فهرست:
فهرست مطالب
فصل اول. 1
کلیات پژوهش... 1
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مساله و موضوع پژوهش... 3
1-3 اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش: 4
1-4 اهداف تحقیق.. 5
1-4-1 هدف اصلی.. 5
1-4-2- اهداف فرعی.. 5
1-5 سوالات پژِوهش... 5
1-5-1 سوال اصلی پژوهش... 5
1-5-2 سوال های فرعی پژوهش... 5
1-6 فرضیه های پژوهش... 6
1-6-1 فرضیه اصلی پژوهش... 6
1-6-2 فرضیه های فرعی پژوهش... 6
1-7 قلمرو زمانی تحقیق.. 6
1-8 قلمرو مکانی.. 6
1-9 تعریف واژه ها و اصطلاحات پژوهش... 6
فصل دوم. 9
بررسی ادبیات تحقیق.. 9
2-1 مقدمه. 10
بخش اول : ادبیات پژوهش... 10
2-2 فرهنگ بازارمحوری چیست.. 10
2-3 مفهوم مشتری محوری.. 18
2-4 مفهوم رقیب محوری.. 20
2-5 مفهوم هماهنگی بین وظیفه ای.. 21
2-6 عملکرد مالی چیست.. 21
2-6-1 معیارهای حسابداری.. 22
2-6-2 معیارهای مبتنی بر اطلاعات حسابداری.. 22
2-6-3 مفهوم سود. 22
2-6-4 مفهوم نقدینگی.. 23
2-6-5 مفهوم نرخ بازگشت سرمایه. 23
2-7 مفهوم اثر بخشی.. 24
2-8 مفهوم تسلط شرکت بربازار 25
بخش دوم : پیشینه ی پژوهش... 25
2-9 رابطه ی بین فرهنگ بازارمحوری و عملکرد بازرگانی.. 25
بخش سوم : چهارچوب نظری پژوهش... 32
2-10 مفهوم سازی بازار محوری و استخراج مدل تحقیق.. 32
فصل سوم. 39
روش اجرای تحقیق.. 39
3-1 مقدمه. 40
3-2 روش پژوهش... 40
3-3 جامعه آماری ، حجم نمونه و روش های نمونه گیری.. 41
3-4 روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.. 43
3-5 تعاریف نظری و عملی متغیر های مستقل. 45
3-5-1 فرهنگ بازار محوری.. 45
3-6 تعاریف نظری و عملی متغیرهای وابسته. 46
3-6-1 عملکرد بازرگانی.. 46
3-6 روایی و پایایی پرسشنامه. 47
3-6-1 روایی (اعتبار ) ابزار اندازه گیری.. 47
3-6-2 پایایی (اعتماد )ابزار اندازه گیری.. 49
3-7 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 50
فصل چهارم. 53
تجزیه و تحلیل داده ها 53
4-1 مقدمه. 54
4-2 آزمون فرضیات.. 55
4-2-1 بررسی و آزمون فرضیه فرعی اول. 55
4-2-2 بررسی و آزمون فرضیه فرعی دوم. 56
4-2-3 بررسی و آزمون فرضیه فرعی سوم. 57
2-4-4 بررسی و آزمون فرضیه اصلی.. 58
فصل پنجم. 59
نتیجه گیری و پیشنهادات.. 59
5-1 خلاصه. 60
5-1-1 سوال های فرعی پژوهش... 60
5-2 نتایج پژوهش... 61
5-3 بحث و تفسیر. 62
5-4 محدودیت های پژوهش... 62
5-5 پیشنهادات.. 62
فهرست منابع فارسی.. 65
فهرست منابع انگلیسی.. 65
« ضمائم». 69
« پرسشنامه». 69
منبع:
فهرست منابع فارسی
آذر ،عادل و مومنی ،منصور (1380 )، آمار و کاربرد آن در مدیریت (تحلیل آماری )، ج دوم ،تهران ،انتشارات سمت ، چ پنجم
استونر ، جیمز ،(1382 ) ،مدیریت (سازماندهی ،رهبری ،کنترل ) ، جلد دوم ،تهران ،دفتر پژوهشهای فرهنگی ،چ دوم
الوداری،حسن (1383 ) ،بازاریابی ومدیریت بازار، تهران،انتشارات دانشگاه پیامنور،چ دوم
پی . نوو ، ریموند (1385 )، مدیریت مالی ، ترجمه ی دکتر علی جهان خانی و دکتر علی پارسائیان ، جلد اول ،تهران ،دفتر نشر فرهنگ اسلامی ،چ یازدهم
خاکی ، غلامرضا ،(1386 ) ، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی ، تهران ،انتشارات بازتاب ،چ سوم
دفت، ریچارد ال، (1385 )، مبانی تئوری وطراحی سازمان، ترجمه دکترعلی پارسیان و دکتر سید محمد اعرابی، تهران،دفترپژوهشهای فرهنگی،جلد اول ، چ سوم
رابینز ، استیفن پی ، (1378 ) ، تئوری سازمان ، ترجمه ی مهدی الوانی و حسن دانایی فرد ، تهران انتشارات صفار ،چ بیست و پنجم
سکاران ، اوما (1380 )، روش های تحقیق در مدیریت ، ترجمه ی صائبی و شیرازی ، مرکز چاپ و انتشارات مرکز آموزش مدیریت دلتی
شیفر ، مندنهال (1381 ) ، مقدمه ای بر بررسی های نمونه ای ، ترجمه ی ارقامب و سنجری ، انتشارات بزرگ نیا .
کاتلر ، فیلیپ و گری آرمسترانگ (1381 ) ، اصول بازاریابی ، ترجمه ی بهمن فروزنده ، چاپ چهارم ، تهران ،نشر آترپات
هاپسون ، باریه ، حک لوگاری و استیو مورگاتروید (1380 ) ،مدیریت خدمت ، ترجمه ی دکتر مهدی ایران نژاد پاریزی
فهرست منابع انگلیسی
1 _ Argyris, C. and D. A. Schon (1978), Organizational Learning: A Theory of Action Perspective, Reading, MA: Addison-Wesley Publishing Company.
2 _Beer, M., R. A. Eisenstat and B. Spector (1990), “Why Change Programs Don’t Produce Change,” HarvardBusiness Review, 68(6), pp. 158–166.
3 _Day, G. S. (1990), Market-Driven Strategy, New York: The Free Press.
4 _Day, G. S. (1994), “The Capabilities of Market-Driven Organizations,” Journal of Marketing, 58(4), pp. 37–52.
5 _De Geus, A. P. (1988), “Planning as Learning,” Harvard Business Review, 66(2), pp. 70–74.
6 _Deal, T. E. and A. A. Kennedy (1982), Corporate Cultures: The Rites and Rituals of Corporate Life, Reading, MA: Addison-Wesley.
7_Deshpande, R. and J. U. Farley (1997), “Measuring Market Orientation: Generalization and Synthesis,” Journalof Market-Focused Management.
8 _Deshpande, R., J. U. Farley and F. E. Webster, Jr. (1993), “Corporate Culture, Customer Orientation, and Innovativeness in Japanese Firms: A Quadrad Analysis,” Journal of Marketing, 57(1), pp. 23–37.
9_Deshpande, R.and F. E. Webster, Jr. (1989), “Organizational Culture and Marketing: Defining the ResearchAgenda,” Journal of Marketing, 53(1), pp. 3–15.
10_Drucker, P. F. (1954), The Practice of Management, New York: Harper and Row Publishers, Inc.
11_Dumaine, B. (1990), “Creating a New Company Culture,” Fortune, 126(15), January, pp. 127–131.
12_Felton, A. P. (1959), “Making the Marketing Concept Work,” Harvard Business Review, 37(4), pp. 55–65.
13_Homburg, C. (1993), Closeness to the Customer in Industrial Markets: Towards a Theory Based Understandingof Measurement, Organizational Antecedents and Performance Outcomes, Institute for the Study of Business
Markets.
14_Imai, M. (1986), KAIZEN: The Key to Japan’s Competitive Success, New York: Random House.
15_Jaworski, B. J. and A. K. Kohli (1993), “Market Orientation: Antecedents and Consequences,” Journal of Mar
keting, 57(3), pp. 53–70.
16_Kanter, R. M. (1991), “Change: Where to Begin,” Harvard Business Review, 69(4), pp. 8–9.
17_Kohli, A. K. and B. J. Jaworski (1990), “Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Management Implications,” Journal of Marketing, 54(2), pp. 1–18.
18_Kotter, J. P. (1995), “Leading Change: Why Transformation Efforts Fail,” Harvard Business Review, pp. 59–67.
19 _Scharnberg, M. (1993a) The Non-authentic Nature of Freud’s Observations.Vol. I.The SeductionTheory, Almqvist&Wiksell, Stockholm.
20_Scharnberg, M. (1993b) The Non-Authentic Nature Of Freud’s Observations. Vol. II. Felix Gattel’sEarly Freudian Cases, and the Astrological Origin of the Anal Theory, Almqvist&Wiksell,Stockholm.
21_Schindler, R. M. & Holbrook, M. (2003) ‘Nostalgia for early experiences as a determinentofconsumer preferences’, Psychology and Marketing , vol. 20, pp 275_302
22_Schmidt, F. L. (1996) ‘Statistical significance testing and cumulative knowledge in psychology:Implications for training of researchers’,Psychological Methods , vol. 1, pp. 115_129
23_Schmidt, F. L. & Hunter, J. E. (1998) ‘The validity and utility of selection methods in personnelpsychology: Practical and theoretical implications of 85 years of research findings’,Psychological Bulletin, vol. 124, pp. 255_274.
24_Schwartz, S. H. (1992) ‘Universals in the content and structure of values: theoretical advances andempirical tests in 20 countries’, Advances in Experimental Social Psychology, vol. 25, pp. 1_65
25_Schwartz, S. H. &Bilsky, W. (1987) ‘Toward a universal psychological structure of values’, Journal ofPersonality and Social Psychology, vol. 53, pp. 550_562
26_Teigen, K. H., Brun, W. &Slovic, P. (1988) ‘Societal risks as seen by a Norwegian public’, Journal ofBehavioral Decision Making , vol. 1, pp. 111_130
27_Thompson, B. (1999) ‘Statistical significance tests, effect size reporting, and the vain pursuit ofpseudo-objectivity’, Theory & Psychology, vol. 9, pp. 191_196
28_Thompson, M., Ellis, R. &Wildavsky, A. (1990) Cultural Theory, or why all that is Permanent is Bias ,Westview, Boulder, CO.
29_Trachtman, L. E., Spirek, M. M., Sparks, G. G. &Stohl, C. (1991) ‘Factors affecting the adoption ofnew technology’, Bulletin of Science, Technology & Society, vol. 11, pp. 338_345
30_Wahba, M. A. &Bridwell, L. G. (1976) ‘Maslow reconsidered: A review of research on the needhierarchy theory’, Organizational Behavior and Human Performance , vol. 15, pp. 212-240
31_Valette-Florence, P. (1989) ‘Les styles de vie en question: mythes et re ´alite ´s’, Revue FrancaiseduMarketing , vol. 125, pp. 17_26
32_Valette-Florence, P. (1991) A Causal Analysis of the Predictive Power of Selected Life-style Indicators .Paper presented at the Workshop on Value and Lifestyle Research in Marketing, Brussels.
33_Narver, J. C. and Slater, S. F. (1990).The Effect of a market orientation on business profitability. Journal of marketing, 20_35
34_Narver, J.C. and Slater, S. F. (1993). Does competitive environment moderate the market orientation performancerelationship? Journal of Marketing, 58(1), 46.
35_Pelham, M. A. (2005) Market orientation and other potential influences on performance in small and medium-sizedmanufacturing firms. Journal of small business management. 43(2)1-4
36_Narver, John C. and Stanley F. Slater. 1990. "The Effect of a Market Orientation on Business Profitability." Journal ofMarketing 54 (October): 20-35.
37_Porter, Michael E. (1980).Competitive Strategy. New York: The Free Press.
38_Slater, Stanley F. and John C. Narver.( 1994)a. "Does Competitive Environment Moderate the Market Orientation-Performance Relationship?" Journal of Marketing 58 (January): 46- 55
39_and John C. Narver.(1994)b. "Market Orientation, Customer Value, and Superior Performance." Business HorizonsVon Hippel, E. 1986. "Lead Users: A Source of Novel Product Concepts." Management Science 32 (July): 791-805.
40_Drysdale, L. and Gurr, D. (1998) ‘The Impact of the Victorian Schools of the Future Self-management reform on the Measurement of School Performance and the Marketing of Schools’Paper ACEA Annual Conference, Gold Coast, September
41_Jaworski, B. J. and Kohli, A. K. (1993) Market Orientation: Antecedents and Consequences,Journal of Marketing, 57 (July), 53-70
42_Kohli, A. K. and Jaworski, B. J. (1990) Market Orientation: The Construct, Research Propositions,and Managerial Implications, Journal of Marketing, 54 (2), 1-18.
43_Narver, J. C. and Slater, S. F. (1990) The Effect of Market Orientation on Business Profitability,Journal of Marketing, 54 (October), 20-35
44_Wrenn, B. (1997). The Market Orientation Construct: Measurement and Scaling Issues. TheJournal of marketing Theory and Practice, Summer,