فهرست:
فصل اول : کلیات تحقیق
عنوان
صفحه
چکیده
1
1-1- مقدمه
3
1-2- بیان مسئله
4
1-3- اهمیت موضوع
5
1-4- هدف تحقیق
6
1-5- چارچوب نظری تحقیق
6
1-6- فرضیهها
7
1-7- تعریف واژه های مورد استفاده در تحقیق
7
1-8- قلمرو تحقیق
8
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه
10
2-2- تغییر سازمانی مفاهیم و تعاریف
10
2-3- انواع تغییر
14
2-4- مدل های تغییر
16
2-4-1- مدل سه مرحله ای کرت لوین
16
2-4-2- مدل سیستمی تغییر
16
2-4-3- مدل هفت مرحله ای تغییر
17
2-4-4- بیر ( 1990 )
17
2-4-5- ثرلی ( 1979 )
18
2-4-6- مدل فرآیند گسترش یافته
19
2-5- ابعاد تغییر سازمانی
19
2-6- مقاومت کارکنان در برابر تغییر سازمانی
21
2-7- مدیریت تغییر سازمانی
24
2-7-1- مدل های مدیریت تغییر سازمانی
26
2-7-2- نتایج فعالیت های مدیریت تغییر
32
2-8- تعاملات اجتماعی و مقاومت در برابر تغییر
33
2-9- ارتباطات سازمانی و مقاومت کارکنان در برابر تغییر
34
2-10- نقش آموزش در تغییر سازمانی
43
2-11- نقش مشارکت کارکنان در تغییر سازمانی
46
2-12- تعهد سازمانی
50
2-12-1- ابعاد تعهد سازمانی
52
2-13- دیدگاههای نظری تعهد سازمانی
55
2-13-1- مدل می یر و آلن
55
2-13-2- مدل مایر و شورمن
56
2-13-3- مدل جاروس و همکاران
56
2-14- دیدگاههای نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی
56
2-15- پیشینه تحقیق
64
2-15-1- تحقیقات داخلی
64
2-15-2- تحقیقات خارجی
66
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 - مقدمه
70
3-2 - روش تحقیق
70
3-3 - جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری
70
3-4- روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات
71
3-5 - پایایی پرسشنامه ها
72
3-6 - روایی پرسشنامه
73
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها
73
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4 – 1 - مقدمه
75
4 – 2 - آمار توصیفی
75
4 – 2 – 1 -تحلیل خصوصیات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان
75
4 – 2 – 2- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق
80
4 – 3- آمار استنباطی (تحلیل فرضیه های تحقیق )
81
فصل پنجم : نتیجه گیری ، پیشنهاد ها و محدودیت ها
5 – 1- مقدمه
85
5 – 2- بحث و نتیجه گیری
85
5 – 2 – 1- نتایج بخش آمار توصیفی
86
5 – 2 – 2 -نتایج بخش آمار استنباطی
86
5 – 3- پیشنهادات کاربردی تحقیق
89
5 – 4 -پیشنهادات بمنظور تحقیقات آتی
90
5 – 5 - محدودیت های تحقیق
90
فهرست منابع
92
ضمیمه
96
منبع:
منابع داخلی :
ابطحی، سید حسین. ( 1383 ). آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. تهران: موسسه فرهنگی کتاب لانیز، انتشارات پوینده (جلد اول).
اسماعیلی، کورش (1380). تعهد سازمانی. تدبیر، 112، 66-69.
اعرابی، سید محمد؛ داود صادقی؛ سید علی اکبر افجه؛ تیمور محمدی (1389). ارائه مدلی برای افزایش عملکرد از طریق هماهنگ سازی استراتژی های تغییرسازمانی. مدرس علوم انسانی-پژوهش های مدیریت در ایران، دوره چهاردهم، پاییز 1389، شماره 68.
تسلیمی، محمد سعید (1381). مدیریت تحول سازمانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).
دفت، ریچارد ال. (1998). تئوری و طراحی سازمان. مترجم: محمد اعرابی، علی پارسیان، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
رابینز، استیفن پی و جاج، تیموتیای (2008). مبانی رفتار سازمانی. مترجم: محمد اعرابی و محمد تقی زاده مطلق، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
سیف،علی اکبر(1382). اندازه گیری، سنجش، ارزشیابی آموزشی.تهران: دوران.
فرهنگی، علی اکبر (1383). نظریه های ارتباطات سازمانی. تهران: نشر خدمات فرهنگی رسا.
فرهنگی، علی اکبر (1384). دیدگاه های نوین درباره تعهد سازمانی. تدبیر، 157، 14-17.
فرهنگی، علی اکبر و خدادادی، عباس (1385). نقش ارتباطات راهبردی کارکنان در تسهیل فرآیند تغییر سازمانی. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت.
مورهد، جی و گریفن، آر (1386). رفتار سازمانی. ترجمه سید مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران: نشر مروارید
میرکمالی، سید محمد و حسین زینلی پور (1388). طراحی الگوی مناسب تغییر سازمانی در دانشگاه های جامع دولتی از طریق تحلیل عامل ها. مجله علوم تربیتی (علوم تربیتی و روان شناسی)، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره پنجم، سال 16-2، شماره 3، 164-139.
ؤید نیا، فریبا (1385)، جهانی شدن و نظامهای آموزش و پرورش (مقاله)، ماهنامه پیوند، ش 320.
منابع خارجی :
Armstrong, M.L (2009). Human resource management. London AND Pheladelphia: Kogan page.
Barbaroux, P.E. (2011). Adesign-oriented approach to Organizational change: insights from a military case study. Journal of Organizational Change Management, 24(5): 626-639.
Beer M, Eisenstat RA, Spector B. (1990). The Critical Path to Corporate Renewal. Boston, MA: Harv. Bus. Sch.
Beugelsdijk, S. D. Slangen, A. N. (2001). Shapes of organizational change:the case of Heineken Inc. Journal of Organizational Change Management, 15)3(:311-326.
Burt. R. 2002. “The Social Capital of Structural Holes.” Pp. 148–92 in The New Economic Sociology, edited by Mauro F. Guillén, Randall Collins, Paula England, and Marshall Meyer. New York: Russell Sage Foundation.
Chiang, Chun-Fang (2010). Perceived organizational change in the hotel industry: An implication of change schema. International Journal of Hospitality Management, 29, 157–167.
Chung, Goo Hyeok; Jing Du & Jin Nam Choi (2014). How do employees adapt to organizational change driven by cross-border M&As? A case in China. Journal of World Business, 49, 78–86.
Claiborne, Nancy; Charles Auerbach; Catherine Lawrence & Wendy Zeitlin Schudrich (2013). Organizational change: The role of climate and job satisfaction in child welfare workers' perception of readiness for change. Children and Youth Services Review, 35, 2013–2019.
Cropanzano, R., & Mitchell, M. (2005). Social exchange theory: An interdisciplinary review. Journal of Management, 31(6), 874.
Holt, D.; Amenakis, T.; Achilles A.; Field, H., S.; Harris, S. G. (2007). Readiness for organizational change. The Journal of Applied Behavioral Science. 43 (2), 232-255.
Holt, D. D. (2003). Facilitating organizational change: a test of leadership strategies. Leadership & organizational development journal, 24 (5), 262-272.
Huy, Q.N., (2002). Emotional balancing of organizational continuity and radical change: the contribution of middle managers. Administrative Science Quarterly, 47 (March), 31–69.
Ledez, R. E. (2008). “Change management: Getting a Tuned up organization” 1(1):111-119.
Lau, C.M., Tse, D.K. & Zhou, N. (2002). ‘Institutional forces and organizational culture in China: Effects on change schemas, firm commitment and job satisfaction’, Journal of International Business Studies, 33(3): 533–550.
Lau, C. & Woodman, R.C. (1995). ‘Understanding organizational change: A schematic perspective’, Academy of Management Journal, 38(2):537–554.
Luthans, F., Avey, J. B., & Patera, J. L. (2008). Experimental analysis of a Web-based intervention to develop positive psychological capital. Journal of Academy of Management Learning and Education, (7), 209–221.
McCann, J., (2004). The cognitive perspective in social psychology. In: Lindzey, G., Aronson, E. (Eds.), Handbook of Social Psychology, 1. Random House, New York, pp. 137–230.
Meyer, K.c & Schoorman, F.d. (1998), Differentiating Antecedents of Organizational Commitment: a Test of March & Simons Model, Journal of Organizational Behavior, 19.PP:15-28.
Morgan, j. m. (2001). Are we out of the box yet? A case study and critique of managerial metaphors of change. Communication studies, 52, 85-102.
Soparnot, R. D. (2011).” The concept of organizational change capacity” Journal of Organizational Change Management, 24(5):640-661.
Staub, E. (2003). The psychology of good and evil: Why children, adults and groups help and harm others. New York: Cambridge University Press.
Weiner, B. J. (2009). A theory of organizational readiness for change. Implementation Science, 4(1), 67-67.
Wim J.L. Elving, (2005) "The role of communication in organisational change", Corporate Communications: An International Journal, Vol. 10 Iss: 2, pp.129 – 138
Yang, Y. (2005). Developing cultural diversity advantage: The impact of diversity management structures. Academy of Management Best Conference Paper, GDO: H1- 6. (I have emailed author in Canada for full citation—not yet received).