فهرست:
فهرست
چکیده-------------------------------------------------------- ن
فصل اول:کلیات پژوهش
1-مقدمه------------------------------------------------------- 2
2-بیان مسئله---------------------------------------------------- 3
3-اهمیت و ضرورت تحقیق------------------------------------------5
4-چهارچوب نظری و مدل تحلیلی تحقیق-------------------------------- 7
5-اهداف جزئی تحقیق----------------------------------------------8
6-سوال یا فرضیه تحقیق-------------------------------------------- 9
7-تعریف عملیاتی ونظری( مفهومی) متغیرها ومفاهیم-------------------------10
8-محتوای تحقیق------------------------------------------------- 12
فصل دوم:ادبیات تحقیق
2-1- مبانی نظری ----------------------------------------------- 14
2-1-1- مقدمه---------------------------------------------------14
2-1-2- اصول اساسی مدیریت کیفیت جامع ------------------------------18
2-1-3- مفهوم کیفیت---------------------------------------------- 20
2-1-4- مدیریت کیفیت جامع-----------------------------------------23
2-1-5-فرض ها و اصول مدیریت کیفیت جامع-----------------------------24
2-1-6- ویژگی های مدیریت کیفیت جامع--------------------------------28
2-1-7-عناصر ساختاری مدیریت کیفیت جامع------------------------------28
2-1-8- مراحل اجرایی مدیریت کیفیت جامع ------------------------------ 29
2-1-9- کیفیت از دیدگاه مشتری---------------------------------------32
2-1-10- کیفیت از دیدگاه تامین کننده --------------------------------- 34
2-1-11-پیشگامان مدیریت کیفیت جامع----------------------------------36
2-1-12- اصول مدیریت کیفیت ---------------------------------------48
2-1-13- موانع تحقق اهداف مدیریت کیفیت جامع---------------------------54
2-1-14-علل ناکامی مدیریت کیفیت جامع---------------------------------55
2-1-15-مدل های مدیریت کیفیت جامع----------------------------------56
2-2- تعریف صنایع کوچک و متوسط -----------------------------------68
2-3-تاریخچه صنایع کوچک ومتوسط------------------------------------70
2-4-اساس نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران-----------------76
2-5-نطریه های موجود درباره علل اقبال به بنگاه های کوچک و متوسط-------------83
2-6-پیشینه تحقیق--------------------------------------------------86
فصل سوم:روش تحقیق
3-1-مقدمه-------------------------------------------------------101
3-2-روش تحقیق--------------------------------------------------101
3-3-جامعه آماری------ -------------------------------------------103
3-4-نمونه آماری---------------------------------------------------103
3-5-روش گرد آوری اطلاعات-----------------------------------------104
3-6-ابزار جمع اوری داده ها و اطلاعات-----------------------------------104
3-7-روایی ابزار تحقیق-----------------------------------------------105
3-8-پایایی ابزار تحقیق -----------------------------------------------105
3-9-بیان متغیر ها--------------------------------------------------- 107
3-10-روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون های آماری --------------------107
3-11-جدول تناظر فرضیه های تحقیق با سوالات پرسش نامه----------------------108
3-12-فاکتورهای کلیدی کنترل کیفیت جامع در صنایع کوچک و متوسط-----------108
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-مقدمه---------------- ------------------------------------- 116
4-2-تجزیه و تحلیل سوالات تحقیق-------------------------------------117
فصل پنجم:بحث و تفسیر نتایج
مقدمه------------------------------------------------------------134
5-1-خلاصه پژوهش--------------------------------------------------134
5-2-یافته ها بر اساس سوالات تحقیق--------------------------------------139
5-3-پیشنهادات (علاوه بر پیشنهادات بخش قبلی)------------------------------109
5-4-محدودیت های محقق ---------------------------------------------141
5-5-جنبه نوآورانه تحقیق----------------------------------------------141
منبع:
منابع
اقدسی، محمد . نایبی ،حمید رضا. ذگردی ،حسام الدین ، ارایه یک الگوی اندازه گیری استعداد پذیرش TQM ، مجله مدرس علوم انسانی ،سال 6 شماره 1، ص115-134 ،1380.
الوانی، مهدی، ریاحی، بهروز.آموزه هایی برای استقرار مدیریت کیفیت جامع در بخش عمومی، تهران، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران. 1389.
ایشی کاوا،کورو. کنترل کیفیت فراگیر، ترجمه احمد جواهریان، نشرمرکزتهران، 1376.
اوکلند، جان اس، Total organizational excellence،ترجمه: الوندی، محسن،عنوان فارسی: تعالی سازمانی فراگیر،تهران،مؤسسه خدمات فرهنگی رسا،1387
جعفر نژاد، احمد، مدیریت تولید و عملیات نوین، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول،1385.
جعفری، مصطفی...[و دیگران]، ابزار های استراتژیک و فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر، تهران، انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ سوم، 1383.
جعفری،مصطفی...[و دیگران]، مدیریت کیفیت فراگیر، انتشارات رسا، تهران، ١٣٧٩.
حاجی شریف، محمود، طراحی سیستم مدیریت کیفیت فراگیر، سیستم جامع اجرایی مدیریت کیفیت فراگیرISO9000، چاپ دوم، مرکز آموزشی مجتمع صنایع آبیک1376.
حاجی شریف، محمود، کنترل کیفیت فراگیر، مرکز آموزشی مجتمع صنایع آبیک، 1374.
حافظ نیا ، محمدرضا ،١٣٨٩ مقدمه ای برروش تحقیق درعلوم چاپ : هفدهم ، تعداد صفحه : 418 ص شابک : ٤-٢٧٩-٤٥٩.
. خاکی، غلامرضا (1384) روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی، تهران: انتشارات بازتاب.
دلاور ،علی(1373)،مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، چاپ سوم،انتشارات رشد.
رازانی، عبدالمجید. مدل اجرایی مدیریت کیفیت جامع، مؤسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزشی سازمان گسترش. 1372 .
رضایی نژاد، عبدالرضا، پژوهشی در مدیریت کیفیت فراگیر، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، 1378.
ریاحی، بهروز، نظریه نوین مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی ایران: طراحی دولت کیفیت مدار، تهران، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، 1384.
سازمان صنایع کوچک ایران، سیاست های موفق توسعه صنایع کوچک،تهران ،ج اول. 1380.
علوی، فرشید، سیستم مدیریت کیفیت، نشرآتنا، تهران، ١٣٨٠.
کاشانی،مجتبی ،نشریه: مدیریت » تدبیر » دی 1373 - شماره 49
کزازی، ابوالفضل. مدیریت کنترل کیفیت فراگیر(نگرشی کاربردی)، تهران، مرکز آموزش- های مدیریت دولتی. 1378.
مقیمی،سید محمد(1380)،سازمان ومدیریت:رویکردی پژوهشی، چاپ سوم، انتشارات ترمه تهران.
ملکی نژاد، امیر: تحلیلی بر نقش صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی، فصلنامه راهبرد یاس، شماره 8 ، زمستان 1385 .
وفا خواه،منا. امکان سنجی استقرار مدیریت کیفیت جامع در شرکت نفت استان مازندران،ارشد،آذر1389
منابع لاتین :
Al-Mahrouq. M, (2010). The SUCCESS FACTORS OF SMALLAND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES (SMEs): THE CASE OF JORDAN. Cilt/Vol.: 10- Sayı/No: 1 : 1–16 (2010)
Eng. Q. E., and Yusoff S. M. (2003). “A survey of TQM practices in the Malaysian electrical and electronic industry”. Total Quality Management.
G. Ormsby, Joseph & F. Austin Stephen.(2009). TOTAL QUALITY MANAGEMENT AND SMALL BUSINESSES .
Idris, M. A. , McEwan, W., and Belavendram, N. (1996). “The adoption of ISO 9000 and total quality management in Malaysia”. The TQM Magazine.
Lau, H. C., and Idris, M. A. (2001). “The soft foundation of the critical success factors on TQM implementation in Malaysia”. The TQM Magazine.
Miyagawa, Masahiro& Yoshida, Kosaku.(2009). TQM practices of Japanese-owned manufacturers in the USA .
Osman ismah, ali husniyati, normalina omar emi .(2007)the relevancy of total quality management in the Mall medium enterprises (smes) of the automobile industry inlembah klang: from the perspective of the Employees. 600-irdc/ssp 5/3/1739.
Raju, KD(2006). Small and Medium Enterprises (SMEs): Past, Present and Future in India.
Shahab Alam Malik,&IQBAL MUHAMMAD ZAHID& SHAUKAT & YONGAND JIA,(2010) TQM PRACTICES & ORGANIZATIONAL PERFORMANCE:EVIDENCE FROM PAKISTANI SMEs. International Journal of Engineering & Technology IJET-IJENS Vol: 10 No: 04
Tesfayohannes, Mengsteab(2006) “The Implications of Total Quality Management in South African Small Industries”.
Watson John,(2003), THE IMPACT OF TQM ADOPTION ON SME FINANCIALPERFORMANCE, A paper for the Small Enterprise Association of Australia and New Zealand 16th Annual Conference, Ballarat, 28 Sept-1 Oct, 2003.
Yusof, S. M. (2000) Development of A Framework for TQM Implementation in Small Business, University of Birmingham, Unpublished Ph. D. Dissertation.
Yusof, S. M. & Aspinwall, E.M. (1999) Critical success factors for Total Quality Management implementation in small and medium enterprises, The TQM Magazine, 10, pp. S803–809.
Yusof, S. M. & Aspinwall, E. M. (2000a) A conceptual framework for TQM implementation for SMEs, The TQM Magazine, 12(1), pp. 31–6.
Yusof, S.M. and Aspinwall, E.M. (2000b), ``A conceptual framework for TQM implementation forSMEs'', The TQM Magazine, Vol. 12 No. 1, pp. 31-6.
Yusof, S. M. & Aspinwall, E. M. (2000c) Critical success factors in small and medium enterprises: survey results, The TQM Magazine, 11, pp. S448–462.
Yusof, S. M. & Aspinwall, E. M. (2001) Case studies on the implementation of TQM in the UK automotive SMEs. International Journal of Quality and Reliability Management, 18(7), pp. 722–743.
and China, International Journal of Quality &Reliability Management Vol. 27 No. 7.
Yusof, S.M. (2000), ``Development of a framework for TQM implementation in small businesses’’,
unpublished PhD Thesis, University of Birmingham, Birmingham.
Yusof, S.M. and Aspinwall, E. (2000a), ``Total quality management implementation frameworks:
comparison and review’’, Total Quality Management, Vol. 11 No. 4, pp. 281-94.
Yusof, S.M. and Aspinwall, E. (2000b), ``A conceptual framework for TQM implementation for
SMEs’’, TQM Magazine, Vol. 12 No. 1, pp. 31-6.
Zhang, Z., Waszink, A., and Wijngaard, J. (2000). “An instrument for measuring TQM implementation for Chinese manufacturing companies”. International Journal of Quality and Reliability Management.
Zhang, Z. (2000). “Developing a model of quality management methods and evaluating their effects on business performance”. Total Quality Management.