فهرست:
فهرست مطالب
فصل اول: چارچوب پژوهش.... 1
1-1-مقدمه. 2
1-2-بیان مسأله. 3
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش.... 5
1-4-اهداف پژوهش.... 6
1-4-1-هدف کلی.. 6
1-4-2- اهداف اختصاصی.. 6
1-5-فرضیههای پژوهش.... 6
1-5-1- فرضیه اصلی.. 6
1-5-2- فرضیه های اختصاصی.. 6
1-6-تعریف واژهها و اصطلاحات پژوهش.... 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش.... 8
2-1-مقدمه. 9
2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش.... 9
2-3-تعاریف دانش.... 11
2-4-انواع دانش.... 11
2-5-تاریخچه مدیریت دانش.... 13
2-6-تعاریف مدیریت دانش.... 13
2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش.... 15
2-7-1-خلق و کسب دانش.... 15
2-7-2-تسهیم دانش.... 16
2-7-3-کاربرد دانش.... 18
2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش.... 19
2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد. 20
2-8-مدلهای مدیریت دانش.... 20
2-8-1-مدل هیسیگ.... 21
2-8-2-مدل هفتسی.. 22
2-8-3-مدل مرحلهای مدیریت دانش لین (2007) 23
2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخصهای KMC در اثر بخشی مدیریت دانش.... 23
2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش.... 24
2-10-اهداف مدیریت دانش.... 24
2-11-مزایای مدیریت دانش.... 25
2-12-موانع مدیریت دانش.... 26
2-13-کارآفرینی.. 27
2-13-1-کارآفرینی چیست؟. 27
2-13-2-کارآفرین کیست؟. 28
2-14-فرایند کارآفرینی.. 29
2-15-انواع کارآفرینی.. 31
2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی.. 32
2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی.. 33
2-18-مزایای کارآفرینی.. 34
2-19-انواع مدل های کارآفرینی.. 34
2-19-1-مدل های محتوایی.. 35
2-19-2-مدل های فرآیندی.. 35
2-20-موانع کارآفرینی.. 37
2-21-پیشینه تحقیق.. 38
2-21-1-مطالعات داخل کشور 38
2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41
فصل سوم: روش پژوهش.... 45
3-1-مقدمه. 46
3-2-روش پژوهش.... 46
3-3-روش گردآوری دادهها 46
3-4-جامعه آماری.. 46
3-5-نمونه آماری.. 47
3-6-متغیرهای تحقیق.. 47
3-7-ابزارهای اندازهگیری.. 47
3-8-روش تجزیه و تحلیل دادهها 49
فصل چهارم. 51
تجزیه وتحلیل دادهها 51
4-1-مقدمه. 52
4-2-آمار توصیفی.. 52
4-3-آمار استنباطی: 55
4-4-تبیین فرضیه های پژوهش.... 56
4-4-1-فرضیه اصلی: 56
4-4-2-فرضیه های فرعی.. 56
4-5-یافته های جانبی: 61
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 64
5-1-مقدمه. 65
5-2-توصیف دادهها 65
5-3-بحث و نتیجه گیری.. 65
5-4-نتایج تحلیل رگرسیون.. 71
5-5-محدودیت های پژوهش.... 71
5-6-پیشنهادها: 71
5-6-1-پیشنهادهای مبتنی بر پژوهش.... 71
5-6-2-پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.. 72
منابع.. 73
منابع فارسی.. 74
پیوست ها 86
منبع:
منابع فارسی
ابطحی، سیدحسین و خیراندیش، مهدی. (1391). مدیریت دانش، با رویکرد بستر سازمانی. تهران: انتشارات نشر مدیران امروز، چاپ اول.
ابطحی، سیدحسین و صلواتی، عادل. (1385). مدیریت دانش در سازمان. تهران: انتشارات پیوند نو، چاپ اول.
احمدپور داریانی، محمود. (1391). کارآفرینی (تعاریف، نظریات، الگوها). تهران: انتشارات جاجرمی، چاپ دهم.
احمدپور داریانی، محمود و مقیمی، سید محمد. (1391). مبانی کارآفرینی، تهران: انتشارات فراندیش، چاپ چهاردهم.
اخوان، پیمان و ابوعلی، مرتضی. (1389). بررسی نقش مدیریت دانش در نوآوری. سومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران.
اعرابی، سیدمحمد و موسوی، سعید. (1389). استراتژی دانش. تهران: انتشارات مهکامه.
الوانی، سیدمهدی. (1389). مدیریت عمومی. تهران: انتشارات نی، چاپ چهلم.
باقری، روح الله. (1389). جایگاه هوش سازمانی در مدیریت دانش. همایش ملی هوش سازمانی.
بامداد صوفی، جهانگیر و طاهری، پریسا. (1391). مدیریت دانش سازمانی راهبردها، فرایندها و ساختارهای سازمان. تهران: انتشارات سیمای دانش، چاپ اول.
برکت، نیلوفر. (1386). ضرورت مدیریت دانش در سازمانهای امروزی. فصلنامه احیا، سال ششم، شماره 21، صص 27-23.
بساق زاده، نرجس. (1390). بررسی رابطه بین تسهیم دانش، توانایی جذب و قابلیت نوآوری در صنایع دانش محور. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
بهرامی، غلامرضا و مهدوی، مولود. (1390). بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز. فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، دوره 2، شماره 4 (مسلسل8)، صص 90-71.
بیگلری، علی. (1387). بررسی تاثیر قابلیت های مدیریت دانش بر فرایند نوآوری تکنولوژی در سازمان. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران، دانشکده علوم اقتصادی و اداری.
جمشیدیان، مهدی و حدادیان، علیرضا. (1386). مدیریت بازاریابی مبتنی بر دانش، تهران، فصلنامه مدیریت و توسعه، شماره 35.
جعفری مقدم، سعید. (1383). مستندسازی تجربیات مدیران از دیدگاه مدیریت دانش. انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، چاپ اول.
حسن زاده، محمد. (1386). مدیریت دانش: مفاهیم و زیرساختها. تهران: نشر کتابدار.
حمیدی زاده، محمدرضا. (1383). مدیریت دانش و آموزش عالی. تهران: دایرالمعارف آموزش عالی، بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی.
خاتمیان فر، پریسا. (1386). بررسی وضعیت و شیوههای به اشتراک گذاری دانش در سازمان کتابخانههای آستان قدس رضوی. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی، مشهد، دانشگاه فردوسی.
خاقانی، معصومه؛ زارعی، حامد و فضلعلی، محمد. (1392). بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی (مطالعه موردی راهنمایی و رانندگی استان کردستان). مجموعه مقالات همایش دانشگاه کارآفرین و صنعت دانش محور، دانشگاه مازندران.
خانه کارآفرینان (1385). کارآفرینی و ایجاد اشتغال، قابل دسترسی در اینترنت. سایت خانه کارآفرینان.
درویش، فاطمه. (1388). استراتژی مدیریت دانش در بانک پارسیان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س).
دانپورت، توماس و پروساک، لارنس. (1381). مدیریت دانش. (رحمان سرشت، حسین. مترجم)، تهران: نشر ساپکو، چاپ اول.
دشمن زیاری، اسفندیار، طلایی، قدرت اله و رجبیان تابش، آزاده. (1392). مبانی و اصول کارآفرینی (تئوریها و کاربردها). تهران: موسسه کتاب مهربان نشر، چاپ دوم. ویرایش دوم.
دلاور، علی. (1391). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات رشد، چاپ نهم.
دلاور، علی. (1387). مبانی نظری و عملی در پژوهش. تهران: انتشارات رشد.
دیندارلو، سیاوش. (1390). بررسی رابطه بین مدیریت دانش و هوش سازمانی اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد واحد مرودشت. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
رضایی، روح اله. (1393). تاثیر مولفههای سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی شرکتهای خدمات مشاورهای، فنی و مهندسی کشاورزی استان زنجان. مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 12، شماره 1، صص 147-125.
روزنامه دنیای اقتصاد. شماره 3118، سایت انتشارات.
ستاری، مهدی. (1386). رابطه بین زیرسیستم مدیریت دانش در سازمان یادگیرنده و مولفه های هوش سازمانی (مورد مطالعه: شرکت ذوب آهن اصفهان). مقاله برگزیده اولین کنفرانس مدیریت دانش. شماره2.
سجادی، سیدناصر. (1391). شناسایی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش موثر بر رشد کارآفرینی سازمانی در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد از دیدگاه مدیران. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
سلسه، مینو، شریعت، مریم. (1387). بازاریابی با رویکرد مدیریت دانش. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی. تهران، گروه پژوهشی آریانا.
سعیدی کیا، مهدی. (1392). کارآفرینی. تهران: انتشارات آها، چاپ اول.
سلیمانی، مریم، حمیدی، مژگان و بافرانی، محمدجواد. (1392). بررسی رابطه بین مولفه های مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، قم، دانشگاه پیام نور.
شاه حسینی، علی. (1390). کارآفرینی. تهران: انتشارات آییژ، چاپ سوم، ویرایش دوم.
شجیع، رضا و حجتیان، محمد (1385). بررسی مشکلات و موانع فراروی اشتغال و کارآفرینی دانشجویان تربیت بدنی. مجموعه مقالات اولین همایش شناسایی توانمندی ها، موانع و راهکارهای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، مشهد، صص 232-215.
شفیعا، محمدعلی، متولیان، سیدعلی رضا، رهنما فرد، سیدمحسن. (1386). ارائه مدلی کاربردی در برنامهریزی جامعه و مدیریت دانش سازمانی. تهران: اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش.
صمدیان، ابوالفضل و سیدعلوی، سید بلال. (1390). تاثیر مدیریت دانش بر میزان خلاقیت کارکنان سازمان صدا و سیمای استان تهران. مجله مدیریت فرهنگی، سال پنجم، شماره 11، صص 74-65.
صداقت، مریم. (1391). رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
طاهری، پریسا. (1389). جایگاه مدیریت دانش در هوش سازمانی. همایش ملی هوش سازمانی.
عاشوری پابندی، تقی. (1392). بررسی مدیریت دانش و کارآفرینی در سازمان های ورزشی استان مازندران. پایان نامه کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی آمل، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
عدلی، فریبا. (1384). مدیریت دانش حرکت به فراسوی دانش، تهران، انتشارات فراشناختی اندیشه. چاپ اول.
عسگری ماسوله، سعید (1390). نقش مدیریت دانش و سرمایه های فکری بر کسب مزیت رقابتی (مطالعه ی موردی شرکت سایپا). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
عسگری، ناصر. (1384). بررسی رابطه عوامل سازمانی (ساختار، فرهنگ، تکنولوژی) وزارت کارو امور اجتماعی با استراژی مدیریت دانش. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تهران.
فایرستون، ژوزف و مک ال روی، مارک. (1387). مباحث کلیدی در مدیریت دانش جدید. ترجمه: احمد جعفرنژاد و خدیجه سفیری. تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
فتحیان، محمد، بیگ، لیلا و قوامی فر، عاطفه. (1384). نقش مدیریت دانش ضمنی در خلاقیت و نوآوری. مجله تدبیر، شماره 164، صص 18-12.
فراهانی، ابوالفضل، نصیرزاده، عبدالمهدی و وطن دوست، مریم. (1393). کارآفرینی در ورزش. تهران: شرکت تضامنی انتشاراتی حتمی و شرکاء، چاپ اول.
قاسمی، ولی، حسینی، سید حسین و حضرتی، محمود. (1391). بررسی وضعیت مولفه های مدیریت دانش در پلیس جمهوری اسلامی ایران. توسعه ی سازمانی پلیس، شماره 40، صص 89-71.
کریمی، ندا. (1385). مدیریت دانش، نیاز سازمان های امروز. مجله الکترونیکی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (نما)، شماره سوم، دوره 6. صص 48-54.
کوراتکو، دونالد و هاجتس ریچاردام. (1383). نگرشی معاصر بر کارآفرینی. ترجمه: ابراهیم عامل محرابی. چاپ اول. مشهد: دانشگاه فردوسی. جلد اول.
کوشکی جهرمی، علیرضا و بودلایی، حسن. (1389). بررسی رابطه بین عوامل سازمانی مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی. شیراز: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری.
گودرزی، محمود، ابوترابی، مهدی و دستی گردی، کاظم. (1388). ارتباط فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش مدیران ستادی سازمان تربیت بدنی مدیریت ورزشی، شماره 2.
مخملی، عبدالله، رضایی فر، حمید و عنایتی، غلامرضا. (1392). بررسی رابطه بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی (مطالعه موردی شرکت فرش در مشهد). عصر فناوری و اطلاعات، شماره 95، صص 71-61.
مدرسی سریزدی، سیده جمیله و مدرسی سریزدی، سید محمد مهدی. (1391). کارآفرینی. تهران: انتشارات ترمه، چاپ پنجم.
مدهوشی، مهرداد و ساداتی، عبدالرحیم. (1390). بررسی اثرگذاری فرایند مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: کسب و کارهای کوچک و متوسط شرق مازندران). توسعه کارآفرینی، سال سوم، شماره دوازدهم، صص 26-7.
مشبکی، اصغر و زارعی، عظیم. (1383). مدیریت دانش با محوریت نوآوری. فصلنامه مدیریت و توسعه، شماره 16. صص 39-53.
مقیمی، سید محمد (1383). کارآفرینی در نهادهای جامعه ی مدنی (پژوهشی در سازمان های غیر دولتی ایران). رساله دکتری، دانشگاه تهران.
میرفخرالدینی، سیدحیدر، حاتمی نسب، سیدحسین، طالعی فر، رضا و کنجکاو منفرد، امیررضا. (1389). مجله چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 35، صص 118-103.
میری پور فرد، بهروز و محبی، پروین. (1390). اولین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور.
ناظم، فتاح، کریم زاده، محمد و قادری، الهام. (1389). بررسی رابطه بین مدیریت دانش و سلامت سازمانی و کارآفرینی کارکنان در سازمان تامین اجتماعی. فصلنامه پژوهش اجتماعی، سال سوم، شماره نهم، صص 115-90.
نصرالهی، محمد. (1391). تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی و نوآوری سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش جوانان استان خوزستان. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
نظری، محمدرضا. (1391). اصول و مبانی کارآفرینی. تهران: انتشارات برآیند پویش. چاپ چهارم.
نیازآذری، کیومرث، بریمانی، ابوالقاسم و حاجی قلی خانی، بی بی سعیده.(1390). بررسی نقش مدیریت دانش بر خلاقیت دبیران در مدارس متوسطه، مجله پژوهشگر (فصلنامه مدیریت)، دوره 8، شماره 21، صص 87-79.
واعظی، رضا و مسلمی، طیبه. (1388). شناسایی عوامل سازمانی موثر در اجرای مطلوب سیستم مدیریت دانش (مطالعه موردی شرکت همکاران سیستم. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، پیش شماره اول، صص 19-7.
واعظی، مظفرالدین؛ چوپانی، حیدر و فشالنج، لیلا. (1389). بررسی عوامل موثر بر نوآوری سازمانی، سومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران.
ودادی، احمد و عبدالعلیان، حمیده. (1390). بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی در منابع انسانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، سال چهارم، شماره 13، صص 158-141.
هادیزاده، جمیله. (1391). کارآفرینی و طرح کسب و کار. آمل، انتشارات شمال پایدار.
هادیزاده، جمیله و یزدانی، مهدی. (1392). بررسی رابطه بین مدیریت دانش و کارآفرینی. دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین، استان گلستان.
هادیزاده مقدم، اکرم، قلیچ لی، بهروز و محبی، پروین. (1392). بررسی رابطه بین تسهیم دانش و نوآوری در سازمان های خدمات مالی: بانک رفاه کارگران، پژوهش های مدیریت در ایران. دوره 17، شماره 1، صص 207-188.
یحیی پور، محسن و جعفری زرندینی، فاطمه زهرا. (1391). تاثیر قابلیت های مدیریت دانش بر فرایند نوآوری در سازمان. مطالعه موردی: سازمان جهاد دانشگاهی استان مازندران، عصر ارتباطات، شماره 17 و 18. صص 93-82.
یداللهی فارسی، جهانگیر، کلابی، امیرمحمد و مهرابی، رزا. (1390). فرصت ها و ایده های کارآفرینی، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
منابع غیر فارسی
Akhavan, Peyman, hosnavi, reza, snjaghi, mohammad. (2009). Ldentification of knowledge management. Critical success factors in Iranian academic research center. Educaton business and society in Iranian academic research center. Education business and society; contemporary
middle eastern issues. Vol. 2, No. 4, pp: 276-288.
Alavi, M & Linder, D.E. (2001). Knowledge management and knowledge management system: conceptual foundations and researchissues. MIS Quarterly Vol. 25,No 1, pp. 107-136.
Allameh, S. M., Zare, S., and Davoodi, R. (2011). Examining the Inpact of KM Enobers on knowledge management processes, procedia computer science, 3, 1211-1223
Alwis, R. & Hartmann, E. (2008). The use of tacit knowledge within innovation companies: knowledge management in innovative enterprises, Journal of knowledge management, vol. 12, No. 1, pp. 133-147.
Amalia, M & Nugroho, Y. (2010). An innoration perspective of knowledge management in a multinational Subsidiary. Journal of knowledge management, Vol. 15, No. 1, pp:71-87.
Aujiranpongpan, S., Vadhana sind (Lu, p.) Chandra chia, A., and cooparat, p. (2010). indicators of knowledge management capability for KM effectiveness. The Journal of information and knowledge management system, 40(2), 183-203.
Awasthi, D. (2011). Approaches to Entrepreneurship development: The Indian Experience, Journal of Global entrepreneurship research, Vol. 1,No. 2,pp. 107-123.
Ball, S. (2005). The importance of entrepreneurship to hospitality, leisure, sport and tourism, Hospitality, Leisure, sport and Tourism Network, pp, 8-10.
Barron, T. (2000). The merging of E-learning & knowledge management. Published by American society of Training & Development. Alexnadira, VA.
Brockman, Beverly K, Morgan, Robert M. (2003). the Role of Existing
Knowledge in New Product Innovativeness and Performance. Decision
Sciences, Volume 34 Number 2, p, 390.
Carlos, J., Rivera, A. (2011). Lascomunidades depracticay Lagestion delconosimiento. Unstudio deciptive. Revista internacional administraction and Finanzas, vol. 4, Numerol 1.
chen, C. J. Huang, J. W & Hsiao, Y. C. (2010). Knowledge management and innovativeness, the role of organizational climate and structure. International Journal of manpower. Vol. 31. No. 8. Pp. 848-870.
Chen, M. J., Huang, M., and cheng. Y.e. (2009). Masuring knowledge management performance using a competitive perspective. Expert systems with applications, 36, 8449-8459.
Danaeefard, H., & selseleh, M. (2010). Measuring knowledge management sycle. Evidence from Iran. European journal of scientific Research, 41(2), 297-309.
Darroch, J. (2005). Knowledge management and innovation Journal of knowledge management, vol. 9. No.3.
Davenport, T. H. & prusak, L. (1998). Working knowledge: How organizations Manage what they know. Boston, MA: Harvard Business school press.
Doganova, L. Eyquem, R. Mari, N. (2009). Effect of generation and application knowledge process on organizational effectives, journal homepage: www.elsevier.com/locate/respol.
Erdil, S. Erdil, O. keskin, H. (2004). The innovation performance. Journal of Global Business and Technology, vol, 1, No. 1, pp: 1-11.
Fernandez, I., & Leidner, D. (2008). Knowledge management. Armonk, N Y:ME. Sharp.
Gupta, J.N., & sharma, S.K. (2004). creating knowledge Based organizations. Idea Group publishing. 1-15.
Girdauskiene, L., & Savane Vicience, A. (2012). Leadership Role implementing knowledge transfer in creative organization. International conference on leadership. Technology and innovation management. Drocedia- Social and behavioral sciences 41, 15-22. Available at www.sciencedirect.com.
Goldoni, V., & olivira, M. (2010). Knowledge management metrics in software development companies in Brazil. Journal of knowledge management, 14(2), 301-313.
Gloet, M & Terziovski. (2004). Exploring the relationship between knowledge management practices and innovation performance. Manufacturing Technology management 15: pp: 402-409.
Hales, S. (2001). Dimensions knowledge and its management. Available at: www.insighting. coouk.
Heinonen, J. & Poikkijoki, S. A. (2006). An Entrepreneurial-directed approach to entrepreneurship education: mission impossible? Journal of Management Development, Vol.25, NO.1, PP. 80-94.
Hold, C.p. (2007). Knowledge sharing: moving away Form the obsession with best practices, Journal of knowledge management, 11(1), 36-47.
Hsu, C.I. (2006). Enhancing employe tendencies to share knowledge case studies of nine companies in taiwan. International Journal of information management, 26, 326-338.
Hisig, A. (2000). Knowledge management: strategic tool, Journal of knowledge management practice.
Hayton, J. (2005). Competing in the new economy: the effect of intellectual capital on corporate entrepreneurship in high- technology new ventures. (Article first published online), vol. 35. Pp. 137-155.
Huili, Y. Wen Hugan, J & Tien tsai, M. (2009). Entrepreneurial orientation and firm perdormance: The role of knowledge creation process. Journal homepage: www.elsevier.com. pp: 15-25.
Hung, Richard Yu-Yuan, Lien, Bella Ya-Hui, Fang, Shih-Chieh and Gary
McLean. (2010). Knowledge as a facilitator for enhancing innovation
performance Through total quality management. Total Quality
Management, Vol. 21, No. 4, p.
Janhonen, M., and Erik johanson, J. (2011). Role of knowledge conversion and social networks in team performance. International Journal of information management, 217-225.
Jafari, m.,fathian, M., Jahani, a. (2008). Exporing the contextual dimension of organization from knowledge management perspective. the Journal of information and knowledge management systems, vol. 38, No. 1,pp:37-71.
Jolly, D , & Therih, F. (2007). New venture technology sourcing Exploring the Effect of absorptive capacity, learning attitude and past performance. Innovation management, policy and practice, 9, 235-248.
Kamask, R., & Bulutlar, F. (2010). The influence of knowledge sharning on innovation, Europen Business Review, 22, 306-317.
Keran, R., Agarwal, P.D., and verma, A. (2013). Knowledge management : Rol of thought leaders and Junior Academia in Enhaning Research and curriculum in institution of higher Technical Education.
king, W.R. (2009). Knowledge management and organizational learning. New York: Springer sdcience, Business Media, LLc.
King, Wlliam. R., chung.T.R, honey, M.N (2008). Knowledge management
and organizational learning. international journal of management
science, OMEGA, Vol.36, p. 168
kongpichayanon, p. (2009). Knowledge management for sustained competitive advantage in mergers and Acquisitions. Advances in Developing Human Resources, 11, 375-387.
Lakshman, C. (2009). Organizational knowledge leadership. Leadership &
Organization Development Journal, Vol.30, No.4, p.360.
Lia, C., chang, S.H., and Tou, p.l. (2010). How knowledge management mediates the relationship between environment and organizational strueture. Journal of Business research, Article In press, Elsevier.
Liao, S.H., & Wu, C.C. (2009). System perspective of knowledge management, organizational learning, and organizational innovation. Expert systems with Apdications, 1096-1103.
Liao, S.H., & Wu, C. C. (2010). The Relationship among organizational learning, and organizational performance. Inernational Journal of Business and management, 4(4), 64-76.
Lilleore, A. M., & Hansen, E. H. (2011). Knowledge sharing enablers and barriers in pharmaceutical research and development. Journal of knowledge management 15(1), 53-70.
Line, H.F. (2007). A stage model of knowledge management. Journal of information science, 33(6), 643-659.
Long, J, C. (2000). Managerial concerns in knowledge management. Journal of knowledge management, vol. 5, No. 1, pp:43-57.
Massa, S. & Testa, S. (2009). Aknowledge management approach to organizational competitive advantage evidence from the food sector. European management. Journal, 27, 128-141.
Mitchell, R. & Boyl, B. (2010). Knowledge creation measurement methods, Journal of khonwledge management, 14 (1), 67-82.
MladKova, L. (2012). Leadership in management of knowledge workers. International conference of leardership. technology and innovation management, procedia-social and Behavioral Sciences, 41, 243-250.
Monavvarian, A. (2010). Toward successful knowledge management: people Development approach. Business strategy services, 11 (1), 20-42.
Neo, D., and chan, Y.E. (2007). A delphi of knowledge management system: Scop of Requirements. Information and management. 46 (6), 538-567.
Nonaka, H. (1991). The knowledge-creating company Harvard Bussiness Review, vol. 64.
Norman M. Scarborough and Thomas W. Zimmerer (1990). Effective Small Business management. Columbus: Merrill, pp. 26-27.
Petrusa- Ortega, E. M., Zaragoza- Saez, P., and claver- cortez, E. (2010). Conformlization, complexity and conteralization influence knowledge performance? Journal of Business Research, 63, 310-320.
Pitzer, P.S. (2007). A knowledge management policy for alearning organization. Master of science Tnesis. Proquest Information and learning company.
plessis, M. d. (2008). What bars organization from management knowledge successfully. Journal of Information management: 28(1), pp. 285-292.
Ramezan, M. (2011). Examining the impact of knowledge management practices on knowledge-based results. Journal of knowledge-based innovation in china, vol. 3, No.2.
Rivera- Vazquez, J., Flores, L., and Rogelio, F. (2009). Overcoming cultural barriers for innovation and knowledge sharing. Journal of knowledge management, 13(5), 257-270.
Romachandrans, D; chongs, c; Lsmail, H.(2009). the practice of knowledge management process. the Journal of information and knowledge in system, vol. 30, No. 3, pp: 203-222.
Roweley, J. (2007). The wisdom hierarchy: represenations of the DIKW hierarchy. Journal if information science, vol. 33, pp:163-180.
sabherwal. R., & subherwal, S. (2005). Knowledge management using information Technology: Determinants of short term impact of firm value. Decision Science, 36 (4), 531-567.
Sarin, S. & McDermott, C. (2003). "The effect of team leader characteristics on
learning, knowledge application, and performance of cross-functional
new product development teams", Decision Sciences, Vol.34, No.4, p.
725.
Scarbrough, H. (2003). Knowledge management, HRM and the innovation
Process. International Journal of Manpower, Vol.24, No. 5, p.502.
Sedera, D., & Gable, G. G. (2010). Knowledge management competence for enterprise system success. Journal of strategic information system, 19,226-306.
Shankar, R., sing, M.D., Gupta, A. & Narian, R. (2003). Strategic planning for knowledge management implementation in Engineering Firms. Available at: www.emeraldinisght.com.
Sinclair, N. (2008). The changing face of KM. The journal of information and knowledge management systems, vol.38, No. 1, pp. 22-39.
Sousa, C.A., & Hendriks, p. (2006). The need for grounded theory in developing a knowledge based view of organizations. Organizational Research methods, 9(3), 315-339.
Sun, P. (2010). Five critical knowledge management organizational themes. Journal of knowledge management, 14, 507-523.
Wiig, C.K. (2002). Knowledge management in Public Administration. Journal of knowledge management, 6(3), 224-239.
Wolcott, R., & Lippitz, M. (2007). The Four models of corporate entrepreneurship. MIT Sloan Management Review, 49(1), 74-82.
Wang, S., & Noe, R. A. (2010). Knowledge sharing: A review and directions for future research. Human Resource Management Review, 20, 115–131.
Wang, Z., Wang, N. (2012). Knowledge sharing, innovation and firm performance. Expert Systems with Applications, 39 , 8899–8908.
Yu, S.H, Young, Gu & Kim, M. Y. (2007). Do we know what really drives KM performance? Journal of knowledge management, vol. 8. No. 4, pp. 379-400.
Zhou zheng, k. (2011). How knowledge affects radical innovation: knowledge base market knowledge acquisition, and Internal knowledge sharing. Strategy management Journal.