پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران

word 1 MB 30332 122
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۴,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    (M.A)

    گرایش مدیریت سیستمهای اطلاعاتی

    چکیده

    امروزه شرکت های بیمه ای نقش مهمی در توزیع منابع مالی ایفا می کنند. در این میان بیمه ها به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تلاش می کنند تا حداکثر استفاده را از سیستم های اطلاعاتی بهره برداری نمایند. هدف اصلی این تحقیق تعیین میزان تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه ای استان تهران می باشد. بنابراین جامعه تحقیق شرکت های بیمه ای استان تهران می باشد. تعداد این افراد 800 نفر می باشد که با توجه به استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تحقیق 256 نفر تعیین شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می باشد که بر اساس پرسشنامه و مدل مفهومی ارائه شده در تحقیق باچا(2012)، این پرسشنامه طراحی و اجرا می گردد. در این تحقیق سرمایه گذاری، مهارت های مدیریتی، مهارت های فنی، تخصص کاربر و تاثیر گذاری کاربر به عنوان متغیر های سیستم اطلاعاتی انتخاب شده است. فرضیات این تحقیق به بررسی ارتباط بین این متغیر ها و شایستگی محوری می پردازد. در این تحقیق به منظور بررسی ارتباط بین متغیر های تحقیق از آزمون های رگرسیونی استفاده شده است. نتایج این تحلیل نشان داد که رابطه معنی داری بین مهارت مدیریتی و سرمایه گذاری در سیستم های اطلاعاتی با شایستگی محوری وجود دارد.

    کلید واژه:

    شایستگی محوری، سیستم های اطلاعاتی، شرکت های بیمه ای

    مقدمه

    با ظهور فناوری اطلاعات در دهه های اخیر و رشد سریع آن در سال های گذشته، فناوری اطلاعات یکی از ابزارهایی بوده که به صورت گسترده سازمان ها از آن استفاده کرده اند و استفاده از آن نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است. برای استفاده مناسب از راهکارهای ارائه شده فناوری اطلاعات، اکثر سازمان ها واحدی با نام فناوری اطلاعات یا اسامی مشابه دایر نموده اند که وظیفۀ شناخت نیازهای کسب و کار در زمینۀ فناوری اطلاعات و برطرف نمودن این نیازها را برعهده دارند. با رشد سریعی که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد، در صورتیکه همۀ این کارکردها در داخل سازمان و از سوی واحد فناوری اطلاعات محقق گردد گسترش بیش از اندازه این واحد را به دنبال خواهد داشت و از آن جایی که حوزه کاری در اکثر سازمان ها با حوزه فناوری اطلاعات فاصلۀ زیادی دارد، گسترش بیش از اندازه واحد فناوری اطلاعات باعث عدم یکپارچگی و اعمال هزینه های سربار زیادی بر سازمان می شود. بر این اساس سازمان ها تلاش می کنند تا جای ممکن بسیاری از این کارکردها را به خارج سازمان برون سپاری کنند تا علاوه بر جلوگیری از بروز مشکلات بیان شده، از توانمندی و قابلیت های سازمان هایی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارند، استفاده نمایند(نهاوندی و همکاران،1387). در این میان در محیط متغیر امروز، برای حضور و رشد در بازار رقابتی باید نسبت به رقیب مزیت رقابتی داشت. محصولات برجسته، فناوری پیشرفته و مانند آن، اگر در خلق مزیت رقابتی مؤثر نباشند، هیچ اثری در موفقیت شرکت نخواهند داشت و راهبرد رویکردی است که  به دنبال خلق مزیت رقابتی است(غفاریان،1383). به همین منظور شرکت ها لازم دارند تا همواره از قابلیت های خود به عنوان یک شایستگی محوری و مزیت رقابتی برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده نمایند. در این فصل از تحقیق کلیاتی از طرح تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد. بیان مسئله، اهمیت موضوعی، اهداف و فرضیات تحقیق و هم چنین مدل مفهومی و روش شناسی در این بخش از فصول پنجگانه طرح تحقیق ارائه می گردد.

    1بیان مسئله تحقیق

    در قرن بیست و یکم کاملاً آشکار است که اطلاعات و ارتباطات، اهمیت راهبردی گسترده ای پیدا کرده است. فناوری اطلاعات بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرارداده است و امروزه، ناگزیر به استفاده از انواع فناوری های اطلاعاتی هستیم(سرلک و جوادیان،1390). فناوری اطلاعات عنصری کلیدی در حذف محدودیت زمانی و مکانی، دسترسی بهتر و سریع تر به اطلاعات، به روز بودن و ... است. به عبارت دیگر، فناوری، روش انجام کارها را دگرگون ساخته و باعث شده بستری که بر کاغذ بنا شده بود، به بسترهای الکترونیکی تبدیل شود که آن را در اصطلاح تبادل الکترونیکی اطلاعات می نامند(اعتمادی و همکاران،1385). در واقع چالش های فزاینده محیطی به شکل قابل ملاحظه ای کسب و کار را تحت تأثیر قرار داده است. چالش هایی مانند تغییرات سریع، ظهور اینترنت، تنوع نیروی کار، جهانی سازی، تغییر در قوانین و مقررات، کمبود مهارت های مورد نیاز و ظهور بخش های خدماتی نه تنها ساختارهای سازمانی را تحت تأثیر قرار داده اند، بلکه ماهیت و نقش همه بخش های کسب و کار را نیز تحت تأثیر قرار داده اند.  باید بیان نمود که، سیستم های اطلاعاتی، سیستم هایی هستند که اطلاعات لازم برای تصمیم گیری را برای افراد تصمیم گیر فراهم می آورند. اطلاعاتی را که سیستم های اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار می دهند خدمات سیستم های اطلاعاتی می نامیم. برای این که سیستم های اطلاعاتی بتوانند خدمات مناسب را در اختیار کاربران قرار دهند نیازمند در اختیار داشتن سخت افزار و نرم افزار مناسب و نیروی انسانی آموزش دیده و با انگیزه اند که در هر صورت، هزینه های بالایی را برای سازمان در بر دارند(مهدوی،1384). در محیط متغیر امروز، برای حضور و رشد در بازار رقابتی باید نسبت به رقیب مزیت رقابتی داشت. محصولات برجسته، فناوری پیشرفته و مانند آن، اگر در خلق مزیت رقابتی مؤثر نباشند، هیچ اثری در موفقیت شرکت نخواهند داشت و راهبرد رویکردی است که به دنبال خلق مزیت رقابتی است(غفاریان،1383). در این شرایط، سازما ن ها با تغییر رویکردهای راهبردی کنونی به منابع داخلی شرکت، به همراه توجیه مزایای آن در عملکرد شرکت مواجه شده اند(بارنی[1]،2001).  در این میان برای حضوری فعال در بازارهای رقابتی امروزی شرکت ها لازم دارند تا شایستگی های محوری خود را توسعه دهند. شایستگی های محوری به عنوان تخصص یک شرکت شناسایی می شود که به شرکت ها اجازه می دهد تا ارزش آفرینی نمایند و محصولاتی متمایز و منحصر به فرد به بازار ارائه نمایند. در حالی که این اعمال برای رقبا بسیار سخت و گاه غیرممکن است(باچا[2]،2012). در زمینه سیستم های اطلاعاتی ابعاد مختلفی ارائه شده است. در این تحقیق  بر اساس تحقیق باچا(2012) ابعاد سیستم های اطلاعاتی در حوزه سرمایه گذاری، مهارت های مدیریتی، تخصص کاربر، مهارت های فنی سیستم اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفته است. باید بیان نمود که تحقیقات زیادی در زمینه بررسی رابطه بین سیستم های اطلاعاتی بر عملکرد شرکت ها انجام شده است(سیرکار[3] و همکاران،2000). در این میان بررسی ارتباط بین مدیریت سیستم های اطلاعاتی با شایستگی های محوری کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از سویی در صنعت بیمه با توجه به گسترش توجه مسئولین نظام مالی و بیمه ای شاهد گسترش بالایی در بازار مربوطه می باشیم. این امر لزوم استفاده از سیستم های اطلاعات به منظور کنترل بهتر نمایندگی ها و یکپارچگی بیشتر در آنان را افزایش می دهد و مدیران بیمه ای را با چالش جدی روبرو نموده است. در این تحقیق تلاش می شود تا با رویکردی جامع تر به بررسی ابعاد این رابطه بپردازیم.

    1-2 اهمیت موضوع

    امروزه استفاده از فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی هم در سطح سازمان ها و هم در سطح مردمی به شدت در حال گسترش می باشد. سازمان ها برای انجام فعالیت های مدیریتی و کارکنانی خود از سیستم های اطلاعاتی مختلفی استفاده می کنند. دیگر کمتر سازمانی را می توان پیدا نمود که از سیستم اطلاعاتی خاصی استفاده ننماید. توسعه و بهبود عملکرد سیستم های مالی، ارتباط با مشتریان، تولید و مدیریت پروژه و صدها فعالیت دیگر، مرهون استفاده از سیستم های اطلاعاتی می باشد. در این میان لازم است تا مدیران این سیستم ها را به عنوان یک مزیت رقابتی در نظر گرفته و به گونه ای از آن استفاده نمایند تا به عنوان یک شایستگی محوری برای سازمان ها در بیاید، در این صورت است که می توان از سیستم های اطلاعاتی برای ایجاد تمایز سازمان نسبت به رقبا استفاده نمود. با وجود اهمیت بالای این موضوع، تا کنون تحقیق جامعی که به بررسی ابعاد این رابطه پرداخته باشد دارای سابقه تحقیقاتی نمی باشد. این امر خلاء تحقیقاتی را سبب شده است. محقق تلاش دارد تا با بررسی ارتباط بین این دو متغیر مسیری جدید را در حوزه آکادمیک و صنعتی برای انجام تحقیقات بیشتر فراهم سازد.

    1-3 اهداف تحقیق

    هدف اصلی

    تبیین تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه ای استان تهران

    اهداف فرعی

    - تبیین تاثیر سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران.

    - تبیین تاثیر مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران.

    - تبیین تاثیر مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری شرکت‌های بیمه ای استان تهران.

    - تبیین تاثیر تاثیر گذاری کاربران در حوزه سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران.

    - تبیین تاثیر تخصص کاربران در حوزه سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران.

    - ارائه راهکارهایی به منظور بهبود شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران از طریق سیستم های اطلاعاتی.

    1-4 فرضیه های تحقیق

    - سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران دارد.

    - مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران دارد.

    - مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران  دارد.

    - تاثیر گذاری کاربران بر سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران دارد.

    - تخصص کاربران در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری شرکت های بیمه ای استان تهران دارد.

    1-5 روش تحقیق

    در این تحقیق با توجه به توصیف متغیرهای تحقیق می توان نوع پژوهش را از انواع توصیفی دانست. هم چنین با توجه به میدانی بودن پژوهش می توان تحقیق را از نوع تحقیقات پیمایشی دانست. در نهایت با توجه به کاربردی بودن نتایج تحقیق می توان این تحقیق را از انواع تحقیقات کاربردی دانست.

     

     

     

     

    1-6 جامعه و نمونه آماری

    جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران و کارکنان شعب شرکت های بیمه در استان تهران تشکیل می دهند. تعداد این افراد 800 نفر می باشد که با توجه به استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تحقیق 256 نفر تعیین شده است.

    1-7 روش گردآوری اطلاعات

    در این تحقیق از دو دسته منابع اطلاعاتی استفاده می شود. نخست به منظور جمع آوری اطلاعات در مورد مبانی نظری از مطالعات کتابخانه ای در قالب مقالات و پایان نامه ها استفاده می شود. در بخش دوم نیز به منظور سنجش متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه و در قالب کار میدانی به جمع آوری اطلاعات می پردازیم.

    1-8 ابزار گردآوری اطلاعات

    ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می باشد که بر اساس پرسشنامه و مدل مفهومی ارائه شده در تحقیق باچا(2012)، این پرسشنامه طراحی و اجرا می گردد

     

    [1] Barney

    [2] Bacha

    3Sircar

    Abstract

     

    Today, insurance companies play an important role in the distribution of funds. The insurers are trying to achieve a competitive advantage to maximize the utilization of information systems. The main objective of this study was to determine the effectiveness of management information systems on the core competencies of insurance companies in Tehran. The research community is insurance companies in Tehran. 800 is the number of people who are considering using Cochran formula for determining sample size was 256 patients. Data in this study is a questionnaire based on the conceptual model presented in the survey questionnaire and Bacha (2012), this questionnaire is designed and implemented. In this research, investment, management skills, technical skills, expertise and influence of user-user information system has been selected as variables. In this research we investigate the relationship between the variables used in the regression. The results of this analysis showed a significant correlation between managerial skills and investment in information systems is a core competency.

    Keyword:
    Core Competencies, information systems, insurance companies

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                شماره صفحه

    چکیده 1

    مقدمه 2

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1بیان مسئله تحقیق. 4

    1-2 اهمیت موضوع. 5

    1-3 اهداف تحقیق. 6

    هدف اصلی. 6

    1-4 فرضیه های تحقیق. 7

    1-5 روش تحقیق. 7

    1-6 جامعه و نمونه آماری. 8

    1-7 روش گردآوری اطلاعات.. 8

    1-8 ابزار گردآوری اطلاعات.. 8

    1-9 مدل مفهومی. 9

    1-10 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 9

     

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    مقدمه 12

    2-1 بخش اول شایستگی محوری. 12

    2-1-1 اطلاعات.. 12

    2-1-2 مدیریت و نیازهای اطلاعاتی. 13

    2-1-3 تعریف فناوری اطلاعات.. 14

    2-1-4 کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان. 14

    2-1-5 نقش فناوری اطلاعات در فرآیندهای سازمان. 15

    2-1-6 مدیران و فناوری اطلاعات.. 16

    2-1-7 پذیرش فناوری اطلاعات.. 17

    2-1-8 سیستم های اطلاعاتی. 18

    2-1-9 معماری  و سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 18

    2-1-9-1 معماری سیتم. 18

    2-1-9-2 تعریف سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 19

    2-1-9-3 اهمیت معماری برای سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 20

    2-1-9-4 فرایند تهیه معماری سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 20

    2-1-9-5 برنامه ریزی سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 22

    2-1-9-6 پشتیبانی از موقعیت رقابتی سازمان. 22

    2-1-9-7 سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی. 23

    2-1-9-8 سیستم های اطلاعات منابع انسانی. 24

    2-1-9-9 طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی. 25

    2-2 بخش دوم مزیت رقابتی. 29

    2-2-1 ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ.. 34

    2-2-2 ﮔﺮﻭهﺑﻨﺪﻱ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎ 36

    2-2-3 ﺭﻭﺵ ﻫﺎﻱ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ. 36

    2-2-4 تعریف شایستگی. 38

    2-2-5 تاریخچه شایستگی ها 39

    2-2-6 سطوح شایستگی. 40

    2-2-7 ابعاد شایستگی. 40

    2-3 شایستگی شغلی و رفتاری. 42

    2-3-1 تعریف شایستگی رفتاری. 42

    2-3-2 حوزه های شایستگی رفتاری. 42

    2-3-3 شایستگی شغلی و رفتاری. 43

    2-3-3-1 تعریف شایستگی شغلی. 43

    2-3-3-2 الگوهای شایستگی. 43

    2-3-3-3 ویژگی های مدل شایستگی. 44

    2-3-3-4 اهمیت توجه به شایسته گزینی در اسلام 44

    2-3-3-5 چارچوب های نظری شایستگی های مدیران. 46

    2-4 بخش سوم پیشینه تحقیق. 51

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    مقدمه 55

    3-1 روش تحقیق. 56

    3-1-1 طبقه بندی بر اساس هدف.. 56

    3-1-2 طبقه بندی بر اساس روش.. 56

    3-2 روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.. 58

    3-2-1 مطالعات کتابخانه ای. 58

    3-2-2 پرسشنامه 59

    3-3 روایی و پایایی پرسشنامه 59

    3-3-1 روایی پرسشنامه 59

    3-3-2 پایایی پرسشنامه 60

    3-4 جامعه و نمونه آماری. 61

    3-4-1 جامعه آماری. 62

    3-4-2 نمونه آماری. 62

    3-5  روش ها و تکنیک های تحلیل آماری. 63

    3-5-1 مدل یابی معادلات ساختاری. 64

    3-5-1-1 پایه های مدل یابی معادلات ساختاری. 64

    3-5-1-2 موارد استفاده مدل یابی معادلات ساختاری. 65

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

    مقدمه 69

    4-1آمار توصیفی. 70

    4-1-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری. 70

    4-1-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری. 71

    4-1-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری. 72

    4-1-4 بررسی وضعیت سابقه کاری. 74

    4-1-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری. 75

    4-1-6 توصیف متغیرهای تحقیق. 77

    4-2 آمار استنباطی. 78

    4-2-1 بررسی فرضیات تحقیق. 78

    4-2-1-1 فرضیه شماره 1: سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 78

    4-2-1-2 فرضیه شماره 2: مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 79

    4-2-1-3 فرضیه شماره 3: مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 80

    4-2-1-4 فرضیه شماره 4: تاثیر گذاری کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 81

    4-2-1-5 فرضیه شماره 5: تخصص کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 82

    4-2-2 بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 83

    4-3 مدل معادلات ساختاری. 85

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    مقدمه 89

    5-1 نتایج آمار توصیفی. 89

    5-2 نتایج آمار استنباطی. 89

    5-3 نتایج بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 91

    5-4 نتایج بررسی مدل معادلات ساختاری. 92

    5-5 محدودیت های تحقیق. 93

    5-6 پیشنهادات تحقیق. 93

    5-6-1 پیشنهادات بر اساس فرضیه های تحقیق. 93

    5-6-2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 94

    پیوست ها 95

    پرسشنامه 95

    خروجی نرم افزار 97

    منابع و مآخذ. 108

    منابع فارسی. 108

    منابع غیر فارسی. 109

    چکیده انگلیسی. 111

     

    فهرست جداول

    (جدول 2-1) تئوری های مزیت رقابتی. 32

    (جدول 2-2) فهرست شایستگی های پرکاربرد(Epstein & Rankin,2003) 49

    (جدول 4-1) بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری. 70

    (جدول 4-2) بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری. 71

    (جدول 4-4) بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری. 74

    (جدول 4-5) بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری. 75

    (جدول 4-6) توصیف متغیرهای تحقیق. 77

    (جدول 4-7) بررسی رابطه بین سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 78

    (جدول 4-8) بررسی رابطه بین مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 79

    (جدول 4-9) بررسی رابطه بین مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 80

    (جدول 4-10) بررسی رابطه بین تاثیر گذاری کاربران سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 81

    (جدول 4-11) بررسی رابطه بین تخصص کاربران سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 82

    (جدول 4-12) بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 83

    (جدول 4-13) شاخص های برازش مدل معادله ساختاری. 86

    (جدول4-14) ضرائب رگرسیونی مولفه های تحقیق(آزمون فرضیات) 87

     فهرست نمودار

    (نمودار 4-1) بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری. 70

    (نمودار 4-2) بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری. 71

    (نمودار 4-3) بررسی وضعیت سن در نمونه آماری. 73

    (نمودار 4-4) بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری. 74

    (نمودار 4-5) بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری. 76

    (نمودار4-6) مدل معادله ساختاری تحقیق. 85

     

    فهرست اشکال

    (شکل 1-1) مدل مفهومی. 9

    (شکل 2-1) تاثیر سطوح مدیریت بر منبع اطلاعات و شکل ارائه آن(صرافی زاده و علی پناهی، 1380) 13

    (شکل 2-2) دیدگاه مبتنی بر منابع و کارکرد راهبرد 34

    (شکل 2- 3)نمونه ای ازچارچوب شایستگی ها 46

    (شکل 2-4) چارچوب نظری شایستگی ها در تحقیق حاضر. 47

    منبع:

    ندارد.


موضوع پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, نمونه پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, جستجوی پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, فایل Word پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, دانلود پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, فایل PDF پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, مقاله در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, پروژه در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, پروژه درباره پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران, رساله دکترا در مورد پایان نامه تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه تهران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش: حسابداری چکیده: حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است ومدیران باید جهت تصمیم گیری بهتر ،اطلاعات مناسب وبا کیفیت را ازتمام کانالهای رسمی وغیررسمی بدست آورند.بنابراین با توجه به قابلیت های بالقوه سیستم های اطلاعاتی حسابداری وبسته های آماده نرم ا فزاری به عنوان سیستم های اطلاعاتی حسابداری کامپیوتری ،دراین تحقیق به دنبال بررسی این موضوع بوده ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته: مدیریت دولتی گرایش: تحول چکیده این پژوهش با هدف تعیین نقش سیستم های اطلاعاتی درایجاد قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط شهرصنعتی کاوه در سال 1393 صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده­ها توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل 200 نفر از مدیران و متصدیان کامپیوتر در شرکت های شهر ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد چکیده: همواره یکی از مسائل مهم و پراهمیت در شرکت های بیمه ایران ، بهبود و ارتقاء عملکرد و افزایش بهره وری در کارکنان و سازمان بوده است. یکی از راه هایی که می توان و بهره وری و اثربخشی شرکت های بیمه ایران را در این شرایط افزایش داد، تولید، تسهیم و انتقال دانش در بین کارکنان می باشد. توسعه و گسترش دانش در سازمان ایجاب می کند که به سرمایه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی _ گرایش مدیریت بیمه چکیده: امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها ایفا می کنند و در این میان نقش و اهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان صنعت مولد و حمایت کننده از صنایع دیگر بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر جهان بیمه به سرعت در حال تغییر و تحول و رقابتی شدن است و لازمه پیشرفت، ادامه حیات و باقی ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته : مدیریت صنعتی گرایش تولید چکیده: در عصر دانش، عدم استفاده از مزایای دانش می­تواند تاثیرات منفی بر روی عملکرد و نوآوری سازمان­های امروزی داشته باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر استراتژی­های مدیریت دانش بر روی کیفیت محصولات در شرکت­های دانایی محور می­باشد. روش پژوهش در تحقیق حاضر از نوع روش و ماهیت از نوع توصیفی – پیمایشی و ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. گرایش : تحول چکیده: با توجه به تغییرات سریع ،سازمان ها دریافته اند که کاربرد مؤثر از سرمایه ها و منابع دانش متعدد و گسترده این توانایی را به آنها می دهد که نوآوری کنند و پاسخگوی انتظارات و نیازهای تازه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابتی و تکنولوژیک پیش می آید باشند، مدیریت دانش تصمیم گیری با کیفیت بالاتر را تایید کرده و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) چکیده: بین المللی شدن تجارت در بازارهای جهانی نمود زیادی یافته است. در بازارهای جهانی امروز شرکت هایی که به صادرات روی می آورند بسیار زیاد است، زیرا بازارهای محلی برای شرکت ها و تولید کنندگان اشباع شده است. بحث تجارت خارجی یکی از مهم ترین مباحث در توسعه اقتصادی کشور است. هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر مشوق های صادراتی دولت بر عملکرد ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد ( A..M) گرايش:  منابع انساني زمستان 1390 چکيده با پيشرفت تکنولوژي و پيچيده شدن فعاليتهاي سازماني،به جرات مي توان ادعا کرد که دوران کار فر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.)گرایش: صنعتی و سازمانی تأثیر فضای روانشناختی حاکم بر سازمان و خود ارزشیابی های محوری بر اشتیاق شغلی کارکنان شرکت گار میانکوه چکیده این پژوهش با هدفِ بررسی تأثیر فضای روانشناختی حاکم بر سازمان و خود ارزشیابی های محوری بر اشتیاق شغلی کارکنان شرکت گاز میانکوه به مرحله اجرا در آمد. به همین منظور از بین کارکنان شرکت گاز میانکوه ، تعداد ...

ثبت سفارش