فهرست:
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1.مقدمه. 2
1 – 2 . بیان مساله تحقیق.. 4
1 - 3 . اهمیت وضرورت تحقیق.. 5
1 – 4 . اهداف تحقیق.. 8
5-1. سؤالهای تحقیق.. 8
1-6. فرضیه های تحقیق.. 9
1 – 7 . مدل مفهومی پژوهش.... 10
1 – 8 . روش تحقیق.. 11
1 – 9 . قلمرو تحقیق.. 12
1 – 10 . تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق.. 12
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2 – 1 – 1 . مقدمه. 16
2 - 1 - 2 . مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان.. 18
2 - 1 - 2 - الف . اخلاقیات کار. 19
2 - 1 - 2 - ب . مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان.. 20
2 – 1 – 2 – ج . تعاریف مسئولیت پذیری اجتماعی.. 22
2 – 1 – 2 – د . حوزه های مسئولیت سازمان در جامعه. 25
2 – 1 – 2 – ر. ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی.. 26
2- 1 – 2 – ز . ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکتها در شرکتها و جامعه. 28
2 – 1 – 2 - س . اصول مسئولیت اجتماعی.. 29
2- 1 – 3 . رفتار مصرف کننده. 35
2- 1 – 4 . پایداری و مصرف.. 36
2 - 1 - 4 - الف . فرایند مصرف.. 36
2 – 1 – 4 – ب . درک رفتار مصرف کننده پایدار. 39
2 – 1 - 4 – ج . بستر مصرف پایدار. 40
2 – 1 – 4 – د . رفتار مصرف کننده برای پایداری.. 44
2 – 1 – 4 - ر . بهره گیری از رفتار مصرف کننده در جهت پایداری.. 48
2 – 1 – 5 . الزامات بالقوه مسئولیت پذیری اجتماعی.. 49
2 – 1 – 5 – الف . بیانیه های اخلاقی.. 50
2 – 1 – 5 - ب . عملکرد مالی.. 52
2 – 1 – 6 . نتایج و عواقب بالقوه ناشی از مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان.. 52
2 – 1 – 6 – الف . وفاداری مصرف کننده. 53
2 – 1 – 6 – ب . اعتماد مصرف کننده. 55
2 – 1 – 6 - ج . ریسک (مخاطره) ادراک شده. 56
2 – 1 – 6 - د . وجهه ادراک شده سازمان.. 57
2 – 1 – 7 . بنیان تئوریک پژوهش.... 57
2 – 1 – 7 - الف . نظریههای اخلاق و مسئولیت اجتماعی.. 57
2 – 1 – 7 – ب . رویکردهای متفاوت در مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمانها 58
2 – 1 – 8 . تئوریهای مورد استفاده در پژوهش.... 60
فصل دوم: بخش دوم
2 – 2 – 1 . مقدمه. 67
2 – 2 – 2 . پیشینه تحقیق.. 67
2 – 2 – 2 – الف . تحقیقات داخلی.. 68
2 – 2 – 2 – ب . تحقیقات خارجی.. 73
2 – 2 – 3 . مدل های رایج در حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان.. 83
2 – 2 – 3 – الف . مدل مسئولیت اجتماعی دیویس.... 84
2 - 2 – 3 - ب . مدل سه بعدی مسئولیت اجتماعی کارول.. 86
2 – 2- 4 . انتخاب مدل مفهومی پژوهش.... 88
2- 2- 5. مدل مفهومی پژوهش و دلایل انتخاب آن.. 94
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3- 1 . مقدمه. 97
3-2. نوع و روش تحقیق.. 97
3- 3. جامعه آماری مورد مطالعه. 100
3-4. نمونه آماری و روش یا طرح نمونهگیری.. 100
3-4- 1 . تعیین حجم نمونه. 102
3-5. روش گردآوری اطلاعات.. 102
3-6 . تعریف عملیاتی متغیرها 104
3- 7 . روایی و پایایی پرسشنامه. 108
3-7- 1. روایی.. 108
3-7- 2. پایایی.. 110
3-8.روشهای آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیهها 112
3-9. آزمون های برازندگی مدل.. 114
3-9-الف. شاخص های GFI و AGFI (اندازه های (LISREL.. 115
3-9-ب. شاخص جذر برآورد واریانس خطای تقریب RMSEA... 115
3-9-ج. آزمون مجذور کای، مجذور کای به درجه آزادی.. 115
3-9-د. شاخص RMR یا RMSR.. 116
3-9-ر. شاخص بنتلر- بونت یا شاخص نرم شدگی برازندگی.. 116
3-9-ز. شاخص برازندگی تطبیقی CFI. 116
3-10. متغیرها و اندازه های مورد استفاده. 117
فصل چهارم: تحلیل آماری داده های پژوهش
4- 1. مقدمه. 120
4-2. آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی مصرف کنندگان.. 121
4-2-1. جنسیت... 121
4-2-2 . سن.. 122
4-2-3 . تحصیلات.. 123
4-2-4. تأهل.. 124
4-2-5. درآمد. 125
4-3. تحلیل عاملی اکتشافی.. 126
4-3-1. تحلیل عاملی اکتشافی متغیر های برون زا 126
4-3-2. تحلیل عاملی اکتشافی متغیرهای درون زا 129
4-4. تحلیل عاملی تاییدی جهت اندازه گیری صحت متغیرهای مدل.. 131
4-4-1. مدل اندازه گیری مرتبه اول متغیرهای برون زا 131
4-4-2. مدل اندازه گیری مرتبه اول- متغیر های درون زا 134
4-5. محاسبه امتیاز عامل ها 139
4-5-1. بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق و شاخصهای آنها با استفاده از آزمون میانگین یک جامعه آماری.. 139
4-6. تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل- آزمون فرضیات اصلی تحقیق.. 141
4-6-1. فرضیات مدل ساختاری.. 141
4-6-2. نتایج آزمون فرضیات پژوهش.... 143
4-7. مقایسه متغیرهای اصلی در مدل بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی.. 145
4-8 . آزمون همبستگی.. 152
4-9. تحلیل اهمیت-وضعیت شاخص های مرتبط با مفاهیم موجود در مدل.. 153
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1. مقدمه. 161
5-2. تحلیل نتایج بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی.. 162
5-2-1. جنسیت... 162
5-2-2. تحصیلات.. 162
5-2-3. وضعیت تأهل.. 162
5-2-4. سن.. 162
5-2-5. درآمد. 163
5-3. آزمون های برازش مراحل مختلف تحلیل عاملی.. 163
5-4. بررسی میزان همبستگی پارامترهای مدل.. 164
5-5. نتیجه گیری از جداول ANNOVA... 166
5-6. بررسی فرضیات تحقیق.. 168
5-6-1. مقایسه نتایج حاصل با پژوهشهای ذکر شده در پیشینه تحقیق.. 172
5-7. نتیجه گیری از ماتریس های وضعیت- اهمیت... 174
5-7-1. عملکرد مالی ادراک شده. 174
5-7-2. کیفیت ادراک شده بیانیه های اخلاقی.. 174
5-7-3. مسئولیت اجتماعی ادراک شده. 174
5-7-4. وجهه ادراک شده. 175
5-7-5. ریسک ادراک شده. 175
5-7-6. اعتماد مصرف کننده. 176
5-7-7. وفاداری مصرف کننده. 176
5-8. نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها 177
5-8-1. پیشنهادهایی بر اساس یافته های پژوهش.... 178
5-8-2. پیشنهادها برای پژوهش های آتی.. 181
5- 9. محدودیتهای پژوهش.... 182
فهرست منابع.. 183
منبع:
فهرست منابع
1.براهیمیفصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال چهارم، شماره 10
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.روش تحقیق
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.www.kandokav.blogfa.com
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
Andrea J. S. Stanaland • May O. Lwin . Patrick E. Murphy: Consumer Perceptions of the Antecedents and Consequence of Corporate Social Responsibility, J Bus Ethics (2011) 102:47–55 .
Ashton, C, and Orme, G. (2003), "Ethics-a foundation competency", Industrial and Commercial Training, 35 (5), 184-190.
44.
Balmer, J. M. T. (2009). Corporate marketing: Apocalypse, advent and epiphany. Management Decision, 47(4), 544–572.
Barr, S.(2002) Household Waste in Social Perspective : Values, Attitudes, situation and behavior.
Biggs and Swailes, ( 2006 ) , " Relation Commitment and Satisfaction in Agency Workers and Permanent Workers " , pp. 130 – 143
Bradach, J. L., & Eccles, R. G. (1989). Markets versus hierarchies: From ideal types to plural forms. Annual Review of Sociology, 15, 97–118.
Buchholz, A.Rogene, Evans.D.William and Wagley.A.Robert, “management response to public issues”, Prentice-Hall,1985.
Carroll, A. B, The Pyramid of Corporate Social Responsibility,1991
Carroll, A.B. & Buchholts, B. (2003). The Business/Society Relationship, Ethics and Stakeholder Management, 5.
Clarkson, Max. B. E, A Stakeholder framework for analyzing and evaluating corpoprate social responsibility, The academy of management review, Jan 1995.
Conaock, M., & Johns, L., (1998), "Total quality management and its humanistic orientation towards organizational analysis", The TQM Magazine, 10 (4), 293-301.
Deegan, C. (2002). Introduction—The legitimizing effect of social and environmental disclosures—A theoretical foundation. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 15(3), 282–311.
Evans , Martin; Jamal ,Ahmad; Foxall,Gordon. " Consumer behavior". 2nd Edition England : John Wiley and Sons,Ltd,. Publication,2009
Fleming, M. (2002) "What is safety culture? Rail way safety ever green House, Available at: www.google.com
Freeman, R. E. (1984). Strategic management: A stakeholder approach. Boston: Pitman.
Gery-Alley, E.(2001) Towards Sustainable Household Consumption: Trends and Politics in OECD Countries, Paris: OECD.
Godfrey, P.C. & Hatch, N.W. (2007). Researching Corporate Social Responsibility: An agenda for the 21st Century. Journal of Business Ethics, 70, 87-98.
Green, K., Morton, B.& New,S. (1998) “Green purchasing and supply policies: Do you improve companies environmental performance?
Holme,. R. & Watts. P. (2000). Corporate social responsibility :making good business sense. Word Business Council for Sustainable Development
Jackson,T., Jager, W. & Stagel, S. (2004) “Beyond Insatiability : Needs Theory, consumption and Sustainability”,Guildford: Center for invironmental Strategy, University of Surrey.
Jarvenpaa, S. L., Tractinsky, N., & Vitale, M. (2000). Consumer trust in an internet store. Information Technology and Management, 1,45–71.
Kakabadse, A.P.; Kakabadse, N.K. & Rozuel, C. (2007). Corporate Social Responsibility: Contrast of Meanings, and Intents. Palgrave Macmillan.
Kotler, P.& Armstrong, G.(2004) Principles of Marketing, 10th edn, Upper Saddle River.
66.
Lantos, p, Geoffrey, The boundaries of strategic corporate social responsibility, Stonehill College, Jun2001
Larson and Susanna, ( 2004 ) ," Managing Customer Loyalty in the Automotive Industry " , Department of Business Administration and Social Sciences , p.6
Lim, N. (2003). Consumers’ perceived risk: sources versus consequences. Electronic Commerce Research and Applications,2(3), 216-228.
Littler, D. & Melanthiou, D. (2006). Consumer perceptions of risk and uncertainty and the implications for behavior towards innovative retail services: the case of internet banking. Journal of Retailing and Consumer Services, 13, 431-443
Mandrik, C. A. & Bao, Y. (2005). Exploring the concept and measurement of general risk aversion. Advances in Consumer Research, 32, 531-539.
Murphy, P. E. (2005). Developing, communicating and promoting corporate ethics statements: A longitudinal analysis. Journal of Business Ethics, 62(2), 183–189.
Murphy, P. E., Laczniak, G. R., & Wood, G. (2007). An ethical basis for relationship marketing: A virtue ethics perspective. European Journal of Marketing, 41(1/2), 37–57. Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory. New York: McGraw- Hill.
Orwig, S.F. (2002), "Business ethics and the protestant spirit", Journal of Business Ethics, 38 (1/2), 81-89
Pava, M. L., & Krausz, J. (1996). The association between corporate social responsibility and financial performance: The paradox of social cost. Journal of Business Ethics, 15(3), 321–357.
Pavlou, P. A. (2003). Consumer acceptance of electronic commerce: integrating trust and risk with the technology acceptance model. International Journal of Electronic Commerce, 7(3), 101-134
Peatti, K. (1999) “ Trappings versus substance in the greening of marketing planning”, Journal of strategic Marketing, 7:131-48.
Psychological Antecedents to Socially Responsible Behavior, Donal Crilly, Susan C. Schneider, Maurizio Zollo, Forthcoming on the „European Management Review.
Raman, Murali., Lim, Wayne., Nair, Sumitra. “THE IMPACT OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ON CONSUMER LOYALTY”, Kajian Malaysia, Vol. 30, No.2, 2012, 71–93
Robbins, S, Coulter, M, Social Responsibility and Managerial Ethics, university of West Alabama, 2007.
Rowley, T. & Berman, S. (2000). A New Brand of Corporate Social Performance. Business & Society, 39, 397-418.
Secchi, D. (2009). The Cognitive Side of Social Responsibility. Journal of Business Ethics. 88, 565-581.
See Wagner, S.A.(1997) Undestanding Green Consumer Behavior, London.
Shaw Deirdre ( 2007 ) “ Consumer voters in imagined communities” , International journal of sociology and social policy , Vol. 27 , No. 3/4 , Science Direct group , Pages 135-150
Shaw Deirdre and Edward Shiu ( 2003 ) “ Ethics in consumer choice: a multivariate modeling approach” , European journal of marketing , Vol. 37 , No. 10 , Science Direct group , Pages 1485-1498
Sparks P.& Shepherd R.(1992) “Self-identity and the theory of planned behavior: The rol of identification with “green consumerism”, Social Psychology Quarterly, 55:388-99.
Straughan, R.D.& Roberts, J.A.(1999) “Environmental segmentation alternatives: A look at green consumer behavior in the new millennium”, Journal of Consumer Marketing,16(6): 558-75.
Tan Benjamin ( 2002) ,” Understanding consumer ethical decision making with respect to purchase of pirated software” , Journal of Consumer Marketing , Vol. 19 , No. 2 , Science Direct group ,Pages 96-111
The Role of Brand Equity in the Effects of Corporate Social Responsibility on Consumer Loyalty, Asaad Almohammad, Research report in Partial fulfillment of the requirement of the degree of Master in Business Administration APRIL 2010
Thogersen, J.(2005) “How may consumer policy empower consumer for sustainable lifestyles?”, Journal of Consumer Policy, 28:143-78.
Toffel, M.W.(2003) “The growing strategic importance of end-of-lhfe product management.
Valand. T. & Heide, M. (2005). Corporate Social Responsiveness: Exploring the Dynamics of Bad Episodes. European Management Journal, Vol. 23 (5), pp. 495-506.
Van Eupen. S. (2010). Research Proposal: A sensemaking approach of Corporate Social Responsibilit. Katholieke Universiteit Leuven, p. 4,5,7,8.
Vermeir, I. & Verbeke, W.(2006) “Sustainable food consumption: Exploring the consumer attitude-behavioral intention gap”, Journal of Agriculture and Environmental Ethics,19(2).
Vinten, G. (1998), "Putting ethics into quality", The TQM Magazine, 10(2), 89-94.
Vitell S. J. , Singhapakdi A. and Thomas J. ( 2001 ) « Consumer ethics: an application and empirical testing of the Hunt-Vitell theory of ethics » , Journal of Consumer Marketing , Vol. 18, No. 2 , Science Direct group , Pages 153-178
www.iranresearches.ir
www.mohagheghan.com
www.muslim.com
www.mysmartstudyway.com
www.pakshoo.com
www.ungovifo.about.com