فهرست:
فصل اول – کلیات تحقیق
1-1)مقدمه. 2
1-2)بیان مسأله. 3
1-3)اهمیت و ضرورت تحقیق.. 8
1-4) اهداف تحقیق.. 10
1-6)سوالات تحقیق.. 13
1-7) فرضیات تحقیق.. 14
1-8) متغیر های تحقیق.. 15
1-8-1)متغیر های مستقل.. 15
1-8-2)متغیر های وابسته. 15
1-9)تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 16
1-10)قلمرو تحقیق.. 18
1-10-1)قلمرو موضوعی تحقیق.. 18
1-10-2)قلمرو مکانی تحقیق.. 18
1-10-3)قلمرو زمانی تحقیق.. 18
فصل دوم-مروری بر ادبیات تحقیق
2-1) مقدمه. 20
2-2(مفهوم رضایت.. 21
2-3) عوامل تأثیرگذار بر رضایت شغلی.. 22
2-4) ابعاد رضایت شغلی.. 25
2-5) مزایای رضایت کارکنان (مشتری) و کیفیت خدمات.. 26
2-6) رضایت شغلی.. 31
2-7)بعضی از عوامل که منبع رضایت شغلی هستند. 33
2-7-1)عوامل سازمانی.. 33
2-7-2)عوامل محیطی: 33
2-7-4)عوامل فردی: 35
2-8)نظریه های رضایت شغلی.. 35
2-8-1)نظریه نقشی.. 35
)نظریه نیازها: 2-8-2. 35
تئوری بهداشت،انگیزش:(3-8-2. 37
نظریه انگیزش پورتر ولاولر(4-8-2. 38
نظریه کینزبرگ(5-8-2. 38
(6-8-2نظریه ارزش... 38
2-9)کیفیت زندگی کاری.. 39
2-10) تعاریف کیفیت زندگی کاری.. 39
2-11)اهمیت کیفیت زندگی کاری.. 42
2-12)رویکرد های بهبود کیفیت زندگی کاری و ویژگی های آن. 43
2-12-1) کار راه شغلی مسیر پیشرفت شغلی.. 43
2-12-2)سیستم حقوق و مزایا 43
2-12-3) طراحی و حفظ روابط کارکنان. 43
2-12-4) اقدامات مدیریتی.. 44
2-12-5)راهبرد های درونی و بیرونی تغییر. 44
2-13)موانع و مشکلات کیفیت زندگی کاری.. 44
2-15)برنامه های کیفیت زندگی کاری.. 46
2-16)نقش واحد منابع انسانی در کیفیت زندگی کاری.. 47
2-17)مدل مفهومی تحقیق.. 47
2-18) سابقه تحقیقات انجام شده: 49
فصل سوم-روش اجرای تحقیق
3-1)مقدمه. 54
3-2) روش تحقیق: 54
3-3) جامعه و نمونه آماری.. 55
3-4) روش ها وابزار جمع آوری اطلاعات.. 57
3-5)روایی پرسشنامه. 58
3-6)پایایی پرسشنامه. 58
3-7) روش تجزیه وتحلیل داده ها و اطلاعات: 60
3-8) جمع بندی فصل سوم. 61
فصل چهارم-تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1) مقدمه. 63
4-2) توصیف متغیرهای تحقیق.. 64
4-2-1) متغیر جنسیت.. 64
4-2-2) متغیر وضعیت تاهل.. 65
4-2-3) متغیر سطح تحصیلات.. 66
4-2-4) متغیر سابقه خدمت.. 67
4-2-5) متغیر سن.. 68
4-2-6) توصیف متغیر پرداخت کافی و مناسب.. 69
فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1)مقدمه. 89
5-1)نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها 89
5-1-1) نتایج آمار توصیفی.. 89
5-1-2) نتایج آمار استنباطی.. 91
5-1-2-1) نتیجه فرضیه اول. 91
5-1-2-2) نتیجه فرضیه دوم. 92
5-1-2-3) نتیجه فرضیه سوم. 92
5-1-2-4) نتیجه فرضیه چهارم. 92
5-1-2-5) نتیجه فرضیه پنجم. 93
5-1-2-6) نتیجه فرضیه ششم. 93
5-1-2-7) نتیجه فرضیه هفتم. 93
5-1-2-8) نتیجه فرضیه هشتم. 94
5-2) پیشنهادات.. 94
5-2-1) پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی.. 97
5-3) محدودیت های تحقیق.. 97
منابع. 100
پرسشنامه. 108
منبع:
اخوان،پیمان و حیدری مهناز(1388):مدیریت دانش مشتری رویکردی برای کسب مزیت رقابتی،نشریه مدیریت فردا،سال پنجم،شماره18،صص40-24.
شیخ ،ابراهیم،افتخاری،اکبر، یارائی،علیرضا،1387،طراحی مدل سنجش رضایت شغلی،چهارمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
آفرین، شبنم، ( 1385 )، تأثیر کیفیت زندگی کاری کارکنان دولتی بر روی عملکرد آنان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان.
ابطحی، سیدحسین،(1387)، مدیریت منابع انسانی و فنون امور استخدامی، تهران
بزازجزایری،احمد و پرداخت چی،محمد حسن،(1386): تدوین مدل ارزیابی کیفیت زندگی کاری کارکنان در سازمانها،فصل نامه علوم مدیریت ایران،سال دوم،شماره 5
پور استادی سعید نجار ، اسمخانی اکبری نژاد هادی ، لیوارجانی شعله ،(1389)،" بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و باورهای غیرمنطقی با رضایت شغلی در بین کارکنان شرکت سهامی خاص مخابرات استان آذر بایجان شرقی"، فراسوی مدیریت، سال چهارم ، شماره 13 ، تابستان 89،صص58-39
جواهری کامل مهدی،کوثرنشان محمدرضا،(1388)،"بررسی رابطه بین رهبری،فرهنگ سازمانی، فعالیت سازمان یادگیرنده و رضایت شغلی کارکنان"،دوماهنامه توسعه انسانی پلیس،سال ششم، شماره25،مهر وآبان88
خان زاده نادر،(1388)،"بکارگیری مدلQFD در بهبود ابعاد کیفیت خدمات و افزایش سطح رضایت مندی مشتریان بانکی"،اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی،تهران 21-22، آذرماه 88
خسروی علی ،(1388)،"سازمان توسعه تجارت ایران بررسی رابطه رضایت شغلی کارکنان و اهمال کاری آنان در بخش آموزش سازمان توسعه تجارت ایران"، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمسار ،سال سوم، شماره 2، تابستان 88،صص141-125
رابینز،استیفن پی، 1386 ،فناوری سازمانی (مفاهیم نظریه ها و کاربردها)، ترجمه علی پارسائیانو سید محمد اعرابی،دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ دهم، تهران.
-سرمدی محمد رضا، شالباف عذرا، اخلاق حرفه ای در مدیریت کیفیت فراگیر، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال دوم شماره 3،1386 ،صص 93-103
سکاران،اوما،(1390)،روش های تحقیق در مدیریت،ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازیی،انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ هشتم، تهران.
سکاران،اوما،1388،روش های تحقیق در مدیریت،ترجمه محمد صبائی و محمود شیرزادی،انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و بر نامه ریزی،چاپ ششم،تهران
سید جوادین،رضا،1387،برنامه ریزی نیروی انسانی،انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،چاپ پنجم، تهران
شهبازی محمد، عنصری آرش، جواهری کامل مهدی،(1388)،"بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی نیروهای پلیس"،دوماهنامه توسعه انسانی پلیس ، سال ششم،شماره26،آذر و دی88
شهبازی،بهزاد،واعظی،مظفرالدین،ثنایی پور،هادی،1388،تبیین رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکردمدیران گروه آموزش دانشگاه اصفهان،نشریه مدیریت دولتی،دوره اول،شماره3،صص84-69
شیر کوند،عطیه(1386):بررسس رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد شرکت های بیمه ی شهر تهران.پایان نامه ی کارشناسی ارشد،دانشگاه علامه طباطبایی.
فروغی و همکاران( 1386 )، رضایت شغلی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه اعضا ی هیأ ت علمی دانشگاه علو م پزشکی کرمانشاه ،مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، پاییز و زمستان،342-335
کاظمی مصطفی،مهاجر شیما،(1388)"بررسی میزان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانک اقتصاد نوین با استفاده از مدل کانو"،اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران 21-22آذرماه88
کریمی، حسن ، ( 1385 )، بررسی رابطه و رتبه بندی عوامل کیفیت زندگی کاری در عملکرد کارکنان شرکت آب منطق ه ای آذربایجان شرقی، پایان نامه کارشناسی ارشد ، کرج موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، وابسته به وزارت نیرو.
مرادی هادی ، همتی امین ،(1388)،" سنجش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات با استفاده از مدل کانو-سروکوال"، دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی.
مصطفایی فاطمه، روشن رسول،(1389)،" بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیت و رضایت شغلی در افسران پلیس راهور تهران بزرگ"، فصلنامه دانش انتظامی ، سال یازدهم، شماره چهارم
معدنی پور،محمود،1381،کیفیت زندگی کاری و ارتباط آن با عملکرد و بهره وری سازمان ها،نشریه توسعه و مدیریت،شماره،44،صص 10-7
مقیمی،محمد،1386،سازمان و رویکرد پژوهشی،انتشارات ترمه،چاپ پنجم،تهران.
مورحد،گریگوری، گریفن ریکی،1374،رفتارسازمانی،ترجمه مهدی الوانی و غلامرضامعمارزاده،انتشارات مروارید،چاپ اول،تهران.
میردریکوندی،رحیم،1379،شغل،رضایت شغلی و روش های ارزیابی آن،نشریه معرفت،شماره38،صص77-64
میر دوزنده،سید غزاله،(1389)بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان بیمارستان های دولتی شهررشت،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گیلان
میرزایی، غلامرضا؛ فتحی آشتیانی، علی؛ مهرابی، حسینعلی و احمدی، خدابخش (1385 )، "عوامل موثر بر رضایت شغلی در یک واحد نظامی"، مجله طب نظامی، سال 85 . ، صفحه 69 تا 77
میرسپاسی، ناصر، (1386)، مدیریت منابع انسانی وروابط کار ، تهران، چاپ شانزدهم
میرکمالی سید محمد،حیات علی اصغر،نوروزی علی،جراحی نازنین،(1389)،"بررسی رابطه توانمندسازی روان شناختی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاه تهران"،دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشور-رفتار/تربیت و اجتماع،سال شانزدهم،شماره39
میر کمالی، محمد،نارنجی ثانی،(1387)،بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی بین اعضای هئت علمی دانشگاه های تهرانو صنعتی شریف، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی،شماره 48،صص101-71.
نوربخش لنگرودی محسن محمد،شادی دیزجی بهنام،بهمنی علی،(1390)،بررسی تاثیر اشتغال بر کیفیت زندگی کاری کارکنان،بیست و ششمین کنفرانس بین المللی برق، تهران،پژوهشگاه نیرو
وزیر زنجانی حمیدرضا ، مؤتمنی علیرضا ، موسوی دلازیانی حسین ،(1389)،"سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین(حمل و نقل جاده ای)"، بررسی های بازرگانی شماره 40 - فروردین و اردیبهشت89
هرسی پاول،بلانچارد،کنت ایچ،1378،مدیریت رفتار سازمانی،ترجمه قاسم کبیری،موسسه انتشارات جهاد دانشگاهی
هرسی، پارت و کنت، بلانچارت ( 1377 )، مدیریت رفتار سازمانی، علی علاقه بند، . انتشارات امیر کبیر، تهران، صفحه40
Abdul Aziz Rafidah, Fuziah Mohd Nadzar, Haslinda Husaini, Asmah Maarof, Salleh Mohd Radzi, Izhairi Ismail,(2011),” Quality of work life of librarians in government academic libraries in the Klang Valley, Malaysia”, The International Information & Library Review , 43, 149e158
Austin,jill., Droussiotis,Nnabel,(2007),”Job Satisfaction Of Managers In Cyprus”,Euro Med Journal of Business Vol. 2 No. 2.
Beishekeev, Kanatbek,(2001), Job Satisfaction: Do People Really Like Their Job, American University in Kyrgyzstan, Bishkek.
Brief, A. P., & Weiss, H. M. (2002). Organizational behavior: Affect in the workplace
Brown, S. P. & Peterson, R. A. (1993). Antecedents and consequences of salesperson job satisfaction: Metaanalysis and assessment of causal effects. Journal of Marketing Research, 30, 63-77.
Cherose raduan,et al,(2006),”an analysis of quality of work life (QWL) and career-related variables”, American journal of applied sciences ,vol.12 ,pp.2151-2159
Cherose raduan,et al,(2006),”an analysis of quality of work life (QWL) and career-related variables”, American journal of applied sciences ,vol.12 ,pp.2151-2159
Coomber, B & Barriball, K. L, (2007). Impact of Job Satisfaction Components on Intent to leave and Turnover for Hospital-based Nurses, A Review of the Research Literature, International Journal of Nursing Studies, 44, PP: 297–314.
Coomber, B & Barriball, K. L, (2007). Impact of Job Satisfaction Components on Intent to leave and Turnover for Hospital-based Nurses, A Review of the Research Literature, International Journal of Nursing Studies, 44, PP: 297–314.
Harrison, D. A., Newman, D. A., & Roth, P. L. (2006). How important are job attitudes? Meta-analytic comparison of integrative behavioral outcomes and time sequences. Academy of Management Journal, 49, 305- 325.
Jiang Hua,(2012),” A model of work–life conflict and quality of employee–organization relationships (EORs): Transformational leadership, procedural justice, and family-supportive workplace initiatives”, Public Relations Review, 38 , 231– 245
Kahya Emin ,(2009),” The effects of job performance on effectiveness”, International Journal of Industrial Ergonomics ,vol. 39 ,pp. 96–104
katz ,dailel & kahn , Robert.(1996) the social psychology of paganizations ,newyork , London ,Sydney.
Koonmee Kalayanee, Anusorn Singhapakdi, Busaya Virakul, Dong-Jin Lee ,(2010),” Ethics institutionalization, quality of work life, and employee job-related outcomes: A survey of human resource managers in Thailand”, Journal of Business Research ,63 , 20–26
Kyung Ah lee (2005), “the effects of locus of control and organizational structure on job satisfaction and turnover intention of hotel managerial employee”, Submitted to the Faculty of the Graduate College of the Oklahoma State University requirement for the Degree of Doctor Of Philosophy.
Lawler, E. E., & Porter, L. W. (1967). The effect of performance on job satisfaction. Industrial Relations, 7, 20-28.
Lu Hong, E Alison , K. While , Barribal Louise, (2007),”Job Satisfaction and its Related Factors: a questionnaire survey Of hospital nurses in Mainland China”, international Journal of Studies, Vol. 44, p. 574.
Marta Janet K.M., Anusorn Singhapakdi, Dong-Jin Lee, M. Joseph Sirgy, Kalayanee Koonmee, Busaya Virakul,(2011),” Perceptions about ethics institutionalization and quality of work life: Thai versus American marketing managers”, Journal of Business Research, xxx , xxx–xxx
Nakayama, K; Yamaguchi, K; Maruyam, S & Morimoto, K (2001), The Relationship of Life- style foctors, Personal character and Mental Health status of Employees of a major Japanese Electrical Manufacturer, Environmental Health and preventive Medicine, 5, 2001, 144-149.
Organ, D. W., & Near, J. P. (1985). Cognition vs. affect in measures of job satisfaction. International Journal of Psychology. Special Issue: Job Satisfaction, 20, 241- 253.
Ongo,fcdcrica & et al(2008) ,”workplace flexibility and job satisfaction:some evidence from turope,”International journal of manpower, vol. 29,pp.539-566.
Schleicher, D. J., Watt, J. D., & Greguras, G. J. (2004). Reexamining the job satisfaction- performance relationship: The complexity of attitudes. Journal of Applied Psychology, 89, 165-177.
Smith, P. C., Kendall, L. M., & Hulin, C. L. (1969). The measurement of satisfaction in work and retirement. Rand McNally & Company: Chicago, IL.
Wicker, A. W. (1969). Attitudes versus actions: The relationship of verbal and overt behavioral responses to attitude objects. Journal of Social Issues, 25, 41-78.