فهرست:
فهرست مطالب
فهرست مطالب ط
فهرست جداول ص
فهرست نمودارها ر
فهرست اشکال ش
1 فصل اول: کلیات تحقیق... 2
1.1 مقدمه 2
1.2 بیان مساله 4
1.3 سؤالات اصلی تحقیق... 8
1.4 ضرورت انجام تحقیق... 9
1.5 اهداف تحقیق 11
1.5.1 هدف اصلی تحقیق... 11
1.5.2 اهداف فرعی تحقیق... 11
1.6 روش تحقیق 11
1.7 قلمرو تحقیق 12
1.8 جامعه و نمونه آماری... 12
1.9 روش نمونهگیری... 13
1.10 ابزارجمع آوری اطلاعات... 13
1.11 شیوه تجزیه و تحلیل دادهها 14
1.12 مراجع استفاده کننده از نتیجه رساله.. 14
1.13 ساختار محتوایی رساله.. 14
1.14 تعریف واژگان کلیدی و مفاهیم عملیاتی تحقیق... 15
2 فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق... 18
2.1 مقدمه 18
2.2 ادبیات نظری پژوهش..... 19
2.2.1 شراکتهای استراتژیک.... 19
2.2.1.1 تعریف شراکتهای استراتژیک.... 19
2.2.1.2 اهمیت شراکتهای استراتژیک.... 23
2.2.1.3 نیروهای محیطی اثرگذار بر شراکت استراتژیک.... 26
2.2.1.4 انگیزههای ورود به مقوله شراکت استراتژیک.... 28
2.2.1.5 منشأ شکلگیری شراکتهای استراتژیک.... 30
2.2.1.6 برخی دیدگاهها پیرامون انگیزههای تحقق شراکتهای استراتژیک.... 31
2.2.1.6.1 تئوری هزینه معاملات... 31
2.2.1.6.2 دیدگاه مبتنی بر منابع.. 36
2.2.1.6.3 نظریه شایستگی محور 42
2.2.1.6.4 دیدگاه نهادی 43
2.2.1.6.5 دیدگاه دنوو 45
2.2.1.7 مزایا و معیاب شراکتهای استراتژیک.... 47
2.2.1.7.1 مزایای شراکتهای استراتژیک.... 47
2.2.1.7.2 معایب شراکت استراتژیک.... 50
2.2.1.8 مراحل ایجاد یک شراکت استراتژیک.... 51
2.2.1.9 عوامل موثر بر موفقیت یک سازمان در شراکت استراتژیک.... 52
2.2.1.10 سرمایه اجتماعی و شراکتهای استراتژیک.... 65
2.2.1.11 شاخصهای ارزیابی موفقیت شراکت استراتژیک.... 69
2.2.1.12 انواع شراکتهای استراتژیک.... 73
2.2.1.12.1 شراکتهای یادگیری... 75
2.2.1.12.2 شراکتهای تجاری... 76
2.2.1.12.3 شراکتهای ترکیبی... 76
2.2.2 ارزیابی عملکرد شراکت استراتژیک.... 80
2.2.2.1 فرایند ارزیابی شراکت استراتژیک.... 83
2.2.2.1.1 دلیل ایجاد رابطه.. 83
2.2.2.1.2 نوع رابطه 88
2.2.2.1.3 اهداف استراتژیک.... 89
2.2.2.1.4 طراحی سیستم کنترل مدیریت.... 92
2.2.2.1.5 انتخاب معیارهای ارزیابی... 93
2.2.2.2 پیادهسازی برنامه ارزیابی... 100
2.2.2.2.1 تناوب ارزیابی 101
2.2.2.2.2 ارتباطات و بازخورد. 102
2.2.2.2.3 بازنگری 102
2.2.2.2.4 ارتباط و پیوند با سیستم ارزشیابی و پاداش.... 103
2.2.3 نظریه خلق و تخصیص ارزش.... 103
2.2.3.1 فرایند خلق و تخصیص ارزش در سازمان.. 104
2.2.3.2 درگاه ارزش 105
2.2.3.3 منطق خلق ارزش در دیدگاه ریچارد نورمن... 105
2.2.3.4 تصمیمگیری ونقش آن در خلق ارزش.... 107
2.2.3.5 خلق ارزش در شراکتهای استراتژیک.... 108
2.2.4 تاثیر متغیرهای مداخلهگر. 111
2.2.4.1 شدت رابطه بین شرکاء. 111
2.2.4.2 فرهنگ شرکاء. 111
2.2.4.3 سن و قدمت شرکاء. 113
2.2.4.4 اندازه و ابعاد شرکاء. 114
2.2.4.5 پرتفوی شرکاء. 115
2.2.5 عملکرد سازمانی... 115
2.2.6 عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی... 116
2.2.6.1 معیارهای عملیاتی و استراتژیک سازمانی... 119
2.2.6.2 اهداف و معیارهای سنجش روش ارزیابی متوازن.. 120
2.2.7 مزایای بکارگیری روش کارت امتیازی متوازن.. 121
2.2.8 شراکت استراتژیک در صنعت بانک و بیمه.. 124
2.3 پیشینه تحقیق... 137
2.3.1 نقد و بررسی ادبیات پژوهش..... 137
2.3.2 واکاوی پژوهشهای صورت گرفته در ایران.. 142
2.3.3 واکاوی ادبیات پژوهش در جهان.. 143
2.4 جمع بندی مطالب فصل دوم.. 147
2.5 مدل مفهومی تحقیق... 148
3 فصل سوم: روش شناسی تحقیق... 153
3.1 مقدمه 153
3.2 سازمان فصل 153
3.3 نوع و روش تحقیق... 154
3.4 لایههای تحقیق... 155
3.5 فرآیند تحقیق... 157
3.6 نتایج حاصل از روش دلفی... 158
3.6.1 نحوه و مراحل تشکیل کارگروه دلفی... 158
3.6.2 نتایج دور اول روش دلفی... 160
3.6.3 معیار انتخاب متغیرها در دور اول روش دلفی... 163
3.6.4 نتایج دور دوم روش دلفی... 163
3.6.5 مقایسه نتایج مربوط به مرحله اول و دوم روش دلفی... 165
3.7 فرضیههای تحقیق... 166
3.8 قلمرو تحقیق 168
3.9 جامعه و نمونه آماری... 168
3.9.1 نحوه محاسبه تعداد نمونه.. 169
3.10 ابزار جمع آوری اطلاعات... 170
3.11 پرسشنامه پژوهش..... 171
3.11.1 بخشهای مختلف پرسشنامه.. 171
3.11.2 روایی پرسشنامه تحقیق... 179
3.11.3 پایایی پرسشنامه تحقیق... 180
3.12 روشهای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات... 183
3.12.1 ضریب همبستگی اسپیرمن... 183
3.12.2 آزمون معنیداری بتا در رگرسیون خطی... 184
3.12.3 تحلیل واریانس یک عامله.. 184
3.12.3.1 مدل معادلات ساختاری... 185
3.12.3.2 تعریف مدل معادلات ساختاری... 185
3.12.3.3 تجزیه و تحلیل چند متغیره. 186
3.12.3.4 مراحل مدل معادلات ساختاری... 186
3.12.4 تحلیل عاملی تائیدی... 190
3.12.5 تحلیل مسیر 191
3.13 جمع بندی مطالب فصل سوم.. 192
4 فصل چهارم: تحلیل یافتهها 194
4.1 مقدمه 194
4.2 سازمان فصل 195
4.3 تحلیل و توصیف دادههای جمعیت شناختی... 196
4.3.1 بررسی جنسیت و وضعیت پاسخ دهندگان.. 196
4.3.2 بررسی تحصیلی پاسخ دهندگان.. 196
4.3.3 بررسی رده سنی پاسخ دهندگان.. 197
4.4 تحلیل و توصیف متغیرهای مدل پژوهش..... 198
4.5 تحلیل عاملی اکتشافی... 200
4.6 آزمون تابع توزیع فراوانی دادهها 203
4.7 نتایج تحلیل عاملی تاییدی... 205
4.7.1 تحلیل عاملی تاییدی سازه شراکت استراتژیک.... 205
4.7.1.1 مدل تخمین سازه شراکت استراتژیک.... 205
4.7.1.2 مدل تخمین استاندارد سازه شراکت استراتژیک.... 207
4.7.1.3 مدل اعداد معنیداری سازه شراکت استراتژیک.... 208
4.7.1.4 میانگین شاخصها و عاملها در سازه شراکت استراتژیک.... 212
4.7.2 تحلیل عاملی تاییدی سازههای درونزا 212
4.7.2.1 مدل تخمین سازههای درونزا 212
4.7.2.2 مدل تخمین استاندارد سازههای درونزا 214
4.7.2.3 مدل اعداد معنیداری سازههای درونزا 215
4.7.2.4 میانگین شاخصها و عاملها در سازههای درونزا 216
4.8 آنالیز تحلیل مسیر مدل تحقیق... 218
4.8.1.1 مدل تخمین تحقیق بدون در نظر گرفتن متغیرهای مداخلهگر. 219
4.8.1.2 مدل تخمین استاندارد تحقیق بدون در نظر گرفتن متغیرهای مداخلهگر. 220
4.9 تاثیر متغیرهای مداخلهگر. 220
4.10 ارزیابی تاثیر متغیرهای مداخلهگر. 225
4.11 تفسیر و تعبیر مدل نهایی... 227
4.12 نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره. 229
4.13 جمع بندی مطالب فصل چهارم.. 233
5 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری... 237
5.1 مقدمه 237
5.2 سازمان فصل 237
5.3 خلاصه پژوهش..... 238
5.4 نتایج مربوط به فرضیات تحقیق... 239
5.4.1 بررسی نتایج حاصل از فرضیات تحقیق... 239
5.4.2 فرضیات مربوط به الگوی شراکت استراتژیک.... 242
5.4.3 فرضیات مربوط به متغیرهای مداخلهگر. 242
5.4.4 فرضیات مربوط به عملکرد سازمانی... 243
5.5 مقایسه نتایج فرضیات با پیشینه پژوهش..... 243
5.5.1 مقایسه نتایج فرضیات مربوط به شراکت استراتژیک با پیشینه پژوهش..... 243
5.5.2 مقایسه نتایج فرضیات مربوط به متغیرهای مداخلهگر با پیشینه پژوهش..... 245
5.5.3 مقایسه نتایج فرضیات مربوط به عملکرد سازمان با پیشینه پژوهش..... 247
5.6 پیشنهادات تحقیق... 249
5.6.1 پیشنهادات مرتبط با فرضیات تحقیق... 249
5.6.1.1 پیشنهادات مرتبط با فرضیات مربوط به شراکت استراتژیک.... 249
5.6.1.2 پیشنهادات مرتبط با فرضیات مربوط به متغیرهای مداخلهگر. 253
5.7 پیشنهادات کاربردی... 254
5.8 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده. 259
5.9 محدودیتهای پژوهش..... 259
6 منابع و ماخذ 260
6.1 منابع فارسی 260
6.2 منابع خارجی 262
7 پیوستها 273
7.1 پیوست(1): پرسشنامه دلفی... 273
7.2 پیوست(2): پرسشنامه نهایی... 273
7.3 پیوست (2): تحلیل آماری... 273
1 منابع و ماخذ
1.1 منابع فارسی
اعرابی، س.م.، (1385). دستنامه برنامه ریزی راهبردی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ چهارم ،تهران، 18 ص.
آذر, ع و مومنی, م. (1379). آمار و کاربرد آن در مدیریت. تهران: انتشارات سمت.
خاکی, غ. (1379). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. تهران: انتشارات بازتاب.
خاکی, غ. (1379). روش تحقیق در مدیریت. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز انتشارات علمی.
رحمان سرشت، حسین و فیاضی، مرجان(1377). رابطه بین انگاشت قدرت و سیاست شناسی سازمانی با تعهد و عملکرد کارکنان، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی "ویژه مدیریت"،سال هشتم، شماره29
رحمان سرشت، حسین و نادر مظلومی (1384)، رابطه عملکرد مدیریتی سرمایهگذاران نهادی با سهم مالکیت این نهادها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. مطالعات مدیریت شماره 47، صص 160-135.
7.
رسولی, ر. و صالحی, ع. (1391). مدیریت استراتژیک پیشرفته. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
رهنورد، فرج اله و عباسپور، باقر، حاکمیت خوب و امکان پیاده سازی آن در ایران ، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 55 پاییز 1386، صص 38-25.
ساکاران, ا. (1381). روشهای تحقیق در مدیریت. تهران: انتشارات سازمان آموزش مدیریت دولتی.
سرمد, ز., & بازرگان, ع. (1381). روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
سرمد, غ., , حافظ نیا, م. (1379). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
شیلینگ، ملیسا آ.( 1387 ). مدیریت استراتژیک نووری تکنولوژیک. ترجمه دکتر سید محمد اعرابی و محمد تقی زاده مطلق . تهران : دفتر .( پژوهش های فرهنگی، 2008)
غضنفری، مهدی؛ فتح الله، مهدی؛ نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین، نشر: دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، 1385
کاپلان, ر. و نورتون, د. (1384). نقشه استراتژی: تبدیل دارائیهای مشهود به پیامدهای مشهود، ترجمه حسین اکبری، و همکاران. تهران: انتشارات آریانا.
مظلومی، نادر(1386)، فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، تابستان، 1386:ص (86-67).
هاروی, د. ا. و براون, د. ا. (1377). رویکرد تجربی به توسعهی سازمان (مدیریت تحول)، ترجمه دکتر عباس محمدزاده. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
هچ, م. ج. (1385). تئوری سازمان، مدرن، نمادین، تفسیری و پست مدرن، ترجمه دکتر حسن دانایی فرد. تهران: انتشارات افکار.
1.2 منابع خارجی
Anand, B.N. and Khanna, T. (2000) do firms learn to create value? The case of alliances. Strategic Management Journal 21, 295-315.
Anthony, R.N. and Govindarajan, V. (1998) Management Control Systems. Irwin/McGraw-Hill, Burr Ridge, IL.
Bleeke, J. and Ernst, D. (1991) the way to win in cross-border alliances. Harvard Business Review 69(6), 127-135.
Business Week (1999) Special report: partners, 25 October, pp. 106-134.
Chung, S. (A.), Singh, H. and Lee, K. (2000) Complementarity, status similarity and social capital as drivers of alliance formation. Strategic Management Journal 21, 1-22.
Das, T.K. and Teng, B.-S. (1998) Resource and risk management in the strategic alliance making process. Journal of Management 24(1), 21-42.
Dussauge, P., Garrette, B. and Mitchell, W. (2000) Learning from competing partners: outcomes and durations of scale and link alliances in Europe, North America and Asia. Strategic Management Journal 21, 99-126.
The Economist (1999a) Mergers and alliances - hold my hand, May 15, pp. 73-74.
The Economist (1999b) Flying in circles, July 17, pp. 57-59.
Gulati, R. (1999) Network location and learning: the influence of network resources and firm capabilities on alliance formation. Strategic Management Journal 20, 397-420.
Gulati, R. and Singh, H. (1998) the architecture of cooperation: managing coordination costs and appropriation concerns in strategic alliances. Administrative Science Quarterly 43, 781-814.
Kale, P., Singh, H. and Perlmutter, H. (2000) Learning and protection of proprietary assets in strategic alliances: building relational capital. Strategic Management Journal 21, 217-237.
Kaplan, R.S. and Norton, D.P. (1996) Translating Strategy into Action: The Balanced Scorecard. Harvard Business School Press, Boston.
Khanna, T., Gulati, R. and Nohria, N. (1998) the dynamics of learning alliances: competition, cooperation, and relative scope. Strategic Management Journal 19(3), 193-210.
Lester, T. (1998) Electric effect of alliances. Financial Times, January 15, p. 25.
Powell, W. (1987) Hybrid organizational arrangements: new form or transitional development? California Management Review 30, 67-87.
Prahalad, C.K. and Hamel, G. (1990) the core competence of the corporation. Harvard Business Review 68(3), 79-91.
Rule, E. and Keown, S. (1998) Competencies of high-performing strategic alliances. Strategy and Leadership 26(4), 36-37.
Segil, L. (1998) Strategic alliances for the 21st century. Strategy and Leadership 26(4), 12-16.
Sivadas, E. and Dwyer, F.R. (2000) an examination of organizational factors influencing new product success in internal and alliance-based processes. Journal of Marketing 64(1), 31-49.
Slater, S.F., Olson, E.M. and Reddy, V.K. (1997) Strategy-based performance measurement. Business Horizons Jul-Aug, 371I4.
Ahuja, G. (2000). Collaboration networks, structural holes, and innovation: A longitudinal study. Administrative Science Quarterly, 425-455.
Alam, I. (2003). Innovation Strategy, Process and Performance in the Commercial. Journal of Marketing Management, 973-999.
Aldrich, H. (2000). Walking a tightrope: Creating value through interorganizational relationships. Journal of Management, 367-403.
Amicia, A. (2013). Value creation in banking through strategic alliances and joint ventures. Journal of Banking & Finance, 1386–1396.
Bae, H. J., & Gargiulo, M. (2004). Partner substitutability, alliance network structure, and firm profitability in the telecommunications industr. Academy of Management Journal, 843-859.
Bamford, J., Ernst, D., Fubini, D. G. (٢٠٠٤). Launching a World-Class Joint Venture. Harvard Business Review, February ٢٠٠٤, Online Version ١٥١-١٥٩.
Barney, J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 99-120.
Baum, H., Calabrese, A., & silverman, F. (2009). Arms race or detente? How interfirm alliance announcements change the stock market valuation of rivals. Management Science, 1321-1334.
Benoist, G. (2002). Bancassurance: The new challenges. The Geneva Papers on Risk and Insurance, 95-303.
Bergendahl, G. (1995). The Profitability of Bancassurance for European banks. International Journal of Bank Marketing, 17-29.
Bhattacharyya, S. S., & Shaik, J. (2010). International Journal of Indian Culture and Business Management. Strategic alliances: perspectives from Indian life insurance industry, 98-120.
Brophy, R. (2013). Bancassurance: an insurance concept from an Irish perspective. Journal of Financial Regulation and Compliance, 319 - 333.
Burt, R. S. (2001). Structural holes versus network closure as social capital. In N. Lin, K. Cook, & R. S. Burt (Eds.), Social capital: Theory and research. New York: Aldine de Gruyter.
Burt, R. S. (2005). Brokerage and closure: An introduction to social capital. New York: Oxford University Press.
Carayannis, E. G., Rogers, E. M., & Kurihara, K. (1998). High-technology spin-offs from government R&D laboratories and research universities. Technovation, 1-11.
Cauley de la Sierra, Margaret (1995) Managing global alliances. Key steps for successful collaboration, Wokingham: Addison-Wesley.
Chen, H. (2003). A theory of international strategic Alliance. Review of international Economics, 758-769.
Cheng-Ru, W., Chin-Tsai, L., & andYu-Fan, L. (2010). Identifying the preferable bancassurance alliance structure from the bank's executive management perspective: analytic network process application. Canadian Journal of Administrative Sciences, 188-198.
Chung, C.-T. (2012). A Study on Bank Insurance Strategic Alliance of Marketing. International journal of manageent, 217-229.
Cooke, F. L. (2008). Competition and Strategy of Chinese firms. Competitiveness Review: An International Business Journal, 29-56.
Cullen Sakano, J. B., & Takenouchi, H. (1996). Setting the stage for trust and strategic integration in Japanese-US cooperative alliances. Journal of International Business Studies, 981-1004.
Das, T. K. & B. S. Teng (2000), ‘A Resource-Based Theory of Strategic Alliance’, Journal of management, Vol. 26, No. 1, 31-61.
Das, T. K. & B. S. Teng (2000), ‘Instability of strategic alliances: an internal tensions perspective’, Organization Science 11 (1), 77–101.
Douma, B., & Schweitzer, S. (2004). The role of goal setting in motivating unethical behavior. Academy of Management Journal, 422-432.
Gallacher, J. (1999), ‘Circling the globe’, Airline Business (July), 34–37.
George, G. (2001). Slack resources and the performance of privately held firms. Academy of Management Journal, 212-221.
Geringer, J.M. & L. Hebert (1991), ‘Measuring performance of international joint ventures’, Journal of International Business Studies 22 (2), 249–263.
Gulat, R. (2007). Managing network resources: Alliances, affiliations and other relational assets. New York: Oxford University Press.
Gulati, R. (1999). Network location and learning: The influence of network resources and firm capabilities on alliance formation. Strategic Management Journal, 397-420.
Gulati, R., & Singh, H. (1998). The architecture of cooperation: Managing coordination costs and appropriation concerns in strategic alliances. Administrative Science Quarterly, 781-814.
Gulati, R., Nohria, N., & Zaheer, A. (2000). Strategic networks. Strategic Management Journal, 203-215.
Hannan, M. T., & Carroll, G. (1992). Dynamics of organizational populations: density, legitimation, and competition. New York: Oxford University Press.
Harrigan, K. R., & Newman, W. H. (1990). Bases of interorganizational cooperation: propensity, power, persistent. New York: Oxford University Press.
Harrison, D. S., & John, h. (2005). Economies in transition: Factors supporting growth and development. The Business Review, 12-17.
Helms, M. M. (٢٠٠٦). Encyclopedia of Management. New York: Thomson Gale.
Heng, L., & Wei-ku, W. (2013). The Model Selection of Bancassurance Strategic Alliances in China and Wealth Effect of M&A. Insurance Studies, 223-243.
Hennart, J. F. (1991). The transaction costs theory of joint ventures: An empirical study of Japanese subsidiaries in the United States. Management Science, 483-497.
Hoffmann, W. H. (2005). How to manage a portfolio of alliances. Long Range Planning, 121-143.
Hoffmann, W. H. (2007). Strategies for managing a portfolio of alliances. Strategic Management Journal, 827-856.
Inkpen, A. C. (2001). Strategic alliances Handbook of strategic management. New York: Blackwell publishers.
Inkpen, A. C., & Tsang, E. W. (2005). Social capital, networks, and knowledge transfer. Academy of Management Review, 146-165.
Ireland, R. D. (2002). Managing firm resources in dynamic environments to create value: Looking inside the black box. Academy of Management Review, 273-292.
Irland, R. D., M. A. Hitt & D. Vaidyanath (2002), ‘Alliance Management as a Source of Competitive Advantage’, Journal of Management, Vol. 28, No. 3, 413-446.
Koka, B. R., & Prescott, J. E. (1998). Networks in transition: How industry events (re)shape interfirm relationships. Strategic Management Journal, 439-459.
Likhi, D. & Sushi (2005), ‘the importance of situation actors and process in management of strategic alliances: Caselet-based stdudy’, Global Business Review, No. 6, 29-40.
Lin, W. B. (2007), ‘Factors affecting the correlation between interactive mechanism of strategic alliance and technological knowledge transfer performance’, Journal of Technology Management, No. 17, 139-155.
Luo, X. W., & Deng, L. (2009). Do birds of a feather flock higher? The effects of partner similarity on innovation in strategic alliances in knowledge-intensive industries. Journal of Management Studies, 1005-1030.
Manjushree, S., & Vimala, B. N. (2014). Bancassurance - A challenging convergence in Indian prospective. International Journal of Business Economics & Management Research, 80-86.
McEvily, B., & Zaheer, A. (1999). Bridging ties: A source of firm heterogeneity in competitive capabilities. Strategic Management Journal, 1023-1045.
Mehta, R. & et al. (2006), ‘Strategic Alliance International distribution Channels’, Journal of Business Research, No. 59, 1094-1104.
Nielsen, Bo Bernhard, 2007. "Determining international strategic alliance performance: A multidimensional approach," International Business Review, Elsevier, vol. 16(3), pages 337-361, June.
Panshiri, J. (2007), ‘The effects of characteristics of partners on strategic alliance performance in the SME dominated travel sectors’, Tourism Management, No. 23, 246-261.
Parise, S., & Casher, A. (2003). Alliance portfolios: Designing and managing your network of business-partner relationships. Academy of Management Executive, 25-39.
Pooja, C., & Ali, L. (2013). Bank Intrusion Into Life Insurance Sales: A Performance Based Comparative Study Of Leading Life Insurance Companies In India. International journal of applied financial perspectives, 2279-2290.
Powell, W. W., Koput, K. W., & Smith-Doerr, L. (1996). Interorganizational collaboration and the locus of innovation: Networks of learning in biotechnology. Administrative Science Quarterly, 116-145.
Prahalad, C. K., & Hamel, G. (1990). The core competence of the organization. Harvard Business Review, 79-91.
Reuer, J. J., Heimeriks, K. H., & Klijn, E. (2009). Building Capabilities for Alliance Portfolios. Long Range Planning, 96-114.
Rowley, T., Behrens, D., & Krackhardt, D. (2000). Redundant governance structures: An analysis of structural and relational embeddedness in the steel and semiconductor industries. Strategic Management Journal, 369-386.
Shan, W. J., Walker, G., & Kogut, B. (1997). Social capital, structural holes and the formation of an industry network. Organization Science, 109-125.
Siriwohern, T. (1997), ‘The Relationship between Selected Strategic Alliance Factors and The Success of U.S. and Thai Strategic Alliances’, College of business Administration, United States International University.
Stuart, T. (2000). Interorganizational alliances and the performance of firms: A study of growth and innovation rates in a high-technology industry. Strategic management journal, 791-811.
Stuart, T. E., Hoang, H., & Hybels, R. C. (1999). Interorganizational endorsements and the performance of entrepreneurial ventures. Administrative Science Quarterly, 315-349.
Sussfeld, V. (2008). The trend of European Bancassurance market and product. ”Bancassurance”. Taiwan.
Thompson, A. A., Strickland, A. J., Gamble, J. E. (٢٠٠٥). Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage. New York: Mc-Graw Hill Higher Education.
Urriolagoitia, L. (2007), ‘Sponsorship relationships as alliances: A life cycle model approach’, Business Horizons, No. 50, 157-166.
Uzzi, B. (1997). Social structure and competition in interfirm networks: The paradox of embeddedness. Administrative Science Quarterly, 35-67.
Varadarajan, P. R., & M. H. Cunningham (1995), ‘Strategic alliances: A synthesis of conceptual foundations’, Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), 282-296.
Villalonga, B., & McGahan, A. (2005). The choice among acquisitions, alliances, and divestitures. Strategic Management Journal, 1183–1208.
Wheelen, T., & Hunger, J. (2002). Strategic Management and Business Policy. New York: Prentice Hal.
Williamson, O. E. (1985), ‘The Economic Institutions of Capitalism’, New York: Free Press, a Division of Macmillan Inc.
Williamson, O. E. (1993). Calculativeness, trust, and economic organization. Journal of Law & Economics, 453-486.
Winslow, J. (1992). Insurance and other Financial Service: Structural Trends. ”The Organization for Economic, Cooperation and Development". Paris: OECD.
Zaheer, A., & Bell, G. G. (2005). Benefiting from network position: Firm capabilities, structural holes, and performance. Strategic Management Journal, 809-825.