فهرست مطالب
فصل اول- کلیات تحقیق
1-1)مقدمه........................................................................................................................................ 2
1-2)بیان مساله ................................................................................................................................ 2
1-3)اهمیت و ضرورت تحقیق ....................................................................................................... 3
1-4)اهداف تحقیق .......................................................................................................................... 5
1-5) چارچوب نظری ..................................................................................................................... 5
1-6)فرضیه های تحقیق ...................................................................................................................7
1-7)تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق............................................................................ 7
1-8)قلمرو تحقیق ......................................................................................................................... 11
فصل دوم- ادبیات تحقیق
بخش اول: آموزش
2-1-1)مقدمه .................................................................................................................................... 14
2-1-2)تعریف آموزش...................................................................................................................... 15
2-1-3)تئوری های آموزش............................................................................................................... 16
2-1-3-1)نظریه های مکتب یادگیری رفتاری....................................................................................16
2-1-3-1-1)نظریه شرطی سازی کلاسیک.........................................................................................17
2-1-3-1-2)نظریه شرطی سازی وسیله ای.......................................................................................17
2-1-3-1-3)نظریه شرطی سازی عامل.............................................................................................17
2-1-3-2)نظریه های مکتب یادگیری شناختی..................................................................................17
2-1-3-2-1)نظریه یادگیری شناختی –اجتماعی بندورا....................................................................18
2-1-3-2-2)نظریه رشد شناختی پیاژه..............................................................................................18
2-1-4)آثار و اهمیت آموزش........................................................................................................... 21
2-1-5)عوامل موثر بر آموزش.......................................................................................................... 26
بخش دوم: مدیریت دانش
2-2-1)مقدمه ................................................................................................................................... 29
2-2-2)تعریف مدیریت دانش ...........................................................................................................29
2-2-3)تئوری های مدیریت دانش................................................................................................... 32
2-2-4)آثار و اهمیت مدیریت دانش................................................................................................. 34
2-2-5)عوامل موثر بر مدیریت دانش................................................................................................ 36
2-2-6) معرفی پروژه مدیریت دانش در شرکت برق منطقه ای تهران ............................................ 38
بخش سوم: اثربخشی سازمانی
2-3-1)مقدمه .................................................................................................................................... 41
2-3-2)تعریف اثربخشی سازمانی...................................................................................................... 41
2-3-3)تئوری های اثربخشی سازمانی............................................................................................... 42
2-3-3-1)رویکرد نیل به هدف..........................................................................................................42
2-3-3-2)رویکرد سیستمی................................................................................................................42
2-3-3-3)رویکرد ذینفعان استراتژیک................................................................................................43
2-3-3-4)رویکرد ارزشهای رقابتی.....................................................................................................43
2-3-4)آثار و اهمیت اثربخشی سازمانی........................................................................................... 43
2-3-5)عوامل موثر بر اثربخشی سازمانی.......................................................................................... 44
2-3-6) تاریخچه شرکت برق منطقه ای تهران ................................................................................. 46
بخش چهارم: پیشینه تحقیق
2-4-1)مقدمه ................................................................................................................................... 54
2-4-2)تحقیقات انجام گرفته در خارج............................................................................................. 54
2-4-3)تحقیقات انجام گرفته در داخل.............................................................................................. 55
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1)مقدمه ....................................................................................................................................... 57
3-2)فرایند اجرای تحقیق.................................................................................................................. 57
3-3) روش تحقیق ........................................................................................................................... 58
3-4)جامعه آماری............................................................................................................................. 59
3-5)نمونه تحقیق ........................................................................................................................... 59
3-6)حجم نمونه ............................................................................................................................. 60
3-7)روش گردآوری داده های تحقیق ............................................................................................ 61
3-8) ابزار گردآوری داده های تحقیق ............................................................................................. 61
3-9)روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها ..................................................................................... 61
3-9-1)روایی(اعتبار).........................................................................................................................62
3-9-2)پایایی(اعتماد)........................................................................................................................62
3-10) روش تجزیه و تحلیل داده ها .............................................................................................. 63
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
4-1)مقدمه ..................................................................................................................................... 66
4-2)توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان .............................................................. 67
4-3)توصیف متغیر های تحقیق ..................................................................................................... 71
4-4) آزمون نرمال بودن متغیرهای تحقیق........................................................................................76
4-5) فرضیه های تحقیق ............................................................................................................... 76
4-6)بررسی تاثیر ابعاد فرایند مدیریت دانش رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی................78
4-7)آمار استنباطی بررسی تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی بر نتایج تحقیق...................................79
فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1)مقدمه..................................................................................................................................... 83
5-2)توصیف متغیرهای تحقیق...................................................................................................... 83
5-2-1)نتایج آمار توصیفی.............................................................................................................83
5-2-2)توصیف متغیرهای تحقیق..................................................................................................83
5-3)نتایج آزمون فرضیه ها و مدل تحقیق.................................................................................... 88
5-4)مقایسه نتایج آزمون فرضیه ها با نتایج پیشینه تحقیقات انجام شده...................................... 89
5-5)پیشنهادات حاصل از نتایج آزمون فرضیه ها........................................................................ 90
5-6) محدودیت های تحقیق........................................................................................................ 92
5-7)پیشنهادات برای تحقیقات آتی...............................................................................................93
فهرست منابع
منابع فارسی................................................................................................................................. 95
منابع انگلیسی............................................................................................................................... 99
پیوست ها..................................................................................................................................... 105
منابع فارسی:
ابراهیمی، س. (1392). مدیریت دانش در سازمان های دولتی و غیردولتی. تعاون و روستا، 5(0)، 53-70.
اخوان، پ.، اولیایی، ا.، دسترنج ممقانی، ن.، و ثقفی، ف. (1389). توسعه فرآیندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش. سیاست علم و فناوری، 3(2)، 1-12.
امیدی، ع.، تندنویس، ف.، و احمدمظفری، س. (1391). ارتباط فرهنگ سازمانی با اثربخشی مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی در برخی سازمان های ورزشی ایران. دوفصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 2(4)، 87-103.
امیدی، ع. ر.، تندنویس، ف.، و مظفری، ا. ا. (1391). ارتباط فرهنگ سازمانی با اثربخشی مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی در برخی سازمان های ورزشی ایران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 2(0)، 87-104.
امینی فسخودی، ع.، و هادی نژاد، ب. (1391). سنجش اثربخشی سازمانی با رویکرد مدل سازی معادله های ساختاری. پژوهش های مدیریت در ایران، 16(3)، 1-20.
بردبار، غ.، و زارعی، م. (1392). بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی سازمانی بر ارتقای سطح مدیریت دانش در سازمان بهزیستی استان یزد. جامعه شناسی کاربردی، 24(4)، 227-244.
بهیان، م.، سلیمی، ق.، و طالبی، ه. (1384). تحلیلی بر میزان استفاده و تاثیر انواع آموزش ها در ارتقای دانش و مهارت کارکنان. مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد، 7(1)، 45-21.
پورقار، ع.، ناستی زایی، ن.، و هزاره مقدم، م. (1389). بررسی مقایسه ای تاثیر دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری بر تعهد سازمانی کارکنان. پژوهشهای مدیریت، 3(8)، 141-123.
پورکیانی، م.، و غلامی، م. (1392). بررسی رابطه بین رفتارهای مثبت کارکنان با اثربخشی سازمانی در دستگاه های اجرائی شهرستان بیرجند. کار و جامعه، 0(0)، 38-50.
حقیقت منش، ج.، و طاهری زاده، ع. م. (1388). ارزیابی و توسعه مدل چرخه مدیریت دانش (مطالعه موردی: دانشگاه علم و صنعت). مدیریت نظامی، 3(9)، 95-118.
حیدری، ن.، فراهانی، ا.، و غفرانی، م. (1388). بررسی ارتباط بین توانمندسازی با مدیریت دانش کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان سیستان و بلوچستان. تربیت بدنی و علوم ورزشی، 2(0)، 25-34.
خوش، س. غ.، ابراهیمی، ن. م.، و فلاح لاجیمی،حمید، ر. (2005). بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش. مطالعات مدیریت صنعتی(10)، 25-46.
دسلر، گ. (1942). مبانی مدیریت منابع انسانی (ترجمه ع. پارسائیان و م. اعرابی)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
دیوید، ف. آ. (1999). مدیریت استراتژیک (ترجمه ع. پارسائیان و م. اعرابی)، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
رابینز، ا. پ. (1388). تئوری سازمان(ساختار و طرح سازمانی) (ترجمه م. الوانی و ح. دانایی فرد)، تهران: انتشارات صفّار.
راد فر، ر.، رضائی ملک، ن.، و رضائی ملک، م. (1393). ارزیابی میزان بهبود عملگرهای مالی سازمان با پیاده سازی سیستم مدیریت دانش. حسابداری مدیریت، 7(0)، 33-46.
رضایی کلیدبری، ح.، علیخان گرگانی، ر. ا.، و باقرسلیمی، س. (1391). بهره وری منابع انسانی با تاکید بر مفاهیم، مدل ها و عوامل موثر. رشت: نشر فرهنگ ایلیا.
رئوفی، م. ح.، و تاریخی قوچانی دروس، ا. (1383). تاثیر آموزش ضمن خدمت بر میزان کارائی و بهره وری مدیران و کارکنان مدارس. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 5(1)، 67-80.
زرگر، م. (1382). اصول و مفاهیم فن آوری اطلاعات. تهران: انتشارات بهینه.
سعادت، ا. (1391). مدیریت منابع انسانی. تهران: سمت.
سکاران، ا. (1386). روشهای تحقیق در مدیریت. صائبی محمد، شیرازی محمود. تهران: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
سیدجوادین، س. (1388). مبانی مدیریت منابع انسانی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
سیفی سالدهی، م. ه.، کوزه چیان، ه.، احسانی، م.، و سیفی سالدهی، م. (1391). تأثیر ساختار کارآفرینانه بر اثربخشی سازمانی در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات طب ورزشی، 0(0)، 215-236.
صادقی، ز.، و محتشمی، ر. (1389). نقش ارزش یابی آموزشی در بهبود اثربخشی سازمانی. توسعه انسانی پلیس، 7(33)، 87-106.
صالحی ده پادکانی، ه.، و مینایی فر، م. (1389). نقش مدیریت دانش در پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی
ضیایی، م. ص.، طالقانی، غ.، تنعمی، م. م.، و نرگسیان، ع. (1386). بررسی تاثیر انواع فنون آموزش بر بهبود بهره وری منابع انسانی در دانشگاه تهران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 5(1)، 139-160.
علاقمند، ع. (1387). مدیریت عمومی. تهران: انتشارات فروزش.
قاسمی، ب. (1391). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: سپاهان.
کاظمی، م.، رضایی راد، م.، و پور، س. (1390). بررسی مدل عوامل اثرگذار آموزش الکترونیک بر ظرفیت مدیریت دانش و نوآوری در عملکرد. پژوهش و توسعه فناوری، 3(5)، 94-67.
کرم دخت، ر. (1390). بررسی رابطه بین اخلاق سازمانی مدیران و اثربخشی سازمانی مدارس متوسطه شهرستان بابلسر. رهبری و مدیریت آموزشی، 5(1)، 115-126.
کشاورزی، ع. ح.، و وزین کریمیان، م. (1392). کاوش نظام قانونی تمهید و توسعه دانش و مدیریت دانش در نظام اداری ایران با تمرکز بر قانون مدیریت خدمات کشوری. چشم انداز مدیریت دولتی، 1(4)، 37-62.
گودرزوند چگینی، م. (1392). مدیریت استراتژیک(برنامه ریزی و مدل ها از تئوری تا عمل). رشت: مولف.
گودرزوند چگینی، م.، و اسمعیلی صیقلدهی، م. (1390). تاثیر بکارگیری فناوری داده ها بر اثر بخشی آموزش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(3)، 24-1.
گودرزوند چگینی، م.، و اسمعیلی، م. (1392). تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثر بخشی آموزش.
گوهری پور، م. (1388). ارتباط ساختار سازمانی با اثربخشی سازمانی در ادارات تربیت بدنی وزارتخان ههای منتخب. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
محرابی، ج.، رهنما، ا.، درستی، ع.، و علایی، ع. (1391). بررسی رابطه بین خلاقیت کارکنان و اثربخشی سازمانی. علوم رفتاری، 4(11)، 43-60.
محمدی، ر. (1385). آموزش و نقش آن در اثربخشی مدیریت. تعاون(185)، 138-140.
منظمی تبار، ج. (1387). تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی بر مهارت آموزشی افسران فارغ التحصیل. دانش انتظامی، 10(1)، 53-33.
موحدزاده، ا. (1387). مدیریت دانش و سازمان های آموزشی.
مومنی، م.، و فعال قیومی، ع. (1389). تحلیل داده های آماری با استفاده از SPSS. تهران: گنج شایگان.
هندی، چ. (2001). پیل و پشه (ترجمه ع. رضایی نژاد)، تهران: انتشارات فرا. صص.328.
منابع انگلیسی:
Agnew, A., Forrester, P., Hassard, J., & Procter, S. (1997). Deskilling and reskilling within the labour process: The case of computer integrated manufacturing. International Journal of Production Economics, 52(3), 317-324. doi: http://dx.doi.org/10.1016/S0925-5273(97)00092-3
Aragon-Sanchez, A., Barba-Aragón, I., & Sanz-Valle, R. (2003). Effects of training on business results1. The International Journal of Human Resource Management, 14(6), 956-980.
Ariga, K., Kurosawa, M., Ohtake, F., Sasaki, M., & Yamane, S. (2013). Organization adjustments, job training and productivity: Evidence from Japanese automobile makers. Journal of the Japanese and International Economies, 27, 1-34. doi: 10.1016/j.jjie.2012.11.002
Arthur, J. B. (1992). The link between business strategy and industrial relations systems in American steel minimills. Industrial and Labor Relations Review, 488-506.
Arthur, J. B. (1994). Effects of human resource systems on manufacturing performance and turnover. Academy of management journal, 37(3), 670-687.
Ballot, G., Fakhfakh, F., & Taymaz, E. (2006). Who benefits from training and R&D, the firm or the workers? British Journal of Industrial Relations, 44(3), 473-495.
Barrett, A., & O'Connell, P. J. (2001). Does training generally work? The returns to in-company training. Industrial and Labor Relations Review, 647-662.
Beehr, T. A., & Newman, J. E. (1978). JOB STRESS, EMPLOYEE HEALTH, AND ORGANIZATIONAL EFFECTIVENESS: A FACET ANALYSIS, MODEL, AND LITERATURE REVIEW1. Personnel Psychology, 31(4), 665-699.
Bernthal, P., & Wellins, R. (2006). Trends in leader development and succession. Human Resource Planning, 29(2), 31.
Black, S. E., & Lynch, L. M. (1996). Human-capital investments and productivity. The American Economic Review, 263-267.
Boothby, D., Dufour, A., & Tang, J. (2010). Technology adoption, training and productivity performance. Research Policy, 39(5), 650-661. doi: 10.1016/j.respol.2010.02.011
Boselie, P., Dietz, G., & Boon, C. (2005). Commonalities and contradictions in HRM and performance research. Human Resource Management Journal, 15(3), 67-94.
Brenda, S. L. (2004). Participation in decision making: matter of context? Leadership & Organization Development Journal, 25(8), 646 - 662.
Castle, N. G. (2010). An instrument to measure job satisfaction of certified nurse assistants. Applied Nursing Research, 23(4), 214-220.
Chang, M.-Y., Hung, Y.-C., Yen, D. C., & Tseng, P. T. (2009). The research on the critical success factors of knowledge management and classification framework project in the Executive Yuan of Taiwan Government. Expert Systems with Applications, 36(3), 5376-5386.
Cherniss, C. (2001). Emotional intelligence and organizational effectiveness.
Cho, S., Woods, R. H., Jang, S., & Erdem, M. (2006). Measuring the impact of human resource management practices on hospitality firms’ performances. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 262-277.
Combs, J., Liu, Y., Hall, A., & Ketchen, D. (2006). How much do high‐performance work practices matter? A meta‐analysis of their effects on organizational performance. Personnel Psychology, 59(3), 501-528.
Delery, J. E., & Doty, D. H. (1996). Modes of theorizing in strategic human resource management: Tests of universalistic, contingency, and configurational performance predictions. Academy of management journal, 39(4), 802-835.
Denison, D. R., Haaland, S., & Goelzer, P. (2004). Corporate culture and organizational effectiveness: Is Asia different from the rest of the world? Organizational Dynamics, 33(1), 98-109.
Dirani, K. M. (2012). Professional training as a strategy for staff development: A study in training transfer in the Lebanese context. European Journal of Training and Development, 36(2/3), 158-178.
Donate, M. J., & Sánchez de Pablo, J. D. (2014). The role of knowledge-oriented leadership in knowledge management practices and innovation. Journal of business research. doi: 10.1016/j.jbusres.2014.06.022
Faems, D., Sels, L., De Winne, S., & Maes, J. (2005). The effect of individual HR domains on financial performance: evidence from Belgian small businesses. The International Journal of Human Resource Management, 16(5), 676-700.
Ford, J., Henderson, R., & O'Hare, D. (2014). The effects of Crew Resource Management (CRM) training on flight attendants' safety attitudes. J Safety Res, 48, 49-56. doi: 10.1016/j.jsr.2013.11.003
Gerber, M., Brand, S., Elliot, C., Holsboer-Trachsler, E., Pühse, U., & Beck, J. (2013). Aerobic exercise training and burnout a pilot study with male participants suffering from burnout. BMC Research Notes, 6(78), 1-9.
Gessler, D. (2005). the next level in empowerment. Quality Progress, 38(3), 168-179.
Gold, A. H., Malhotra, A., & Segars, A. H. (2001). Knowledge management: an organizational capabilities perspective. J. of Management Information Systems, 18(1), 185-214.
Gregory, B. T., Harris, S. G., Armenakis, A. A., & Shook, C. L. (2009). Organizational culture and effectiveness: A study of values, attitudes, and organizational outcomes. Journal of business research, 62(7), 673-679.
Guerrero, S., & Barraud-Didier, V. (2004). High-involvement practices and performance of French firms. The International Journal of Human Resource Management, 15(8), 1408-1423.
Han, K., Trinkoff, A. M., Storr, C. L., Lerner, N., Johantgen, M., & Gartrell, K. (2014). Associations between state regulations, training length, perceived quality and job satisfaction among certified nursing assistants: Cross-sectional secondary data analysis. Int J Nurs Stud. doi: 10.1016/j.ijnurstu.2013.12.008
Jimenez-Jimenez, D., & Sanz-Valle, R. (2013). Studying the effect of HRM practices on the knowledge management process. Personnel Review, 42(1), 28-49. doi: 10.1108/00483481311285219
Jodlbauer, S., Selenko, E., Batinic, B., & Stiglbauer, B. (2012). The relationship between job dissatisfaction and training transfer. International Journal of Training and Development, 16(1), 39-53.
khanmohammadi otaqsara, M., khalili, M., & mohseni, A. (2012). The Role of Practical Training in Productivity and Profitability of Organizations in the Third Millennium. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 47, 1970-1975. doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.933
Kim, T. H., Lee, J.-N., Chun, J. U., & Benbasat, I. (2014). Understanding the effect of knowledge management strategies on knowledge management performance: A contingency perspective. Information & Management, 51(4), 398-416. doi: 10.1016/j.im.2014.03.001
Kinney, T. (1999). President's Podium Knowledge Management, Intellectual Capital and Adult Learning. Adult Learning, 10, 2-3.
Koys, D. J. (2001). The effects of employee satisfaction, organizational citizenship behavior, and turnover on organizational effectiveness: A unit‐level, longitudinal study. Personnel Psychology, 54(1), 101-114.
Kraiger, K., McLinden, D., & Casper, W. J. (2004). Collaborative planning for training impact. Human Resource Management, 43(4), 337-351.
Krenz, P., Basmer, S., Buxbaum-Conradi, S., Redlich, T., & Wulfsberg, J. P. (2014). Knowledge Management in Value Creation Networks: Establishing a New Business Model through the Role of a Knowledge-Intermediary. Procedia CIRP, 16, 38-43. doi: 10.1016/j.procir.2014.01.006
Lawler, E. E. (2005). From human resource management to organizational effectiveness. Human Resource Management, 44(2), 165-169.
Lee, S., Kim, B. G., & Kim, H. (2012). An integrated view of knowledge management for performance. Journal of Knowledge Management, 16(2), 183-203. doi: 10.1108/13673271211218807
Lee, V.-H., Leong, L.-Y., Hew, T.-S., & Ooi, K.-B. (2013). Knowledge management: a key determinant in advancing technological innovation? Journal of Knowledge Management, 17(6), 848-872. doi: 10.1108/jkm-08-2013-0315
Lin, R.-J., Che, R.-H., & Ting, C.-Y. (2012). Turning knowledge management into innovation in the high-tech industry. Industrial Management & Data Systems, 112(1), 42-63. doi: 10.1108/02635571211193635
Mahmoudsalehi, M., Moradkhannejad, R., & Safari, K. (2012). How knowledge management is affected by organizational structure. Learning Organization, The, 19(6), 518-528. doi: 10.1108/09696471211266974
Malik, A., & Nilakant, V. (2011). Extending the “size matters” debate Drivers of training in three business process outsourcing SMEs in India. Management Research Review, 34(1), 111-132. doi: 10.1108/01409171111096504
Moghareh Abed, G., & Haghighi, M. (2009). The effect of selling strategies on sales performance. Business Strategy Series, 10(5), 266 - 282. doi: 10.1108/17515630910989169
Monavvarian, A., Asgari, N., Akhavan, P., & Ashena, M. (2013). Developing social capital for facilitating knowledge management practices. International Journal of Social Economics, 40(9), 826-844. doi: 10.1108/ijse-07-2012-0121
Ng, I., & Dastmalchian, A. (2011). Perceived training benefits and training bundles: a Canadian study. The International Journal of Human Resource Management, 22(04), 829-842.
Noel, M. A., Pearce, G. L., & Metcalf, R. (2000). Front line workers in long-term care: the effect of educational interventions and stabilization of staffing ratios on turnover and absenteeism. Journal of the American Medical Directors Association, 1(6), 241-247.
Noruzy, A., Dalfard, V. M., Azhdari, B., Nazari-Shirkouhi, S., & Rezazadeh, A. (2013). Relations between transformational leadership, organizational learning, knowledge management, organizational innovation, and organizational performance: an empirical investigation of manufacturing firms. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 64(5-8), 1073-1085.
Ooi, K.-B. (2014). TQM: A facilitator to enhance knowledge management? A structural analysis. Expert Systems with Applications, 41(11), 5167-5179. doi: 10.1016/j.eswa.2014.03.013
Ostroff, C., & Bowen, D. E. (2000). Moving HR to a higher level: HR practices and organizational effectiveness.
Pandey, S. C., & Dutta, A. (2013). Role of knowledge infrastructure capabilities in knowledge management. Journal of Knowledge Management, 17(3), 435-453. doi: 10.1108/jkm-11-2012-0365
Pena, I., & Villasalero, M. (2010). Business strategy, human resource systems, and organizational performance in the Spanish banking industry. The International Journal of Human Resource Management, 21(15), 2864-2888.
Plessis, M. d. (2008). What bars organisations from managing knowledge successfully. International Journal of Information Management, 28, 285-292. doi: 10.1016/j.ijinfomgt.2008.02.006
Rahman, A. A., Ng, S. I., Sambasivan, M., & Wong, F. (2013). Training and organizational effectiveness: moderating role of knowledge management process. European Journal of Training and Development, 37(5), 472-488. doi: 10.1108/03090591311327295
Rojas, R. R. (2000). A Review of Models for Measuring Organizational Effectiveness Among For-Profit and Nonprofit Organizations. Nonprofit Management and Leadership, 11(1), 97-104. doi: 10.1002/nml.11109
Rosenbloom, D. H. (1389). public administration-understanding management, politics, and law in the public sector. تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
Shah, S. R., & Mahmood, K. (2013). Empirical results of academic librarians' attitudes toward knowledge management in Pakistan. Library Management, 34(8), 619-631. doi: 10.1108/lm-07-2012-0037
Shenhav, Y., Shrum, W., & Alon, S. (1994). 'Goodness' Concepts in the Study of Organizations: A Longitudinal Survey of Four Leading Journals. Organization Studies, 15(5), 753-776.
Smith, S. M., Stokes, P., & Wilson, J. F. (2014). A focus on training and development, job satisfaction and awareness of the Standard. Employee Relations, 36(3), 266-279. doi: 10.1108/ER-09-2012-0064
Snowden, D. (1999). Liberating knowledge. Liberating knowledge, 6-19.
Subramanian, D., & Zimmermann, B. (2013). Training and capabilities in French firms: How work and organisational governance matter. International Journal of Manpower, 34(4), 326-344. doi: 10.1108/ijm-05-2013-0093
Tata, J., & Prasad, S. (2004). Team self-management, organizational structure, and judgments of team effectiveness. Journal of Managerial Issue.
Teizer, J., Cheng, T., & Fang, Y. (2013). Location tracking and data visualization technology to advance construction ironworkers' education and training in safety and productivity. Automation in Construction, 35, 53-68. doi: 10.1016/j.autcon.2013.03.004
Tharenou, P., Saks, A. M., & Moore, C. (2007). A review and critique of research on training and organizational-level outcomes. Human Resource Management Review, 17(3), 251-273. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.hrmr.2007.07.004
Tobias, A. M. (1991). Managing the redesign of manufacturing systems. International Journal of Technology Management, 6(3-4), 375-384.
Tseng, S.-M. (2014). The impact of knowledge management capabilities and supplier relationship management on corporate performance. International Journal of Production Economics, 154, 39-47. doi: 10.1016/j.ijpe.2014.04.009
Tseng, S.-M., & Lee, P.-S. (2014). The effect of knowledge management capability and dynamic capability on organizational performance. Journal of Enterprise Information Management, 27(2), 158-179. doi: 10.1108/jeim-05-2012-0025
Ubeda-García, M., Marco-Lajara, B., Sabater-Sempere, V., & García-Lillo, F. (2013). Does training influence organisational performance?: Analysis of the Spanish hotel sector. European Journal of Training and Development, 37(4), 380-413. doi: 10.1108/03090591311319780
Waldeck, N. E., & Leffakis, Z. M. (2007). HR perceptions and the provision of workforce training in an AMT environment: An empirical study. Omega, 35(2), 161-172. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.omega.2005.05.001
Walz, S. M., & Niehoff, B. P. (2000). Organizational citizenship behaviors: Their relationship to organizational effectiveness. Journal of Hospitality & Tourism Research, 24(3), 301-319.
Ward, P. T., Leong, G. K., & Boyer, K. K. (1994). Manufacturing Proactiveness and Performance*. Decision Sciences, 25(3), 337-358.
Wong, K. Y. (2005). Critical success factors for implementing knowledge management in small and medium enterprises. Industrial Management & Data Systems, 105(3), 261-279.
You, X., Huang, J., Wang, Y., & Bao, X. (2015). Relationships between individual-level factors and burnout: A meta-analysis of Chinese participants. Personality and Individual Differences, 74, 139-145. doi: 10.1016/j.paid.2014.09.048
Zheng, W., Yang, B., & McLean, G. N. (2010). Linking organizational culture, structure, strategy, and organizational effectiveness: Mediating role of knowledge management. Journal of business research, 63(7), 763-771. doi: 10.1016/j.jbusres.2009.06.005
Zumrah, A. R. (2013). Is job satisfaction enhancing learning-training transfer relationship. Journal of Workplace Learning, 25(8), 543-555. doi: 10.1108/JWL-02-2013-0005