پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک

word 625 KB 30584 119
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ مدرک  دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول

    چکیده:

    امروزه ضرورت تحول و تغییر سازمانی برای اکثر مدیران و کارشناسان و سایر افراد کلیدی آشکار شده است چرا که در دنیای امروز همه چیز در حال تغییر و تحول است، به همین جهت می توان گفت در چنین فضا و شرایطی اگر سازمانی سیستم های مدیریتی، مهندسی را اجرایی و همچنین فرهنگ سازمانیش را تغییر ندهد و با نیازهای جامعه و مشتری سازگار نکند محکوم به فنا است و توانایی رقابت در طولانی مدت را نخواهد داشت.

    هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیرانعالی بر ایجاد تغییر استراتژیک می باشد که هدف اصلی آن شناسایی رابطه بین ترکیب تنوع تیم مدیرانعالی و تغییر استراتژیک (در تیم های ارشد مدیریتی  صنایع غذایی شهرک های صنعتی استان گیلان )می باشد.وشامل اهداف فرعی مانند بررسی تاثیر تنوع سنی تیم مدیران عالی بر ابعاد تغییر استراتژیک ،بررسی تاثیر تنوع زمینه تحصیلی تیم مدیران عالی بر ابعاد تغییر استراتژیک وهمچنین بررسی تنوع تصدی سازمانی تیم مدیران عالی بر ابعاد تغییر استراتژیک می باشد.ترکیب تنوع تیم مدیرانعالی با مشخصه های مانند تنوع سنی،تنوع زمینه تحصیلی وتنوع تصدی سازمانی تیم مدیران عالی به عنوان متغییر مستقل و تغییر استراتژیک با مشخصه هایی مانند ایجاد کسب وکارهای جدید ،حذف کسب وکارهای منسوخ شده و تغییر در سبد سرمایه گذاری کسب وکار به عنوان متغییر وابسته مطرح می باشد.این تحقیق بر اساس طرح تحقیق توصیفی واز نوع همبستگی بود وبر اساس هدف از نوع کاربردی است. در این پایان نامه برای تعیین پایایی پرسشنامه با تاکید بر همسانی درونی سوالات از طریق محاسبه ضریب الفای کرانباخ عمل شده است که با نرم افزار SPSS18برای مجموعه سوالات مربوط به هر متغییر اقدام شده است در نهایت آزمون تی تست  نشان داد که از 9 فرضیه مورد ارزیابی 6 فرضیه تایید و 3 فرضیه رد شد و فرضیه اصلی تحقیق بر اساس تایید آزمون رگرسیون بررسی تاثیر تنوع سنی بر تغییر استراتژیک ، بررسی تاثیر تنوع زمینه تحصیلی بر تغییر استراتژیک ، بررسی تاثیر تنوع زمینه تحصیلی بر تغییر استراتژیک تایید می شود و تنوع تیم های مدیریت عالی بر تغییر استراتژیک تاثیر گذار است.با توجه به میانگین های بدست آمده تنوع تصدی سازمانی تیم مدیران عالی (2574/3  ) بیشترین تاثیر گذاری را بر تغییر استراتژیک داشته است و تنوع سنی تیم مدیران عالی (1803/3 ) کمترین تاثیر گذاری را بر تغییر استراتژیک در شرکت های صنایع غذایی شهرک های صنعتی استان گیلان داشته است.

     کلمات کلیدی: ترکیب تنوع تیم مدیران عالی – تغییر استراتژیک – کسب و کار    

    1مقدمه:

    در شرایط دائماً درحال تغییر ما نیز باید تغییر نمائیم ، وگرنه بهای سنگینی بابت عدم تغییر پرداخت خواهیم کرد .( دکتر نوردال ،رئیس اتحادیه جهانی علم و بهره وری : پیام مدیریت )

    آنچه که مدیران در سطوح  مختلف سازمان انجام می دهند و همواره در فضای آن حرکت می نمایند ، تصمیم گیری است که از طریق جمع آوری و پردازش اطلاعات بدست می آید و باید بر اساس تغییرات محیطی وتغییرات استراتژیک انجام گیرد. (صرافی زاده ، ص 56: 1380)

    بسیاری از شرکت ها توسعه حوزه جغرافیایی، یعنی حرکت از بازارهای محلی به بازارهای خارجی، را به عنوان بخشی از استراتژی رشد انتخاب می کنند. توسعه بین المللی یک تصمیم بسیار مهم است، مخصوصاً برای کسب و  کارهای کوچک ومتوسط که اساساً دارای پایه مالی کم ، تمرکزی محلی و حوزه جغرافیایی محدودی هستند. بین المللی شدن شرکت های کوچک ومتوسط در برخی کشورها بعنوان مقدم ترین سیاست عمومی است. چرا که آنها نقش حیاتی در نوآوری صنعتی وتوسعه اقتصادی جوامع خود دار ند . بسیاری از مدیران ارشد و کارآفرینان فرصت های موجود در بازارهای بین المللی را تشخیص داده و دسترسی به این بازارهای جهانی را بعنوان یک ابزاراستراتژیک برای رقابت پذیری و توسعه بیشتر کسب وکار خود مورد استفاده قرار می دهند. حضور در بازارهای جهانی امکان دسترسی به بازارهای بزرگتر و دستیابی به صرفه جویی در مقیاس، مزیت های تکنولوژیک، ارتقاء شایستگی، پخش ریسک، کاهش و تقسیم هزینه های تحقیق وتوسعه ، دسترسی بیشتر به منابع تأمین مالی را میسر میسازد. یکی از ضروریات کشورهای درحال توسعه حرکت شرکت های کوچک ومتوسط به سمت بین المللی شدن می باشد چرا که فشار رقابتی در حال افزایش و از طرفی کمکهای مالی مستقیم و پشتیبانی از طرف دولت ها کاهش یافته است. بهرحال، با وجود نقش ثابت شرکت های کوچک ومتوسط در توسعه اقتصادی و سهم کشورهای درحال توسعه در رشد تجارت جهانی، مطالعات کمی در خصوص بین المللی شدن این شرکت ها در کشورهای درحال توسعه صورت گرفته است و تحقیقات مرتبط با این زمینه هنوز مراحل اولیه خود را طی می کند  عوامل متعددی بر بین المللی شدن شرکت های کوچک ومتوسط تأثیرگذار است : همچون عوامل مربوط به شرکت، عوامل محیطی و مدیریتی ، استراتژی های کسب وکار (عوامل استراتژیک ) و غیره. (تاج الدین-طالبی ،20،1391)

    در دهه های اخیر پیوسته این سوال مطرح بوده است که چرا کشوری پیشرفت کرده در حالیکه کشور مشابه که از نظر منابع اولیه وامکانات بهره وری دارای شرایط یکسان شاید بهتر بوده،عقب مانده است چه عامل مهمی در شرایط مشابه پیشرفت وموفقیت بعضی از کشورها وباعث عقب ماندگی وعملکرد ناصحیح بعضی دیگر می شود؟

    در پاسخ به این سوال تلاش های وسعی در سالهای اخیر با توجه به تغییرات روز افزون انجام شده که در آن به بررسی نقش مدیران عالی در تصمیم گیری سازمانی جهت اعمال استراتژی های تغییر در محیط های رقابتی چالش برانگیز سازمان برای رسیدن به اهداف عالی سازمان وکارائی بهتر عملکرد سازمان انجام شده است. که مشخص شده است سازمانها از تغییرات استراتژیک غافل اند واز این رو به تغییرات نمی پردازند واگر هم دست به تغییر می زنند ،این تغییرات تکراری است وبه سبب عدم هماهنگی سازمانها با تغییرات استراتژیک سازمانها متحمل ضررهای بسیاری میشوند وگاه این ضررها به نابودی سازمان در محیط های رقابتی تبدیل می شود.در این میان نقش مدیران سازمانی ،علی الخصوص مدیران عالی سازمانی در ایجاد تغییرات به موقع بسیار حائز اهمیت است تا سازمان در محیط های دائما در حال تغییر بتواند به سمت اهداف خود بدرستی پیش برود .به دلیل نقش قابل توجه مدیران عالی سازمان در ایجاد تغییر در سازمان وبه دلیل اهمیت کم این موضوع در سازمانهای ایران بخصوص در صنایع غذایی که یکی از پراهمیت ترین صنایع در گستره جهانی است،ما به تشریح این موضوع پرداخته ایم.

     

    1-2-تعریف (بیان) مسئله :

    دنیایی که در آن زندگی میکنیم و خواهیم کرد و محیطی که در آن سازمان ها و تشکیلات فعالیت می کنند،بی سابقه اند. اگرچه عناصر،همانند هستند،لیکن شتاب و پیچیدگی تغییرات در شیوه ها و راه و رسم زندگی ، و ارزشها به گونه ای و با وسعتی در حال شکل گیری است که تاکنون هرگز مشاهده نشده است. تغییرات در چشم انداز سیاسی و روابط جدید بین جهان اول و سوم ، تعریف تازه ای از بازار ، ابزار تولید و محل استقرار منابع انسانی ، مالی و فنی بدست می دهند.تغییرات انفجار آمیز تکنولوژی در ارتباطات و اطلاع رسانی،جهانی واحد پدید آورده است که در آن انجام معاملات کمتر از یک ثانیه طول می کشد و اخبار در کمترین زمان ممکن ، پخش می شودهمه ی اینها در محیطی که در آن سازمان ها و تشکیلات عمل میکنند،نقش تعیین کننده دارند.این محیط برای روسای سازمان ها که وظیفه و مسئولیت تعیین عملکرد و آینده سازمان هایشان را دارند ،تکالیف بی سابقه ای را بوجود می آورد . در این محیط ناآرام ،اکثر رهبران موسسات مجبور می شوند که به بررسی ماهیت سازمان هایشان از قبیل اهداف اصلی ، هویت و روابطشان با مشتریان ، رقبا و فروشندگان مواد مورد نیاز آنها بپردازد. (مدیریت تحول و نوآوری ، ریچارد بک هارد-وندی پریتچارد،24،1378).

    یک سازمان نباید تنها هرچند مدت یکبار وضع خود را تغییر بدهد ، بلکه باید متوجه باشد که پدیده تغییر امری دائمی است و باید مرتبت و پیوسته تغییر کند.سازمان های بزرگ باید  راه هایی بیابند که درست همانند سازمان های کوچک و انعطاف پذیر عمل کنند. سازمان های کنونی باید در مسیر نو آوری و تغییر گام بردارندو این نه بدان سبب است که بخواهند بر رونق و موفقیت خود بیفزایند و لی بدان سبب در دنیای پر رقابت بقای آنان در گرو داشتن چنین رویه ای خواهد بود.(مبانی تئوری و طراحی سازمان ،ال.دفت،308،1378)

    تغییر استراتژیک، راهی مرکزی برای حفظ یک هم ترازی مناسب با تغییر رقابتی، تقاضا، فن آوری، و محیط اجتماعی است.با این حال، با توجه به نظریه صاحبنظران ،مدیران با اطلاعات به مراتب بیشتر از مدیران با برداشتهای شخصی در مواجعه با محیط های پویا در فرآیند تصمیم گیری استراتژیک موفق ترند.علاوه بر این تفاسیر با تعیین تجارب مدیران، ارزش ها، و شخصیت های از ویژگی های قابل مشاهده مانند سن، سوابق تحصیلی، دوره تصدی سازمانی،و غیره منعکس شده،بنابراین، تغییر استراتژیک خلاق، وظیفه بدون ساختار است که انتظار می رود تنوع تیم مدران عالی  به اعمال قدرت انجام دهند. Yong Wu, Zelong Wei and Qiaozhuan Liang,2011,270))

    بر اساس یافته های  (Hambrick  1984 و Mason) ، محققان عنوان نموده اند که مدیران عالی نقشی بحرانی را در تغییر استراتژیک ایفاء می کنند تا حدی که مدیران سطح استراتژیک ، تفسیر سازمانها را مشخص می سازد و واکنش های استراتژیک را طراحی می کند اغلب تحقیقات در این زمینه انجام گرفته اند که چرا تیم های مدیریتی عالی قادر به انطباق با محیط خود نیستند و چگونه می توانند انطباق پذیری خود را ارتقاء بخشند . تحقیقات در زمینه تیم های مدیریتی عالی ، از طریق مرتبط نمودن ویژگی های تیم مدیریت عالی که در اغلب موارد در قالب متغیرهای جمعیتی مانند سن و تصدی ارزیابی گردیده اندبا متغیرهای بازده مانند تغییر استراتژیک و عملکرد شرکت به تحلیل  می پردازند. Yong Wu, Zelong Wei and Qiaozhuan Liang,2011,270))

    شتابناک بودن سرعت سرمایه گذاری و نوآوری در فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب ایجاد دیدگاه های متفاوتی نسبت به گذشته در کلیه فعالیتهای سازمانی شده است . مدیران موفق به ارزش اطلاعات و ارتباطات پی برده و میدانند که کسب و کار خود را باید با دانش فناوری ارتباطات و اطلاعات در هم آمیخته و در تصمیم گیری ها از آن استفاده کنند . هدف اصلی هر سازمانی ، ارتقای شاخص های مهم در سازمان از طریق بالا بردن میزان عملکرد و تعهد سازمانی مدیران و کارکنان است ؛ که به پذیرش تغییر و بازنگری مستمر در ساختار ، خط مشی ها و روش های اجرای فعالیتهای نیروی انسانی در سازمان بستگی دارد . با بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان، دستیابی به اطلاعات آسان تر شده و نیاز به کارکنان فرودست کاهش می یابد . در واقع ، هرچه سرعت و پیچیدگی های تغییرات فنی ، شتاب بیشتری می گیرد ، تقاضا برای دانشگرانی که با مهارت های خود بتوانند از مزایای کامل فناوری های جدید استفاده کنند ، افزایش می یابد.  ( علاقه بند ، 1384 )

    پیش از دهه 1970 رهبران به محیط بیرونی به اندازه کافی توجه نداشتند . تنها نکته پراهمیت این بود که سهمی از بازار را در اختیار بگیرند . در طی دهه 1970 نیروهای محیطی از قبیل فناوری ، مقررات زدایی و نوآوری ، بسیاری از سازمان ها و صنایع را با تغییرات شدید مواجه ساختند . در اواخر دهه 1970 ، قلمرو تغییرات گسترش یافت . تمرکز بر تغییر سازمان در اواسط دهه 1980 و سپس در ابتدای 1990 با طغیان مهندسی مجدد ادامه یافت . (اندرسون و اندرسون ، 1387) این حرکت امروزه با جنبش فناوری ارتباطات و اطلاعات ، برنامه ریزی منابع و جستجو برای یافتن راهی که بتوان از تغییر بهترین بهره برای سازمان حاصل شود ، به کار خود ادامه می دهد ( صالحی و همکاران ، 1389 ). تغییر یک پدیده ی بزرگ آفرینش است که همواره با آن مواجه هستیم پیترز می نویسد امروزه تنها چیز ثابتی که می توان یافت تغییر است و جوامع و سازمان ها نیز تحت تاثیر این پدیده ی بزرگ تغییر هستند.با توجه به این تحولات شگرف، مسئله این است که مدیران چگونه سازمان خود را در جهتی سوق و توسعه دهندکه بهتر بتواند با تغییرات و تحولات محیط هماهنگ شود.  به عبارت دیگر مدیران چگونه میتوانند به جای داشتن حالت انفعالی حالت فعال داشته و قبلا رخدادهای تغییرات اقتصادی، علمی، فنی، سیاسی و غیره را پیش بینی و تدابیر لازم را به عمل آورند.تغییر در دنیای امروز یک موضوع چند بعدی و فراگیر می باشد و سازمان ها همواره در زمینه های مختلف دستخوش تغییر می شوند . لذا می توان گرایش عمومی به تغییر را در ادبیات مدیریت به شکل گسترده ای یافت . براین اساس نظریه پردازان سازمان همگی به آهنگ رو به رشد تغییر در سازمان ها اشاره کرده و کثرت و سرعت تغییرات را به عنوان دو مسئله مهم تغییرات سازمانی بر شمرده اند گذشته از نقش و پیوستگی، باید افراد در رفتار کاری خود به نحوی خلاقیت ، رضای خاطر و نوآوری نشان دهند .

    بدین ترتیب با توجه به اهمیت وضرورت تغییر استراتژیک برای رسیدن به اهداف سازمانی در محیط پر رقابت جهان امروز در عرصه های مختلف تولیدی ،خدماتی،بازرگانی در حالی که شرکتهای با ایده های جهانی روز به روز در حال خلق راههکارهای نوین برای ایجاد بهترین شیوه تطابق خود با دنیای پر چالش هستند مهترین مشخصه  برای عملی کردن این تغییرات برای نیل به اهداف سازمان تیم های مدیریتی عالی هستندکه نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری وتصمیم سازی و عملی کردن فرآیند تغییر استراتژیک سازمانی دارند.این درحالیست که در کمتر سازمانی در ایران به اهمیت فوق العاده تاتیر تغییر استراتژیک بر پیشرفت  و  رشد به سمت جهانی شدن اهمیت داده می شود و می دانیم که ایده های خلاق برای ایجاد تغییر عملی نخواهد شد مگر در صورت داشتن تیم مدیریتی ایده ال با تمام ویژگی هایی که تاثیر مثبتی برای رسیدن به  تمام اهداف سازمانی داشته باشد.وبا توجه به نادیده گرفتن این موضوع مهم در سازمانها وشرکتهای دارای مدیریت استراتژیک در ایران ،پژوهش علمی که در زمینه تاثیر ترکییب تیم مدیران عالی بر تغییر استراتژیک صورت گرفته بسیار محدود می باشد بنابراین ما بر آن شدیم به این موضوع مهم بپردازیم.

    1-3-اهمیت و ضرورت  موضوع:

    از دیر باز انسانها تغییر را میشناختند. دنیای امروز دنیای حرکت باسرعت نور وتکنولوژی نانواست. هرروزه شرکتهاوسازمان هایی میرویند،رشدمیکنندومیمیرند.رازی که در افول همه آنها پدیدار است، تن ندادن به تغییر در زمان مقتضی است؛ گویی چنانچه سازمان توانایی  تغییر در زمان مناسب را نداشته باشد، باید منتظر تغییر در وضعیت رقبا و در نتیجه تهدید جدی آنها نسبت به سهم بازارباشد.این مطلب را دانشمندان تاجایی توسعه می دهند که امکان بدیهه سرایی در سازمان را یک مزیت برای آن میشمارند(بدیهه سرایی عبارت است از یک رویکرد برای اتفاق های برنامه ریزی نشد.) دکتر مشبک(1385) معتقد است » :یک سازمان لازم است به دنبال بهسازی و ارتقای  فرهنگ سازمان و کارکنان، به وضعیتی برسد تا در آن افراد از درخواست تغییر وضعیت موجود و رفتارهای فعلی هراس نداشته باشند. استقرار چنین فرهنگی که نوآوری و تغییر را امری عادی میپندارد، نمیتواند بدون وجود یک راهبری استراتژیک قدرتمندکه به دنبال آن تشویق مدیران و کارکنان کارآفرین و نوآور را در پی داشته باشد، تحقق یابد.«

    عبارتی که ما از آن به عنوان تغییر راهبردی نام خواهیم برد . وجود تغییر راهبردی در سازمان سبب میشود تا سازمان سدها را پل درک کند و اشتباه را تجربه بنامد و شکست را پیروزی دیررس احساس کند. تغییر راهبردی مهندسی مجدد سازمان را حمایت خواهدکرد وسازمان رامنعطف خواهد ساخت .(مقتدایی، 28 ،1383).

    ما در دوره ای زندگی می کنیم که تغییرات با سرعت در جریان است ،حوادث بزرگ سیاسی دنیای اطراف ما را تغییر شکل داده است. تغییرات در جامعه باعث دگرگونی زندگی ما شده است.فناوری جدید،غیر ممکن را ممکن ساخته است.تغییرات بنیادی ما را احاطه کرده وتوانمندی مدیریت تغییر اثربخش به عنوان یک صنعت حیاتی برای مدیر موفق در سازمانهای امروزی جلوه کرده است.(مدیریت تغییر در کتابخانه ها چالشهای سده10،1385،21)

    با توجه به موضوع تحقیق حاضر و پیشینه کاوی تحقیقات گذشته یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یا عدم موفقیت سازمان ها و شرکت های دارای اهداف راهبردی همگام شدن با محیط در حال تغییر می باشد که این امر توسط تیم های مدیریتی شناسایی ، برنامه ریزی و هدف گذاری می شود  و در مواقع نیاز با ایجاد تغییرات استراتژیک و راهبردی سازمان  به اهداف عالی نیل میکند.

    که در این پژوهش ما کوشیده ایم با توجه به ترکیب تنوع تیم مدیراناز لحاظ جمعیت شناختی(تنوع سنی ، تنوع زمینه تحصیلی و تنوع تصدی سازمانی) به مانند اکثر صاحب نظرانی که تحقیقاتی  در زمینه تاثیر تیم مدیران عالی بر تغییر استراتژیک داشته اند نشان دهیم  که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر اتخاذ تغییرات استراتژیک در سازمان تیم مدیران عالی می باشد. که بر اساس آن تغییر استراتژیک را در این تحقیق با سه مولفه ی: ایجاد کسب و کار های جدید،حذف کسب و کار های منسوخ شده و تغییر درسبد سهام  کسب و کار اندازه گیری می کنیم.

    1-4-چارچوب نظری تحقیق:

    تعداد مشارکت های تیمی درسازمان­ها در حال افزایش است و تیم ها نقش بسیار عمده­ای در موفقیّت سازمان دارند. انجام و به ثمر رساندن کارها با استفاده از شیوه گروهی، ظرفیت های بالقوهای را برای بهره برداری کامل از توانایی های منابع انسانی، دراختیار می گذارد در تغییرات گسترده و پرشتاب محیط پرکسب و کار دنیای امروز، توانایی سازمان ها در خلق و تسهیم دانش جهت کسب و نگهداری مزایای رقابتی بسیار اهمّیت دارد. تیم ها کلیدی ترین عنصر سازنده ی سازمان های دانش محور کنونی هستند. هم چنین صاحب نظران مدیریت جملگی اذعان دارند که تیم­ها، ابتدایی ترین واحد عملکرد در هر سازمان هستند( مؤمنی و همکاران، 1389، ص 150).

    امروزه ضرورت تحول و تغییر سازمانی برای اکثر مدیران و کارشناسان و سایر افراد کلیدی آشکار شده است چرا  که در دنیای امروز همه چیز در حال تغییر و تحول است، از جمله شیوه های کسب درآمد، الگوهای اقتصادی، شیوه های بازاریابی، شیوه های مدیریت و رهبری، تکنولوژی، متدهای مهندسی و سیستم­های اداری و سازمانی، نیازها و توقعات مشتریان، آگاهی و دانش مشتریان و جامعه، کیفیت و کمیت، تولیدات و خدمات رقبا، ساختارهای سازمانی، فرهنگ و نگرش سازمانی و... به همین جهت می توان گفت در چنین فضا و شرایطی اگر سازمانی سیستم های مدیریتی، مهندسی را اجرایی و همچنین فرهنگ سازمانیش را تغییر ندهد و با نیازهای جامعه و مشتری سازگار نکند محکوم به فنا است و توانایی رقابت در طولانی مدت را نخواهد داشت.در محیط های پویا ورقابتی امروز سازمانها در تلاش برای ایجاد تغییرات استراتژیک در پاسخ به تقاضاهای مشتریان روبه روشدن با محیط های در حال تغییر ،گسترش فناوری و حرکت های رقابتی هستند.

    با توجه به چارچوب نظری در پژوهش حاضر ما به تحقیق و مطالعه تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیرانعالی بر ایجاد تغییر استراتژیک پرداختیم .که مولفه های اثرگذار بر ترکیب تنوع تیم مدیرانعالی عبارتند از: تنوع سنی تیم مدیران عالی،تنوع زمینه تحصیلی تیم مدیران عالی،تنوع تصدی سازمانی تیم مدیران عالی .

    همچنین به سنجش عوامل تاثیر گذار که باعث تغییر استراتژیک میشوند پرداختیم که عبارتند از:ایجاد کسب وکار جدید،حذف کسب وکارهای منسوخ شده،تغییر در سبد سهام  کسب وکار.

    براساس شواهد ویافته های حاصل از نتایج و بررسی ادبیات موضوعی پژوهش وهمچنین ارائه مدل های کار شده توسط صاحبنظران(Hambrick and Mason (1984))و(Wiersema and Bantel, 1992),)و(Kannadhasan and Nandagopal, 2010)((Yong Wu, Zelong Wei and Qiaozhuan Liang2011و(Ya-Ti Hsu and Shih-Ping Kevin Huang2011)وبا توجه به پرسش اصلی پژوهش( آیا رابطه ای بین ترکیب تنوع تیم مدیرانعالی وتغییر استراتژیک وجود دارد؟) مدل زیر طراحی شده است:

    Abstract:

    Today the need for organizational change for most managers and experts and other key people is evident. Because in current world everything is evolving, so it can be said that in such a situation if an organization has not implemented its management system and culture, and does not fit the needs of customer and community; is doomed and will not be able to compete long-term.

    This research aims to investigate the effect of diversity combine of top managers’ team on creation of strategic change that the main goal is (in top management team of food industry in industrial estates of Guilan province). Also have secondary objectives such as the role of age diversity in top managers on strategic change dimensions, the impact of academic fields’ diversity in top managers, also organizational tenure diversity of top managers’ team on strategic change. Composition of top managers diversity with variables such as age diversity, academic fields and tenure diversity are as independent variables, and strategic change with characteristics like creation of new businesses, remove obsolete jobs, and change in businesses portfolio are considered as dependent variables. This research is descriptive and in type of correlation, and based on aim is functional. To determine the reliability of questionnaire with emphasis on internal consistency of questions used Alpha Chronbach and also using SPSS 18 for questions related to each variable. Finally T test indicate that from 9 evaluated hypotheses 6 hypotheses is confirmed and 3 hypotheses was rejected. Main hypothesis based on Regression test effect of age diversity on strategic diversity, impact of academic field diversity on state are confirmed. And also top managers’ teams’ diversity on strategic change are effective. According to obtained averages organizational tenure diversity of top strategic change and age diversity of top manager team (3/2574) has minimum impact on strategic change in food industries of industrial Estates in Guilan province.

    Key words: composition of top managers’ team diversity, strategic change, business

  •  فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                   صفحه

    چکیده............................................................................................................................... و

    فصل اول : کلیات پژوهش

    1-1 مقدمه........................................................................................................................ 2

    1-2   تعریف (بیان) مسله................................................................................................. 3

    1-3  اهمیت و ضرورت موضوع........................................................................................ 5

    1-4   چارچوب نظری تحقیق............................................................................................ 6

    1-5   فرضیات تحقیق....................................................................................................... 9

    1-5-1 فرضیه اصلی تحقیق............................................................................................... 9

    1-5-2 فرضیات فرعی تحقیق........................................................................................... 9

    1-6 سوالات تحقیق.......................................................................................................... 9

    1-6-1 سوال اصلی تحقیق................................................................................................ 9

    1-6-2 سوالات فرعی تحقیق............................................................................................. 9

    1-7  اهداف تحقیق........................................................................................................... 10

    1-7-1 هدف اصلی تحقیق................................................................................................ 10

    1-7-2 اهداف فرعی تحقیق.............................................................................................. 10

    1-8 قلمرو تحقیق............................................................................................................. 10

    1-9  روش تحقیق............................................................................................................ 10

    1-10 تعریف متغییرها....................................................................................................... 11

    1-10-1 متغیر مستقل....................................................................................................... 11

    1-10-2 متغیر وابسته....................................................................................................... 11

    1-10-3 تعریف عملیاتی واژه ها ، متغیر ها وا صطلاحات دقیق........................................... 11

    فصل دوم :ادبیات تحقیق

    2-1-مقدمه....................................................................................................................... 14

    2-2-مفهوم تغییر............................................................................................................... 17

    2-2-1- تغییر چیست؟ .................................................................................................... 17

    2-2-2- مفهوم تغییر،تحول و تغییر بنیادی........................................................................... 18

    2-2-3- نگرش به مدیریت تغییر....................................................................................... 20

    2-2-4- مفهوم تغییر استراتژیک......................................................................................... 20

    2-3-دلایل لزوم تغییر استراتژیک....................................................................................... 23

    2-4-ابعاد تغییر................................................................................................................. 25

    2-5-انواع تغییر................................................................................................................ 26

    2-5-1-انواع تغییر از دیدگاه صاحبنظران............................................................................ 26

    2-5-2-انواع تغییر از دیدگاه آکرامان.................................................................................. 27

    2-6-تغییر در سازمان ها.................................................................................................... 30

    2-6-1-عوامل تعیین کننده تغییر......................................................................................... 30

    2-6-2- استراتژی های اساسی برای مدیریت تغییر.............................................................. 31

    2-6-3- مهارت های لازمه ی مدیران برای ایجاد تغییر........................................................ 32

    2-6-4- عوامل موثر در تحول سازمان................................................................................ 33

    2-6-5- روش های ایجاد تغییر در سازمان......................................................................... 38

    2-6-6- تدارکات برای تغییر............................................................................................. 39

    2-6-7- واکنش به تغییر.................................................................................................... 39

    2-6-8- علل مقاومت افراد وسازمان در برابر تغییر.............................................................. 39

    2-6-9- نقش رهبری در مدیریت تغییر.............................................................................. 41

     2-7- مفهوم تیم و کار تیمی............................................................................................. 43

    2-7-1-تعریف تیم........................................................................................................... 43

    2-7-2- مفهوم کار تیمی................................................................................................... 44

    2-8- لزوم وجود تیم مدیران عالی..................................................................................... 46

    2-9-نقش تیم................................................................................................................... 48

    2-10- مفهوم گروه های کاری........................................................................................... 49

    2-11-رابطه کار تیمی با عملکرد سازمان............................................................................ 49

    2-12-نقش مدیریت عالی بر مفهوم رهبری تیمی................................................................ 50

    2-13- پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع در داخل کشور........................................... 53

    2-14- پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع در خارج از کشور....................................... 53

    فصل سوم : روش اجرای  تحقیق

    3-1مقدمه......................................................................................................................... 56

    3-2 طرح تحقیق............................................................................................................... 56

    3-3جامعه ونمونه آماری.................................................................................................... 57

    3-3-1 جامعه آماری......................................................................................................... 57

    3-3-2 نمونه آماری.......................................................................................................... 58

    3-4 ابزار سنجش.............................................................................................................. 59

    3-4-1 طراحی پرسشنامه.................................................................................................. 59

    3-4-2 پایایی(قابلیت اعتماد) پرسشنامه.............................................................................. 60

    3-4-3روایی پرسشنامه..................................................................................................... 60

    3-5روش تحلیل داده ها.................................................................................................... 63

    3-6- روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها ................................................................. 63

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها

    4-1 مقدمه........................................................................................................................ 65

    4-2 نتایج توصیفی متغییر ها............................................................................................... 66

    4-3 وضعیت جنسی پاسخگویان........................................................................................ 71

    4-4 وضعیت تحصیلات پاسخگویان(زمینه تحصیلی............................................................. 77

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1 مقدمه........................................................................................................................ 85

    5-2 نتایج تجربی.............................................................................................................. 85

    5-3 نتایج تجربی توصیفی................................................................................................. 87

    5-4 بحث و بررسی نتایج.................................................................................................. 87

    5-5 پیشنهادات پژوهش.................................................................................................... 88

    5-6 محدودیت های پژوهش............................................................................................. 89

    - منابع.............................................................................................................................. 90

    - پیوست        95

    منابع

    منابع فارسی  :

    1. آصفی، احمدعلی؛ حمیدی، مهرزاد؛ جلالی فراهانی، مجید؛ دقهان قهفرخی، امین. ( 1388)، ً بررسی مدیریت مشارکتی و مقاومت کارکنان در برابر تغییر در سازمان تربیت بدنی و ادارخ کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ً. مدیریت ورزشی، ( 3)، 26-5 .
    2. اعرابی، سیدمحمد؛ صادقی، داود؛ افجه، سیدعلی اکبر؛ محمدی، تیمور. ( 1388)، ً ارائه مدلی برای افزایش عملکرد از طریق هماهنگی سازی استراتژی‌های تغییر سازمانی ً.
    3. اورک، جهانبخش؛ درویش پور، عیسی. ( 1388 )، ً راهکارهای موثر بر کاهش مقاومت در برابر تغییر از دیدگاه اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ً. علوم تربیتی، 2( 8)، 167-149 .
    4. جعفرپور، محمود. ( 1389)، ًمطالعه ابعاد و نقش مقاومت فردی در برابر تعهد به تغییرات برنامه ریزی شده سازمانی (مطالعه در سازمان نظامی) ً. 1( 4)، 56-41 .
    5. خاچیان، آلیس؛ منوچهری، هومان؛ پازارگادی، مهرنوش؛ اکبر زاده باغبان، علیرضا. ( 1390)، َچالش‌های مدیریت تغییر، تجارب مدیران در دانشکده های پرستاری و مامایی: مطالعه ای کیفی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران (حیات)، 18 ( 1 )، 88-79 .
    6. دشتی، نادر؛ یاوری، کاظم؛ صادقی، حسین. ( 1389)، ً بررسی ماهیت و روند تغییر فن آوری در صنعت ایران ( 1387-1350) ً. پژوهشنامه اقتصادی، 95-71 .
    7. رحیم زادگان، زهرا؛ شعبانی ورکی، بختیار؛ مرتضوی، سعید. ( 1388)، ً میدان وابستگی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیریت تغییر در نظام آموزش عالی ً. مجله علمی پژوهشی اصول بهداشت روانی، 11( 3)، 247-239 .
    8. زاهدی، شمس السادات؛ مرتضوی، لیلا. ( 1389)، ً تاثیر عوامل زمینه ای تغییر بر تعهد به تغییر در فرآیند خصوصی سازی در سازمان‌ها ً. مجله دانش و توسعه (علمی – پژوهشی)، 17( 34 ) .
    9. فدائی، غلامرضا؛ ناخدا، مریم. ( 1389)، ًطراحی مدل مدیریت تغییر در کتابخانه های دانشگاهی ایران : مطالعه دلفیً. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی، 16( 3)، 145-168 .
    10. فرمان بر، ربیع اله؛ نیکنامی، شمس الدین؛ حیدرنیا، علیرضا؛ حاجی زاده، ابراهیم. ( 1389)، ً پیشگویی کننده های رفتار ورزشی دانشجویان به را اساس الگوی مراحل تغییر با استفاده از تحلیل مسیر ً. فصلنامه پایش، 10 ( 1 )، 37-27 .
    11. صالحی، محمد؛ فلاح، وحید؛ قصابی، زهرا. ( 1389)، ً تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت تغییر ً. پژوهش تحقیقات مدیریت آموزشی، 5، 105-116 .
    12. کرد ناییج، اسدا...؛ طاهری، فاطمه؛ نیاکان لاهیجی، نازیلا. ( 1389)، ً ماهیت هولوگرافیکی تحول در سازمان‌های عصر اطلاعات ً. مدیریت فرهنگ سازمانی، 8 ( 20 )، 86-63 .
    13. لگزیان، محمد؛ ملک زاده، غلامرضا. ( 1389)،َ بررسی رابطه میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده. چشم انداز مدیریت دولتی، ( 4)، 118-110
    14. میرسپاسی، ناصر؛ قهرمانی، مسعود. ( 1387)، ضرورت انطباق رویکرد تغییر بنیادین (اجرای کلات و مبتنی بر نگرش سیستمی) به برنامه‌ی تحول در نظام اداری کشور برای بهبود و ارتفاء قابلیت و توانمندی دولت تهران : واحد علوم و تحقیقات. مجله پژوهش‌های مدیریت، ( 88) .
    15. میرکمالی، سیدمحمد؛ زینلی، حسین. ( 1388)، ً طراحی الگوی مناسب تغییر سازمانی در دانشگاههای جامع دولتی از طریق تحلیل عامل‌ها ً. مجله علوم تربیتی (علوم تربیتی و روانشناسی)، 5( 3 )، 139-164 .
    16. هادوی نژاد، مصطفی؛ خائف الهی، احمد علی؛ علیزاده ثانی، محسن. ( 1388)، ً سیاست پیشگی مدیران، ادراک سیاسی کارکنان و مقاومت در برابر تغییر ً. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پرتال جامع علوم انسانی. 4( 16)، 137-119 .
    17. حکیمی، حسن، سودی، نعمت اله، مرتضوی ،سعید، قلی زاده، رضا، بررسی تأثیر ادراک از عدالت و اعتماد بر طفره رفتن اجتماعی تیم ها در تسهیم دانش:تیم های تحقیق و توسعه ی مستقر در شهرک صنعتی طوس مشهد، پژوهش نامه مدیریت اجرایی علمی-پژوهشی، سال سوم ،شماره5،نیمه اول 1390،ص137-162
    18. جاپلقیان،غلام،بررسی مداخله ها و پیش ران های راهبرد مدیریت عملکرد تیم بنیان ،ماهنامه توسعه انسانی پلیس،شماره 32،سال هفتم،1389،ص122-156
    19. جوان مرد ،حبیب الله، افراز، محمد ، تعیین ارتباط میان عو امل کار تیمی، تعهّد سیاسی و رفتارشهروندی سازمانی، چشم انداز مدیریت دولتی، شماره2، تابستان 1389، ص93-107
    20. رمضانی نژاد، رحیم، حسینی کشتان، میثاق ، احسانی، محمد، رابطۀ سبک های رهبری مربیان و انسجام گروهی تیم های فوتبال لیگ برتر ایران، فصل نامه­ی­ المپیک،سال هجدهم،شماره1(پیاپی49)، بهار1389، ص57-68
    21. سنجقی، محمد ابراهیم، فرهی بوزنجانی، برزو، ظهوریان نادعلی، ایمان، بررسی تأثیر توانمندسازی تیمی بر رابطه بین رهبری تحوّل آفرین و عملکرد سازمانی )مطالعه موردی در واحدهای تحقیق و توسعه ی صنعت نفت مستقر در تهران(، بهبود مدیریت،سال پنجم، شماره­ی­ 2، پیاپی 13 ، پاییز 1390، ص124-137
    22. سیادت، سیدعلی، کاظمی، ایرج ، مختاری پور، مرضیه، بررسی مقایسه ای رابطه بین هوش سازمانی و رهبری تیمی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاههای دولتی اصفهان، چشم انداز مدیریت دولتی،شماره 1، بهار 1389، ص87-99
    23. سیادت، سیدعلی، مختاری پور، مرضیه، رهبری تیمی در سازمان بر اساس نقش سازمانی و فرهنگ ملی ( مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی اصفهان)، اندیشه مدیریت، سال سوم، شماره اول، 1388، ص191-219
    24. صادقی آرانی، زهرا، آرامون، هاجر، سعیدا اردکانی، سعید، تأثیر مهارت های کار تیمی بر عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشجویان به تفکیک جنسیت، مجله علمی-  پژوهشی تحقیقات زنان، بهار و تابستان ۱۳۸۸ ، سال سوم، شماره اول، ص59-73
    25. فرهی، رضا، محمود، امیررضا ، زارعی رهرو، امیرحسن، افخمی اردکانی، مهدی، طراحی معیارهای اثربخشی کار گروهی (با رویکردQCC  و TQM ) مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت، فصل نامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت،سال چهارم ، شماره ۱۰ ، بهار ۱۳۸۹، ص39-70
    26. کاظمی، مهدی ، کرمانشاه، علی، کرباسفروشان، الیاس، بررسی سازه ی کیفیت کار تیمی و اصلاح ابزار اندازه گیری تعاملات تیم: تحلیل مفهومی و تجربی، فصل نامه علوم مدیریت ایران، سال ششم، شماره 21 ، بهار 1390 ، ص 19-46
    27. لاجوردی، سید جلیل، حسینی، مهدی، راهبردهای شکل گیری تیم های تسهیل کننده خلق دانش، مطالعات مدیریت راهبردی،شماره­ی2، تابستان 1390، ص ص127 - 144
    28. مرتضوی، سعید، رضایی راد، مصطفی، جاویدی، امین، عزیزی، مرتضی، نقش باورهای کارکنان در زمینه امنیت روانی و سودمندی واحدها بر عملکرد تیم های انتظامی (شهرستان همدان)، فصل نامه­ی مطالعات امنیت اجتماعی،پایگاه نشریات جهاد دانشگاهی، 1390، ص143-167
    29. مؤمنی، منصور، دهقان نیری، محمود، اخوان انوری، محمدرضا، رئیسی فر، کامیار، مدل سازی ساختاری تأثیر ابعاد OCB بر عملکرد تیم های مجازی، مدیریت فناوری اطلاعات،دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،دوره دوم،شماره5، زمستان 1389، ص149-168
    30. یعقوبی، مریم ، جوادی، مرضیه، رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری تیمی در بیمارستان های منتخب شهر اصفهان در سال 1389، مجله­ی ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ویژه نامه­ی توسعه آموزش  و ارتقای سلامت، اسفند1390، ص1083-1090
    31. نژادی، منصور، چالش های نظام اداری در تشکیل سازمان ها و تیم های مجازی، ماهنامه اتاق ایران، شماره48، دی1389،ص20-23

     

     

    منابع انگلیسی:

    1. Albalas, A; Wortmann, H. (2011) , “Managing large engineering changes”, International Journal of Operations, 32(11) , 1252-1280.
    2.   Baiden, Bernard K., Price,  Andrew D.F., The effect of integration on project delivery team
    3.   Bennett, Hadyn, S. Wright, Norman, Female Emirati graduates and the multicultural, mixed gender workplace, The impact of educational experiences on female students’ team-related behaviours, skills, values and attitudes within the Gulf region, Team Performance Management, Vol. 16 No. 5/6, pp. 267-288, 2010
    4. Brede Moe, Nils, Dingsøyr, Torgeir, Tore Dybå, A teamwork model for understanding an agile team: A case study of a Scrum project, Information and Software Technology, vol 52, 2010, pp 480–491
    5. Bucic, Tania, Sydney, Australia, Prem Ramburuth, Effects of leadership style on team learning, Journal of Workplace Learning, Vol. 22 No. 4, 2010, pp. 228-248
    6. Bull, M; Brown, T. (2010) “Change communication: the impact on satisfaction with alternative workplace strategies”, Facilities, 30(3/4) , 135-151. 
    7.   Burtscher, Michael J., Manser, Tanja, Team mental models and their potential to improve teamwork and safety:A review and implications for future research in healthcare, Safety Science 50 (2012) 1344–1354
    8. chanda, john,  Team work-need of the hour , ZENITH International Journal of Business Economics & Management Research Vol.1 Issue 2, Nov 2011
    9. Deneckere, Svin, Euwema, Martin, Van Herck, Pieter, Lodewijckx, Cathy, Panella, Massimiliano, Sermeus, Walter, Vanhaecht, Kris, Care pathways lead to better teamwork: Results of a systematic review, Elsevier journal, Social Science & Medicine,vol 75, 2012
    10. effectiveness, International Journal of Project Management , No 29 ,2011,pp129–136
    11.   Emily, Kilner, Lorraine, A. Sheppard, The role of teamwork and communication in the emergency department: A systematic review, International Emergency Nursing, vol 18, 2010,pp127-137

     

    1. Fuchs, S. (2010) , “The impact of manager and top mamagement identification on the relationship between perceived organizational justice and change – oriented behavkior” Leadership & Organization, 32(6) , 555-583.
    2. Kuntz, J.R.C; Gomes, J.F.S. (2012) , “Transformational change in organizations: a self – regulation approach” Journal of Organizational Change management, 25(1) , 143-162.
    3. Lattuch, F; Young, S. (2010) , “Younge professionals perceptions toward organizational change” Leadership & Organization Development Journal, 32(6) , 605-627.
    4. LePine, Jeffery A., Buckman, Brooke R., Crawford, Eean R., Methot, Jessica R., A review of research on personality in teams: Accounting for pathways spanning levels of theory and analysis, Human Resource Management Review, No 21, 2011, pp 311–330
    5. Li-Ren , Yang, Chung-Fah, Huang, Kun-Shan, Wu,The association among project manager's leadership style, teamwork and project success, International Journal of Project Management, vol 29,  pp 258-267, 2011
    6. Logie, l; Piacentini, M; Eadie, D. (2012) , “Using qualitative methodologies to underastand behavior change” Qualitative Market: An International Journal, 15(1) 70-86.
    7.    Marrewijk, A, V; Veenswij, marcel. (2010) , “Organizing reflexivity in designed change: the ethnoventionist approach” Journal of Organizational Change management, 23(3) , 212-229.
    8. Parush , Avi, Chelsea, Kramer , Foster-Hunt, Tara, McMullan, Alicia, Momtahan, Kathryn, Exploring similarities and differences in teamwork across diverse healthcare contexts using communication analysis, Springer-Verlag London Limited 2012
    9. Pearse, N.J. (2010) , “Towards a social capital theory of resistance to change” , Journal of Advances in Management Research, 7(2) ,163-175.
    10. Peccei, R; Giangreco, A. (2011) , “The role of organizational commitment in the analysis of resistance to change” Personnel Reviwe, 40(2) , 185-204.
    11. Raelin, J.A .(2012) , “Dialogue and deliberation as expressions of democratic leadership in Participatory organizational change” Journal of Organizational Change management. 25(1) , 7-23.
    12. Rexfelt, Oskar, Almefelt ,Lars, Zackrisson, Daniel,Hallman, Teres, Malmqvist, Johan, Karlsson, MariAnne, A proposal for a structured approach for cross-company teamwork: a case study of involving the customer in service innovation, springer, Design (2011) 22:153–171, DOI 10.1007/s00163-011-0104-y
    13. Ryan, A; Mitchell, I .K; Daskou, S, (2012). “An interaction and networks approach to developing sustainable organizations” Journal of Organizational Change management, 25(4) , 578-594.
    14. Savelsbergh ,Chantal M.J.H., van der Heijden, Beatrice I.J.M., Poell, Rob F. , Attitudes towards factors influencing team performance A multi-rater approach aimed at establishing the relative importance of team learning behaviors in comparison with other predictors of team performance, Team Performance Management,Vol. 16 No. 7/8, 2010, pp. 451-474
    15. Shah, N; Sarwar Shah, S.G. (2010) , “Relationships between employee readiness for organizational change, supervisor and peer relations and demography” Journal of Enterprise Information Management. 23(5) , 640-652.
    16. Shah, N. (2010) , “A study of the relationship between organizational justice and employee readiness for change” Journal of EnterpriseInformation management, 24(3) , 224-236.
    17. Shi , Xinping, Liao, Ziqi, The mediating effects of interfirm business process integration and joint teamwork on firm performance in supply chains, Springer Science+Business Media, LLC 2012
    18. Stensaker, I.G & Meyer, C.B, (2012) “Change Experience and employee reactions: developing capabilities for chande” Personnel Review, 41(1) , 106-124.
    19. Stokes, p & Harris, P. (2012) , “Micro – moments, choice and responsibility in sustainable organizational change and transformation”Journal of Organizational Change management, 25(4) , 595-61
    20. Williams, Ethlyn A., Castro, Stephanie L., The effects of teamwork on individual learning and perceptions of team performance ,A comparison of face-to-face and online project settings, Team Performance Management, Vol. 16 No. 3/4, 2010, pp.124-147
    21. Zhu,  Lihong , Use of teams in technical services in academic libraries, Library Collections, Acquisitions, & Technical Services, No 35, 2011, pp 69–82
    22. Zou, Tracy X.P., Ko, Edmond I., Teamwork development across the curriculum for chemical engineering students in Hong Kong: Processes, outcomes and lessons learned, education for chemical engineers, vol 7,  2012,  pp e105–e11

موضوع پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر ترکیب تنوع تیم مدیران عالی بر ایجاد تغییر استراتژیک

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشدM.A. مديريت دولتي تابستان1390 چکيده:       تفکر استراتژيک مهم ديدن چيزي است که که ديگران نمي بينند،کشف يک نياز نهفته به م

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد «M.A» گرايش: تحول پاييز 1391 چکيده        مطالعه حاضر تحت عنوان «بررسي و آسيب شناسي نظام تصميم گ

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش تحول زمینه و هدف : کارکنان بعنوان منبع بالقوه ی مقاومت در برابر تغییر شناخته شده اند (اُکوموس و همینگتون ، 1998) ، با تغییر تجارب یک سازمان ، اعضای آن تفاسیر و انتظارات گوناگونی برای آن تغییرات را دارند. درک شناختی از نوع تغییر توسط یک نقشه ذهنی هدایت می شود که ویژگیهای تغییر و رابطه های بین رویدادهای مختلف ...

پایان نامه کارشناسی ارشد M.A رشته مدیریت آموزشی چکیده اخلاق حرفه ای به عنوان یکی از ویژگی های سرمایه ی انسانی و معنوی هر جامعه یا سازمان است اخلاق گرایی می تواند وسیله ای برا ی رشد معنوی افراد باشد. چرا که انسان معنوی نمی تواند اخلاقی زندگی نکند هوش معنوی نه تنها در حوزه های فردی بلکه در حوزه های سازمانی نیز مورد توجه است و علاوه بر حوزه های روانشناختی وارد سایر حوزه های علوم ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» در رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک چکیده: مدیران اثربخش و موفق به قابلیت های عاطفی افراد توجه دارند و در ارتباطات خود به خوبی می توانند عواطف و احساسات دیگران را درک کنند و متناسب با آن عکس العمل نشان دهند و در یک کلام از هوش عاطفی بالایی برخوردارند و همین توانایی باعث می شود تا یک جو سازمانی مناسب برای پرورش بیشتر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: علوم تربیتی(M.A) گرایش: مدیریت آموزشی چکیده هدف این تحقیق بررسی رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی در کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش بندرعباس که تعداد آنها در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : جغرافیا گرایش : برنامه ریزی توریسم در این پژوهش به بررسی جاذبه‌های اکوتوریستی در شهرستان رامیان استان گلستان و ارائه راهکارهایی برای توسعه‌ی اکوتوریسم در این شهرستان ‌پرداخته شده است. برای ارائه‌ی راهکارها از دو تکنیک سوات و تحلیل سلسله مراتبی استفاده گردید.ابتدا با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی به اولویت‌بندی نقاط اکوتوریستی ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده هدف این پژوهش، بررسی وضعیت رهبری تحولی مدیران ستادی دانشگاه های علمی کاربردی استان سمنان و رابطه آن با شاخص های سازمان یاد گیرنده بود. سوال اصلی این تحقیق عبارت از این بود که آیا بین سبک رهبری تحولی مدیران ستادی و میزان انطباق با شاخص های سازمان یاد گیرنده رابطه ای وجود دارد؟ این پژوهش تحقیقی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت بازرگانی گرایش: " مدیریت تحول" چکیده: در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺑﻪﻃﻮر ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺆﺛﺮ از ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺑﺴﺘﮕﻲ دارد. در نگرش های معاصر به سازمانها، اﻧﺴﺎن ﻧﻘﺶ ﻣﺤﻮری در ﺗﺤﻮل ﺳﺎزﻣﺎن دارد و ﺗﺤﻮﻻت ﻋﻈﻴﻢ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ از ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪیﻫﺎی ﻧﺎﻣﺤﺪود ﻓﻜﺮی اﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﻲﮔﻴﺮد. از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ داراﻳﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﻲروﻧﺪ، ﺑﺮرﺳﻲ ...

ثبت سفارش