abdullah, Gholami .Roya, Clegg. Ben. (بدون تاریخ). Internet Banking Acceptance in the Context of Developing Countries: An Extension of the Technology Acceptance Model .
AlSukkar, A. (2005). The Application of Information System in the Jordanian Banking Sector: A study of the Acceptance of the Internet. New South Wales: PhD Thesis. New South Wales, Australia, University of Wollongong.
Anderson JC, Narus JA . (1988, 54(1)). A model of distributor firm and manufacturer firm working partnerships. . J Mark , ص. 42–58.
Anderson, J. E., & Schwager, P. H. SME ADOPTION OF WIRELESS LAN TECHNOLOGY: APPLYING THE UTAUT MODEL. Proceedings of the 7th Annual Conference of the Southern Association for Information Systems.
Barati, S., & Mohammadi, S. ( 2009). An Efficient Model to Improve Customer Acceptance of Mobile Banking. Proceedings of the World Congress on Engineering and Computer Science, (ص. Vol II). San Francisco, USA.
Beckett, A. (2000, 20:3). Strategic and Marketing Implications of Consumer Behaviour in Financial Services . The Service Industries Journal , ص. 191-208.
Bojei, J., & Alsheikh, L. (2012). Customer’s Perceived Value to Use Mobile Banking Services. International Conference on Management, Behavioral Sciences and Economics Issues. Penang, Malaysia: ICMBSE'2012.
Carlsson, C., Carlsson, J., Hyvonen, K., & Puhakaine. (2006). Adoption of Mobile Devices/Services-Searching for Answers with the UTAUT . Proceedings of the 39th Hawaii International Conference on System Science-IEEE.
Chang, h. (2007, 9(1)). Exploring the digital capital indicators of Internet Banking in Taiwan. journal of American Academy ofBusiness , ص. 210-213.
Conner, M., & Armitage, C.J. (1998, 28(15)). Extending the theory of planned behavior: A review and avenues for further research. Journal of Applied Social Psychology , ص. 1429-1464.
Cooper RB, Zmud RW. (1990, 2). Information technology implementation research: a technological diffusion approach . Manage Sci , ص. 123–39.
Corfman KP, Lehmann DR, Narayanan S. (1991, 67(2)). Values, utility, and ownership: modeling therelationships for consumer durables. J Retailing , ص. 184–204.
Curran, J. J., & Meuter, M. (2005, Vol. 19 No. 2). Self-service technology adoption: comparing three technologies. Journal of Services Marketing , ص. 103-14.
Dabholkar, P. (1992). Role of affect and need for interaction in on-site service encounters. Advances in Consumer Research, Association for Consumer Research, Provo, UT , ص. 563-9.
Davis , F.D;,Bagozzi,R.P.,Warshaw,P.R. (1989). User acceptance of computer technology:A comparison of tow theoretical models. Management Science .
Davis ,F.D.,Bagozzi,R.P.,&Warshaw,P.R. (1989, 3(8)). User acceptance of computer technology:A comparison of tow theoretical models. Management Science .
Davis ,F.D.,Bagozzi,R.P.,Warshaw,P.R. (1989, 3(8)). User acceptance of computer technology:A comparison of tow theoretical models. Management Science .
Davis, F. (1985). A technology acceptance model for empirically testing new end user information system:theory and results. cambridge: MIT Sloan School of Management.
Davis, F. (1993). User acceptance of information technology: system characteristics, user perceptions and behavioral impacts. Int J Man-Mach Stud ;38 , ص. 475–87.
Dodds WB, Monroe KB, Grewal D. (1991, (August)). Effect of price, brand, and store information on buyer's product evaluation. J Mark Res , ص. 307–19.
East, R. (1997). Consumer behaviour: advances and applications in marketing. Prentice Hall.
Fishbein,M., Ajzen,I. (1975). Belief,attitudes,intention and behavior:An introduction to theory and research. Addison Wesley.
Gabbott, M., & Hogg, G. (1994, 10). Consumer Behaviour and Services: A Review. Journal of Marketing Management , ص. 311-324.
Goodhue, D. ( 1998). Development and measurement validity of a task-technology fit instrumen for user evaluations of information systems. Decis Sci.
Grönroos, C. ( 1990, 20). Relationship Approach to Marketing in Services Contexts:The Marketing and Organizational Behavior Interface. Journal of Business Research , ص. 3-11.
Hamidfar, M., Limayem, M., & Zegordi, S. H. (بدون تاریخ). Using the UTAUT Model to Explore Iranian Physicians and Nurses' Intention to Adopt Electronic PatientElectronic Patient Records.
Han, S. (2003). . (2003) Individual adoption of information systems in organizations: A.
Han, S. (2003). Individual adoption of information systems in organizations: A literature review of technology acceptance model. بازیابی از Turku Centre for Computer Science (TUCS), Technical Report No 540.
Harrison, T. (2008). Financial Services Marketing. Edinburgh: Prentice Hall.
Harrison, T. (2000). Financial Services Marketing. London: Pearson Education Limited.
Hong SJ, Tam KY. (2006, 17(2)). Understanding the adoption of multipurpose information appliances the case of mobile data service. Inf Syst Res , ص. 162–79.
Howcroft, B., Hamilton, R., & Hewer, P. (2002, Vol. 20 No. 3). Consumer attitude and the usage and adoption of home-based banking in the United Kingdom. International Journal of Bank Marketing , ص. 111-21.
Howcroft, B., Hewer, P., & Hamilton, R. ( 2003, 23:3). Consumer Decision-Making Styles and the Purchase of Financial Services. The Service Industries Journal , ص. 63-81.
ICM, 2002. (بدون تاریخ). بازیابی در 23 November 2002، از Quoted in The Independent.
Il Im a, Yongbeom Kim b, Hyo-Joo Han. (2008, 45). The effects of perceived risk and technology type on users’ acceptance of technologies. Information & Management , ص. 1–9.
Jeyaraj, A., Chowa, C., & Sabherwal, R. (2006, vol .52,no12 December). Information System Success :Individual and Organizational Determinants. Management Science , ص. 1849-1864.
Joseph B, V. S. (1984, 12(2)). Concurrent validity of a measure of innovative cognitive style. J Acad Mark Sci , ص. 159–75.
Joseph, M.,& Stone, G. (2003, 31( 4)). An empirical evaluation of US bank customer perceptions: The impact of new technology on service delivery in the banking sector. International Journal of Retail and Distribution Management , ص. 190-202.
Kalakota R, Robinson M. (2001). M-business: the race to mobili y. New York: McGraw-Hill Trade.
Kannan PK, Chang A-M, Whinston AB. (2001). Wireless commerce: marketing issues and possibilities.l. Proceedings of the 34th Hawaii International Conference System Science (ص. 1427–33.). Los Alamitos: IEEE Computer Society Press.
Karahanna, E., Straub, D.W.,& Chervany, N.L. (1999, 23( 2)). Information technology adoption across time: A cross-sectional comparison of preadoption and post-adoption beliefs. MIS Quarterly , ص. 183-213.
Khalil Md Nor, Janejira Sutanonpaiboon, Nor Hamimah. (2010, Vol. 4 No. 2). Malay, Chinese, and internet banking. Chinese Management Studies , ص. 141-153.
Knutsen, L. (2005). M-service expectancies and attitudes. Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences.
Kotler, P. (1994). Marketing management—analysis, planning, implementation and control. 8th. Englewood Cliffs: NJ: Prentice-Hal.
Laforet, S., & Li, X. (2005, Vol. 23 Nos 4/5). Consumers’ attitudes towards online and mobile banking in China. International Journal of Bank Marketing , ص. 362-80.
Laukkanen, T. (2005). Comparing Consumer Value Creation in Internet and Mobile Banking. The International Conference on Mobile Business, IEEE.
Laukkanen, T. (2007a, Vol. 35 No. 5). Customer preferred channel attributes in multi-channel electronic banking. International Journal of Retail & Distribution Management , ص. 393-412.
Lee, E., & Lee, J. (2001, 11 (1)). Consumer Adoption of Internet Banking: Need-Based and/or Skill Based. Marketing Management Journal , ص. 101-113.
Li, J., & Kishore, R. (2006, Community Web log Systems. [Internet] Proceedings of the 2006 ACM SIGMIS CPR conference on computer personnel research. Claremont,California USA, session 6.1pp 183 -189 Available from :
Liker, J.K.,& Sindi, A.A. (1997, 14(2)). User acceptance of expert systems: A test of the theory of reasoned action. Journal of Engineering and Technology Management , ص. 147-173.
Lisa Wessels , Judy Drennan. (2010, Vol. 28 No. 7). An investigation of consumer acceptance of M-banking. International Journal of Bank Marketing , ص. 547-568.
Luarn, P., & Lin, H.-H. (2005, Vol. 21 No. 6). Toward an understanding of the behavioral intention to use mobile banking. Computers in Human Behavior , ص. 873-91.
Mathieson, K. (1991, 2(3)). Predicting user intentions: Comparing the technology acceptance model with the theory of planne behavior. Information Systems Research , ص. 173-191.
Mattila, M. (2003, 8 (1)). Factors affecting the adoption of mobile banking services. Journal ofInternet Banking and Commerce .
McKechnie, S. ( 1992, 10:5). Consumer Buying Behavior in Financial Services: An Overview. The International Journal of Bank Marketing , ص. 4-12.
Meuter, M.L., Ostrom, A.L., Roundtree, R.I. and Bitner, M.J. (2000, Vol. 64 No. 3). Self-service technologies: understanding customer satisfaction with technology-based service encounters. Journal of Marketing , ص. 50-64.
Monroe KB, Krishnan R. (1985). The effect of price on subjective product evaluation. In: Jacoby J, Olson J .
Morris, M.G.,& Dillon, A. (1997, 14( 4)). How user perceptions influence software use. IEEE Software , ص. 58-65.
Naumann, E. (1995). Creating customer value—the path to sustainable competitive advantage Cincinnati. Ohio: Thomson Executive Press.
Nicole Koenig-Lewis, Adrian Palmer, AlexanderMoll. (2010, Vol. 28 No. 5). Predicting young consumers’ take up of mobile banking services. International Journal of Bank Marketing , ص. 410-432.
Oshlyansky, L., Cairns, P., & Thimbleby, H. (بدون تاریخ). Validating the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) tool cross-culturally.
Pagani, M. (2004, 18(3)). Determinants of adoption of third generation mobile multimedia services. J Interact Mark , ص. 46–59.
Park, J., Yang, S., & Lehto, X. (2007, VOL 8, NO 3). ADOPTION OF MOBILE TECHNOLOGIES FOR CHINESE CONSUMERS. Journal of Electronic Commerce Research .
Park, J., Yang, S., & Lehto, X. (2007, VOL 8, NO 3). ADOPTION OF MOBILE TECHNOLOGIES FOR CHINESE CONSUMERS. Journal of Electronic Commerce Research .
Park, J., Yang, S., & Lehto, X. (2011). ADOPTION OF MOBILE TECHNOLOGIES FOR CHINESE CONSUMERS.
Pikkarainen, T., Pikkarainen, K., Karjaluoto, H., Pahnila, S. (2004, 14( 3)). Consumer acceptance of online banking: An extension of the technology acceptance model. Internet Research , ص. 224-235.
Plouffe, C., Hulland, J., & Vandenbosch, M. (2001, Vol. 12). Research report: richness versus parsimony in modeling technology adoption decisions – understanding merchant adoption of a smart card-based payment system. Information Systems Research .
Ravald A, Grönroos C. (1996, 30(2)). The value concept and relationship marketing. Eur J Mark , ص. 19–30.
Rogers, E. (2003). Diffusion of innovations. 5th ed. New York: Free Press.
Sadeghi, T., & Farokhian, S. (2010, 11 (5)). Electronic Banking Acceptance Model (EBAM) in Iran. World Applied Sciences Journal , ص. 513-525.
Sun, H., & Zhang, P. (2006, 64(2)). The role of moderating factors in user technology acceptance. International Journal of Human-Computer Studies (IJHCS) , ص. 53-78.
Suoranta, M., & Mattila, M. (2004, Vol. 8 No. 4). Mobile banking and consumer behaviour: new insights intothe diffusion pattern. Journal of Financial Services Marketing , ص. 354-66.
Tao Zhou, Yaobin Lu, Bin Wang. (2010, 26). Integrating TTF and UTAUT to explain mobile banking user adoption . Computers in Human Behavior , ص. 760–767.
Taylor,S.,&Todd,P. (1995, 6(2)). Understanding information technology usage :A test of competing models. Information systems research .
Tornatzky, L., & Klein, R. (1982, Vol. 29 No. 1). (), “Innovation characteristics and innovation adoption-implementation: a meta-analysis of findings. IEEE Transactions on Engineering Management , ص. 28-45.
Vallerand ,R.J.,Pelletier,L.G.,Deshaies,P.,Cuerrier,J.P.,&Mongeau,C. (1992). Ajzen and fishbein’s theory of reasoned action as applied to moral behavior :A confirmatory analysis. Journal of Personality and Social Psychology , ص. 99.
Venkatesh, V., & Davis, F. (2000, 46(2)). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management Science , ص. 186-204.
Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003, 27(3)). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly , ص. 425–478.
Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003, September Vol. 27 No. 3). USER ACCEPTANCE OF INFORMATION TECHNOLOGY: TOWARD A UNIFIED VIEW. MIS Quarterly , ص. 425-478.
Wang, Y., Lin, H., & Luarn, P. (2006, Vol. 16 No. 2). Predicting consumer intention to use mobile service. Information Systems Journal , ص. 157-79.
Wang, Y.-S., Lin, H.-H., & Luarn, P. (2006, Vol. 16 No. 2). Predicting consumer intention to use mobile services. Information Systems Journal , ص. 157-79.
Wang, Y.-S., Lin, H.-H., & Tang, T. (2003, Vol. 14 No. 5). Determinants of user acceptance of internet banking: an empirical study. International Journal of Service Industry Management , ص. 501-19.
Wati, Y. (2009). An Empirical Analysis of End-User Satisfaction toward E-Banking in Indonesia :A Comparison Model of ATMs, InternetBanking and Mobile Banking. AMCIS 2009 Proceedings1. Paper 30.
Winarto, S. A. (2011). Analysis Effect of External Variables on System Usage and User Satisfaction Using Technology Acceptance Model. FACULTY OF ECONOMICS DIPONEGORO UNIVERSITY SEMARANG.
Wixom, B., and Todd, P. (2005, 16(1)). A theoretical integration of user satisfaction and technology acceptance. Information Systems Research , ص. 85-102.
Yahya†, M., Nadzar, F., Masrek, N., & Abd Rahman, B. (26 – 30 July 2011). Determinants of UTAUT in Measuring User Acceptance of E-Syariah Portal in Syariah Courts in Malaysia. The 2 nd International Research Symposium in Service Management. Yogyakarta, INDONESIA.
Yang, H., & Yoo, Y. (2004, 38). It's all about attitude: revisiting the technology acceptance model. Decision Support Syst , ص. 19–31.
Yiu, C., Grant, K., & Adgar, D. (2007, 27). . (2007),"Factors affecting the adoption of Internet Banking in Hong Kong implication for the banking sector. International Journal of Information management , ص. 336-351.
Yong-Ki Lee ,Jong-Hyun Park, Namho Chung, Alisha Blakeney. (2011). A unified perspective on the factors influencing usage intention toward mobile. Journal of Business Research .
Yu-Lung Wu 1, Y.-H. T.-C. (2007). Using UTAUT to explore the behavior of 3G mobile communication users.
Yu-Shan Cheng*, T.-F. Y.-F.-C. (2011, 3). The Comparison of Three Major Occupations for User Acceptance of Information Technology: Applying the UTAUT Model. iBusiness , ص. 147-158.
Zhou, T. (2011, 27(3) ). Understanding mobile Internet continuance usage from the perspectives of UTAUT and flow. Information Development , ص. 207–218.