فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح تحقیق.......................................................................................................1
1-1 مقدمه...............................................................................................................................2
1-2 بیان مسئله...........................................................................................................................4
1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق...................................................................................................6
1-4 اهداف تحقیق....................................................................................................................8
1-4-1 هدف کلی....................................................................................................................8.
1-4-2 اهداف اختصاصی..........................................................................................................8
1-5 فرضیههای تحقیق...............................................................................................................8
1-6 پیش فرضهای تحقیق........................................................................................................9
1-7 قلمرو تحقیق....................................................................................................................10
1-8 محدودیتهای تحقیق......................................................................................................10
1-9 تعریف واژههای کلیدی و اصطلاحات تحقیق...................................................................10
الف- تعاریف نظری واژههای تحقیق.......................................................................................10
ب- تعاریف عملیاتی واژههای تحقیق......................................................................................12
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق........................................................................13
2-1 مقدمه..............................................................................................................................14
2-2 تعاریف و مبانی نظری......................................................................................................14
عنوان صفحه
2-3 تعاریف واماندگی............................................................................................................14
2-3-1 کاهش احساس موفقیت...............................................................................................20
2-3-2 خستگی جسمی- روانی...............................................................................................20
2-3-3 احساس بیارزشی........................................................................................................21
2-4 تعاریف کمالگرایی........................................................................................................21
2-4-1 ویژگیهای کمالگرایی...............................................................................................25
الف- تدوین استانداردهای بسیار دشوار و سطح بالا..................................................................25
ب- تفکر همه یا هیچ...............................................................................................................26
پ- نیاز به کنترل خویش.........................................................................................................26
ت- ارزیابی از عملکرد............................................................................................................26
ث- شکستها در رسیدن به استانداردها..................................................................................27
ج- تعلل در انجام وظایف........................................................................................................27
چ- انتقاد از خود.....................................................................................................................27
ح- رسیدن به استانداردها و اهداف به صورت موفقیتآمیز.......................................................28
خ- پایبندی بیش از حد به "بایدها و نبایدها"............................................................................28
2-4-2 کمالگرایی بهنجار......................................................................................................29
2-4-3 کمالگرایی نابهنجار....................................................................................................29
2-4-4کمالگرایی خودمدار..................................................................................................30
2-4-5 کمالگرایی دیگرمدار.................................................................................................30
عنوان صفحه
2-4-6 کمالگرایی جامعهمدار................................................................................................31
2-4-7 کمالگرایی نرمال و نوروتیک....................................................................................31
2-4-8 کمالگرایی از دیدگاههای مختلف.............................................................................32
نظریه آلفرد آدلر (1937-1870).............................................................................................32
نظریه کارن هورنای (1952-1885).........................................................................................33
نظریه ژانت (1898)...............................................................................................................34
نظریه آلبرت الیس (1958-1913)..........................................................................................34
نظریه فروید (1975)..............................................................................................................36
نظریه هاماچک (1978) ........................................................................................................36
نظریه فلت و هویت (1997).....................................................................................................37
5-2 پیشینه تحقیق...................................................................................................................37
2-5-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور............................................................................37
پژوهشهای انجام شده در زمینه ارتباط واماندگی و متغیرهای مربوط........................................37
پژوهشهای انجام شده در زمینه ارتباط کمالگرایی و متغیرهای مربوط....................................40
پژوهشهای انجام شده در زمینه ارتباط واماندگی و کمالگرایی...............................................45
2-5-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.......................................................................46
پژوهشهای انجام شده در زمینه ارتباط واماندگی و متغیرهای مربوط........................................46
پژوهشهای انجام شده در زمینه ارتباط کمال گرایی و متغیرهای مربوط...................................47
پژوهشهای انجام شده در زمینه ارتباط کمالگرایی و واماندگی...............................................49
عنوان صفحه
نتیجهگیری کلی......................................................................................................................51
فصل سوم: روششناسی تحقیق........................................................................................52
3-1 مقدمه..............................................................................................................................53
3-2 روش تحقیق....................................................................................................................53
3-3 جامعه آماری...................................................................................................................53
3-4 نمونه آماری.....................................................................................................................53
3-5 متغیرهای تحقیق..............................................................................................................53
الف- متغیر پیشبین...............................................................................................................53
ب- متغیر ملاک...................................................................................................................54
3-6 ابزار مورد استفاده در تحقیق...........................................................................................54
الف- پرسشنامه کمالگرایی چند بعدی تهران (TMPS)......................................................54
ب- پرسشنامه واماندگی ورزشکار(ABQ)..........................................................................56
3-7 شیوه اجرای تحقیق و جمع آوری اطلاعات.....................................................................57
3-8 روش تجزیه و تحلیل آماری..........................................................................................58
فصل چهارم: یافتههای تحقیق........................................................................................59
4-1 مقدمه.............................................................................................................................60
4-2 یافتههای توصیفی.............................................................................................................60
1-4-2 توصیف ویژگیهای جمعیتشناختی شرکتکنندگان..................................................60
2-4-2 سطح تحصیلات شرکتکنندگان.................................................................................61
عنوان صفحه
3-4-2 سن و سابقه ورزشی شرکتکنندگان............................................................................61
4-4-2 نوع ورزش..................................................................................................................63
5-4-2 سطح رقابت.................................................................................................................63
4-3 بررسی توصیف دادهها.....................................................................................................64
4-4 یافتههای استنباطی............................................................................................................64
1-4-4 آزمون فرضیهها...........................................................................................................64
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری.......................................................................................72
5-1مقدمه...............................................................................................................................73
5-2 خلاصه تحقیق..................................................................................................................73
5-3 بحث و نتیجهگیری...........................................................................................................75
5-3-1 بحث و بررسی پیرامون ارتباط کمالگرایی خودمدار و جامعهمدار و کاهش احساس موفقیت...................................................................................................................................76
5-3-2 بحث و بررسی پیرامون ارتباط کمالگرایی خودمدار و جامعهمدار و خستگی جسمی- روانی......................................................................................................................................78
5-3-3 بحث و بررسی پیرامون ارتباط کمالگرایی خودمدار و جامعهمدار و احساس بیارزشی.....................................................................................................................................81
5-3-4 بحث و بررسی پیرامون پیشبینی کاهش احساس موفقیت از طریق کمالگرایی خودمدار و جامعهمدار...............................................................................................................................82
5-3-5 بحث و بررسی پیرامون پیشبینی خستگی جسمی - روانی از طریق کمالگرایی خودمدار و جامعهمدار............................................................................................................................84
عنوان صفحه
5-3-6 بحث و بررسی پیرامون پیشبینی احساس بیارزشی از طریق کمالگرایی خودمدار و جامعهمدار...............................................................................................................................86
نتیجهگیری 5-5.......................................................................................................................88
5-6 پیشنهادهای برخاسته از تحقیق..........................................................................................89
5-7 پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده.....................................................................................90
منابع......................................................................................................................................91
منابع فارسی.............................................................................................................................92
منابع انگلیسی...........................................................................................................................97
پیوستها...............................................................................................................................104
منبع:
منابع فارسی
ابوالقاسمی، عباس؛ کیامرثی، آذر و اسکندری، پرناز (1389). بررسی ارتباط کمالگرایی، تکلیفگرایی و اضطراب رقابتی با عملکرد ورزشی در تکواندوکاران. مجله رفتار حرکتی و روانشناسی ورزش.278-267: 4،1389.
احمدیطهور، محسن. جعفری، عیسی. کرمی نیا، رضا . اخوان، حمید (1389). بررسی ارتباط کمال گرایی مثبت و منفی و تیپ شخصیتی D با سلامت عمومی سالمندان مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان دوره هفدهم، شماره 3، پائیز1389، شماره مسلسل 57.
الیس، آلبرت (1383). زندگی عاقلانه، ترجمه مهرداد فیروزبخت، تهران، رشد.
الیس، آلبرت (1383). روانشناسی عمومی، مثبت اندیشی. روانشناسی شناختی. بازسازی ذهنی.روانشناسی اجتماعی.
بشارت، محمدعلی (١٣٨٣ ). بررسی رابطه کمالگرایی و موفقیت ورزشی. نشریه حرکت، شماره 23، ص ص: 51-65.
بشارت، محمدعلی (1386). ساخت و اعتباریابی مقیاس کمالگرایی پندبعدی تهران. پژوهشهای روانشناسی. دوره 10، شماره 1و2.
بشارت، محمدعلی وحسینی، سیدهاسماء (1390). کمالگرایی و اضطراب رقابتی در ورزشکاران فدراسیون ورزشی تهران. طرح پژوهشی با اعتبار معاونت پژوهشی دانشگاه تهران.
بشارت، محمدعلی، نادعلی، حسین، زبردست، عذرا و صالحی، مریم (1393). کمالگرایی و سبکهای مقابله با تندیگی. روانشناسی تحولی » پاییز 1387 - شماره 17
بشارت، محمدعلی؛ جوشنلو، محسن و میرزمانی، سیدمحمود (1386). رابطه سبکهای دلبستگی و کمالگرایی. دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال چهاردهم، دوره جدید، شماره 25.
توتونچی، مریم؛ سامانی، سیامک و زندیقشقایی، کرامتاله (1391). نقش واسطهگری خودپنداره برای کما لگرایی و سلامت روان در نوجوانان شهر شیراز. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا، سال دوم، شماره 3.
جعفری، اصغر؛ پاکدامن، شهلا؛ فتح آبادی، جلیل و واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم (1391). رابطه کمالگرایی و راهبردهای مقابله با استرس با واماندگی در ورزشکاران فوتبال. رفتار حرکتی، شماره11، صص162-147.
حسینیجعفرآبادی، سیداحمد (1391). بررسی میزان شیوع اسیبهای جسمانی در ورزشکاران نخبه واترپلو. پایاننامه کارشناسی ارشد.المپیک، سال هجدهم، شماره 4.
حسینی، سیدعدنان (1389). بررسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی (خویشتنمدار،دیگرمدار وجامعهمدار) با ترس از موفقیت و انگیزش پیشرفت تحصیل. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
خسروی، زهرا؛ علیزاده، ابراهیم (1388). کمالگرایی؛ سلامت یا بیماری؟ نشر علم. تهران. چاپ اول، صفحه۲۱۶.
داوری، مژده؛ لواسانی، مسعود و اژهای، جواد (1391). رابطۀ بین کمالگرایی و خودکارآمدی تحصیلی با اهداف پیشرفت دانشآموزان. مجلۀ روانشناسی 63، سال شانزدهم، شماره 3.
رمضانزاده، حسام؛ عربنرمی، بتول و اقبالی هشجین، بهشته (1391). بررسی ارتباط بین ابعاد کمالگرایی و خودکارآمدی در دانشجویان دخترشرکتکننده در کلاسهای ایروبیک و سایر دانشجویان. مطالعات روانشناسی ورزشی. شماره 4، صص 87-69.
سان، محمدعلی؛ فهیمی، حسن؛ جعفری، رفعت و ظهوری، زهرا (1391). ارتباط بین فعالیت فیزیکی و اجزای آن با واماندگی در اعضای هیئت علمی دانشگاه درگز. روانشناسی رفتاری- اجتماعی. شماره46، صص4294-4291.
سلطانیان، محمدعلی و امین بیدختی، علیاکبر (1388). بررسی نقش ورزش بر فرسودگی شغلی کارمندان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان- جلد 10 ، شماره 4 (پیاپی 32 ).
شفیعآبادی، عبدالله و ناصری، غلامرضا (1392)، مترجم ندارد. مرکز نشر دانشگاهی، ویرایش اول، چاپ نوزدهم.
شفیعآبادی، عباس و ناصری، غلامرضا (1365)، نظریههای مشاوره و روان درمانی، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
شولتز، دوآن (1385). روانشناسی کمال. مترجم: گیتی خوشدل. تهران، پیکان.
شولتز، دوآن و شولتز، الن (1384). نظریههای شخصیت. ترجمه سید یحیی محمدی. تهران ویرایش.
شهبخش، افشین و عزیزی، محسن (1393) بررسی و مقایسه رابطه بین ابعادکمالگرایی، حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان با سطوح بالا و پایین فرسودگی تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی“. پایان نامه کارشناسی ارشد، زمان انتشار ۱۳۹۳-۰۲-۰۳ 13:08.
شیخ، محمود؛ باقرزاده، فضلالله و بلوریزاده، پدیده (1381). بررسی رابطه بین سابقه ورزشی و تحلیل رفتگی دوندگان سرعت و استقامت بانوان تهران. نشریه حرکت، دوره ۱۲، شماره36.
شیخی، محسن؛ فتحآبادی، جلیل؛ حیدری، محمود (1391). ارتباط اضطراب، خودکارآمدی و کمالگرایی با اهمال کاری در تدوین پایان نامه. روانشناسی تحولی، سال نهم، شماره 35. صص 283 تا 296.
صدیقی، زهرا؛ کشاورز، سعید؛ حاجیزاده، راضیه و دیداری، جاوید (1391). تأثیر جنسیت و سطح رقابتی بر واماندگی ورزشکاران در رشتههای انفرادی. مطالعات روانشناسی ورزشی. شماره 2، صص 52-39.
عبدخدایی، محمدسعید؛ مهرام، بهروز و ایزانلو، زهرا (1390). بررسی رابطه بین کمالگرایی و اضطراب پنهان در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد شیروان. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد، سال اول، شماره 1.
عربیآیسک، رسول؛ کشتیدار، محمد؛ افضل پور، محمد اسماعیل؛ خوشبختی، جعفر و رحیمی، محمد (1389). آسیبدیدگی شدید ورزشی، انگیزش و واماندگی: پیشبینی واماندگی ورزشکاران زبده هندبال آسیب دیده با توجه به کارکرد تئوری انگیزش خودمختاری. رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی، شماره 4 ص ص : 44-25.
عزیزی، سارا و نیکبخش، رضا(1391). رابطه کمالگرایی و واماندگی در ورزشکاران نخبه دارای معلولیت جسمانی-حرکتی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. سال نهم. شماره 34.
غلامیان، جواد؛ گلزار، سمیه؛ حسینی، سیده مهسا و طالبپور، مهدی (1388). بررسی فرسودگی ناشی از قضاوت در داوران ملی و بین المللی فوتبال ایران و رابطه آن با میزان استرس. مدیریت ورزشی ‐ شماره ۱ صص: ۱۵۷-۱۴۱.
کاظمی، سیدهفاطمه؛ کریمی، یوسف؛ دلاور، علی و بشارت، محمدعلی (1391). مقایسه ابعاد کمالگرایی (خودمدار، دیگرمدار و جامعهمدار) و مکان کنترل در میان دانشجویان با اضطراب امتحان بالا و دانشجویان عادی دانشگاه علامه طباطبایی. فرهنگ مشاوره و روان درمانی. فصلنامه سال سوم، شماره 9.
کشتیدار، محمد؛ جهانگیری، محمد و بهزادنیا، بهزاد (1390). رابطه کمالگرایی ورزشی با نیم رخ حالات خلقی بازیکنان نخبه تنیس روی میز در قبل و بعد از رقابت. رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی. شماره8، صص 100-87 .
محرم زاده، مهرداد؛ طلایی، رضا؛ نقوی، لیلا و دهقانی، ماهرخ (1388). بررسی و مقایسه ویژگیهای کمالگرایی و پرخاشگری بازیکنان پستهای مختلف فوتبال لیگ دسته دو کشوری. فصلنامه علوم ورزشی. سال اول. شماره دوم.
محرم زاده، مهرداد؛ کاشف، میرمحمد و افروزه، محمد صادق (1387). انگیزش، رضایتمندی و تحلیلرفتگی داوطلبان در ورزش. مدیریت ورزشی، شماره 1 ص ص : 65-51.
محمدزاده، حسن؛ سیدابراهیمی، سمکو و سامی، سعدی (1390). بررسی رابطه کمالگرایی، استرس و واماندگی در بین مربیان شنای زن و مرد. رشد و یادگیری حرکتی _ ورزشی، شماره 9 ص ص : 139-129.
مکاری، س. (1386). مطالعه ارتباط بین تحلیل رفتگی، عوامل انگیزشی و عملکرد تیمی در بازیکنان حرفهای والیبال، رویکرد انگیزش خود تصمیمی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه.
مگیل، ریچارد (1386). یادگیری حرکتی مفاهیم و کاربرد، ترجمه: واعظ موسوی، شجاعی. انتشارات بامداد کتاب. چاپ اول.
ملکیان بهابادی، محسن. محسنی زنوزی، هاشم و کشاورز، محسن (1388 ). کمالگرایی و عزت نفس در نخبگان علمی، ورزشی و افراد غیر نخبه در شهر تهران. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان( اصفهان )، شماره41، صص 147-127.
مهرابیزاده هنرمند، مهناز، وردی، مینا.( 1382 ). کمال گرایی مثبت،کمال گرایی منفی . اهواز:رسش.
موفق، خلیل ( 1375 ). هنجاریابی منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان شهر مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
نیکوئی، فاطمه (1390). کمالگرایی و ترس از ارزیابی دیگران در تبیین اضطراب اجتماعی. روانشناسی گرایش بالینی، دانشگاه پیام نور محلات.
وردی، فریدون (1378). ویژگیهای تحول سیاسی، کتاب بیمها و امیدها، انتشارات همشهری تهران.
هادیان، پریسا و پورسلطانی زرندی، حسین (1390). ارتباط بین ادراک از سبک رهبری مربیان با تحلیل رفتگی ورزشکاران لیگ برتر دو و میدانی ایران. ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران.
یاوری، یوسف؛ اسماعیلی، محمدرضا و رضایی، جواد (1391). ارتباط بین واماندگی، انگیزش و عملکرد تیمی بازیکنان حرفه ای هندبال، پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی. 2(4). 110-97.
منابع انگلیسی
Adler, A. (1956). The neurotic disposition. In H. L. Ansbacher, & R. R. Ansbacher (Eds.),The individual psychology of Alfred Adler(pp. 239–262). New York: Harper.
Adler, A. (1973). Superiority and social interest: A collection of later writings. New York: Viking Press.
Appleton, P. R., Hall, H. K., & Hill, A. P. (2009). Relations between multidimensional perfectionism and burnout in junior-elite male athletes. Psychology of Sport and Exercise, 10, 457–465.
Appleton P. R., & Hill, A. P. (2012). Perfectionism and athlete burnout in junior elite athletes: The mediating role of motivation regulations. Journal of Clinical Sport Psychology, 6(2), 129-145.
Andrew P. Hill , Howard K. Hall, Paul R. Appleton, Stephen A. Kozub(2008). Perfectionism and burnout in junior elite soccer players: The mediating influence of unconditional self-acceptance Psychology of Sport and Exercise 9 (2008) 630–644.
Andrew P. Hill and Howard K. Hall, York St. john university. Paul R. Appleton and jemma j. Murray, university of Bedfordshire(2010). Perfectionism and burnout in canoe polo and kayak slalom athletes: : the mediating influence of validation and Growth-Seeking.the psychologist, 2010, 24, 16-34.
Burns, D. (1980). The perfectionists script for self-defeat. Psychology Today, 34–51.
Chen, L. H., Kee, Y. H. Y., & Tsai, Y. M. (2008). Relation of perfectionism with athletes' burnout: Further examination. Perceptual and Motor Skills, 106(3), 811-820.
Childs, J. H., & Stoeber, J. (2012). Do you want me to be perfect? Two longitudinal studies onsocially prescribed perfectionism, stress and burnout in the workplace. Work & Stress, 26(4),347-364. doi: 10.1080/02678373.2012.737547.
Coakley, J. (1992). Burnout among adolescent athletes: A personal failure or social problem? Sociology of sport journal, 9, 271-285.
Cox, R.H. (1994). Sport psychology: Concepts and applications (3rd ed.). New York: McGraw-Hill.
Cox, R. H. (2002). Sport Psychology: Concepts and Applications (5th ed). Boston: McGraw Hill.
Cresswell, S. L. & Eklund, R. C. (2003). The athlete burnout syndrome: A practitioner’s guide. The New Zealand Journal of Sports Medicine, 31, 4-9.
Cresswell, S.L., &Eklund, R.C. (2005). Changes in athlete burnout and motivation over a 12-week league tournament. Medicine and Science in Sports and Exercise, 37, 1957–1966.
Cresswell, S. L. & Eklund, R. C. (2006a). Athlete burnout: Conceptual confusion, current research, and future research directions. In S. Hanton & S. D. Mellalieu (Eds.), Literature reviews in sport psychology (pp. 91–126). New York: Nova Science.
Cresswell, S. L., & Eklund, R. C. (2006b). The convergent and divergent validity of burnout measures in sport: A multitrait– multimethod analysis.
Cresswell, S. L., & Eklund, R. C. (2006c) Changes in athlete burnout over a thirty-week “rugby year”. Journal of Science and Medicine in Sport, 9, 125-134.
Cresswell, S. L., & Eklund, R. C. (2006d). Changes in athlete burnout over a thirty-week ‘‘rugby year’’. Journal of Science and Medicine in Sport, 9, 125-134.
Cresswell, S., & Eklund, R. (2007). Athlete burnout and immune function. New Zealand Journal of Sports Medicine, 34, 5–11.
Durband-Bush, N., Salemla, J. H., Green-Demers, I. (2001). The Ottawa Mental Skills Assessment Tool (OM-SAT-3). The Sport Psychologist, 15, 1-19.
Ellis,A. A.(1962).Reason and emotion in psychotherapy. New York: Lyle Stuart.
Ellis, A, )1970 .(Rational- Emotive Therapy, In Four psychotherapies, edited by R. Corsini, PP. Istasca, III: peacock.
Ellis, A, )1973 .(Humanistic psychothrapy, The rational - emotive approach, new york: crown and MC Grww- Hill.
Fender, L. K. (1989). Athlete burnout: Potential for research and intervention strategies. The Sport Psychologist, 3, 63-71.
Flett, G.L., Hewitt, P.L., Garshowitz, M. and Martin, T.R., )1997(. Personality, negative social interactions, and depressive symptoms. Canadian Journal of Behavioral Science 29, pp. 28–37.
Flett, G. L., Besser, A., Davis, R. A., & Hewitt, P. L. (2003). Dimensions of perfectionism, unconditional self-acceptance, and burnout. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 21, 119–138
Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2005). The perils of perfectionism in sports and exercise. Current Directions in Psychological Science, 14, 14-18.
Flett, G. L., & Hewitt. P. L. (2006). Positive versus negative perfectionism in psychopathology: a comment on Slade and Owen’s dual process model.
Flett, G. L. & Hewitt, P. L. (2009). Perfectionism and depression from a contemporary and historical perspective (pp 425-428). In R. Ingram (Ed). International Encyclopedia of Depression.New York: Springer Publishing Company
Freudebberger, H. J., & Richelson, G. (1980). Burn-out: The High Cost of High Achievement. New York: Anchor Press.Modification, 30, 472–495.
Frost, R. O., & Henderson, J. (1991). Perfectionism and reactions to athletic competition. Journal of Sport and Exercise Psychology, 13, 323-335.
Freud, S. (1975). Letters of Freud . New York: Basic Books.
Freud, S. (1985). The complete letters of Sigmund Freud . Cambridge: Harvard University Press.
Fox, K. R. (2000). Self-esteem, self-perceptions and exercise. International Journal of Sport Psychology, 31, 228-240.
Goodger, K., Lavallee, D., Gorely, T., & Harwood, C. (2006). Burnout in sport:understanding the process. In J. m Williams(Ed), applied sport psychology; personal growth to peak performance (pp. 541-564. New York: McGraw –Hill.
Gould, D., Udry, E., Tuffey, S., & Loehr, J. (1996). Burnout in competi-tive junior tennis players: I. A quantita-tive psychological assessment. The Sport Psychologist, 10, 322-340.
Gould, D., Dieffenbach, K., & moffett, A. (2002). Psychological characteristics and their development in Olympic champions. Journal of applied sport psychology. 14, 172-204.
Gould, D., Tuffey, S., Udry, E., & Loehr, J. (1996). Burnout in competitive junior tennis players: Quantitative analysis. Sport Psychologist, 10, 341-366.
Gould, D., & Dieffenbach, K. (2002). Overtraining, inderrecovery, and burn-out in sport. In M. Kellmann (Ed.), En-hancing Recovery: Preventing Under-performance in Athletes (pp. 25-35). Champaign, IL: Human Kinetics.
Gustafsson, H., Hassmen, P., kentta, G., & Johasson, M. (2008).A qualitative analysis of burnout in elite Swedish athletes.Psychology of sport and Exercise 9,800-816.
Gustafson, H. Skoog, T. Podlog, L. Lundqvist,C and Wagnsson, S (2012). Hope and athlete burnout: Stress and affect as mediators. Psychology of sport and exercise 14 (2013) 640- 49.
Hackney, A. C., Pearman, S. N., & Nowacki, J. M. (1990). Physiological profiles of overtrained andinfluence of validation and growth-seeking. Sport Psychologist, 24(Weinberg, R. S., & Gould, D).
Hall, H. K., Kerr, A. W., & Matthews, J. (1998). Precompetitive anxiety in sport: The contribution of achievement goals and perfectionism. Journal of Sport and Exercise Psychology, 20, 194–217.
Hamilton, L. (2003). Depression in dancers: Nobody’s perfect--but try to tell that to an overachiever. Dance Magazine, 77, 10, 50-53.
Harris, B. S. (2005). Coach and Athlete Burnout: The Role of Coaches’ Deci-sion-Making Style. Unpublished master thesis, West Virginia University.
Harris, P. W., Pepper, C.M.,& Maack.D.J. (2008). The relationship between maladaptive perfectionism and depressive symptoms: The mediating role of rumination. Personality and Individual Differences, 44 (1), 150–160.
Harris, B. S. & Smith, M. L. (2009). The influence of motivational climate and goal orientation on burnout: an ex-ploratory analysis among division i col-legiate student-athletes. Athletic Insight: The Online Journal of Sport Psycholo-gy, 11(2), 39-56.
Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (1991). Perfectionism in the self and social contexts_Conceptualization,assessment, associationwith psychopathology; Journal of Personality and Social Psychology, 60,456-470.
Hill, A. P., Hall, H. K., Appleton, P. R., & Kozub, S. A. (2008). Perfectionism and burnout in juniorelite soccer players: The mediating influence of unconditional self-acceptance. Psychology of Sport and Exercise, 9, 630-644.
Hill, A.P., Hall, H, Appleton, P.R., & Howard .H (2009).Relations between multidimensional perfectionism and burn out in junior-elite maleathletes. Psychology and sport exercise, 10 (4), 457-465.
Hill, A. P., Hall, H. K., & Appleton, P. R. (2010). Perfectionism and athlete burnout in junior eliteathletes: The mediating role of coping tendencies. Anxiety, Stress & Coping, 23 (4), 415-30.
Hollender, M. H. (1978). Perfectionism: A neglected personality trait.Journal of Clinical Psychology, 39, 384.
Horney, K. (1950).Neurosis and human growth: the struggle toward self-realization. New York: Norton.
Huang، A. S. (2008). perfectionism، irrationality، and school adjustment among adolescents: the primacy of cognition the department of psychology New York St. John's University. doctor of psychology.
Kelley, B. C., Eklund, R. C., & Ritter-Taylor, M. (1999). Stress and burnout collegiate tennis coaches. Journal of Sport and Exercise Psychology, 21, 113-130.
Koivula, N., Hassmen, P., & Fallby, J. (2002). Selfesteem and perfectionism in elite athletes: Effects of competitive anxiety and self-confidence. Personality and Individual Differences, 32, 865-875.
Lazarus, R. S. (2000). Cognitive-motivational-relational theory of emotion .In. Y. L. Hanin(Ed), Emotions in sport (pp,39-63).Champaign, IL, Human kinetics.
Lee, J., & Cremades, J. G. (2004). Performance, gender, and ath-letes' burnout in NCAA Division II bas-ketball players. Paper presented at the Association for the Advancement of Ap-plied Sport Psychology Conference, Minneapolis, MN.
Lemyre, P-N., Roberts, G. C., & Stray-Gundersen, J. (2007). Motivation, over-training, and burnout: Can self-determination predict overtraining and burnout in elite athletes? European Journal of Sport Science, 7, 115-126.
Lemyre, P.N. Hall, H.K. & Roberts , G. C. (2007). "A social cognitive approach to burnout in athletes". Scandinavian Journal of Medicine & Science (in Sports, Online Early Articles.
Lemyre, P. N., Hall, H. K., & Roberts, G. C. (2008). A social cognitive approach to burnout in elite athletes. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 18, 221-224.
Li, C.K. Wang,J (2013). Burnout and its relations with basic psychological needs and motivation among athletes: A systematic review and meta-analysis. Psychology of Sport and Exercise. Volume 14, Issue 5, Pages 692–700.
Linley, P. A., & Joseph, S. (2004). Positive psychology in practice. New Jersey, John Wiley & Sons, Inc, Hoboken.
Longbottom, J. L., Robert, G, J., Dimmock, J.A. (2010). An examination of perfectionism traits and physical activity motivation.Psychology of Sport and Exercise, Volume 11, Issue 6, November, Pages 574-581.
Lonsdale, C., Hodge, K., & Rose, E. (2009). Athlete burnout in elite sport: A self determination perspective. Journal of sports sciences, 27, 785-795.
Maslach, C. (1982). Burnout: The cost of caring. Englewood Cliffs, NJ: Pren-tice-Hall.
Maslach, C. Jackson, S. E. & Leiter, M. P. (1996). MBI: The Maslach Burnout Inventory manual (3rd ed.). Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
Maslach, C., & Jackson, S. (1986). Maslach burnout inventory.2nd ed. Palo Alto, a; consulting psychology press.
Maslach, C. & Leiter, M. P. (1997). The truth about burnout. San Francisco: Jossey Bass.
Maslach, C. (1998). "A multidimensional theory of burnout". Inc . L.Copper (ED), Theories of organizational stress. PP: 68-85. Oxford, uk: oxford university Press.
Maslach, C., & Goldberg, J. (1998). Prevention of burnout: New perspectives. Applied and Preventive Psychology, 7, 63-74.
Maslach, C., Schaufeli, W. B., & Leiter, M. P. (2001). Job burnout. In S. T. Fiske, D. L. Schacter, & C. Zahn-Waxler (Eds.), Annual Review of Psychology, 52, 397-422.
Meehan, H. L., Bull, S. J., Wood, D. M., & James, D. V. B. (2004).The overtraining syndrome: a multi contextual assessment. The sport psychologist, 18,154-171.
Melamed, S., Shirom, A., Toker, S., Berliner, S., & Shapira, I. (2006). Burn-out and risk of cardiovascular disease: Evidence, possible causal paths, and promising research directions. Psycho-logical Bulletin, 132(3), 327-353.
Niemi, M. B. (2009). Cure in the mind. Scientific American Mind, 42-49.
Orlick, T. (2008). Psyching for sport, mental training for athletes. Champaign, leisure press.
Petru Mihai Craiovan. (2014). Correlations between perfectionism, stress, psychopathological symptoms and burnout in the medical field. Procedia - Social and Behavioral Sciences 127. 529 – 533.
Pines, A. M. (1993). Burnout: An exis-tential perspective. In W. Schaufeli, C. Maslach, & T. Marek (Eds.), Profes-sional burnout: Developments in Theo-ry and Research (pp. 33-52). Washing-ton, DC: Taylor & Francis.
Raedeke, T.D. (1997). Is athlete burnout more than just stress? A sport commitment perspective. Journal of Sport & Exercise Psychology, 19, 396–417.
Raedeke, T. D., & Smith, A. L. (2001). Development and preliminary validation of an athlete burnout measure. Journal of Sport and Exercise Psychology,23, 281–306.
Salmela, J., Saneti Monfared, S., Mosayebi., & Bush, N. D. (2009). Mental skill profiles and expertise levels of elite Iranian athletes. Journal of sport psychology. 39, 361-373.
Schaufeli, W.B., & Enzmann, D. (1998). The burnout companion to study and practice: A critical analysis. Lon-don: Taylor & Francis.
Schaufeli, W.B., & Enzmann, D. (1998). The burnout companion to study and practice: A critical analysis. Lon-don: Taylor & Francis.
Schaufeli, W. B., & Buunk, B. P. (2003). Burnout: An overview of 25 years of research and theorizing. In M. J. Schabracq, J. A. M. Winnubst, & C. L. Cooper (Eds.), Handbook of work and health psychology. Chichester: Wiley.
Shaufeli, W. B., Leiter, M. P., & Maslach, C. (2009). Burnout: Thirty-five years of research and practice. Career Development International,14,204-220.
Shafran, R., & Mansell, W. (2001). Perfectionism and psychopathology: Areview of research and treatment. Clinical Psychology Review, 21, 879-906.
Shafran, R., Cooper, Z., & Fairburn, C.G. (2002). Clinical perfectionism: a cognitivebehavioural analysis. Behaviour Research and Therapy, 40, 773-791.
Smith, A. L., Gustafsson, H., & Hassmen, P. (2010). Peer motivational climate and burnout perceptions of ado-lescent athletes. Psychology of Sport and Exercise, 11, 453-460.
Smith, D. J. (2003). A framework for understanding the process leading to elite performance. Sports Medicine, 33, 1103-1126.
Smith, R. E. (1986). Toward a cogni-tive-affective model of athletic burnout. Journal of Sport Psychology, 8, 36-50.
Stoeber, J., Harris, R. A., & Moon, P. S. (2006). Perfectionism and the experience of pride, shame, and guilt: Comparing healthy perfectionists, unhealthy perfectionists, and non-perfectionists. Personality and Individual Differences, 41, 861-872.
Stoeber, J., Otto, K., Pescheck, E., Becker, C., & Stoll, C. (2007). Perfectionism and competitive anxiety in athletes: Differentiating striving for perfection and negative reactions to imperfection. Personality and Individual Differences, 42, 959–969.
Tashman, Lauren, (2005). "The Relationship Between Perfectionism and Burnout in Coaches" Electronic Theses, Treatises and Dissertations. Paper 1685.
Terry-Short, L. A., Owens, R. G., Slade, P. D., & Dewey, M. E. (1995). Positive and negative perfectionism. Personality and Individual Differences, 18, 663–668.
Toon W. Taris Ilona van Beek and Wilmar B. Schaufeli.(2010). Why do perfectionists have a higher burnout risk than others? The mediational effect of workaholism. Romanian Journal of Applied Psychology. Vol.12, No.1, 1-7.
Vealey, R., Udry, E., Zimmerman, V., & Soliday, J. (1992). Intrapersonal and situational predictors of coaching burn-out. Journal of Sport & Exercise Psy-chology, 14, 40-58.
Vealey, R. S., Armstrong, L., Comar, W., & Greenleaf, C. A. (1998). Influence of perceived coaching behaviors on burnout and competitive anxiety in female college athletes. Journal of Applied Sport Psychology, 10, 297-318.
Weinberg, R. S., & Gould, D. (2003). Foundations of sport and exercise psy-chology (3rd Ed.). Champaign, IL: Hu-man Kinetics.
Williams, J. M. (2006). Applied sport psychology; personal growth to peak performance, New York: McGraw-Hill.
Wu, S. Y. (2012). The relationship among perfectionism, perceived motivational climate and athlete burnout of junior high school athlete. Unpublished master thesis, Retrived from Chinese eThesis Database. URN: etd-0717112-121008.
Zinsser, N., Bunker, L., & Wiliams, J. M. (2000). Cognitive techniques for building confidence and enhancing performance. In: Williams, J. M. (Ed.), Applied sport psychology: Personal growth to peak performan (4th ed., pp. 284-311). Mountain View,CA: Mayfield.