فهرست:
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه. 3
1-2) بیان مساله. 3
1-3) ضرورت و اهمیت پژوهش... 5
1-4) چارچوب نظری پژوهش... 6
1-5) اهداف پژوهش... 7
1-6) فرضیههای پژوهش... 7
1-7) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 8
1-8) قلمرو تحقیق.. 9
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
بخش اول : هوش هیجانی
2-1-1) مقدمه ...........................................................................................................................................12
2-1-2) مفهوم هوش و تعاریف آن ...........................................................................................................13
2-1-3) انواع هوش....................................................................................................................................15
2-1-3-1) هوش اجتماعی.................................. ..................................................................................17
2-1-3-2) هوش عملی................................... ............................................................18
2-1-3-3) هوش فرهنگی................................... .................................................................................18
2-1-3-4) هوش سازمانی................................... ..................................................................................19
2-1-3-5) هوش معنوی................................... ....................................................................................19
2-1-4) هوش هیجانی و هوش شناختی.....................................................................................................20
2-1-5) هیجان............................................................................................................................................21
2-1-6) هوش هیجانی.....................................................................................................................23
2-1-7) اهمیت هوش هیجانی..........................................................................................................25
2-1-8) مدلها و دیدگاههای مختلف در زمینه هوش هیجانی............................................................27
2-1-8-1) مدل شبکه شایستگیهای عاطفی..........................................................................................27
2-1-8-2) مدل هوش هیجانی بار-آن (مدل چندعاملی).......................................................................31
2-1-8-3) مدل توانایی هوش هیجانی...................................................................................................32
2-1-9) مؤلفههای هوش هیجانی.......................................................................................................33
2-1-10) فرآیند رشد و توسعه هوش هیجانی....................................................................................35
2-1-11) ویژگی کارکنان و افراد با هوش هیجانی بالا........................................................................37
2-1-12) هوش هیجانی در مدیریت و کاربردهای آن.........................................................................37
بخش دوم: اعتماد سازمانی
2-2-1) مقدمه. .....................41
2-2-2) اعتماد. .....................42
2-2-3) اهمیت و ضرورت اعتماد. .....................43
2-2-4) ابعاد اعتماد. .....................44
2-2-4-1) ابعاد اعتماد از دیدگاه توماس و اسچیندلر............................................................................45
2-2-4-2) ابعاد اعتماد از دیدگاه مایر و همکاران..................................................................................45
2-2-5) انواع اعتماد....................................................................................................................................47
2-2-5-1) اعتماد اعتباری......................................................................................................................47
2-2-5-2) اعتماد متقابل........................................................................................................................47
2-2-5-3) اعتماد اجتماعی....................................................................................................................48
2-2-6) مزایای فردی و گروهی اعتماد. .....................49
بخش سوم: عملکرد کارکنان
2-3-1) مقدمه. .....................52
2-3-2) عملکرد. .....................52
2-3-3) عملکرد شغلی.. .....................54
2-3-4) بهبود عملکرد. .....................55
2-3-5) عوامل موثر بر عملکرد کارکنان. .....................56
2-3-6) مدیریت عملکرد. .....................58
2-3-7) اهمیت مدیریت عملکرد .....................60
2-3-8) اهداف مدیریت عملکرد. .....................63
2-3-9) مؤلفههای مدیریت عملکرد .....................64
2-3-10) فرآیند و مراحل مدیریت عملکرد در سازمانها .....................66
2-3-11) چالشهای مدیریت عملکرد. .....................69
2-3-12) مزایا و معایب مدیریت عملکرد. .....................72
2-3-13) ارزیابی عملکرد. .....................73
2-3-14) اهداف ارزیابی عملکرد. .....................75
2-3-15) ابعاد ارزیابی عملکرد. .....................77
2-3-16) منابع ارزیابی عملکرد. .....................78
2-3-17) موانع و خطاهای ارزیابی عملکرد کارکنان. .....................79
بخش چهارم: پیشینه پژوهش
هوش هیجانی، اعتماد و عملکرد کارکنان. .....................82
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه. .....................86
3-2) روش تحقیق.. .....................86
3-3) جامعه آماری.. .....................87
3-4) نمونه آماری.. .....................87
3-5) روش و ابزار جمعآوری دادهها .....................87
3-5-1) پرسشنامه. .....................88
3-6) روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات... .....................90
3-6-1) روایی.. .....................90
3-6-2) پایایی.. .....................91
3-7) روش تجزیه و تحلیل دادهها .....................92
ث
فصل چهارم: تحلیلیافتههای تحقیق
4-1) مقدمه. .....................94
4-2) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی.. .....................95
4-2-1) جنسیت پاسخدهندگان. .....................95
4-2-2) سن پاسخدهندگان. .....................96
4-2-3) تحصیلات پاسخدهندگان. .....................97
4-2-4) وضعیت تاهل پاسخدهندگان. .....................98
4-2-5) میزان درآمد پاسخدهندگان. .....................99
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق.. .....................100
4-3-1) توصیف متغیر هوش هیجانی.. .....................100
4-3-2) توصیف ابعاد هوش هیجانی.. .....................101
4-3-3) توصیف متغیر اعتماد. .....................102
4-3-4) توصیف ابعاد اعتماد. .....................103
4-3-5) توصیف متغیر عملکرد. .....................104
4-4) بررسی مدل تحقیق.. .....................105
4-4-1) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد. .....................105
4-4-2) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معناداری.. .....................106
4-4-3) بررسی شاخصهای معناداری و برازش مدل کلی تحقیق.. .....................107
4-5) آزمون فرضیهها .....................107
4-5-1) آزمون فرضیه اصلی.. .....................108
4-5-2) آزمون فرضیه فرعی اول. .....................108
4-5-3) آزمون فرضیه فرعی دوم. .....................109
4-5-4) آزمون فرضیه فرعی سوم. .....................110
4-5-5) آزمون فرضیه فرعی چهارم. .....................110
4-5-6) آزمون فرضیه فرعی پنجم. .....................111
4-5-7) آزمون فرضیه فرعی ششم. .....................112
4-5-8) آزمون فرضیه فرعی هفتم. .....................113
4-5-9) آزمون فرضیه فرعی هشتم. .....................114
4-5-10) آزمون فرضیه فرعی نهم. .....................115
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه. .....................117
5-2) نتایج آمار توصیفی.. .....................117
5-2-1) توصیف متغیر هوش هیجانی.. .....................117
5-2-2) توصیف متغیر مؤلفه درون فردی.. .....................117
5-2-3) توصیف متغیر مؤلفه بیرون فردی.. .....................118
5-2-4) توصیف متغیر سازگاری.. .....................118
5-2-5) توصیف متغیر مدیریت استرس... .....................118
5-2-6) توصیف متغیر خلقوخوی عمومی.. .....................119
5-2-7) توصیف متغیر اعتماد. .....................119
5-2-8) توصیف متغیر عملکرد. .....................119
5-3) نتایج آمار استنباطی.. .....................120
5-3-1) نتایج آزمون فرضیه اصلی.. .....................120
5-3-2) نتایج آزمون فرضیه فرعی اول. .....................120
5-3-3) نتایج آزمون فرضیه فرعی دوم. .....................120
5-3-4) نتایج آزمون فرضیه فرعی سوم. .....................120
5-3-4) نتایج آزمون فرضیه فرعی چهارم. .....................121
5-3-4) نتایج آزمون فرضیه فرعی پنجم. .....................121
5-3-4) نتایج آزمون فرضیه فرعی ششم. .....................121
5-3-4) نتایج آزمون فرضیه فرعی هفتم. .....................121
5-3-4) نتایج آزمون فرضیه فرعی هشتم. .....................122
5-3-4) نتایج آزمون فرضیه فرعی نهم. .....................122
5-4) نتیجهگیری در زمینه مطابقت بین یافتههای تحقیق حاضر و تحقیقات قبلی.. .....................122
5-5) پیشنهادات بر اساس سوالهای تحقیق.. .....................124
5-6) محدودیتها و پیشنهاداتی برای ادامه تحقیقات در این زمینه. .....................126
منابع و ماخذ. .....................128
پیوست... .....................137
فهرست جداول
جدول 2-1) ظهور و مفهوم هوش هیجانی.. .....................23
جدول 2-2) اهداف ارزیابی عملکرد. .....................76
جدول 2-3) ابعاد ارزیابی عملکرد و نمونهی شاخصهای قابل احصای آنها .....................77
جدول 3-1) متغیرها، ابعاد و تعداد سوالهای پرسشنامه. .....................89
جدول 3-2) محاسبهی آلفای کرونباخ.. .....................91
جدول 4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. .....................95
جدول 4-2) توصیف سن پاسخ دهندگان. .....................96
جدول 4-3) توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان. .....................97
جدول 4-4) توصیف وضعیت تاهل پاسخ دهندگان. .....................98
جدول 4-5) توصیف میزان درآمد پاسخ دهندگان. .....................99
جدول 4-6) نمره متغیر هوش هیجانی.. .....................100
جدول 4-7) نمره ابعاد هوش هیجانی.. .....................101
جدول 4-8) نمره متغیر اعتماد. .....................102
جدول 4-9) نمره ابعاد اعتماد. .....................103
جدول 4-10) نمره متغیر عملکرد. .....................104
جدول 4-11) شاخصهای معنیداری و برازش مدل. .....................107
جدول 4-12) تبیین تاثیر مؤلفه درون فردی بر عملکرد. .....................108
جدول 4-13) تبیین تاثیر مؤلفه بیرون فردی بر عملکرد. .....................109
جدول 4-14) تبیین تاثیر مؤلفه سازگاری بر عملکرد. .....................110
جدول 4-15) تبیین تاثیر مؤلفه مدیریت استرس بر عملکرد. .....................111
جدول 4-16) تبیین تاثیر مؤلفه خلقوخوی عمومی بر عملکرد. .....................112
جدول 4-17) تبیین تاثیر مؤلفه توانایی بر عملکرد. .....................113
جدول 4-18) تبیین تاثیر مؤلفه اعتبار بر عملکرد. .....................113
جدول 4-19) تبیین تاثیر مؤلفه خیرخواهی بر عملکرد. .....................114
جدول 5-1) خلاصه نتایج آماری.. .....................122
فهرست اَشکال
شکل 1-1) مدل پژوهش... .....................6
شکل 2-1) مدل شبکهی شایستگیهای عاطفی گلمن و بویاتزیس... .....................31
شکل 2-2) مدل هوش هیجانی بار-آن. .....................32
شکل 2-3) فرآیند شکلگیری و حفظ اعتماد. .....................44
شکل 2-4) مفاهیم اعتماد سازمانی.. .....................47
شکل 2-5) چرخهی عملکرد. .....................56
شکل 2-6) مدیریت عملکرد از طریق ارزیابی فردی، واحدی و سازمانی.. .....................60
شکل 2-7) اهمیت مدیریت عملکرد. .....................61
شکل 2-8) ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد. .....................64
شکل 2-9) چالشهای مدیریت عملکرد. .....................69
منبع:
آذر، عادل - دانشور، مریم (1386) مروری بر روشهای ارزیابی عملکرد شعب بیمه، فصلنامه صنعت بیمه، سال بیست و دوم، شماره 2، صص 59-43.
آذر، عادل - مومنی، منصور (1392) آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد دوم: تحلیل آماری)، سمت، چاپ دوازدهم، تهران.
آرمسترانگ، تامس (1390) هفت نوع هوش: شناخت و پرورش قابلیتهای هوشی، ترجمهی ناهید سپهرپور، انتشارات پیک آوین، چاپ دوم، تهران.
آرمسترانگ، مایکل (1389) مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ترجمهی سید محمد اعرابی و امید مهدیه، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول، تهران.
آرمسترانگ، مایکل (1385) مدیریت عملکرد، ترجمهی بهروز قلیچلی و داریوش غلامزاده، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، تهران.
آقا حسینعلی شیرازی، محمود (1387) تاریخچه هوش عاطفی، مدیر امروز، شماره 5.
ابنالرسول، اصغر – میلانی نژاد، حمیدرضا (1383) انتخاب مدلی جهت اندازهگیری عملکرد واحدهای ستادی، دومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد، جهاد دانشگاهی تهران.
ابوالعلایی، بهزاد (1389) مدیریت عملکرد راهنمای مدیران برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران.
ابیلی، خدایار – علیخانی، فرح (1381) بررسی عملکرد سیستم توسعه منابع انسانی در دانشکدههای علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، شماره 2.
اجاقلو، سجاد - زاهدی، محمدجواد (1384) بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر برآن در بین ساکنان شهر زنجان، جامعه شناسی ایران، شماره 4.
استرنبرگ، رابرت - فورساید، جورج - هدلند، جنیفر - هاروس، جوزف - واگنر، ریچارد - ویلیامز، وندی - اسنوک، اسکات - گریگورنکو، النا (1386) هوش عملی در زندگی روزمره، ترجمهی یاسمین عابدینی و الهه حجازی، انتشارات آگاه، تهران.
اسماعیلیلهمالی، اباصلت (1392) بررسی رابطهی کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان مازندران، پژوهشنامه مالیات، شماره نوزدهم (مسلسل 67)، صص 195-171.
اصغرپور، سوسن (1385) مدیریت عملکرد با تاکید بر ارزیابی منابع انسانی، قابل دسترسی در www.amalkard belogfa.ir.
اکبری، مینا – کارنما، اسداله – ملاحسینی، علی (1392) بررسی رابطه بین رهبری تحولآفرین و عملکرد سازمانی (نمونهپژوهی: سازمانهای دولتی استان کرمان)، فصلنامه توسعه سازمانی پلیس، سال دهم، شماره 45، صص 86-63.
الوانی، سید مهدی (1386) مدیریت عملکرد، سومین همایش ملی مدیریت عملکرد، مرکز همایش های علمی سازمان جهاد دانشگاهی.
الوانی، سیدمهدی – دانایی فرد، حسن (1380) مدیریت دولتی و اعتماد عمومی، دانش مدیریت، شماره 55.
امیرآبادی، فاطمه (1390) هوش هیجانی، انتشارات تمدن پارس، تهران، چاپ اول.
امیری، فرزاد (1385) اندازهگیری عملکرد سازمانها با استفاده از مدل تعالی کانجی، تدبیر، شماره 168.
امیری، میثم - رحمانی، تیمور (1385) بررسی تاثیر اعتماد بر رشد اقتصادی در استانهای ایران با روش اقتصادسنجی فضائی، تحقیقات اقتصادی، شماره 78.
بابایی، محمدعلی- مومنی، نونا (1384) تاثیر هوش عاطفی بر اثربخشی مدیران، تدبیر، شماره 166.
بازان، تونی (1392) قدرت هوش اجتماعی، ترجمهی سعید مینوئی، انتشارات بخشایش، تهران.
بردبری، تراویس - گریوز، جین (1392) هوش هیجانی، ترجمهی جاوید ثمودی، انتشارات یغمایی، تهران، چاپ اول.
بزار جزایری، احمد (1385) رویکرد تی. ئی. ای. ام در ارزیابی عملکرد منابع انسانی، تدبیر، شماره 167.
بیاضی، طه – رابند، علی – عقیلی، حسن – معیننجفآبادی، فقیهه (1388) مدل جامع مدیریت عملکرد سازمانها، تدبیر، شماره 27.
پاشاشریفی، حسن (1391) نظریه و کاربرد آزمونهای هوش و شخصیت، نشر سخن، تهران، چاپ سوم.
پورکیانی، مسعود – اشجعی، احمد (1391) هوش معنوی و کارکردهای آن، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمان.
پیرخائفی، علیرضا (1382) خلاقیت و هوش (مبانی نظری و پرورشی)، انتشارات مهر برنا، تهران، چاپ اول.
جمالیان، مهدی (1383) ارزیابی عملکرد کارکنان، نشریه حمایت، شماره 56.
چپمن، مارگارت (1390) مهارتهای زندگی: مهارتهای کنترل احساسات و هوش عاطفی، ترجمهی علی دنیادیده، انتشارات اندیشه آریا (وابسته به موسسه پژواک اندیشه آریا)، تهران.
حاجی کریمی، عباس – پرهیزگار، محمد مهدی (1387) ساز و کارهای موثر در طراحی و پیادهسازی نظامهای نوین ارزیابی عملکرد سازمانی در بانکهای تجاری کشور (مطالعهی مورد، بانک ملت)، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی «ویژهی مدیریت»، سال هفتم، شماره بیست و هفتم.
حاجیلو، مهناز (1387) هوش هیجانی: معرفی شیوههای سنجش و پرورش آن، انتشارات قصیده، تهران، چاپ اول.
حافظنیا، محمدرضا (1388) مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، تهران.
حسنزاده، رمضان – ساداتیکیادی، سید مرتضی (1392) هوش هیجانی (مدیریت احساس، عاطفه و هیجان)، نشر روان، تهران.
حمیدیزاده، محمد رضا (1386) تصمیمگیری هوشمند و خلاق هوش هیجانی، نشر ترمه، تهران، چاپ اول.
خاکی، غلامرضا (1390) روش تحقیق در مدیریت، انتشارات بازتاب، چاپ چهارم، تهران.
خائفالهی، احمدعلی – دوستار، محمد (1382) ابعاد هوش هیجانی، مدیریت و توسعه، شماره 18، صص 68-62.
خنیفر، حسین - مقیمی، سید محمد - جندقی، غلامرضا - زروندی، نفیسه (1388) بررسی رابطه بین مولفههای اعتماد و تعهد سازمانی کارکنان (در سازمانهای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش قم)، نشریه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 2.
خوشوقتی، آرمین (1385) ارزیابی عملکرد کارکنان، قابل دسترسی در www.Harkat.com.
داناییفرد، حسن (1381) تئوری عامه در مدیریت دولتی: پیش طرحهای تدوین تئوری، مطالعات مدیریت، شمارههای 35 و 36.
رابینز، اسیفن پی (1389) مبانی رفتار سازمانی، ترجمهی علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ بیست و ششم، تهران.
رزقی رستمی، علیرضا – آقایار، سیروس (1389) تعارض و حل آن با رویکرد هوش هیجانی، انتشارات سپاهان، تهران.
رضایی، ولیاله (1391) عملکرد کارکنان و عوامل مؤثر بر آن، قابل دستیابی در http://valirezaee.blogfa.com/post -63.aspx
رضائیان، علی - رحیمی، فرج اله (1387) بررسی تاثیرگذاری عدالت رویهای بر رفتار شهروندی سازمانی با لحاظ کردن نقش اعتماد سازمانی، چشم انداز مدیریت، شماره 29.
رضاییکلیدبری، حمیدرضا – باقرسلیمی، سعید – صالحیکردآبادی، سجاد (1390) بررسی مسائل مدیریت دولتی، انتشارات کیاپاشا، تهران.
رهنورد، فرجاله - جویبار، منوچهر (1387) مقایسه هوش هیجانی در میان سطوح سه گانه مدیریت مطالعه موردی، پیام مدیریت، شماره 26.
ریاحی، بهروز (1384) نظریه نوین مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی ایران (طراحی دولت کیفیت مدار)، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، چاپ اول، تهران.
زارعیمتین، حسن (1392) مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته، نشر آگه، تهران، چاپ دوم.
ساعتچی، محمود – کارمکاری، کامبیز – عسگریان، مهناز (1391) آزمونهای روانشناختی، نشر ویرایش، تهران.
سرمد، زهره - بازرگان، عباس - حجازی، الهه (1383) روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ دهم، انتشارات آگه، تهران.
سعادت، اسفندیار (1385) مدیریت منابع انسانی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، تهران.
سکاران، اوما (1390) روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمهی محمد صائبی و محمود شیرازی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری، تهران.
سلطانی، ایرج (1383) مدیریت عملکرد و ساز و کارهای اجرایی آن در تولید کیفیت، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 42-41.
سلطانی، ایرج (1378) مدیریت عملکرد زمینه ساز پرورش منابع انسانی، تدبیر، شماره 92.
سیادت، سیدعلی- مقدم، اعظم- نیکبخت، اکرم- نیکنشان، شقایق (1387) بررسی رابطه هوش هیجانی با خلاقیت دانشجویان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، دوره پنجم، شماره 10.
شایگان، فریبا (1387) بررسی میزان اعتماد مردم به پلیس (مطالعهی موردی شهر تهران)، فصلنامه دانش انتظامی، سال دهم، شماره دوم.
شریفیدرآمدی، پرویز – آقایار، سیروس (1389) هوش هیجانی و ورزش، انتشارات طراحان ایماژ (وابسته به موسسه فرهنگی هنری طراحان ایماژ)، تهران.
شعری، صابر – جبل عاملی، محمد (1384) اندازهگیری عملکرد با استفاده از تولید سریع طبق درخواست، دومین کفرانس ملی مدیریت عملکرد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
شوشتریان، زکیه – عاملی، فاطمه – امینلاری، محمود (1388) بررسی تأثیر هوش هیجانی بر نگرش و عملکرد شغلی نیروی کار، فصلنامه کار سالم، سال دوم، شماره 7، صص 52-47.
شیخزاده، رجبعلی (1388) الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمانهای ماموریت محور، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال اول، شماره 2.
صالحیصدقیانی، جمشید – حسنمرادی، نرگس – مرادیپور، علیرضا (1390) بررسی رابطه هوش هیجانی با تعهد سازمانی، فصلنامه علمی ترویجی مطالعات منابع انسانی، سال اول، شماره دوم، صص 74-61.
صالحیکردآبادی، سجّاد (1389) هوش سازمانی و توسعهی پایدار، اولین همایش ملی هوش سازمانی/ کسب و کار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، 30-29 آذر.
صالحیکردآبادی، سجّاد (1389) نوآوری و عملکرد؛ مولفههایی به هم پیوسته، سومین کنفرانس ملی خلاقیتشناسی و مدیریت نوآوری، خانه معلم تهران، 6-5 آبان ماه.
صمدی، عباس – کیوان، نادیا (1392) بررسی نقش هوش هیجانی مدیران در برقراری ارتباطات اثربخش (مورد مطالعه مدیران شعب بانک ملت در شهر تهران)، مدیریت دولتی، دوره 5، شماره 1، صص 148-129.
ضرابی، احمد (1383) هوش عاطفی چیست؟، نشریه زنان، شماره 43.
طهرانی، مریم (1386) تعیین رابطه بین هوش هیجانی و سبک تصمیمگیری مدیران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
عبدالباقی، عبدالمجید – دلوی، محمدرضا (1386) اعتماد کلید ثروتهای نامرئی، تدبیر، شماره 190.
عواطفیمنفرد، احسان – مهداد، علی – میرجعفری، سیداحمد (1391) رابطه رهبری اخلاقی و سلامت روانشناختی محیط کار با اعتماد سازمانی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال هفتم، شماره 3، صص 51-44.
غباریبناب، باقر- سلیمی، محمد- سلیمانی، لیلا – نوریمقدم، ثنا (1386) هوش معنوی، فصلنامه علمی– پژوهشی اندیشه نوین دینی، سال سوم، شماره دهم.
غلامی، حسین – نورعلیزاده، حمیدرضا (1382) مقایسهی روشهای ارزیابی عملکرد، اولین کنفرانس مدیریت عملکرد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
فاضل، امیر – کمالیان، امینرضا – خجسته، غلامرضا – فاضل، علی (1390) نقش اعتماد در نوآوری سازمانی: پژوهشی در یک سازمان ایرانی بخش خدمات، فرآیند مدیریت و توسعه، شماره 77، صص 89-71.
فاطمی، سیدمحسن – شریعتیراد، سمیه (1388) هوش هیجانی، انتشارات سارگل، تهران.
فقیهی، فرهمند، ناصر (1388) مدیریت عملکرد کارکنان با تاکید بر عوامل اجتماعی سازمانی (مطالعهی موردی: سازمانهای اداری و صنعتی تبریز)، چشمانداز مدیریت، شماره 32.
قربانزاده، منصور (1392) مدیریت عملکرد کارکنان، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، شماره 160، صص 53-39.
قلیپور، آرین - پیراننژاد، علی (1387) ارتقای اعتماد عمومی و دموکراسی الکترونیکی: تبیین نقش دولت الکترونیک، فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره 12، شماره 1.
کاندولا، سرینی واسآر (1389) بررسی ضرورت مدیریت عملکرد و مبانی نظری آن، ترجمه غلام جاپلقیان، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم، شماره 29.
کریمی، تورج (1385) مدلهای نوین ارزیابی عملکرد سازمانی، تدبیر، شماره 171.
کریمی، داود (1388) بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و عملکرد شغلی نیروهای پلیس، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال ششم، شماره 24، صص 39-25.
کریمیشهری، مینا (1385) بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران مدارس راهنمایی و متوسط ناحیه 5 آموزش و پرورش شهر مشهد، فصلنامه تخصصی پژوهشهای تربیتی، سال دوم، شماره هشتم.
گلمن، دانیل (1391) کاربرد هوش هیجانی در محیط کار، ترجمهی نسرین پارسا، انتشارات رشد، تهران.
گنجی، حمزه (1392) روان شناسی عمومی، انتشارات ساوالان، تهران.
لگزیان، محمد - مرتضوی، سعید - کاظمی، سید حسین (1387) مدل مفهومی روابط سازمانی مبتنی بر اعتماد و شفافیت و ساز و کارهای کنترلی متناسب، پیام مدیریت، شماره 28.
لیورمور، دیوید (1390) رهبری با هوش فرهنگی: رمز جدید موفقیت، ترجمهی سوسن علائی، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان.
محمدامینی، زرار- نریمانی، محمد - برهمند، تراوش – صبحیقراملکی، ناصر (1387) رابطه هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسه آنها در دانش آموزان ممتاز و عادی، فصلنامه علمی – پژوهشی روانشناسی، سال دهم، شماره 35 و 36.
محمدی، اسفندیار - قادری، اسماعیل (1386) هوش عاطفی راهبردی برای تصاحب آینده، مدیریت، سال هجدهم، شماره 129-130.
مقیمی، سید محمد – حفیظی، روح اله (1388) مدیریت عملکرد و رابطهی آن با کیفیت خدمات در شعب بانک ملی ایران، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1، شماره 3.
میرسپاسی، ناصر (1388) مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار با نگرشی به روند جهانیشدن، انتشارات ترمه، تهران.
نای، جوزف (1387) رهبری و قدرت هوشمند، ترجمهی محمودرضا گلشنپژوه و الهام شوشتریزاده، موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابراز معاصر تهران، چاپ اول.
یداللهی فارسی، جهانگیر (1384) مدیریت و ارزیابی عملکرد کارآفرینی سازمانی، فرهنگ مدیریت، سال سوم، شماره دهم.
یزدچی، مهدی (1383) مدیریت عملکرد و سنجش آن، نهمین کنفرانس شبکههای توزیع نیروی برق، دانشگاه زنجان، قابل دسترسی در www.tavanir.org.ir.
90)Andrew, D. (1998),"Management and performance", U.S.A.
91)Atkinson, S.; Butcher, D. (2003),"Trust in managerial relationships", Journal of Managerial Psychology, Vol. 18, No. 4, pp. 282-304.
92)Babu, A.R.; Singh, Y.P.; Sachdeva, R.K. (1997),"Managing human resources within extension", In: Burton E. Swanson, Robert P. Bentz, Andrew.
93)Bar-On, R. (2006),"The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI)", Psicothema, No. 18, pp. 13-25.
94)Bryant, S. E. (2003),"The Role of Transformational and Transactional Leadership in Creating Sharing and Exploiting Organizational Knowledge", Journal of Leadership & Organizational, No. 9, pp. 31-44.
95)Chan, D. C. (2005),"Core Competencies & P.M.", Library Management, Vol. 27, No.3, pp. 128-136.
96)Cheng, M.; Dainty, A.; Moore, D. (2007),"Implementing a New Performance Management System Within a Project-based Organization", International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 56, No. 1, pp. 60-75.
97)Chin, K.; Lau, H.; Pun, K. (2003),"Development of Aknowledge-based Selfassessment System for Measuring Organizational Performance", Expert Systems with Applications, No. 3, pp. 443-455.
98)Christensen, T. (2003),"Trust in government – the significance of attitudes towards democracy", Available at: http://www.ub.uib.no/elpub/rokkan/N/N07-03.pdf.
99)Cofta, P. (2007),"Confidence, trust and identity", BT Technology Journal, Vol. 25, No. 2, pp. 173-178.
100)Costigan, R. D.; Ilter, S. E.; Berman, J. J. (1998),"A multi dimensional study of trust in organizations", Journal of Managerial Issues, No. 3, pp. 303-317.
101)Dietz, G.; Hartog, D. N. (2006),"Measuring trust inside organizations", Personnel Review, Vol. 35, No. 5, pp. 557-588.
102)Ellonen, R.; Blomqvist, K.; Puumalainen, K. (2008),"The role of trust in organizational innovativeness", European Journal of Innovation Management, Vol. 11, No. 2, pp. 160-181.
103)Erdem, F.; Ozen, J.; Atsan, N. (2003),"The relationship between trust and team performance", Work Study, Vol. 52, No. 7, pp. 337-340.
104)Glaister, K. W.; Husan, R. (2003),"Learning to manage international joint ventures", Business Review, Vol. 35, No. 3, pp. 223-240.
105)Goleman, D.; Boyatzis, R. (2008),"Social Intelligence and the Biology of Leadership", Harvard Business Review, Vol. 86, No. 9, pp. 74-81.
106)Hess, J.D.; Bacigalupo, A.C. (2011),"Enhancing decisions and decision-making processes through the application of emotional intelligence skills", Management Decision, Vol. 49, No. 5, pp. 710-721.
107)Ho, L. (2008),"What Affects Organizational Performance?", Industrial Management & Data System, 108-118.
108)Hoffman, J. (2005),"Social Capital", Journal of Knowledge Management, Vol. 9, No. 3, pp. 286-297.
109)Kerr, R.; Garvin, J.; Heaton, N.; Boyle, E. (2006),"Emotional intelligence and leadership effectiveness", Leadership & Organization Development Journal, Vol. 27, Iss: 4, pp.265-279.
110)Kloot, L.; Martin, J. (2000),"Strategic Performance Management: A balanced Approach to Performance Management Issues in Local Government", Management Accounting Research, Vol. 11, pp. 231–251.
111)Kwong, J.; Cheung, M. (2003),"Prediction of Performance Facets Using Specific Personality Trait in the Chinese Context", Journal of Vocational Behavior, Vol 6, No. 4, pp. 45-61.
112)Lee, C. W.; Lee, K. M.; Penning, j. M. (2004),"Internal capabilities, external linkage, and performance: a study on technology-based Korean ventures", available ar:http://management.wharton.upenn.edu/pennings/ documents/Internal_Capabilities.pdf.
113)Lee, O.F.; Tan, J.A.; Javalgi, R. (2010),"Goal orientation and organizational commitment: Individual difference predictors of job performance", International Journal of Organizational Analysis, Vol. 18, Iss: 1, pp.129-150.
114)Martinez, V. T., Peiro, J. M., (2009),"The trust episode in organizations: implications for private and public social capital", Social Science Information (SSI), Vol. 48, No. 2, pp.143-174.
115)McKnight, D. H.; Choudbury, V.; Kacmar, C. (2002),"Developing and validating trust measures for e-commerce: an integrative typology", Information Systems Research, Vol. 13, No. 3, pp. 334-361.
116)Mwita, J. I. (2000), "Performance Management Model: A systems-based Approach to Public Service Quality, The International Journal of Public Sector Management,Vol. 13, No. 1, pp. 19-37.
117)Pitt, M.; Tucker, M. (2008),"Performance measurement in facilities management: tiring innovation", Journal of Poverty Management, Vol. 26, No. 4, pp. 241-254.
118)Pearce, J.; Branyiczki, I.; Bigley, G. (2000),"Insufficient bureaucracy: trust and commitment in particularistic organizations", Organization Science, Vol. 11, No. 2, pp. 148-162.
119)Poropat, A. (1999),"Examianation of relationship between contextual and technical performance in academic setting", Griffith University.
120)Rashidpoor, M. (2000),"Correlation analysis of organizational commitment and job performance of calculating organization personnel", Unpublished M.Sc. Thesis, Governmental Management Education Center. p.180
121)Rawlins, B. L. (2007),"Trust and PR practice", Institute for Public Relation- Essential Knowledge Project, Available at:www.Instituteforpr.org/essential_knowledge/detail/trust_and_pr_practice.
122)Robertson, R.; Gockel, Ch.; Brauner, E. (2013),"Trust your teammates or bosses? Differential effects of trust on transactive memory, job satisfaction, and performance", Employee Relations, Vol. 35, No. 2, pp. 222-242.
123)Schumacher, L.; Wheeler, J.V.; Carr, A.S. (2009),"The relationship between emotional intelligence and buyer's performance", Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 24, Iss: 3/4, pp. 269–277.
124)Shams, A. (2003),"Factors influencing job performance of Agricultural extension personnel in East Azarbaijan", Unpublished M.Sc. Thesis, Faculty of Agriculture, University of Tehran, p. 138.
125)Sharkie, R. (2009) "Trust in leadership is vital for employee performance", Management Research News, Vol. 32, No. 5, pp.491-498.
126)Shockley-Zalabak, P.; Ellis, K.; Winograd, G. (2000),"Organizational trust: What it means, why it matters", Organizational Development Journal, No. 18, pp. 35-49.
127)Sila, I. (2007)," Examining the Effects of Contextual Factors on TQM and Performance through the Lens of Organizational Theories: An Empirical Study", Journal of Operations Management, No. 25, pp. 83-109.
128)Turk, K. (2008),"Performance appraisal and the compensation academic stuff in the University of Tartu", Baltic Journal of Management, Vol. 3, No. 1, pp. 40-54.
129)Xiao, Y.; Zheng, X.; Pan, W.; Xie, X. (2010),"Trust, relationship commitment and cooperative performance: supply chain management", Chinese Management Studies, Vol. 4, Iss: 3, pp. 231-243.
130)Zhang, L.; Fan, W. (2013),"Improving performance of construction projects: A project manager's emotional intelligence approach", Engineering, Construction and Architectural Management, Vol. 20, No. 2, pp.195-207.