فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :کلیات تحقیق
1-1 مقدمه .............................................................................................................................................2
1-2بیان مساله تحقیق ............................................................................................................................2
1-3 سابقه موضوع ................................................................................................................................4
1-4 اهمیت موضوع .............................................................................................................................5
1-5 اهداف تحقیق ................................................................................................................................6
1-6 چهارچوب نظری ..........................................................................................................................7
1-7 مدل مفهومی تحقیق ......................................................................................................................8.
1-8 فرضیات یا سوالات تحقیق ...........................................................................................................9
1-9 روش تحقیق .................................................................................................................................9
1-10جامعه تحقیق .............................................................................................................................10
1-11 روش نمونه گیری و حجم نمونه ..............................................................................................11
1-12 روش و ابزار جمع آوری اطلاعات ..........................................................................................11
1-13 روش تجزیه وتحلیل ................................................................................................................11
1-14تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق ...................................................................................12
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه.........................................................................................................................................14
2-2 تعریف برند...............................................................................................................................14
2-3 نام گذاری محصول و انتخاب برند............................................................................................15
2-4 ویژگی های یک نام تجاری......................................................................................................16
2-5 ویژگی های برند های موفق......................................................................................................16
2-6 رفتار مصرف کننده در برابر نام تجاری......................................................................................17
2-7 مزایای رقابتی موفقیت یک نام تجاری.......................................................................................17
2-8 مراقبت از نام تجاری.................................................................................................................18
2-9 مروری بر مفاهیم تصویر محصول..............................................................................................18
2-10 اندازه گیری تصویر محصول...................................................................................................21
الف
2-11 انواع تصویر.......................................................................................................................21
2-12 تصویر ذهنی......................................................................................................................23
2-13 ستون های بازاریابی برند..................................................................................................23
2-14 رضایت مندی...................................................................................................................25
2-15 ساختن وفاداری برند........................................................................................................27
2-16 بازاریابی وفاداری برند.....................................................................................................28
2-17 برنامه های وفاداری و احساس تعهد................................................................................29
2-18 انواع روش های نام گذاری کالا......................................................................................31
2-19 شیوه های برند سازی......................................................................................................32
2-20 فرآیند مدیریت استراتژیک برند.......................................................................................34
2-21 شناسایی و ایجاد موقعیت برند.......................................................................................33
2-22 اندازه گیری و تحلیل میزان کارایی برند...........................................................................35
2-23 اندازه گیری و تحلیل میزان کارایی برند...........................................................................35
2-24 رشد و پایداری ارزش برند.............................................................................................35
2-25 فرصت ها وچالش ها در برندسازی...............................................................................36
2-26 مدیریت نام تجاری.........................................................................................................37
2-27 برندسازی خدمات.........................................................................................................38
2-28 هویت دلنشین بانک ملت..............................................................................................40
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه ..............................................................................................................................44
3-2 روش تحقیق ...................................................................................................................45
3-3 اهداف تحقیق .................................................................................................................46
3-4 تحقیقات کاربردی ..........................................................................................................47
3-5 مشخصات تحقیقات کاربردى ........................................................................................48
3-6 تحقیقات توصیفی ..........................................................................................................49
3-7 روش پیمایشی چیست؟ .................................................................................................49
3-8 ویژگیهای روش تحقیق پیمایشی ..................................................................................49
3-9 مراحل مختلف تنظیم تحقیق پیمایشی ............................................................................50
3-10 انواع روش پیمایشی ....................................................................................................51
3-11 تعریف جامعه آماری ...................................................................................................52
ب
3-12 مفهوم نمونه ...........................................................................................................53
3-13 انواع نمونه احتمالی ...............................................................................................53
3-14 روشهای برآورد حجم نمونه ..................................................................................55
3-15 حد نصاب های نمونه ............................................................................................55
3-16 ویژگی های یک نمونه ...........................................................................................56
3-17 فنون جمعآوری دادهها .........................................................................................57
3-18 روایی(اعبتار محتوای) پرسشنامه ............................................................................58
3-19 پایایی(قابلیت اعتماد) پرسشنامه .............................................................................59
3-20 پایایی پرسشنامه ......................................................................................................73
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه ......................................................................................................................76
4-2 یافته های توصیفی ...................................................................................................76
4-3 آماده سازی داده ها برای تحلیل ...............................................................................76
4-4 یافته های توصیفی ...................................................................................................78
4-4-1 ویژگی های جمعیت شناختی ..............................................................................78
4-4-2 توصیف سوالات (شاخص ها) ............................................................................82
4-4-3 توصیف متغیرهای اصلی .....................................................................................87
4-4-4 وضعیت نرمال بودن متغیرهای اصلی ..................................................................88
4-5 آمار استنباطی ...........................................................................................................89
4-6 ازمون مدل ...............................................................................................................90
4-7 بررسی شاخص های برازش ...................................................................................92
4-8 آزمون فرضیه های پژوهش .....................................................................................93
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1مرور کلی و نتایج آن ................................................................................................98
5-2نتایج توصیفی ...........................................................................................................99
5-3نتایج آزمون ها .........................................................................................................100
5-4محدودیت های تحقیق ...........................................................................................102
5-5پیشنهادات ..............................................................................................................103
منابع فارسی:
اصول بازاریابی –فلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده
پیرز، دان؛ بازاریابی تک به تک؛ ترجمه علی عیاری؛ چاپ اول؛ تهران؛ انتشارات فرا؛ ۱۳۸۱
جان وست وود. چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم. ترجمه علیرضا احمدی-فرناز فرزین مهر. انتشارات مبلغان، ۱۳۸۹. چاپ دوم، تهران. شابک ۷-۴۱-۲۶۱۴-۹۶۴-۹۷۸.
چارلز دویل. فرهنگ جامع واژگان بازاریابی (آکسفورد). ترجمه محسن شاهین پور، سمیه اولی.سوره مهر تهران، 1392. شابک ۹۷۸-۶۰۰-۱۷۵-۵۷۰-۵.
خلیل جعفرپیشه. اسرار نام و نشان سازی. انتشارات آموخته، 1390. چاپ اول. اصفهان.شابک ۹-۰۲-۶۴۶۵-۶۰۰-۹۷۶.
دکتر احمد روستا. مجله تدبیر. سازمان مدیریت صنعتی. شماره 196. تهران.
سرجیو زیمن. پایان عصر بازاریابی سنتی. ترجمه سینا قربانلو. انتشارات مبلغان، ۱۳۸۷. چاپ چهارم. تهران. شابک ۳-۹-۹۰۵۷۲-۹۶۴.
صالح اردستانی،عباس،سعدی،محمدرضا،(1388)،تحقیق بازاریابی؛ سنجش و روش،نشرادبستان،تهران
غفاریان،وفا وکیانی، غلامرضا ، استراتژی اثربخش،چاپ اول، تهران؛ انتشارات فرا،۱۳۸۰
قاسمی، جعفر؛ وفاداری مشتریان بانکی؛ فصلنامه پژوهشی بانک کشاورزی؛ شماره سوم؛ دور جدید؛ بهار ۱۳۸۳
مداح، فرخ. برنامههای وفاداری مشتریان. ۱۳۹۳.
فیلیپ کاتلر و فرناندو تریاس دبس. بازاریابی خلاق. ترجمه امید آبدار. انتشارات آموخته، 1392. چاپ اول. اصفهان. شابک ۸-۱۲-۶۴۶۵-۶۰۰-۹۷۸.
کاتلر،فیلیپ؛ کاتلر در مدیریت بازار؛ ترجمه عبدالرضا رضائی نژاد؛ چاپ اول؛ تهران؛ انتشارات فرا؛ ۱۳۷۹
کاتلر، فیلیپ؛ مدیریت بازاریابی(تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل)؛ بهمن فروزنده؛ اول؛ تهران؛ نشر آتروپات؛ ۱۳۸۲
کاتلر، فیلیپ؛ دایره المعارف بازاریابی از A تا Z؛ ترجمه دکتر عبدالحمید ابراهیمی، اول؛ تهران؛ نشر آن؛ ۱۳۸۳
منابع انگلیسی :
Aaker, D. A., & Keller, K. L. (1990). Consumer evaluations of brand extensions. Journal of
Ailawadi, K. L., Lehmann, D. R., & Neslin, S. A. (2003). Revenue premium as an outcome
Anderson, E. W., Fornell, C., & Mazvancheryl, S. K. (2004). Customer satisfaction and
Baumgartner, H., & Steenkamp, J. B. (2006). Response biases in marketing research. In
Bloch, P. H. (1995). Seeking the ideal form: Product design and customer response.
Barth, M. E., Clement, M. B., Foster, G., & Kasznik, R. (2003). Brand value and capital
Baker, M. J., & Balmer, J. M. T. (1997). Visual identity: Trappings or substance? European
Bowlby, J. (1980). Loss: Sadness and depression. New York, NY: Basic Books.
Broniarczyk, S. M., & Alba, J. W. (1994). The importance of the brand in brand extension.
Bryk, A. S., & Raudenbush, S. W. (1992). Hierarchical linear models: Applications and data
Bhattacharya, C. B., & Sen, S. (2003). Customer–company identification: A framework for understanding
children and adolescents. Journal of Consumer Research, 32, 119–129.
customers' relationships with companies. Journal of Marketing, 67, 76–88.
Chung, K. H., & Pruitt, S. W. (1994). A simple approximation of Tobin's q. Financial Management,
Churchill, G. A., Jr. (1979). A paradigm for developing better measures of marketing
constructs. Journal of Marketing Research, 16, 64–73.
DeWulf, K., Odekerken-Schröder, G., & Iacobucci, D. (2001).
Journal of Marketing, 59, 16–29.
Journal of Marketing Research, 31, 214–228.
Journal of Marketing, 31(5/6), 366–383.
Marketing, 54, 27–41. measure of brand equity. Journal of Marketing, 67, 1–17.
market valuation. In J. Hand, & B. Lev (Eds.), Intangible assets (pp. 153–184). New York, NY: Oxford University Press.
R. Grover, & M. Vriens (Eds.), The handbook of marketing research (pp. 95–109).
shareholder value. Journal of Marketing, 68, 172–185.
The role of brand logos in firm performance:
C. Whan Park, Andreas B. Eisingerich, Gratiana Pol, Jason Whan Park
The book BRAND MANAGEMENT (RESEARCH,THEORY AND PRACTICE): tilde heding-charlotte f knudtzen – mogens bjerre