فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 2
1-2- اهمیت موضوع.. 2
1-3- بیان مسأله. 3
1-4- سوالات تحقیق.. 6
1-5- چارچوب نظری تحقیق.. 6
1-6- فرضیههای تحقیق.. 7
1-7- اهداف تحقیق.. 7
1-8- قلمرو تحقیق.. 8
1-8-1- قلمرو مکانی.. 8
1-8-2- قلمرو زمانی.. 8
1-8-3- قلمرو موضوعی.. 8
1-9- تعریف واژگان تخصصی.. 8
1-10- خلاصه فصل.............................................................................................................................................................9
1-11- ساختار کلی تحقیق.. 9
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه. 12
2-2- تبلیغات... 12
2-2-1- وظایف تبلیغات... 13
2-2-1-1- جلب توجه. 13
2-2-1-2- ایجاد علاقه. 14
2-2-1-3- تحریک تمایل.. 14
2-2-1-4- سوق دادن به خرید.. 14
2-2-2- اثر بخشی تبلیغات... 15
2-2-2-1- اندازهگیری ورودیها 15
2-2-2-2- اندازهگیری خروجیها 15
2-2-2-3- اندازهگیری فرآیندها 16
2-3- اینترنت و بازاریابی.. 16
2-3-1- تعاملی بودن.. 17
2-3-2- کنترل مصرفکنندگان.. 17
2-3-3- شخصیسازی.. 18
2-3-4- ظرفیت اطلاعاتی.. 18
2-3-5- تجارت الکترونیک..... 18
2-4- تبلیغات اینترنتی.. 19
2-4-1- ویژگیهای مهم تبلیغات اینترنتی.. 22
2-4-2- محدودیتهای تبلیغات اینترنتی.. 23
2-4-3- انواع روشهای تبلیغات اینترنتی.. 23
2-5- نگرش.... 26
2-5-1- عناصر نگرش.... 29
2-5-2- نحوه شکلگیری نگرش.... 30
2-5-3- نگرش نسبت به تبلیغات اینترنتی.. 30
2-6- اعتماد. 33
2-6-1- اعتماد و اعتبار به عنوان ساختارهایی مستقل.. 34
2-6-2- سه بعد موجود در ذات اعتماد به تبلیغات... 35
2-7- پاسخ رفتاری.. 36
2-7-1- کلیک تبلیغات... 37
2-7-2- خرید اینترنتی.. 38
2-8- جامعه مجازی.. 39
2-9- مروری بر مطالعات صورت گرفته. 40
2-9-1- پژوهشهای خارجی.. 40
2-9-2- پژوهشهای داخلی.. 44
فصل سوم: روششناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 48
3-2- روش تحقیق.. 48
3-3- متغیرهای تحقیق و الگوی مفهومی تحقیق.. 48
3-4- مراحل انجام تحقیق.. 50
3-5- جامعه و نمونه آماری.. 52
3-5-1- تعیین حجم نمونه و روش نمونهگیری.. 52
3-6- ابزار سنجش.... 53
3-6-1- تدوین پرسشنامه ....................................................................................................................................................54
3-7- روایی پرسشنامه. 57
3-8- پایایی پرسشنامه. 58
3-9- روشهای تجزیه و تحلیل دادهها 58
3-10- تحلیل عامل اکتشافی.. 59
3-10-1- پیش شرطهای تحلیل عامل اکتشافی.. 59
3-11- مدلسازی معادلات ساختاری.. 60
3-11-1- برازش مدل.. 62
3-11-1-1- برازش مدل اندازهگیری.. 62
3-11-1-2- معیارهای ارزیابی برازش بخش ساختاری.. 63
3-11-1-3- معیارهای ارزیابی برازش کلی مدل.. 64
3-11-2- آزمون فرضیهها 65
3-11-2-1- بررسی ضرایب معناداری z یا t-values یا p-values 65
3-11-2-2- بررسی ضرایب استاندارد شده بار عاملی مربوط به مسیرهای هر یک از فرضیهها 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1- مقدمه. 67
4-2- ویژگیهای جمعیتشناختی پاسخگویان و جامعه آماری.. 67
4-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت... 67
4-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 69
4-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات... 70
4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد.. 71
4-2-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته. 73
4-2-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی.. 75
4-3- بررسی توزیع نرمال دادههای تحقیق.. 76
4-3-1- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال نگرش به تبلیغات اینترنتی.. 76
4-3-2- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال اعتماد به تبلیغات اینترنتی.. 77
4-3-3- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال کلیک تبلیغات اینترنتی.. 77
4-3-4- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال خرید اینترنتی.. 77
4-4- تحلیل عامل اکتشافی.. 78
4-4-1- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد شناختی اعتماد. 78
4-4-2- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد احساسی اعتماد. 80
4-4-3- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد رفتاری اعتماد. 82
4-5- آزمون مدل مفهومی تحقیق.. 83
4-5-1- برازش مدلهای اندازهگیری.. 83
4-5-2- برازش مدلهای ساختاری.. 85
4-5-3- برازش کلی مدل.. 87
4-5-4- آزمون فرضیه. 87
4-5-4-1- نتیجه آزمون فرضیه. 87
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 92
5-2- بررسی نتایج تحقیق.. 92
5-2-1- نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول.. 93
5-2-2- نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم. 93
5-2-3- نتایج حاصل از فرضیه سوم. 93
5-2-4- نتایج حاصل از فرضیه چهارم. 94
5-3- جنبه های نوین پژوهش.........................................................................................................................................94 5-4- خلاصه و نتیجهگیری.. 94
5-5- محدودیت... 95
5-6- پیشنهادات تحقیق.. 95
5-6-1- پیشنهادات کاربردی.. 95
5-6-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 96
فهرست منابع
الف) منابع فارسی.. 98
ب) منابع لاتین.. 101
ضمائم
الف) پرسشنامه............................................................................................................................107
ب) جدول های مربوط به نتایج آزمون های آماری....................................................................................111
منبع:
منابع فارسی
آذر، عادل و مومنی، منصور (1384). آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران: انتشارات سمت.
آذربایجانی، مسعود؛ سالاری فر، محمدرضا؛ عباسی، اکبر؛ کاویانی، محمد و موسوی، سید مهدی (1385). روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی، تهران: انتشارات سمت.
ارونسون، دیوید؛ رابینسن، تام و اسمیت، مایکل (1385). روانشناسی اجتماعی، ترجمه افسانه شیخ الاسلام زاده،، تهران: انتشارات ما و شما.
اسماعیل پور، مجید (1386). شیوههای ساده خوشحال کردن مشتری، چاپ دوم، تهران: انتشارات موسسه یادواره کتاب.
باقری کنی، مصباح الهدی و آذر، عادل (1383). رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی، نشر مدرس علوم انسانی، شماره 39.
بیرانوند، حمیدرضا (1389). مدیریت تبلیغات بازاریابی(روشها و راهبردها) بر مبنای دیدگاه ارتباطات یکپارچه بازاریابی، چاپ اول، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
پرهیزگار، محمد مهدی و آقاجانی، علی اکبر (1390). روش شناسی تحقیق پیشرفته در مدیریت با رویکردی کاربردی، چاپ اول، انتشارات پیام نور.
پورکریمی، اکبر (1381). تبلیغات از نگاهی نوین، چاپ سوم، تهران: انتشارات سارگل.
ترکان، هاجر و کجباف، محمدباقر (1387). نگرش چیست؟، فصلنامه توسعه علوم رفتاری، سال اول، شماره اول، صص54-49.
تقی زاده قمی، مصطفی (1389). عوامل موثر بر خریدهای اینترنتی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
حافظ نیا، محمدرضا (1387). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ پانزدهم، تهران: انتشارات سمت.
حکیمیان، ابوالقاسم (1381). زمان عامل موثر در تبلیغات، ماهنامه علمی تخصصی روابط عمومی، شماره 12، صص 68-60.
حمیدی زاده، محمدرضا و یزدانی، ناصر (1390). مدل راهبردی تبلیغات الکترونیک اثربخش رفتار مصرفکنندگان، فصنامه علمی پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال سوم، شماره ششم، صص 176-150.
حنفی زاده، پیام و بهبودی، مهدی (1388). تبلیغات اینترنتی، چاپ اول، تهران: انتشارات ترمه.
خاکی، غلامرضا (1388). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران: انتشارات درایت.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی و آذر، عادل (1391). روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ ششم، تهران: انتشارات صفار اشراقی.
داوس، دى ال (1376). پیمایش در تحقیقات اجتماعى، ترجمه هوشنگ ناییى، تهران: نشر نی.
داوری، علی (1392). مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار پی ال اس، تهران: جهاد دانشگاهی.
ربیعی، علی؛ محمدیان، محمود و برادران جمیلی، بیتا (1390). ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک پارسیان و شناسایی مهمترین عامل در افزایش اثربخشی آن در سطح شهر تهران، تحقیقات بازاریابی نوین، سال اول، شماره دوم، صص40-17.
روستا، احمد و خویه، علی (1388). تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغات، چاپ دوم، تهران: سیته.
روستا، احمد؛ ابوالفضلی، سید ابوالفضل و قربانی، حسن (1388). بررسی نقش تعدیل کننده عدم اعتماد به اجتناب از تبلیغات اینترنتی، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 2، صص66-51.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1389). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ نوزدهم، تهران: انتشارات آگاه.
سلیمانی بشلی، علی (1388). مدلهای کسب و کار تبلیغات اینترنتی، ماهنامه دانش تبلیغات، شماره 30، صص 13-10.
شبیری، فاطمه (1390). بررسی تاثیر باورها و نگرش نسبت به تبلیغات تجاری اینترنتی بر رفتار مصرفکنندگان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد قزوین.
شفقت، ژیلا (1391). ارزیابی و اولویت بندی مولفههای اثرگذار بر خرید الکترونیکی مشتریان ایرانی در فضای اینترنت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
صادقپور، بهرام و مرادی، وهاب (1392). تحلیل آماری با نرم افزار Amos , Spss، چاپ دوم، بابلسر: انتشارات دانشگاه مازندران.
صادق وزیری، فراز؛ جمشیدی، بهرام و اصلانی، رحمت (1389). بررسی عوامل تاثیرگذار بر نگرش نسبت به تبلیغات به طور کل و تبلیغات موبایلی، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی.
طاهری راویزی، حمید (1390). بررسی رابطه میان نگرش به تبلیغات اینترنتی و اعتماد در تجارت الکترونیک، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد قزوین.
عباسی، عباس و محمدیان، مقدسه (1386). رابطه بین نگرش مصرفکنندگان به وب سایتها و اثربخشی تبلیغات اینترنتی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم، شماره 7، صص119-99.
کریمی، یوسف (1389). روان شناسی اجتماعی (نظریهها، مفاهیم، کاربردها)، چاپ بیست و چهارم، تهران: نشر ارسباران.
کریمی، یوسف و صفاری نیا، مجید (1384). روانشناسی اجتماعی تغییر نگرش مصرفکنندگان انرژی، پنجمین همایش ملی انرژی.
کفاش پور، آذر؛ رحیم نیا، فریبرز و نبی زاده، طاهره (1390). ارزش درک شده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی، تحقیقات بازاریابی نوین، شماره سوم، صص30-25.
گلچین فر، عباس و بختایی (1385). تبلیغات در فضای مجازی، چاپ سوم، تهران: انتشارات حروفیه.
محمدیان، محمود (1385). مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی، چاپ چهارم، تهران: انتشارات حروفیه.
مون، جان و مینور، مایکل (1388). رفتار مصرفکننده، ترجمه کامبیز حیدر زاده، چاپ اول، قزوین: دانشگاه آزاد اسلامی، صص 243- 207.
مهرانی، هرمز؛ فروزنده، لطف الله و ناهیدی، محبوبه (1389). بررسی تأثیرگذاری رسانههای تبلیغاتی و رتبه بندی آنها از دید مشتریان براساس مدلAIDA در شرکت تولیدی اخوان جم، مجله جهان مدیریت، سال اول، شماره 8، صص38-25.
میجانی، محسن (1391). سنجش نگرش نسبت به تبلیغات از طریق تلفن همراه (مورد مطالعه: مشترکین شرکت همراه اول در تهران)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
میرزاپور کلشتری، مریم (1390). ارزیابی باور، نگرش و پاسخهای رفتاری نسبت به تبلیغات اینترنتی (پیمایش پیرامون دانشجویان شهر تهران)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
میرزایی اهرنجانی، حسن (1386). زمینههای روششناختی تئوری سازمان، چاپ سوم، تهران: انتشارات سمت.
نبی زاده، طاهره (1390). تاثیر ارزش بر نگرش درک شده کاربران تبلیغات اینترنتی با توجه به نقش جنسیت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
نوربخش، مجتبی (1391). تحلیل عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی مصرفکنندگان (مطالعه موردی: شهر اصفهان)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
هاوکینز، دل؛ بست، راجر و کانی، کنث (1385). رفتار مصرفکننده تدوین استراتژی بازاریابی، ترجمه احمد روستا و عطیه بطحایی، چاپ اول، تهران: انتشارات سارگل، صص332- 294.
ب) منابع لاتین
Anwar Mir, I. (2012). Consumer Attitudinal Insights about Social Media Advertising: A South Asian Perspective. The Romanian Economic Journal, No. 45, pp. 265-288.
Ajzen, J. (1991). The Aad- Ab- PI Relationships in children: the impact of Brand Familiarity and Measurement Timing, Journal of Psychology & Marketing, No.11, Vol.52, pp.120-138.
Amaldos, W. and He, Ch. (2010). Informative Advertising. Journal of Marketing Research, No.47, Vol.1, pp.146-158.
Azeem, A. and Haq, Z.U. (2012). Perception towards Internet Advertising: A Study with Reference to Three Different Demographic Groups. Global Business and Management Research: An International Journal, Vol.4, No.1, pp. 28-45.
Bamberger, W. (2012). Interpersonal Trust- Attempt of a Definition. Scientific report, Technische University Munchen, Retrieved 14.11.2013.
Baran, G. (2004). Web advertising. Internet Research, 7(2), pp.216-230.
Beauvillain, A. and Tiger, O. (2013). Perceived intrusiveness and trust in relation to online advertising :A qualitative study amongst individuals of the Net Generation. presented of Umea School of Business and Economics, UmeaUniversity.
Belch, G.E. (1998). Facts of Advertising. TATA, Mc.
Belch,G., and Belch,M. (2001). Advertising & Promotion. TATA, Mc.
Biehal, G., Debra, S. and Eleonora, C. ( 2004 ). Attitude Toward the Ad and brand Choce. Journal of Advertising, 21 (3), 19-36.
Brackett, L., and Carr, B. (2001), Cyberspace advertising vs. other media: consumer vs. mature student attitudes, Journal of Advertising Research, Vol.41, pp. 23-32.
Brehm, S.S., Kassin, S.M., (1999), social psychology houghton miffling hellriegle, organizational behavior, new York west publishing company.
Brown, M., Bhaduary, K.R., and Pope, K.N. (2010). The Impact of comedic violence on viral Advertising Effectiveness. Journal of Advertising, 39(1), pp.49-65.
Brogstrom, M. M. (1999). Social psychology hought onmiffling hellriegle. Organizational behavior, New York west publishing company.
Bruner, G.C., and Kumar, A. (2000), Web commercials and advertising hierarchy-of-effects, Journal of Advertising Research, Vol.40, No. 2, pp.35-42.
Calfee, J.E., & Ringold, D.J. (1994). The 70% majority: Enduring consumer beliefs about advertising. Journal of Public Policy & Marketing, Vol.13, No.2, pp.228-238.
Campbell, E. and Wright, T. (2008). Shut-up I dont care:understanding the role of relevance and interactivity on customer attitudes toward repetitive online advertising. Jornal of Electronic commerce Research, Vol.9, No.1, pp.62-75.
Castaneda, A., A. Rodriguez, M., and Luque, T. (2009). Attitudes’ hierarchy of effects in online user behavior. Online Information Review, Vol.33, No.1, pp.7-21.
Chang, H.H., Rizal, H. and Amin, H. (2013). The determinants of consumer behavior towards email advertisement. Internet Research, Vol. 23, No. 3, pp. 316-337.
Chen, Q. and Wells, W.D. (1999), Attitude toward the site, Journal of Advertising Research, September/October, pp. 27-37.
Chitu, B.I., & Tecau, A.S. (2012). Issues related to social network advertising. Journal of Economic Sciences, Vol.5, No.1, pp.31-36.
Clark, U. (1994). Interactive advertising and presence: a framework. Journal of Interactive Marketing, 13(3), pp.20-32.
Clewley, N., Y. Chen, Sh., & Liu, X. (2009). Evaluation of the credibility of internet shopping in the UK. Online Information Review, Vol.33, No.4, pp.805-826.
Combard, M., & Snyder-Duch, J. (2001). Interactive advertising and presence: a framework. Journal of Interactive Marketing, 13(3), pp.20-32.
Dailey, L. (2004). Navigational web atmospherics: Explaining the influence of restrictive navigation cues. Journal of Business Research, 57(7), 795-803.
Diwan, L.L. (1999). An examination of consumers’ attitudes and beliefs towards web site advertising. Journal of current issues & research in advertising, Vol.13, No.80, pp.25-40.
Doney, P.M. and Cannon, J.P. (1997), An examination of the nature of trust in Buyer-Seller Relationships. Journal of Marketing, Vol.61, No.2, pp.35-51.
Elliot, M.T. and Paul, S.S. (1998). Consumer Perception of Advertising Clutter and Its Impact Across Various Media. Journal of Advertising Research, Vol.38, pp.29-41.
Eroglu, S. A., Machleit, K. A., & Davis, L. M. (2001). Atmospheric qualities of online retailing: A conceptual model and implications. Journal of Business Research, 54(2), 177-184.
Evans, D.S. (2008). The Role of Economics in Online Advertising. Journal of Market platform dynamics, Vol.21, pp.1-13.
Ganesan, S. (1994). Determinant of long-term orientation in buyer-seller relationships. Journal of Marketing, Vol.58, No.2, pp. 1-19.
Gawronski, B. (2007). editorial: attitudes can be measured! But what is an attitude?, social cognition, 25(5), 582-602.
Gordon, M.E., & Lima-Turner, K.D. (1997). Consumer attitudes towards internet advertising: a social contract perspective. Accessed on the 2nd March, 2012 www.emeraldinsight.com/casestudies/htm.
Hadija, Z., B.Barnes, S., and Hair, N. (2012). Why we ignore social networking advertising. Qualitative Market Research: An International Journal, Vol.15, No.1, pp. 19-32.
Helander, L. and Khalid, T. (2000). New aspects of online Shopping. Journal of Online Shopping, Vol.6, No.22, pp.60-75.
Harker, D. (2008). Regulating online advertising: the benefit of qualitative insights Qualitative Market Research: An International Journal, 11 (3), pp. 295-315.
Helander, M.G. and Khalid, H.M. (2000), Modeling the customer in electronic commerce, Applied Ergonomics, Vol. 31 No. 6, pp. 609-19.
Hofacker, Ch. & Murphy, J.(2009). Consumer web page search, clicking behavior and reaction time. Direct Marketing: An International Journal, Vol.3, No.2, pp.88-96.
Hopkines, Ch., Raymond, M., and Mitra, A. (2004). Consumer responses to perceived telepresence in the online advertising environment: The moderating role of involvement. Marketing Theory, Vol.4, No.2, pp.137–162.
Huh, J., DeLorme, D.E., & Ried, L.N. (2005). Factors affecting trust in on-line prescription drug information and impact of trust on behavior following exposure to DTC advertising. Journal of Health communication, Vol.10, No.8, pp.711-731.
Imber, J., and Betsy-Ann, T. (2000). Dictionary of Marketing Terms, 3rd edition, Barrons Business Dictionaries, Hauppauge, NY.
Jiang, L., Yang, Z., & Jun, M. (2013). Measuring consumer perceptions of online shopping convenience. Journal of Service Management, Vol. 24, No. 2, pp.191-214.
Jones, J. (1986). Whats in Name: Advertising and the Concepts of Brands, Lexington Books, New York.
Karson, E., McCloy, S. and Bonner, G. (2006), An examination of consumers’ attitudes and beliefs towards web site advertising, Journal of Current Issues & Research in Advertising, Vol.28, pp.77-91.
Keller, H. & Jones, Y. (2011). Campaign Publicity on the Ability to Recall, Subsequent Advertisement, Vol.11, No.100, pp.85-99.
Kim, C., Park, S., Kwon, K., & Chang, W. (2011). How to select search keywords for online advertising depending on consumer involvement: An empirical investigation Expert Systems with Applications. Journal of advertising. Vol.14, No.39, pp.594-610.
Kim, J.E., & Kim, J. (2012). Human factors in retail environments: a review. International Journal of Retail & Distribution Management, 40(11), 818-841.
Kim, K., & Chung, B.S. (2013). Revenue maximizing itemset construction for online shopping services. Industrial Management & Data Systems, Vol.113, No.1, pp.96-116.
Korgaonkar, P., & Wolin, L. (2002). Web usage, advertising, and shopping: Relationship patterns. Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, Vol.12, No.45, pp.191–204.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2010). Principles of Marketing. Thirteenth edition. Upper Saddle River, New Jersey :Pearson Education Inc.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. Thirteenth edition. Upper Saddle River, New Jersey :Pearson Education Inc.
Kutty, V. (2010). Accept reject Decision in online advertising using Geometric Bromnian motion. A Thesis submitted to the faculty of the Graduate school of university of buffalo, state university of New York, pp.1-152.
Lenhart, A. & Madden, M. (2007). Pew internet project data memo. Unpublished Raw data, available at: www. Pewinternet.org (accessed16 July 2014).
MacKenzie, S.B. and Lutz, R.J. (1989). An empirical examination of the structural antecedents of attitude toward the ad in an advertising pretesting context. Journal of Marketing, Vol.53, No.2 , pp.48-65.
MacKenzie, S.B., Lutz, R.J., and Belch, G.F. (1986).The Role of Attitude toward the Ad as a Mediator of Advertising Effectiveness: A Test of Competing Explanations. Journal of Marketing Research, Vol.23, No.2, pp.130–43.
McMillan, S.J., and Hwang, J.S. (2002). Measures of Perceived Interactivity: An Exploration of Communication, User Control, and Time in shaping Perceptions of Interactivity. Journal of Advertising, 31(3), pp.41-54.
Mathew, J., Ogedebe, P., and Ogedebe, S. (2013). Influence of web advertising on consumer behavior in Maiduguri Metropolis,Nigeria. Asian Journal of Social Sciences & Humanities, Vol.2, No.2, pp.548-557.
McAllister, D.J. (1995). Affect and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations. Academy of Management Journal, Vol.38, No.1, pp. 24-59.
McKnight, D. H., Choudhury, V., and Kacmar, C. (2002). Developing and Validating Trust Measures for E-Commerce: An Integrative Typology. Information System Research, Vol.13, No.3, pp.334-359.
Mehta, A. (2000), Advertising attitudes and advertising effectiveness, Journal of Advertising Research, May-June, pp. 67-72.
Merisavo, M. (2008(. The Interaction between Digital Marketing Communication and Customer Loyalty. Helsinki school of Economics, Working Paper.
Moorman, C., Deshpande, R., and Zaltman, G. (1993). Factors Affecting Trust in Market Research Relationships, Journal of Marketing, Vol.10, No.15, pp.81-101.
Moorman, C., Zaltman, G., and Deshpande, R. (1992). Relationship between providers and uses of market research: the dynamic of trust within and between organiations. Journal of marketing research, Vol.90, No.53, pp.314-328.
Morgan, R.M., and Hunt, S.D. (1994). The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing. Journal of Marketing, Vol.58, pp. 20-38.
Ozen, H., Engizek, N. (2014). Shopping online without thinking: being emotional or rational?. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol.26, No.1, pp.78-93.
Patet, I. (2011). Consumer Attitude toward Mobile Marketing. Master thesis of University of Technology Department of Business Adminestration, pp.1-165.
Patino, A., Pitta, D.A., & Quinones, R. (2012). Social media's emerging importance in market research. Journal of Consumer Marketing, Vol.29, No.3, pp.233-237.
Petur Samundsson, K. (2012). Consumer trust in advertising in different media. a dissertation submitted to the graduate division of the university of Iceland in partial fulfillment of the requirement for BSc in Psychology in business and marketing.
Picket, c., Michael, (2007), Theory of reasoned action: reassessing the relationship of moral and ethical climates in organization, an official online journal of American society of business and behavioral sciences (ASBBS), Vol 3, No. 1.
Rodgers, S., & Thorson, E. (2000). The interactive advertising model; how users perceive and process online ads. Journal of Interactive Advertising. 1(1), pp.1000-1015.
Ramachandran, K.K., Karthick, K.K. and Kumar, M.S. (2011), Online shopping in the UK, International Business & Economics Research Journal, Vol. 10 No. 12, pp. 23-35.
Rowly, D. (2006). Public Relations Comes of age. Business Horizons, Vol.49, pp.247-56.
Sahney, K. and Smith, J. (2014).International Marketing. Journal of advertising, Vol.45, No.21, pp.14-30.
Salo, J., & Karjaluoto, H. (2007). A conceptual model of trust in the online environment. Online Information Review, Vol.31, No.5, pp. 604-621.
Schlosser, A.E., Shavitt, S., and Kafner, A. (1999). survey of internet user's attitude toward internet advertising, journal of interactive marketing, Vol.13, No.3, pp. 34-40.
Scutaru, A. (2010), Evaluating Advertising Effectiveness: The Case Study of Moldovan Bank Advertising Campaign, Thesis of M.A., Central European University, Department of Economics.
Sheth, JN., & sharma, A. (2005). International E-Marketing: Opportunities and Issues. Journal of International Marketing Review, 22(6), pp.611-622.
Soh, H. (2006). Measuring trust in advertising: Development and validation of the adtrust scale. a dissertation submitted to the Graduate Faculty of the University of Georgia in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of doctor of philosophy.
Soh, H., Ried, L.N., & King, K.W. (2007). Trust in different advertising media. Journalism and Mass communication Quarterly, Vol.84, No.3, pp.455-467.
Soh, H., Ried, L.N., & King, K.W. (2009). Measuring Trust in Advertising: Development and Validation of the ADTRUST Scale, Journal of Advertising, Vol.38, No.2, pp.83-104.
Stevenson, J.S., Bruner, G.C., & Kumar, A. (2000). Web page background and viewer attitudes. Journal of Advertising Research, Vol. 20, No.(1 & 2), pp.29–34.
Strauss, J. and Frost, R. (2001). E-Marketing, NJ, Upper Saddie River: Printic- Hall.
Tang, J., Zhang, P., and Fei Wu, Ph. (2011). Passive or Active: Understanding consumers behavioral responses to online advertising. School of Information Studies, Syracuse University, Syracuse, NY, USA
Tellis, G. (2004). Effective advertising Sage Publications. Journal of Retailing, 85(1), pp.42–55.
The Economist (2001). Business: Banner Ad Blues. 358(March 2), 63.
Vanden Bergh, B.G. and Katz, H. (1999), Advertising Principles: Choice, Challenge, Change, NTC Publishing Group, Chicago, IL.
Vivan, P.(1999). The media of mass communication. 6th edition, Boston: Allyn and Bacon.
Wang, X., Chow, W.Ch., Yang, Zh, & Lai, J. (2002). consumer attitude toward advertising, eighth Americas conference on information systems, pp.1143-1148.
Wang, X., Chow, W.Ch., Yang, Zh, & Lai, J. (2013). Market signals: web site investment and physical store existence. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol.26, No.1 , pp. 94-113.
Wang, Y., Sun, Sh., Lei, W., and Toncar, M. (2009). Examining beliefs and attitudes toward online advertising among Chinese consumers. Direct Marketing: An International Journal, Vol.3, No.1, pp.52-66.
Wolfinbarger, M. and Gilly, M. (2003), eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality, Journal of Retailing, Vol. 79 No. 3, pp. 183-198.
Wu, L., Cai, Y. and Liu, D. (2011), Online shopping among Chinese customers: an exploratory investigation of demographics and value orientation, International Journal of Customer Studies, Vol. 35, pp.458-69.
Yang, W.S., Dia, J.B., Cheng, H.C. & Lin, H.T. (2006), “Mining social networks for targeted advertising”, Proceedings of the 39th Hawaii International Conference on System Sciences2006, available at: IEEE Explore database (accessed 6 June 2014).
Yoon, S.J., & Kim, J.H. (2001). Is the Internet a More Effective Than Traditional Advertising? Factors Affecting the Choice of Media. Journal of Advertising research, 41(6), pp.53-60.