فهرست:
عنوان صفحه
فصل اول...................................................................................................................................1
کلیات تحقیق............................................................................................................................1
1-1 مقدمه.................................................................................................................................1
1-2 بیان مسئله..........................................................................................................................1
1-3 اهمیت وضرورت تحقیق....................................................................................................3
1-4 اهداف تحقیق....................................................................................................................4
1-4-1 اهدف کلی................................................................................................................... 4
1-4-2 اهداف جزئی.................................................................................................................4
1-5 سؤالات تحقیق...................................................................................................................4
1-5-1 سؤالات کلی ................................................................................................................4
1-5-2 سؤالات جزئی...............................................................................................................5
1-6 قلمرو تحقیق.....................................................................................................................5
1- 7 روششناسی تحقیق.........................................................................................................5
1-8 کاربرد نتایج تحقیق............................................................................................................6
1-9 متغیرهای تحقیق.................................................................................................................7
1- 10 تعریف متغیرها................................................................................................................7
1-10-1 تعریف مفهومی متغیرها................................................................................................7
1-10-2 تعریف عملیاتی متغیرها................................................................................................8
1-11 تعریف واژهها..................................................................................................................9
فصل دوم ...............................................................................................................................10
ادبیات و پیشینه تحقیق.............................................................................................................10
2-1 مقدمه..............................................................................................................................10
2-2 تعریف بازاریابی..............................................................................................................10
2-3 آمیخته بازاریابی...............................................................................................................12
2-4 تعریف و مفهوم تصمیمگیری...........................................................................................13
2-5- رفتار مصرفکننده.........................................................................................................15
2-5-1 گرایش خریدار ........................................................................................................16
2-6 خدمات........ ..... ...........................................................................................................19
2-6-1 تعریف خدمات...........................................................................................................19
2-6-2 ویژگیهای خدمات ..................................................................................................20
2-6-3 انواع خدمات .............................................................................................................21
2-6-4 آمیختهی بازاریابی خدمات.........................................................................................22
2-7 بازاریابی در آموزش عالی.............................................................................................. 24
2-8- آمیخته بازاریابی در آموزش عالی.................................................................................. 24
2-9 اجزای آمیخته بازاریابی مؤثر در انتخاب دانشگاه توسط دانشجو..................................... 25
2-9-1 محصول(خدمت).........................................................................................................25
2-9-2 قیمت.........................................................................................................................29
2-9-3 ترفیع..........................................................................................................................33
2-9-3-1 تبلیغات...................................................................................................................34
2-9-3-2 پیشبرد فروش..........................................................................................................35
2-9-3-3 روابط عمومی.........................................................................................................35
2-9-3-4 فروش شخصی........................................................................................................36
2-9-3-5 بازاریابی مستقیم......................................................................................................36
2-9-4 مکان..........................................................................................................................37
2-9-5 افراد (اساتید وکارکنان دانشگاه) ................................................................................39
2-9-6 شواهد فیزیکی............................................................................................................40
2- 9- 7 عملیات یا فرآیند.......................................................................................................41
2-10 پژوهشهای داخلی........................................................................................................43
2-11 پیشینه خارجی..............................................................................................................43
2-12 مطالعه مروری دانشگاه ایلام..........................................................................................51
2-13 نتیجهگیری و ارائه مدل مفهومی تحقیق...........................................................................53
فصل سوم................................................................................................................................55
روش تحقیق............................................................................................................................55
3-1 مقدمه.............................................................................................................................55
3-2 روششناسی تحقیق........................................................................................................55
3-3 فرایند تحقیق...................................................................................................................56
3-3-1 جامعه آماری مورد مطالعه............................................................................................56
3-3-2 نمونهیآماری............................................................................................................56
3-3-3- روش نمونهگیری.......................................................................................................56
3-3-4- روش تعیین حجم نمونه..............................................................................................56
3-4 منابع و روشهای گردآوری اطلاعات.............................................................................57
3-4-1 مطالعات کتابخانهای...................................................................................................57
3-4-2 مطالعات میدانی..........................................................................................................57
3-5 تحلیل پرسشنامه..............................................................................................................57
3-6 قابلیت اعتماد یا پایایی پرسشنامه......................................................................................58
3-7 تعیین اعتبار یا روایی پرسشنامه........................................................................................59
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها...........................................................................................59
3-8- 1 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف..............................................................................60
3-8-2 مدل الگوسازی معادلات ساختاری...............................................................................60
3-8-3 معیارهای برازش.........................................................................................................60
3-9 خلاصه فصل .................................................................................................................63
فصل چهارم.............................................................................................................................64
تجزیه و تحلیل دادهها..............................................................................................................64
4-1 مقدمه..............................................................................................................................64
4-2تجزیه و تحلیل دادهها........................................................................................................64
4-2-1تحلیلهای توصیفی.......................................................................................................64
4-2-1-1 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت..............................................................65
4-2-1-2 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دانشکده............................................................66
4-2-1-3 توزیع فراوانی پاسخگویان براساس مقطع تحصیلی....................................................66
4-2-1-4 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب بومی یا غیربومی.................................................67
4-2-1-5 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن....................................................................68
4-2-1-6 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دورههای آموزشی شبانه و روزانه.....................68
4-2-1-7 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب متغیرهای مفهوم نهفتهی آمیخته بازاریابی............69
4-3 استاندارسازی ابزار اندازهگیری مفاهیم تحقیق..................................................................69
4-3-1 تحلیل عاملی تأییدی آمیخته¬های بازار........................................................................70
4-3-2- تحلیل عاملی تأییدی مفهوم نهفته¬ی آمیخته بازاریابی................................................72
4-4- آزمون نرمال بودن دادهها...............................................................................................74
4-4-1 محاسبه چولگی و کشیدگی ........................................................................................74
4-4-2 آزمون شاپیرو-ویلک یا آزمون کولموگروف-اسمیرنوف............................................74
4-5 نتایج حاصل از بررسی، تجزیه و تحلیل سؤالات...............................................................75
4-5-1 نتایج حاصل از بررسی سؤال اول تحقیق.......................................................................75
4-5-2 نتایج حاصل از بررسی سؤال دوم تحقیق.......................................................................76
4-5-3 نتایج حاصل از بررسی سؤال سوم تحقیق......................................................................77
4-5-4 نتایج حاصل از بررسی سؤال چهارم تحقیق...................................................................77
4-5-5 نتایج حاصل از بررسی سؤال پنجم تحقیق.....................................................................78
4-5-6 نتایج حاصل از بررسی سؤال ششم تحقیق.....................................................................79
4-5-7 نتایج حاصل از بررسی سؤال هفتم تحقیق....................................................................80
4-5-8 رتبهبندی اجزای آمیخته...............................................................................................80
4-6 تحلیل براساس ویژگی جمعیت شناختی............................................................................85
4-6-1 تأثیر جنسیت بر هرکدام از متغیرها................................................................................85
4-6-2 تأثیر سن بر هرکدام از متغیرها......................................................................................86
4-6-3 تأثیر دانشکده بر هرکدام از متغیرها..............................................................................86
4-6-4 تأثیر بومی و غیر بومی بودن بر هرکدام از متغیرها.........................................................87
4-6-5 تأثیر دورههای آموزشی روزانه و شبانه بر هرکدام از متغیرها..........................................87
4-6-6 تأثیر تحصیلات بر هرکدام از متغیرها............................................................................88
4-7خلاصه فصل.....................................................................................................................89
فصل پنجم...............................................................................................................................90
نتیجهگیری و پیشنهادات..........................................................................................................90
5-1 مقدمه.............................................................................................................................90
5-2 نتایج حاصل از بررسی سؤالات پژوهش...........................................................................90
5-2-1 نتایج حاصل از سؤال اول.............................................................................................90
5-2-2 نتایج حاصل از سؤال دوم.............................................................................................91
5-2-3 نتایج حاصل از سؤال سوم............................................................................................91
5-2-4 نتایج حاصل از سؤال چهارم.........................................................................................92
5-2-5 نتایج حاصل از سؤال پنجم...........................................................................................92
5-2-6 نتایج حاصل از سؤال ششم...........................................................................................93
5-2-7 نتایج حاصل از سؤال هفتم...........................................................................................93
5-3 پیشنهادات........................................................................................................................94
5-3-1پیشنهاد به مدیران دانشگاه.............................................................................................94
5-3-2 پیشنهاد به محققین آینده..............................................................................................95
5-3-3 محدودیت تحقیق........................................................................................................95
فهرست منابع...........................................................................................................................96
ضمایم................................................................................................................................. 105
خروجی نرمافزار لیزرل......................................................................................................... 105
مدلهای اندازهگیری متغیر های آمیخته بازاریابی...................................................................106
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 2-1 خلاصه مطالعات انجام شده بازاریابی خدمات........................................................23
جدول 3-1 منابع مورد استفاده جهت اندازهگیری سازههای مدل...............................................58
جدول 3- 2 دامنه پایای.......................................................................................................... 58
جدول 3-3 پایایی پرسشنامه به تفکیک هر متغیر.......................................................................58
جدول شماره 4-1 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت.................................................65
جدول 4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دانشکده..........................................................66
جدول4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان براساس مقطع تحصیلات................................................66
جدول 4-4 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب بومی یا غیربومی..............................................67
جدول 4-5 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن.................................................................68
جدول4-6 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دورههای آموزشی شبانه و روزانه بودن..............68
جدول 4-7 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب متغیرهای مفهوم نهفتهی آمیخته بازاریابی.........69
جدول 4-8 تحلیل عامل تأییدی آمیختههای بازار....................................................................69
جدول4-9 بار عاملی اجزای آمیخته بازار..................................................................................70
جدول 4-10 بار عاملی آمیختههای بازار.................................................................................71
جدول4-11 شاخصهای برازش مدل اندازگیری متغیرهای تحقیق...........................................73
جدول 4-12 آزمون نرمال بودن دادهها (محاسبه چولگی و کشیدگی)......................................74
جدول 4-13 آزمون نرمال بودن داده ها (آزمون کولموگروف-اسمیرنوف)............................75
جدول 4-14 آمارههای تی یک نمونهای متغیر قیمت................................................................76
جدول 4-15 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر قیمت..............................................76
جدول 4-16 آمارههای تی یک نمونهای متغیر مکان................................................................76
جدول 4-17 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونهای متغیر مکان.................................................76
جدول 4-18 آمارههای تی یک نمونهای متغیر ترفیع.................................................................77
جدول 4-19 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونهای متغیر ترفیع..................................................77
جدول 4-20 آمارههای تی یک نمونهای متغیر شواهد فیزیکی..................................................78
جدول 4-21 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونهای متغیر شواهد فیزیکی...................................78
جدول 4-22 آمارههای تی یک نمونهای متغیر محصول...........................................................78
جدول 4-23 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونهای متغیر محصول.............................................79
جدول 4-24 آمارههای تی یک نمونهای متغیر فرایند................................................................79
جدول 4-25 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونهای متغیر فرایند.................................................79
جدول 4-26 آمارههای تی یک نمونهای متغیر افراد.................................................................80
جدول 4-27 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونهای متغیر افراد.................................................80
جدول 4-28 رتبهبندی اجزای آمیخته بازاریابی.......................................................................80
جدول 4-29 آمارههای آزمون رتبههای دبلیو کندال اجزای آمیخته بازاریابی...........................81
جدول 4-30 رتبهبندی اجزای آمیخته محصول.......................................................................81
جدول 4-31 آماره های آزمون رتبههای دبلیو کندال آمیخته محصول....................................81
جدول 4-32 رتبهبندی اجزای آمیخته ترفیع...........................................................................82
جدول 4-33 آماره های آزمون رتبههای دبلیو کندال آمیخته ترفیع.........................................82
جدول 4-34 رتبهبندی اجزای آمیخته شواهد.........................................................................82
جدول 4-35 آمارههای آزمون رتبههای دبلیو کندال آمیخته شواهد........................................83
جدول 4-36 رتبهبندی اجزای آمیخته افراد............................................................................83
جدول4-37 آمارههای آزمون رتبههای دبلیو کندال آمیخته افراد............................................83
جدول 4-38 رتبهبندی اجزای آمیخته مکان...........................................................................83
جدول4-39 آمارههای آزمون رتبههای دبلیو کندال آمیخته مکان...........................................84
جدول 4-40 رتبهبندی اجزای آمیخته قیمت..........................................................................84
جدول 4-41 آمارههای آزمون رتبههای دبلیو کندال آمیخته قیمت.........................................84
جدول 4-42 رتبهبندی اجزای آمیخته فرایند..........................................................................85
جدول 4-43 آمارههای آزمون رتبههای دبلیو کندال آمیخته فرایند..........................................85
جدول 4-44 تأثیر آمیختهها در بین دو جنس..........................................................................85
جدول 4-45 تأثیر آمیختهها در بین سنین مختلف...................................................................86
جدول 4-46 تأثیر آمیختهها در بین دانشکده-ها......................................................................86
جدول 4-47 تأثیر آمیختهها در بین افراد بومی و غیر بومی........................................................87
جدول 4-48 تأثیر آمیختهها در بین دورههای آموزشی شبانه و روزانه........................................87
جدول 4-49 تأثیر آمیختهها در بین سطوح مختلف تحصیلی.....................................................88
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت..........................................................65
نمودار 4-2 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب دانشکده .......................................................66
نمودار 4-3 درصد فراوانی پاسخگویان بر اساس مقطع تحصیلی...............................................67
نمودار 4-4 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب بومی یا غیر بومی...........................................67
نمودار 4-5- درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب سن..............................................................68
نمودار 4-6- درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع دورههای آموزشی شبانه روزانه..............69
منبع:
Abstract:
Along with the universities become more competitive in attracting national and international students in many universities around the world have sought to identify the preferences of candidates and According to the University plan for the purpose of marketing tools and methods they use. Iranian universities have seriously not paid This is; The aim of this study was to evaluate and rank the elements of the marketing mix in terms of influence in the selection process by students at the University of Elam. This study included 6,000 patients, of which 360 questionnaires distributed to students at the University of Elam, and all analyzes were. SPSS18 and LISREL 8.80 software was used for data analysis. The results showed that all the marketing mix of study the impact in chosen by students and according to the concept of the marketing mix and its Impact, University administrators need to mix the mixture is applied at the university and can be more successful in attracting students , Define and execute with utmost precision in order to win the competitive market environment.
Keywords: marketing mix, selection process, selection of the university