فهرست:
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1بیان مسئله تحقیق. 4
1-2 اهمیت موضوع. 5
1-3 اهداف تحقیق. 6
هدف اصلی. 6
1-4 فرضیه های تحقیق. 7
1-5 روش تحقیق. 7
1-6 جامعه و نمونه آماری. 8
1-7 روش گردآوری اطلاعات.. 8
1-8 ابزار گردآوری اطلاعات.. 8
1-9 مدل مفهومی. 9
1-10 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه 12
2-1 بخش اول شایستگی محوری. 12
2-1-1 اطلاعات.. 12
2-1-2 مدیریت و نیازهای اطلاعاتی. 13
2-1-3 تعریف فناوری اطلاعات.. 14
2-1-4 کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان. 14
2-1-5 نقش فناوری اطلاعات در فرآیندهای سازمان. 15
2-1-6 مدیران و فناوری اطلاعات.. 16
2-1-7 پذیرش فناوری اطلاعات.. 17
2-1-8 سیستم های اطلاعاتی. 18
2-1-9 معماری و سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 18
2-1-9-1 معماری سیتم. 18
2-1-9-2 تعریف سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 19
2-1-9-3 اهمیت معماری برای سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 20
2-1-9-4 فرایند تهیه معماری سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 20
2-1-9-5 برنامه ریزی سیستم های اطلاعات استراتژیک.. 22
2-1-9-6 پشتیبانی از موقعیت رقابتی سازمان. 22
2-1-9-7 سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی. 23
2-1-9-8 سیستم های اطلاعات منابع انسانی. 24
2-1-9-9 طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی. 25
2-2 بخش دوم مزیت رقابتی. 29
2-2-1 ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ.. 34
2-2-2 ﮔﺮﻭهﺑﻨﺪﻱ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎ 36
2-2-3 ﺭﻭﺵ ﻫﺎﻱ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ. 36
2-2-4 تعریف شایستگی. 38
2-2-5 تاریخچه شایستگی ها 39
2-2-6 سطوح شایستگی. 40
2-2-7 ابعاد شایستگی. 40
2-3 شایستگی شغلی و رفتاری. 42
2-3-1 تعریف شایستگی رفتاری. 42
2-3-2 حوزه های شایستگی رفتاری. 42
2-3-3 شایستگی شغلی و رفتاری. 43
2-3-3-1 تعریف شایستگی شغلی. 43
2-3-3-2 الگوهای شایستگی. 43
2-3-3-3 ویژگی های مدل شایستگی. 44
2-3-3-4 اهمیت توجه به شایسته گزینی در اسلام 44
2-3-3-5 چارچوب های نظری شایستگی های مدیران. 46
2-4 بخش سوم پیشینه تحقیق. 51
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه 55
3-1 روش تحقیق. 56
3-1-1 طبقه بندی بر اساس هدف.. 56
3-1-2 طبقه بندی بر اساس روش.. 56
3-2 روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.. 58
3-2-1 مطالعات کتابخانه ای. 58
3-2-2 پرسشنامه 59
3-3 روایی و پایایی پرسشنامه 59
3-3-1 روایی پرسشنامه 59
3-3-2 پایایی پرسشنامه 60
3-4 جامعه و نمونه آماری. 61
3-4-1 جامعه آماری. 62
3-4-2 نمونه آماری. 62
3-5 روش ها و تکنیک های تحلیل آماری. 63
3-5-1 مدل یابی معادلات ساختاری. 64
3-5-1-1 پایه های مدل یابی معادلات ساختاری. 64
3-5-1-2 موارد استفاده مدل یابی معادلات ساختاری. 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه 69
4-1آمار توصیفی. 70
4-1-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری. 70
4-1-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری. 71
4-1-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری. 72
4-1-4 بررسی وضعیت سابقه کاری. 74
4-1-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری. 75
4-1-6 توصیف متغیرهای تحقیق. 77
4-2 آمار استنباطی. 78
4-2-1 بررسی فرضیات تحقیق. 78
4-2-1-1 فرضیه شماره 1: سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 78
4-2-1-2 فرضیه شماره 2: مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 79
4-2-1-3 فرضیه شماره 3: مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 80
4-2-1-4 فرضیه شماره 4: تاثیر گذاری کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 81
4-2-1-5 فرضیه شماره 5: تخصص کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 82
4-2-2 بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 83
4-3 مدل معادلات ساختاری. 85
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه 89
5-1 نتایج آمار توصیفی. 89
5-2 نتایج آمار استنباطی. 89
5-3 نتایج بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 91
5-4 نتایج بررسی مدل معادلات ساختاری. 92
5-5 محدودیت های تحقیق. 93
5-6 پیشنهادات تحقیق. 93
5-6-1 پیشنهادات بر اساس فرضیه های تحقیق. 93
5-6-2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 94
پیوست ها 95
پرسشنامه 95
خروجی نرم افزار 97
منابع و مآخذ. 108
منابع فارسی. 108
منابع غیر فارسی. 109
چکیده انگلیسی. 111
فهرست جداول
(جدول 2-1) تئوری های مزیت رقابتی. 32
(جدول 2-2) فهرست شایستگی های پرکاربرد(Epstein & Rankin,2003) 49
(جدول 4-1) بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری. 70
(جدول 4-2) بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری. 71
(جدول 4-4) بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری. 74
(جدول 4-5) بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری. 75
(جدول 4-6) توصیف متغیرهای تحقیق. 77
(جدول 4-7) بررسی رابطه بین سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 78
(جدول 4-8) بررسی رابطه بین مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 79
(جدول 4-9) بررسی رابطه بین مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 80
(جدول 4-10) بررسی رابطه بین تاثیر گذاری کاربران سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 81
(جدول 4-11) بررسی رابطه بین تخصص کاربران سیستم های اطلاعاتی و شایستگی های محوری. 82
(جدول 4-12) بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 83
(جدول 4-13) شاخص های برازش مدل معادله ساختاری. 86
(جدول4-14) ضرائب رگرسیونی مولفه های تحقیق(آزمون فرضیات) 87
فهرست نمودار
(نمودار 4-1) بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری. 70
(نمودار 4-2) بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری. 71
(نمودار 4-3) بررسی وضعیت سن در نمونه آماری. 73
(نمودار 4-4) بررسی وضعیت سابقه کاری در نمونه آماری. 74
(نمودار 4-5) بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری. 76
(نمودار4-6) مدل معادله ساختاری تحقیق. 85
فهرست اشکال
(شکل 1-1) مدل مفهومی. 9
(شکل 2-1) تاثیر سطوح مدیریت بر منبع اطلاعات و شکل ارائه آن(صرافی زاده و علی پناهی، 1380) 13
(شکل 2-2) دیدگاه مبتنی بر منابع و کارکرد راهبرد 34
(شکل 2- 3)نمونه ای ازچارچوب شایستگی ها 46
(شکل 2-4) چارچوب نظری شایستگی ها در تحقیق حاضر. 47
منبع:
ندارد.