فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه............................................................................................................................................... 3
1-2 بیان مساله پژوهشی........................................................................................................................ 4
1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق................................................................................................................. 6
1-4 سوالهای تحقیق............................................................................................................................. 7
1-5 هدف های تحقیق............................................................................................................................ 7
1-6 فرضیه های تحقیق.......................................................................................................................... 8
1-7 تعریف نظری و عملیاتی واژههای تحقیق8
1-8 جمع بندی فصل11
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1مقدمه................................................................................................................................................. 13
2-2 مبانی نظری14
2- 2-1 برند و برند سازی14
2-2-1-1 برند................................................................................................................................. 14
2-1-1-2 مدیریت برند.................................................................................................................. 15
2-2-1-3 شخصیت برند................................................................................................................. 16
2-2-1-4 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند..................................................... 17
2-2-1-5 تصویر برند...................................................................................................................18
2-2-2 روابط بین برند و مصرف کننده........................................................................................... 20
2-2-2-1نقش برند در استحکام روابط مصرف کننده و برند......................................................... 20
2-2-2-2 قدرت اجتماعی برند و تاثیرات آن بر مصرف کننده..................................................... 23
2-2-3 محبوبیت برند...................................................................................................................... 28
2-2-3-1 وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند28
2-2- 3-2 تبیین نظری مفهوم محبوبیت برند (عشق برند)......................................................... 29
2-2-3-3 عوامل موثر بر ایجاد محبوبیت برند در مصرف کنندگان............................................... 33
2-2-4 تبلیغات دهان به دهان در مورد برند39
2-3 پیشینه مطالعاتی.......................................................................................................................... 41
مطالعات خارجی.............................................................................................................. 41
2-3-2 مطالعات داخلی................................................................................................................... 47
2-4 چارچوب نظری تحقیق.................................................................................................................. 50
2-4-1 تنوع طلبی مشتری............................................................................................................ 51
2-4-2 تصویر برند............................................................................................................................ 52
2-4-3 خود اجتماعی تصور یافته توسط برند................................................................................ 52
2-4-4 تبلیغات دهان به دهان........................................................................................................ 53
2-5 جمع بندی فصل دوم56
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
1-3 مقدمه...58
3-2 روش تحقیق..................................................................................................................................... 58
3-3 پرسشهای تحقیق.......................................................................................................................... 59
3-4 قلمرو تحقیق59
3-5 جامعه آماری، حجم نمونه و شیوه نمونه گیری............................................................................. 60
3-6 روش و ابزار گردآوری اطلاعات....................................................................................................... 61
3-6-1 روایی ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................................. 62
3-6-2 پایایی ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................................. 62
3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها........................................................................................................ 64
3-8 جمع بندی فصل سوم..................................................................................................................... 66
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه............................................................................................................................................... 68
4-2 آمار توصیفی..................................................................................................................................... 68
4-2-1 بررسی توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق...................................................... 69
4-2-2 تحلیل توصیفی دادههای مربوط به سوالات متغیرهای کلیدی......................................... 70
4-3 تحلیل استنباطی............................................................................................................................ 80
4-3-1 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند گرجی" ................................. 82
4-3-2 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند گرجی"........................... 83
4-3-3 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند شیرین عسل" ...................... 84
4-3-4 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند شیرین عسل"................ 85
4-3-5 آزمون T در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند مینو" ..................................... 86
4-3-6 ضرایب مسیر در بررسی روابط مدل معادلات ساختاری "برند مینو"............................... 87
4-3-7 آماره های برازش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر مدل تحلیل عاملی تاییدی در
هر سه برند مورد مطالعه.................................................................................................................... 88
4-3-8 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش بر اساس معادلات ساختاری انجام شده
برای" برند گرجی"........................................................................................................................... 90
4-3-8-1 آزمون فرضیه اول............................................................................................................. 90
4-3-8-2 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول........................................................................... 90
4-3-8-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول............................................................................ 90
4-3-8-4 آزمون فرضیه دوم............................................................................................................ 91
4-3-8-5آزمون فرضیه سوم............................................................................................................ 91
4-3-8-6آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم............................................................................ 92
4-3-8-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم.......................................................................... 92
4-3-8-8 آزمون فرضیه چهارم....................................................................................................... 93
4-3-9 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش بر اساس معادلات ساختاری انجام شده برای" برند
شیرین عسل"..................................................................................................................................... 93
4-3-9-1 آزمون فرضیه اول............................................................................................................. 93
4-3-9-2 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول .......................................................................... 94
4-3-9-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول............................................................................ 94
4-3-9-4 آزمون فرضیه دوم............................................................................................................ 95
4-3-9-5 آزمون فرضیه سوم........................................................................................................... 95
4-3-9-6 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم.......................................................................... 96
4-3-9-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم.......................................................................... 96
4-3-9-8 آزمون فرضیه چهارم....................................................................................................... 97
4-3-10 تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش بر اساس معادلات ساختاری انجام شده
برای" برند مینو".............................................................................................................................. 97
4-3-10-1 آزمون فرضیه اول.......................................................................................................... 97
4-3-10-2 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اول ....................................................................... 98
4-3-10-3 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اول......................................................................... 98
4-3-10-4 آزمون فرضیه دوم......................................................................................................... 98
4-3-10-5 آزمون فرضیه سوم........................................................................................................ 99
4-3-10-6 آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه سوم....................................................................... 99
4-3-10-7 آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه سوم....................................................................... 100
4-3-10-8 آزمون فرضیه چهارم.................................................................................................... 100
4-4 خلاصه نتایج101
4-5 جمع بندی فصل چهارم102
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه............................................................................................................................................... 105
5-2 نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها...................................................................................................... 105
5-2-1 نتایج آزمون فرضیات تحقیق در مورد "برند گرجی" ....................................................... 105
5-2-2 نتایج آزمون فرضیات در مورد" برند شیرین عسل".......................................................... 106
5-2-3 نتایج آزمون فرضیات تحقیق در مورد برند "مینو" ........................................................... 108
5-3 نتایج و تحلیل سایر یافته های تحقیق.......................................................................................... 109
5-3-1 در مورد برند" گرجی" ....................................................................................................... 110
5-3-2 در مورد برند" شیرین عسل" ............................................................................................ 110
5-3-3 در مورد برند "مینو" ........................................................................................................... 110
5-4 بحث و نتیجه گیری......................................................................................................................... 112
5-5 کاربردهای مدیریتی و ارائه پیشنهادات.......................................................................................... 114
5-6 پیشنهادات برای تحقیقات آتی...................................................................................................... 116
5-7 محدودیتهای تحقیق....................................................................................................................116
منابع.......................................................................................................................................................... 118
ضمائم........................................................................................................................................................ 126
چکیده انگلیسی 151
منابع و مآخذ:
الف)منابع فارسی
استیو اولیری،کیم شیهان،بازاریابی دهان به دهان،ترجمه محمد فاریابی ،خلیل رضوی،احمد اسدی افشرد،تبریز، انتشارات کهکشان دانش، 1392.
اگیلوی، دیوید،رازهای تبلیغات، ترجمه کورش حمیدی و علی فروزفر، تهران، انتشارات مبلغان،1382.
امیر شاهی، میر احمد، عباسیان ،فرزانه (1386)، بررسی تاثیر برداشتهای مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آنها ( مورد پژوهشی: مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران)، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی " مدیریت"، شماره 25، صص 29 -52
امیر شاهی، میر احمد، عباسیان ،فرزانه (1386)، بررسی تاثیر برداشتهای مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آنها ( مورد پژوهشی: مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران)، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی " مدیریت"، شماره 25، صص 29 -52
آکر, دیوید (1391) ، ارتباط برند :رقبای خود را غیر مرتبط نماییم، ترجمه محمد علی شاه حسینی، کمال رحمانی، تهران : نگاه دانش.
آکر، دیوید.ا (1386) ،مدیریت استراتژیک بازار،ترجمه حسین صفرزاده ودیگران، تهران : پویش، چاپ سوم.
جلال زاده، سید رضا، اختیاری، مهناز، (1388)، ارزش نشان تجاری در صنعت بانکداری، تهران: اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.
حقیقی کفاش، مهدی، اکبری، مسعود ، (1390)، اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان با استفاده از مدل ECSI، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 10، صص. 96-120.
حیدرزاده، کامبیز، الوانی، سید مهدی، قلندری، کمال، (1389)، بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر سطوح آمادگی ذهنی مشتریان به تصمیم خرید، پژوهشهای مدیریت، شماره 86، صص 10-39.
خاکی، غلامرضا (1384)، روش تحقیق با رویکردی بر پایان نامه نویسی، نشر بازتاب ، ویرایش دوم، تهران.
خیری، بهرام، سمیعی نصر، سید محمود، پیر خوجین، محمد عظیم، (1392)، وابستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند، پیش نیازها و نتایج، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 20، صص.50-68.
دعایی، حبیب ا..، حسن زاده، ژاله فرزانه (1389)، مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به برندهای جهانی پوشاک ( مورد مطالعه : مقایسه برندهای محلی ایران، کره و ژاپن) ، بررسی های بازرگانی، شماره 42، صص 26 -40
رنجبریان، بهرام، محمد زاده، امیر ( 1385)، تاثیر تعمیم یک نام تجاری به محصولات جدید در صنایع غذای شهر تهران، اقتصاد کشاورزی و توسعه ، شماره 53، صص 91 – 105.
صنوبر، ناصر،خاتمی ، مهدی (1390)، مدیریت برند در موسسات مالی و اعتباری، تبریز: امید، چاپ اول.
عزیزی, شهریار، جمالی کاپک، شهرام، رضایی، مرتضی، (1391)، بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برند و مشتری، تحقیقات بازاریابی نوین ، سال دوم ، شماره 4 (پیاپی )، صص. 49-65.
عزیزی، شهریار، قنبرزاده میاندهی، رضا، فخارمنش ، سینا ، (1391)، ارزیابی تأثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان: مورد پژوهی برند هایپراستار ، مدرس علوم انسانی- پژوهش های مدیریت در ایران، شماره 4 (پیاپی 78)، صص. 91-102.
قربانی،غلیرضا (1389)، ساخت هویت برند در بازارهای رقابتی، سایت ماهنامه صنعت خودور http://www.sanatekhodro.com/sites/141/Pages/hoviatbrand141.aspx
قهاری، بتول، اسماعیل پور، حسن (1388)، بررسی عوامل موثر بر ارزش برند و نقش آنها در رفتار مصرف کننده بر روی محصولات لبنی کالبر در شهرستان اراک، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی اراک.
کاپفرر، ژان نوئل (1385)، مدیریت راهبردی نام تجاری، ترجمه سینا قربانلو، انتشارات مبلغان، تهران.
کاتلر، فیلیپ (1384)، مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات، چاپ دوم، تهران.
کاتلر، فیلیپ ،گری، آرمسترانگ (1380)، اصول بازاریابی، ترجمه علی پارسائیان، انتشارات ادبستان، چاپ دوم، تهران.
کاظمی راد، شیرین (1388)، بررسی تاثیر وفاداری مشتریان به برند بر ارزش ویژه برند ( جامعه مورد مطالعه : مشتریان کارت الکترونیکی بانک های خصوصی استان گیلان) ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
کاتلر. فیلیپ (1379) ، مدیریت بازار، مترجم. عبدالرضا رضایی نژاد، چاپ اول، تهران: انتشارات نشرفرا.
گنجی نیا, حسن، اخوان فومنی، سمانه ، ( 1388)، نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا ،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
موسوی، سید علیرضا، قائدی،مهنوش، انوری،علیرضا (1386)، تصویر محصول و باورهای مصرف کننده، ماهنامه تدبیر، شماره 180، صص 75-79.
مومنی، منصور وعلی فعال قیومی (1389)، تحلیل دادههای آماری با استفاده از SPSS، نشر کتاب نو ، ویرایش سوم.
وظیفه دوست،حسین، سعیدنیا، حمیدرضا ، کاشانی، صاحب (1388)، بررسی تاثیر استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدمات، مطالعه موردی: بانک و شرکتهای خدماتی تابعه با نام تجاری پاسارگاد در شهر تهران، فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره 16، صص 47-58.
ب)منابع انگلیسی
Aaker, J.L. (1997), “Dimensions of brand personality”, Journal of Marketing Research, Vol. 34 No. 3,pp. 347-56.
Aaker, J.L., Fournier, S. and Brasel, A. S. (2004), When good brands do bad”, Journal of Consumer Research,Vol.31,pp. 1-16.
Ahmet Usakli , (2010), Brand personality of tourist destinations: An application of self-congruity theory, Tourism Management, Vol. 32, No.3, pp.127 – 114.
Ahuvia, A. C. , (2005), Beyond the Extended Self: Loved Objects and Consumers' Identity Narratives. Journal of Consumer Research, Vol. 32U No. 1, pp: 171-184.
Ahuvia, A.C. , (1993), I love it! Toward a unifying theory of love across diverse love objects, Doctoral dissertation. Field of marketing, Northwestern University.
Albert, Noël, Merunka, Dwight, , Florence, Pierre Valette, 2008, When consumers love their brands: Exploring the concept and its dimensions, Journal of Business Research , Vol.61, pp. 1062–1075.
Alwitt, L. F., Pitts, R. E. , (1996), Predicting Purchase Intentions for an Environmentally Sensitive Product, Journal of Consumer Psychology,Vol. 5, pp.49–64.
Amin, Berivan, Danielsson, Malin, Moulette, Agneta , (2012), LOVE OF BRAND, International Business and Economics Program A story of an on-going romance, Kristiansand University .
Andreassen, T.W. & Lindestad, B, (1998), Customer Loyalty and Complex Services, International Journal of Service Industry Management, Vol.9 , No.1,pp. 7-23.
Aron, A., Aron, E.N. , (1985), Love and the Expansion of Self: Understanding Attraction and Satisfaction, Washington: Hemisphere publishing.
Aron, A., Paris, M., Aron, E.N. , (1995), Falling in love: prospective studies of self-concept change. Journal of Personality and Social Psychology, No.. 69, pp.1102–1112.
Aydin, S., Ozer, G., (2005), National customer satisfaction indices: an implementation in the Turkish mobile telephone market. Marketing Intelligence and Planning, 23 (5), 486-504.
Bagozzi, R. P. , (1978), The construct validity of the affective, behavioral, and cognitive components of attitude by analysis of covariance structures”, Multivariate Behavior Research,Vol. 13, pp.9–31.
Bagozzi, R. P., Burnkrant, R. E. , (1979), Attitude organization and the attitude-behavior relationship, Journal of Personality and Social Psychology, Vol.37, pp.913–29.
Baker, T. L., Hunt,J. B., Scribner,L. L. , (2002), The Effect of Introducing a New Brand on Consumer Perceptions of Current: The Roles of Product Knowledge and Involvement, Journal of Marketing Theory & Practice,Vol. 13,pp. 34–45.
Broadbent, Sarah, Bridson, Kerrie, Ferkins, Lesley, Rentschler, Ruth, (2006), Brand Love, Brand Image and Loyalty in Australian Elite Sport , Advances in Consumer Research , Vol.31, No.1, pp. 320-327.
Campbell, M. C., (2002), Building brand equity, International Journal of Medical Marketing,No. 2, pp.208-18.
Carroll, B., Ahuvia, A. , (2006), Someantecedents and outcomes of brand love, Marketing Letters, Vol.17, No.2, pp. 79-89.
Chen Jui-Chen, Silverthorne C. , (2005), Leadership effectiveness, leadership style and employee readiness, Leadership & Organization Development Journal, Vol.26, pp.280-8
Chaudhuri, A. , (2002), How brand reputation affects the advertising-brand equity link, Journal of Advertising Research,Vol. 42, pp.33–43.
Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). “The chain ofeffects from brand trust and brand affect to brand
Cohen, J.B., Areni C.S. , (1991), Affect and consumer behavior. In: Robertson, T.S. and Kassarjian, H.H. (eds.), Handbook of Consumer Behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall,Vol. 14, pp. 188–240.
Dean, D.H. , (2004), Evaluating Potential Brand Associations Through Conjoint Analysis and Market Simulation, Journal of Product & Brand Management,No. 13, pp.506–13.
Didier Louis, Cindy Lombart ,Impact of brand personality on three major relational consequences (trust, attachment, and commitment to the brand , Journal of Product & Brand Management , Vol.19, No.2, pp. 114–130.
Dobni, D., & Zinkhan C.M., (1990), In research of brand image: a foundation analysis, in advances consumer research. Association for consumer research, Vol. 17, pp.110-119.
Ennew, Christine T., Banerjee, Ashish K., and Li, Derek, (2000),Managing Word of Mouth communication: Empirical Evidence from India, International Journal of Bank Marketing, Vol. 18 No. 2.
Fetscherin ,Marc, Mary ,Conway, (2008), Brand Love: Interpersonal or Parasocial Love Relation, Rollins College , Crummer Graduate School of Business.
Fournier, S., (1998), Consumers and their brands: Developing relationship theory in consumer research. Journal of Consumer Research, Vol. 24, No.4, pp.343-373.
Fournier, S., Mick, D. G., (1999), Rediscovering satisfaction, Journal of Marketing, Vol. 63, No.4, pp. 5-23.
Godes, David. and Mayzlin, Dina., (2004), Using online conversations to study word-of-Mouth communication, Marketing Science, Vol. 23 No. 4., pp.115-129.
Hersey, P., Belanchard, K. H., Johnson, D. E., (2007), Management of Organizational Behavior, Pub. Prentice-Hall of India Privat Limited; ED; New Delhi.
Holt, D.B., (1998), Does cultural capital structure American consumption?. Journal of Consumer Research, Vol.25, pp.1–25.
Holt, D.B., (1997), Post structuralism lifestyle analysis: conceptualizing the social patterning of consumption in postmodernity, Journal of Consumer Research, No. 23, pp.326–350.
Hung, C.H., (2008), The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty, International Journal of Management, Vol.25 , No.2, pp. 237-46.
Ingram, K. L.,Cope, J. G., Harju, B. L., Wuensch, K. L. , (2000), Applying to graduate school: A test of the theory of planned behavior, Journal of Social Behavior and Personality, Vol. 15,pp. 215-226
Johnson, M.D., Andreassen, T.W., LervÕk, L. & Cha, J.,2001, The Evolution and Future of National Customer Satisfaction Index Models. Journal of Economic Psychology, 22, 217-45.
Keller, K.L., (1993), Conceptualizing,Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity. Journal of Marketing, Vol. 57 , No.1, pp. 1-22.
Kumar, V., Shah, D. , (2004), Building and sustaining profitable customer loyalty for the 21st century, Journal of Retailing, Vol.80, No.4, pp.317-330.
Lee, John A. , (1977), A Typology of Styles of Loving. Personality & Social Psychology Bulletin, No. 3,pp. 173-182.
Moven, John, (1996), Consumer Behavior, New Jersy: Prentice-Hall.
Neumark-Sztainer, D., Story, M., Perry, C., & Casey, M. A. , (1999), Factors influencing food choices of adolescents. Findings from focus-group discussions with.
Oliver, R.L. , (1999), Whence consumer loyalty?, Journal of Marketing, No. 63, pp. 33–44.
Oliver, R.L., Rust, R.T., Varki,S. , (1997), Customer delight: foundations, findings, and managerial insight. Journal of Retailing, Vol. 73, pp.311-36.
Olsen, L. L. Johnson, M. D., (2003), Service equity, satisfaction, and loyalty: From transaction-specific to cumulative evaluations, Journal of Service Research, Vol.5, No.3, pp. 184-197.
Park, C.W., JaworskÕ, B.J., & MaclnnÕs, D.J. , (1986), Strategic Brand Concept-Image Management. Joumal of Marketing, Vol.50 ,No.4, 135-45.
Park, C.W., Jun, S.Y., and Shocker, A.D. (1996), Composite Branding Alliances: An Investigation of Extension and Feedback Effects, Journal of Marketing Research, Vol 22, pp 453-366.
Pelsmaeker, Sara De, Gellynck, Xavier, Schouteten, Joachim, (2013), The consumption of flavored milk among a children population. The influence of beliefs and the association of brands with emotions, Appetite, Vol. 71, No.3, PP. 279–286.
performance: The role of brand loyalty”, Journal of Marketing, 65, 81–93.
Perrier, R. (1997), Brand Valuation, 3rd Ed, Premier Books, London.
Pierre ,Valette , (2010), The impact of brand personality and sales promotions on brand equity, Journal of Business Research, Vol. 64, pp.24–28.
Rooney, J. A., (1995), Branding: a trend for today and tomorrow, Journal of Product and Brand Management,Vol.4 , No.4, Pp 48-55.
Shimp, T. A., Madden, T. J. , (1988), Consumer-object relations: A conceptual framework based analogously on Sternberg’s triangular theory of love, In: Houston M.J. (ed.), Advances in consumer research, Provo, UT: Association for Consumer Research, Vol. 15,pp. 163-168.
Soderlund, Magnus, (1998), Customer Satisfaction and its consequences on customer Behavior Revisited, International journal of service Industry Management, Vol. 9 ,No. 2., pp.19-32.
Solomon, Micheal, (1999), Consumer Behaviour, prentice Hall, 1999, p:155.
Sternberg, R.J., (1986), A triangular theory of love, Psychological Review,No.12, pp.119-135.
Thomson, M., MacInnis, D. J., Park, C. W. , (2005), The ties that bind: Measuring the strength of consumers' emotional attachments to brands. Journal of Consumer Psychology, Vol.15, No.1, pp. 77-91.
Trout, Jack, (1969), Positioning", Industrial Marketing, Vol:54, No.6.
Unal, Hatice, AydÕn, Sevtap, (2013), An Investigation on the Evaluation of the Factors Affecting Brand Love , Social and Behavioral Sciences, No. 92 ,pp. 76 – 85.
Vazquez-Carrasco, R. & Foxall, G. R. , (2006), Influence of personality traits of satisfaction, perception of relational benefits, and loyalty in a personal service context, Journal of Retailing & Consumer Services, Vol.13, No.3, pp.205-219.
Wang, X., Yang, Z., (2008), Does country-of-origin matter in the relationship between brand personality and purchase intention in emerging economies? International Marketing Review , Vol.25, No.4, pp. 458.
Westbrook, R. A., (1987), Product/consumption-based affective responses and post purchase processes. Journal of Marketing Research,Vol. 24, pp.258–270.
Whang, Y.-O., Allen, J., Sahoury, N. & Zhang, H. , ( 2004), Falling in Love with a Product: The Structure of a Romantic Consumer-Product Relationship. Advances in Consumer Research, 31 (1), 320-327.
Relationship. Advances in Consumer Research Vol.31, No.1, pp. 320-327.
Williams L. Wilke, ( 2000), Consumer Behaviors, John wiley & Sons inc, Pp:2-14
Wirtz, Jochen. Chew, patricia, (2002), The Effects of Incentives, Deal proneness, Satisfaction and Tie strength on word-of-Mouth Behavior«, International Journal of service Industry Management, Vol. 13 No. 2.
Zaichkowsky, J. , (1986), Conceptualizing Involvement, Journal of Advertising Research, Vol.15, pp.4-14.