فهرست:
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
چکیده...................................................................................................................................................................................................1
فصل اول:کلیات تحقیق
مقدمه...........................................................................................................................................................................................3
بیان مساله.....................................................................................................................................................................................4
ضرورت تحقیق............................................................................................................................................................................5
اهداف. تحقیق..............................................................................................................................................................................6
سوالات تحقیق.............................................................................................................................................................................7
فرضیه تحقیق................................................................................................................................................................................7
روش تحقیق.................................................................................................................................................................................7
قلمرو مکانی و زمانی. تحقیق.......................................................................................................................................................8
تعریف واژگان گلیدی..................................................................................................................................................................8
فصل دوم : ادبیات پژوهش
2-1 آمیخته بازاریابی...........................................................................................................................................................................10
2-1-2 بازاریابی رابطه ای و بازاریابی سنتی.......................................................................................................................................17
2-1-3 فعالیت های ترفیعی و تبلیغی.................................................................................................................................................17
2-1-4 هدف گذاری آمیخته ترفیع.....................................................................................................................................................20
2-1-4-1 اهمیت هدف گذاری..........................................................................................................................................................21
2-1-4-2 تحول استراتژی های ترفیع................................................................................................................................................22
2-1-4-3 استراتژی ترفیع و ارتباطات منسجم...................................................................................................................................23
2-1-4-4 تحقیقات بازار و استراتژی ترفیع.......................................................................................................................................24
2-1-4-5 فرآیند هدف گذاری ترفیع.................................................................................................................................................25
2-1-5 هرم آمیخته ترفیع....................................................................................................................................................................28
2-1-6 روابط عمومی(تاریخچه، اصول، مفاهیم و کاربرد).................................................................................................................31
2-1-6-1 تعریف روابط عمومی .......................................................................................................................................................33
2-1-6-2 تاریخچه روابط عمومی......................................................................................................................................................33
2-1-6-3 فرد در روابط عمومی.........................................................................................................................................................36
2-1-6-4 وظایف روابط عمومی........................................................................................................................................................36
2-1-6-5 اصول روابط عمومی..........................................................................................................................................................37
2-1-6-6 ارتباط کاربردی روابط عمومی با وسایل ارتباط جمعی.....................................................................................................39
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-1-7 پیشبرد فروش.........................................................................................................................................................................39
2-1-7-1 تصمیمات اصلی در امور پیشبرد فروش............................................................................................................................40
2-1-8 فروش شخصی.......................................................................................................................................................................41
2-1-9 تبلیغات و آگهی......................................................................................................................................................................43
بخش دوم :مروری بر مطالعات انجام شده.........................................................................................................................................48
2-2-1 تحقیقات داخلی......................................................................................................................................................................48
2-2-2 تحقیقات خارجی...................................................................................................................................................................51
بخش سوم : معرفی شرکت مورد مطالعه (اسنوا)................................................................................................................................52
فصل سوم: روش شناسی یا متدولوژی تحقیق
3-1 مقدمه..........................................................................................................................................................................................57
3-2 روش پژوهش.............................................................................................................................................................................57
3-3 جامعه و نمونه مورد بررسی........................................................................................................................................................58
3-4 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات...............................................................................................................................................59
3-5 روائی و پایائی پرسشنامه خبره....................................................................................................................................................61
3-6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات..................................................................................................................................................62
3-6-1 الگوریتم استفاده از ANP.....................................................................................................................................................62
3-6-2 تکنیک دیماتل........................................................................................................................................................................67
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده
4-1 مقدمه..........................................................................................................................................................................................71
4-2 طراحی مدل فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP)............................................................................................................................71
4-3 تعیین اولویت بر اساس هدف.....................................................................................................................................................73
4-4 مقایسه زوجی زیر معیار ها.........................................................................................................................................................74
4-4-1 تعیین اولویت زیر معیار های تبلیغات و آگهی.......................................................................................................................75
4-4-2 تعیین اولویت زیر معیارهای پیشبرد فروش............................................................................................................................76
4-4-3 تعیین اولویت زیر معیار های روابط عمومی...........................................................................................................................77
4-4-4 تعیین اولویت زیر معیار های فروش شخصی.........................................................................................................................79
فهرست مطالب
عنوان صفحه
4-5 الگوی روابط بین متغیر ها با تکنیک DEMATEL.......................................................................................................................80
4-6 اولویت نهائی شاخص های مدل با تگنیک ANP............................................................................................................................85
فصل پنجم: خلاصه بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه...................................................................................................................................................................................................90
5-2 خلاصه پژوهش.................................................................................................................................................................................91
5-3 نتایج پژوهش و بحث........................................................................................................................................................................92
5-4 محدودیت های پژوهش....................................................................................................................................................................94
5-4-1 محدودیت های در اختیار محقق...................................................................................................................................................94
5-4-2 محدودیت های خارج از اختیار محقق..........................................................................................................................................95
5-5 مقایسه نتایج تحقیق با مطالعات قبلی.................................................................................................................................................95
5-6 پیشنهادات جانبی...............................................................................................................................................................................96
5-7 پیشنهاداتی برای مدیران شرکت اسنوا................................................................................................................................................97
5-8 پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی........................................................................................................................................................
منبع:
فهرست منابع فارسی
کاتلر، فیلیپ، "مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل"، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آتروپات، تهران، 1390
کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری، 1377، اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات: آموخته، چاپ سیزدهم.
اسماعیل پور، حسن( 1382 (، مدیریت بازاریابی بین المللی، انتشارات نگاه دانش، چاپ پنجم.
روستا، احمد؛ ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید)1387)، مدیریت بازاریابی، تهران، انتشارات سمت، چاپ چهارم.
علیمیرزایی، سعید(1391)، راهنمای تحقیقات بازاریابی، انتشارات سارگل.
محب علی، داود(1391). " مدیریت بازار" انتشارات امیر کبیر، چاپ دوم.
رنجبریان، حسین(1389)، بازاریابی و مدیریت بازار، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.
- بلوریان تهرانی، محمد(1390)، بازاریابی و مدیریت بازار، چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.
کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری(1390)، اصول بازاریابی، مترجم علی پارسائیان، تهران، انتشارات جهان نو، چاپ اول.
محمدیان، محمود(1389)، مدیریت آگهی های تجاری، انتشارات حروفیه، چاپ دوم.
- افلاکی، شاهرخ(1391)، بازاریابی(مدیریت بازار)، انتشارات کیومرث، چاپ دوم.
مهرانی، هرمز و حسینی کیا، سید تقی( 1390)، نقش بازاریابی در موفقیت صنعت . هتلداری در ایران، مجله بازاریابی، شماره 8
الوداری، حسن(1390)، بازاریابی و مدیریت بازار، انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ دوم.
فخیمی آذر، سیروس(1390)، بازاریابی و مدیریت بازار، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، چاپ اول.
کیگان، وارن جی(1390)، مدیریت بازار یابی جهانی، ترجمه عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- برانچ، آلن ای( 1380 )، مدیریت بازاریابی صادرات، ترجمه محمد ابراهیم گوهریان، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ دوم.
شمشیری محمود، آسیب شناسی تبلیغات در ایران، انتشارات حروفیه، تهران 1379
فهیمی، ع. (1385.(بررسی مهم ترین عوامل موثر بر فروش و سهم بازار شرکت های تولید کننده شیرآلات. دانشگاه آزاد اسلامی.
19.
خداداد حسینی، سیدحمید و مهران رضوان ی،1388. "مدلسازی آمیخته بازاریابی فازی(مطالعه موردی صنعت باطری خودروهای شخصی)" فصلنامه علمی پژوهشی ۲۷۷ - پژوهشنامه بازرگانی. شماره 51 . صص ۲۴۱
دعایی، حبیب الله و بختیاری، عباس. 1386. تاثیر فرهنگ محوری بازار محوری بر عملکرد بازارگانی شرکتهای قطعه ساز خودرو مشهد. فصلنامع پژوهشنامه بازارگتمی، 42، 53-82
عزتی، مرتضی (1376)، روش تحقیق در علوم اجتماعی کاربرد در زمینه مسایل اقتصادی، ناشر: نورعلم، ویرایش سوم, چاپ پنجم.
حافظنیا، محمدرضا (1388). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات سمت، چاپ هشتم.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و الهه حجازی (1386). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه، چاپ چهاردهم.
عادل آذر (1388). مدل یابی معادلات ساختاری روابط انجام رابطه، ارزش علامت تجاری و صلاحیت تامین کننده در بین خریداران محصولات شرکت بین المللی ارگ طلایی: مورد پژوهی هفت کشور، مدیریت صنعتی، شماره 5، دوره 3، صفحات 55-70 .
خاکی، غلامرضا (1378). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: کانون فرهنگی انتشارات داریت، چاپ دوم.
قدسی پور، سید حسن، " مباحثی در تصمیم گیری چند معیاره "، انتشارات دانشگاه امیر کبیر، چاپ پنجم، 1387.
مهرگان، محمد رضا، "پژوهش عملیاتی پیشرفته "، انتشارات کتاب دانشگاهی، چاپ اول، 1383.
فهرست منابع غیر فارسی
linsen, Stavros. (1993). Positioning strategies of international and multicultural oriented service brands. Journal of Services Marketing, VOL.6 , NO. , 43-48
Hill, M. (2001). Services marketing: perspectives on service excellence. Journal of Retailing, Vol. , No. , 36-87
Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2003) Marketing Management.
Kaplan, A.M. & Haenlein, M. (2009), The increasing importance of public marketing: Explanations, applications and limits of marketing within public administration, European Management Journal, No.27, pp.197– 212.
Constantinides, E.(2012), Influencing the online consumer’s behavior, Internet Research, Vol.14, No.2, pp.111-126.
Morris, H.M. (2011), Industrial and organizational Marketing, Columbus, Merrill publication.
Gronroos, C. (2009), from marketing mix to relationship marketing, Mnagement Decision, Vol.35, No.4, pp.322-339.
Goldsmith, R.(2009), The personalized marketplace: beyond the 4p,s, Marketing Intelligence & and Planning, Vol.7, No.5, pp. 178-185.
Devlin, J. & Ennew, C.(2007), Understanding competitive advantage in retail financial services, International Journal of Bank Marketing, Vol.15 No. 3, pp. 73-82.
Baker, M. J.(2008),The Marketing Manual, The chartered Institue of marketing plant a tree, 1st.ed.
Bose, Sh. and N. Brown, 2000. A Preliminaryinvestigation of factors affecting seafoodconsumption behavior in the inland and coastalregions of Victoria, Australia. Journal of consumerstudied & Home economics, 24: 257-262.
Linking Advertising and Brand Value"; Herremans, Irene M. & Ryans, John K. ,Jr, & Aggarwal, Raj;2000.
Groves ,S.J & Pickett ,G.M & Laband , D.N,(2009),"An Empirical Examination Of Factual Information Cntent Among Service
Bloomer linda,(2007),"Advertising model & theories- How well can be transferred from text into reality?",halmstand university
Kotler, P. & Armstrong, G. (1989). “Principles of Marketing”, 4th ed., Prentice-Hall, EnglewoodCliffs, NJ, pp. 45.
Gold, W. Culley, J. D. & Staudt, T. (2006). “The Concept of the marketing mix” , The Dartnell Corporation, Chicago, IL, pp. 39-43.
Borden, N. H. (2005). “The Concept of the Marketing Mix”, Science in Marketing, 3 (5), pp. 386-397.
Soof, W. Culley, J. D. & Staudt, T. (2000). “The Concept of the marketing mix” , The Dartnell Corporation, Chicago, IL, pp. 39-43.
Oliver, R. (2007). “Using the 7Ps as a generic marketing mix: an explotary survey of UK and European marketing academics”, Marketing Intelligence and Planning, 13 (9), pp. 4-15.
Drik, J. W. (2007). “The management of Marketing Costs”, Division of Research, Graduate School of Business Administration, Harvard University, Boston.
Pipers, W. M. (2009). “Marketing: Concepts and Strategies”, 6th ed., Houghton-Mifflin, Boston, MA, pp. 19.
Carolin, C. & (2007). “The marketing mix redifined and mapped: introducing theMIXMAP model”, Management Decision, 32 (8), pp. 11-16.
Hoo Chee, B. (2009). “Effect of product category on promotional choice: comparative study of discounts and freebies”, Management Research News, 32 (2), pp. 120-131.
Arthur, W. B. (2009). Increasing Returns and Path Dependence in the Economy. University of Michigan Press, East Lansing.
Hangel, J., & Brown, J. S. (2010). Learning from Tata’s Nano. Business Week, 27 February.
Johansen, B. (2009). Leaders make future: Ten New Leadership Skills for an Uncertain World. Berrett- Koehler Publishers Inc.
Saaty, T. and M. Takizawa (1986). "Dependence and Independence: from Linear Hierarchies to Nonlinear Networks." European Journal of Operational Research 26(2): 229-237.
Saaty, T.L, (1990). How to make a decision: the analytic hierarchy process", European Journal of Operational Research, Vol 48, Page 9-26.
Saaty, T.L., (1989). Decision making, scaling, and number crunching, Decision Sciences, VOL 20, Page 404-409.
Saaty, T.L., 1983. The analytic hierarchy process. NewYork: McGraw- Hill.
Boran, F.E., S. Genc, M. Kurt and D. Akay, 2009. A multi-criteria intuitionistic fuzzy group decision making for supplier selection with TOPSIS method. Expert Systems with Applications, 36: 11363-11368.
Raggio Randle (2005)" the theoretical separation of brand equity and brand value: managerial implications forstrategic planning" Separating Equity.