فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:کلیات پژوهش
۱-۱ مقدمه......................................................................................................................... 1
۱-۲بیان مسئله................................................................................................................... 2
۱-۳اهمیت وضرورت پژوهش............................................................................................ 3
۱-۴چهارچوب نظری پژوهش............................................................................................. 4
۱-۵اهداف پژوهش............................................................................................................ 5
۱-٦فرضیه های پژوهش..................................................................................................... 6
۱-٧تعاریف نظری وعملیاتی متغیرهای پژوهش.................................................................... 6
۱-۸ قلمروپژوهش............................................................................................................. 9
فصل دوم:مروری برادبیات پژوهش
٢-۱ مقدمه........................................................................................................................ 12
۲-۱-۱تعریف اقدامات مدیریت دانش.................................................................................. 12
٢-۱-٢تعریف دانش........................................................................................................... 16
۲-۱-۳تعریف مدیریت دانش.............................................................................................. 19
۲-۱-۴سیرتاریخی مفاهیم مطرح در زمینه مدیریت دانش........................................................ 20
۲-۱-۵ ابعاد مدیریت دانش................................................................................................. 22
۲-۱-6اهمیت اقدامات مدیریت دانش در سازمان................................................................. 23
۲-۱-7 مدل ها و نظریه های مدیریت دانش......................................................................... 25
۲-2تعریف عملکرد شغلی................................................................................................. 34
۲-2-1اهمیت عملکرد شغلی............................................................................................. 36
۲-2-2نظریات مختلف در زمینه عملکرد شغلی................................................................... 36
۲-3 جو اخلاقی................................................................................................................ 39
2-3-1تعریف اخلاق....................................................................................................... 39
٢-3-2سیر تاریخی و مفاهیم مطرح در جو اخلاقی.............................................................. 41
۲-3-3 ابعاد جو اخلاقی................................................................................................... 44
۲-3-4تبیین نظریات جو اخلاقی از نگاه ویکتور و کولن...................................................... 46
٢-3-5اهمیت اخلاق در سازمان........................................................................................ 50
۲-4جو اخلاقی و مدیریت دانش........................................................................................ 51
۲-5مدیریت دانش و عملکرد............................................................................................. 51
٢-6پیشینه ی پژوهش های انجام شده داخلی و خارجی...................................................... 52
۲-7نتیجه گیری از پژوهش های انجام شده.......................................................................... 56
فصل سوم:روش اجرای پژوهش
۳-۱مقدمه.......................................................................................................................... 59
۳-٢روش پژوهش............................................................................................................. 59
۳-۳جامعه آماری پژوهش................................................................................................... 60
۳-3-1روش نمونه گیری وبرآوردحجم نمونه...................................................................... 60
۳-4 روش وابزارجمع اوری داده های پژوهش.................................................................... 61
۳-5معرفی پرسشنامه ی تحقیق........................................................................................... 62
۳-5-۱روایی پرسشنامه...................................................................................................... 63
۳-5-٢پایایی پرسشنامه...................................................................................................... 64
۳-6روش تجزیه تحلیل داده های پژوهش........................................................................... 64
3-7 الگوریتم اجرای تحقیق............................................................................................... 65
فصل چهارم:جمع آوری وتجزیه تحلیل داده های پژوهش
۴-۱مقدمه.......................................................................................................................... 67
۴-٢توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان......................................................... 67
۴-٢-۱توصیف دانشگاه های مورد بررسی............................................................................ 67
۴-٢-٢توصیف سن پاسخ دهندگان...................................................................................... 68
۴-٢-۳توصیف جنسیت پاسخ دهندگان................................................................................ 69
۴-٢-۴توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان............................................................................ 70
۴-٢-۵ توصیف وضعیت تاهل پاسخ دهندگان....................................................................... 71
۴-٢-٦ توصیف سابقه ی کار پاسخ دهندگان......................................................................... 72
۴-۳ توصیف متغیرهای پژوهش........................................................................................... 73
۴-4آزمون نرمالیته.............................................................................................................. 80
۴-5بررسی مدل تحقیق...................................................................................................... 81
۴-5-1بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد..................................................................... 81
۴-5-2بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری......................................................... 82
۴-5-3نتایج تحلیل مسیر................................................................................................... 83
۴-5-4 بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق....................................... 84
۴-6ازمون فرضیه های پژوهش.......................................................................................... 85
فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات
٥-۱ مقدمه......................................................................................................................... 88
٥-٢ نتایج آمارتوصیفی........................................................................................................ 88
٥-۳نتایج استنباطی.............................................................................................................. 92
٥-۴ پیشنهادات برمبنای نتایج فرضیه ها................................................................................ 94
٥-۵ محدودیت های پژوهش.............................................................................................. 98
٥-٦ پیشنهادات برای پژوهش های آینده.............................................................................. 99
منابع فارسی...................................................................................................................... 100
منابع انگلیسی.................................................................................................................... 104
پیوست ها......................................................................................................................... 107
منبع:
منابع فارسی
1- ابوالحسن فقیهی ، بهروز رضائی منش (1384)، "اخلاق اداری"و مطالعات مدیریت، شماره 47، پاییز 1384.
2-ابیلی ،خدایار (1381).تحلیلی بر اثربخشی نظام ارزشیابی کارکنان دولت. دانش مدیریت . شماره 58 ، ص ص20-5 .
3- احمدی ، علی اکبر ؛ پناهی ، بلال ، 1388 ، بررسی تاثیر جو اخلاقی بر نگرش ها و رفتارهای شغلی کارکنان دانشگاه پیام نورآذربایجان شرقی ، مجله پژوهش های مدیریت عمومی ، سال دوم، شماره 5
4- اخوان ، پیمان ؛ یزدی مقدم ،جعفر ، 1392 ، بررسی توأم نقش اصول اخلاقی و مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی ، فصلنامه اخلاق در علوم و فنّاوری، سال هشتم، شماره 2، تابستان 1392،
5-اخوان ، پیمان ؛ اولیایی ؛ انوش ، ؛ دسترنج ، نسزین ؛ ثقفی ، فاطمه ، 1389 ، توسعه فرایندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دانش ، فصلنامه سیاست علم و فناوری ، شماره 2 ، ص 2 .
6- اخوان ، پیمان ؛ سنجقی،محمد ابراهیم ؛ اجاقی،حامد ، 1392 ، طراحی مدل تعاملی گونه های فرهنگ سازمانی و فرایندهای مدیریت دانش ، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی ، سال پنجم، شماره 1 ، پیاپی 13
7-آذر ، عادل ، 1381 ، تحلیل مسیر ( Path analysis ) و علت یابی در مدیریت ، مجله مجتمع آموزش عای قم ، سال چهارم ، شماره 15 ، زمستان 81 ، ص ص 59-96
8- اسپکتور ، پل ، 1387 ،روان شناسی صنعتی و سازمانی،مترجم،شهناز محمدی، انتشارات ار سباران.
9- افرازه ، عباس ، 1386 ، مدیریت دانش مفاهیم، مدل ها، اندازه گیری و پیاد ه سازی ؛ تهران: انتشارات مؤلف.
10- ال.دفت،ریچارد، مبانی تئوری و طراحی سازمان ، 1378، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی،چاپ دوم،تهران،نشر دفتر پژوهش های فرهنگی
11- الوانی، سیدمهدی و سیدنقوی، میرعلی. سرمایه اجتماعی، مفاهیم و نظریه ها ، فصلنامه مطالعات مدیریت ،1381 ، شماره 34 ، ص ص 9-12
12-امیدواران ، فرزاد ، 1385 ، مبانی رفتار سازمانی ، تالیف استیونپی رابینز؛ ترجمهی فرزاد امیدواران ، تهران: موسسه کتاب مهرباننشر
13- انصاری رنانی، قاسم و قاسمی نامقی، محمد ، 1388 ، ارزیابی اثر مدیریت دانش در خلق استراتژی رقابتی تمایز از مجرای زنجیره ارزش فعالی تهای سازمان؛ پژوهش نامه مدیریت تحول؛ شماره 2 ، ص ص 1-23
14- بابایی زکلیکی، محمدعلی، مومنی، نونا، پژوهش در رابطه با رابطه هوش عاطفی مدیران و جو سازمانی، فصلنامه علوم و مدیریت ایران، دوره اول، شماره 2، تابستان 1385، ص 62-35
15- بازرگان ، ع ،1376، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، انتشارت آگاه، تهران
14- تولایی ، روح اله ، 1388 ، عوامل تاثیر گذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان ، دوماهنامه توسعه پلیس ، سال ششم ، شماره 25 ، مهر و ابان 1388 ، ص ص 46-63
16-حسن زاده ، محمد ، 1388 ، بررسی عوامل زیرساختی مدیریت دانش در دولت جمهوری اسلامی ایران ، دو ماهنامه علمی ، پژوهشی دانشگاه شاهد ، سال 16 ، شماره 35 ، ص 12.
17-حسنی ، احمد ، 1388 ، بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ، به راهنمای غلامرضا جندقی ، مشاور حسن زراعی متین ، دانشگاه تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، ص ص 20-45
18- حسین محبت خواه ، 2011 ، بررسی مفهوم جو سازمانی ، تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.PARSIBLOG.com
19-حمیدی زاده ،محمد رضا ، 1379 ، رویکرد سیستمی برای تحلیل رفتار مصرف کننده ، تهران : تدبیر ، شماره 110، بهمن ، ص 46-50
20- حیدری، زهرا، عسکریان، مصطفی، دوایی، مهدی، بررسی رابطه بین جو سازمانی و مدیریت تعارض از دیدگاه دبیران، فصلنامه تازه های روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال اول، شماره سوم، تابستان 1389
21-خاکی ، غلامرضا . .1387 ، روش تحقیق در مدیریت ، انتشارات بازتاب
22-خسرویان، امین، گل پرور، محسن، آتش پور، سید حمید، بررسی رابطه جو سازمانی با ابعاد فرهنگ نوآوری (تشکیلات، یادگیری سازمانی و جهت گیری بازار) در کاکنان شرکت سیمان سپاهان اصفهان، یافته های نو در روان شناسی، 1389، ص 94-79
23-رضائیان ، علی , احمدوند ، علی محمد ؛ تولایی ، روح الله ، 1388 ، بررسی الگوهای راهبرد مدیریت دانش و راهبرد دانش در سازمانها ، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس1388 شماره 27 ، ص ص 35-46
24-زعفریان ، رضا ؛ اسماعیل زاده ، مونا ؛ شفاهی ، نساء ، 1387 ، ارائه الگوی عملکرد مدیری دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط ، توسعه کارآفرینی ، سال اول ، شماره 2 ، ص ص 75-102
25-رضوانی ، حمیدرضا و همکاران ، 1392 ، ارزیابی عوامل محتوایی و زمینه ای مدیریت دانش ( یک مطالعه موردی ) ، نشریه راهبرد توسعه ، شماره 34 ، ص 33
26- سکاران ، اوما، 1390 ،روش های تحقیق در مدیریت ، مترجمان : صائبی و شیرازی ، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
27- سنجقی ، محمدابراهیم ؛ پورزنجانی ، برزوفرهی ؛ ظهوریان ناد علی ، ایمان ؛ درودی ، حمید ، 1392 ، توسعه کارآفرینی، دوره ششم، شمار سوم، پاییز 1392 ، ص ص 7-26
28-سیف الهی ، ناصر ؛ داوری ، مجیدرضا ، 1387 ، مدیریت دانش در سازمان ها ، انتشارات آراد کتاب ، چاپ اول ، جلد اول ، تهران ، ص 53
29- شایان جهرمی، شاپورامین، احمدی، عباداله، درویش پور فراغه، سکینه، بررسی رابطه میان جو سازمانی با تعهد سازمانی و روحیه از دیدگاه دبیران دوره راهنمایی مدارس دخترانه شهر مرودشت در سال تحصیلی 88-87، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دوم، شماره سوم، بهار 1388
30-شرمرهورن، جان آر، جیمز جی هانت و ریچارد ان ازبورن ، 1378 ، مدیریت رفتار سازمانی ، ترجمه مهدی ایران نژادپاریزی، تهران: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت
31- صلواتی، عادل ، رحمانی ، محمود ، رزمان واحد ، 1392 ، رابطه اخلاق حرفه ای با مدیریت دانش ، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری ، سال هشتم، شماره 4 ،پیاپی 26
32-صلواتی ، عادل ؛ حق نظر ، فرشته ، 1388 ، بررسی تحلیلی عواما زمینه ای موثر بر استقرار سیستم مدیریت دانش در واحدهای ستادی شرکت ملی نفت ایران ، فراسوی مدیریت ، سال سوم ، شماره 10 ، ص ص 79-80
33-صلواتی ، علی ؛ مالکی ، بنیامین ؛ رحمتی ، روح اله ، 1390 ، امکان سنجی استقرار نظام مدیریت دانش بر پایه مدل عمومی ، مقاله کنفرانس ، ص 201
34-عزیزی ، شهریار ؛ اسدنژاد ، مهدی ؛ زارع ، علی ؛ حسینی ، سیدسجاد ، 1389 ، بررسی و مقایسه ابعاد مدیریت دانش بین سازمان های دولتی و خصوصی ، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات ، دوره 2 ، شماره 4 ، ص 102
35- فایرستون، ژوزف و مارک مکالروی. 1387 . مباحث کلیدی در مدیریت دانش جدید. ترجمه احمد
جعفرنژاد و خدیجه سفیری. چاپاول. تهران. نشر موسسه کتاب مهربان نشر.
36- فتح اللهی ، بنفشه ؛ افشارزنجانی ، ابراهیم ؛ نوذری ، دامون ، 1388 ، آیا دانشگاه اصفهان برای پیاده سازی مدیریت دانش آماده است؟ ، فصلنامه کتاب ، شماره 83 ، ص ص 6-20
37- فرامرز قراملکی، احد (1387). خاستگاه اخلاق پژوهش. آینه میراث. دوره جدید. سال دوم. شماره چهارم. پیاپی 27. ص 7-17.
37- گولمن، دانیل، 1379، رفتارهای اثربخش رهبری (پیوند سبک های رهبری با جو سازی و هوش عاطفی)، فردای برق، شماره 12.
39-لاودن ، کنث سی ؛ لاودن ، جین بی ، 1391 ، سیستم اطلاعات مدیریت ، ترجمه رودساز ، حبیبب ؛ محمدنبی ، سنا ؛ بهروز ، امیر حسین ، چاپ سوم ، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی ، ص ص 324-325
40- لطف آبادی، حسین، 1389 ، رشد اخلاقی، ارزشی دینی در نوجوانی و جوانی . تهران : نشر نسل سوم.
41- لیمن، ا می، " خلق محیطی متعالی برای کارکردن: درسهایی از یکصد شرکت برتر"، گزیده مقالات سی و پنجمین همایش بین المللی منابع انسانی مرکز مدیریت اروپا ونیز- ایتالیا، ترجمه؛ محمدعلی بابایی زکلیکی و بهزاد ابوالعلائی، آوریل 2003.
42-محمدی فاتح ، اصغر ؛ سبحانی ، محمدصادق ؛ محمدی ، داریوش ، 1387 ، مدیریت دانش رویکردی جامع ، انتشارات پیام پویا ، تهران ، چاپ اول ، ص ص 9-95
43- موسی خانی ، محمد ؛ اجلی ، مهدی ؛ صفوی ، سید رحیم ، 1389 ، ارائه مدلی برای سنجش میزان آمادگی سازمان ها در زمینه مدیریت داانش ، فصلنامه مدرس علوم انسانی ، دوره 14 ، شماره 2 ، ص 225
44- مهداد،1385.روانشناسی امور کارکنان. تهران:انتشارات جنگل
45- ناظم، فتاح، محسن شیخی، عباس، بررسی رابطه بین موضع کنترل، جو سازمانی و بهره وری کارکنان در اداره کل امور مالیاتی استان تهران، فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره 13، بهار 1388
46- نعمتی، محمد علی.(1385). مدیریت دانش، فرهنگ و آموزش عالی، فصلنامه رشد نوآوری (فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد) ، شماره 7، صفحه 35 تا 25.
منابع انگلیسی
47- Ajzen, I. (1988). Attitudes, personality, and behavior. Chicago: Dorsey Press.
48- Ali A, Al-Kazemi A. (2007). Islamic work ethic in Kuwait. Cross Culture Management: An International Journal14(2): 93-104.
49-Appelbaum, Steven H, Kyle J. Deguire And Mathieu Lay The Relationship Of Ethical Climate To Deviant Workplace Behavior Vol. 5 No. 4 2005, Pp. 43-55, Q Emerald Group Publishing Limited, Issn 1472-0701 J Corporate Governance
50- Banerjee, Debasish.(1992). Ethical Behavior of ( IS) Personnel: In Search of a Behavioral Model. United States: Arkansas University.
51- Babin, Barry J., James S. Boles and Donald P. Robin (2000), “Representing the Perceived Ethical Work Climate among Marketing Employees,” Journal of Academy of Marketing Science 28 (3), 345-358.
52- Bailey, C. and Clarke, M., (2001), Managing Knowledge for personal and organizational
benefit, The Journal of Knowledge Management, Vol.5 (1), pp58-67.
53- Bhatt, G.D. (2001), Knowledge management in organizations: examining the interaction between technologies, techniques, and people, Journal of Knowledge Management, Vol. 5, No. 1, pp. 68-75
54- Byars, L.I & Rue, L.W. (2008). Human Resource Management: 9 th Edition. New York: Mc GrawHill.
55- Burns, T., & Stalker, G. M. (1961). The management of Innovation. London: Tavistock.
56- Chiang Ching-Ching. A study on the relationships among organizational climate, organizational commitment and organizational citizenship behavior, thesis for the degree of master, department of human resource management, University of Michigan 2002: 1-34.
57- Civi,E.(2000), Knowledge management as a competitive asset: a review, Marketing Intelligence & Planning, Vol.18, No. 4, pp. 166-74.
58- Cohen, D. V. (1993).creating and maintaining ethical work climate. Business ethics Quarterly, 3, 343-358.
59- Coursey, D. & Wittmer, D. & (1997). Ethical work climates: Comparing top managers in public and private organizations. Journal of Public Administration Research & Theory, 6(4), 559-571.
60- Egbu, charles (2004), Managing knowledge and intellectual capital for improved organizational innovations in the construction industry, Emerald site,Vol 11, No 5 .
61- Elci, M. and Alpkan, L. (2009). The impact of perceived organizational ethical climate on work satisfaction. Journal of Business Ethics. 84: 297-311.
62- Davenport, T.H. & L. Prusak .(1998). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Boston, MA: Harvard Business School Press.
63- Debra, W. Sherril (2008). An exploratory study of ethical climate perceptions of the mortgage banking industry. United States: Capella University.
64- DeConinck. B , James(2009), The influence of ethical climate on marketing employees' job attitudes and behaviors , Journal of Business Research, , JBR-06796; No of Pages 8.
65- Diane, L. Wilde.(2002).Determinants of Ethical Behavior of Public Administrators: Profession, Position, and Organizational Climate.Tennessee State University.
66- Drucker, P. (1993). Post-Capitalist Society. New York: Harper Collins. Nonaka, I kujiro. 1994. A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation. Organization Science, vol. 5, no.1: 14-37
67- Drucker. Peter, (1991). The discipline of innovation, selected Articles: HBR innovation .
68- Duffy, J. (2000), Knowledge management: to be or not to be, Information Management Journal, Vol. 34, No. 1, pp. 7-64
69- Fan-Chuan Tseng and Yen-Jung Fan , 2011 , Exploring the Influence of Organizational
Ethical Climate on Knowledge Management , Journal of Business Ethics (2011) 101:325–342
70- Finn OB, Torgeir D (2008). Knowledge management in software engineering: A ystematic review of studied concepts, findings and research methods used. Information and Software Technology 50:1055-1068.
71-F isher, J., & Bonn, I. (2007). International Strategic and Ethic: Exploring the Tension between Head Office and Subsidiaries. Management Decision, 45(10), 1560-1572.
72-Fritzsche, D. J. (2000). Ethical climate and the ethical dimension of decision making. Journal of Business Ethics, 24, 125-140.
73- Gbadamosi, Gbolaham, (2004), Academic Ethics: What has morality, culture & Administrations got to do with its Measurement? Management Decision Vol. 42. No 9.
74- Goleman, D. & et al. 2001, Primal leadership: The Hidden Driver of Great Performance, Harvard Business Review, Volume 19, PP 43-53.
75- Gupta, Jatinder N. D. (2007). An overview of knowledge management. Knowledge management: concepts, methodologies, tools, and applications.
76- Hackman, J.R. & Oldham, G.R. (1975). Development of the job diagnostic survey,
Journal of Applied Psychology, 60, 159-170
77- Hurley, R.F.,& Hult, G.T.M. (1998). Innovation, market orientation, and organizational learning: an integration and empirical examination. Journal of Marketing, 62 (7), 42-54.
78-Ingrid Naude (2004), "Factors Impacting on Ethical Behavior in Organizations", University of Pretoria.
79-Jaffe, Eugene D. Tsimerman, Alexandr (2010) Do business ethics worsen during economic crises? A study of Russian attitudes. National Business Ethics survey, Ethics Resource Center. September 27, 2010.
80- Kaptein, M., & Schwarz, M. S. (2007). The effectiveness of business codes: A critical examination of existing studies and the development of an integrated research model. Journal of Business Ethics, 77, 111–127.
81- Koh, H. C. & Boo, E. H. (2001).The link between organizational ethical and job satisfaction; Journal of Business Ethics.29, 309-324.
82-Lang, J.C. (2001). Managerial concerns in knowledge management, Journal of Knowledge Management, Vol. 5, No. 1, pp. 43-57.
83- Liu, V And Khalifa, M.. 2003. Determinations of KM Programs. Available at: www.ejkm.com.
84- Loher, B. T., Noe, R. A., Moeller, N. L., & Fitzgerald, M. P. (1985). A meta-analysis
of the relation of job characteristics to job satisfaction. Journal of Applied Psychology, 70, 280-289.
85- Madhavan, R., & Grover, R. 1998. From embedded knowledge to embodied knowledge:
New product development as knowledge management. Journal of Marketing, 62(4): 1-12.
86-Maesschalck, J. (2005). The Use Of The Ethical Climate Questionnaire In The Public Sector: An Empirical Assessment. Leuven, Belgium.
87- Malloy, C. D. (1999). Ethical work climate dimensions in a not-for- profit organization. Journal of Business Ethics. 20, (1).34-45.
88- Mohayidin, Mohd Ghazali.... [et al]. (2007). "The application of knowledge management in enhancing the performance of Malaysian Universities". Electronic Journal of Knowledge Management, 5 (3): 301 – 312. from: www.ejkm.com
89-Murphy,peter – Pauleen,david (2007) , Managing paradox in a world of knowledge
,management decision , Vol 45 , No 6 , pp 1008-1022 .
90- Noe, R.A, Hollenbeck, J. R, Gerhurt, B & Wright, P.M. (2008). Human Resource Management: gaining Competitive advantage. New York: Mc GrawHill
91- Nonaka, Ikujiro.1988. “Toward Middle-Up-Down Management,” Sloan Management Review 29:Spring 9-18.
92- Nonaka, I, andTakeuchi,H. (1995).The knowledge ecreating company, New York Oxford University Press.
93- Okpara, O. John, W. (2008). The impact Ethical climate on job satisfaction, and commitment in Nigeria. Journal of Management Development. 9. 54-63.
94- Parker PP, Baltes BB, Young SA, Huff JW, Altmann RA, Lacost HA, et al(2003), Relationships between psychological climate perceptions and work outcomes: a meta-analytic review. J Organ Behav:389–416.
95 -Retna, S Kala & Tee NG Pak, (2011), Communities of practice: dynamics and success factors. Leadership & Organization Development Journal Vol. 32, No. 1, pp. 41-59.
96 - Rhoades, L.& et al, 2001, Affective commitment to the organization: The contribution of perceived organizational support, Journal of Applied Psychology, Volume 86, pp. 825–836.
97-Smith, June. Armstrong, Anona. Francis, Ronald (2007) Professionalism and Ethics in Financial Planning. Journal of Business system, Governance and Ethics, Vol.2. No.1.
98-Stone, R., & Henry , J. (2003). Identifying and Developing Measures of Information Technology Ethical Work Climates. Journal of Business Ethics, 46, 337-350.
99- Thomas, L. Baker, Tammy, G. Hunt, Martha, C .Anderwes.(2006).Promoting Behavior and Organizational Citizenship Behavior.United States: Clmosen University.
100- Victor, B. Cullen, B. (1988). A theory and measure of ethical climate in organizations. Administrative Science Quarterly. 33, 101-125.
101-Wang, C.L. & Ahmed, P.K. (2004). ‘The development and validation of the rganizational innovativeness construct using confirmatory factor analysis’, European Journal of Innovation Management, 7 (4): 303-313.
102- Weber, James; Kurke, Lance B.; Pentico, David W. (2003) Why Do Employees Steal? Assessing Differences in Ethical and Unethical Employee Behavior Using Ethical Work Climates, Business & Society, Vol. 42 No. 3, September 2003 359-380
103- West M.A. (1990). Innovation at work. In M.A. Wesr& J.L. Farr (Eds.), Innovation
and creativity at work: Psychological and organizational strategies, (PP. 309-333). Chichester, UK:Wiley.
104- Wickramasinghe & Rubitz, D. (2007). Knowledge based Enterprise: Theories and Fundamentals. Idea Group Publishing.
105- Wilcox, L. (1997). Knowledge-based Systems as an Integrating Process. In J. Liebowitz & L. Wilcox (Eds.), Knowledge Management and its Integrative Elements (pp. 1-30). Boston: CRC Press.
106- Wood Greg & Rentschler Ruth (2003), "Ethical behavior the means for creating and maintaining better reputations in arts organizations", Management Decision, vol. 41, No. 6, pp. 528-537.
107- Yousef D (2001b), Islamic work ethic; a moderator between organizational commitment and job satisfaction in a cross-cultural context. Personnel Review 30(2): 152-169.