فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه. 3
1-2 بیان مسئله. 3
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش... 5
1-4 اهداف پژوهش... 6
1-4-1هدف اصلی.. 6
1-4-2 اهداف فرعی.. 6
1-5 چهارچوب نظری تحقیق.. 7
1-6 فرضیه های تحقیق.. 8
1-7 قلمرو پژوهش... 8
1-7-1 قلمرو زمانی.. 8
قلمرو زمانی پژوهش سال 1393 به مدت شش ماه است. 8
1-7-2 قلمرو مکانی.. 8
1-7-3 قلمرو موضوعی.. 8
1-8 تعریف نظری متغیرها 8
1-9 تعریف عملیاتی متغیرها 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه. 11
2-2 تداعی برند. 11
2-2-1 مروری بر تحولات تاریخی برند. 11
2-2-2 مفاهیم برند. 13
2-2-3 تعاریف برند و معنای برند. 14
2-2-4 چندین وجه یک نام تجاری موفق.. 15
2-2-5 دیدگاه های شناسایی برند. 15
2-2-6 تفاوت لوگو و برند. 16
2-2-7 اهمیت یک برند. 16
2-2-8 مدیریت برند. 17
2-2-9 دانش برند از دید گاه کلر. 18
2-2-10 برند از نظر آکر. 20
2-2-10-1 ارزش ویژه برند. 24
2-2-10-1-1 دیدگاههای مطالعه ارزش ویژه برند. 24
2-2-10-1-2 ابعاد ارزش ویژه ی برند در مدل آکر. 25
2-2-10-2 آگاهی از برند. 26
2-2-10-3 کیفیت ادراک شده 26
2-2-10-4 وفاداری به برند. 27
2-2-10-5 تداعی برند یا برداشت از برند با همخوانی با برند. 27
2-2-10-6 دیگر دارایی های برند. 30
2-2-11 عوامل تداعی برند. 30
2-2-12 تصویر برند بر اساس تداعی برند. 30
2-3 تداعی های برند مبتنی بر شرکت... 33
2-4 تداعی برند مبتنی بر تجربه. 33
2-5 وفاداری مشتری به برند. 34
2-5-1 تعریف مشتری.. 34
2-5-2 اهمیت مشتری.. 34
2-5-3 تعریف وفاداری مشتری.. 35
2-5-4 مشتری وفادار. 36
2-5-5 عوامل موثر بر وفاداری مشتری.. 37
2-5-6 هرم سازگاری مشتری با برند. 38
2-5-7 وفاداری به برند 39
2-5-8 دوره های وفاداری به برند. 41
2-5-9 شخصیت برند. 45
2-5-10 رضایت مشتری.. 45
2-5-11 دیدگاه تاکر. 46
2-5-12 شاخص های وفاداری به برند. 46
2-5-13 سطوح وفاداری به برند. 46
2-5-14 ابعاد وفاداری به برند. 48
2-5-15 انواع وفاداری به برند. 50
2-6 اعتماد به برند. 51
2-6-1 اعتماد. 51
2-6-2 ابعاد اعتماد. 54
2-6-3 اعتماد مبتنی بر شناخت و مبتنی بر احساس... 54
2-6-4 اعتماد به برند در مفهوم وفاداری مشتری.. 55
2-7 برند های نساجی در ایران. 55
2-8 پیشینه تحقیق.. 56
2-8-1 تحقیقات داخلی.. 56
2-8-2 تحقیقات خارجی.. 58
2-9 مدل مفهومی تحقیق.. 61
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه. 63
3- 2 روش تحقیق.. 63
3-3 جامعه و نمونه آماری.. 64
3-3-1 جامعه آماری.. 64
3-3-2 روش نمونه گیری و حجم نمونه. 64
3-4 روش گرد آوری داده ها 65
3-5 ابزار گردآوری اطلاعات... 66
3-5-1 روایی و پایائی پرسشنامه. 67
3-5-1-1 روائی پرسشنامه. 67
3-5-1-2 پایایی پرسشنامه. 68
3-6 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 69
3-6-1 مدل معادلات ساختاری.. 69
3-6-2 دلایل استفاده از مدل سازی.. 70
فصل چهارم:روش تجزیه و تحلیل داده ها
4-1مقدمه. 73
4-2 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 73
4-2-1 توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 74
4-2-2 توصیف سن پاسخ دهندگان. 75
4-2-3 توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان. 76
4-3 توصیف متغیر های تحقیق.. 77
4-3-1 توصیف متغیر تداعی برند مبتنی بر کارکنان. 77
4-3-2 توصیف متغیر تداعی برند مبتنی بر شرکت... 78
4-3-3 توصیف متغیر اعتماد به برند. 79
4-3-4 توصیف متغیر وفاداری.. 80
4-4 بررسی نرمال بودن متغیر های اصلی تحقیق.. 81
4-5 روابط خطی متغیر ها 81
4-6 تحلیل عاملی تاییدی.. 82
4-6-1 تحلیل عاملی تاییدی متغیر تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط باکارکنان. 83
4-6-1-1شاخصهای برارزش برای مدل اندازه گیری تداعی برند مبتنی بر تجربه مرتبط باکارکنان. 84
4-6-2 تحلیل عاملی تاییدی متغیر تداعی برند مبتنی بر شرکت... 84
4-6-2-1 شاخصهای برازش برای مدل تداعی برند مبتنی بر شرکت... 86
4-6-3 تحلیل عاملی تاییدی متغیر اعتماد به برند. 86
4-6-3-1 شاخصهای برازش برای مدل اندازه گیری متغیر اعتماد به برند. 87
4-6-4 تحلیل عاملی تاییدی متغیر وفاداری به برند. 88
4-6-4-1 شاخصهای برازش برای مدل اندازه گیری متغیر وفاداری به برند. 89
4-7 آزمون فرضیات... 90
4-7-1 مدل یابی معادلات ساختاری.. 90
4-7-2 تحلیل مسیر فرضیات... 92
4-7-3 اثرات غیر مستقیم. 92
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه. 95
5-2 نتایج آمار توصیفی.. 95
5-2-1 متغیرهای جمعیت شناختی.. 95
5-2-2 متغیرهای اصلی.. 96
5-3 نتایج بررسی نرمال بودن متغیرهای اصلی.. 96
5-4 آزمون همبستگی.. 96
5-5 نتایج تحلیل عاملی تاییدی.. 97
5-5-1 متغیر تداعی برند مبتنی تجربه مرتبط با کارکنان. 97
5-5-2 متغیر تداعی برند مبتنی بر شرکت... 97
5-5-3 متغیر اعتماد به برند. 97
5-5-4 متغیر وفاداری به برند. 97
5-6 نتایج آزمون فرضیات... 98
5-7 پیشنهاداتی در راستای نتایج تحقیق.. 102
5-7-1 پیشنهادات کاربردی.. 103
5-8 محدودیتهای تحقیق.. 104
5-9 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده 104
منابع و مأخذ. 106
منبع:
منابع و مأخذ
1.آذر، عادل و مومنی، منصور، (1380)، "آمارو کاربرد آن در مدیریت"، تهران، سمت.
2.ابراهیمی، عبدالحمید، خیری، بهرام، یادگاری نیارکی، سمیه.(1388) ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده (شش طبقه محصول مصرفی در فروشگاه رفاه شهر تهران) مجله مدیریت بازاریابی، سال چهارم، شماره 7، ص ص 184-159
3.اسفرجانی، شهرزاد، (1385)، "مدیریت نام های تجاری"، ماهنامه تدبیر، شماره 171، مرداد ماه
4.افخمی، علی، (1392)، آتیه ای درخشان در صنعت نساجی، اقتصاد سنجی سرمایه گذاری و ادغام شرکت های تحت پوشش در استان گیلان، منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند، ص ص147-1
5.الماسی، میثم .(1390 )بررسی عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان با استفاده از مدل آکر، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی رشت
6.امیر شاهی، میر احمد، سیاه تیری، ویدا، روان بد، فریبا، (1388)شناسایی عوامل موثر بر ایجاد"اعتماد" در مشتریان کلیدی بانک:مشتریان کلیدی بانک کارآفرین در شهر تهران، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره13، شماره4، ص ص 76-61
7.بلالی، مجید، آقازاده، هاشم و احمدی، سمیه(1391)"بررسی نقش برند در خرید خودروهای لوکس کشور"مجله مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره4، ص ص20-1.
8.پرهیزکار، محمد مهدی؛رمضانی، سعیدو حلوایی ها، وحید رضا، "بررسی تاثیر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری در صنعت مواد غذایی ایران"، 1392، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول12ص ص80-75
9.تاج زاده نمین، ابوالفضل، تاج زاده نمینعآیدین، رمضانی، مرتضی، 1390، "عوامل مرتبط با وفاداری مشتریان ایرانی در هتل های پنج ستاره تهران، مجله کاوش های مدیریت بازرگانی، بهار و تابستان، شماره 5، ص ص 135-118
10.جوانمرد، حبیب الله، سلطان زاده، علی اکبر، (1388)بررسی ویژگی های برند اینترنتی و وب سایت ها و تاثیر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان(مطالعه موردی: خرید محصولات فرهنگی از طریق اینترنت) فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 53، ص ص256-225
11.حسینی، سید مهدی، نبوی، سید علی، نیلی، مهدی.(1392)سنجش قابلیت اعتماد برند شرکت های بیمه بر تعهد و وفاداری مشتریان، فصلنامه مدیریت، سال دهم، شماره 29، ص ص 24-13
12.حسینی، میرزا حسن، رضائی، مهدی.(1390)بررسی عوامل موثر بر وفاداری برند در بازار فرآورده های لبنی، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 5، ص ص 79-57
13.حسینی، محمد سلطان، نصر اصفهانی، داود، جوانی، وجیهه، سلیمی، مهدی(1389)تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران، مدیریت ورزشی، شماره 9، ص ص :107-87 .
14.حسینی، محمد سلطان، نصراصفهانی، داود، جوانی، وجیهه، سلیمی، مهدی، 1390، تعیین سهم نسبی وفاداری به برند در بین هواداران فوتبال ایران، نشریه علمی-پژوهشی مدیریت ورزش، شماره9، ص ص 108-87.
15.حق طلب، حامد، (1390)بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان بیمه ایران در شهر مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تربت جام
16.حیدرزاده، کامبیز، غفاری، فرهاد، فرزانه، سپیده، (1390)، بررسی تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان در صنعت بانکداری ایران، مجله پژوهش های مدیریت، شماره 88، صص88-69.
17.حیدرزاده، کامبیز؛الوانی، سید مهدی و قلندری، کمال، (1389)، "بررسی تاثیر ابعاد قدرت اجتماعی برند بر اساس سطوح آمادگی ذهنی مشتریان بر تصمیم خرید"، مجله پژوهش های مدیریت، شماره 86، پاییز، ص ص 52-27.
18.خاکی، غلامرضا، (1382)، "روش تحقیق در مدیریت"، تهران، مرکز آزاد علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
19.خدنگ، مهدیه، 1388، "طراحی مدلی جهت تبیین عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان جوان محصولات بهداشتی با استفاده از مدل آکر"، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
20.خواجوی، فاطمه، نایب زاده، شهناز، (1392)تاثیر رضایت و بی تفاوتی(اینرسی)بر وفاداری مشتری(مطالعه موردی:گوشی تلفن همراه) مجله مدیریت بازاریابی، شماره19، ص ص46-29
21.خورشیدی، غلامحسین، کاردگر، محمد جواد.(1388)شناسایی و رتبه بندی مهمترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان با استفاده از تصمیم گیری چند معیاره(مطالعه موردی بانک مسکن)، چشم انداز مدیریت، شماره33، ص ص 191-177
22.دلاور، علی (1385). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران، انتشارات: دانشگاه پیام نور.
23.دهدشتی شاهرخ، زهره، جعفرزاده کناری، مهدی، بخشی زاده، علیرضا، (1391) بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تاثیر آن در توسعه وفاداری به برند ( مورد مطالعه: شرکت تولید کننده محصولات لبنی کاله) فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره دوم، صص 106-87
24.دهقانی سلطانی، مهدی، محمدی، اسفندیار، پور اشرف، یاسان الله، سایه میری، کوروش، (1392) بررسی عوامل موثر بر ارزیابی نگرش مصرف کنندگان از توسعه برند، مدیریت بازرگانی، دوره5، شماره 1، ص ص 104-85
25.دهقانی سلطانی، مهدی، محمدی، اسفندیار، پور اشرف، یاسان الله، سایه میری، کوروش، قهری شیرین آبادی، الهه.(1392).رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری در تبیین اثر تجربه، اعتماد و وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 21، ص ص 117-101
26.رحمانی، یاسمین، (1386)" بررسی ارتباط بین ابعاد و پیامد های وفاداری مصرف کننده به نام و نشان تجاری :مطالعه موردی شامپو در فروشگاههای شهروند در سطح شهر تهران"، پایان نامه کارشناسی ارشد، واحد علوم تحقیقات تهران.
27.رحیمی هلری، محمد.( 1384)بررسی تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ مصرف کننده ( مطالعه موردی : نام و نشان تجاری شرکت ایرانول، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
28.رشیدی، حسن و رحمانی، زین العابدین، (1392)، برند و تاثیر آن بر وفاداری مشتری، مجله اقتصادی، شماره 9و10، صص 80-65.
29.سرمد، زهره، بازرگان، عباسو حجازی، الهه.(1383)."روش های تحقیق در علوم رفتاری. نشرآگه، جلد اول، تهران.
30.سکاران، اوما، (1385)، "روش های تحقیق در مدیریت"، ترجمه علی صائبی، محمد و شیرازی، محمود، چاپ چهارم، تهران، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
31.سید جوادین، سید رضا، امینی، علیرضا، امینی، زهرا.( 1389)ارزیابی تاثیر برند بر وفاداری مشتریان صنعتی، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 3، ص ص 73-57
32.سید جوادین، سید رضا، شمس، راحیل.( 1386)عوامل تعیین کننده ارزش ویژه برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان، پژوهش نامهعلوم انسانی و اجتماعی«مدیریت» سال هفتم، شماره 25، ص ص 96-73
33.سیدجوادین، سیدرضا، امینی، علیرضا، امینی، زهرا، ( 1389)، ارزیابی تاثیر برند بر وفاداری مشتریان صنعتی، فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 36، صص 74-57.
34.شاه حسینی، محمد علی، اخلاصی، امیر، رحمانی، کمال، (1390)ارزش ویژه خدمات و رفتار خرید مشتریان، دوفصل نامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال اول، شماره سوم، ص ص 78-63
35.شاهین، آرش و تیموری، هادی، (13879)، "وفاداری مشتری مفاهیم و الگو ها"، اصفهان، انتشارات جهاد دانشگاهی.
36.شفیعی، شهریار .( 1388)"تحلیل مفهوم شناختی مکاتب برند و بن مایه های فلسفی هریک". مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره 15، ص ص22-27
37.شخم کاری بناب، مهدی، (1391)" ارزش ویژه نام و نشان تجاری (برند)"، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 38، ص ص 83-67
38.صفر زاده، حسین، خیری، بهرام، آقاسیدآقا، ریحانه، بررسی تاثیر عوامل زمینه ای، (1390)"وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان"، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 10، صص94-65.
39.صمدی، منصور، حاجی پور، بهمن و فارسی زاده، حسین، (1387)، نارسایی در ارئه خدمات، استراژی های احیاء خدمات و تاثیر آنها بر مصرف کننده، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1، شماره1، پاییز و زمستان، ص ص 86-71
40.عباس نژاد، سعید؛حقیقی کفاش، مهدی و صحت، سعید(1390)"رابطه رفتار فروش اخلاقی با وفاداری مشتریان در بیمه عمر(مطالعه موردی:یک شرکت بیمه)پژوهشنامه بیمه، سال 26، شماره104، ص ص154-131.
41.عزیزی، شهریار، قنبر زاده میاندهی، رضا، فخارمنش، سینا، (1391).ارزیابی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند هایپراستار، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره 16، شماره 4، ص ص123-105
42.عزیزی، شهریار، جمالی کاپک، شهرام، رضایی، مرتضی، (1391)بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برندو مشتری، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره چهارم، شماره پیاپی(7)، ص ص81-63
43.قربانی قویدل، سهیل، (1391) . تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان از دیدگاه خریداران لوازم خانگی در شهر رشت، پایان نامه کارشناسی ارشد.
44.کاتلر، فیلیپ(1385)، مدیریت بازاریابی، ترجمه فروزنده، بهمن، چاپ سوم(ایران)تهران:آموخته.
45.کلر، کوین لین.(1389)، مدیریت استراتژیک برند، ترجمه عطیه بطحایی، تهران، سیته
46.کفاش پور، آذر، حسینی مقدم، سید محمد رضا، ساقی، زهرا، صفائی موحد، ابوالفضل، فارسی زاده، حسین، (1393)بررسی نقش واسط تفاهم بر رابطه بین کیفیت خدمات و اعتماد مسافران فرودگاه شهید هاشمی نزاد مشهد، مجله علمی-پژوهشی تحقیقات بازریابی نوین، صص206-183
47.کرامتی، محمد علی، نیکزاد شهریور، مسعود، (1389)ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت استراتژی مدیریت با مشتری در صنعت نساجی(با رویکرد فازی)، مجله علمی پژوهشی علوم و تکنولوژی نساجی سال چهارم، شماره اول، ص ص85-67
48.کاپفرر، ژان نوئل، (1385)، "مدیریت راهبردی نام تجاری"، ترجمه قربانلو، سینا، چاپ اول، تهران، انتشارات مبلغان.
49.کاتلر، فیلیپ و آمسترانگ، گری، (1386)، "اصول بازاریابی"، ترجمه پارسائیان، علی، چاپ هشتم، تهران، آیلار.
50.کاتلر، فیلیپ، (1388)«مدیریت بازاریابی، تجزیه تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل» ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آموخته، اصفهان، چاپ سوم
51.گیلانی نیا، شهرام، موسویان، جواد.( 1389) تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی، فصلنامه مدیریت صنعتی دانشگاه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج- سال پنجم، شماره 14، ص ص120-103
52.مرتضوی، مونا سادات، حاجی کریمی، عباسعلی، خداداد حسینی، سید حمید، (1393)بررسی و تحلیل تاثیر اعتماد شناختی و عاطفی بر تبادلات رابطه ای خریداران و فروشندگان (مورد مطالعه شرکت های صادراتی صنعت مواد غذایی) مجله علمی –پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، ص ص 182-167
53.مؤتمنی، علیرضا، مرادی، هادی، همتی، امین، (1389)تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره4، پیاپی37، صص105-89
54.نصیری پور، امیر اشکان، گوهری، محمود رضا، نفیسی، ابوالفضل، (1389)رابطه برند سازی و شاخص های عملکردی(بیمارستان قائم(عج) مشهد)، نشریه مدیریت سلامت، شماره 13، ص ص 21-17
55.نعلچی کاشی، علیرضا، رسولیان، محسن، بوجاری، حسین، (1391)بررسی رفتار خرید مصرف کنندگان نسبت به برند های خارجی در مقابل برند های داخلی، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 8، ص ص56-47
56.ونوس، داور، ابراهیمی، عبدالحمید و روستا، احمد، (1384)، "تحقیقات بازاریابی(نگرش کاربردی)"، چاپ پنجم، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)
57.هاشم زاده، غلامرضا، سمیعی نصر، محمود، محمدی آزاد، غلام رضا.(1392) ارائه مدلی به منظور غلبه بر چالش های شرکت های صنایع غذایی در ورود به عرصه مدیریت برند( مطالعه موردی کشت و صنعت شمال)
58.هزار جریبی، جعفر، نجفی، ملک محمد، (1389)اعتماد اجتماعی و توسعه گردشگری، مطالعات و پژوهش های شهری و منطقه ای سال دوم، شماره هفتم، ص ص 70-53
59.هومن، حیدر علی، (1384). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، چاپ سوم، تهران ، انتشارات سمت.
60.Aaker,D.A.(1991), Managing Brand Equity :Capitalizing on the Value of a brand name. New York :The Free Press
61.Aaker,D.A.(1996),Measuring brand equity across products and markets , California Management Review, 38,pp.102-120
62.Aker,D.(2003). The power of the branded differentiator. MIT sloan management review,45(1), pp.83-97.
63.Atilgan ,E,Asoy,s.,and Akinci, s.(2007). “Determinants of the brand equity” ,marketing Intelligence and planning, vol. 23 ,pp. 237-248
64.Batey,M.(2008)”Brand Meaning” .United states of America :Routledge
65.Boo,S,.Busser,J.&Baloglu,c(2009)”A model of customer-based brand equity and its application to multiple destinations”, Journal of Tourism Management,30(2),pp.219-231.
66.Buil,I.,Chernatony,L.D.,and Martinez , E.2008.”A cross-national validation of the consumer – based brand equity scale” , Journal of Product &Brand Mnagement ,Vol.17 No.6,pp.384-392
67.Chen,A.C.(2001).”Using Free association to examine the relationship between the characteristics of brand association and brand equity”. Journal of Product &Brand management . Vol. 1 .no 10.PP:439-449.
68.Chen,s.2010,strategic management of e- Business , john wiley and sons , new York ,pp.5-7
69.Cobb-Walgren,C.J., Ruble ,C .A .and Donthu,N.(1995)”Brand Equity ,Brand Preference ,and Purchase Intent,” Journal of Advertising,Vol.24 ,No.3,pp.25-40.
70.Clottey.T.A.,Collier,D.A.,and Stodnick,M.2008.”drivers of customer loyalty in a reail store environment”, Journal of Service Science ,Vol.1 No.1,PP.35-48.
71.Comber , Stephen(2002)”Branding” Capstone Publishing. Oxford
72.Dean,D.H.(2004).”Evaluating potential Brand Association Through conjoint analysis and market simulation “. Journal of product &Brand Management .Vol.13.PP:506-513
73.Dick,A.S.and Basu,K.(1994),”Customer Loyalty:Toward and integrated conceptual framework”, Journal of the Academy of marketing Science,vol.22NO.2,pp.99-113.
74.Gladden, J.M.and Funk ,D.C.(2001).”Understanding brand loyalty in professional sport: examination the link between brand Association and brand loyalty”. International Journal of sport Marketing and Sponsorship. Vol.3,(1). PP:67-94
75.Gladden, J.M.and Funk ,D.C.(2002) “Developing an understanding of brand associations in team sport: Empirical evidence from consumers of professional sport “ .Journal of sport management .vol.16,pp:54-81.
76.Janonis,V&Virvilate,R.,(2007)”Brand image formation”, commerece of engineering decisions,Vol.52,No.2pp78-90.
77.Kapferer ,J.N.(2008),The New Strategic Brand Mnagement :Creating and Sustaining Brand Equity Long Term,4the ed, London,England:Kongan Page.
78.Keller,k.l.(1993).”Concepptalizing Measuring ,and Managing Customer – Based Brand Equity”, Journal of Marketing,57(1),1-22.
79.Keller,K.L.(2001)”Building Customer- Based Brand Equity: A Blueprint for Creating Strong Brand “, Marketing Science Institute –MSI.
80.Keller,K.L.(2003),”Strategic Brand Management :Building Measuring and Managing Brand Equity”,2 nd edition, Upper Saddle River,NJ,Prentice Hall.
81.Keller ,K.l.(2006),”Building Strong Brand:Three Models for Developing and Implementing Brand Plans”, Minnesota: University of Minnesota.
82.Keller,K.L.(2008),”Strategic Brand Management-Building,Measurig, and Managing Brand Equity(3rd ed.,)”, United States: Pearson-Prentice Hall.
83.Kim,W.G.,Yen Nee Ng,C.,&Kim,Y.S.(2009).Influence of institutional dineserv on customer satisfaction ,return intention , and word-of- mounth.international journal of hospitality management,28, 10-17.
84.Kim, Dan J., Ferrin, Donald L., Rao, H. Raghav.( 2009)” Trust and satisfaction, two stepping stones for successful e-commerce relationships: A longitudinal exploration. Information Systems Research, 20(2), 237–257
85.Kim, Dohee,magnini, vincent.p,singal, manisha.(2011)”The effects of customer’s perception of Brand Personality in Cacual Theme Restaurants”. International Journal of Hospitality Management,vol.30,no.2,pp448-458.
86.Koll.O.&Wallpach,S.V.(2014)”Intended brand association: Do they really drive consoumer response?, Journal of Business Research,Vol.5NO.1,PP.1501-1507
87.Konecnik M.,Go,F.; (2008)”Tourism destination brand identity: The case of Slovenia”;journal of brand management ,15.
88.Lary , mark R. (2002) Behavioral Research Methods, Cole Publishing Company.
89.Lee,J.S..,and Back ,K.j.2009.”Reexamination of attendee-based brand equity”, Tourism Management ,pp.1-7.
90.Maehle,N.,shneor,R.(2010).on Congruence between brand and human personalities .Journal of product &brand management, 19(1),44-53
91.Moisescu,o,(2005),”Aconceptual analysis of brand loyalty azcore dimension of brand equity “,Assistant lecturer ,Babes Bolyai University.1129-1137
92.Mittal B., Kamakura W.A.(2001);”Satisfaction ,repurchase intent,and repurchase behavior ;investigating the moderating effect of customer characteristcs”; Journal of Marketing research,38(1)PP.131-145
93.Nigam,Ashutosh, Kaushik,Rajiv.(2011)”impact of Brand Equity on Customer Porchase Decision :An Empirical Investigation whit Special Reference to Hatchback Owners in central Haryana” .IYCEM International of Computational Engineering &Management , VOL . 12 ,NO. 1 ,PP121-128
94.Ngoc Phan, Kim, Ghantous, Nabil, 2012, Managing brand associations to drive customers’ trust and loyalty in Vietnamese banking, International Journal of Bank Marketing, Vol. 31 No. 6, pp. 456-480
95.Olson,E.L.2008.”The implications of platform sharing on brand value” ,journal of product & brand management ,Vol.17 No.4.,pp.244-253
96.Pike,s.(2009).”Destination brand position of a competitive set of near –home destination”Tourism management.30(6):857-866.
97.Rio,A.;Vazquez ,R.; and Iglesias,V.(2001).” The effects of brand associations on consumer response “.journal of consumer Marketing.Vol.1.18 No5.PP: 410-425
98.Roulac,S.e.(2006).”brand +beauty + utility = property value ,property management” , vol.25 No.5 ,pp.428-446
99.Sahin,A.,zehir,C.& kitapaci ,H.(2011).The effects of Brand Experiences,Trust and Satisfaction on Building Brand Loyalty; An Empirical Research On Global Brand,Procedia Social and Behavioral Sciences 24,1288-1301.
100.Severi, Erfan, Ling, Kwek choon.(2013).The Mediating Effects of Brand Association,brand loyalty ,Brand Image and Perceived Quality on Brand Equity ,Asian Social Science, vol. 9, no. 3,pp125-137
101.Simms,C. D. and Trott, p.(2006) .The Perceptions of the BMW mini brand: the importance of historical associations and the development of a model. Journal of Product & Brand management.15(4), 228-238.
102.Silva , Suranga, Nikhashemi, seyed Rajab, Haque,Ahsanul,Yasmin, Farzana, Khatibi,Ali.(2012).”Critical Factors For Developing Brand Equity: An Empirical Investigation In Malaysia “ Iosr Journal of business and management (IOSRJBM) Issn:2278-487 X.VOL.1.ISSUE4,PP13-20.
103.Sweeney, Jill & Joffre Swait, 2008, « The effect of brand credibility on customer loyalty » Journal of Retailing and Consumer Services, 15, pp:176-191
104.Subhani,M.I&Osman,A.(2010),” A Study on the Association between Brand Awareness and customer / brand loyalty for the packaged milk industry in Pakistan”, south Asian Journal of management Sciences (SAJMS),Vol.5,NO.1.
105.Vaidyanathan,R&Aggarwal,P.(2000)”Strategic brand alliances: imolication of ingredient branding for national and private label brand”,Journal of product and brand management,9(4),pg.214-228.
106.Vieira,A.L.(2011).Interactive LISREL in practice: Getting started whit a SIMPLIS approach. Berlin:springer press.pp.1-90
107.Wang,X& Yang,Z.(2010) “the effect of brand credibility on consumers brand purchase intention in emerging enconomics: the moderating role of brand awareness and brand image. Journal of Global Marketing ,23(1),177-188
108.Wood Ward ,T.(2000)Using brand awareness and brand image intourism channels of distribution ,Journal of vacation marketing:6(2),119-130
109.Wu,L.&Wang, Ch.(2011)”Satisfaction and zone of tolerance: the moderating roles of elaboration and loyalty program”, Journal of managing Service Quality,22(10), pp.38-57
110.Wu,L.(2011)”satisfaction,intertia, and customer loyalty in the varying levels of the zone of tolerance and alternative attractiveness”, journal of services marketing,25(5),pp.310-322
111.Wu,L.(2011).” Intertia: Spurious Loyalty or Action Loyalty?”,Journal of Asia Pacific Management Reviw,16(1),pp.31-50.
110.Yasin. M.N&M.N.Noor & O.Mohammad(2007) Does image of country origin matter to brand equity .J of product and brand management pp.1-16
112.Yoo, myongjee. A. 2013 ” comparative approach between hospitality and business journal , , journal of hospitality management ,33
113.Yoo,B.(2008).”Cross-national invariance of the effect of personal collectivistic orientation on brand loyalty and equity” ,Asia pacific journal of marketing and logistics ,vol.21 No .1 ,pp.41-57.
114.Zeithaml, V.A.(1988)”Consumer perception of price ,quality,and value:a means-end synthesis of evidence”.Journal of marketing,VOL.52NO.3,pp.2-22
115.Zhaohua, D., Yaobin, L., KwOK, K.W., Jinlong,Z., 2010, Understanding Customer Satisfaction and loyalty: An Empirical Stud of Mobile Instant Messages in China, Inrernational Jornal of Information Management, No.30, pp:289-300