فهرست:
چکیده 1
فصل اول: 2
1 1 مقدمه: 3
1-2- بیان مساله: 4
1 3 ضرورت و اهمیت تحقیق: 5
1 4: اهداف پژوهش: 6
1-4-1 هدف اصلی: 6
1-4-2: اهداف فرعی: 6
1-5- فرضیه های تحقیق: 6
1-5-1 فرضیه اصلی: 6
1-5-2: فرضیه های فرعی: 6
1-6- تعاریف عملیاتی و مفهومی تحقیق: 7
1-6-1 استراتژی انسان محور: 7
1-6-2 استراتژی سیستم محور: 7
1-6-3 استراتژی پویا: 7
1-6-4 کیفیت محصول: 7
فصل دوم: 8
مقدمه: 9
بخش اول: دانش و مدیریت دانش.. 10
2-1-1- مفهوم دانش... 10
2-1-2- دانش سازمانی و انواع آن. 10
2-1-3- ویژگیهای دانش سازمانی.. 12
2-1-4- مدیریت دانش... 13
2-1-5-تعاریف مدیریت دانش... 14
2-1-6-اهمیت مدیریت دانش... 14
2-1-7- ابزارهای مدیریت دانش.. 15
2-1-8-عوامل اساسی موفقیت در مدیریت دانش... 16
بخش دوم: استراتژیهای مدیریت دانش.. 17
2-2-1- استراتژی های مدیریت دانش... 17
2-2-2- الگوهای استراتژی مدیریت دانش... 18
2-2-2-1-استراتژی های مدیریت دانش نوناکا و تاکاشی (1995 میلادی) 19
2-2-2-2-مطالعات هانسن و همکاران (1999 میلادی) 21
2-2-2-3- مطالعات بات (2002 میلادی) 21
2-2-3- استراتژی های مدیریت دانش و سازمان. 24
2-2-4- عوامل تاثیرگذار بر انتخاب استراتژی مدیریت دانش... 26
2-4-2-1استراتژی های انسان محور. 28
2-4-2-2- استراتژی های سیستم محور. 28
2-4-2-3-استراتژی های پویا. 28
2-2-5- مدیریت دانش و سازمان های دانایی محور. 29
بخش سوم: کیفیت محصولات.. 31
-1-3-2کیفیت.. 31
3-2-2 -کیفیت ادراک شده. 31
3-2-3 -مفهوم جدید کیفیت.. 32
3-2-5 اهمیت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان. 32
2-4 پیشینه پژوهش.. 34
2-4-1 پیشینه خارجی.. 34
2-4-2 پیشینه داخلی.. 35
فصل سوم: 37
مقدمه. 38
3-1) روش تحقیق. 38
3-3-1- طبقه بندی بر اساس هدف.. 38
3-3-2- طبقه بندی بر اساس روش... 39
3-2) روش و ابزار گردآوری دادهها و اطلاعات.. 40
3-2-1) پرسشنامه. 40
3-3) روایی و پایایی پرسشنامه. 41
3-3-1) روایی پرسشنامه. 41
3-3-2) پایایی پرسشنامه. 41
3-4) جامعه و نمونه آماری. 43
3-5)روشها و تکنیکهای تحلیل آماری. 44
3-5-1) آزمون کولموگروف - اسمیرنف... 44
3-5-3) ضریب همبستگی و مدل رگرسیون. 44
فصل چهارم: 46
4-1) آمار توصیفی. 47
4-1-1) توصیف اعضای نمونه براساس جنسیت ، سطح تحصیلات و سابقه شغلی.. 47
4-1-2) شاخصهای مرکزی و پراکندگی متغیرهای کمی تحقیق.. 48
4-2) آمار استنباطی. 48
4-2-1) ضرایب همبستگی.. 49
4-2-2) آزمون فرضیه اصلی.. 50
4-2-3) آزمون فرضیه های فرعی.. 53
فصل پنجم: 55
مقدمه: 56
5 1 بحث و نتیجه گیری: 57
5-1-1بحث و نتیجه گیری از فرضیه نخست: 57
5-1-2 پیشنهادات کاربردی بر اساس فرضیه نخست: 58
5-1-3 بحث و نتیجه گیری از فرضیه دوم: 58
5-1-4 پشنهادات کاربردی بر اساس فرضیه دوم: 59
5-1-5بحث و نتیجه گیری از فرضیه سوم: 59
5-1-6پشنهادات کاربردی بر اساس فرضیه سوم: 60
5-1-7 بحث و نتیجه گیری از فرضیه اصلی: 60
5 2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی: 62
5 3 محدودیت های تحقیق: 63
فهرست منابع فارسی و انگلیسی: 64
پیوست ها و ضمائم: 69
خروجیهای نرم افزار: 71
Abstract: 75
منبع:
فهرست منابع فارسی و انگلیسی:
احمدی؛ سید علیاکبر، صالحی، علی(1390) « مدیریت دانش» انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران، چ 1، ص 11-13
افرازه، عباس،(1386) "مدیریت دانش (مفاهیم، مدل ها، اندازه گیری و پیاده سازی)"، ناشر مولف ،چاپ دوم
داونپورت، تامس، پروساک، لارنس(1381)« مدیریت دانش» ترجمه حسین رحمان سرشت، چ 2، انتشارات طراحی مهندسی و تامین خدمات خودرو ایران، تهران
الهی؛ شعبان؛ خدیور؛ آمنه؛ حسن زاده؛ علی رضا(1389)« ارائه یک متدولوژی برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش مطالعه و بررسی سه سازمان نمونه» پژوهشهای مدیریت در ایران؛ دوره 14؛ ش 3؛ ص ص 23-59
سهرابی، روح الله؛ بختیاری، حسین ( 1386 ). ارزیابی کیفیت خدمات ابزاری برای ارزیابی عملکرد بررسی تحلیلی مدل ارزیابی کیفیت خدمات. سومین کنفرانس مدیریت عملکرد. تهران، مرکز همایشهای علمی جهاد دانشگاهی
سهرابی، بابک،درامی، هادی(1389)« مدیریت دانش با رویکرد MBA» انتشارات سمت، تهران، چ 1، ص 46-60
رادینگ، الن. (1383). "مدیریت دانش: موفقیت در اقتصاد جهانی مبتنی بر اطلاعات". ترجمه محمد حسین لطیفی. تهران: سمت، چ 1، ص45-60
رضائیان، علی، احمدوند، علی محمد، تولایی، روح الله(1388)« بررسی الگوهای استراتژی مدیریت دانش و استراتژی دانش در سازمانها» دوماهنامه علمی-ترویجی توسعه انسانی پلیس، ش 27، ص 40-56
قلیچ لی ؛ بهروز؛ حکیمی تهرانی؛ دل آرام(1392)« تسهیم دانش و کیفیت خدمات واحدهای سازمانی» چشم انداز مدیریت دولتی؛ ش 13؛ ص ص 90-88
کاظمیان؛ مهدی؛ کاظمی؛ بتول(1389) توسعه دانش در کشور های در حال توسعه به کمک استراتژیهای مدیریت دانش» ماهنامه اجتماعی؛ اقتصادی؛ علمی و فرهنگی؛ ش 20؛ ص ص 8
نظافتی ؛ نوید؛ رادفر؛ رضا؛ ورعی؛ فاطمه(1391) « استراتژی مدیریت دانش کسب و کار» مطالعات مدیریت راهبردی؛ ش 10؛ ص 109-123
رحمانی وشانلوئی، حسین (1390). طراحی مدل موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش با رویکرد چند سطحی. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران. صفحات ۱۱۲- ۱.
خوانساری، جیران (1384)، بررسی وضعیت مدیریت دانش در کتابخانه های تخصصی امور برق وزارت نیرو، رساله دکتری رشته کتابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم، تحقیقات تهران.
مک دانلد، جان. (1384). "مدیریت دانش در یک هفته". ترجمه گروه کارشناسان ایران. تهران: کیفیت و مدیریت.
عدلی، فریبا (1383). "مدیریت دانش: حرکت به فراسوی دانش" تهران: فراشناختی اندیشه.
عزیزی؛ شهریار، اسدنژاد، مهدی، زارع میرک آبادی، علی(1388)« بررسی و مقابسه ابعاد مدیریت دانش بین سازمان های دولتی و خصوصی» نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، ش4، ص 96-116
خدیور، آمنه و الهی، شعبان. (1388). مدیریت استراتژیک دانش از نظریه تا اجرا. انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.
حافظ نیا، محمدرضا(1382). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم؛ص 45-43،181-182
خاکی، غلام رضا(1388). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، کانون فرهنگی انتشارات داریت، تهران، چاپ دوم؛ ص 201، 258،288.
ساروخانی، باقر(1377). روش های تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،
سرمد؛ زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه(1386)« روشهای تحقیق در علوم رفتاری » انتشارات آگاه، تهران، چاپ 16، ص 90
Barney, J. B., 1991, Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17, 100–120
Bierly, P., Chakrabarti, A. (1996), Generic knowledge strategies in the U.S. pharmaceutical industry, Strategic Management Journal, Vol. 17
Drucker, P. (2005), Managing for the future: The 1990s and beyond, New York: Truman
Guo, X., Duff, A., & Hair, M. (2008), "Service Quality Measurement in the
Chinese Corporate Banking Market", International Journal of Bank Marketing,
26(5), 305-327.
Montes, F. J., Moreno, A. R., Fernandez, L. M. (2004), "Assessing the Organizational Climate and Contractual Relationship for Perceptions of Support for Innovation", International Journal Manpower, 25(2),167-80
Selcuk, P. (2010). "Use of analytic network process in selecting knowledge management strategies." Management Research Review 33(5): 452-471.
Siqing Shan, Qiuhong Zhao, Fan Hua(2013)" Impact of quality management practices on the knowledge creation process: The Chinese aviation firm perspective"Computers & Industrial Engineering 64 (2013) 211–223
Subramaniam, M,Youndt,M.A(2005)" The influnece of intellectecual capital on types of innovation capabilities".Aced Manage : 48(3):450-449
Monavvarian A., Fathi MR., Karimi Zarchi M., Faghih A(2011), " Combining ANP with TOPSIS in Selecting Knowledge
Management Strategies (Case Study: Pars Tire Company) ", European Journal of Scientific Research, Vol.54 No.4 pp.538-546.
Banfield, G. (2009); Qualitative Approaches to Educational Evaluation: a Regional Conference-Workshop; International Education Journal, Vol. 7, No 4.
Hariharan, Arun, (2008) knowledge management: strategic tool, Journal of knowledge management practice, P-P: 52.63.
Nonaka, I., and Takeuchi, H. (1995) TheKnowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford Press, New York .Peteraf, M. A.
Turban, Efraim. (2003) "Information technology for management: Transforming organizations in the digital economy" ، John Wiley & Sons ،Ltd. www.Kmnetwork. Com.
López-Nicolás, C., & Mero˜ no-Cerdán, Á.L(2011). Strategic knowledge management, innovation and performance. International Journal of Information Management
Swan، Scarborough، & Preston. (1999)، "Knowledge management - the next fad to forget people?"، Proceedings of the 7th European Conference on Information Systems، Copenhagen
Wiig, k, Prousak.J,(2009), knowledge management foundation Arington: TX: Schama Hibbard, J.Knowling what we know.Information weec,october,No.20 P:16 -25.
Bhatt, F.D. (2008). Knowledge management in organizations: Examining the interaction between technologies techniques, and people.Journal of knowledge management, No.27. P-P: 23-37.
Hilboard Rao(2008) , Emerging technologic in knowledge management P-P: 47.
Jraldlass.J.mikaeil (2008) Managis knowledge. Oxford: Butter worth-Heinemau
Ansari M. Rahmany Youshanlouei H. and Mood M. (2012). A conceptual model for success in implementing knowledge management: A case study in tehran municipality, Journal of Service Science and Management, 5(2), 212-222. doi: 10.4236/jssm.2012.52026.
Davenport, T., & Grover, V. (2001). Knowledge Management. Journal of
Management Information Systems, 18(1), 3-4.
Kim , l.a. Richard, v.m and Anderson, j.e(2006), "knowledge management and the competitive strategy of the firm", the learning organization, vol. 13. No.4. pp.384-397
Johnsoon, F ,(2013). knowledge management approach to knowledge management information ,P-P:3-11.
Madison,k R & G. Darton (2006). Information system in organization. Firth Edition, London: champan & Hall press. P-P:36- 44.
Liaw, S.S.; Hatala, M. & Huang, H. M. (2008). Investigating Acceptance Toward Mobile Learning to Assist Individual Knowledge Management: Based on Activity Theory Approach, Computers & Education, No. 54: 446-454.
Metaxiotis, K. & Psarras, J. (2005). “A conceptual analysis of knowledge management in e-government,” Electronic Government, an International Journal Vol. 2, No.1 pp. 77 -80
Holsapple, C. W., & Joshi, K. D. (2004). A formal knowledge management ontology: conduct, activities, resources, and influences. Journal of American Society for Information Science and Technology, 55(7), 593–612.
Kubo, I.; A. Saka & S. L. Pam. (2006). Behind the Scenes of Knowledge Sharing in a Japanese Bank. Human Resource Development International. 4(4). 465-485.
Hansen, Morten T., Nohria, Nitin, Tierney, Thomas (1999), What’s Your Strategy for Managing Knowledge?, Harvard Business Review, March/April 1999, Vol.77, Issue2
Muazu. (2007) ―CRM Implementation in Retail Banking in Nigeria- A Structured Literature Review School of management Msc Thesis.
Lindgreen, A. Palmer, R. Vanhamme, J. Wouters,vJ. (2006). "A Relationship ManagementvAssessment Tool: Questioning, identifying, and prioritizing critical aspects of customer relationships". Industrial Marketing Management Journal, Vol. 35 No 1, pp. 57−71.
johnson, Johan & Fredrik Storm (2002)," customer relationship management-case studies of five Swedish companies ", Luieal University of Technology.
Brewton, James,(2004).The CRM Score card + Strategic Six Sigma :A powerful Approach for Maximizing CRM Strategy Execution Success.
Turban, E, Mclean, E. and Wetherbr, J(2002),"Information Technology for anagement: Making Connections for Strategic Advantage", 2nd Ed. New York; Wiley,
Mendoza, R Knox, S. Maklan, S. Payne, A. Peppard, J. Ryals, L. (2006). "Customer Relationship Management: Perspectives from the marketplace". Oxford: Butterworth Heinemann
Swoan , J., & Barnett, E. (2000). Knowledge management initiatives: Learning from failure. Journal of Knowledge Management, 4(2), 145– 156
Linder , J.P.(2001). Knowledge, strategy, and the theory of the firm, Strategic Management Journal. 17 (Winter Special Issue). pp. 93‐107.
Oztemel, E. and Arslankaya, S. (2012), “Enterprise knowledge management model: a knowledge
tower”, Knowledge and Information Systems, Vol. 31 No. 1, pp. 171-192.
Tzortzaki, _._. (2011), Knowledge Management in Service Organizations, Lambert Academic Publishing, Saarbruken
Zott, C., Amit, R. and Massa, L. (2011), “The business model: recent developments and futureresearch”, Journal of Management, Vol. 37 No. 4, pp. 1019-1042.
Alexia Mary Tzortzaki.. (2013). Knowledge-based strategies formanagers in the service sector. Management Research Review Vol. 37 No. 10, 2014
pp. 858-879.
Che Pa, N et al. (2012) A Survey on Approaches in Knowledge Audit in Organisations. Asian Transactions on Computers 2(5).
Kebede, G (2010) Knowledge Management: An Information Science Perspective. International Journal of Information Management, 30(5), 416-424.
Olubusola Laiyemo.(2014). A Framework for Knowledge Management in European Regional Development Funds Audit. Dublin Institute of Technology.
Oluikpe, P.I., Sohail, M. and Odhiambo, F. (2010), ‘‘Towards a knowledge management framework for project management’’, International Journal of Knowledge Management Studies, Vol. 4 No. 1, pp. 18-45.
Yang, C. and Yeh, T. (2009), ‘‘An integrated implementation model of strategic planning, BSC and
Hoshin management’’, Total Quality Management, Vol. 20 No. 9, pp. 989-1002.
Paul Oluikpe. (2014). Developing a corporate knowledge management strategy. JOURNAL OF KNOWLEDGE MANAGEMENT j VOL. 16 NO. 6 2012, pp. 862-878